Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

306744 / 2014-09-15 - Inny: spółka prawa handlowego / Międzygminny Kompleks Unieszkodliwiania Odpadów ProNatura Sp. z o. o. (Bydgoszcz)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 306744

Data publikacji: 2014-09-15

Nazwa:
Międzygminny Kompleks Unieszkodliwiania Odpadów ProNatura Sp. z o. o.

Ulica: ul. Prądocińska 28

Numer domu: 28

Miejscowość: Bydgoszcz

Kod pocztowy: 85-893

Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie

Numer telefonu: 0-52 52 220 47

Numer faxu: 52 3493897

Regon: 34037857700000

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Inny: spółka prawa handlowego

Inny rodzaj zamawiającego: spółka prawa handlowego

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zaprojektowanie, wykonanie i uruchomienie instalacji stabilizacji i uzupełniania wody w sieci ciepłowniczej w ramach inwestycji Budowa Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych dla Bydgosko - Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego - zamówienie dodatkowe

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane, w zakres których wchodzi: projektowanie, dostawa i montaż instalacji stabilizacji ciśnienia powrotnego i uzupełniania wody w sieci ciepłowniczej w ramach inwestycji Budowa Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych dla Bydgosko - Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego. W ramach zamówienia Wykonawca przeprowadzi próby, testy oraz rozruch instalacji. Urządzenia niezbędne dla realizacji zamówienia obejmują:
-pompy uzupełniające wodę zdemineralizowaną do sieci ciepłowniczej,
-zbiornik na wodę oczyszczoną wzmacniany włóknem szklanym o pojemności 50 m3,
-systemy zasilania w energię elektryczną z rozdzielnicą,
-instalacje kontroli i automatyki

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: i;

