Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

36175 / 2011-02-01 - Administracja rządowa centralna / Główny Inspektorat Transportu Drogowego (Warszawa)

Opracowanie studium wykonalności dla projektu Rozwój
systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym
(budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru
nad ruchem drogowym) realizowanego w ramach Programu
Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VIII
Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe,
Działanie 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Opis zamówienia

Zamówienie obejmuje opracowanie studium wykonalności dla projektu Rozwój systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe, Działanie 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego, kod CPV: 71241000-9 Studia wykonalności, usługi doradcze i analizy.

2. Rocznie w na polskich drogach ginie ponad 4.500 ludzi a przeszło 50.000 doznaje obrażeń ciała. Liczby te utrzymują się na zbliżonym poziomie od wielu lat. Pomimo spadku w 2009 r. w porównaniu do roku 2008 bezwzględnej liczby wypadków i ich ofiar niestety zarówno ofiarochłonność na polskich drogach, jak i liczba zabitych na 100 wypadków należą do najwyższych w Europie. Główną przyczyną wypadków spowodowanych przez kierowców jest nadmierna prędkość: przekraczanie jej dopuszczalnych wartości lub jej niedostosowanie do panujących na drodze warunków.
Jednym z podstawowych sposobów ograniczenia liczby wypadków jest skuteczna kontrola prędkości. Tylko automatyczne systemy umożliwiają przy obecnej ilości pojazdów oraz gęstości sieci drogowej na wydajne sprawowanie takiego nadzoru. Według danych Komisji Europejskiej uruchomienie automatycznych systemów nadzoru nad ruchem drogowym spowodowało spadek liczby ofiar wypadków drogowych w państwach dawnej piętnastki o 11 tysięcy zabitych i 180 tysięcy rannych rocznie! Komisja Europejska uznała automatyczną kontrolę nad ruchem drogowym za najlepszą praktykę w redukcji liczby ofiar śmiertelnych na drogach i zaleciła stosowanie tego środka we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Głównym celem Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jest podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej. Wzrost atrakcyjności Polski i regionów ma być osiągnięty m.in. poprzez poprawę stanu bezpieczeństwa w transporcie oraz poprawę stanu połączeń międzyregionalnych poprzez inwestycje zwiększające bezpieczeństwo i płynność ruchu.

Projekt Rozwój systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym) ma na celu poprawę stanu bezpieczeństwa w ruchu drogowym poprzez stworzenie sieci infrastruktury techniczno-informatycznej niezbędnej dla funkcjonowania fotorejestratorów oraz budowę centrum przetwarzania naruszeń drogowych. Projekt ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym Strategii Rozwoju Kraju Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej, trzecim celem horyzontalnym Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia: Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski oraz w.w celem głównym POIiŚ: Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej. Projekt charakteryzuje oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Realizacja projektu w znacznym stopniu wpłynie na osiągnięcie wskaźników POIiŚ, a także SRK i NSRO w zakresie bezpieczeństwa poprzez zmniejszenie liczby wypadków drogowych i ofiar tych wypadków.
Jedynym beneficjentem Projektu jest Główny Inspektorat Transportu Drogowego.

3. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie studium wykonalności dla projektu Rozwój systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym), wpisanego na listę projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, nr. projektu 8.1-1. zgodnie z zasadami wynikającymi z Niebieskiej Księgi dla infrastruktury drogowej oraz innymi zaleceniami Ministerstwa Rozwoju Regionalnego obowiązującymi wnioskodawców aplikujących o wsparcie ze środków unijnych w ramach Priorytetu VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe Działania 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko aktualnymi na dzień realizacji umowy, w szczególności uwzględniającego:
1) charakterystykę projektu - dane pozyskane od beneficjenta projektu, tło jego realizacji w tym sytuację na rynku oraz uwarunkowania prawne i ekonomiczne a także stosowne rekomendacje;
2) prognozy ruchu drogowego dla potrzeb realizacji projektu;
3) analizę społeczno-ekonomiczną oraz analizę rozwiązań technicznych dla projektu z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i społeczno-ekonomicznych;
4) analizę finansową oraz analizę kosztów i korzyści dla projektu - również w wersji elektronicznej wraz z tabelami finansowymi w arkuszach kalkulacyjnych z zachowanymi aktywnymi formułami;
5) analizę wrażliwości i ryzyka dla projektu;
6) plan wdrożenia projektu oraz harmonogram realizacji projektu w postaci wykresu Gantta;
7) inne wynikające ze specyfiki realizacji projektu i wymagane obowiązującymi przepisami załączniki.

4. Studium ma uwzględniać następujące zadania realizowane w Projekcie:
1) Zadanie 1, które obejmuje modernizację istniejącej infrastruktury fotoradorwej oraz zakup nowej infrastruktury a także zakup wyposażenia optoelektronicznego do sprawowania mobilnego nadzoru nad ruchem drogowym. Wykonawca powinien w studium wykonalności zawrzeć analizę dobrych praktyk z innych krajów, w których przeprowadzono projekty analogiczne do przedmiotowego projektu.

