Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

277051 / 2013-12-19 - Administracja rzÄ…dowa centralna / Agencja Mienia Wojskowego (Warszawa)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 277051

Data publikacji: 2013-12-19

Nazwa: Agencja Mienia Wojskowego

Ulica: ul. Nowowiejska 26A

Numer domu: 26A

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 00-911

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 22 3149863

Numer faxu: 22 3149900

Adres strony internetowej: www.amw.com.pl

Regon: 01245670700000

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Prowadzenie zastępstwa procesowego i obsługi prawnej na rzecz OT AMW we Wrocławiu

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na prowadzeniu zastępstwa procesowego i obsłudze prawnej Oddziału Terenowego Agencji Mienia Wojskowego we Wrocławiu.

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: a;b;

zamowienie_pprawna: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

zamowienie_uzasadnienie:
Przedmiotem zamówienia są kompleksowe usługi prawnicze.
Należy wskazać na dwojakiego rodzaju czynności, które wchodzą w zakres ww. usług.
Pierwszymi są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz wiążące się z nimi podejmowanie czynności związanych z ochroną ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, a także doradztwo w zakresie postępowania przedsądowego.
Z szacunków OT we Wrocławiu wynika, że usługi o ww. charakterze będą stanowić główną część przedmiotowego zamówienia.
Drugim rodzajem czynności, które wchodzą w zakres usług prawniczych objętych przedmiotowym zamówieniem, jest bieżąca obsługa prawna OT AMW we Wrocławiu, w tym głównie doradztwo prawne w zakresie bieżącej działalności OT.
Bieżąca działalność OT AMW we Wrocławiu wymaga prowadzenia obszernej korespondencji z kontrahentami, organami administracji publicznej i innymi podmiotami. Nierzadko pojawia się potrzeba zaprezentowania stanowiska od nich odmiennego, czy wręcz wejścia w spór, który może zakończyć się skierowaniem sprawy na drogę postępowania sądowego. Istotne jest, aby korespondencja przedsądowa była prowadzona w taki sposób, aby w razie przeniesienia sprawy na drogę postępowania sądowego wytworzona dokumentacja mogła oddziaływać na przebieg postępowania sądowego, w tym także jako materiał dowodowy. Dlatego pracownicy merytoryczni Oddziału prowadzący sprawy o charakterze spornym mają obowiązek konsultowania projektów pism z radcą prawnym, który dokonuje ich weryfikacji nie tylko pod względem zgodności z prawem, ale i pod kątem
ewentualnej przydatności dla przyszłego postępowania sądowego. W przypadku poważniejszych zagadnień prawnych radca prawny sporządza - na wniosek kierownictwa Oddziału lub kierowników właściwych sekcji - pisemne opinie prawne, mające ma celu udzielenie odpowiedzi na pytanie o charakterze prawnym na podstawie przedstawionego stanu faktycznego.
Każda czynność sporządzania pism do firm i instytucji wymaga ustalenia stanu prawnego i oparcia się na odnoszącym się do danej sprawy stanie prawnym, gdyż uchybienia w tym zakresie mogą prowadzić do nieuzasadnionego wdania się w spór lub grozić konsekwencjami w postaci niekorzystnego rozstrzygnięcia sprawy w trakcie procesu. Z tego względu bezwzględną koniecznością jest korzystanie z doradztwa na każdym etapie spraw prowadzonych w OT we Wrocławiu.
Jak już zostało wskazane, ww. rodzaj czynności będzie posiadać jedynie subsydiarny i akcesoryjny charakter w stosunku do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi. W związku z tym uznano, że istnieje możliwość udzielenia ww. części przedmiotowego zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1 ustawy. Powyższe wynika z okoliczności, że zastosowanie innego trybu w przedmiotowym stanie faktycznym mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem prawidłowej i terminowej realizacji zadań.
Uzasadniając ww. stanowisko, stwierdza się, co następuje:
1) udzielenie zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki byłoby niecelowe, gdyż w świetle wskazanych powyżej okoliczności (tj. przeważającej części usług prawniczych polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie postępowań przedsądowych i procesowych), OT AMW we Wrocławiu poniósłby wydatek na świadczenie zbędne (mając na uwadze okoliczność, że radca prawny p. Ewa Borkowska jest w stanie świadczyć również bieżącą obsługą prawną na rzecz Oddziału). Oddzielenie czynności z zakresu zastępstwa procesowego toczących się i przygotowywanych spraw sądowych od pozostałych czynności doradztwa prawnego poprzez powierzenie ich wykonywania różnym podmiotom jest również niecelowe, ponieważ przy prowadzeniu różnych spraw przez różnych prawników wynikają spory kompetencyjne, co w sposób istotny utrudnia wypracowanie spójnego toku postępowania.
Sprawy procesowe są skutkiem prowadzenia działalności OT i realizacji przez niego obowiązków nałożonych ustawą z dnia 30 maja 1996 r. o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego, w szczególności związanymi z porządkowaniem stanu prawnego nieruchomości.

