144180 / 2012-05-08 - Inny: związek stowarzyszeń / Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna (Szczecin)
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007- 2013 Działanie 6.4. Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym oraz sporządzenie raportu z przeprowadzonego audytu
Opis zamówienia
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007- 2013 Działanie 6.4. Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym oraz sporządzenie raportu z przeprowadzonego audytu.
Podstawowym celem niniejszego zamówienia jest uzyskanie niezależnej i obiektywnej opinii dla zapewnienia, że Projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie, umową partnerską wraz z aneksami, umową w sprawie zamówienia publicznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na Usługi Inżyniera dla kontraktów na roboty budowlane realizowanych w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów tutystycznych Pomorza Zachodniego, umowa z dnia 06.06.2011 zawarta z Biurem Audytorsko-Rachunkowym In-Plus Małgorzata Marzęcka Sp. K., przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, wewnętrznymi procedurami, a wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne i prawidłowo udokumentowane.
Zgodnie z par.13 umowy o dofinansowanie Projektu nr POIG.06.04.00-00-015.10 z dnia 01.12.2010 roku, Beneficjent (ZROT) po poniesieniu wydatków stanowiących co najmniej 50% wartości całkowitej Projektu, ma obowiązek zlecić przeprowadzenie audytu zewnętrznego Projektu, a jego wyniki przekazać Instytucji Wdrażającej (Polskiej Organizacji Turystycznej) niezwłocznie, w terminie do 7 dni od otrzymania ostatecznego sprawozdania (raportu z audytu).
Do obowiązków Wykonawcy będzie należało sprawdzenie:
a) prawidłowości realizacji działań podjętych w ramach Projektu, zgodnie z umową o dofinansowanie, umową partnerską wraz z aneksami, umową w sprawie zamówienia publicznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na Usługi Inżyniera dla kontraktów na roboty budowlane realizowanych w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów tutystycznych Pomorza Zachodniego, umowa z dnia 06.06.2011 zawarta z Biurem Audytorsko-Rachunkowym In-Plus Małgorzata Marzęcka Sp. K.,
b) przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, a także wewnętrznymi procedurami,
c) czy działania, których dotyczyły wydatki, zostały rzeczywiście zrealizowane
d) kwalifikowalności poniesionych wydatków,
e) efektywności wydatkowania środków publicznych,
f) czy wnioski o płatność zostały sporządzone i złożone zgodnie z wymaganiami,
g) prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji Projektu, zgodnie
z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości
(Dz. U. z 2009r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.)
h) rzetelnego dokumentowania wydatków związanych z realizacją Projektu, stanowiących podstawę dokonywania płatności,
i) zachowania celów Projektu,
j) zapewnienia właściwej ścieżki audytu realizacji Projektu,
k)poprawności realizacji zasad dotyczących informacji i promocji,
l)sposobu przechowywania, udostępniania i archiwizacji dokumentów.
Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z co najmniej jednym z wymienionych poniżej standardów i kodeksów:
-Międzynarodowymi Standardami Rewizji Finansowej i normami wykonywania zawodu biegłego rewidenta;
-Kodeksem Etyki Zawodowej Biegłych Rewidentów, ogłoszonym przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów;
-Definicją audytu, Międzynarodowymi Standardami Praktyki Zawodowej Audytu Wewnętrznego oraz Kodeksem Etyki, ogłoszonymi przez Institiute of Internal Auditors (IIA);
-Standardami kontroli wydanymi przez Komisję Standardów Kontroli Międzynarodowej Organizacji Najwyższych Organów Kontroli (INTOSAI) lub Europejskimi Wytycznymi Stosowania Standardów Kontroli INTOSAI.
Audyt przeprowadzony zostanie w siedzibach Zamawiającego, Partnerów Projektu i w biurze głównym Inżyniera, siedzibie biura Audytorsko - Rachunkowego In-Plus. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać audytorowi wiążącą opinię i sporządzić raport w tym zakresie.
Zamawiający udostępni Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego, a Partnerzy Projektu i Inżynier w swoich siedzibach, materiały źródłowe dotyczące badanego obszaru osobom wykazanym w złożonej ofercie
Zamówienie jest realizowane w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego realizowanego przy dofinansowaniu z budżetu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 6.4. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 -2013.
Projekt ma charakter projektu sieciowego, jest realizowany wspólnie, przez Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną jako Beneficjenta i jednocześnie Lidera Projektu oraz Partnerów:
-Stowarzyszenie Euro Jachtklub Pogoń
-Jacht Klub Akademickiego Związku Sportowego Szczecin
-Gminę Międzyzdroje
-Gminę Wolin
-Gminę Kamień Pomorski
-Gminę Rewal
-Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg sp. z o.o.
-Gminę Mielno
-Miasto Darłowo.