Wykonawca zobowiązany jest przedstawić różne warianty modernizacji istniejących urządzeń fotorejestrujących oraz stworzenia spójnej sieci obejmującej urządzenia istniejące oraz urządzenia zakupione w ramach projektu (w tym wskazanie niezbędnych parametrów technicznych) i dostarczającej w sposób bezobsługowy informacje do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Powinien zostać opracowany system monitorowania pracy fotorejestratorów oraz opisane wytyczne dla zaplecza technicznego. Wykonawca zobowiązany jest ponadto przedstawić (także w formie graficznej) warianty umiejscowienia fotorejestratorów z uwzględnieniem analizy społeczno - ekonomicznej uzasadniającej różne warianty umiejscowienia oraz analizy technologicznej uwzględniającej możliwość monitorowania pracy fotorejestratorów oraz sprawność i bezpieczeństwo przesyłania danych do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.
2) Zadanie 2, które obejmuje Stworzenie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. W ramach przygotowywania studium wykonalności dla przedmiotowego projektu, Wykonawca powinien uwzględnić funkcjonowanie w.w Centrum w ramach Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz zaproponować możliwe warianty organizacyjno prawne jego funkcjonowania w ramach GITD obejmującego także powiązania z istniejącymi komórkami organizacyjnymi oraz konieczne zmiany w obowiązujących przepisach. Ponadto zadanie obejmuje również nabycie i adaptację budynku na potrzeby utworzenia Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, w ramach którego nastąpi:
a) pozyskanie budynku,
b) adaptacja i wyposażenie powierzchni biurowych,
c) adaptacja powierzchni specjalnego przeznaczenia,
d) wykonanie instalacji teletechnicznych,
e) wykonanie instalacji kontroli dostępu,
f) wykonanie instalacji przeciwpożarowej,
g) wykonanie systemu zarządzania klasy BMS,
h) adaptacja instalacji wentylacyjnej,
i) adaptacja instalacji zasilającej
j) adaptacja otoczenia zewnętrznego budynku (ogrodzenie, parkingi, podjazdy, rampy, etc).
Adaptacja budynku będzie obejmowała stworzenie miejsc pracy dla pracowników biurowych oraz budowę i wyposażenie serwerowni, w ramach czego nastąpi:
a) budowa systemu chłodzenia i odprowadzania ciepła,
b) budowa systemu alarmu przeciwpożarowego oraz system gaszenia aktywnego gazem,
c) budowa systemu monitorowania i kontroli dostępu do stref bezpieczeństwa,
d) budowa systemu awaryjnego podtrzymania zasilania,
e) zakupienie systemowej podłogi technicznej,
f) zakupienie szafy rack 19 cali,
g) zakupienie serwerów wraz z licencjami na oprogramowanie,
h) zakupienie podsystemów przechowywania danych,
i) zakupienie infrastruktury sieci SAN,
j) zakupienie podsystemów archiwizacji danych,
k) budowa infrastruktury dostępowej - sieć LAN i WAN,
l) budowa podsystemu monitorowania i administracji.

Ponadto niezbędny jest również zakup zespół maszyn do druku i automatycznego kopertowania w tym:
a) maszyny do druku,
b) maszyny do wstępnego sortowania,
c) maszyny do bigowania,
d) maszyny do personalizacji,
e) maszyny do kopertowania,
f) maszyny do kontroli i weryfikacji,
g) maszyny do końcowego sortowania,
h) maszyny do paczkowania oraz
i) podsystemu zarządzania procesem druku, personalizacji, kopertowania oraz sortowania.
3) Zadanie 3, które obejmuje stworzenie oprogramowania systemowego umożliwiającego gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie danych pozyskiwanych
z fotorejestratorów, w tym:
a) zakupienie aplikacji dedykowanych,
b) zakupienie bazy danych rejestrujących informacje napływające
z fotorejestratorów,
c) zakupienie systemów przetwarzania i analizy danych,
d) zakupienie podsystemów infrastruktury klucza publicznego (szyfrowanie
i autoryzacja),
e) zakupienie podsystemu transformacji i wymiany danych,
f) zakupienie podsystemu kontroli i administracji.
Analiza w.w zadania powinna uwzględniać funkcjonowanie w Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym oraz GITD procedury ochrony danych osobowych zgodnie z wymogami ustawy o ochronie danych osobowych - analiza potrzeb wprowadzenia zmian w obowiązujących aktach prawnych. W ramach przedmiotowego oprogramowania powinno zostać uwzględnione narzędzie umożliwiające traktowanie każdej informacji napływającej z fotorejestratorów jako spraw w rozumieniu przepisów odnoszących się do postępowania w sprawach o wykroczenie oraz pozwalającej na bezzwłoczne uzyskanie informacji na temat etapu procedowania z daną sprawą. Narzędzie powinno identyfikować najefektywniejszą ścieżkę procedowania z daną sprawą w ramach Centrum.
4) Zadanie 4, które obejmuje wyposażenie zespołu projektowego oraz pracowników Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Zadanie obejmuje:
a) zakup samochodów technicznych dla pracowników serwisu typu mini van służących do dojazdu do poszczególnych fotorejestratorów w celu ich konserwacji i utrzymania oraz bieżących napraw,
b) zakup samochodów technicznych typu furgon służących do demontażu fotoradarów np. po akcie wandalizmu, oraz montażu nowych urządzeń,
c) zakup samochodów patrolowych,
d) zakup statków powietrznych.
5) Zadanie 5, które obejumuje opracowanie harmonogramu realizacji projektu z uwzględnieniem wszystkich zmiennych krytycznych, w szczególności należy wziąć pod uwagę:
a) termin przygotowania SIWZ na prace budowlane,
b) terminy ogłoszenia przetargów,
c) terminy zawierania umów z wykonawcami,
d) szkolenia personelu niezbędne do wdrożenia projektu,
e) inne uwarunkowania.

5. Wykonawca w ramach zadania ma przedstawić optymalny model instytucjonalny realizacji Projektu. W szczególności Wykonawca winien przeanalizować modele organizacyjne jednostki realizującej projekt. Wykonawca przedstawi możliwe do zastosowania w projekcie modele organizacyjno-prawne a także harmonogram projektu. W szczególności:
1) wyszczególnienie możliwych do zastosowania w projekcie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym rozwiązań organizacyjno-prawnych;
2) określenie kryteriów oceny proponowanych rozwiązań organizacyjno-oprawnych;
3) zarekomendowanie rozwiązania organizacyjno-prawnego, odpowiedniego do realizacji inwestycji;
4) wyszczególnienie wytycznych określających konieczne procedury raportowania, monitorowania i rozliczania projektu, z uwzględnieniem wynikających z tego tytułu kosztów;
5) propozycja metod wykonania harmonogramu minimalizujących ryzyko opóźnień i umożliwiających efektywne zarządzanie inwestycją;
6) harmonogram realizacji wybranej opcji inwestycyjnej wraz z przewidywanymi ścieżkami krytycznymi i wytycznymi co do metod zapewnienia terminowej realizacji projektu;
7) szczegółowy harmonogram rzeczowo-finansowy dla wybranego wariantu inwestycyjnego w ujęciu kwartalnym, uwzględniający zmiany wynikające z decyzji lokalizacyjnych i środowiskowych.

6. Wykonawca przygotuje i wystąpi o wydanie decyzji środowiskowej dla zadania nr 2 związanego z adaptacją budynku na potrzeby utworzenia Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Wykonawca przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji środowiskowej może zwrócić się do organów wydających decyzje z zapytaniem o zakres raportu. Do załatwiania spraw urzędowych i składania wniosku o wydanie decyzji środowiskowej Wykonawca otrzyma od Zamawiającego stosowne pełnomocnictwa, a w razie potrzeby (konieczności) wsparcie wskazanych pracowników do załatwiania spraw
w urzędach.

