Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

535694 / 2013-12-24 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej / Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Legnicy (Legnica)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2013-12-12 pod pozycją 517424. Zobacz ogłoszenie 517424 / 2013-12-12 - Samodzielny publiczny zakÅ‚ad opieki zdrowotnej.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 535694

Data publikacji: 2013-12-24

Nazwa: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Legnicy

Ulica: ul. J. Iwaszkiewicza 5

Numer domu: 5

Miejscowość: Legnica

Kod pocztowy: 59-220

Województwo / kraj: dolnośląskie

Numer telefonu: (076) 721 11 26

Numer faxu: (076) 721 11 27

Adres strony internetowej: www.szpital.legnica.pl

Regon: 39099944100000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 517424

Data wydania biuletynu: 2013-12-12

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2013

Pozycja ogłoszenia: 517424

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonywanie kompleksowej usługi prawnej

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1. Wykonawca w ramach swoich obowiązków wynikających z niniejszej umowy zobowiązuje się do:
1) wydawania opinii prawnych do każdorazowo zleconego przez Zamawiającego zadania (opinie prawne dotyczyć będą wszystkich spraw bieżących przedkładanych przez Zamawiającego w szczególności umów, regulaminów, zarządzeń, itp.),
2) doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego tj. udzielanie porad prawnych, wyjaśnień oraz konsultacji i sporządzanie opinii prawnych w sprawach zdarzeń medycznych, organizacyjnych, finansowych, pracowniczych itp.
3) opiniowania spraw z zakresu prawa pracy oraz prowadzenie spraw sądowych pracowniczych
4) udziału w negocjacjach Zamawiającego ze organizacjami związków zawodowych działających na terenie Szpitala
5) udzielania pisemnych oraz ustnych porad prawnych kierownikom komórek organizacyjnych, podległym im pracownikom oraz Dyrekcji w zakresie ich kompetencji,
6) składania pisemnego comiesięcznego sprawozdania z realizacji zleconych mu spraw (sadowych, egzekucyjnych itp.) z zaznaczeniem etapu oraz sposobu ich zakończenia,
7) bieżącego informowania Zamawiającego o postępie spraw,
8) każdorazowego przedłożenia odpisu orzeczenia sądowego kończącego sprawę w danej instancji,
9) prowadzenia postępowania przedsądowego w zleconych sprawach dotyczących należności przypadających Zamawiającemu od jego kontrahentów,
10) prowadzenia spraw karnych, w których Wojewódzki Szpital Specjalistyczny występuje jako pokrzywdzony, z uwzględnieniem treści art. 88 § 3 kodeksu postępowania karnego,
11) prowadzenia spraw administracyjnych przed organami administracji rządowej i samorządowej.
12) monitorowania procesu legislacyjnego dotyczącego Zamawiającego oraz bieżące informowanie o zmianach przepisów prawnych mających wpływ na funkcjonowanie Zamawiającego,
13) przedstawiania co najmniej raz w miesiącu pisemnych zmian w ustawodawstwie w zakresie obejmującym materię regulowaną ustawą o działalności leczniczej, prawa zamówień publicznych, przepisów dotyczących samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
14) prowadzenia negocjacji i zawieranie porozumień w sprawach nie objętych postępowaniami sądowymi,
15) prowadzenia w postępowaniu przedsądowym (polubownym) spraw windykacyjnych na terytorium państw Unii Europejskiej,
16) udzielania na każdorazowe zlecenie wyjaśnień dla pracowników Zamawiającego z zakresu prawa zamówień publicznych, prawa cywilnego , gospodarczego,
17) opiniowania uchwał Rady Społecznej Szpitala,
18) uczestnictwa w rokowaniach, negocjacjach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego,
19) udziału w komisjach stałych i doraźnych,
20) zapewnienie w ramach podejmowanych działań wszelkich wymaganych prawem czynności niezbędnych do skutecznej ochrony interesów Zamawiającego,
21) opiniowania pism/dokumentów w sprawach związanych z procedurami pozyskiwania i rozliczania środków z programów unijnych, dotacji, itp. oraz doradztwo prawne w tym zakresie.
22) przygotowywania pism przedsądowych, pozwów, pism procesowych w sprawach związanych z dochodzeniem przez podmioty trzecie zapłaty wierzytelności przysługujących im względem Zamawiającego jak też w sprawach związanych z dochodzeniem przez Zamawiającego swoich należności od osób trzecich.
23) prowadzenia postępowań przed organami wymiaru sprawiedliwości, Krajową Izba Odwoławczą, Wojewódzkiej Komisji ds Orzekania o Zdarzeniach Medycznych, egzekucyjnymi oraz przed innymi organami.
2.Doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego obejmuje m.in.. opiniowanie protokołów nieściągalności, opiniowanie spraw spornych w zakresie zasadności skierowania na drogę postępowania sądowego, ocena celowości i zasadności podjęcia obrony procesowej w sprawach tj. wniesienie sprzeciwu, zarzutów, zażalenia, apelacji, odwołania, skargi, skargi kasacyjnej itp., procesowej oceny możliwości podjęcia obrony w sprawach z tytułu roszczeń odszkodowawczych czy też w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia spraw Zamawiającego przed organami wymiaru sprawiedliwości.

