Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

355978 / 2013-09-03 - Administracja samorzÄ…dowa / Powiat Chojnicki (Chojnice)

1. Przeprowadzenie badań oraz opracowanie diagnozy służącej określaniu powiązań
Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz opracowanie analizy określającej zasięg Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.
2. Opracowanie dokumentu pn. Strategia rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.

Zamówienie jest realizowane w ramach projektu:
Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny
dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego
Pomoc Techniczna 2007-2013.

Opis zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn 1. Przeprowadzenie badań oraz opracowanie diagnozy służącej określaniu powiązań Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz opracowanie analizy określającej zasięg Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.2. Opracowanie dokumentu pn. Strategia rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.Zamówienie jest realizowane w ramach projektu: Chojnicko Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 2013.
Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w Rozdziale D SIWZ Opisie Przedmiotu Zamówienia, Rozdziale E SIWZ Istotnych postanowieniach do umowy.
Przedmiot zamówienia obejmuje:1. Przeprowadzenie badań oraz opracowanie diagnozy służącej określaniu powiązań Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz opracowanie analizy określającej zasięg Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.
2. Opracowanie dokumentu pn. Strategia rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Zamówienie jest realizowane w ramach projektu Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013. Projekt realizowany jest w partnerstwie obejmującym następujące jednostki samorządu terytorialnego: Powiat Chojnicki, Gmina Brusy, Gmina Chojnice, Gmina Miejska Chojnice, Gmina Czersk, Gmina Konarzyny, Gmina Człuchów, Gmina Miejska Człuchów.
Wykonawca zobowiązany jest do realizacji Zamówienia zgodnie z obowiązującymi wytycznymi dotyczącymi Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013. W szczególności Wykonawca zobowiązany jest do stosowania logotypów programu i Unii Europejskiej oraz informowania o finansowaniu Zamówienia ze środków Unii Europejskiej.
Podane poniżej terminy wyrażone w liczbach dni oznaczają liczbę dni kalendarzowych.
Wykonawca w terminie do 5 dni od zawarcia umowy przedstawi projekt harmonogramu realizacji zamówienia. Zmiana harmonogramu wymaga pisemnej akceptacji przez Zamawiającego. Zamawiający może wystąpić do Wykonawcy o zmianę harmonogramu, której Wykonawca dokonuje w terminie do 3 dni.
Wszelkie spotkania organizowane przez Wykonawcę w ramach Zamówienia należy dokumentować listami obecności.
Wykonawca przeniesie na zamawiającego majątkowe prawa autorskie do całości prac i dokumentów powstałych w wyniku realizacji zamówienia, w zakresie rozporządzania nimi i korzystania z nich przez czas nieoznaczony na wszystkich polach eksploatacji.
Ad. 1. Przeprowadzenie badań oraz opracowanie diagnozy służącej określaniu powiązań Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz opracowanie analizy określającej zasięg Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.Metody badań zaproponuje Wykonawca w formie pisemnego opisu metodologii badań, który zostanie przedstawiony Zamawiającemu w terminie do 5 dni od zawarcia umowy z Wykonawcą. Wykonawca zorganizuje w siedzibie Zamawiającego spotkanie z przedstawicielami Zamawiającego w celu przedstawienia metodologii badań. Opis metodologii badań wymaga pisemnej akceptacji przez Zamawiającego. Zamawiający akceptuje bądź zgłasza uwagi do zaproponowanej metodologii badań w terminie do 7 dni od przedstawienia opisu. Wykonawca jest zobowiązany do odniesienia się do zgłoszonych uwag i przedstawienia zmodyfikowanego opisu metodologii w terminie do 5 dni.
Badania obejmą co najmniej:
analizę dokumentów (w tym europejskich, krajowych, regionalnych, powiatowych i gminnych strategii i programów),
analizę danych statystycznych (dostępnych w ramach statystyki publicznej i innych źródeł),
wizyty studyjne na terenie poszczególnych gmin z udziałem przedstawicieli partnerów projektu umożliwiające bezpośrednią obserwację zagadnień problemowych co najmniej 2 wizyty z udziałem około 20 osób, program wizyt Wykonawca zaproponuje w opisie metodologii badań, Wykonawca zapewnia organizację transportu i obecność co najmniej 2 przedstawicieli Wykonawcy członków zespołu badawczego,
badanie charakterystyki obszaru funkcjonalnego, funkcjonujących w nim powiązań oraz zasięgu obszaru przy wykorzystaniu zarówno metod jakościowych, jak i ilościowych (w tym badania z bezpośrednim udziałem mieszkańców gmin partnerów projektu Chojnicko Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny).
Zakres terytorialny badań obejmie co najmniej gminy wchodzące w skład partnerstwa realizującego projekt Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny.
Zakres tematyczny badań powinien obejmować w szczególności takie zagadnienia jak:planowanie przestrzenne jednostek administracyjnych - m.in. objęcie jednostek planami zagospodarowania przestrzennego, obowiązujące dokumenty planistyczne, analiza dokumentów planistycznych obowiązujących na terenie MOF-u pod kątem możliwych kierunków rozwoju w kolejnych latach;
struktury przestrzenne (zwarte miasto, efektywne systemy sieci infrastruktury technicznej i gospodarki komunalnej) - m.in. rozprzestrzenianie się tkanki miejskiej, stan systemów infrastruktury technicznej: wodociągów i kanalizacji, energetyki, gazownictwa i ciepłownictwa (źródła ciepła, źródła indywidualne a ciepło systemowe, stosowane paliwa);
obszary zdegradowane tkanki miejskiej i ich rewitalizacja - m.in. diagnoza obszarów zdegradowanej tkanki miejskiej (analiza społeczna i przestrzenna);
infrastruktura drogowa i komunalna - m.in. analiza stanu infrastruktury umożliwiająca uzgodnienie priorytetów i uzasadnionej kolejności realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych dla dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i niektórych gminnych, potrzeby budowania nowych dróg i ich wpływu na środowisko, drogi rowerowe i ciągi piesze;
system transportu publicznego - m.in. sieć powiązań transportowych i przepływy osób wewnątrz MOF i do ośrodków regionalnych, charakterystyka i struktura rynku w segmencie transportu zbiorowego, ocena opłacalności w kontekście współpracy międzygminnej, stan techniczny i własnościowy infrastruktury transportu publicznego;
zasoby przyrodnicze i wodne oraz ich ochrona - m.in. inwentaryzacja najważniejszych zasobów przyrodniczych, stan czystości wód, ocena potrzeby jej systematycznego monitoringu, wpływ turystyki na stan zasobów przyrodniczych, stan oczyszczalni pod kątem ich wpływu na produkcję rolniczą i ocena potrzeb inwestycyjnych w tym względzie, ograniczenia wynikające z położenia na terenie stref przyrody chronionej;