7. Jednym z podstawowych elementów świadczących o sukcesie projektu jest jego trwałość finansowa zarówno na etapie realizacji jak i eksploatacji. Celem pracy Wykonawcy w ramach tego zadania jest analiza możliwych rozwiązań w zakresie struktury finansowania i wybór modelu najkorzystniejszego zarówno od strony realizacji inwestycji jak i jej późniejszej eksploatacji. Do zadań Wykonawcy należy:
1) zidentyfikowanie możliwych źródeł finansowania inwestycji;
2) analiza i ocena szans i zagrożeń związanych z różnymi (przynajmniej dwoma) modelami montażu finansowego, ze szczególnym uwzględnieniem modelu PPP;
3) przygotowanie wstępnych parametrów struktury finansowania;
4) rekomendacje i uzgodnienie z Zamawiającym ostatecznego modelu finansowania inwestycji, wraz z określeniem z jakich źródeł UE planowane jest pozyskanie dofinansowania dla inwestycji;
5) określenie kosztów kwalifikowanych do współfinansowania ze środków UE;
6) obliczenie wysokości grantu UE;
7) określenie efektywności finansowej z kapitału;
8) ewentualna modyfikacja wskaźnika dofinansowania z Funduszy Europejskich.

8. Analiza powinna zawierać przeprowadzenie oceny ryzyka - w celu oszacowania trwałości finansowej projektu, która wykazuje czy określone czynniki ryzyka nie spowodują utraty płynności finansowej projektu. Ocena ryzyka jest przeprowadzana poprzez:
1) wykonanie analizy wrażliwości,
2) przeprowadzenie jakościowej oceny ryzyka.

Analiza wrażliwości powinna zawierać:
1) zdefiniowanie istotnych czynników ryzyka.
2) ocenę wpływy czynników ryzyka na trwałość finansową projektu poprzez:
a) zbadanie wpływy czynników ryzyka na stan środków pieniężnych,
b) zbadanie wpływu zmian zdefiniowanych czynników ryzyka na wskaźniki efektywności finansowej i ekonomicznej projektu;
3) zdefiniowanie zmiennych krytycznych projektu.
4) wyznaczenie rozkładu prawdopodobieństwa zmiennych krytycznych.
Przeprowadzenie jakościowej oceny ryzyka ma na celu oszacowanie przez Zamawiającego prawdopodobieństwa faktycznego wystąpienia danego ryzyka poprzez przypisanie do niego jednej z trzech kategorii prawdopodobieństwa: niskiego, średniego lub wysokiego. Dodatkowo należy zamieścić komentarz, jakie okoliczności mogą przyczynić się do wystąpienia takiej sytuacji.

9. Wykonawca opracuje Rezultaty studium wykonalności wraz z analizą kosztów i korzyści, które stanowią obowiązkowy załącznik do wniosku o dofinansowanie projektu. Instrukcja przygotowania dokumentu jest dostępna na stronie www.cupt.gov.pl - załącznik wniosku o dofinansowanie - Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe.
Należy dołączyć do studium wykonalności skoroszyt w postaci plików z aktywnymi komórkami i formułami, np. w formacie MS Excel lub OpenOffice; skoroszyt powinien składać się z trzech arkuszy:
1) Arkusz 1: Założenia powinien zawierać wszystkie wprowadzane dane (zarówno założenia opisowe, jak i dane liczbowe);
2) Arkusz 2: Obliczenia - w tym arkuszu nie powinny być wpisywane żadne dane, powinny one być powiązane formułami z danymi wprowadzonymi w Arkuszu 1: Założenia.
3) Arkusz 3: Wyniki powinien zawierać wszystkie tabele i załączniki do studium wykonalności (wykorzystywane w studium wykonalności); nie powinny tam występować żadne obliczenia; cała zawartość powinna być pobierana albo z Arkusza 2: Obliczenia, albo z Arkusza 1: Założenia.

10. Wszystkie analizy odnoszące się do zakupów powinny uwzględniać charakterystykę Zamawiającego jako jednostki budżetowej budżetu Państwa oraz obowiązujące przepisy prawne, w tym przepisy ustawy prawo zamówień publicznych oraz Regulaminu udzielania zamówień publicznych funkcjonującego w ramach GITD.

11. Harmonogram realizacji zamówienia:
1) w terminie 20 dni od daty podpisania umowy - Wykonawca przedstawi opis projektu;
2) w terminie 40 dni od daty podpisania umowy, Wykonawca przedstawi analizę opcji;
3) w terminie 50 dni od daty podpisania umowy, Wykonawca przedstawi analizę finansową i ekonomiczna (analiza kosztów i korzyści).
Po każdorazowym przekazaniu materiału przez Wykonawcę, Zamawiający w terminie 7 dni od daty przekazania, dokona jego weryfikacji. W przypadku błędów wskazanych przez Zamawiającego, zostaną one poprawione przez Wykonawcę w terminie 7 dni. Ostateczna wersja Studium Wykonalności zostanie przedstawiona Zamawiającemu w terminie 70 dni od daty podpisania umowy. Zamawiający dokona weryfikacji przekazanej dokumentacji w terminie10 dni. W przypadku wskazania błędów, zostaną one poprawione przez Wykonawcę w terminie 10 dni.


12. Wykonawca powinien zaproponować harmonogram realizacji zadania przy uwzględnieniu następujących elementów:
1) minimum 2 spotkania w miesiącu;
2) raport - raz na 21 dni kalendarzowych (opisujący postęp prac, napotkane trudności itp.);
3) prezentacja wyników prac przed przedstawicielami wszystkich zainteresowanych stron umożliwiająca uwzględnienie uwag i poprawek, zorganizowana przez Wykonawcę w siedzibie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w Warszawie.

13. Opracowanie (Studium Wykonalności i pozostałe) ma zostać wykonane w języku polskim. Należy je przedstawić w formie opisu części teoretycznej wraz z rysunkami i mapami niezbędnymi do zilustrowania treści opracowania:
1) tekstowej - 8 egzemplarzy wydrukowanego opracowania w formie tradycyjnej, w tym jeden egzemplarz nieoprawiony,
2) graficznej do każdego opracowania w formie tekstowej:
a) rysunków analizowanych wariantów inwestycyjnych w poszczególnych wariantach,
b) inne plany, schematy, rysunki, infografiki przygotowane przez Wykonawcę,
c) planów i schematów wykonanych na podstawie wyników analiz przestrzennych opracowanych w trakcie wykonywania zlecenia,
3) elektronicznej - płyty CD w 8 egzemplarzach z plikami w otwartych formatach tekstowych *.doc, *.xls, *.jpg oraz w całości w formacie *.pdf,
4) prezentacja w formacie Power Point pozwalająca na czytelną prezentację najważniejszych elementów opracowania.
Dodatkowo, Wykonawca przedstawi harmonogram realizacji projektu w postaci harmonogramu Gantta.