Kody CPV:
791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
791000005 (Usługi prawnicze)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Kancelaria Radcy Prawnego Imieliński, Kopacka i Wspólnicy Spółka Komandytowa w Legnicy

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Chojnowska 76

Miejscowość: Legnica

Kod pocztowy: 59-220

ID województwa: 0

Województwo / kraj: dolnośląskie

Data udzielenie zamówienia: 23/12/2013

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 590379,15

Cena wybranej oferty: 765429,43

Cena minimalna: 765429,43

Cena maksymalna: 765429,43

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: a;b;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Podstawę do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki stanowi art. 5 ust. 1b ustawy prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki.
Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych nie zakazuje łączenia usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (w tym np. wystawianie opinii, pisanie pism procesowych), z innymi usługami prawniczymi (art. 5 ust. 3 ustawy), jednakże połączenie to musi być uzasadnione celowością takiego działania (racjonalnością).
Zakres obsługi prawnej będącej przedmiotem zamówienia obejmuje czynności związane z zastępstwem procesowym tj. reprezentowaniem Zamawiającego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, jak i usługi prawnicze na rzecz Zamawiającego w tym również doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego.

Dotychczasowa struktura wynagrodzenia ryczałtowego za obsługę prawną obejmowała prowadzenie postępowań sądowych pracowniczych, przedsądowych, ugodowych, negocjacyjnych z wierzycielami oraz dłużnikami Zamawiającego, spraw administracyjnych i podatkowych przed organami administracji rządowej i samorządowej, wydawanie opinii w sprawach spornych: roszczeniowych pacjentów, odszkodowawczych, pracowniczych, postępowań w trybie zamówień publicznych czy też udział w komisjach problemowych. W następstwie prowadzenia tych spraw podejmowane były czynności procesowe.