Zakres Projektu, objęty przedmiotem zamówienia, według umowy o dofinansowanie Projektu nr POIG.06.04.00-00-015.10 z dnia 01.12.2010 roku obejmuje:
1) budowę przystani i portów jachtowych:
- w Wapnicy, gmina Międzyzdroje,
- basenu jachtowego w Wolinie,
- portu z zapleczem technicznym w Kamieniu Pomorskim,
- przystani w Darłowie.
Planowana w ramach Projektu budowa przystani w Niechorzu (Gmina Rewal) i portu jachtowego w Mielnie zostały zawieszone, planowana jest zmiana zakresu Projektu wyłączająca wskazane dwie inwestycje.
2) modernizację infrastruktury marin i portów turystycznych:
- Miejskiego Portu Turystycznego Marina Pogoń, Szczecin
- przystani Jacht Klubu AZS, Szczecin
- Portu Jachtowego w Kołobrzegu.
Wzajemne stosunki pomiędzy Liderem Projektu (ZROT) a Partnerami reguluje umowa w sprawie wspólnej realizacji Projektu z dnia 18.12.2009 roku, dostępna do wglądu w biurze ZROT w Szczecinie. Lider Projektu jest wnioskodawcą o dotację i jako Beneficjent pomocy jest stroną umowy o dofinansowanie Projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach POIG. W związku z powyższym, ZROT jest wobec Instytucji Wdrażającej (czyli Polskiej Organizacji Turystycznej), stroną wnioskującą o płatności w ramach dotacji, otrzymującą środki finansowe oraz rozliczającą ich wydatkowanie, a także prowadzącą sprawozdawczość i monitoring Projektu.
Każdy z Partnerów, zgodnie z umową w sprawie wspólnej realizacji Projektu z dnia 18.12.2009 roku z aneksami, odpowiada za realizację swojego zadania inwestycyjnego w ramach Projektu i ponosi wydatki w ramach kosztów kwalifikowanych. Wydatki w ramach kosztów kwalifikowanych są ponoszone również przez ZROT, w zakresie związanym z działaniami o charakterze nieinwestycyjnym, w tym przygotowaniem Projektu i zarządzaniem nim.
Wartość Projektu wg Aneksu nr 2 do Umowy o dofinansowanie wynosi 97,37 mln PLN, w tym koszty kwalifikowane stanowią 87,49 mln zł. Dofinansowanie w postaci dotacji wynosi 35,28 mln zł.
Okres realizacji Projektu: rozpoczęcie okresu kwalifikowania kosztów (etap przygotowania Projektu): 1 styczeń 2007 r.- zakończenie Projektu 31 grudzień 2012 r.
Celem audytu jest weryfikacja, czy projekt jest realizowany zgodnie z umową
o dofinansowanie, umową w sprawie wspólnej realizacji projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego wraz z aneksami, umową w sprawie zamówienia publicznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na Usługi Inżyniera dla kontraktów na roboty budowlane realizowanych w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów tutystycznych Pomorza Zachodniego, umowa z dnia 06.06.2011 zawarta z Biurem Audytorsko-Rachunkowym In-Plus Małgorzata Marzęcka Sp. K., aktami prawa wspólnotowego i krajowego przywołanymi w umowach i obowiązującymi dla Projektu oraz zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.
Obszary audytu:
1) dokumentacja finansowo - księgowa Beneficjenta i Partnerów,
2) zasady zarządzania Projektem,
3) dokumentacja nadzoru inwestorskiego nad kontraktami wchodzącymi w zakres Projektu.
1) Audyt dokumentacji finansowo - księgowej Beneficjenta i Partnerów
Zakres kontroli w obszarze dokumentacji finansowo-księgowej obejmie analizę ok. 12 wniosków o płatność, zawierających faktury lub dokumenty księgowe o równoważnej wartości dowodowej o łącznej wartości ok. 17,8 mln PLN, potwierdzenia płatności, umowy i protokoły odbioru, wyciągi bankowe, z uwzględnieniem poniższych zagadnień:
a) Czy wydatki ujęte we wnioskach o płatność są kwalifikowane,
b) Czy udokumentowana jest podstawa poniesienia poszczególnych wydatków stosownie do przedmiotu zamówienia np. umowa, zlecenie wykonania usługi, itp.,
c) Czy wykonanie usług / robót budowlanych zostało udokumentowane stosownie do przedmiotu zamówienia, np. protokoły odbioru, oświadczenia, itp.,
d) Czy prawidłowo została określona kategoria wydatków kwalifikowanych,
e) Czy poniesione wydatki zostały prawidłowo udokumentowane,
f) Czy dokumenty księgowe zostały prawidłowo opisane,
g) Czy jest prowadzona wyodrębniona ewidencja księgowa, identyfikacja wszystkich transakcji oraz poszczególnych operacji bankowych związanych z projektem,
h) Czy środki są księgowane zgodnie z obowiązującymi przepisami,
i) Czy rozliczenie otrzymanej zaliczki zostało dokonane w sposób prawidłowy,
j) Czy archiwizacja dokumentacji jest prowadzona prawidłowo.