2) udzielenie zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki nie byłoby oszczędne, gdyż OT AMW we Wrocławiu poniósłby wydatek nadmierny w stosunku do niewielkiego zakresu świadczenia. Dzięki udzieleniu całości przedmiotowego zamówienia jednemu wykonawcy, OT AMW we Wrocławiu wyda mniej pieniędzy niż w przypadku świadczenia analogicznych usług prawniczych przez kilku wykonawców. Kontynuowanie obsługi prawnej przez obecnie wykonującego ją radcę prawnego nie spowoduje zwiększenia kosztów świadczonych usług prawniczych w stosunku do lat ubiegłych, przy zachowaniu sprawdzonej wysokiej ich jakości i adekwatności kosztów do zakresu świadczonej usługi;

3) najważniejszą okolicznością, ze względu na którą należy udzielić zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w trybie zamówienia z wolnej ręki, jest prawdopodobieństwo nieefektywności dokonania wydatku, w przypadku zastosowania innego trybu. Powyższe jest uzasadnione kilkoma okolicznościami:

a) świadczenie całości usług prawniczych przez jednego wykonawcę pozwoli niejednokrotnie uniknąć przyszłych spraw sądowych lub odpowiednio przygotować materiał dowodowy pod kątem ewentualnej przyszłej sprawy. Ma to istotne znaczenie, ponieważ doradztwo prawne w zakresie bieżących spraw kształtuje się w oparciu o zdobyte doświadczenie i znajomość orzecznictwa sądowego, odnoszącego się do prowadzonych spraw Oddziału w latach poprzednich. Z drugiej strony powierzenie wykonywania usług prawniczych kilku wykonawcom może wywołać pomiędzy nimi spory kompetencyjne, które mogłyby narazić na szkodę interesy OT AMW we Wrocławiu;

b) świadczenie całości usług prawniczych przez jednego (dotychczasowego) wykonawcę, który posiada szczegółową wiedzę na temat specyfiki prowadzonych spraw oraz dającego rękojmię należytej realizacji zadań, spowoduje zwiększenie efektywności zaawansowanych już w czasie działań całego OT AMW we Wrocławiu - wdrażanie nowego wykonawcy i to jedynie w zakresie bieżącej obsługi prawnej mogłoby wywołać trudności w bieżącej pracy Oddziału.
Rozdział zadań z zakresu zastępstwa procesowego i doradztwa przedsądowego od innych usług z zakresu obsługi prawnej, może ponadto uniemożliwić terminową realizację zadań, w szczególności w zakresie przygotowania postępowań przetargowych dotyczących mienia ruchomego i nieruchomego, jak i regulacji stanów prawnych.
Wskazane powyżej argumenty uzasadniają udzielenie zamówienia na bieżącą obsługę prawną wobec spełnienia przesłanek określonych w art. 5 ust. 1a pkt l i 4 ustawy. Uzasadnia to powierzenie wykonania zamawianej usługi w zakresie świadczenia usług prawniczych na rzecz OT AMW we Wrocławiu radcy prawnemu Ewie Borkowskiej. W trakcie sprawowania ponad 5-letniej obsługi prawnej Oddziału mec. E. Borkowska gruntownie poznała specyfikę funkcjonowania Agencji Mienia Wojskowego oraz jej tutejszego Oddziału Terenowego. Znana jej jest problematyka reprezentowania interesów Skarbu Państwa oraz cała specyficzna materia obsługi prawnej wykonywanej na rzecz Agencji Mienia Wojskowego. Kontynuacja obsługi prawnej w dotychczasowej formie jest uzasadniona także ze względu na interdyscyplinarny charakter problematyki, obejmującej działalność Agencji Mienia Wojskowego. Zastępstwo procesowe w postępowaniach o ważnym znaczeniu dla praw i interesów Skarbu Państwa wymaga wykonywania czynności z zakresu bieżącej obsługi prawnej, aby możliwe było zachowanie jednolitego i spójnego stanowiska Agencji w działaniach poprzedzających postępowania sądowe i administracyjne, a także by możliwa była wszechstronna ocena co do zasadności kierowania spraw na drogę sporną.
Reasumując, w stosunku do ww. części usług prawniczych istnieje możliwość udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy.