14. Wykonawca zobowiązany jest przygotować Studium Wykonalności z uwzględnieniem koncepcji funkcjonalno - technicznej systemu, którą Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy. Studium Wykonalności winno zawierać także spis literatury i dostępnych opracowań, z których korzystano na etapie jego przygotowania.

15. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 36175

Data publikacji: 2011-02-01

Nazwa: Główny Inspektorat Transportu Drogowego

Ulica: ul. Postępu 21

Numer domu: 21

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-676

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 22 2204000

Numer faxu: 22 2204899

Regon: 01742760400018

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie studium wykonalności dla projektu Rozwój
systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym
(budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru
nad ruchem drogowym) realizowanego w ramach Programu
Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VIII
Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe,
Działanie 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Zamówienie obejmuje opracowanie studium wykonalności dla projektu Rozwój systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe, Działanie 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego, kod CPV: 71241000-9 Studia wykonalności, usługi doradcze i analizy.

2. Rocznie w na polskich drogach ginie ponad 4.500 ludzi a przeszło 50.000 doznaje obrażeń ciała. Liczby te utrzymują się na zbliżonym poziomie od wielu lat. Pomimo spadku w 2009 r. w porównaniu do roku 2008 bezwzględnej liczby wypadków i ich ofiar niestety zarówno ofiarochłonność na polskich drogach, jak i liczba zabitych na 100 wypadków należą do najwyższych w Europie. Główną przyczyną wypadków spowodowanych przez kierowców jest nadmierna prędkość: przekraczanie jej dopuszczalnych wartości lub jej niedostosowanie do panujących na drodze warunków.
Jednym z podstawowych sposobów ograniczenia liczby wypadków jest skuteczna kontrola prędkości. Tylko automatyczne systemy umożliwiają przy obecnej ilości pojazdów oraz gęstości sieci drogowej na wydajne sprawowanie takiego nadzoru. Według danych Komisji Europejskiej uruchomienie automatycznych systemów nadzoru nad ruchem drogowym spowodowało spadek liczby ofiar wypadków drogowych w państwach dawnej piętnastki o 11 tysięcy zabitych i 180 tysięcy rannych rocznie! Komisja Europejska uznała automatyczną kontrolę nad ruchem drogowym za najlepszą praktykę w redukcji liczby ofiar śmiertelnych na drogach i zaleciła stosowanie tego środka we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Głównym celem Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jest podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej. Wzrost atrakcyjności Polski i regionów ma być osiągnięty m.in. poprzez poprawę stanu bezpieczeństwa w transporcie oraz poprawę stanu połączeń międzyregionalnych poprzez inwestycje zwiększające bezpieczeństwo i płynność ruchu.

Projekt Rozwój systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym) ma na celu poprawę stanu bezpieczeństwa w ruchu drogowym poprzez stworzenie sieci infrastruktury techniczno-informatycznej niezbędnej dla funkcjonowania fotorejestratorów oraz budowę centrum przetwarzania naruszeń drogowych. Projekt ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym Strategii Rozwoju Kraju Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej, trzecim celem horyzontalnym Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia: Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski oraz w.w celem głównym POIiŚ: Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej. Projekt charakteryzuje oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Realizacja projektu w znacznym stopniu wpłynie na osiągnięcie wskaźników POIiŚ, a także SRK i NSRO w zakresie bezpieczeństwa poprzez zmniejszenie liczby wypadków drogowych i ofiar tych wypadków.
Jedynym beneficjentem Projektu jest Główny Inspektorat Transportu Drogowego.

3. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie studium wykonalności dla projektu Rozwój systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym), wpisanego na listę projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, nr. projektu 8.1-1. zgodnie z zasadami wynikającymi z Niebieskiej Księgi dla infrastruktury drogowej oraz innymi zaleceniami Ministerstwa Rozwoju Regionalnego obowiązującymi wnioskodawców aplikujących o wsparcie ze środków unijnych w ramach Priorytetu VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe Działania 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko aktualnymi na dzień realizacji umowy, w szczególności uwzględniającego:
1) charakterystykę projektu - dane pozyskane od beneficjenta projektu, tło jego realizacji w tym sytuację na rynku oraz uwarunkowania prawne i ekonomiczne a także stosowne rekomendacje;
2) prognozy ruchu drogowego dla potrzeb realizacji projektu;
3) analizę społeczno-ekonomiczną oraz analizę rozwiązań technicznych dla projektu z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i społeczno-ekonomicznych;
4) analizę finansową oraz analizę kosztów i korzyści dla projektu - również w wersji elektronicznej wraz z tabelami finansowymi w arkuszach kalkulacyjnych z zachowanymi aktywnymi formułami;
5) analizę wrażliwości i ryzyka dla projektu;
6) plan wdrożenia projektu oraz harmonogram realizacji projektu w postaci wykresu Gantta;
7) inne wynikające ze specyfiki realizacji projektu i wymagane obowiązującymi przepisami załączniki.

4. Studium ma uwzględniać następujące zadania realizowane w Projekcie:
1) Zadanie 1, które obejmuje modernizację istniejącej infrastruktury fotoradorwej oraz zakup nowej infrastruktury a także zakup wyposażenia optoelektronicznego do sprawowania mobilnego nadzoru nad ruchem drogowym. Wykonawca powinien w studium wykonalności zawrzeć analizę dobrych praktyk z innych krajów, w których przeprowadzono projekty analogiczne do przedmiotowego projektu.

