Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

271053 / 2012-12-21 - / Zespół Żłobków m.st. Warszawy (Warszawa)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2012-12-20 pod pozycją 270235. Zobacz ogłoszenie 270235 / 2012-12-20 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 271053

Data publikacji: 2012-12-21

Nazwa: Zespół Żłobków m.st. Warszawy

Ulica: ul. Belgijska 4

Numer domu: 4

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-511

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 022 5652355, 5652350

Numer faxu: 022 8450714

Adres strony internetowej: www.zlobki.waw.pl

Regon: 01571911300000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 270235

Data wydania biuletynu: 2012-12-20

Ogłoszenie dotyczy: 8

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: III

Przed wprowadzeniem zmainy:
Zamawiający wszczął postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a w związku z art. 66 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym w przypadku zamówień, których przedmiotem są między innymi usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a ustawy PZP, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1. naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2. naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3. poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4. uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Przedmiotem zamówienia są usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe. Szacunkowa wartość zamówienia zawiera się w łącznej kwocie 100.413,00 zł stanowiącej wartość zamówienia (tj. od 01.10.2012 r. do 31.12.2012 r.), którego przedmiotem jest organizacja i prowadzenie zajęć rytmiki we wszystkich jednostkach organizacyjnych Zamawiającego (Żłobkach i Mini Żłobkach). Szacunkową wartość zamówienia określono w oparciu o art. 32 ust. 1 ustawy PZP na podstawie cen jednostkowych z umów z poprzedniego roku żłobkowego. W związku z faktem, iż przedmiot zamówienia jest usługą niepriorytetową (usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe w dziedzinie 92.00.00.00-1 wg kodów Wspólnego Słownika Zamówień CPV) określoną w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. Nr 12, poz. 68), zastosowanie trybu namówienia z wolnej ręki w oparciu o art. 5 ust. 1a w związku z art. 66 ust. 1. ustawy PZP, pozwoliło na wybór odpowiedniego Wykonawcy z uwagi nie tylko na cenę, ale i na jego właściwości (cechy). Główną motywacją wszczęcia postępowań w trybie zamówień z wolnej ręki są przesłanki merytoryczne, a więc związane z małymi dziećmi uczęszczającymi do żłobków w wieku od 6 miesięcy do 3 lat. Dziecko w pierwszym okresie życia potrzebuje spokojnej i stałej troski, aby mogło wykształcić w sobie poczucie bezpieczeństwa. To stadium to tzw. okres zaufania, obejmuje pierwsze lata życia. Jeżeli te warunki te zostaną spełnione dziecko nabiera zaufania do świata i nadziei na przyszłość. Tak, więc korzystnemu rozwojowi emocjonalnemu sprzyja troskliwa opieka nad jego zdrowiem i prawidłowe zaspokajanie elementarnych potrzeb. Duże znaczenie ma też miła atmosfera, spokój i dbałość o dziecko. Podczas pobytu w żłobku pogłębia się kontakt uczuciowy dziecka z dorosłym (tzw. uczucie przywiązania), zwłaszcza wówczas gdy dziecko czuje się aprobowane, kontakt jest bogaty we wspólne doświadczenia i przeżycia. Każdy opiekun i nauczyciel pracujący na stałe w żłobku gromadzi zasoby wiedzy gorącej, czyli sposoby pracy z małym dzieckiem. W tym okresie należy zwrócić szczególną uwagę na wychowywanie emocjonalne dziecka, gdyż rozwój emocjonalny ściśle wiąże się z rozwojem i stanem zdrowia organizmu oraz stopniowym doskonaleniem wszystkich sprawności psychicznych. Ma on szczególne znaczenie dla kształtowania się późniejszych kontaktów