zamowienie_pprawna: art. 67 ust. 1 pkt 5

zamowienie_uzasadnienie:
Przedmiotem zamówienia podstawowego jest m.in. zaprojektowanie, wybudowanie, wyposażenie i uruchomienie sieci przesyłowej wyprowadzającej energię cieplną z Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych wraz z niezbędną infrastrukturą na działkach nr 2/10 i 2/102 obr. 133 w Bydgoszczy, w ramach Umowy nr MKUO ProNatura/ZP/NO/03/12 z 18.09.2012 zawartej z Wykonawcą Kontraktu Nr 1 (Zadanie Nr 4 określone w § 3 ust. 1 pkt 4 Umowy). Zamawiający w 2009 r. zawarł z Komunalnym Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Bydgoszczy (KPEC) porozumienie dotyczące odbioru energii cieplnej z mającego powstać ZTPOK. W porozumieniu i wstępnych warunkach odbioru ciepła KPEC nie wskazała konieczności uzupełniania wody w systemie ciepłowniczym. Wydane przez KPEC, wstępne warunki przyłączenia zostały załączone do dokumentacji przetargowej. W trakcie postępowania przetargowego na pytanie jednego z Wykonawców:czy uzupełnianie wody w sieci dotyczy tylko wody dla sieci pomiędzy ZTPOK a Komorą K-4008? Jeżeli nie to prosimy o podanie ilości wody jaka ma być uzupełniana w ramach pracy sieci ciepłowniczej KPEC? zamawiający wyjaśnił:uzupełnianie wody w sieci ciepłowniczej będzie w całości realizowane przez KPEC. Stacja demineralizacji wody ciepłowniczej opisana w Załącznikach Nr 3 i 7 do SIWZ służy uzupełnianiu obiegu wody kotłowej i procesowej zgodnie z pkt 5.6.2 Załącznika Nr 4 do SIWZ. Takie warunki zostały uwzględnione przez Wykonawców w złożonych ofertach i na ich podstawie wyłoniony w postępowaniu przetargowym Wykonawca kalkulował i złożył swoją ofertę. Po zawarciu Umowy nr MKUO ProNatura/ZP/NO/03/12 , Wykonawca Kontraktu Nr 1 wystąpił do KPEC z wnioskiem o wydanie warunków przyłączenia do sieci cieplnej. KPEC w wydanych warunkach technicznych z dnia 18.01.2013r. oraz Aneksie nr 2 z dnia 11.03.2014r. do warunków z technicznych z dnia 18.01.2013r. nałożyła na inwestora- zamawiającego obowiązek wyposażenia ZTPOK w system uzupełniania wody w sieci cieplnej, uzasadniając to pracą ZTPOK na rzecz wydzielonej (zamkniętej) części sieci, co nie było wymagane we wcześniej wydanych warunkach wstępnych. Konieczność zastosowania rozwiązań, o których mowa powyżej, KPEC potwierdziła również w bezpośrednich rozmowach, uzasadniając, że system ciepłowniczy Bydgoszczy będzie pracował w układzie podziału sieci. Z ZTPOK będzie zasilana wydzielona, południowa część sieci ciepłowniczej i w związku z powyższym wymagane jest uzupełnianie wody w sieci przez przyszły ZTPOK. Wypełnienie wymogów KPEC wynikających z warunków wydanych dnia 18.01.2013r. oraz Aneksu nr 2 z dnia 11.03.2014r. do warunków technicznych z dnia 18.01.2013r. wymaga wykonania robót nie znajdujących się w zakresie Umowy Nr MKUO ProNatura/ZP/NO/03/12. Powoduje konieczność wprowadzenia w projektowanej instalacji, dodatkowych rozwiązań technicznych polegających na zwiększeniu wydajności stacji demineralizacji i zapewnieniu wskazanych przez KPEC parametrów otrzymywanej wody, co związane jest z koniecznością budowy i zainstalowania dodatkowych urządzeń. Zamawiający przygotowując dokumentację przetargową dochował należytej staranności między innymi uzyskując od KPEC wstępne warunki przyłączenia ZTPOK do miejskiej sieci ciepłowniczej. Warunki te stanowiły jeden z załączników do SIWZ. Zamawiający nie mógł przewidzieć, że w momencie sporządzania przez Wykonawcę wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę dla ZTPOK warunki te zostaną zmienione jednostronnie przez KPEC i zostanie nałożony dodatkowy obowiązek wybudowania instalacji do uzupełniania wody w sieci ciepłowniczej. Wypełnienie w/w warunków KPEC powoduje konieczność wprowadzenia w projektowanej instalacji sieci przesyłu energii cieplnej (Zadanie Nr 4), na terenie ZTPOK, dodatkowych rozwiązań technicznych polegających na zwiększeniu wydajności stacji demineralizacji i zapewnieniu wskazanych przez KPEC parametrów otrzymywanej wody, co związane jest z koniecznością projektowania, budowy i zainstalowania dodatkowych urządzeń.Wypełnienie warunków wydanych przez KPEC dnia 18.01.2013r. oraz Aneksu nr 2 z dnia 11.03.2014r. do warunków technicznych z dnia 18.01.2013r.wymaga wykonania zamówienia nie znajdującego się w zakresie Umowy Nr MKUO ProNatura/ZP/NO/03/12. Wykonanie zamówienia dodatkowego mieści się w zakresie określonym przepisami art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp:W przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli:
a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub
b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
Z uwagi na zaistnienie, uzasadnionego przypadku, o charakterze nadzwyczajnym i całkowicie niezależnym od Zamawiającego i Wykonawcy, a jednocześnie wymagającego wykonania zamówienia dodatkowego dla Zadania Nr 4 oraz Zadania nr 1, wynikającego z postawionego przez KPEC warunku wybudowania stacji stabilizacji i uzupełniania wody w sieci ciepłowniczej, nie przewidzianej w Kontrakcie Nr 1 zaistniała konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego.
