Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

432132 / 2011-12-20 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej / Wojewódzki Szpital Podkarpacki im. Jana Pawła II (Krosno)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 432132

Data publikacji: 2011-12-20

Nazwa:
Wojewódzki Szpital Podkarpacki im. Jana Pawła II

Ulica: ul. Korczyńska 57

Numer domu: 57

Miejscowość: Krosno

Kod pocztowy: 38-400

Województwo / kraj: podkarpackie

Numer telefonu: 013 4378497, 4378215

Numer faxu: 013 4378497, 4378215

Regon: 00030862000000

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Adres strony internetowej: www.krosno.med.pl

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
EZ/216/10/2011 Świadczenie stałej obsługi prawnej Zamawiającego

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Zamawiający powierza, a Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania osobiście lub przez osoby przez niego zatrudnione, posiadające odpowiednie przygotowanie merytoryczne, pod nadzorem Wykonawcy do:
1) Prowadzenia stałej obsługi prawnej, w tym doradztwa prawnego w zakresie działalności prowadzonej przez Zamawiającego,
2) Sporządzania opinii i analiz prawnych,
3) Opiniowania i weryfikowanie wewnętrznych aktów prawnych Zamawiającego,
4) Opiniowania i weryfikowanie projektów umów,
5) Kompleksowej pomocy prawnej na wszystkich etapach postępowania o zamówienia publiczne,
6) Zastępstwa procesowe przed sądami lub innymi organami orzekającymi,

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: a;b;