2) Zasady zarządzania Projektem
Zakres kontroli w obszarze zasad zarządzania projektem obejmie następujące zagadnienia:
a) Czy struktura zarządzania projektem jest przejrzysta,
b) Czy jest wyznaczona osoba odpowiedzialna za wdrażanie projektu,
c) Czy podział kompetencji osób odpowiedzialnych za realizację Projektu jest przejrzysty,
d) Czy obowiązujące procedury Projektu zapewniają prawidłową realizację projektu u Beneficjenta i Partnerów,
e) Czy system kontroli wewnętrznej zapewnia prawidłowy przebieg realizacji projektu.
3) Nadzór inwestorski
Zakres kontroli w obszarze nadzoru inwestorskiego obejmie następujące zagadnienia:
a) czy usługi Inżyniera i inspektorów nadzoru są prowadzone zgodnie z umową, w sposób zapewniający prawidłowy nadzór inwestorski,
b) czy procedury nadzoru zapewniają prawidłową realizację Projektu,
c) czy wykonawcy usług nadzoru realizują zadania wynikające z umowy w zakresie wsparcia zarządzania finansowego w sposób prawidłowy, w szczególności w zakresie kwalifikowania wydatków,
d) czy archiwizacja dokumentacji prowadzona przez nadzór inwestorski jest prawidłowa.
RAPORT Z AUDYTU
W pierwszej fazie realizacji zamówienia, po zapoznaniu się z dostępną dokumentacją oraz po spotkaniu z Zamawiającym, Wykonawca winien przygotować szczegółowy plan przeprowadzenia audytu, który będzie opisywał metodologię, w tym przedstawiał listy kontrolne oraz plan audytu.
Szczegółowy plan przeprowadzenia audytu zostanie przedłożony Zamawiającemu przez Wykonawcę nie później niż w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy.
Zamawiający zapozna się z planem w ciągu 2 dni i najpóźniej po upływie tego terminu zgłosi ewentualne uwagi. W przypadku zgłoszenia uwag przez Zamawiającego do wstępnej wersji planu, Wykonawca zobowiązany jest do ich pisemnego rozpatrzenia i złożenia w ciągu 2 dni ostatecznej wersji planu przeprowadzenia audytu.
Po przeprowadzeniu audytu i po dokonaniu analizy zebranych danych, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w ciągu 5 dni od dnia zakończenia audytu do zaakceptowania 1 egzemplarz wydrukowanej wstępnej wersji raportu opracowanej w języku polskim, wraz z elektroniczną wersją wstępną raportu.
Raport z audytu musi zawierać w szczególności:
- opis sposobu przeprowadzania audytu, w tym: listę badanych dokumentów, listę osób, z którymi przeprowadzono rozmowy,
- stwierdzone nieprawidłowości,
- uwagi jednostki audytowanej do raportu, tj. komentarz do ustaleń
i zaleceń,
- rekomendacje działań naprawczych.
Zamawiający zapozna się z raportem w ciągu 5 dni i zgłosi ewentualne uwagi podczas narady zamykającej, która odbędzie się niezwłocznie po upływie tego terminu. Podczas narady Wykonawca omówi wyniki audytu i zapozna się z uwagami Zamawiającego do wersji wstępnej raportu z audytu.
W przypadku zgłoszenia uwag przez Zamawiającego do wstępnej wersji raportu końcowego, Wykonawca zobowiązany jest do ich pisemnego rozpatrzenia i złożenia w ciągu 3 dni od narady zamykającej ostatecznej wersji raportu końcowego.
Ostateczny raport powstały w wyniku audytu projektu powinien być przedstawiony w trzech egzemplarzach, w formie pisemnej w języku polskim z podpisami audytorów i osób uprawnionych do składania oświadczeń woli ze strony Wykonawcy oraz w dziesięciu egzemplarzach na zabezpieczonym przed zmianami nośniku elektronicznym.
Dokumenty te powinny zostać oznaczone logotypami Unii Europejskiej i Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013, zgodnie z wytycznymi Instytucji Wdrażającej.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli i oceny realizacji audytu na każdym jego etapie.
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 144180
Data publikacji: 2012-05-08
Nazwa:
Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna
Ulica: ul. Partyzantów 1
Numer domu: 1
Miejscowość: Szczecin
Kod pocztowy: 70-222
Województwo / kraj: zachodniopomorskie
Numer telefonu: 091 4334126
Numer faxu: 091 4894830
Adres strony internetowej: www.zrot.pl
Regon: 81237824700000
Typ ogłoszenia: ZP-400
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Inny: związek stowarzyszeń
Inny rodzaj zamawiającego: związek stowarzyszeń
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007- 2013 Działanie 6.4. Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym oraz sporządzenie raportu z przeprowadzonego audytu
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007- 2013 Działanie 6.4. Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym oraz sporządzenie raportu z przeprowadzonego audytu.