społecznych dziecka. Uczenie się obustronnej więzi emocjonalnej, obdarzanie dowodami akceptacji emocjonalnej przy jednoczesnym unikaniu niedosytu i przesady daje szanse na powodzenie w kształtowaniu dojrzałej osobowości dziecka. Zdaniem psychologów kontakt emocjonalny między dzieckiem a stałym opiekunem sprzyja rozwijaniu się szeregu potrzeb psychicznych. Najważniejszą z nich jest potrzeba bezpieczeństwa, którą zapewnia znany dorosły. Tylko odczuwając bezpieczeństwo dziecko uczy się rzeczy nowych. Tylko w takich warunkach nowy bodziec, nowa sytuacja wywołuje odruch badawczy, któremu towarzyszy sprawne działanie. Daje to uczucie zadowolenia i satysfakcji z odkrywania nieznanego, a na tej bazie rozwijają się inne potrzeby psychiczne. Możemy zatem stwierdzić, że poczucie bezpieczeństwa dziecka ma wpływ na jego dobre funkcjonowanie w środowisku. Dziecko nawiązuje kontakt z osobą dorosłą (opiekunką, nauczycielem) i ta osoba zapewnia mu poczucie bezpieczeństwa. Nawiązane więzy zostają zerwane gdy do grupy wchodzi nowa osoba, np. nowy opiekun, nauczyciel. Może wówczas pojawić się u dziecka reakcja emocjonalna tj. płacz, pytania o znane ciocie, gdyż odczuwa ono stan zagubienia, niezrozumienia sytuacji. Niezaspokajanie tej potrzeby powoduje pojawienie się poczucia opuszczenia, braku miłości, zagrożenia i lęku a w konsekwencji zamknięcia się w sobie. W nawiązaniu do powyższego, po konsultacji z kierownikami Żłobków i psychologami pracującymi bezpośrednio z dziećmi w żłobku, wskazane jest zatrudnienie do prowadzenia zajęć umuzykalniających z dziećmi w żłobku osób, które pracują z dziećmi od wielu lat. Po pierwsze z powodu zapewnienia opisanej wyżej zasady bezpieczeństwa (jedna z podstawowych zasad i metod postępowania wychowawczego z dziećmi do 3 roku życia), po drugie osoby mające wieloletnie doświadczenie w pracy z małym dzieckiem posiadają wiedzę o jego możliwościach rozwojowych i wypracowane metody wychowawcze. Usługi będące przedmiotem zamówienia mają specyficzny charakter, dlatego przy wyborze Wykonawcy, który ma je świadczyć celowym jest dokonywanie jego wnikliwej oceny pod względem posiadanego doświadczenia w organizacji i prowadzeniu zajęć z małymi dziećmi uczęszczającymi do żłobka, oraz posiadanych odpowiednich kwalifikacji. Zastosowanie trybu konkurencyjnego w wyborze Wykonawców w podziale na organizację zajęć rytmiki w poszczególnych placówkach Zamawiającego mogłoby skutkować w szczególności uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań, biorąc pod uwagę ilość placówek Zamawiającego, których na chwilę obecną jest 54 (Żłobki i Mini Żłobki), jak i specyficzne grono Wykonawców, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie we współpracy z dziećmi do lat trzech. Zagrożenie wielokrotnego wszczynania postępowań w trybach konkurencyjnych, a tym samym częste zmiany Wykonawców, mogłyby wywrzeć nietylko negatywny wpływ na rozwój dzieci, ale i w głównej mierze niepotrzebnie skracać okres prowadzenia zajęć rytmiki w żłobkach lub wprowadzać w nim przerwy. Zamawiający zamierza udzielić zamówienia Pani Ewie Folgart, prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą Folgart Ewa. Wykonawca realizował na rzecz Zamawiającego tożsame usługi będące przedmiotem zamówienia na podstawie zawartych umów (ogłoszenia o udzieleniu zamówienia publikowane w BZP pod nr: 450748 - 2012; 337886 - 2011, 303339-2010, 369352-2009, 344467-2008, oraz na podstawie zawartych umów przed dniem 01.01.2008 r.: umowa nr 125/2007 z dnia 03.09.2007 r., umowa nr 153/2006 z dnia 07.09.2006 r., umowa nr 144/2005 z dnia 07.09.2005 r.) zatem charakteryzujący się odpowiednimi kwalifikacjami, doświadczeniem oraz wiedzą o możliwościach rozwojowych dzieci w wieku do lat 3, jak i wypracowane metody wychowawcze.