zamowienie_pprawna: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

zamowienie_uzasadnienie:
Wojewódzki Szpital Podkarpacki im. Jana Pawła II w Krośnie (dalej Szpital), jako jednostka sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. 2009, nr 153, poz. 1240), zobowiązana jest do udzielania zamówień na świadczenie usług na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2010 r, nr 113, poz. 759 t.j.) - dalej powołana jako pzp. Zgodnie z artykułem 10 przedmiotowej ustawy, podstawowymi trybami udzielenia zamówienia są: przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony.
Niemniej jednak w odniesieniu do świadczenia usług prawniczych, które zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. 2010 r. nr 12, poz. 68), zostały zakwalifikowane jako usługi niepriorytetowe, zastosowanie ma art. 5 pzp. Zgodnie z ust. 1a tego artykułu w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 pzp lub 67 ust. 1 pzp, w szczególności, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności:
1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków;
2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań;
3) poniesieniem straty w mieniu publicznym
4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań.
Natomiast art. 5 ust. 1b pzp stanowi, że: w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu z wolnej ręki.
Ustawodawca nie wyjaśnił, co należy rozumieć pod pojęciami wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. W doktrynie przyjmuje się, że wykonywanie zastępstwa procesowego polega na występowaniu przed sądami i innymi organami orzekającymi w rozumieniu reprezentacji prawnej, zatem w zakres tego pojęcia wchodzi nie tylko zastępstwo mocodawcy, ale także udzielanie dalszej substytucji. Natomiast doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego należy rozumieć dość szeroko.
Każde działanie podmiotu prowadzącego działalność leczniczą w sferze jego praw i obowiązków może prowadzić do wstąpienia na drogę procesową. Tym samym, w danych okolicznościach, udzielenie porady, konsultacji prawnej, czy też wydanie opinii może mieć na celu wskazanie, czy dana sytuacja rodzi konieczność lub ryzyko wstąpienia na drogę procesową. Ponadto doradztwo w zakresie zastępstwa procesowego może być także rozumiane jako określanie właściwej i korzystnej strategii procesowej toczącego się już postępowania. Wybór Wykonawcy, najlepiej dopasowanego do potrzeb, gwarantuje ochronę ogólnie pojętych interesów Szpitala. Nagłość i nieprzewidywalność sytuacji prawnych wymaga niekiedy szybkiej i zdecydowanej reakcji strony, zaś wybór Wykonawcy dopasowanego do potrzeb, daje możliwość podjęcia szybkiego i przede wszystkim skutecznego działania.
Niemniej jednak nie wyczerpuje to mnogości sytuacji prawnych, w których może znaleźć się Szpital. Niewątpliwie opracowywanie opinii i ekspertyz, prowadzenie negocjacji, sporządzanie umów, podobnie jak zastępstwo procesowe i doradztwo prawne w rozumieniu art. 5 ust 1b pzp, wymagają od Wykonawcy wysokich kwalifikacji i umiejętności, dlatego też, ze względu na ochronę ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, jak również racjonalność wydatkowania środków publicznych uzasadnionym jest, by jeden podmiot wykonywał obsługę prawną jednostki także w tym zakresie na podstawie udzielenia zamówienia z wolnej ręki.
Cytowane artykuły w sposób niebudzący wątpliwości uprawniają Szpital do wyboru wykonawcy gwarantującego najwyższą jakość świadczonych usług, zarówno w zakresie zastępstwa procesowego, jak i doradztwa prawnego, nie zaś jedynie proponującego najniższą cenę. Jest to zasadne przede wszystkim z tego względu, że usługi prawnicze mają charakter specjalistyczny, w związku z czym, ważne są nie tylko wykształcenie i posiadane tytuły naukowe, ale przede wszystkim faktycznie posiadana wiedza, doświadczenie zawodowe, lata praktyki w danej dziedzinie prawa, czy też liczba i kwalifikacje osób zatrudnionych w danym zespole, czy kancelarii prawnej.
W przedmiotowej sprawie istotny jest fakt, iż dotychczas Kancelaria Prawna Mariusz Załucki prowadzi niezwykle istotne dla Szpitala postępowania sądowe, należy przy tym podkreślić iż zlecenie prowadzenia tych niezwykle skomplikowanych spraw sądowych i innych toczącymi się przed innymi organami administracyjnymi w ich toku nowej Kancelarii Prawnej może spowodować naruszenie zasad celowego, oszczędnego i a zwłaszcza efektywnego dokonywania wydatków. Nie może budzić wątpliwości iż dotychczasowa obsługa prawna, wykonująca zastępstwo procesowe oraz prowadząca doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego z całą pewnością prowadzić będzie w postępowania sądowe efektywniej niż nowy inny podmiot, który nie będzie posiadał wiedzy w zakresie stanu faktycznego toczących się sporów, zwłaszcza że dotychczasowa Kancelaria Prawna prowadzi obsługę prawną Szpitala już ponad 5 lat. Należy również podkreślić, iż prowadzenie przez dotychczasową Kancelarię Prawną tych niezwykle skomplikowanych i istotnych z punktu widzenia Szpitala postępowań sądowych stanowi inny uzasadniony przypadek w rozumieniu przepisu art. 5 ust. 1 a ustawy PZP uzasadniający zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki.
Kancelaria Prawna Mariusz Załucki współpracuje ze Szpitalem od 2006 roku, zatem posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie w zakresie obsługi prawnej jednostki, zarówno w zakresie zastępstwa procesowego, jak i szeroko rozumianego doradztwa prawnego. Doskonale orientuje się w bieżących w sprawach i problemach Szpitala. Udzielenie zamówienia niniejszej kancelarii zapewni kontynuację w zakresie rozpoczętych procedur, prowadzenia postępowań sądowych i egzekucyjnych, jak również spraw pracowniczych i socjalnych. Kadrę Kancelarii stanowi wykwalifikowany zespół pracowników dysponujący szeroką wiedzą z zakresu prawa, następstwem czego jest wysoka skuteczność w realizacji podejmowanych działań.
Równocześnie dodatkowym aspektem przemawiającym za słusznością i celowością wyboru i kontynuacji współpracy z adw. dr Mariuszem Załuckim w zakresie obsługi prawnej Szpitala przemawia fakt, że w dniu 12 lipca 2011 r., adwokat dr Mariusz Załucki prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Prawna Mariusz Załucki z siedzibą w Rzeszowie, zawarł umowę spółki partnerskiej z radcą prawnym Piotrem Pliś prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Piotr Pliś z siedzibą w Rzeszowie . Dzięki temu powstał nowy podmiot: Spółka KPMZ.pl Załucki, Pliś i Partnerzy Adwokaci i Radcowie Prawni z siedzibą w Rzeszowie. Fakt ten spowodował, że podmiot ten posiada jeszcze większe doświadczenie w obsłudze prawnej jednostek sektora finansów publicznych, wynikającego z połączenia doświadczenia adw. dr. Mariusza Załuckiego oraz kierowanego przez niego zespołu prawników o dodatkowe doświadczenie radcy prawnego Piotra Pliś i kierowanego przez niego zespołu prawników. Tym samym dotychczasowa kadra, prowadząca obsługę prawną Szpitala, wzbogaciła się o dodatkowych, bardzo doświadczonych prawników.
Tym samym udzielenie zamówienia z wolnej ręki KPMZ.pl Załucki, Pliś i Partnerzy Adwokaci i Radcowie Prawni Spółka Partnerska w zakresie świadczenia usług prawniczych na rzecz Szpitala jest zgodne z przepisami prawa zamówień publicznych i uzasadnione względami praktycznymi.