polityka mieszkaniowa - m.in. strefy zamieszkania, potrzeby w zakresie wydzielania i przeznaczenia terenów pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne, programy budownictwa mieszkaniowego wspieranego przez gminy, preferencyjne kredytowanie zakupu mieszkania, potrzeby i możliwości w zakresie lokali socjalnych;
zatrudnienie i rynek pracy - m.in. trendy na rynku pracy, potencjał rynku pracy, struktura zatrudnienia, możliwości dojazdów do większych ośrodków, poziom wynagrodzeń, możliwości uzupełniania kwalifikacji, formy współpracy przedsiębiorców z instytucjami rynku pracy i instytucjami edukacyjnymi;
kształtowanie przestrzeni publicznych - m.in. zaangażowanie organizacji społecznych i obywateli w kształtowanie przestrzeni publicznych;
kultura i zabytki - m.in. analiza stanu zabytków oraz zasobów kultury, wykorzystanie zabytków na potrzeby mieszkańców i turystów, dostęp do kultury, określenie preferencji mieszkańców MOF w zakresie oferty kulturalnej;
edukacja - m.in. dostęp dzieci i młodzieży do różnych form kształcenia, wychowania i opieki, zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne, baza szkolna - budynki i wyposażenie, edukacja regionalna, edukacja przedszkolna, doradztwo zawodowe w szkołach, doskonalenie zawodowe nauczycieli, potrzeby tworzenia i wdrażania innowacyjnych metod nauczania;
ochrona zdrowia - m.in. sytuacja zdrowotna mieszkańców, stan infrastruktury zdrowia, zakres i dostępność usług świadczonych przez podmioty medyczne z terenu MOF, działania profilaktyczne, edukacja medyczna;
przedsiębiorczość lokalna i rozwój gospodarczy - m.in. liczba /struktura przedsiębiorstw, instytucje otoczenia biznesu, potencjał rozwojowy MOF i ewentualne potrzeby w tym obszarze;
turystyka - m.in. istniejąca infrastruktura turystyczna i obsługa ruchu turystycznego na terenie MOF, diagnoza postaw społecznych wobec rozwoju turystki w MOF, ruch turystyczny-obecny, przewidywana wielkość i struktura rodzajowa, produkty turystyczne w MOF, formy turystyki, sezon turystyczny.
Dobrane metody badawcze winny umożliwić bezpośredni udział w badaniach społeczeństwa. Przedmiotem badań z udziałem społeczeństwa będzie subiektywna ocena jakości usług publicznych z zakresu tematycznego badań wskazanego powyżej oraz subiektywne postrzeganie powiązań w obszarze funkcjonalnym.Procesem badawczym objęta zostanie próba o wielkości nie mniejszej niż 1000 osób. Dobór jednostek do próby powinien zapewnić reprezentatywność próby w populacji mieszkańców obszaru gmin wchodzących w skład partnerstwa realizującego projekt Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny w zakresie kryteriów płci, wieku i zamieszkania na terenie poszczególnych gmin.
Badanie z udziałem społeczeństwa będzie poprzedzone kampanią informacyjną prowadzoną przez Wykonawcę wśród mieszkańców, która przybliży cele badania i jego metody. Narzędziami kampanii informacyjnej będą:
przygotowanie i publikacja artykułu sponsorowanego poświęconego celom i metodom badania oraz założeniom projektu na co najmniej 4 lokalnych portalach internetowych, w co najmniej 2 dziennikach i 2 tygodnikach prasowych dystrybuowanych w formie drukowanej na terenie MOF,
przygotowanie ulotki informacyjnej w liczbie egzemplarzy odpowiadającej wielkości próby i jej dystrybucja przez osoby prowadzące badania.
Treść artykułu oraz ulotki podlegają uzgodnieniu z Zamawiającym.
Wykonawca we własnym zakresie zbierze dane niezbędne do wykonania opracowania i przeprowadzenia diagnozy. Dane wykorzystane w opracowaniu nie mogą być starsze niż z 2005 r.
Wyniki badań winny być przedstawione w formie opracowania - diagnozy. Opracowanie winno zawierać:
opis metodologii badań,
charakterystykę obszaru funkcjonalnego,
opis zdiagnozowanych powiązań wewnątrz obszaru przy zastosowaniu wskaźników funkcjonalnych, społeczno-gospodarczych i morfologicznych,
analizę - delimitację obszaru funkcjonalnego w odniesieniu do poszczególnych powiązań funkcjonalnych (zasady delimitacji oraz jej wyniki),
pozytywną opinię niezależnej, zaakceptowanej przez Zamawiającego, jednostki naukowej na temat opracowanej w ramach zamówienia Strategii. Opinię Wykonawca zobowiązany jest uzyskać na swój koszt i dostarczyć wraz z opracowaniem.
Wyniki badań należy przedstawić w formie opisowej i graficznej, w formie tabel, wykresów i map.
Opracowanie należy dostarczyć w formie drukowanej oraz elektronicznej w formacie PDF oraz formatach umożliwiających edycję w pakiecie biurowym np. doc, xls (po 8 egzemplarzy). Wykonawca jest też zobowiązany przygotować streszczenie opracowania w formie prezentacji multimedialnej oraz przedstawić ją na zorganizowanej przez siebie konferencji poświęconej badaniom nad Chojnicko - Człuchowskim Miejskim Obszarem Funkcjonalnym. Konferencję należy zorganizować na terenie obszaru funkcjonalnego. Wykonawca opublikuje ogłoszenia o konferencji na co najmniej 4 lokalnych portalach internetowych, w co najmniej 2 dziennikach i 2 tygodnikach prasowych dystrybuowanych w formie drukowanej na terenie MOF, zapewnia wyposażone sale i serwis kawowy.
Opracowanie stanowi tom I Strategii rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Termin wykonania: do dnia 1 marca 2014r.
Ad. 2. Opracowanie strategii rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz planów działań dla tego obszaru wraz z konsultacjami społecznymi
Strategia opracowana będzie na lata 2014-2020 z perspektywą do roku 2030. Opracowanie będzie wykorzystywane przez partnerów projektu Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny oraz pozostałe zainteresowane podmioty przy opracowaniu projektów oraz aplikowaniu o środki zewnętrzne, w tym z budżetu Unii Europejskiej, w szczególności w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Strategia musi:
być spójna z dokumentami strategicznymi wyższego szczebla (tzn. wspólnotowymi, krajowymi i regionalnymi),
uwzględniać uwarunkowania zawarte w aktualnych lub projektowanych strategiach lokalnych jednostek samorządu terytorialnego wchodzących w skład MOF,
być opracowana metodą ekspercko - społeczną,wskazywać priorytetowe zadania do realizacji i możliwe do zastosowania źródła ich finansowania w formie sektorowych planów działań.
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania koncepcji dokumentu w terminie do 30 marca 2014. Po zaakceptowaniu przez Zamawiającego koncepcja będzie podstawą do opracowania projektu dokumentu oraz jego wersji ostatecznej. Koncepcja zawierać będzie co najmniej:
opis metodologii opracowania,
szczegółowy harmonogram prac uwzględniający terminy spotkań z Zespołem ds. Strategii, komisji problemowych oraz spotkań z mieszkańcami,
