Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

45808 / 2012-02-15 - / Szpital Powiatowy im. Jana Pawła II (Bartoszyce)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2012-02-10 pod pozycją 41650. Zobacz ogłoszenie 41650 / 2012-02-10 - Samodzielny publiczny zakÅ‚ad opieki zdrowotnej.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 45808

Data publikacji: 2012-02-15

Nazwa: Szpital Powiatowy im. Jana Pawła II

Ulica: ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 11

Numer domu: 11

Miejscowość: Bartoszyce

Kod pocztowy: 11-200

Województwo / kraj: warmińsko-mazurskie

Numer telefonu: 089 7642625, 7649484

Numer faxu: 089 7642625

Regon: 00030843600000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 41650

Data wydania biuletynu: 2012-02-10

Ogłoszenie dotyczy: 3

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: ZAŁĄCZNIK

Przed wprowadzeniem zmainy:
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W związku z wypowiedzeniem umowy na Usługę w zakresie utrzymania czystości , żywienia pacjentów oraz prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej, w dniu 11 października 2011 r., Dyrektor Szpitala Powiatowego w Bartoszycach decyzją nr 28/2011 powołał komisję przetargową do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na Usługę utrzymania czystości, dezynfekcji, dystrybucji posiłków, prowadzenia kuchenek oddziałowych, segregacji i transportu wewnętrznego surowców wtórnych, odpadów komunalnych, odpadów medycznych oraz transportu wewnętrznego i usługi pomocnicze w oddziałach w Szpitalu Powiatowym im. Jana Pawła II w Bartoszycach. Tegoż samego dnia komisja przetargowa zaczęła prace nad swoimi zadaniami. Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich dnia 28.10.2011 r. i opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej dnia 02.11.2011 r. W tym samym dniu Zamawiający umieścił Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia na swojej stronie internetowej. Dnia 03.11.2011 r. Zamawiający zmodyfikował SIWZ (zmienił termin wizji lokalnej z 11.11.2011 r. na 10.11.2011 r.) i przedłużył termin na składanie ofert o jeden dzień na 09.12.2011 r. Dnia 10.11.2011 r. Zamawiający udzielił odpowiedzi na pytania zadane przez Wykonawców w dniu 09.11.2011 r. i 10.11.2011 r. W/w odpowiedzi modyfikowały SIWZ i Zamawiający zmuszony był przedłużyć termin składania ofert na dzień 12.12.2011 r. W dniu 10.11.2011 r. wpłynęło do Zamawiającego odwołanie na treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W dniu 12.11.2011 r. Zamawiający zawiadomił Wykonawców o wniesionym odwołaniu. Dnia 23.11.2011 r. Szpital udzielił odpowiedzi na odwołanie uznając je w części. Było to powodem późniejszego wycofania odwołania przez Wykonawcę. W związku z częściowym uznaniem odwołania Zamawiający zmodyfikował treść i wymagania w SIWZ oraz przedłużył termin składania i otwarcia ofert na dzień 16.12.2011 r. W dniu 16.12.2011 r. odbyło się otwarcie ofert. Złożono 4 oferty. Komisja przetargowa sprawdziła oferty, następnie Zamawiający poinformował Wykonawców o stwierdzonych omyłkach rachunkowych oraz wezwał Wykonawców do uzupełnienia dokumentów i wyjaśnienia treści oferty. 21.12.2011 roku Zamawiający uzyskał wszystkie uzupełnienia i wyjaśnienia od Wykonawców, zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostało opublikowane 29.12.2011 r. Umowa z dotychczasowym wykonawcą wygasała z końcem 31.12.2011 r. Postępowanie prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych. Zatem nie było możliwości, żeby Zamawiający podpisał umowę z Wykonawcą , którego oferta zawierała najkorzystniejszą cenę i nie podlegała odrzuceniu, w terminie określonym w ustawie. Zamawiający znalazł się naprawdę w bardzo wyjątkowej sytuacji, niewynikającej z przyczyn leżących po jego stronie, ponieważ skierowane do niego zapytania, odwołanie, odpowiedzi na pytania, uznanie odwołania i modyfikacje SIWZ wydłużyły termin składania i otwarcia ofert. Pojawiło się ryzyko, że Szpital w dniu 01.01.2012 r. nie będzie miał zabezpieczonej usługi sprzątania. Zamawiający nie mógł dopuścić do sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa sanitarno - epidemiologicznego Szpitala, a co za tym idzie zagrożenia zdrowia i życia pacjentów. Zaistniała konieczność pilnego zrealizowania zmówienia w bardzo krótkim czasie, zapewniając ciągłość usługi sprzątania od dnia 01.01.2012 r. do czasu podpisania umowy z Wykonawcą w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego. Wobec powyższego Zamawiający postanowił udzielić zamówienia na Usługę utrzymania czystości, dezynfekcji, dystrybucji posiłków, prowadzenia kuchenek oddziałowych, segregacji i transportu wewnętrznego surowców wtórnych, odpadów komunalnych, odpadów medycznych oraz transportu wewnętrznego i usługi pomocnicze w oddziałach w Szpitalu Powiatowym im. Jana Pawła II w Bartoszycach w trybie wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 zabezpieczając ciągłość usługi sprzątania szpitala od dnia 01.01.2012 r. do czasu podpisania umowy z Wykonawcą w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego. Najszybszy termin podpisania umowy w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego zgodnie z terminami określonymi w ustawie mógł nastąpić 09.01.2012 roku. Jednak Zamawiający wziął pod uwagę okoliczność ewentualnego wniesienia odwołania przez innych Wykonawców biorących udział w postępowaniu i postanowił udzielić zamówienia z wolnej ręki na okres maksymalnie 3 miesięcy, z możliwością rozwiązania umowy w terminie wcześniejszym, w przypadku podpisania umowy w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego. Zamawiający zaprosił do negocjacji wszystkich Wykonawców, którzy brali udział w przetargu nieograniczonym. Tylko jeden wykonawca, którego oferta była najkorzystniejsza wyraził chęć negocjacji w postępowaniu prowadzonym w trybie z wolnej ręki. W drodze negocjacji ustalono, że Wykonawca będzie wykonywał usługę od dnia 01.01.2012 roku do czasu podpisania umowy w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego po cenie określonej w ofercie przetargowej złożonej w przetargu nieograniczonym. W ocenie zamawiającego wszystkie przesłanki określone w art. 67 ust.1 pkt 3 zostały w tym szczególnym przypadku zachowane.