Wykonawca zobowiązany jest przedstawić różne warianty modernizacji istniejących urządzeń fotorejestrujących oraz stworzenia spójnej sieci obejmującej urządzenia istniejące oraz urządzenia zakupione w ramach projektu (w tym wskazanie niezbędnych parametrów technicznych) i dostarczającej w sposób bezobsługowy informacje do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Powinien zostać opracowany system monitorowania pracy fotorejestratorów oraz opisane wytyczne dla zaplecza technicznego. Wykonawca zobowiązany jest ponadto przedstawić (także w formie graficznej) warianty umiejscowienia fotorejestratorów z uwzględnieniem analizy społeczno - ekonomicznej uzasadniającej różne warianty umiejscowienia oraz analizy technologicznej uwzględniającej możliwość monitorowania pracy fotorejestratorów oraz sprawność i bezpieczeństwo przesyłania danych do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.
2) Zadanie 2, które obejmuje Stworzenie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. W ramach przygotowywania studium wykonalności dla przedmiotowego projektu, Wykonawca powinien uwzględnić funkcjonowanie w.w Centrum w ramach Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz zaproponować możliwe warianty organizacyjno prawne jego funkcjonowania w ramach GITD obejmującego także powiązania z istniejącymi komórkami organizacyjnymi oraz konieczne zmiany w obowiązujących przepisach. Ponadto zadanie obejmuje również nabycie i adaptację budynku na potrzeby utworzenia Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, w ramach którego nastąpi:
a) pozyskanie budynku,
b) adaptacja i wyposażenie powierzchni biurowych,
c) adaptacja powierzchni specjalnego przeznaczenia,
d) wykonanie instalacji teletechnicznych,
e) wykonanie instalacji kontroli dostępu,
f) wykonanie instalacji przeciwpożarowej,
g) wykonanie systemu zarządzania klasy BMS,
h) adaptacja instalacji wentylacyjnej,
i) adaptacja instalacji zasilającej
j) adaptacja otoczenia zewnętrznego budynku (ogrodzenie, parkingi, podjazdy, rampy, etc).
Adaptacja budynku będzie obejmowała stworzenie miejsc pracy dla pracowników biurowych oraz budowę i wyposażenie serwerowni, w ramach czego nastąpi:
a) budowa systemu chłodzenia i odprowadzania ciepła,
b) budowa systemu alarmu przeciwpożarowego oraz system gaszenia aktywnego gazem,
c) budowa systemu monitorowania i kontroli dostępu do stref bezpieczeństwa,
d) budowa systemu awaryjnego podtrzymania zasilania,
e) zakupienie systemowej podłogi technicznej,
f) zakupienie szafy rack 19 cali,
g) zakupienie serwerów wraz z licencjami na oprogramowanie,
h) zakupienie podsystemów przechowywania danych,
i) zakupienie infrastruktury sieci SAN,
j) zakupienie podsystemów archiwizacji danych,
k) budowa infrastruktury dostępowej - sieć LAN i WAN,
l) budowa podsystemu monitorowania i administracji.

Ponadto niezbędny jest również zakup zespół maszyn do druku i automatycznego kopertowania w tym:
a) maszyny do druku,
b) maszyny do wstępnego sortowania,
c) maszyny do bigowania,
d) maszyny do personalizacji,
e) maszyny do kopertowania,
f) maszyny do kontroli i weryfikacji,
g) maszyny do końcowego sortowania,
h) maszyny do paczkowania oraz
i) podsystemu zarządzania procesem druku, personalizacji, kopertowania oraz sortowania.
3) Zadanie 3, które obejmuje stworzenie oprogramowania systemowego umożliwiającego gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie danych pozyskiwanych
z fotorejestratorów, w tym:
a) zakupienie aplikacji dedykowanych,
b) zakupienie bazy danych rejestrujących informacje napływające
z fotorejestratorów,
c) zakupienie systemów przetwarzania i analizy danych,
d) zakupienie podsystemów infrastruktury klucza publicznego (szyfrowanie
i autoryzacja),
e) zakupienie podsystemu transformacji i wymiany danych,
f) zakupienie podsystemu kontroli i administracji.
Analiza w.w zadania powinna uwzględniać funkcjonowanie w Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym oraz GITD procedury ochrony danych osobowych zgodnie z wymogami ustawy o ochronie danych osobowych - analiza potrzeb wprowadzenia zmian w obowiązujących aktach prawnych. W ramach przedmiotowego oprogramowania powinno zostać uwzględnione narzędzie umożliwiające traktowanie każdej informacji napływającej z fotorejestratorów jako spraw w rozumieniu przepisów odnoszących się do postępowania w sprawach o wykroczenie oraz pozwalającej na bezzwłoczne uzyskanie informacji na temat etapu procedowania z daną sprawą. Narzędzie powinno identyfikować najefektywniejszą ścieżkę procedowania z daną sprawą w ramach Centrum.
4) Zadanie 4, które obejmuje wyposażenie zespołu projektowego oraz pracowników Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Zadanie obejmuje:
a) zakup samochodów technicznych dla pracowników serwisu typu mini van służących do dojazdu do poszczególnych fotorejestratorów w celu ich konserwacji i utrzymania oraz bieżących napraw,
b) zakup samochodów technicznych typu furgon służących do demontażu fotoradarów np. po akcie wandalizmu, oraz montażu nowych urządzeń,
c) zakup samochodów patrolowych,
d) zakup statków powietrznych.
5) Zadanie 5, które obejumuje opracowanie harmonogramu realizacji projektu z uwzględnieniem wszystkich zmiennych krytycznych, w szczególności należy wziąć pod uwagę:
a) termin przygotowania SIWZ na prace budowlane,
b) terminy ogłoszenia przetargów,
c) terminy zawierania umów z wykonawcami,
d) szkolenia personelu niezbędne do wdrożenia projektu,
e) inne uwarunkowania.

5. Wykonawca w ramach zadania ma przedstawić optymalny model instytucjonalny realizacji Projektu. W szczególności Wykonawca winien przeanalizować modele organizacyjne jednostki realizującej projekt. Wykonawca przedstawi możliwe do zastosowania w projekcie modele organizacyjno-prawne a także harmonogram projektu. W szczególności:
1) wyszczególnienie możliwych do zastosowania w projekcie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym rozwiązań organizacyjno-prawnych;
2) określenie kryteriów oceny proponowanych rozwiązań organizacyjno-oprawnych;
3) zarekomendowanie rozwiązania organizacyjno-prawnego, odpowiedniego do realizacji inwestycji;
4) wyszczególnienie wytycznych określających konieczne procedury raportowania, monitorowania i rozliczania projektu, z uwzględnieniem wynikających z tego tytułu kosztów;
5) propozycja metod wykonania harmonogramu minimalizujących ryzyko opóźnień i umożliwiających efektywne zarządzanie inwestycją;
6) harmonogram realizacji wybranej opcji inwestycyjnej wraz z przewidywanymi ścieżkami krytycznymi i wytycznymi co do metod zapewnienia terminowej realizacji projektu;
7) szczegółowy harmonogram rzeczowo-finansowy dla wybranego wariantu inwestycyjnego w ujęciu kwartalnym, uwzględniający zmiany wynikające z decyzji lokalizacyjnych i środowiskowych.