spis treści z opisem struktury dokumentu.
Opracowanie zawierać będzie co najmniej:
opracowane wyniki badań oraz diagnozę służącą określaniu powiązań Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego i wyniki analizy określającej zasięg Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego,
opis metodologii przygotowania strategii i planów działań,
odniesienie do zatwierdzonych i projektowanych strategii rozwoju obszaru MOF, polityk wspólnotowych, krajowych i regionalnych,
określenie misji i wizji MOF oraz zdiagnozowanych strategicznych obszarów rozwojowych,
określenie priorytetów strategicznych i wspólnych celów rozwojowych MOF,
określenie narzędzi i podmiotów realizujących strategię,
określenie planów działań ze wskazaniem:
pogłębionej diagnozy sektora - określenie ram terytorialnych, potencjałów i barier danego sektora, uzasadnienie interwencji,
określenie celów rozwojowych realizowanych w ramach planu, wskaźników produktu, rezultatu,
określeniem przedsięwzięć do realizacji w ramach planów - opisy zakresów projektów, rezultatów, grup docelowych, wartości, źródeł finansowania, komplementarność z innymi przedsięwzięciami i dokumentami strategicznymi,
tryb i zasady monitoringu i ewaluacji strategii i planów działania,
pozytywną opinię niezależnej, zaakceptowanej przez Zamawiającego, jednostki naukowej na temat opracowanej w ramach zamówienia Strategii. Opinię Wykonawca zobowiązany jest uzyskać na swój koszt i dostarczyć wraz z opracowaniem.
Sektorowe plany działań winny dotyczyć zagadnień objętych badaniami i zdiagnozowanych w ramach zlecenia, tj. takich jak:
planowania przestrzenne jednostek administracyjnych,
struktury przestrzenne (zwarte miasto, efektywne systemy sieci infrastruktury technicznej i gospodarki komunalnej),
obszary zdegradowane tkanki miejskiej i ich rewitalizacja,
infrastruktura drogowa i komunalna,
system transportu publicznego,
zasoby przyrodnicze i wodne oraz ich ochrona,
polityka mieszkaniowa,
zatrudnienie i rynek pracy,
kształtowanie przestrzeni publicznych,
kultura i zabytki,
edukacja,
ochrona zdrowia,
przedsiębiorczość lokalna i rozwój gospodarczy,
turystyka.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia konsultacji z przedstawicielami Zamawiającego, Partnerów Projektu oraz szerokimi grupami mieszkańców. Proces konsultacji obejmuje:
a) Organizację przez Wykonawcę pracy Zespołu do spraw Strategii powołanego przez Zamawiającego (około 25 osób).
Wykonawca zorganizuje (zapewni sale, obecność co najmniej 2 przedstawicieli Zamawiającego, poczęstunek (kawa, herbata, woda, kanapki) podczas przerw):
spotkanie konsultacyjne służące omówieniu koncepcji opracowania i jego akceptacji przez Zamawiającego;
co najmniej 4 spotkania warsztatowe trwające po 1 dniu roboczym (około 8 godzin) o zakresie tematycznym związanym z wypracowaniem treści Strategii - szczegółowy zakres tematyczny poszczególnych spotkań należy określić w koncepcji opracowania, Wykonawca przekazuje członkom Zespołu ds. Strategii oraz Zamawiającemu co najmniej 5 dni przed każdym spotkaniem materiały (treści) służące przygotowaniu do aktywnego uczestnictwa w warsztatach;
spotkanie służące omówieniu projektu strategii i jego akceptacji przez Zamawiającego.
b) Organizację przez Wykonawcę pracy komisji problemowych w ramach opracowywania sektorowych planów działań, składających się z członków zespołu do spraw strategii oraz dodatkowo powołanych osób.
Wykonawca zorganizuje (zapewni sale, obecność co najmniej 2 przedstawicieli Zamawiającego, poczęstunek (kawa, herbata, woda, kanapki) podczas przerw)::
co najmniej 3 posiedzenia każdej z 4 (liczba przewidywana) komisji problemowych (liczących po około 25 osób) w formie warsztatów trwających dzień roboczy (około 8 godzin) celem wypracowania diagnozy danego sektora, określeniu celów i przedsięwzięć do realizacji w ramach planu. Wykonawca przekazuje członkom komisji problemowych oraz Zamawiającemu co najmniej 5 dni przed każdym spotkaniem materiały (treści) służące przygotowaniu do aktywnego uczestnictwa w warsztatach.
c) organizację otwartych spotkań konsultacyjnych dla mieszkańców służących:
analizie głównych problemów w ramach zdiagnozowanych powiązań w ramach obszaru funkcjonalnego,
ustaleniu wstępnych propozycji projektów rozwiązujących analizowane problemy,
ustaleniu planów działań z wyszczególnieniem projektów priorytetowych.
Spotkania odbędą się na terenie każdej z gmin - partnerów projektu Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny. Spotkania należy poprzedzić publikacją ogłoszeń na co najmniej 4 lokalnych portalach internetowych oraz w co najmniej 2 dziennikach i 2 tygodnikach prasowych dystrybuowanych w formie drukowanej na terenie MOF. Treść ogłoszenia Wykonawca przekazuje również Zamawiającemu i do urzędów gmin, na terenie, których odbędzie się dane spotkanie.
Wykonawca z każdego spotkania sporządza raport (zawierający również projektowaną treść części Strategii będącą przedmiotem spotkania konsultacyjnego) i przekazuje Zamawiającemu w ciągu 10 dni od spotkania celem opublikowania na stronach internetowych. Jednocześnie Wykonawca uruchomi adres poczty elektronicznej służący zbieraniu uwag do opublikowanego raportu zgłaszanych przez mieszkańców. Uwagi zbierane są przez okres 14 dni od dnia opublikowania raportu. Następnie w ciągu 7 dni Wykonawca przekazuje Zamawiającemu raport z konsultacji internetowych z propozycją uwzględnienia bądź nieuwzględnienia poszczególnych uwag. Zamawiający przyjmuje bądź odrzuca propozycje i informuje o swojej decyzji Wykonawcę w ciągu 7 dni.
Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania opinii wszystkich jednostek samorządu terytorialnego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego na temat projektu opracowania.
Wykonawca przeprowadzi strategiczną ocenę oddziaływania na środowisko zgodnie z art. 46 ustawy z dn. 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. nr 199 poz. 1227 z późn. zm.)
Opracowanie należy dostarczyć w formie drukowanej oraz elektronicznej w formacie PDF oraz formatach umożliwiających edycję w pakiecie biurowym np. doc, xls (po 8 egzemplarzy). Wykonawca jest też zobowiązany przygotować streszczenie opracowania w formie prezentacji multimedialnej oraz przedstawić ją na zorganizowanej przez siebie konferencji podsumowującej opracowanie strategii, którą należy zorganizować na terenie obszaru funkcjonalnego. Wykonawca publikuje ogłoszenia o konferencji na co najmniej 4 lokalnych portalach internetowych, w co najmniej 2 dziennikach i 2 tygodnikach prasowych dystrybuowanych w formie drukowanej na terenie MOF, zapewnia wyposażone sale i serwis kawowy.
Termin wykonania: do dnia 1 września 2014r.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 355978

