147456 / 2015-06-18 - Administracja rządowa centralna / Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie (Warszawa)
Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2015-05-14 pod pozycją 112622. Zobacz ogłoszenie 112622 / 2015-05-14 - Administracja rzÄ…dowa centralna.
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 147456
Data publikacji: 2015-06-18
Nazwa:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie
Ulica: ul. Mińska 25
Numer domu: 25
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 03-808
Województwo / kraj: mazowieckie
Numer telefonu: 22 2092500, 22 2092360
Numer faxu: 22 6986045, 22 2092474
Regon: 01751157500108
Typ ogłoszenia: ZP-403
Numer biuletynu: 1
Numer pozycji: 112622
Data wydania biuletynu: 2015-05-14
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak
Rok ogłoszenia: 2015
Pozycja ogłoszenia: 112622
Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie uzupełniające do umowy nr 26/2013 z dnia 12.04.2013 r. Kontynuacja projektowania i budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła Opacz na terenie gminy Michałowice (z wyłączeniem tego węzła) do węzła Paszków i powiązania z drogą krajową Nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 721 w miejscowości Magdalenka (wraz z węzłem Paszków i ww. skrzyżowaniem). Etap I cz. 1 - odc. węzeł Opacz - węzeł Paszków, Etap II - odc. węzeł Janki Małe - skrzyżowanie z DW 721 obejmującego: Wykonanie połączenia robót Kontraktu Opacz - Paszków z POW III.
Rodzaj zamówienia: B
Przedmiot zamówienia:
Zamówienie uzupełniające do umowy nr 26/2013 z dnia 12.04.2013 r. Kontynuacja projektowania i budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła Opacz na terenie gminy Michałowice (z wyłączeniem tego węzła) do węzła Paszków i powiązania z drogą krajową Nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 721 w miejscowości Magdalenka (wraz z węzłem Paszków i ww. skrzyżowaniem). Etap I cz. 1 - odc. węzeł Opacz - węzeł Paszków, Etap II - odc. węzeł Janki Małe - skrzyżowanie z DW 721 obejmującego: Wykonanie połączenia robót Kontraktu Opacz - Paszków z POW III w ramach zadania: Kontynuacja projektowania i budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła Opacz na terenie gminy Michałowice (z wyłączeniem tego węzła) do węzła Paszków i powiązania z drogą krajową Nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 721 w miejscowości Magdalenka (wraz z węzłem Paszków i ww. skrzyżowaniem). Etap I cz. 1 - odc. węzeł Opacz - węzeł Paszków, Etap II - odc. węzeł Janki Małe - skrzyżowanie z DW 721.
Kody CPV:
452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
452331251 (Roboty budowlane w zakresie węzłów drogowych)
Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
452211216 (Roboty budowlane w zakresie wiaduktów drogowych)
Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
452330009 (Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg)
Kod CPV piątej częsci zamówienia:
713200007 (Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania)
Kod trybu postepowania: WR
Czy zamówienie dotyczy programu UE: Tak
nazwa programu UE: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
Nazwa wykonawcy: Strabag Sp. z o.o.
Adres pocztowy wykonawcy: ul. Parzniewska 10
Miejscowość: Pruszków
Kod pocztowy: 05-800
ID województwa: 6
Województwo / kraj: mazowieckie
Data udzielenie zamówienia: 12/06/2015
Liczba ofert: 1
Liczba odrzuconych ofert: 0
Szacunkowa wartość zamówienia: 542374,96
Cena wybranej oferty: 696963,02
Cena minimalna: 696963,02
Cena maksymalna: 696963,02
Kod waluty: 1
Waluta (PLN): PLN
zal_pprawna_hid: j;
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 6
Uzasadnienia wyboru trybu:
Projekt Zagospodarowania Terenu przewidywał zakończenie robót budowlanych w zakresie POW III w ciągu trasy S8 Salomea-Wolica w pikietażu 0+716. Granica opracowania końca robót przebiega skośnie do osi jezdni co uniemożliwia technicznie poprawne wykonanie zakończenia robót zgodnie z Projektem POW III. Wykonanie robót do km 0+716 zgodnie ze sztuka budowlaną wiązałoby się z koniecznością zamknięcia ul. Targowej co na ówczesnym etapie nie było możliwe. Ponadto na obu sąsiadujących kontraktach (S2 Konotopa-Lotnisko oraz S8 Opacz-Paszków) przewidziano do realizacji odmienne konstrukcje nawierzchni (na S8 Opacz-Paszków zaprojektowano nawierzchnię bitumiczną długowieczną). W związku z zastosowaniem nawierzchni długowiecznej na S8 Opacz-Paszków, konieczne jest wykonanie odcinka przejściowego łączącego obie konstrukcje, który zrealizuje Wykonawca trasy S8 Opacz-Paszków (w ramach dowiązania się do sąsiedniego kontraktu). Prace w zakresie POW III zostały ukończone w km 0+695 (do którego uzyskano Decyzję o Pozwoleniu na Użytkowanie), Wykonawca zakończył poszczególne warstwy konstrukcji zgodnie ze sztuką budowlaną stosując schodkowanie. Jedyną poprawną technicznie możliwością wykonania połączenia warstw konstrukcyjnych (na odcinku od km 0+695 do planowanego pikietażu rozpoczęcia wykonywania nawierzchni długowiecznej) jest wykonanie konstrukcji nawierzchni na podstawie indywidualnego projektu uwzględniającego odmienne technologie przyjęte na obu sąsiadujących odcinkach. Mając powyższe na uwadze konieczne jest zlecenie zamówienia uzupełniającego dla Wykonawcy Kontraktu Opacz - Paszków celem prawidłowego wykonania robót do km 0+695 S8. Z uwagi na to, że wszystkie rodzaje robót występują w zamówieniu podstawowym, przedmiotowe roboty będą powtórzeniem tego samego rodzaju zamówienia. Jest to przesłanka do udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki w oparciu o art. 67 ustawy Prawo Zamówień Publicznych jako zamówienie uzupełniające po negocjacjach z dotychczasowym wykonawca robót. Przesłanki do przeprowadzenia przedmiotowego postępowania w rozumieniu PZP: Źródłem zamówień uzupełniających jest dyrektywa 2004/18/WE w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (dalej: dyrektywa 2004/18/WE). Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE stanowi, że instytucje zamawiające mogą udzielać zamówień publicznych w drodze procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w odniesieniu do nowych robót polegających na powtarzaniu podobnych robót lub usług powierzonych wykonawcy, któremu te same instytucje zamawiające udzieliły pierwotnego zamówienia, pod warunkiem, że takie roboty lub usługi pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą otwartą lub ograniczoną. Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE nie wymaga, aby roboty budowlane lub usługi objęte zamówieniem uzupełniającym były identyczne, lecz stanowi, że ich przedmiot ma być podobny do robót/usług objętych zamówieniem podstawowym. Wykładnię tę potwierdza wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE (dawniej Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości) z 14 września 2004r. wydany w sprawie C-385/02 Komisja v. Włochy (Zb.Orz. 2004, s. I-08121). Trybunał stwierdził w nim (akapit 33 wyroku), że dyrektywa dopuszcza możliwość zastosowania procedury negocjacyjnej dla nowych robót budowlanych polegających na powtórzeniu robót budowlanych podobnych do tych, które zostały powierzone wykonawcy pierwotnego kontraktu. W krajowej literaturze europejskiego prawa zamówień publicznych również dostrzeżono, że przedmiot zamówienia uzupełniającego nie musi być identyczny z przedmiotem zamówienia podstawowego, lecz powinien być jedynie podobny do niego. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp Zamawiający może udzielić w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Ponieważ przywołane unormowanie implementuje do krajowego porządku prawnego artykuł 31 ust. 4 lit. (b) dyrektywy 2004/18/WE to powinno być ono interpretowane zgodnie z dyrektywą, a jeżeli ta dyrektywa poddana została interpretacji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej - to zgodnie z tą interpretacją (por. w tej mierze m.in. Sąd Najwyższy w uchwale z 19 listopada 2010r., III CZP 79/10, OSNC 2011, nr 4, poz. 41 oraz postanowienie Sądu Najwyższego z 27 czerwca 2008r., III CZP 25/08, OSNC 2009, nr 9, poz. 127). W konsekwencji, przy wykładni art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp należy uwzględniać zarówno treść dyrektywy 2004/18/WE, jak i wyrok Trybunału w sprawie C-385/02. Wymaganie jedynie podobieństwa, a nie tożsamości robót objętych zamówieniem podstawowym i uzupełniającym zaprezentowano tak w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, orzecznictwie Głównych Komisji Orzekających w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych oraz w literaturze przedmiotu. Reasumując, na gruncie prawa zamówień publicznych zarówno orzecznictwo, jak i piśmiennictwo zgodnie przyjmują, że roboty objęte zamówieniem uzupełniającym powinny być jedynie podobne (nie te same, a takie same) do wykonywanych w ramach zamówienia podstawowego. Kluczowe znaczenie dla stwierdzenia występującego w sprawie podobieństwa oraz zgodności między przedmiotem zamówienia uzupełniającego a przedmiotem zamówienia podstawowego ma okoliczność, że wykonanie zamówienia uzupełniającego polegać będzie na powtarzaniu podobnych robót powierzonych wykonawcy, któremu udzielono pierwotnego zamówienia, a roboty te pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą ograniczoną. W rezultacie, przedmiot zamówienia na roboty budowlane ¬- w rozumieniu art. 2 pkt 8 Pzp - w niniejszym zamówieniu uzupełniającym jest tego samego rodzaju co przedmiot zamówienia podstawowego oraz jest zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego. Pozostałe przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp są również spełnione. Zamawiający przewidział możliwość udzielania zamówień uzupełniających w ogłoszeniu o zamówieniu. Sekcja VI.3) pkt. 2 Ogłoszenia 2012/S 64-103681 Informacje dodatkowe stanowi, że: Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 6 Pzp Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do 50 % wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu ograniczonego. Zamówienie uzupełniające zostaje udzielone w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego. Umowę w przedmiocie zamówienia podstawowego zawarto 12.04.2013 r. Zamówienie uzupełniające udzielane jest wykonawcy zamówienia podstawowego. Dotychczas udzielono trzech zamówień uzupełniających na łączną kwotę 36.608.286,98 netto co stanowi 7,96%. Szacunkowa wartość przedmiotowego zamówienia uzupełniającego wynosi 542 374,96 PLN netto, co łącznie stanowi 8,08% wartości zamówienia podstawowego tym samym 50% próg wartości zamówień uzupełniających nie zostaje przekroczony.