6. Wykonawca przygotuje i wystąpi o wydanie decyzji środowiskowej dla zadania nr 2 związanego z adaptacją budynku na potrzeby utworzenia Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Wykonawca przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji środowiskowej może zwrócić się do organów wydających decyzje z zapytaniem o zakres raportu. Do załatwiania spraw urzędowych i składania wniosku o wydanie decyzji środowiskowej Wykonawca otrzyma od Zamawiającego stosowne pełnomocnictwa, a w razie potrzeby (konieczności) wsparcie wskazanych pracowników do załatwiania spraw
w urzędach.

7. Jednym z podstawowych elementów świadczących o sukcesie projektu jest jego trwałość finansowa zarówno na etapie realizacji jak i eksploatacji. Celem pracy Wykonawcy w ramach tego zadania jest analiza możliwych rozwiązań w zakresie struktury finansowania i wybór modelu najkorzystniejszego zarówno od strony realizacji inwestycji jak i jej późniejszej eksploatacji. Do zadań Wykonawcy należy:
1) zidentyfikowanie możliwych źródeł finansowania inwestycji;
2) analiza i ocena szans i zagrożeń związanych z różnymi (przynajmniej dwoma) modelami montażu finansowego, ze szczególnym uwzględnieniem modelu PPP;
3) przygotowanie wstępnych parametrów struktury finansowania;
4) rekomendacje i uzgodnienie z Zamawiającym ostatecznego modelu finansowania inwestycji, wraz z określeniem z jakich źródeł UE planowane jest pozyskanie dofinansowania dla inwestycji;
5) określenie kosztów kwalifikowanych do współfinansowania ze środków UE;
6) obliczenie wysokości grantu UE;
7) określenie efektywności finansowej z kapitału;
8) ewentualna modyfikacja wskaźnika dofinansowania z Funduszy Europejskich.

8. Analiza powinna zawierać przeprowadzenie oceny ryzyka - w celu oszacowania trwałości finansowej projektu, która wykazuje czy określone czynniki ryzyka nie spowodują utraty płynności finansowej projektu. Ocena ryzyka jest przeprowadzana poprzez:
1) wykonanie analizy wrażliwości,
2) przeprowadzenie jakościowej oceny ryzyka.

Analiza wrażliwości powinna zawierać:
1) zdefiniowanie istotnych czynników ryzyka.
2) ocenę wpływy czynników ryzyka na trwałość finansową projektu poprzez:
a) zbadanie wpływy czynników ryzyka na stan środków pieniężnych,
b) zbadanie wpływu zmian zdefiniowanych czynników ryzyka na wskaźniki efektywności finansowej i ekonomicznej projektu;
3) zdefiniowanie zmiennych krytycznych projektu.
4) wyznaczenie rozkładu prawdopodobieństwa zmiennych krytycznych.
Przeprowadzenie jakościowej oceny ryzyka ma na celu oszacowanie przez Zamawiającego prawdopodobieństwa faktycznego wystąpienia danego ryzyka poprzez przypisanie do niego jednej z trzech kategorii prawdopodobieństwa: niskiego, średniego lub wysokiego. Dodatkowo należy zamieścić komentarz, jakie okoliczności mogą przyczynić się do wystąpienia takiej sytuacji.

9. Wykonawca opracuje Rezultaty studium wykonalności wraz z analizą kosztów i korzyści, które stanowią obowiązkowy załącznik do wniosku o dofinansowanie projektu. Instrukcja przygotowania dokumentu jest dostępna na stronie www.cupt.gov.pl - załącznik wniosku o dofinansowanie - Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe.
Należy dołączyć do studium wykonalności skoroszyt w postaci plików z aktywnymi komórkami i formułami, np. w formacie MS Excel lub OpenOffice; skoroszyt powinien składać się z trzech arkuszy:
1) Arkusz 1: Założenia powinien zawierać wszystkie wprowadzane dane (zarówno założenia opisowe, jak i dane liczbowe);
2) Arkusz 2: Obliczenia - w tym arkuszu nie powinny być wpisywane żadne dane, powinny one być powiązane formułami z danymi wprowadzonymi w Arkuszu 1: Założenia.
3) Arkusz 3: Wyniki powinien zawierać wszystkie tabele i załączniki do studium wykonalności (wykorzystywane w studium wykonalności); nie powinny tam występować żadne obliczenia; cała zawartość powinna być pobierana albo z Arkusza 2: Obliczenia, albo z Arkusza 1: Założenia.

10. Wszystkie analizy odnoszące się do zakupów powinny uwzględniać charakterystykę Zamawiającego jako jednostki budżetowej budżetu Państwa oraz obowiązujące przepisy prawne, w tym przepisy ustawy prawo zamówień publicznych oraz Regulaminu udzielania zamówień publicznych funkcjonującego w ramach GITD.

11. Harmonogram realizacji zamówienia:
1) w terminie 20 dni od daty podpisania umowy - Wykonawca przedstawi opis projektu;
2) w terminie 40 dni od daty podpisania umowy, Wykonawca przedstawi analizę opcji;
3) w terminie 50 dni od daty podpisania umowy, Wykonawca przedstawi analizę finansową i ekonomiczna (analiza kosztów i korzyści).
Po każdorazowym przekazaniu materiału przez Wykonawcę, Zamawiający w terminie 7 dni od daty przekazania, dokona jego weryfikacji. W przypadku błędów wskazanych przez Zamawiającego, zostaną one poprawione przez Wykonawcę w terminie 7 dni. Ostateczna wersja Studium Wykonalności zostanie przedstawiona Zamawiającemu w terminie 70 dni od daty podpisania umowy. Zamawiający dokona weryfikacji przekazanej dokumentacji w terminie10 dni. W przypadku wskazania błędów, zostaną one poprawione przez Wykonawcę w terminie 10 dni.


12. Wykonawca powinien zaproponować harmonogram realizacji zadania przy uwzględnieniu następujących elementów:
1) minimum 2 spotkania w miesiącu;
2) raport - raz na 21 dni kalendarzowych (opisujący postęp prac, napotkane trudności itp.);
3) prezentacja wyników prac przed przedstawicielami wszystkich zainteresowanych stron umożliwiająca uwzględnienie uwag i poprawek, zorganizowana przez Wykonawcę w siedzibie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w Warszawie.

