Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

1357 / 2015-01-07 - Inny: spółka prawa handlowego / Międzygminny Kompleks Unieszkodliwiania Odpadów ProNatura Sp. z o. o. (Bydgoszcz)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2014-09-15 pod pozycją 306744. Zobacz ogłoszenie 306744 / 2014-09-15 - Inny: spółka prawa handlowego.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 1357

Data publikacji: 2015-01-07

Nazwa:
Międzygminny Kompleks Unieszkodliwiania Odpadów ProNatura Sp. z o. o.

Ulica: ul. Prądocińska 28

Numer domu: 28

Miejscowość: Bydgoszcz

Kod pocztowy: 85-893

Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie

Numer telefonu: 0-52 52 220 47

Numer faxu: 52 3493897

Regon: 34037857700000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 306744

Data wydania biuletynu: 2014-09-15

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2014

Pozycja ogłoszenia: 306744

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Inny: spółka prawa handlowego

Inny rodzaj zamawiającego: spółka prawa handlowego

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zaprojektowanie, wykonanie i uruchomienie instalacji stabilizacji i uzupełniania wody w sieci ciepłowniczej w ramach inwestycji Budowa Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych dla Bydgosko - Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego - zamówienie dodatkowe

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Roboty budowlane, w których zakres wchodzi: projektowanie, dostawa i montaż instalacji stabilizacji ciśnienia powrotnego i uzupełniania wody w sieci ciepłowniczej w ramach inwestycji Budowa Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych dla Bydgosko - Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego. W ramach zamówienia wykonawca przeprowadzi próby, testy oraz rozruch wykonanej instalacji. Urządzenia niezbędne dla realizacji zamówienia obejmują: <br>
- pompy uzupełniające wodę zdemineralizowaną do sieci ciepłowniczej, <br>
- zbiornik na wodę oczyszczoną, wzmocniony włóknem szklanym o pojemności 50 m3, <br>
- systemy zasilania w energię elektryczną z rozdzielnicą, <br>
- instalacje kontroli i automatyki

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Tak

nazwa programu UE:
Projekt pn. Budowa Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych dla Bydgosko-Toruńskiego obszaru Metropolitalnego współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 2.1 Priorytetu II Programu Infrastruktura i Środowisko 2007-2013

Nazwa wykonawcy: ASTALDI S.p.A. z siedzibą w Rzymie - Lider

Adres pocztowy wykonawcy: Via G. V. Bona 65

Miejscowość: 00156 Rzym

ID województwa: 46

Województwo / kraj: Włochy

Nazwa wykonawcy:
TM.E. S.p.A. Termomeccanica Ecologia z siedzibą w Mediolanie - Partner

