Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

112622 / 2015-05-14 - Administracja rządowa centralna / Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie (Warszawa)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 112622

Data publikacji: 2015-05-14

Nazwa:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie

Ulica: ul. Mińska 25

Numer domu: 25

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 03-808

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 22 2092500, 22 2092360

Numer faxu: 22 6986045, 22 2092474

Adres strony internetowej: www.gddkia.gov.pl

Regon: 01751157500108

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie uzupełniające do umowy nr 26/2013 z dnia 12.04.2013 r. Kontynuacja projektowania i budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła Opacz na terenie gminy Michałowice (z wyłączeniem tego węzła) do węzła Paszków i powiązania z drogą krajową Nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 721 w miejscowości Magdalenka (wraz z węzłem Paszków i ww. skrzyżowaniem). Etap I cz. 1 - odc. węzeł Opacz - węzeł Paszków, Etap II - odc. węzeł Janki Małe - skrzyżowanie z DW 721 obejmującego: Wykonanie połączenia robót Kontraktu Opacz - Paszków z POW III

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Zamówienie uzupełniające do umowy nr 26/2013 z dnia 12.04.2013 r. Kontynuacja projektowania i budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła Opacz na terenie gminy Michałowice (z wyłączeniem tego węzła) do węzła Paszków i powiązania z drogą krajową Nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 721 w miejscowości Magdalenka (wraz z węzłem Paszków i ww. skrzyżowaniem). Etap I cz. 1 - odc. węzeł Opacz - węzeł Paszków, Etap II - odc. węzeł Janki Małe - skrzyżowanie z DW 721 obejmującego: Wykonanie połączenia robót Kontraktu Opacz - Paszków z POW III w ramach zadania: Kontynuacja projektowania i budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła Opacz na terenie gminy Michałowice (z wyłączeniem tego węzła) do węzła Paszków i powiązania z drogą krajową Nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 721 w miejscowości Magdalenka (wraz z węzłem Paszków i ww. skrzyżowaniem). Etap I cz. 1 - odc. węzeł Opacz - węzeł Paszków, Etap II - odc. węzeł Janki Małe - skrzyżowanie z DW 721

Kody CPV:
452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
452331251 (Roboty budowlane w zakresie węzłów drogowych)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
452211216 (Roboty budowlane w zakresie wiaduktów drogowych)

Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
452330009 (Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg)

Kod CPV piątej częsci zamówienia:
713200007 (Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania)

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: j;

zamowienie_pprawna: art. 67 ust. 1 pkt 6

zamowienie_uzasadnienie:
Projekt Zagospodarowania Terenu przewidywał zakończenie robót budowlanych w zakresie POW III w ciągu trasy S8 Salomea-Wolica w pikietażu 0+716. Granica opracowania końca robót przebiega skośnie do osi jezdni co uniemożliwia technicznie poprawne wykonanie zakończenia robót zgodnie z Projektem POW III. Wykonanie robót do km 0+716 zgodnie ze sztuka budowlaną wiązałoby się z koniecznością zamknięcia ul. Targowej co na ówczesnym etapie nie było możliwe. Ponadto na obu sąsiadujących kontraktach (S2 Konotopa-Lotnisko oraz S8 Opacz-Paszków) przewidziano do realizacji odmienne konstrukcje nawierzchni (na S8 Opacz-Paszków zaprojektowano nawierzchnię bitumiczną długowieczną).
W związku z zastosowaniem nawierzchni długowiecznej na S8 Opacz-Paszków, konieczne jest wykonanie odcinka przejściowego łączącego obie konstrukcje, który zrealizuje Wykonawca trasy S8 Opacz-Paszków (w ramach dowiązania się do sąsiedniego kontraktu).
Prace w zakresie POW III zostały ukończone w km 0+695 (do którego uzyskano Decyzję o Pozwoleniu na Użytkowanie), Wykonawca zakończył poszczególne warstwy konstrukcji zgodnie ze sztuką budowlaną stosując schodkowanie. Jedyną poprawną technicznie możliwością wykonania połączenia warstw konstrukcyjnych (na odcinku od km 0+695 do planowanego pikietażu rozpoczęcia wykonywania nawierzchni długowiecznej) jest wykonanie konstrukcji nawierzchni na podstawie indywidualnego projektu uwzględniającego odmienne technologie przyjęte na obu sąsiadujących odcinkach.
Mając powyższe na uwadze konieczne jest zlecenie zamówienia uzupełniającego dla Wykonawcy Kontraktu Opacz - Paszków celem prawidłowego wykonania robót do km 0+695 S8.
Z uwagi na to, że wszystkie rodzaje robót występują w zamówieniu podstawowym, przedmiotowe roboty będą powtórzeniem tego samego rodzaju zamówienia. Jest to przesłanka do udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki w oparciu o art. 67 ustawy Prawo Zamówień Publicznych jako zamówienie uzupełniające po negocjacjach z dotychczasowym wykonawca robót.
Przesłanki do przeprowadzenia przedmiotowego postępowania w rozumieniu PZP:

Źródłem zamówień uzupełniających jest dyrektywa 2004/18/WE w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (dalej: dyrektywa 2004/18/WE).

Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE stanowi, że instytucje zamawiające mogą udzielać zamówień publicznych w drodze procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w odniesieniu do nowych robót polegających na powtarzaniu podobnych robót lub usług powierzonych wykonawcy, któremu te same instytucje zamawiające udzieliły pierwotnego zamówienia, pod warunkiem, że takie roboty lub usługi pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą otwartą lub ograniczoną.

Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE nie wymaga, aby roboty budowlane lub usługi objęte zamówieniem uzupełniającym były identyczne, lecz stanowi, że ich przedmiot ma być podobny do robót/usług objętych zamówieniem podstawowym.

Wykładnię tę potwierdza wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE (dawniej Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości) z 14 września 2004r. wydany w sprawie C-385/02 Komisja v. Włochy (Zb.Orz. 2004, s. I-08121). Trybunał stwierdził w nim (akapit 33 wyroku), że dyrektywa dopuszcza możliwość zastosowania procedury negocjacyjnej dla nowych robót budowlanych polegających na powtórzeniu robót budowlanych podobnych do tych, które zostały powierzone wykonawcy pierwotnego kontraktu.

W krajowej literaturze europejskiego prawa zamówień publicznych również dostrzeżono, że przedmiot zamówienia uzupełniającego nie musi być identyczny z przedmiotem zamówienia podstawowego, lecz powinien być jedynie podobny do niego.

Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp Zamawiający może udzielić w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.

Ponieważ przywołane unormowanie implementuje do krajowego porządku prawnego artykuł 31 ust. 4 lit. (b) dyrektywy 2004/18/WE to powinno być ono interpretowane zgodnie z dyrektywą, a jeżeli ta dyrektywa poddana została interpretacji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej - to zgodnie z tą interpretacją (por. w tej mierze m.in. Sąd Najwyższy w uchwale z 19 listopada 2010r., III CZP 79/10, OSNC 2011, nr 4, poz. 41 oraz postanowienie Sądu Najwyższego z 27 czerwca 2008r., III CZP 25/08, OSNC 2009, nr 9, poz. 127).

W konsekwencji, przy wykładni art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp należy uwzględniać zarówno treść dyrektywy 2004/18/WE, jak i wyrok Trybunału w sprawie C-385/02.

Wymaganie jedynie podobieństwa, a nie tożsamości robót objętych zamówieniem podstawowym i uzupełniającym zaprezentowano tak w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, orzecznictwie Głównych Komisji Orzekających w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych oraz w literaturze przedmiotu.

Reasumując, na gruncie prawa zamówień publicznych zarówno orzecznictwo, jak i piśmiennictwo zgodnie przyjmują, że roboty objęte zamówieniem uzupełniającym powinny być jedynie podobne (nie te same, a takie same) do wykonywanych w ramach zamówienia podstawowego.

Kluczowe znaczenie dla stwierdzenia występującego w sprawie podobieństwa oraz zgodności między przedmiotem zamówienia uzupełniającego a przedmiotem zamówienia podstawowego ma okoliczność, że wykonanie zamówienia uzupełniającego polegać będzie na powtarzaniu podobnych robót powierzonych wykonawcy, któremu udzielono pierwotnego zamówienia, a roboty te pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą ograniczoną.