13. Opracowanie (Studium Wykonalności i pozostałe) ma zostać wykonane w języku polskim. Należy je przedstawić w formie opisu części teoretycznej wraz z rysunkami i mapami niezbędnymi do zilustrowania treści opracowania:
1) tekstowej - 8 egzemplarzy wydrukowanego opracowania w formie tradycyjnej, w tym jeden egzemplarz nieoprawiony,
2) graficznej do każdego opracowania w formie tekstowej:
a) rysunków analizowanych wariantów inwestycyjnych w poszczególnych wariantach,
b) inne plany, schematy, rysunki, infografiki przygotowane przez Wykonawcę,
c) planów i schematów wykonanych na podstawie wyników analiz przestrzennych opracowanych w trakcie wykonywania zlecenia,
3) elektronicznej - płyty CD w 8 egzemplarzach z plikami w otwartych formatach tekstowych *.doc, *.xls, *.jpg oraz w całości w formacie *.pdf,
4) prezentacja w formacie Power Point pozwalająca na czytelną prezentację najważniejszych elementów opracowania.
Dodatkowo, Wykonawca przedstawi harmonogram realizacji projektu w postaci harmonogramu Gantta.

14. Wykonawca zobowiązany jest przygotować Studium Wykonalności z uwzględnieniem koncepcji funkcjonalno - technicznej systemu, którą Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy. Studium Wykonalności winno zawierać także spis literatury i dostępnych opracowań, z których korzystano na etapie jego przygotowania.

15. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

Kody CPV:
712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 90

Zaliczka: Nie

Uprawnienia: Na podstawie oświadczenia

Wiedza i doświadczenie:
W zakresie wiedzy i doświadczenia wykonawca obowiązany jest wykazać doświadczenie w realizacji usług doradztwa polegających na wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwóch podobnych studiów wykonalności. Za podobne studia wykonalności, Zamawiający uważa studia wykonalności:
1) o wartości nie niższej niż 300.000,00 PLN każde;
2) z których co najmniej jedno obejmowało projekt dotyczący inwestycji związanej z budową lub modernizacją infrastruktury drogowej oraz co najmniej jedno obejmowało projekt dotyczący inwestycji związanej z budową lub modernizacją systemu teleinformatycznego;
3) których realizacja powierzona była zespołowi, złożonemu co najmniej z 6 ekspertów (specjalistów);
4) które zrealizowane zostały w okresie nie dłuższym niż 6-u miesięcy każde.

Potencjał techniczny: Na podstawie oświadczenia

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
W zakresie potencjału kadrowego wykonawca musi wykazać:
1) średnie roczne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w wysokości min. 8 osób
2) dysponowanie zespołem składającym się z następujących osób:
a) kierownik projektu,
b) specjalista (ekspert) do spraw analiz systemowych.
3) Przez zarządzanie projektem Zamawiający uważa zbiór czynności potrzebnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia w określonym specyfikacją istotnych warunków zamówienia i umową z wykonawcą czasie. W tym zbiorze czynności zawierają się w szczególności planowanie, harmonogramowanie, realizacja i kontrola zadań potrzebnych do wykonania przedmiotu zamówienia, zwanego poniżej projektem.
Kierownik projektu uczestniczy bezpośrednio w procesie zarządzania projektem. Do jego obowiązków należy koordynacja zadań projektu pomiędzy uczestnikami projektu, utrzymuje motywację zespołu projektowego, w taki sposób by zrealizować założone cele projektu eliminując po drodze występujące problemy i ryzyka. Istotnym zakresem odpowiedzialności kierownika projektu jest również poprawna komunikacja z zamawiającym i uczestnikami projektu w celu jasnego precyzowania kierunku kolejnych zmian i monitorowania nowo pojawiających się zagrożeń.
Zamawiający wymaga, aby zapewnienie zaangażowania kierownika projektu dotyczyło osoby, która w pełnym opisanym powyżej zakresie kierowała co najmniej dwoma podobnymi projektami.
4) Przez specjalistę (eksperta) do spraw analiz systemowych Zamawiający uważa osobę, która potrafi analizować złożone problemy organizacyjne i strukturalne w celu przedstawienia ich w formie abstrakcyjnych modeli możliwych do przetwarzania w technologii informatycznej.
Do obowiązków specjalisty do spraw analiz systemowych należeć będzie formalne badanie wspomagające działania osób odpowiedzialnych za decyzje lub linię postępowania w określonych, złożonych sytuacjach charakteryzujących się niepewnością, w celu określenia pożądanego działania lub postępowania przez rozpoznanie i rozważenie dostępnych wariantów oraz porównanie ich przewidywanych następstw, w oparciu o określone granice badanego systemu i jego części składowych.
Zamawiający wymaga, aby zapewnienie zaangażowania specjalisty do spraw analiz systemowych dotyczyło osoby, która uczestniczyła, w pełnym opisanym powyżej zakresie, w realizacji co najmniej dwóch podobnych projektów.

5) W zakresie dotyczącym kierownika projektu oraz specjalisty do spraw analiz systemowych przez projekty podobne, Zamawiający uważa projekty:
a) o wartości nie niższej niż 300.000,00 PLN;
b) które były projektami o podobnym skomplikowaniu, to jest obejmowały co najmniej 50% ogólnej liczby procesów głównych opisanych przez wykonawcę w modelu, o którym mowa w pkt. 5 powyżej;
c) których realizacja powierzona była zespołowi, złożonemu co najmniej z 6 specjalistów (ekspertów);
d) które zrealizowane zostały w okresie nie dłuższym niż 6-u miesięcy każdy.
Zamawiający nie przewiduje w przedmiotowym postępowaniu wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy.

Sytuacja ekonomiczna:
Na potwierdzenie spełniania przez wykonawcę wymogów dotyczących zdolności ekonomicznej i finansowej wykonawca musi wykazać:
1) przychód za ostatni rok obrotowy w wysokości min. 1.500.000,00 zł.;
2) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, w tym odpowiedzialności kontraktowej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości min. 750.000,00 zł.