Adres pocztowy wykonawcy: Via Lodovico Mancini 5

Miejscowość: 20129 Mediolan

ID województwa: 46

Województwo / kraj: Włochy

Data udzielenie zamówienia: 30/12/2014

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 974419,64

Cena wybranej oferty: 1353000,00

Cena minimalna: 1353000,00

Cena maksymalna: 1353000,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
Przedmiotem zamówienia podstawowego jest m.in. zaprojektowanie, wybudowanie, wyposażenie i uruchomienie sieci przesyłowej wyprowadzającej energię cieplną z Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych wraz z niezbędną infrastrukturą na działkach nr 2/10 i 2/102 obr. 133 w Bydgoszczy, w ramach Umowy nr MKUO ProNatura/ZP/NO/03/12 z 18.09.2012 zawartej z Wykonawcą Kontraktu Nr 1 (Zadanie Nr 4 określone w § 3 ust. 1 pkt 4 Umowy). Zamawiający w 2009 r. zawarł z Komunalnym Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Bydgoszczy (KPEC) porozumienie dotyczące odbioru energii cieplnej z mającego powstać ZTPOK. W porozumieniu i wstępnych warunkach odbioru ciepła KPEC nie wskazała konieczności uzupełniania wody w systemie ciepłowniczym. Wydane przez KPEC, wstępne warunki przyłączenia zostały załączone do dokumentacji przetargowej. W trakcie postępowania przetargowego na pytanie jednego z Wykonawców:czy uzupełnianie wody w sieci dotyczy tylko wody dla sieci pomiędzy ZTPOK a Komorą K-4008? Jeżeli nie to prosimy o podanie ilości wody jaka ma być uzupełniana w ramach pracy sieci ciepłowniczej KPEC? zamawiający wyjaśnił: uzupełnianie wody w sieci ciepłowniczej będzie w całości realizowane przez KPEC. Stacja demineralizacji wody ciepłowniczej opisana w Załącznikach Nr 3 i 7 do SIWZ służy uzupełnianiu obiegu wody kotłowej i procesowej zgodnie z pkt 5.6.2 Załącznika Nr 4 do SIWZ. Takie warunki zostały uwzględnione przez Wykonawców w złożonych ofertach i na ich podstawie wyłoniony w postępowaniu przetargowym Wykonawca kalkulował i złożył swoją ofertę. Po zawarciu Umowy nr MKUO ProNatura/ZP/NO/03/12, Wykonawca Kontraktu Nr 1 wystąpił do KPEC z wnioskiem o wydanie warunków przyłączenia do sieci cieplnej. KPEC w wydanych warunkach technicznych z dnia 18.01.2013r. oraz Aneksie nr 2 z dnia 11.03.2014r. do warunków z technicznych z dnia 18.01.2013r. nałożyła na inwestora- zamawiającego obowiązek wyposażenia ZTPOK w system uzupełniania wody w sieci cieplnej, uzasadniając to pracą ZTPOK na rzecz wydzielonej (zamkniętej) części sieci, co nie było wymagane we wcześniej wydanych warunkach wstępnych. Konieczność zastosowania rozwiązań, o których mowa powyżej, KPEC potwierdziła również w bezpośrednich rozmowach, uzasadniając, że system ciepłowniczy Bydgoszczy będzie pracował w układzie podziału sieci. Z ZTPOK będzie zasilana wydzielona, południowa część sieci ciepłowniczej i w związku z powyższym wymagane jest uzupełnianie wody w sieci przez przyszły ZTPOK. Wypełnienie wymogów KPEC wynikających z warunków wydanych dnia 18.01.2013r. oraz Aneksu nr 2 z dnia 11.03.2014r. do warunków technicznych z dnia 18.01.2013r. wymaga wykonania robót nie znajdujących się w zakresie Umowy Nr MKUO ProNatura/ZP/NO/03/12. Powoduje konieczność wprowadzenia w projektowanej instalacji, dodatkowych rozwiązań technicznych polegających na zwiększeniu wydajności stacji demineralizacji i zapewnieniu wskazanych przez KPEC parametrów otrzymywanej wody, co związane jest z koniecznością budowy i zainstalowania dodatkowych urządzeń. Zamawiający przygotowując dokumentację przetargową dochował należytej staranności między innymi uzyskując od KPEC wstępne warunki przyłączenia ZTPOK do miejskiej sieci ciepłowniczej. Warunki te stanowiły jeden z załączników do SIWZ. Zamawiający nie mógł przewidzieć, że w momencie sporządzania przez Wykonawcę wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę dla ZTPOK warunki te zostaną zmienione jednostronnie przez KPEC i zostanie nałożony dodatkowy obowiązek wybudowania instalacji do uzupełniania wody w sieci ciepłowniczej. Wypełnienie w/w warunków KPEC powoduje konieczność wprowadzenia w projektowanej instalacji sieci przesyłu energii cieplnej (Zadanie Nr 4), na terenie ZTPOK, dodatkowych rozwiązań technicznych polegających na zwiększeniu wydajności stacji demineralizacji i zapewnieniu wskazanych przez KPEC parametrów otrzymywanej wody, co związane jest z koniecznością projektowania, budowy i zainstalowania dodatkowych urządzeń.Wypełnienie warunków wydanych przez KPEC dnia 18.01.2013r. oraz Aneksu nr 2 z dnia 11.03.2014r. do warunków technicznych z dnia 18.01.2013r.wymaga wykonania zamówienia nie znajdującego się w zakresie Umowy Nr MKUO ProNatura/ZP/NO/03/12. Wykonanie zamówienia dodatkowego mieści się w zakresie określonym przepisami art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp:W przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli:
a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub
b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