Podstawowym celem niniejszego zamówienia jest uzyskanie niezależnej i obiektywnej opinii dla zapewnienia, że Projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie, umową partnerską wraz z aneksami, umową w sprawie zamówienia publicznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na Usługi Inżyniera dla kontraktów na roboty budowlane realizowanych w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów tutystycznych Pomorza Zachodniego, umowa z dnia 06.06.2011 zawarta z Biurem Audytorsko-Rachunkowym In-Plus Małgorzata Marzęcka Sp. K., przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, wewnętrznymi procedurami, a wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne i prawidłowo udokumentowane.
Zgodnie z par.13 umowy o dofinansowanie Projektu nr POIG.06.04.00-00-015.10 z dnia 01.12.2010 roku, Beneficjent (ZROT) po poniesieniu wydatków stanowiących co najmniej 50% wartości całkowitej Projektu, ma obowiązek zlecić przeprowadzenie audytu zewnętrznego Projektu, a jego wyniki przekazać Instytucji Wdrażającej (Polskiej Organizacji Turystycznej) niezwłocznie, w terminie do 7 dni od otrzymania ostatecznego sprawozdania (raportu z audytu).
Do obowiązków Wykonawcy będzie należało sprawdzenie:
a) prawidłowości realizacji działań podjętych w ramach Projektu, zgodnie z umową o dofinansowanie, umową partnerską wraz z aneksami, umową w sprawie zamówienia publicznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na Usługi Inżyniera dla kontraktów na roboty budowlane realizowanych w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów tutystycznych Pomorza Zachodniego, umowa z dnia 06.06.2011 zawarta z Biurem Audytorsko-Rachunkowym In-Plus Małgorzata Marzęcka Sp. K.,
b) przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, a także wewnętrznymi procedurami,
c) czy działania, których dotyczyły wydatki, zostały rzeczywiście zrealizowane
d) kwalifikowalności poniesionych wydatków,
e) efektywności wydatkowania środków publicznych,
f) czy wnioski o płatność zostały sporządzone i złożone zgodnie z wymaganiami,
g) prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji Projektu, zgodnie
z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości
(Dz. U. z 2009r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.)
h) rzetelnego dokumentowania wydatków związanych z realizacją Projektu, stanowiących podstawę dokonywania płatności,
i) zachowania celów Projektu,
j) zapewnienia właściwej ścieżki audytu realizacji Projektu,
k)poprawności realizacji zasad dotyczących informacji i promocji,
l)sposobu przechowywania, udostępniania i archiwizacji dokumentów.
Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z co najmniej jednym z wymienionych poniżej standardów i kodeksów:
-Międzynarodowymi Standardami Rewizji Finansowej i normami wykonywania zawodu biegłego rewidenta;
-Kodeksem Etyki Zawodowej Biegłych Rewidentów, ogłoszonym przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów;
-Definicją audytu, Międzynarodowymi Standardami Praktyki Zawodowej Audytu Wewnętrznego oraz Kodeksem Etyki, ogłoszonymi przez Institiute of Internal Auditors (IIA);
-Standardami kontroli wydanymi przez Komisję Standardów Kontroli Międzynarodowej Organizacji Najwyższych Organów Kontroli (INTOSAI) lub Europejskimi Wytycznymi Stosowania Standardów Kontroli INTOSAI.
Audyt przeprowadzony zostanie w siedzibach Zamawiającego, Partnerów Projektu i w biurze głównym Inżyniera, siedzibie biura Audytorsko - Rachunkowego In-Plus. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać audytorowi wiążącą opinię i sporządzić raport w tym zakresie.
Zamawiający udostępni Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego, a Partnerzy Projektu i Inżynier w swoich siedzibach, materiały źródłowe dotyczące badanego obszaru osobom wykazanym w złożonej ofercie
Zamówienie jest realizowane w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego realizowanego przy dofinansowaniu z budżetu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 6.4. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 -2013.
Projekt ma charakter projektu sieciowego, jest realizowany wspólnie, przez Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną jako Beneficjenta i jednocześnie Lidera Projektu oraz Partnerów:
-Stowarzyszenie Euro Jachtklub Pogoń
-Jacht Klub Akademickiego Związku Sportowego Szczecin
-Gminę Międzyzdroje
-Gminę Wolin
-Gminę Kamień Pomorski
-Gminę Rewal
-Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg sp. z o.o.
-Gminę Mielno
-Miasto Darłowo.
Zakres Projektu, objęty przedmiotem zamówienia, według umowy o dofinansowanie Projektu nr POIG.06.04.00-00-015.10 z dnia 01.12.2010 roku obejmuje:
1) budowę przystani i portów jachtowych:
- w Wapnicy, gmina Międzyzdroje,
- basenu jachtowego w Wolinie,
- portu z zapleczem technicznym w Kamieniu Pomorskim,
- przystani w Darłowie.