Data publikacji: 2013-09-03

Nazwa: Powiat Chojnicki

Ulica: ul. 31 Stycznia 56

Numer domu: 56

Miejscowość: Chojnice

Kod pocztowy: 89-600

Województwo / kraj: pomorskie

Numer telefonu: 052 3966533

Adres strony internetowej: www.powiat.chojnice.pl

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
1. Przeprowadzenie badań oraz opracowanie diagnozy służącej określaniu powiązań
Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz opracowanie analizy określającej zasięg Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.
2. Opracowanie dokumentu pn. Strategia rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.

Zamówienie jest realizowane w ramach projektu:
Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny
dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego
Pomoc Techniczna 2007-2013.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn 1. Przeprowadzenie badań oraz opracowanie diagnozy służącej określaniu powiązań Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz opracowanie analizy określającej zasięg Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.2. Opracowanie dokumentu pn. Strategia rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.Zamówienie jest realizowane w ramach projektu: Chojnicko Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 2013.
Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w Rozdziale D SIWZ Opisie Przedmiotu Zamówienia, Rozdziale E SIWZ Istotnych postanowieniach do umowy.
Przedmiot zamówienia obejmuje:1. Przeprowadzenie badań oraz opracowanie diagnozy służącej określaniu powiązań Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz opracowanie analizy określającej zasięg Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.
2. Opracowanie dokumentu pn. Strategia rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Zamówienie jest realizowane w ramach projektu Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013. Projekt realizowany jest w partnerstwie obejmującym następujące jednostki samorządu terytorialnego: Powiat Chojnicki, Gmina Brusy, Gmina Chojnice, Gmina Miejska Chojnice, Gmina Czersk, Gmina Konarzyny, Gmina Człuchów, Gmina Miejska Człuchów.
Wykonawca zobowiązany jest do realizacji Zamówienia zgodnie z obowiązującymi wytycznymi dotyczącymi Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013. W szczególności Wykonawca zobowiązany jest do stosowania logotypów programu i Unii Europejskiej oraz informowania o finansowaniu Zamówienia ze środków Unii Europejskiej.
Podane poniżej terminy wyrażone w liczbach dni oznaczają liczbę dni kalendarzowych.
Wykonawca w terminie do 5 dni od zawarcia umowy przedstawi projekt harmonogramu realizacji zamówienia. Zmiana harmonogramu wymaga pisemnej akceptacji przez Zamawiającego. Zamawiający może wystąpić do Wykonawcy o zmianę harmonogramu, której Wykonawca dokonuje w terminie do 3 dni.
Wszelkie spotkania organizowane przez Wykonawcę w ramach Zamówienia należy dokumentować listami obecności.
Wykonawca przeniesie na zamawiającego majątkowe prawa autorskie do całości prac i dokumentów powstałych w wyniku realizacji zamówienia, w zakresie rozporządzania nimi i korzystania z nich przez czas nieoznaczony na wszystkich polach eksploatacji.
Ad. 1. Przeprowadzenie badań oraz opracowanie diagnozy służącej określaniu powiązań Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz opracowanie analizy określającej zasięg Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.Metody badań zaproponuje Wykonawca w formie pisemnego opisu metodologii badań, który zostanie przedstawiony Zamawiającemu w terminie do 5 dni od zawarcia umowy z Wykonawcą. Wykonawca zorganizuje w siedzibie Zamawiającego spotkanie z przedstawicielami Zamawiającego w celu przedstawienia metodologii badań. Opis metodologii badań wymaga pisemnej akceptacji przez Zamawiającego. Zamawiający akceptuje bądź zgłasza uwagi do zaproponowanej metodologii badań w terminie do 7 dni od przedstawienia opisu. Wykonawca jest zobowiązany do odniesienia się do zgłoszonych uwag i przedstawienia zmodyfikowanego opisu metodologii w terminie do 5 dni.
Badania obejmą co najmniej:
analizę dokumentów (w tym europejskich, krajowych, regionalnych, powiatowych i gminnych strategii i programów),
analizę danych statystycznych (dostępnych w ramach statystyki publicznej i innych źródeł),
wizyty studyjne na terenie poszczególnych gmin z udziałem przedstawicieli partnerów projektu umożliwiające bezpośrednią obserwację zagadnień problemowych co najmniej 2 wizyty z udziałem około 20 osób, program wizyt Wykonawca zaproponuje w opisie metodologii badań, Wykonawca zapewnia organizację transportu i obecność co najmniej 2 przedstawicieli Wykonawcy członków zespołu badawczego,
badanie charakterystyki obszaru funkcjonalnego, funkcjonujących w nim powiązań oraz zasięgu obszaru przy wykorzystaniu zarówno metod jakościowych, jak i ilościowych (w tym badania z bezpośrednim udziałem mieszkańców gmin partnerów projektu Chojnicko Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny).
Zakres terytorialny badań obejmie co najmniej gminy wchodzące w skład partnerstwa realizującego projekt Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny.
Zakres tematyczny badań powinien obejmować w szczególności takie zagadnienia jak:planowanie przestrzenne jednostek administracyjnych - m.in. objęcie jednostek planami zagospodarowania przestrzennego, obowiązujące dokumenty planistyczne, analiza dokumentów planistycznych obowiązujących na terenie MOF-u pod kątem możliwych kierunków rozwoju w kolejnych latach;
struktury przestrzenne (zwarte miasto, efektywne systemy sieci infrastruktury technicznej i gospodarki komunalnej) - m.in. rozprzestrzenianie się tkanki miejskiej, stan systemów infrastruktury technicznej: wodociągów i kanalizacji, energetyki, gazownictwa i ciepłownictwa (źródła ciepła, źródła indywidualne a ciepło systemowe, stosowane paliwa);
obszary zdegradowane tkanki miejskiej i ich rewitalizacja - m.in. diagnoza obszarów zdegradowanej tkanki miejskiej (analiza społeczna i przestrzenna);
infrastruktura drogowa i komunalna - m.in. analiza stanu infrastruktury umożliwiająca uzgodnienie priorytetów i uzasadnionej kolejności realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych dla dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i niektórych gminnych, potrzeby budowania nowych dróg i ich wpływu na środowisko, drogi rowerowe i ciągi piesze;
system transportu publicznego - m.in. sieć powiązań transportowych i przepływy osób wewnątrz MOF i do ośrodków regionalnych, charakterystyka i struktura rynku w segmencie transportu zbiorowego, ocena opłacalności w kontekście współpracy międzygminnej, stan techniczny i własnościowy infrastruktury transportu publicznego;