Na potwierdzenie warunków w zakresie zdolności ekonomicznej i finansowej wykonawca obowiązany jest załączyć do oferty:
1) część sprawozdania finansowego obejmującą rachunek zysków i strat, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie przepisami o rachunkowości również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za ostatni rok obrotowy
2) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

Sprawozdanie finansowe w całości: Nie

Za ile lat obrotowych sprawozdanie finansowe: 1

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie nr 5: Tak

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie nr 7: Tak

Oświadczenie nr 8: Tak

Oświadczenie nr 10: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 3: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 4: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 5: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 6: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 7: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Nie

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 30

Nazwa kryterium 2: Model procesów głównych

Znaczenie kryterium 2: 20

Nazwa kryterium 3: Model funkcjonalno-organizacyjny systemu

Znaczenie kryterium 3: 20

Nazwa kryterium 4: Zapewnienie jakości

Znaczenie kryterium 4: 30

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.gitd.gov.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Główny Inspektorat Transportu Drogowego, ul. Postępu 21, 02-676 Warszawa

Data składania wniosków, ofert: 21/02/2011

Godzina składania wniosków, ofert: 11:30

Miejsce składania:
Główny Inspektorat Transportu Drogowego, ul. Postępu 21, 02-676 Warszawa

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Programu
Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VIII
Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe,
Działanie 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

127142 / 2009-04-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie studium wykonalności dla projektu p.n. Budowa Publicznego Przedszkola Nr 22 i rozbudowa Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 18 przy ul. Ofiar Firleja w Radomiu oraz dla projektu p.n. Budowa hali sportowej przy Zespole Szkół Budowlanych ul. Kościuszki w Radomiu.

141771 / 2009-08-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie studium wykonalności i wniosku aplikacyjnego na dofinansowanie projektu Termomodernizacja obiektów publicznej infrastruktury edukacyjnej w Radomiu.

350004 / 2011-10-25 - Inny: Administracja rzÄ…dowa niezespolona

Regionalny ZarzÄ…d Gospodarki Wodnej w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie aktualizacji studium wykonalności projektu: EKOLOGICZNE BEZPIECZEŃSTWO SW WŁOCŁAWEK: MODERNIZACJA SW WE WŁOCŁAWKU I POPRAWA BEZPIECZENSTWA POWODZIOWEGO ZBIORNIKA WŁOCŁAWSKIEGO w dostosowaniu do nowego tytułu projektu i nowych celów projektu pn.: POPRAWA STANU TECHNICZNEGO I BEZPIECZEŃSTWA POWODZIOWEGO STOPNIA WODNEGO WŁOCŁAWEK

79005 / 2010-04-08 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Stołeczne Warszawa - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Przygotowanie Wniosku Aplikacyjnego o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury dla m. st. Warszawy w konkursie o uzyskanie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.

180165 / 2011-06-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Stołeczne Warszawa - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie opracowania pt. Projekt planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe m.st. Warszawy dla Dzielnicy Ursynów

69494 / 2015-03-27 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Przygotowanie kompletnego wniosku konkursowego dla projektu Archiwa Cyfrowe w ramach Poddziałania 2.3.2 Cyfrowe udostępnianie zasobów kultury Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, w tym opracowanie studium wykonalności projektu

99079 / 2014-05-08 - Inny: jednostka budżetowa

Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Usługa realizacji zadań na rzecz Zamawiającego przez ekspertów, pod bezpośrednim nadzorem Zamawiającego, w celu wsparcia Zamawiającego przy opracowaniu Studium Wykonalności dla projektu telemedycznego, w wymiarze 750 roboczogodzin. Nr referencyjny postępowania CSIOZ-WZP.221.28.2014

210320 / 2010-07-15 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie Rezultatów Studiów Wykonalności wraz z Prognozą ruchu i wnioskiem o dofinansowanie projektu (część F - Ocena wpływu oddziaływania na środowisko) dla inwestycji: Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Radom-Skarżysko Kamienna

131925 / 2011-05-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Stołeczne Warszawa - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Uzupełnienie i rozszerzenie dokumentacji konkursowej dla m.st. Warszawy, w II etapie konkursu o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 przygotowywanej na podstawie odrębnej umowy na zlecenie m.st. Warszawy

205349 / 2010-07-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Przetarg nieograniczony na usługę wykonania studium wykonalności i wniosku o dofinansowanie dla projektu Wdrożenie karty miejskiej i Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w Radomiu.

153360 / 2010-06-02 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Åšrodowiska , Biuro Dyrektora Generalnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Stałe monitorowanie zmain w polskim sektorze leśno-drzewnym wg standardów Komitetu Drzewnego EKG ONZ/FAO.

101336 / 2015-04-30 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Przygotowanie kompletnego wniosku konkursowego dla projektu Archiwa Cyfrowe w ramach Poddziałania 2.3.2 Cyfrowe udostępnianie zasobów kultury Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, w tym opracowanie studium wykonalności projektu

28776 / 2010-02-02 - Inny: ZarzÄ…dzanie lotniskami

Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Koncepcja i studium wykonalności (wraz z dokumentacją projektową) zapewnienia zabezpieczenia końca drogi startowej (RESA) przy progu 29 oraz wydłużonego RESA dla drogi startowej 1 i drogi startowej 3

108477 / 2013-06-12 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Åšrodowiska , Biuro Dyrektora Generalnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Aktualizacja Instrukcji Wykonawczej wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej (Instrukcja horyzontalna), weryfikacja szesnastu Instrukcji Szczegółowych wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, Instrukcji Wykonawczej Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Instrukcji Wykonawczej Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, wraz z załącznikami

114484 / 2009-04-21 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Infrastruktury - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
PRZEPROWADZENIE WERYFIKACJI STUDIÓW WYKONALNOŚCI INWESTYCJI INFRASTRUKTURALNYCH I ZAKUPOWYCH W RAMACH SPO TRANSPORT

95241 / 2011-03-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Stołeczne Warszawa - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Aktualizacja założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla m.st. Warszawy

244296 / 2015-09-17 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
świadczenie wsparcia eksperckiego dla pracowników Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w zakresie przygotowania i realizacji projektów współfinansowanych ze środków UE w sektorze transportu

347146 / 2014-10-17 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Władza Wdrażająca Programy Europejskie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie studiów wykonalności dla projektów: K-GESUT - krajowa baza danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz TopoMapa - nowa generacja map topograficznych realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014 - 2020.

41733 / 2013-03-20 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Gospodarki - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Usługa polegająca na sporządzeniu maksymalnie 40 opinii dotyczących oceny dokumentacji przedkładanej przez Beneficjentów w zakresie oceny oddziaływania na środowisko projektów realizowanych w ramach PO IG.

87513 / 2011-03-17 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Åšrodowiska , Biuro Dyrektora Generalnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Aktualizacja Instrukcji Wykonawczej wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej (horyzontalna) oraz weryfikacja szesnastu Instrukcji Szczegółowych wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, Instrukcji Wykonawczej Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Instrukcji Wykonawczej Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, wraz z załącznikami