Planowana w ramach Projektu budowa przystani w Niechorzu (Gmina Rewal) i portu jachtowego w Mielnie zostały zawieszone, planowana jest zmiana zakresu Projektu wyłączająca wskazane dwie inwestycje.
2) modernizację infrastruktury marin i portów turystycznych:
- Miejskiego Portu Turystycznego Marina Pogoń, Szczecin
- przystani Jacht Klubu AZS, Szczecin
- Portu Jachtowego w Kołobrzegu.
Wzajemne stosunki pomiędzy Liderem Projektu (ZROT) a Partnerami reguluje umowa w sprawie wspólnej realizacji Projektu z dnia 18.12.2009 roku, dostępna do wglądu w biurze ZROT w Szczecinie. Lider Projektu jest wnioskodawcą o dotację i jako Beneficjent pomocy jest stroną umowy o dofinansowanie Projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach POIG. W związku z powyższym, ZROT jest wobec Instytucji Wdrażającej (czyli Polskiej Organizacji Turystycznej), stroną wnioskującą o płatności w ramach dotacji, otrzymującą środki finansowe oraz rozliczającą ich wydatkowanie, a także prowadzącą sprawozdawczość i monitoring Projektu.
Każdy z Partnerów, zgodnie z umową w sprawie wspólnej realizacji Projektu z dnia 18.12.2009 roku z aneksami, odpowiada za realizację swojego zadania inwestycyjnego w ramach Projektu i ponosi wydatki w ramach kosztów kwalifikowanych. Wydatki w ramach kosztów kwalifikowanych są ponoszone również przez ZROT, w zakresie związanym z działaniami o charakterze nieinwestycyjnym, w tym przygotowaniem Projektu i zarządzaniem nim.
Wartość Projektu wg Aneksu nr 2 do Umowy o dofinansowanie wynosi 97,37 mln PLN, w tym koszty kwalifikowane stanowią 87,49 mln zł. Dofinansowanie w postaci dotacji wynosi 35,28 mln zł.
Okres realizacji Projektu: rozpoczęcie okresu kwalifikowania kosztów (etap przygotowania Projektu): 1 styczeń 2007 r.- zakończenie Projektu 31 grudzień 2012 r.
Celem audytu jest weryfikacja, czy projekt jest realizowany zgodnie z umową
o dofinansowanie, umową w sprawie wspólnej realizacji projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego wraz z aneksami, umową w sprawie zamówienia publicznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na Usługi Inżyniera dla kontraktów na roboty budowlane realizowanych w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów tutystycznych Pomorza Zachodniego, umowa z dnia 06.06.2011 zawarta z Biurem Audytorsko-Rachunkowym In-Plus Małgorzata Marzęcka Sp. K., aktami prawa wspólnotowego i krajowego przywołanymi w umowach i obowiązującymi dla Projektu oraz zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.
Obszary audytu:
1) dokumentacja finansowo - księgowa Beneficjenta i Partnerów,
2) zasady zarządzania Projektem,
3) dokumentacja nadzoru inwestorskiego nad kontraktami wchodzącymi w zakres Projektu.
1) Audyt dokumentacji finansowo - księgowej Beneficjenta i Partnerów
Zakres kontroli w obszarze dokumentacji finansowo-księgowej obejmie analizę ok. 12 wniosków o płatność, zawierających faktury lub dokumenty księgowe o równoważnej wartości dowodowej o łącznej wartości ok. 17,8 mln PLN, potwierdzenia płatności, umowy i protokoły odbioru, wyciągi bankowe, z uwzględnieniem poniższych zagadnień:
a) Czy wydatki ujęte we wnioskach o płatność są kwalifikowane,
b) Czy udokumentowana jest podstawa poniesienia poszczególnych wydatków stosownie do przedmiotu zamówienia np. umowa, zlecenie wykonania usługi, itp.,
c) Czy wykonanie usług / robót budowlanych zostało udokumentowane stosownie do przedmiotu zamówienia, np. protokoły odbioru, oświadczenia, itp.,
d) Czy prawidłowo została określona kategoria wydatków kwalifikowanych,
e) Czy poniesione wydatki zostały prawidłowo udokumentowane,
f) Czy dokumenty księgowe zostały prawidłowo opisane,
g) Czy jest prowadzona wyodrębniona ewidencja księgowa, identyfikacja wszystkich transakcji oraz poszczególnych operacji bankowych związanych z projektem,
h) Czy środki są księgowane zgodnie z obowiązującymi przepisami,
i) Czy rozliczenie otrzymanej zaliczki zostało dokonane w sposób prawidłowy,
j) Czy archiwizacja dokumentacji jest prowadzona prawidłowo.