zasoby przyrodnicze i wodne oraz ich ochrona - m.in. inwentaryzacja najważniejszych zasobów przyrodniczych, stan czystości wód, ocena potrzeby jej systematycznego monitoringu, wpływ turystyki na stan zasobów przyrodniczych, stan oczyszczalni pod kątem ich wpływu na produkcję rolniczą i ocena potrzeb inwestycyjnych w tym względzie, ograniczenia wynikające z położenia na terenie stref przyrody chronionej;
polityka mieszkaniowa - m.in. strefy zamieszkania, potrzeby w zakresie wydzielania i przeznaczenia terenów pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne, programy budownictwa mieszkaniowego wspieranego przez gminy, preferencyjne kredytowanie zakupu mieszkania, potrzeby i możliwości w zakresie lokali socjalnych;
zatrudnienie i rynek pracy - m.in. trendy na rynku pracy, potencjał rynku pracy, struktura zatrudnienia, możliwości dojazdów do większych ośrodków, poziom wynagrodzeń, możliwości uzupełniania kwalifikacji, formy współpracy przedsiębiorców z instytucjami rynku pracy i instytucjami edukacyjnymi;
kształtowanie przestrzeni publicznych - m.in. zaangażowanie organizacji społecznych i obywateli w kształtowanie przestrzeni publicznych;
kultura i zabytki - m.in. analiza stanu zabytków oraz zasobów kultury, wykorzystanie zabytków na potrzeby mieszkańców i turystów, dostęp do kultury, określenie preferencji mieszkańców MOF w zakresie oferty kulturalnej;
edukacja - m.in. dostęp dzieci i młodzieży do różnych form kształcenia, wychowania i opieki, zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne, baza szkolna - budynki i wyposażenie, edukacja regionalna, edukacja przedszkolna, doradztwo zawodowe w szkołach, doskonalenie zawodowe nauczycieli, potrzeby tworzenia i wdrażania innowacyjnych metod nauczania;
ochrona zdrowia - m.in. sytuacja zdrowotna mieszkańców, stan infrastruktury zdrowia, zakres i dostępność usług świadczonych przez podmioty medyczne z terenu MOF, działania profilaktyczne, edukacja medyczna;
przedsiębiorczość lokalna i rozwój gospodarczy - m.in. liczba /struktura przedsiębiorstw, instytucje otoczenia biznesu, potencjał rozwojowy MOF i ewentualne potrzeby w tym obszarze;
turystyka - m.in. istniejąca infrastruktura turystyczna i obsługa ruchu turystycznego na terenie MOF, diagnoza postaw społecznych wobec rozwoju turystki w MOF, ruch turystyczny-obecny, przewidywana wielkość i struktura rodzajowa, produkty turystyczne w MOF, formy turystyki, sezon turystyczny.
Dobrane metody badawcze winny umożliwić bezpośredni udział w badaniach społeczeństwa. Przedmiotem badań z udziałem społeczeństwa będzie subiektywna ocena jakości usług publicznych z zakresu tematycznego badań wskazanego powyżej oraz subiektywne postrzeganie powiązań w obszarze funkcjonalnym.Procesem badawczym objęta zostanie próba o wielkości nie mniejszej niż 1000 osób. Dobór jednostek do próby powinien zapewnić reprezentatywność próby w populacji mieszkańców obszaru gmin wchodzących w skład partnerstwa realizującego projekt Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny w zakresie kryteriów płci, wieku i zamieszkania na terenie poszczególnych gmin.
Badanie z udziałem społeczeństwa będzie poprzedzone kampanią informacyjną prowadzoną przez Wykonawcę wśród mieszkańców, która przybliży cele badania i jego metody. Narzędziami kampanii informacyjnej będą:
przygotowanie i publikacja artykułu sponsorowanego poświęconego celom i metodom badania oraz założeniom projektu na co najmniej 4 lokalnych portalach internetowych, w co najmniej 2 dziennikach i 2 tygodnikach prasowych dystrybuowanych w formie drukowanej na terenie MOF,
przygotowanie ulotki informacyjnej w liczbie egzemplarzy odpowiadającej wielkości próby i jej dystrybucja przez osoby prowadzące badania.
Treść artykułu oraz ulotki podlegają uzgodnieniu z Zamawiającym.
Wykonawca we własnym zakresie zbierze dane niezbędne do wykonania opracowania i przeprowadzenia diagnozy. Dane wykorzystane w opracowaniu nie mogą być starsze niż z 2005 r.
Wyniki badań winny być przedstawione w formie opracowania - diagnozy. Opracowanie winno zawierać:
opis metodologii badań,
charakterystykę obszaru funkcjonalnego,
opis zdiagnozowanych powiązań wewnątrz obszaru przy zastosowaniu wskaźników funkcjonalnych, społeczno-gospodarczych i morfologicznych,
analizę - delimitację obszaru funkcjonalnego w odniesieniu do poszczególnych powiązań funkcjonalnych (zasady delimitacji oraz jej wyniki),
pozytywną opinię niezależnej, zaakceptowanej przez Zamawiającego, jednostki naukowej na temat opracowanej w ramach zamówienia Strategii. Opinię Wykonawca zobowiązany jest uzyskać na swój koszt i dostarczyć wraz z opracowaniem.
Wyniki badań należy przedstawić w formie opisowej i graficznej, w formie tabel, wykresów i map.
Opracowanie należy dostarczyć w formie drukowanej oraz elektronicznej w formacie PDF oraz formatach umożliwiających edycję w pakiecie biurowym np. doc, xls (po 8 egzemplarzy). Wykonawca jest też zobowiązany przygotować streszczenie opracowania w formie prezentacji multimedialnej oraz przedstawić ją na zorganizowanej przez siebie konferencji poświęconej badaniom nad Chojnicko - Człuchowskim Miejskim Obszarem Funkcjonalnym. Konferencję należy zorganizować na terenie obszaru funkcjonalnego. Wykonawca opublikuje ogłoszenia o konferencji na co najmniej 4 lokalnych portalach internetowych, w co najmniej 2 dziennikach i 2 tygodnikach prasowych dystrybuowanych w formie drukowanej na terenie MOF, zapewnia wyposażone sale i serwis kawowy.
Opracowanie stanowi tom I Strategii rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Termin wykonania: do dnia 1 marca 2014r.
Ad. 2. Opracowanie strategii rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz planów działań dla tego obszaru wraz z konsultacjami społecznymi
Strategia opracowana będzie na lata 2014-2020 z perspektywą do roku 2030. Opracowanie będzie wykorzystywane przez partnerów projektu Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny oraz pozostałe zainteresowane podmioty przy opracowaniu projektów oraz aplikowaniu o środki zewnętrzne, w tym z budżetu Unii Europejskiej, w szczególności w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Strategia musi:
być spójna z dokumentami strategicznymi wyższego szczebla (tzn. wspólnotowymi, krajowymi i regionalnymi),
uwzględniać uwarunkowania zawarte w aktualnych lub projektowanych strategiach lokalnych jednostek samorządu terytorialnego wchodzących w skład MOF,
być opracowana metodą ekspercko - społeczną,wskazywać priorytetowe zadania do realizacji i możliwe do zastosowania źródła ich finansowania w formie sektorowych planów działań.
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania koncepcji dokumentu w terminie do 30 marca 2014. Po zaakceptowaniu przez Zamawiającego koncepcja będzie podstawą do opracowania projektu dokumentu oraz jego wersji ostatecznej. Koncepcja zawierać będzie co najmniej:
opis metodologii opracowania,