Po wprowadzeniu zmiany:
Zamawiający wszczął postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a w związku z art. 66 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym w przypadku zamówień, których przedmiotem są między innymi usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a ustawy PZP, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1. naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2. naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3. poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4. uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Przedmiotem zamówienia są usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe. Szacunkowa wartość zamówienia zawiera się w łącznej kwocie 183.379,00 zł stanowiącej wartość zamówienia (tj. od 01.01.2013 r. do 30.06.2013 r.), którego przedmiotem jest organizacja i prowadzenie zajęć rytmiki we wszystkich jednostkach organizacyjnych Zamawiającego (Żłobkach i Mini Żłobkach). Szacunkową wartość zamówienia określono w oparciu o art. 32 ust. 1 ustawy PZP na podstawie cen jednostkowych z umów z poprzedniego roku żłobkowego. W związku z faktem, iż przedmiot zamówienia jest usługą niepriorytetową (usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe w dziedzinie 92.00.00.00-1 wg kodów Wspólnego Słownika Zamówień CPV) określoną w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. Nr 12, poz. 68), zastosowanie trybu namówienia z wolnej ręki w oparciu o art. 5 ust. 1a w związku z art. 66 ust. 1. ustawy PZP, pozwoliło na wybór odpowiedniego Wykonawcy z uwagi nie tylko na cenę, ale i na jego właściwości (cechy). Główną motywacją wszczęcia postępowań w trybie zamówień z wolnej ręki są przesłanki merytoryczne, a więc związane z małymi dziećmi uczęszczającymi do żłobków w wieku od 6 miesięcy do 3 lat. Dziecko w pierwszym okresie życia potrzebuje spokojnej i stałej troski, aby mogło wykształcić w sobie poczucie bezpieczeństwa. To stadium to tzw. okres zaufania, obejmuje pierwsze lata życia. Jeżeli te warunki te zostaną spełnione dziecko nabiera zaufania do świata i nadziei na przyszłość. Tak, więc korzystnemu rozwojowi emocjonalnemu sprzyja troskliwa opieka nad jego zdrowiem i prawidłowe zaspokajanie elementarnych potrzeb. Duże znaczenie ma też miła atmosfera, spokój i dbałość o dziecko. Podczas pobytu w żłobku pogłębia się kontakt uczuciowy dziecka z dorosłym (tzw. uczucie przywiązania), zwłaszcza wówczas gdy dziecko czuje się aprobowane, kontakt jest bogaty we wspólne doświadczenia i przeżycia. Każdy opiekun i nauczyciel pracujący na stałe w żłobku gromadzi zasoby wiedzy gorącej, czyli sposoby pracy z małym dzieckiem. W tym okresie należy zwrócić szczególną uwagę na wychowywanie emocjonalne dziecka, gdyż rozwój emocjonalny ściśle wiąże się z rozwojem i stanem zdrowia organizmu oraz stopniowym doskonaleniem wszystkich sprawności psychicznych. Ma on szczególne znaczenie dla kształtowania się późniejszych kontaktów społecznych dziecka. Uczenie się obustronnej więzi emocjonalnej, obdarzanie dowodami akceptacji emocjonalnej przy jednoczesnym unikaniu niedosytu i przesady daje szanse na powodzenie w kształtowaniu dojrzałej osobowości dziecka. Zdaniem psychologów kontakt emocjonalny między dzieckiem a stałym opiekunem sprzyja rozwijaniu się szeregu potrzeb psychicznych. Najważniejszą z nich jest potrzeba bezpieczeństwa, którą