Pozostały zakres obsługi prawnej dotyczy opiniowania wewnętrznych aktów prawnych, spraw bieżących, udzielaniu pisemnych i ustnych porad prawnych, informowanie o zmianach w ustawodawstwie, nadzór na formalno-prawną poprawnością działań Zamawiającego.
Zakres obsługi prawnej w zdecydowanej mierze pozostaje ściśle związany z doradztwem prawnym w zakresie zastępstwa procesowego obejmującym np. opiniowanie protokołów nieściągalności, opiniowanie spraw spornych w zakresie zasadności skierowania na drogę postępowania sądowego, ocena celowości i zasadności podjęcia obrony procesowej w sprawach tj. wniesienie sprzeciwu, zarzutów, zażalenia, apelacji, odwołania, skargi, skargi kasacyjnej itp., procesowa ocena możliwości podjęcia obrony w sprawach z tytułu roszczeń odszkodowawczych czy też w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, co stanowi min. 15% wartości wynagrodzenia ryczałtowego.
Dodatkowo art. 5 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych, stanowi, iż jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie usługi, o charakterze niepriorytetowym oraz inne usługi, dostawy lub roboty budowlane, to do udzielenia zamówienia stosuje się przepisy dotyczące tego przedmiotu zamówienia, którego wartościowy udział w danym zamówieniu jest największy. W ramach dotychczasowej umowy Wykonawca otrzymywał odrębne wynagrodzenie z tytułu zastępstwa procesowego oraz ryczałt miesięczny. Obecnie szacowana wartość zamówienia w zakresie wynagrodzenia za zastępstwo procesowe i związane z tym doradztwo prawne przewyższa wynagrodzenie za usługi wykonywane w pozostałym zakresie tzw. obsługi prawnej.
Zatem przyjąć należy, iż kwota wynagrodzenia z tytułu doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego stanowi znaczącą część wynagrodzenia ryczałtowego. Nadmienić należy, że w roku 2013 wpłynęło 37 roszczeń o odszkodowania, co stanowi istotny wzrost w stosunku do lat poprzednich, zaś na chwilę obecną toczą się przed sądami postępowania odszkodowawcze na kwotę przekraczającą 1.800.000 zł. Ponadto wzrosła ilość spraw rozpatrywanych przez Wojewódzką Komisję ds Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych. Dotychczasowe doświadczenie Kancelarii doprowadziło do wygrania poszczególnych spraw w całości lub znacznego obniżenia żądanych roszczeń .
Niezależnie od powyższych sporów, Kancelaria obecnie prowadzi postępowania przed sądami na bardzo wysoką łączną wartość, a nadto koniecznym jest niezwłoczne skierowanie spraw na drogę postępowania sądowego. Ponadto za wyborem dotychczasowego Wykonawcy przemawia uczestnictwo w zrealizowanych i realizowanych projektach inwestycyjnych finansowanych m.in. ze środków unijnych, a co za tym idzie szeroka znajomość problemów z tym związanych. Jest to istotne o tyle, iż w tym zakresie koniecznym jest niezwłoczne skierowanie spraw na drogę postępowania sądowego przeciwko wykonawcom realizującym inwestycję. Z uwagi na zaawansowanie spraw, w tym wyżej opisanych, kancelaria uczestniczy w postępowaniu przez Sądem Najwyższym ze skarg kasacyjnych składanych przez przeciwników procesowych Szpitala. Po stronie Zamawiającego koniecznym jest złożenie do NSA dwóch skarg kasacyjnych. Kancelaria prowadzi przeszło 70 spraw egzekucyjnych, w tym związanych z ustaleniem spadkobierców dłużników.

Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 (zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a - zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym - do usług o charakterze niepriorytetowym zalicza się usługi prawnicze - kategoria nr 21), Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust.1 ustawy, w szczególności (ale nie tylko), jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować:
a) naruszeniem zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków;
b) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań;
c) poniesieniem straty w mieniu publicznym;
d) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań.

Zastosowanie innego trybu udzielenia zamówienia w celu wyłonienia innego Wykonawcy kontynuującego obsługę prawną Szpitala spowoduje naruszenie zasad celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków oraz znacznie utrudni terminową realizację prowadzonych spraw a w przypadku części spraw wręcz uniemożliwi terminowe ich prowadzenie.

Ze względu na specyfikę działań Szpitala, niecelowe jest oddzielanie czy też rozdzielanie usług prawniczych, w tym doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego. Powyżej przytoczony przepis uzasadnia w pełni zastosowanie wnioskowanego trybu.
Długoletnia współpraca z obecną Kancelarią, jej duży potencjał logistyczny i merytoryczny znajduje swe przełożenie na korzystne dla Szpitala decyzje i działania, również znajomość specyfiki i struktury organizacyjnej Szpitala, poparte wieloletnim doświadczeniem stanowi określony przepisem art. 5 ust. 1b inny uzasadniony przypadek warunkujący możliwość zastosowania trybu z wolnej ręki w odniesieniu do usług niepriorytetowych. Dotychczasowy Wykonawca świadczący obsługę prawną posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć obsługę prawną w sposób ciągły, kontynuując rozpoczęte sprawy, w tym procesy sądowe. Zawarcie umowy z obecną Kancelarią zgodne jest również z zasadami celowego, oszczędnego i rzetelnego dokonywania wydatków. Trafność decyzji podczas dotychczasowej współpracy pozwala na uzasadnione twierdzenie, iż powierzenie temu podmiotowi dalszej obsługi prawnej (będącej przedmiotem zamówienia) pozwoli uniknąć błędów (choćby wynikających z braku znajomości specyfiki Zamawiającego, uregulowań wewnętrznych, rozpoczętych spraw, itp.), mogących skutkować utratą środków publicznych. Powyższe nie znajduje uzasadnienia w przypadku powierzenia usług prawniczych w innym trybie. Powierzenie obsługi prawnej Szpitala obecnej Kancelarii pozwoli również na zabezpieczenie ciągłości podjętych działań i terminową realizację rozpoczętych zadań, m.in. nadzór prawny nad realizacją wieloletnich inwestycji rozpoczętych przez Szpital finansowanych również ze środków unijnych, sprawy sądowe, egzekucyjne, roszczeniowe pacjentów, itp. oraz toczących się postępowań o udzielenie zamówienia publicznego , w tym również rozpoczętych projektów związanych z realizacją przez Szpital procesu restrukturyzacji , rozpoczęte procedury konkursowe na udzielanie świadczeń zdrowotnych, itp.