szczegółowy harmonogram prac uwzględniający terminy spotkań z Zespołem ds. Strategii, komisji problemowych oraz spotkań z mieszkańcami,
spis treści z opisem struktury dokumentu.
Opracowanie zawierać będzie co najmniej:
opracowane wyniki badań oraz diagnozę służącą określaniu powiązań Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego i wyniki analizy określającej zasięg Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego,
opis metodologii przygotowania strategii i planów działań,
odniesienie do zatwierdzonych i projektowanych strategii rozwoju obszaru MOF, polityk wspólnotowych, krajowych i regionalnych,
określenie misji i wizji MOF oraz zdiagnozowanych strategicznych obszarów rozwojowych,
określenie priorytetów strategicznych i wspólnych celów rozwojowych MOF,
określenie narzędzi i podmiotów realizujących strategię,
określenie planów działań ze wskazaniem:
pogłębionej diagnozy sektora - określenie ram terytorialnych, potencjałów i barier danego sektora, uzasadnienie interwencji,
określenie celów rozwojowych realizowanych w ramach planu, wskaźników produktu, rezultatu,
określeniem przedsięwzięć do realizacji w ramach planów - opisy zakresów projektów, rezultatów, grup docelowych, wartości, źródeł finansowania, komplementarność z innymi przedsięwzięciami i dokumentami strategicznymi,
tryb i zasady monitoringu i ewaluacji strategii i planów działania,
pozytywną opinię niezależnej, zaakceptowanej przez Zamawiającego, jednostki naukowej na temat opracowanej w ramach zamówienia Strategii. Opinię Wykonawca zobowiązany jest uzyskać na swój koszt i dostarczyć wraz z opracowaniem.
Sektorowe plany działań winny dotyczyć zagadnień objętych badaniami i zdiagnozowanych w ramach zlecenia, tj. takich jak:
planowania przestrzenne jednostek administracyjnych,
struktury przestrzenne (zwarte miasto, efektywne systemy sieci infrastruktury technicznej i gospodarki komunalnej),
obszary zdegradowane tkanki miejskiej i ich rewitalizacja,
infrastruktura drogowa i komunalna,
system transportu publicznego,
zasoby przyrodnicze i wodne oraz ich ochrona,
polityka mieszkaniowa,
zatrudnienie i rynek pracy,
kształtowanie przestrzeni publicznych,
kultura i zabytki,
edukacja,
ochrona zdrowia,
przedsiębiorczość lokalna i rozwój gospodarczy,
turystyka.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia konsultacji z przedstawicielami Zamawiającego, Partnerów Projektu oraz szerokimi grupami mieszkańców. Proces konsultacji obejmuje:
a) Organizację przez Wykonawcę pracy Zespołu do spraw Strategii powołanego przez Zamawiającego (około 25 osób).
Wykonawca zorganizuje (zapewni sale, obecność co najmniej 2 przedstawicieli Zamawiającego, poczęstunek (kawa, herbata, woda, kanapki) podczas przerw):
spotkanie konsultacyjne służące omówieniu koncepcji opracowania i jego akceptacji przez Zamawiającego;
co najmniej 4 spotkania warsztatowe trwające po 1 dniu roboczym (około 8 godzin) o zakresie tematycznym związanym z wypracowaniem treści Strategii - szczegółowy zakres tematyczny poszczególnych spotkań należy określić w koncepcji opracowania, Wykonawca przekazuje członkom Zespołu ds. Strategii oraz Zamawiającemu co najmniej 5 dni przed każdym spotkaniem materiały (treści) służące przygotowaniu do aktywnego uczestnictwa w warsztatach;
spotkanie służące omówieniu projektu strategii i jego akceptacji przez Zamawiającego.
b) Organizację przez Wykonawcę pracy komisji problemowych w ramach opracowywania sektorowych planów działań, składających się z członków zespołu do spraw strategii oraz dodatkowo powołanych osób.
Wykonawca zorganizuje (zapewni sale, obecność co najmniej 2 przedstawicieli Zamawiającego, poczęstunek (kawa, herbata, woda, kanapki) podczas przerw)::
co najmniej 3 posiedzenia każdej z 4 (liczba przewidywana) komisji problemowych (liczących po około 25 osób) w formie warsztatów trwających dzień roboczy (około 8 godzin) celem wypracowania diagnozy danego sektora, określeniu celów i przedsięwzięć do realizacji w ramach planu. Wykonawca przekazuje członkom komisji problemowych oraz Zamawiającemu co najmniej 5 dni przed każdym spotkaniem materiały (treści) służące przygotowaniu do aktywnego uczestnictwa w warsztatach.
c) organizację otwartych spotkań konsultacyjnych dla mieszkańców służących:
analizie głównych problemów w ramach zdiagnozowanych powiązań w ramach obszaru funkcjonalnego,
ustaleniu wstępnych propozycji projektów rozwiązujących analizowane problemy,
ustaleniu planów działań z wyszczególnieniem projektów priorytetowych.
Spotkania odbędą się na terenie każdej z gmin - partnerów projektu Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny. Spotkania należy poprzedzić publikacją ogłoszeń na co najmniej 4 lokalnych portalach internetowych oraz w co najmniej 2 dziennikach i 2 tygodnikach prasowych dystrybuowanych w formie drukowanej na terenie MOF. Treść ogłoszenia Wykonawca przekazuje również Zamawiającemu i do urzędów gmin, na terenie, których odbędzie się dane spotkanie.
Wykonawca z każdego spotkania sporządza raport (zawierający również projektowaną treść części Strategii będącą przedmiotem spotkania konsultacyjnego) i przekazuje Zamawiającemu w ciągu 10 dni od spotkania celem opublikowania na stronach internetowych. Jednocześnie Wykonawca uruchomi adres poczty elektronicznej służący zbieraniu uwag do opublikowanego raportu zgłaszanych przez mieszkańców. Uwagi zbierane są przez okres 14 dni od dnia opublikowania raportu. Następnie w ciągu 7 dni Wykonawca przekazuje Zamawiającemu raport z konsultacji internetowych z propozycją uwzględnienia bądź nieuwzględnienia poszczególnych uwag. Zamawiający przyjmuje bądź odrzuca propozycje i informuje o swojej decyzji Wykonawcę w ciągu 7 dni.
Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania opinii wszystkich jednostek samorządu terytorialnego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego na temat projektu opracowania.
Wykonawca przeprowadzi strategiczną ocenę oddziaływania na środowisko zgodnie z art. 46 ustawy z dn. 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. nr 199 poz. 1227 z późn. zm.)
Opracowanie należy dostarczyć w formie drukowanej oraz elektronicznej w formacie PDF oraz formatach umożliwiających edycję w pakiecie biurowym np. doc, xls (po 8 egzemplarzy). Wykonawca jest też zobowiązany przygotować streszczenie opracowania w formie prezentacji multimedialnej oraz przedstawić ją na zorganizowanej przez siebie konferencji podsumowującej opracowanie strategii, którą należy zorganizować na terenie obszaru funkcjonalnego. Wykonawca publikuje ogłoszenia o konferencji na co najmniej 4 lokalnych portalach internetowych, w co najmniej 2 dziennikach i 2 tygodnikach prasowych dystrybuowanych w formie drukowanej na terenie MOF, zapewnia wyposażone sale i serwis kawowy.
Termin wykonania: do dnia 1 września 2014r.