zapewnia znany dorosły. Tylko odczuwając bezpieczeństwo dziecko uczy się rzeczy nowych. Tylko w takich warunkach nowy bodziec, nowa sytuacja wywołuje odruch badawczy, któremu towarzyszy sprawne działanie. Daje to uczucie zadowolenia i satysfakcji z odkrywania nieznanego, a na tej bazie rozwijają się inne potrzeby psychiczne. Możemy zatem stwierdzić, że poczucie bezpieczeństwa dziecka ma wpływ na jego dobre funkcjonowanie w środowisku. Dziecko nawiązuje kontakt z osobą dorosłą (opiekunką, nauczycielem) i ta osoba zapewnia mu poczucie bezpieczeństwa. Nawiązane więzy zostają zerwane gdy do grupy wchodzi nowa osoba, np. nowy opiekun, nauczyciel. Może wówczas pojawić się u dziecka reakcja emocjonalna tj. płacz, pytania o znane ciocie, gdyż odczuwa ono stan zagubienia, niezrozumienia sytuacji. Niezaspokajanie tej potrzeby powoduje pojawienie się poczucia opuszczenia, braku miłości, zagrożenia i lęku a w konsekwencji zamknięcia się w sobie. W nawiązaniu do powyższego, po konsultacji z kierownikami Żłobków i psychologami pracującymi bezpośrednio z dziećmi w żłobku, wskazane jest zatrudnienie do prowadzenia zajęć umuzykalniających z dziećmi w żłobku osób, które pracują z dziećmi od wielu lat. Po pierwsze z powodu zapewnienia opisanej wyżej zasady bezpieczeństwa (jedna z podstawowych zasad i metod postępowania wychowawczego z dziećmi do 3 roku życia), po drugie osoby mające wieloletnie doświadczenie w pracy z małym dzieckiem posiadają wiedzę o jego możliwościach rozwojowych i wypracowane metody wychowawcze. Usługi będące przedmiotem zamówienia mają specyficzny charakter, dlatego przy wyborze Wykonawcy, który ma je świadczyć celowym jest dokonywanie jego wnikliwej oceny pod względem posiadanego doświadczenia w organizacji i prowadzeniu zajęć z małymi dziećmi uczęszczającymi do żłobka, oraz posiadanych odpowiednich kwalifikacji. Zastosowanie trybu konkurencyjnego w wyborze Wykonawców w podziale na organizację zajęć rytmiki w poszczególnych placówkach Zamawiającego mogłoby skutkować w szczególności uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań, biorąc pod uwagę ilość placówek Zamawiającego, których na chwilę obecną jest 54 (Żłobki i Mini Żłobki), jak i specyficzne grono Wykonawców, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie we współpracy z dziećmi do lat trzech. Zagrożenie wielokrotnego wszczynania postępowań w trybach konkurencyjnych, a tym samym częste zmiany Wykonawców, mogłyby wywrzeć nietylko negatywny wpływ na rozwój dzieci, ale i w głównej mierze niepotrzebnie skracać okres prowadzenia zajęć rytmiki w żłobkach lub wprowadzać w nim przerwy. Zamawiający zamierza udzielić zamówienia Pani Ewie Folgart, prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą Folgart Ewa. Wykonawca realizował na rzecz Zamawiającego tożsame usługi będące przedmiotem zamówienia na podstawie zawartych umów (ogłoszenia o udzieleniu zamówienia publikowane w BZP pod nr: 450748 - 2012; 337886 - 2011, 303339-2010, 369352-2009, 344467-2008, oraz na podstawie zawartych umów przed dniem 01.01.2008 r.: umowa nr 125/2007 z dnia 03.09.2007 r., umowa nr 153/2006 z dnia 07.09.2006 r., umowa nr 144/2005 z dnia 07.09.2005 r.) zatem charakteryzujący się odpowiednimi kwalifikacjami, doświadczeniem oraz wiedzą o możliwościach rozwojowych dzieci w wieku do lat 3, jak i wypracowane metody wychowawcze.

Podobne przetargi