2) Zasady zarządzania Projektem
Zakres kontroli w obszarze zasad zarządzania projektem obejmie następujące zagadnienia:
a) Czy struktura zarządzania projektem jest przejrzysta,
b) Czy jest wyznaczona osoba odpowiedzialna za wdrażanie projektu,
c) Czy podział kompetencji osób odpowiedzialnych za realizację Projektu jest przejrzysty,
d) Czy obowiązujące procedury Projektu zapewniają prawidłową realizację projektu u Beneficjenta i Partnerów,
e) Czy system kontroli wewnętrznej zapewnia prawidłowy przebieg realizacji projektu.
3) Nadzór inwestorski
Zakres kontroli w obszarze nadzoru inwestorskiego obejmie następujące zagadnienia:
a) czy usługi Inżyniera i inspektorów nadzoru są prowadzone zgodnie z umową, w sposób zapewniający prawidłowy nadzór inwestorski,
b) czy procedury nadzoru zapewniają prawidłową realizację Projektu,
c) czy wykonawcy usług nadzoru realizują zadania wynikające z umowy w zakresie wsparcia zarządzania finansowego w sposób prawidłowy, w szczególności w zakresie kwalifikowania wydatków,
d) czy archiwizacja dokumentacji prowadzona przez nadzór inwestorski jest prawidłowa.
RAPORT Z AUDYTU
W pierwszej fazie realizacji zamówienia, po zapoznaniu się z dostępną dokumentacją oraz po spotkaniu z Zamawiającym, Wykonawca winien przygotować szczegółowy plan przeprowadzenia audytu, który będzie opisywał metodologię, w tym przedstawiał listy kontrolne oraz plan audytu.
Szczegółowy plan przeprowadzenia audytu zostanie przedłożony Zamawiającemu przez Wykonawcę nie później niż w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy.
Zamawiający zapozna się z planem w ciągu 2 dni i najpóźniej po upływie tego terminu zgłosi ewentualne uwagi. W przypadku zgłoszenia uwag przez Zamawiającego do wstępnej wersji planu, Wykonawca zobowiązany jest do ich pisemnego rozpatrzenia i złożenia w ciągu 2 dni ostatecznej wersji planu przeprowadzenia audytu.
Po przeprowadzeniu audytu i po dokonaniu analizy zebranych danych, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w ciągu 5 dni od dnia zakończenia audytu do zaakceptowania 1 egzemplarz wydrukowanej wstępnej wersji raportu opracowanej w języku polskim, wraz z elektroniczną wersją wstępną raportu.
Raport z audytu musi zawierać w szczególności:
- opis sposobu przeprowadzania audytu, w tym: listę badanych dokumentów, listę osób, z którymi przeprowadzono rozmowy,
- stwierdzone nieprawidłowości,
- uwagi jednostki audytowanej do raportu, tj. komentarz do ustaleń
i zaleceń,
- rekomendacje działań naprawczych.
Zamawiający zapozna się z raportem w ciągu 5 dni i zgłosi ewentualne uwagi podczas narady zamykającej, która odbędzie się niezwłocznie po upływie tego terminu. Podczas narady Wykonawca omówi wyniki audytu i zapozna się z uwagami Zamawiającego do wersji wstępnej raportu z audytu.
W przypadku zgłoszenia uwag przez Zamawiającego do wstępnej wersji raportu końcowego, Wykonawca zobowiązany jest do ich pisemnego rozpatrzenia i złożenia w ciągu 3 dni od narady zamykającej ostatecznej wersji raportu końcowego.
Ostateczny raport powstały w wyniku audytu projektu powinien być przedstawiony w trzech egzemplarzach, w formie pisemnej w języku polskim z podpisami audytorów i osób uprawnionych do składania oświadczeń woli ze strony Wykonawcy oraz w dziesięciu egzemplarzach na zabezpieczonym przed zmianami nośniku elektronicznym.
Dokumenty te powinny zostać oznaczone logotypami Unii Europejskiej i Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013, zgodnie z wytycznymi Instytucji Wdrażającej.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli i oceny realizacji audytu na każdym jego etapie.
Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie
Czas: O
Okres w miesiącach: 2
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
Zaliczka: Nie
Wiedza i doświadczenie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej dwa audyty projektów infrastrukturalnych o wartości 5.000.000 zł każdy, finansowanych z udziałem środków pochodzących z bezzwrotnej pomocy, przy czym, każdy z tych dwóch audytów był wykonany z zachowaniem zasady bezstronności i niezależności, tj. wykonawca był podmiotem zewnętrznym w stosunku do podmiotu audytowanego oraz zlecającego realizację audytu i niezwiązanym przez nich poleceniami co do treści opinii, oraz zakończył się wydaniem opinii w weryfikowanym zakresie, oraz obejmował weryfikację co najmniej zgodności realizacji projektu z postanowieniami umowy w zakresie finansowym.
Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca powinien przedłożyć wykaz usług w zakresie audytu wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz podaniem rodzaju i wartości projektów poddawanych audytowi, źródła dofinansowania projektów poddawanych audytowi, daty i miejsca wykonania.
Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Wykonawca musi dysponować co najmniej dwiema osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, tworzącymi zespół audytorski, w tym:
1 osobą posiadającą uprawnienia biegłego rewidenta, w rozumieniu ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (Dz. U. Nr 77, poz. 649);
1 osoba spełniająca wymagania art. 286 ustawy o finansach publicznych z dnia 27.08.2009 roku (Dz. U. 2009 nr 157 poz. 1240 z późn. zmianami),
z których każda przeprowadziła audyt co najmniej 2 projektów infrastrukturalnych o wartości minimum 1.000.000 złotych każdy, przy czym audyt ten: był wykonany z zachowaniem zasady bezstronności i niezależności, tj. Wykonawca był podmiotem zewnętrznym w stosunku do podmiotu audytowanego oraz zlecającego realizację audytu i niezwiązanym przez nich poleceniami co do treści opinii, oraz obejmował weryfikację co najmniej zgodności realizacji projektu z postanowieniami umowy w zakresie finansowym oraz weryfikację prawidłowości wykorzystania dofinansowania, zakończył się wydaniem opinii w weryfikowanym zakresie.
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu Wykonawca winien przedłożyć Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz oświadczeniem, iż osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, a także informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Sytuacja ekonomiczna:
Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia: powinien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 400.000,00 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych). Na potwierdzenie spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu Wykonawcy winni przedłożyć Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 400.000,00 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych).
Oświadczenie nr 3: Tak
Oświadczenie nr 6: Tak
Oświadczenie nr 7: Tak
Oświadczenie nr 10: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 3: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 4: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 5: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 6: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 7: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
inne_dokumenty:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
(1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu jest składane wspólnie przez takich Wykonawców,
(2) oświadczenie w sprawie braku podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z takich wykonawców,
(3) dokumenty na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia z postępowania, tj. dokumenty wymienione w pkt. III.4.2.) składa każdy z takich wykonawców
(4) dokumenty składane w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt. III.4.1) są składane przez tego lub tych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, którzy spełniają dany warunek udziału w postępowaniu.
III.7 osoby niepełnosprawne: Nie
Kod trybu postepowania: PN
Czy zmiana umowy: Tak
Zmiana umowy:
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących przypadkach:
(1) zmiany warunków i terminów płatności,
(2) zmiany sposobu realizacji zamówienia, jeśli rozwiązania zaproponowane przez Zamawiającego lub Wykonawcę przyczyni się do uzyskania wyższej jakości Przedmiotu Umowy bądź większej użyteczności Przedmiotu Umowy ocenianych z uwzględnieniem celu, jakiemu ma on służyć, przy czym zmiana ta nie będzie miała wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy.
Zmiany, o których mowa powyżej mogą nastąpić jedynie w uzasadnionych przypadkach, w szczególności:
(1) w przypadku wystąpienia siły wyższej. Pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz, którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie. O braku możliwości dotrzymania terminu Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, określając jednocześnie nowy termin realizacji zamówienia,
(2) gdy zaistniały okoliczności, których nie można było przewidzieć przy zawarciu umowy,
(3) gdy zmiany te są korzystne dla ZamawiającegO
(4) zmian stanu prawnego i zmian wytycznych dot. realizacji Projektu
Kod kryterium cenowe: A
Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie
Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Biuro Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski ZROT
ul. Partyzantów 1
70-222 Szczecin
Data składania wniosków, ofert: 21/05/2012
Godzina składania wniosków, ofert: 10:00
Miejsce składania:
Biuro ZROT
ul. Partyzantów 1
70-222 Szczecin
On: O
Termin związania ofertą, liczba dni: 30
Informacje dodatkowe:
Zamówienie jest realizowane w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego realizowanego przy dofinansowaniu z budżetu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 6.4. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 -2013.
Czy unieważnienie postępowania: Nie
Kody CPV:
792120003 (Usługi audytu)
Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
792121004 (Usługi audytu finansowego)
Podobne przetargi
13007 / 2013-01-24 - Administracja samorzÄ…dowa
Starostwo Powiatowe w Policach - Police (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytu wewnętrznego w Starostwie Powiatowym i jednostkach organizacyjnych Powiatu Polickiego oraz jednostkach organizacyjnych stanowiących aparat pomocniczy kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży.
195023 / 2013-09-24 - Uczelnia publiczna
Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie usługi audytu procesu inwestycyjnego w zakresie zadania pod nazwą: Rozbudowa Szpitala Klinicznego nr 1 - Centrum Diagnostyki i Leczenia Nowotworów Dziedzicznych PUM w Szczecinie przy ul. Unii Lubelskiej 1 - etap IV I V
276952 / 2012-07-30 - Inny: związek stowarzyszeń
Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 Działanie 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym oraz sporządzenie raportu z przeprowadzonego audytu.