Kody CPV:
732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
731100006 (Usługi badawcze)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 01/09/2014

Informacja na temat wadium:
1.Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 4 000,00 PLN Słownie: cztery tysiące złotych 00/100.
2.W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach:
pieniądzu,
poręczeniach bankowych lub poręczeniach kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym ze poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym.
gwarancjach bankowych,
gwarancjach ubezpieczeniowych,
poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu PARP (Dz.U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 ze zm.)
3.W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Więcbork nr 45 8162 0003 0019 0004 2000 0120 (decyduje DATA UZNANIA WPŁATY NA KONCIE Zamawiającego). Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty.
4. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w pkt 1 dokument wadium należy dołączyć do oferty.
5.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
6.Oferta, do której nie będzie dołączone wadium, spowoduje wykluczenie wykonawcy przez zamawiającego. Wadium w przypadku wykonawców działających wspólnie może być wniesione przez jednego z wykonawców - pełnomocnika, z zaznaczeniem że jest przez niego wnoszone w imieniu wykonawców.
7.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza oraz w przypadku jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,
o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
9.Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium na pisemny wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert,
10.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie p.7, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
11. Wykonawca, którego oferta została wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, w przypadku, gdy:
Wykonawca odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
Wykonawca nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
12.Wadium wnoszone w formie gwarancji winno zawierać w swej treści:
1) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie się do zapłaty kwoty wadium na wypadek gdyby Wykonawca:
odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
2)dokładne określenie przedmiotu postępowania,
3)kwotę zobowiązania,
4)termin ważności,
5)klauzule dodatkowe np. nakazujące zwrot dokumentu po jego wygaśnięciu.
13.Pozostałe formy wniesienia wadium winny zawierać wszystkie elementy wynikające z odnośnych i obowiązujących przepisów.
14.Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.

Wiedza i doświadczenie:
wykonawcy muszą wykazać, że zrealizowali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie:

a)minimum 1 zadanie polegające na opracowaniu strategii rozwoju lub planu rozwoju: gminy, powiatu, województwa lub innego regionu (obejmującego swym zasięgiem co najmniej 1 gminę, lub 1 powiat lub 1 województwo) o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto.

Potencjał techniczny:
a) Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie potencjału technicznego.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
b) dysponują lub będą dysponowali osobami:
Wykonawcy musza wykazać, iż dysponują lub będą dysponowali zespołem składającym się, z co najmniej 3 osób w tym:

- minimum 1 osobą posiadającą stopień naukowy, co najmniej doktora w dziedzinie nauk ekonomicznych lub społecznych lub nauk technicznych lub gospodarki przestrzennej oraz posiadającą udokumentowane doświadczenie, to znaczy była w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, autorem lub współautorem opracowania, co najmniej 1 strategii rozwoju lub planu rozwoju gminy, powiatu, województwa lub innego regionu (obejmującego swym zasięgiem co najmniej 1 gminę, lub 1 powiat lub 1 województwo),

- minimum 2 osobami posiadającymi dyplom, co najmniej magistra lub magistra inżyniera w dziedzinie nauk ekonomicznych lub społecznych lub nauk technicznych lub gospodarki przestrzennej oraz każda z nich musi posiadać udokumentowane doświadczenie, to znaczy była w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, autorem lub współautorem opracowania, co najmniej 1 strategii rozwoju lub planu rozwoju gminy, powiatu, województwa lub innego regionu (obejmującego swym zasięgiem co najmniej 1 gminę, lub 1 powiat lub 1 województwo).