Z uwagi na zaistnienie, uzasadnionego przypadku, o charakterze nadzwyczajnym i całkowicie niezależnym od Zamawiającego i Wykonawcy, a jednocześnie wymagającego wykonania zamówienia dodatkowego dla Zadania Nr 4 oraz Zadania nr 1, wynikającego z postawionego przez KPEC warunku wybudowania stacji stabilizacji i uzupełniania wody w sieci ciepłowniczej, nie przewidzianej w Kontrakcie Nr 1 zaistniała konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego.
Przedmiotowe zamówienie na roboty dodatkowe nie może zostać oddzielone od zamówienia podstawowego w zakresie Zadania nr 4 oraz Zadania nr 1, gdyż dalsze wykonywanie zamówienia podstawowego uzależnione jest od równoczesnego wykonywania zamówienia dodatkowego. Konieczne jest zatem jednoczesne prowadzenie prac projektowych i wykonawczych objętych zamówieniem podstawowym oraz zamówieniem dodatkowym, które to działania muszą być ze sobą sprzężone, co wymaga by były wykonywane w ramach jednych prac projektowych i wykonawczych. Niedotrzymanie warunków technicznych nałożonych przez KPEC w zakresie robót dodatkowych uniemożliwi Wykonawcy wybudowanie sieci przesyłu energii cieplnej o parametrach i funkcjach przewidzianych w Umowie. Wykonanie dodatkowych prac (zamówienia dodatkowego) należy powierzyć obecnemu Wykonawcy Kontraktu nr 1 z uwagi na ścisłe powiązanie dodatkowej instalacji z elementami technologicznymi ZTPOK. Dodatkowo z uwagi na brak miejsca dodatkowa instalacja, której obowiązek wykonania nałożył na Zamawiającego KPEC musi być wykonana wewnątrz budynku realizowanego i wyposażanego przez obecnego Wykonawcę. Niewykonanie dodatkowej instalacji, wymaganej w warunkach przez KPEC wpływa bezpośrednio na dokonanie odbiorów, a co za tym idzie na wykonanie zamówienia podstawowego. Wykonawca zamówienia podstawowego nie uzyska Świadectwa Wykonania bez odbioru przez KPEC przyłącza do sieci cieplnej, a to może nastąpić dopiero po wykonaniu instalacji do uzupełniania wody w sieci zgodnie z wydanymi warunkami przyłączeniowymi.Tym samym niemożliwe będzie wykonanie zamówienia podstawowego w ustalonym w Umowie zakresie, włączając w to odebranie przedmiotu Umowy przez Zamawiającego bez zastrzeżeń, a przede wszystkim - prawidłowe funkcjonowanie całej realizowanej instalacji. Istnieje więc bezpośrednia zależność ukończenia zamówienia podstawowego od wykonania ww. robót dodatkowych. Mając powyższe na uwadze, przesłanka umożliwiająca udzielenie Wykonawcy kontraktu zamówienia z wolnej ręki polegająca na tym, że wykonanie zamówienia podstawowego powinno być uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, jest spełniona w przedmiotowym stanie faktycznym.
Niezależnie od powyższego należy wskazać, że powierzenie przedmiotowego zamówienia dodatkowego innemu podmiotowi do wykonania niż Wykonawca byłoby nieracjonalne i niegospodarne, a prowadzenie kolejnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego generowałoby nie tylko niewspółmierne koszty zarówno na etapie poszukiwania innego wykonawcy, jak i w trakcie realizacji zamówienia dodatkowego, ale również realne ryzyko nieukończenia Inwestycji w planowanym terminie, co nie leży przede wszystkim w interesie publicznym bowiem instalacja będzie zaspokajała potrzeby mieszkańców Bydgosko - Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego w zakresie przetwarzania odpadów komunalnych stosując preferowane przez ustawodawcę metody zagospodarowania w tym odzysku.
Ponadto mając na uwadze posiadane już przez Wykonawcę zasoby materiałowe, sprzętowe i ludzkie, a także wiedzę odnośnie samej Inwestycji oraz dotyczącej jej dokumentacji, niezbędnych do wykonania robót dodatkowych objętych niniejszym postępowaniem, wykonywanie zamówienia podstawowego i zamówienia dodatkowego przez dwa odrębne podmioty jest przede wszystkim nieuzasadnione technicznie i ekonomicznie.
Za udzieleniem zamówienia dodatkowego na podst. art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp przemawia dodatkowo fakt, iż urządzenia zainstalowane w ramach zamówienia dodatkowego muszą współdziałać z systemem realizowanym w ramach Kontraktu nr 1 i winny być objęte tymi samymi zasadami serwisowania, gwarancji oraz rękojmi. Potrzeba organizacji nowego zaplecza pracowniczego i zasobów oraz ponowne opracowywanie niezbędnej dokumentacji przez innego wykonawcę, a także praktyczna niemożność uzyskania gwarancji jakości na całość wykonanych robót prowadzi do zwiększenia kosztów po stronie Zamawiającego i nie pozostaje bez wpływu na termin ukończenia Inwestycji. Z punktu widzenia objęcia serwisem, gwarancją oraz rękojmią urządzeń oraz robót dodatkowych wraz z zamówieniem podstawowym należy wskazać, że z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów.Podwyższone ryzyko prawne i ekonomiczne związane z zaangażowaniem nowego podmiotu, innego niż Wykonawca zamówienia podstawowego uzasadnia powierzenie temu Wykonawcy przedmiotowych robót dodatkowych. Przemawiają za tym także aspekty techniczne, przede wszystkim takie jak kwestia zastosowania różnych technologii i urządzeń oraz łączenia procesów technologicznych, problem koordynacji prac odrębnych wykonawców i wynikające z tego trudności w sprawowaniu nadzoru przez Zamawiającego, co prowadziło by do zwiększenia kosztów po stronie Zamawiającego. Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego.