Nazwa wykonawcy:
Ewa Borkowska
Kancelaria Prawna Ewa i Andrzej Borkowscy

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Psie Budy 10/11

Miejscowość: Wrocław

Kod pocztowy: 50-080

ID województwa: 0

Województwo / kraj: dolnośląskie

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Podobne przetargi

23634 / 2015-02-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie pomocy prawnej zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych(Dz.U. z 2010 r. Nr 10. poz.65 ze zm.) a w szczególności występowanie przed sadami i urzędami w tym sporządzanie pism procesowych , udzielanie porad prawnych z tym związanych , sporządzanie opinii prawnych opracowanie projektów aktów prawnych i normatywnych w zakresie dotyczącym komórek organizacyjnych EU i EW.

51579 / 2011-02-14 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna - Konstancin-Jeziorna (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami w Urzędzie Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna

81396 / 2014-03-11 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Kultury i Dzidzictwa Narodowego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawnych związanych z badaniem zamówień publicznych realizowanych i weryfikowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

386598 / 2009-11-05 - Inny: Jednostka Budżetowa

ZarzÄ…d Transportu Miejskiego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Doradztwo prawne polegające na ocenie zasadności i możliwości zaangażowania partnera prywatnego i sporządzeniu dokumentacji związanej z realizacją projektu Przystanek Komunikacji Miejskiej

17973 / 2013-02-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Åšwiadczenie pomocy prawnej zgodnie z ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2012 r. nr 10, poz.65 ze zm. ).

359230 / 2013-09-05 - Inny: Agencja płatnicza

Agencja Rynku Rolnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie obsługi prawnej dla Oddziałów Terenowych Agencji Rynku Rolnego

66171 / 2013-04-30 - Inny: Narodowa Instytucja Kultury

Muzeum Pałac w Wilanowie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Wydanie opinii w zakresie postępowania upominawczego, prowadzenie przed Sądem Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, I Wydział Cywilny, sygn. akt I C 418/13 sprawy o zapłatę wszczętej z powództwa Muzeum Pałac w Wilanowie przeciwko Green Eco Technology S.A. z siedzibą w Warszawie, opracowywanie pism procesowych w sprawie, składania w imieniu Muzeum Pałac w Wilanowie wszelkich oświadczeń w tym zakresie, odbioru pism, przeglądania akt, poświadczania dokumentów, zawierania ugód, prowadzenia negocjacji, a także dokonywania innych czynności

3471 / 2011-01-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Raszyn - Raszyn (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna projektu realizaowanego przez Zamawiającegeg: Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn

512650 / 2013-12-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Dzielnica Ursus m.st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług zastępstwa procesowego i doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego na rzecz m. st. Warszawy Dzielnica Ursus w okresie od 02.01.2014 r. do 31.12.2014 r. - część I.

131099 / 2012-06-15 - Inny: Spółka prawa handlowego, w której ponad 50 % akcji posiada Skarb Państwa

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. reprezentowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Sprawowanie usługi prawniczej polegającej na wykonywaniu zastępstwa procesowego w sprawie z powództwa POYRY w związku z realizacją Umowy Nr FS 2004/PL/16/C/PT/006-07 z dnia 26-go listopada 2008 r. i Aneksu Nr 1 z dnia 21-go stycznia 2010 r.

410874 / 2009-11-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Aktualizacja zgodnie z obowiązującymi dokumentami programowymi treści merytorycznej broszur informacyjnych dla wnioskodawców - beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego

60768 / 2011-03-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna projektu systemowego Razem dla Mazowsza - Edukacja w działaniu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji,

116059 / 2012-05-24 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługi prawne dotyczące 7 i 8 osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka w 2012 r.