Po wprowadzeniu zmiany:
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W związku z wypowiedzeniem umowy na Usługę w zakresie utrzymania czystości , żywienia pacjentów oraz prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej, Dyrektor Szpitala Powiatowego w Bartoszycach, w dniu 30 listopada 2011 r., decyzją nr 34/2011, powołał komisję przetargową do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na usługę niepriorytetową Świadczenia usług żywienia pacjentów w Szpitalu Powiatowym w Bartoszycach na bazie dzierżawionych pomieszczeń. Tegoż samego dnia komisja przetargowa zaczęła prace nad swoimi zadaniami. Dnia 08.12.2011 r. do Działu Zamówień Publicznych trafiła ostateczna wersja opisu przedmiotu zamówienia. Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich dnia 09.12.2011 r. i opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej dnia 14.12.2011 r. W tym samym dniu Zamawiający umieścił Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia na swojej stronie internetowej. W dniu 19.12.2011 r. odbyło się otwarcie ofert. Złożono 2 oferty. Komisja przetargowa sprawdziła oferty. Obie oferty były ważne i nie podlegały odrzuceniu. Zgodnie z art. 93. ust. 1 pkt pkt 4 zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę , którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. W tej sytuacji Zamawiający nie mógł pozwolić sobie na zwiększenie kwoty, ponieważ cena najkorzystniejszej oferty znacznie, bo aż o 473 665,12 zł brutto, przewyższała planowany budżet na sfinansowanie tego zamówienia. Zamawiający znalazł się naprawdę w bardzo wyjątkowej sytuacji, niewynikającej z przyczyn leżących po jego stronie, ponieważ nie zakładał, że wykonawcy tak wysoko wycenią swoje oferty. Zamawiający stanął przed trudnym wyborem, z jednej strony nie mógł pozwolić sobie na niegospodarne przepłacanie, z drugiej zaś strony nie mógł dopuścić do tego by pacjenci pozostali bez wyżywienia (umowa z dotychczasowym wykonawcą wygasała z dniem 31.12.2011 r.). Aby uczynić zadość Zamawiający postanowił wybrać wariant: po pierwsze udzielenia zamówienia na Świadczenie usług żywienia pacjentów przez okres 2 miesięcy w szpitalu powiatowym w Bartoszycach w trybie wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 zabezpieczając ciągłość wyżywienia pacjentów od dnia 01.01.2012 r. do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania (podpisanie umowy) ogłoszonego w trybie przetargu nieograniczonego, po drugie unieważnienie postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego i ogłoszenie nowego. Nie ma zatem wątpliwości, że wystąpiła konieczność pilnego zrealizowania zmówienia w bardzo krótkim czasie (Zamawiający nie mógł dopuścić do sytuacji niezapewnienia posiłków pacjentom). Zamawiający nie mógł zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia, aby zagwarantować wyżywienie pacjentom od 1 stycznia 2012 r.
W ocenie zamawiającego wszystkie przesłanki określone w art. 67 ust.1 pkt 3 zostały w tym szczególnym przypadku zachowane. Dodatkowo Zamawiający kierował się zasadą dokonywania wydatków w sposób efektywny i oszczędny zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.09.157.1240 z późn. zm.)

Podobne przetargi