Przedmiotowe zamówienie na roboty dodatkowe nie może zostać oddzielone od zamówienia podstawowego w zakresie Zadania nr 4 oraz Zadania nr 1, gdyż dalsze wykonywanie zamówienia podstawowego uzależnione jest od równoczesnego wykonywania zamówienia dodatkowego. Konieczne jest zatem jednoczesne prowadzenie prac projektowych i wykonawczych objętych zamówieniem podstawowym oraz zamówieniem dodatkowym, które to działania muszą być ze sobą sprzężone, co wymaga by były wykonywane w ramach jednych prac projektowych i wykonawczych. Niedotrzymanie warunków technicznych nałożonych przez KPEC w zakresie robót dodatkowych uniemożliwi Wykonawcy wybudowanie sieci przesyłu energii cieplnej o parametrach i funkcjach przewidzianych w Umowie. Wykonanie dodatkowych prac (zamówienia dodatkowego) należy powierzyć obecnemu Wykonawcy Kontraktu nr 1 z uwagi na ścisłe powiązanie dodatkowej instalacji z elementami technologicznymi ZTPOK. Dodatkowo z uwagi na brak miejsca dodatkowa instalacja, której obowiązek wykonania nałożył na Zamawiającego KPEC musi być wykonana wewnątrz budynku realizowanego i wyposażanego przez obecnego Wykonawcę. Niewykonanie dodatkowej instalacji, wymaganej w warunkach przez KPEC wpływa bezpośrednio na dokonanie odbiorów, a co za tym idzie na wykonanie zamówienia podstawowego. Wykonawca zamówienia podstawowego nie uzyska Świadectwa Wykonania bez odbioru przez KPEC przyłącza do sieci cieplnej, a to może nastąpić dopiero po wykonaniu instalacji do uzupełniania wody w sieci zgodnie z wydanymi warunkami przyłączeniowymi.Tym samym niemożliwe będzie wykonanie zamówienia podstawowego w ustalonym w Umowie zakresie, włączając w to odebranie przedmiotu Umowy przez Zamawiającego bez zastrzeżeń, a przede wszystkim - prawidłowe funkcjonowanie całej realizowanej instalacji. Istnieje więc bezpośrednia zależność ukończenia zamówienia podstawowego od wykonania ww. robót dodatkowych. Mając powyższe na uwadze, przesłanka umożliwiająca udzielenie Wykonawcy kontraktu zamówienia z wolnej ręki polegająca na tym, że wykonanie zamówienia podstawowego powinno być uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, jest spełniona w przedmiotowym stanie faktycznym.
Niezależnie od powyższego należy wskazać, że powierzenie przedmiotowego zamówienia dodatkowego innemu podmiotowi do wykonania niż Wykonawca byłoby nieracjonalne i niegospodarne, a prowadzenie kolejnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego generowałoby nie tylko niewspółmierne koszty zarówno na etapie poszukiwania innego wykonawcy, jak i w trakcie realizacji zamówienia dodatkowego, ale również realne ryzyko nieukończenia Inwestycji w planowanym terminie, co nie leży przede wszystkim w interesie publicznym bowiem instalacja będzie zaspokajała potrzeby mieszkańców Bydgosko - Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego w zakresie przetwarzania odpadów komunalnych stosując preferowane przez ustawodawcę metody zagospodarowania w tym odzysku.
Ponadto mając na uwadze posiadane już przez Wykonawcę zasoby materiałowe, sprzętowe i ludzkie, a także wiedzę odnośnie samej Inwestycji oraz dotyczącej jej dokumentacji, niezbędnych do wykonania robót dodatkowych objętych niniejszym postępowaniem, wykonywanie zamówienia podstawowego i zamówienia dodatkowego przez dwa odrębne podmioty jest przede wszystkim nieuzasadnione technicznie i ekonomicznie.
Za udzieleniem zamówienia dodatkowego na podst. art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp przemawia dodatkowo fakt, iż urządzenia zainstalowane w ramach zamówienia dodatkowego muszą współdziałać z systemem realizowanym w ramach Kontraktu nr 1 i winny być objęte tymi samymi zasadami serwisowania, gwarancji oraz rękojmi. Potrzeba organizacji nowego zaplecza pracowniczego i zasobów oraz ponowne opracowywanie niezbędnej dokumentacji przez innego wykonawcę, a także praktyczna niemożność uzyskania gwarancji jakości na całość wykonanych robót prowadzi do zwiększenia kosztów po stronie Zamawiającego i nie pozostaje bez wpływu na termin ukończenia Inwestycji. Z punktu widzenia objęcia serwisem, gwarancją oraz rękojmią urządzeń oraz robót dodatkowych wraz z zamówieniem podstawowym należy wskazać, że z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów.Podwyższone ryzyko prawne i ekonomiczne związane z zaangażowaniem nowego podmiotu, innego niż Wykonawca zamówienia podstawowego uzasadnia powierzenie temu Wykonawcy przedmiotowych robót dodatkowych. Przemawiają za tym także aspekty techniczne, przede wszystkim takie jak kwestia zastosowania różnych technologii i urządzeń oraz łączenia procesów technologicznych, problem koordynacji prac odrębnych wykonawców i wynikające z tego trudności w sprawowaniu nadzoru przez Zamawiającego, co prowadziło by do zwiększenia kosztów po stronie Zamawiającego. Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego.