Podobne przetargi

262757 / 2014-12-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Zasobu Komunalnego - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Obsługa prawna Zarządu Zasobu Komunalnego, w szczególności w zakresie prawa zamówień publicznych. ZZK-WP/3400/172/14

136008 / 2014-04-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Lubin - Lubin (dolnośląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usług doradztwa prawnego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty w podatku od towarów i usług (VAT), poprzedzonego kompleksową analizą zasadności roszczeń będących przedmiotem postępowania przed organami orzekającymi i sądami

15096 / 2015-01-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Wrocław - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Zastępstwo procesowe Gminy Wrocław w sprawie wniosków Haller SA do Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie, dotyczących Kontraktu 2000/PL/16/P/PE/018-W3 Budowa Kompostowni odpadów zielonych o zwrot zatrzymanej kwoty, stanowiącej równowartość 5% Ryczałtowej Ceny Kontraktowej w wysokości 866666,00 PLN-SA 243/14 oraz o odszkodowanie z tytułu bezpodstawnego wykorzystania gwarancji należytego wykonania umowy w kwocie 235875,29 PLN-SA 242/14, które Gmina Wrocław zarachowała na poczet nienależytego wykonania Kontraktu wobec nie usunięcia wad przez Haller SA

24570 / 2011-02-17 - Inny: Organizacja PozarzÄ…dowa

Stowarzyszenie "Centrum Wspierania Przedsiębiorczości" - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie pomocy prawnej w zakresie działalności gospodarczej dla Beneficjentów programu Wrocławski Inkubator Przedsiębiorczości oraz Stowarzyszenia Centrum Wspierania Przedsiębiorczości

298790 / 2015-11-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina i Miasto Nowogrodziec - Nowogrodziec (dolnośląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usług doradztwa prawnego oraz zastępstwa procesowego , w szczególności w postępowaniach administracyjnych, cywilnych oraz sądowo - administracyjnych w określonych sprawach dotyczących podatników prowadzących działalność gospodarcza na terenie SSE Małej Przedsiębiorczości w Kamiennej Górze obszar Nowogrodziec

139499 / 2011-05-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Milicz - Milicz (dolnośląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Usługi zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego - optymalizacja VAT Gminy Milicz

344552 / 2015-12-16 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Jelenia Góra - Jelenia Góra (dolnośląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usługi prawniczej polegającej na wykonaniu zastępstwa procesowego przed trybunałami, sądami lub innymi organami orzekającymi w postępowaniach dotyczących Miasta Jelenia Góra w roku 2016 - CZĘŚĆ II

207933 / 2013-10-08 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Kłodzko - Kłodzko (dolnośląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Wykonywanie usług polegających na zastępstwie procesowym Gminy Miejskie Kłodzko w postępowaniu przed Sądem I i II instancji.

297896 / 2011-09-20 - Inny: państwowa jednostka organizacyjna

Nadleśnictwo Milicz - Milicz (dolnośląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie pomocy prawnej na potrzeby biura Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Milicz.

27691 / 2015-02-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Uzdrowiskowa Gmina Miejska Szczawno Zdrój - Szczawno Zdrój (dolnośląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usług doradztwa prawnego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty w podatku od towarów i usług (VAT), poprzedzonego kompleksową analizą zasadności roszczeń będących przedmiotem postępowania przed organami orzekającymi i sądami