Kody CPV:
450000007 (Roboty budowlane)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
452324305 (Roboty w zakresie uzdatniania wody)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
452321508 (Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody)

Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)

Kod CPV piątej częsci zamówienia:
452311123 (Instalacja rurociągów)

Kod CPV szóstej częsci zamówienia:
452321003 (Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów)

Kod CPV siódmej częsci zamówienia:
452472703 (Budowa zbiorników)

Kod CPV ósmej częsci zamówienia:
713200007 (Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania)

Podobne przetargi

253012 / 2013-07-01 - Inny: PGL Lasy Państwowe

Nadleśnictwo Włocławek - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
BUDOWA BUDYNKU WIELFUNKCYJNEGO, OBIEKTÓW TOWARZYSZĄCYCH I INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DLA SZKÓŁKI ZESPOLONEJ KUKAWY WRAZ Z DOKONANIEM KONIECZNYCH ROZBIÓREK BUDYNKU ADMINISTRACYJNEGO I MAGAZYNOWEGO NA DZ. EW. NR 568 OB. EWIDENCYJNY DĘBNIAKI GM. KOWAL - ETAP II

299656 / 2011-09-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Chełmiński - Chełmno (kujawsko-pomorskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont auli w budynku szkoły Zespołu Szkół nr 1 w Chełmnie przy ul. Dominikańskiej 35

102631 / 2012-05-09 - Inny: spółka prawa handlowego

Administracja Domów Miejskich "ADM" Spółka z o.o. - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
sprawa nr 24/P/2012 Remont lokali mieszkalnych (pustostanów) w budynkach zarządzanych przez Administrację Domów Miejskich ADM Sp. z o.o. w Bydgoszczy przy ul: Spółdzielcza 5/11, Okólna 3/5, Babia Wieś 24/3, Babia Wieś 24/8, Szarych Szeregów 11/19 oraz Smoleńska 64/7

292644 / 2012-08-08 - Inny: Spółdzielnia Mieszkaniowa

Młodzieżowa Spółdzielnia Mieszkaniowa - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie miejsc parkingowych naziemnych i chodnika przy ulicy Witkowskiego w Toruniu wraz z odwodnieniem parkingu do istniejÄ…cej kanalizacji.

63450 / 2015-03-20 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy, Biuro Finansowo-Inwestycyjne - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie sanitariatów w budynku C Kujawsko- Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego przy ul. Konarskiego 3 w Bydgoszczy.

161026 / 2013-04-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Raciążek - Raciążek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół oraz Urzędu Gminy w Raciążku

302025 / 2008-11-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Dom Pomocy Społecznej - Barcin (kujawsko-pomorskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont nawierzchni dróg wewnętrznych i chodników na terenie Domu Pomocy Społecznej w Barcinie ul. Polna 30

214345 / 2010-08-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie monitoringu wewnętrznego, instalacji TV, połączenie punktu dystrybucyjnego z centralą telefoniczną w starym budynku oraz wykonanie podgrzewania rynien w budowanym budynku dla potrzeb opieki długoterminowej z oddziałem dla pacjentów w stanie apalicznym przy ul. Grunwaldzkiej 64 w Toruniu.

320008 / 2013-08-08 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Więcbork - Więcbork (kujawsko-pomorskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Naprawa pokrycia dachowego z papy na budynku strażnicy OSP w Więcborku

71047 / 2009-05-05 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sanatorium Uzdrowiskowe "Przy Tężni" im. dr Józefa Krzymińskiego w Inowrocławiu s.p.z.o.z - Inowrocław (kujawsko-pomorskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie robót budowlanych obejmujących 1.przebudowę szybu windowego wraz z wymianą dźwigu osobowego, modernizację klatki schodowej w segmencie 2 A, wymianę sufitu podwieszanego w holu głównym, roboty malarskie i elektryczne w klatce schodowej w segmencie 2 A, 2.wykonanie miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych wraz z robotami instalacyjno doziemnymi, wymianę separatora tłuszczów ze ścieków bazy żywienia

83043 / 2016-06-13 - Podmiot prawa publicznego

Jednostka Wojskowa 4620 - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont pomieszczeń PPW w budynku nr 1 kompleks 1531, ul. Dworcowa 56 w Inowrocławiu

113257 / 2014-05-27 - Inny: Spółka prawa handlowego

Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Nieruchomościami Sp. z o.o. w Grudziądzu - Grudziądz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Odnowa zdegradowanych wielorodzinnych budynków mieszkalnych przy ul. Wieżowej 1/Długa 2, Rynek 10, Rynek 15/Murowa 33, Rynek 16/Murowa 35 Grudziądzu, współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 oraz ze środków budżetu państwa.

24821 / 2012-01-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto i Gmina - Piotrków Kujawski (kujawsko-pomorskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
ZAGOSPODAROWANIE JEZIORA GOPŁO W CELACH REKREACYJNYCH - PRZEBUDOWA POMOSTU WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ W POŁAJEWIE.