Nazwa wykonawcy:
KPMZ.pl Załucki, Pliś i Partnerzy, Adwokaci i Radcowie Prawni sp.p.

Adres pocztowy wykonawcy: Al. Armii Krajowej 7

Miejscowość: Rzeszów

Kod pocztowy: 35-307

ID województwa: 8

Województwo / kraj: podkarpackie

Podobne przetargi

232571 / 2011-08-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto Rzeszowa - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Kontynuowanie obsługi prawnej na rzecz Zamawiającego w procesie przygotowania do realizacji i realizacji projektu pn. : Budowa systemu integrującego transport publiczny Miasta Rzeszowa i okolic zamieszczonego pod nr POPW 3.1-2 na liście projektów indywidualnych dla PO RPW 2007-2013 z dnia 31 lipca 2009 r. w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 , Priorytet III: Wojewódzkie ośrodki wzrostu; Działanie III.1 Systemy miejskiego transportu zbiorowego

27499 / 2013-02-19 - Inny: MON - Jednostka Wojskowa

Jednostka Wojskowa 4784 - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługa w zakresie obsługi prawnej jednostek wojskowych będących na zaopatrzeniu Jednostki Wojskowej Nr 4784 w Rzeszowie

261932 / 2013-07-05 - Inny: Spółka prawa handlowego

Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Zindywidualizowane i długofalowe usługi doradcze dla NGO oraz indywidualnych osób fizycznych.

415048 / 2013-10-11 - Inny: Spółka prawa handlowego

Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Przeprowadzenie 2 cykli doradztwa z zakresu Indywidualnego doradztwa z zakresu opracowania biznes planu oraz Indywidualnego doradztwa z zakresu prowadzenia firmy, na potrzeby realizacji projektu Aktywność popłaca - skorzystaj z nowych rozwiązań dla 1 Uczestnika Projektu.

144733 / 2010-06-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto Rzeszowa - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Prowadzenie obsługi prawnej na rzecz Zamawiającego w procesie: przygotowania do realizacji i realizacji projektu :Budowa systemu integrującego transport publiczny Miasta Rzeszowa i okolic oraz przygotowania i realizacji pozostałych projektów w ramach Programów Operacyjnych finansowanych ze środków Unii Europejskiej

386046 / 2009-11-05 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Rzeszowski - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługa kompleksowej obsługi prawnej projektu Kompetencje studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego kluczem do sukcesu na rynku pracy finansowanego ze środków Unii Europejskiej POKL w ramach EFS.

398834 / 2014-12-04 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Wojewódzki Szpital Podkarpacki im. Jana Pawła II - Krosno (podkarpackie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Prowadzenie kompleksowej obsługi prawnej Zamawiającego w zakresie zastępstwa procesowego przed sądami, w tym doradztwa prawnego

12609 / 2013-01-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna projektu Technologie cyfrowe jako systemowe narzędzie wspomagające realizację programów rozwojowych oraz podnoszące jakość i atrakcyjność oferty edukacyjnej szkół Podkarpacia współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

179171 / 2011-06-30 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna w Wydziale Nieruchomości Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie w siedzibie Zamawiającego ul. Sikorskiego 49 C

10653 / 2012-01-11 - Inny: Gminna Spółka Prawa Handlowego

Towarzystwo Budownictwa Społecznego Przedsiębiorstwo Mieszkaniowe w Krośnie sp. z o.o. - Krosno (podkarpackie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Towarzystwa Budownictwa Społecznego - Przedsiębiorstwo Mieszkaniowe Spółka z o.o. w Krośnie

356173 / 2010-12-10 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Rzeszowski - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych w projekcie Uniwersytet Rzeszowski- Nowoczesność i Przyszłość Regionu

365568 / 2010-11-10 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Rzeszowski - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych w projekcie Uniwersytet Rzeszowski- Nowoczesność i Przyszłość Regionu

4481 / 2010-01-07 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Rzeszowski - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie pomocy prawnej na rzecz Zleceniodawcy w zakresie dotyczącym realizacji projektu Rozwój Uniwersytetu Rzeszowskiego szansą dla Regionu