W rezultacie, przedmiot zamówienia na roboty budowlane ¬- w rozumieniu art. 2 pkt 8 Pzp - w niniejszym zamówieniu uzupełniającym jest tego samego rodzaju co przedmiot zamówienia podstawowego oraz jest zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego.

Pozostałe przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp są również spełnione.

Zamawiający przewidział możliwość udzielania zamówień uzupełniających w ogłoszeniu o zamówieniu.
Sekcja VI.3) pkt. 2 Ogłoszenia 2012/S 64-103681 Informacje dodatkowe stanowi, że: Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 6 Pzp Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do 50 % wartości zamówienia podstawowego.

Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu ograniczonego.
Zamówienie uzupełniające zostaje udzielone w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego. Umowę w przedmiocie zamówienia podstawowego zawarto 12.04.2013 r.

Zamówienie uzupełniające udzielane jest wykonawcy zamówienia podstawowego.

Dotychczas udzielono trzech zamówień uzupełniających na łączną kwotę 36.608.286,98 netto co stanowi 7,96%. Szacunkowa wartość przedmiotowego zamówienia uzupełniającego wynosi 542 374,96 PLN netto, co łącznie stanowi 8,08% wartości zamówienia podstawowego tym samym 50% próg wartości zamówień uzupełniających nie zostaje przekroczony.

Nazwa wykonawcy: Strabag Sp. z o.o.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Parzniewska 10

Miejscowość: Pruszków

Kod pocztowy: 05-800

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Podobne przetargi

11468 / 2015-01-16 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Konstancin-Jeziorna, UrzÄ…d Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna - Konstancin-Jeziorna (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa ulic wraz z infrastrukturą w Konstancinie-Jeziornie: Zadanie nr 1. ul. Batorego (odcinek od ul. Piłsudskiego do Piotra Skargi), Zadanie nr 2. ul. Piasta (odcinek od ul. Piłsudskiego do Sanatoryjnej)

84298 / 2010-03-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Stare Babice - Stare Babice (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Roboty uzupełniające związane z przebudową ul. Kutrzeby w Starych Babicach

213630 / 2010-07-16 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy - Joniec (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa dróg gminnych w miejscowościach Joniec, Popielżyn Górny, Popielżyn Zawady i Proboszczewice w gminie Joniec powiat płoński.

357578 / 2014-10-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Klembów - Klembów (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa drogi woj. nr 634 polegającej na budowie chodników, zjazdów i elementów odwodnienia wg pikietażu roboczego 0- 0,640 w miejscowości TUŁ.

97578 / 2009-04-08 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy - Chynów (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Wykonanie przebudowy n/w dróg i ulic gminnych zad IV - droga w miejscowości Franciszków

279886 / 2012-08-01 - Administracja samorzÄ…dowa

Dzielnica Ursus m.st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa ulicy Kadłubka na odcinku od ulicy Leszczyńskiego do ulicy Laskonogiego w Warszawie oraz wykonanie nakładki asfaltowej na ulicy Laskonogiego na odcinku od ulicy Kadłubka do ulicy Orłów Piastowskich w Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy - II Etap.

9539 / 2015-01-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Bielany - Bielany (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Zagospodarowanie przestrzeni publicznej w m,. Patrykzoy poprzez budowe chodników na obszarze o szczególnym znaczeniu dla mieszkańców i turystów realizowanego w ramach działania 413 wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 - 2013 dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i rozwój wsi

371440 / 2009-10-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Radzanów - Radzanów (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Zgliczyn Glinki (etap I - dł. 505mb, na działce 380)

239621 / 2008-09-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Zarząd Dróg - Płońsk (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa drogi powiatowej Nr 3008W Grodziec - Goławin - Miączynek na odcinku od km 6+378 do km 7+688 długości 1,310 km

18452 / 2016-01-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy - Chynów (mazowieckie)
CPV: 452331206 (Roboty w zakresie budowy dróg)
Przebudowa drogi gminnej Nr 160310 Zalesie - Zbyszków - Rososz gmina Chynów