Podobne przetargi
230084 / 2013-06-14 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Gniewoszów - Gniewoszów (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów i gospodarstw rolnych w miejscowości Sarnów Prusiny
177658 / 2015-07-15 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Stare Babice - Stare Babice (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa ul. Kosmowskiej w gminie Stare Babice - Etap I (przebudowa jezdni wraz z budowÄ… odwodnienia drogowego)
75005 / 2010-04-01 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Wieczfnia Kościelna - Wieczfnia Kościelna (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa dróg gminnych Nr G230938W i G230940W
418064 / 2012-10-25 - Administracja samorzÄ…dowa
Zarząd Dróg Powiatowych - Ostrołęka (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa mostów na rzece Rozoga wraz z dojazdami odc. ÅÄ™g StaroÅ›ciÅ„ski - Kurpiewskie - Szkwa - DÄ…brówka.
- odc. Szkwa - gr. powiatu (zjazd publiczny)
79548 / 2009-03-26 - Administracja samorzÄ…dowa
UrzÄ…d Gminy w Naruszewie - Naruszewo (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa drogi gminnej Nr 300509W Bogusławice - Radzymin
228856 / 2015-09-03 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Wiśniew - Wiśniew (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa drogi gminnej w Nowych Okninach
107630 / 2016-04-29 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Konstancin-Jeziorna, UrzÄ…d Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna - Konstancin-Jeziorna (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa ul. Zakopane w Konstancinie-Jeziornie - wraz z infrastrukturÄ…
244368 / 2014-07-22 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Grodzisk Mazowiecki - Grodzisk Mazowiecki (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa nawierzchni drogi gminnej w Wólce Grodziskiej oraz wymiana nawierzchni chodnika łączÄ…cego ulice ZajÄ™czÄ… i ÅÄ…cznÄ… w Grodzisku Mazowieckim..
227586 / 2014-07-08 - Administracja samorzÄ…dowa
Zarząd Dróg Powiatowych - Ostrołęka (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa drogi powiatowej Nr 2505W Myszyniec - Pełty od km 0+730,00 do km 1+518,00
386340 / 2009-11-05 - Administracja rzÄ…dowa centralna
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Wykonanie wjazdu na działkę nr 8/8 w miejscowości Kamień przy rozbudowywanej drodze nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Białobrzegi - Jedlińsk od km 443+895 do km 459+594
200894 / 2015-08-06 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Zakrzew - Zakrzew (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa drogi gminnej Dąbrówka Nagórna - Kozinki
84481 / 2013-05-22 - Administracja samorzÄ…dowa
Burmistrz Miasta i Gminy Nowe Miasto nad PilicÄ… - Nowe Miasto nad PilicÄ… (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa drogi we wsi Domaniewice
241279 / 2014-11-20 - Administracja samorzÄ…dowa
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Wykonanie robót uzupełniających do umowy 310/W/I/2014 z dnia 20.08.2014r. na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 699 ul. Radomska na odcinku od km 7+060 do km 8+217 w m. Jedlnia-Letnisko, gm. Jedlnia- Letnisko, (etap I)- Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 699- ul. Radomska od km 7+422 do km 7+542 w m. Jedlnia- Letnisko, gm. Jedlnia- Letnisko- nr postępowania 097/14
325716 / 2009-09-21 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Radzanów - Radzanów (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Budowa drogi gminnej w miejscowości Budy Matusy (położonych na działkach 38/2,63)
101727 / 2010-04-28 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Przytyk - Przytyk (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa drogi gminnej nr350919W Studzienice- Dęba.
231029 / 2013-11-04 - Inny: Podmiot prawa handlowego
Agencja Rozwoju Miasta Siedlce Sp. z o.o. - Siedlce (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Budowa pętli autobusowej na terenie Regionalnego Ośrodka Sportu Rekreacji Rehabilitacji i Turystyki w Siedlcach przy ulicy Jana Pawła II 6.
204856 / 2010-07-12 - Administracja samorzÄ…dowa
Starostwo Powiatowe w Węgrowie - Węgrów (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w ciągu drogi powiatowej Nr 4229W - przebudowa
Al. Siedleckiej
wraz z infrastrukturÄ… towarzyszÄ…cÄ…
246012 / 2011-08-16 - Inny: Lasy Państwowe
Nadleśnictwo Przysucha - Przysucha (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa drogi leśnej nr 31
na terenie Nadleśnictwa Przysucha