360064 / 2014-10-30 - Inny: Państwowa jednostka nieposiadająca osobowości prawnej
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Szczecinku - Szczecinek (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie certyfikacji gospodarki leśnej RDLP Szczecinek
w systemie PEFC
198772 / 2010-07-07 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina ZÅ‚ocieniec - ZÅ‚ocieniec (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Świadczenie usługi audytu wewnętrznego w gminie Złocieniec w 2010 i 2011 r.
396456 / 2014-12-03 - Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Szczecinku - Szczecinek (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie certyfikacji gospodarki leśnej RDLP Szczecinek
w systemie PEFC
317929 / 2011-12-05 - Uczelnia publiczna
Uniwersytet Szczeciński - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu Z fizyką, matematyką i przedsiębiorczością zdobywamy świat !!!
nr projektu WND-POKL.03.03.04-00-118/09-00 (POKL 3.3.4)
oraz sporzÄ…dzenie raportu z przeprowadzonego audytu wraz z opiniÄ… o projekcie
376261 / 2008-12-22 - Inny: zarządzający własnością Skarbu Państwa, Państwowe Gospodarstwo Leśne, Lasy Państwowe
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Szczecinie - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie procesu wznowienia certyfikacji gospodarki leśnej w nadleśnictwach nadzorowanych przez Regionalną Dyrekcję Lasów Państwowych w Szczecinie, zgodnie ze standardami FSC
141015 / 2013-07-11 - Uczelnia publiczna
Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie usługi audytu procesu inwestycyjnego w zakresie zadania pod nazwą: Rozbudowa Szpitala Klinicznego nr 1 - Centrum Diagnostyki i Leczenia Nowotworów Dziedzicznych PUM w Szczecinie przy ul. Unii Lubelskiej 1 - etap IV I V.
170913 / 2013-08-27 - Uczelnia publiczna
Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie usługi audytu procesu inwestycyjnego w zakresie zadania pod nazwą: Rozbudowa Szpitala Klinicznego nr 1 - Centrum Diagnostyki i Leczenia Nowotworów Dziedzicznych PUM w Szczecinie przy ul. Unii Lubelskiej 1 - etap IV I V
8779 / 2014-01-15 - Uczelnia publiczna
Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie usługi audytu procesu inwestycyjnego w zakresie zadania pod nazwą: Rozbudowa Szpitala Klinicznego nr - 1 - Centrum Diagnostyki i Leczenia Nowotworów Dziedzicznych PUM w Szczecinie przy ul. Unii Lubelskiej 1 - etap IV i V.
162917 / 2011-06-10 - Uczelnia publiczna
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Usługa audytu zewnętrznego wydziałów Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznegow Szczecinie, prowadzących działalność statutowa
356156 / 2014-10-27 - Administracja rzÄ…dowa terenowa
Urząd Żeglugi Śródlądowej - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Usługa audytu zewnętrznego projektu nr 2010-PL-70206-P - Pilotażowe wdrożenie RIS Dolnej Odry.
345334 / 2012-09-13 - Uczelnia publiczna
Uniwersytet Szczeciński - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
usługa polegająca na przeprowadzeniu audytu zewnętrznego projektu w zakresie finansowo - księgowym i merytorycznym pn. Wiedza i umiejętności to największy kapitał - studia podyplomowe dla pracowników przedsiębiorstw realizowanych przez Uniwersytet Szczeciński w partnerstwie z COMBIDATA Poland Sp. z o.o. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Poddziałanie 2.1.1. Rozwój Kapitałału ludzkiego w przedsiębiorstwach - projekty konkursowe
130533 / 2011-05-05 - Uczelnia publiczna
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Usługa audytu zewnętrznego wydziałów Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, prowadzących działalność statutową
500880 / 2012-12-10 - Administracja samorzÄ…dowa
Starostwo Powiatowe w Policach - Police (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytu wewnętrznego w Starostwie Powiatowym i jednostkach organizacyjnych Powiatu Polickiego oraz jednostkach organizacyjnych stanowiących aparat pomocniczy kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży
109977 / 2013-06-12 - Uczelnia publiczna
Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie usługi audytu procesu inwestycyjnego w zakresie zadania pod nazwą: Rozbudowa Szpitala Klinicznego nr 1 - Centrum Diagnostyki i Leczenia Nowotworów Dziedzicznych PUM w Szczecinie przy ul. Unii Lubelskiej 1 - etap IV I V
252377 / 2011-09-22 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Zachodniopomorskie-Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytu organizacyjnego pod kątem zgodności działania z ustawą o finansach publicznych w zakresie kontroli zarządczej w ramach projektu pn. Kompleksowy program wspierania kluczowych obszarów funkcjonowania i kompetencji kadr Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.
252833 / 2011-09-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Chojna - Chojna (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Usługowe prowadzenie audytu wewnętrznego w Gminie Chojna i jednostkach organizacyjnych Gminy
279017 / 2011-10-25 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Chojna - Chojna (zachodniopomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Usługowe prowadzenie audytu wewnętrznego w Gminie Chojna i jednostkach organizacyjnych Gminy