Nazwa wykonawcy:
ASTALDI S.p.A., z siedzibą w Rzymie (Włochy) - Lider

Adres pocztowy wykonawcy: Via G. V. Bona 65

Miejscowość: 00156 Rzym

ID województwa: 46

Województwo / kraj: Włochy

Nazwa wykonawcy:
TM.E. S.p.A. Termomeccanica Ecologia, z siedzibą w Mediolanie (Włochy) - Partner

Adres pocztowy wykonawcy: Via Lodovico Mancini 5

Miejscowość: 20129 Mediolan

ID województwa: 46

Województwo / kraj: Włochy

Kody CPV:
452324305 (Roboty w zakresie uzdatniania wody)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
452321508 (Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)

Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
452311123 (Instalacja rurociągów)

Kod CPV piątej częsci zamówienia:
452321003 (Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów)

Kod CPV szóstej częsci zamówienia:
452472703 (Budowa zbiorników)

Kod CPV siódmej częsci zamówienia:
713200007 (Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania)

Podobne przetargi

40070 / 2011-03-09 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy Chrostkowo - Chrostkowo (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452324305 (Roboty w zakresie uzdatniania wody)
Rozbudowa i modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Chojno - Gmina Chrostkowo

134028 / 2015-06-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Dobrzyń nad Wisłą - Dobrzyń nad Wisłą (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452324305 (Roboty w zakresie uzdatniania wody)
Rozbudowa tymczasowa stacji wodociągowej Sportowa w miejscowości Dobrzyń nad Wisłą, działka nr 610,obręb 0001

278180 / 2010-09-05 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy w Lipnie - Lipno (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452324305 (Roboty w zakresie uzdatniania wody)
Rozbudowa istniejącej stacji uzdatniania wody w miejscowości Głodowo i Jastrzębie

155598 / 2009-05-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Robót Publicznych - Mrocza (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452324305 (Roboty w zakresie uzdatniania wody)
Roboty budowlane dla realizowanego przez ZamawiajÄ…cego zadania p.n. Rozbudowa stacji uzdatniania wody w Mroczy.

291937 / 2011-11-08 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy w Lipnie - Lipno (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452324305 (Roboty w zakresie uzdatniania wody)
Rozbudowa istniejącej stacji uzdatniania wody w miejscowości Głodowo i Jastrzębie

45763 / 2011-02-08 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy Chrostkowo - Chrostkowo (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452324305 (Roboty w zakresie uzdatniania wody)
Rozbudowa i modernizacja stacji uzdatniania wody w miejscowości Chojno - Gmina Chrostkowo.

169539 / 2009-10-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Dąbrowa Chełmińska - Dąbrowa Chełmińska (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452324305 (Roboty w zakresie uzdatniania wody)
Przebudowa i rozbudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Gzin oraz budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ostromecko

79649 / 2016-06-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Baruchowo - Baruchowo (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452324305 (Roboty w zakresie uzdatniania wody)
Roboty dodatkowe na zadaniu pn.: Przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Skrzynki

277430 / 2014-08-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Boniewo - Boniewo (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452324305 (Roboty w zakresie uzdatniania wody)
Przebudowa stacji uzdatniania wody w Osieczu Małym, budowa oczyszczalni ścieków wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Kaniewie

84547 / 2010-04-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Topólka - Topólka (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452324305 (Roboty w zakresie uzdatniania wody)
Modernizacja stacji uzdatniania wody w Paniewie gm. Topólka oraz budowa sieci kanalizacyjnej odprowadzającej nadmiar wód popłucznych z SUW Orle i wód opadowych z naturalnego zbiornika na działce nr 163/18 w Orlu do jeziora Głuszyńskiego

69392 / 2011-04-07 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy Chrostkowo - Chrostkowo (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452324305 (Roboty w zakresie uzdatniania wody)
Rozbudowa i Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Chojno - Gmina Chrostkowo

123459 / 2009-07-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Dąbrowa Chełmińska - Dąbrowa Chełmińska (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452324305 (Roboty w zakresie uzdatniania wody)
Przebudowa i rozbudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Gzin oraz budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ostromecko