Sytuacja ekonomiczna:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Oświadczenie nr 4: Tak

Oświadczenie nr 5: Tak

oswiadczenie_potwierdzenia_opis_5:
Wykonawcy muszą wykazać, że zrealizowali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,:

a)minimum 1 zadanie polegające na opracowaniu strategii rozwoju lub planu rozwoju: gminy, powiatu, województwa lub innego regionu - obejmującego swym zasięgiem co najmniej 1 gminę, powiat lub 1 województwo - o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto.

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 8: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
ZAWARTOŚĆ OFERT:
Oferta winna zawierać wypełniony formularz - druk OFERTA - wg załącznika - Rozdział. B do SIWZ, oraz niżej wymienione dokumenty:
a) Dokumenty wymienione w dziale IX niniejszej SIWZ
b) INNE DOKUMENTY WYMAGANE OD WYKONAWCÓW:
-Zobowiązanie o współpracy - wg załącznika nr 6 do siwz.
-Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - wg załącznika nr 7 do siwz.
-Pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - wg załącznika nr 8 do siwz.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, zgodnie z § 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane
(Dz. U. z 2013r. poz. 231).
Zgodnie z zapisem § 4 ust. 3 ww rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane: Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów (odniesienie do pkt. III 4.3.1 ogłoszenia), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.


W przypadku gdy wykonawca nie spełnia samodzielnie wymaganych warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu składa pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. (w oryginale) zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp. Zamawiający w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda: Dokumentów dotyczących w szczególności (wg wzoru nr 6 do siwz)
a)zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b)sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia
c)charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
d)zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia


Dowodami, o których mowa w pkt. 2.1 oraz 2.2 siwz są:

a)poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert,
W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt. 2.1 oraz pkt. 2.2 siwz zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przekładania dowodów o których mowa w pkt. 2.3 siwz.
Zgodnie z zapisem § 9 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013r. poz. 231) w miejsce poświadczeń, o których mowa powyżej wykonawca może przekładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie dostaw lub usług oraz wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 i 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia lutego 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane ( Dz. U. Nr 226, poz.1817).

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
3.Dla potrzeb Umowy, Siła Wyższa oznacza zdarzenie, którego wystąpienie jest niezależne od Stron i któremu nie mogą one zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, a w szczególności: wojny, stany nadzwyczajne, klęski żywiołowe, epidemie, ograniczenia związane z kwarantanną, embargo, rewolucje, zamieszki i strajki.
4.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku:
1)konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowym, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli:
a)z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby podniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów,
b)prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
2)wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu umowy, jeżeli te okoliczności będą trwały minimum 30 dni i Zamawiający uzna je za zasadne.
3)zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego,
4)wystąpienie siły wyższej,
5)skrócenia terminu zakończenia realizacji umowy na pisemny wniosek Wykonawcy,
6)wstrzymania przez zamawiającego wykonywania prac nie wynikających z okoliczności leżących po stronie wykonawcy.
5.W przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, wymienionych w pkt 1-6, termin ten może ulec przedłużeniu nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności.
6.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w przypadku zmiany umowy o dotację na realizację projektu, którego dotyczy postępowanie lub zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego do tej umowy, w zakresie, którego dotyczy zmiana.
7.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie wartości przedmiotu umowy w przypadku:
1) zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej
zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia;
8. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zamiany podwykonawców w przypadku:
1)wprowadzenia nowego podwykonawcy,
2)rezygnacji podwykonawcy,
3)zmiany wartości lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawców.
Zamawiający może wyrazić zgodę na powyższe, po pisemnym zaakceptowaniu umowy wykonawcy z podwykonawcą w terminie 14 dni od przekazania tej umowy przez wykonawcę.
9.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmiany osób wymienionych w umowie w przypadku:
1)śmierci, choroby, rezygnacji, zwolnienia pracownika lub innych zdarzeń losowych,
2)zastrzeżeń jednej ze stron, co do kompetencji w/w osób.
W takim przypadku nowa osoba musi spełniać wymagania określone w siwz.
9.Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może Wyrazić zgodę. Powyższe postanowienia nie stanowią zobowiązania zamawiającego do wyrażenia zgody na ich wprowadzenie.
10.Istotne dla Stron postanowienia zawiera wzór umowy, która stanowi integralną część niniejszej SIWZ.
11.Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
12.W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę do zmian postanowień umowy Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego, poinformowania o tym fakcie Zamawiającego
i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie zmian w przedmiotowej umowie.
13.Jeżeli Zamawiający uzna, że okoliczności wskazane przez Wykonawcę jako stanowiące podstawę do zmiany umowy nie są zasadne, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z warunkami zawartymi w umowie. Zmiana umowy może nastąpić w formie pisemnej, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia.

Kod kryterium cenowe: A

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.powiat.chojnice.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
POWIAT CHOJNICKI
ul. 31 Stycznia 56
89-600 CHOJNICE

Data składania wniosków, ofert: 13/09/2013

Godzina składania wniosków, ofert: 10:00

Miejsce składania:
Ofertę należy złożyć w
Starostwie Powiatowym w Chojnicach
ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice
Biuro Obsługi Interesantów

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Zamówienie jest realizowane w ramach projektu:
Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

13787 / 2015-02-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Kościerzyna - Kościerzyna (pomorskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Aktualizacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 - opracowanie Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Obszaru Funkcjonalnego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025

79679 / 2015-06-01 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Kościerzyna - Kościerzyna (pomorskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Koncepcja Programu Informatycznego Wsparcia Biznesu i Obsługi Turystycznej, w tym analiza wdrożenia informatycznego systemu wsparcia biznesu i jednolitego systemu obsługi informacji turystycznej

68277 / 2010-03-29 - Inny: organizacja pozarzÄ…dowa stowarzyszenie

Gdańska Organizacja Turystyczna - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Opracowanie i wdrożenie Planu Rozwoju Czterech Produktów Turystyki Biznesowej w Województwie Pomorskim - ZP/04/10/ GOT - GCB

92938 / 2016-04-15 - Inny: Stowarzyszenie

Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Wykonanie ekspertyzy dotyczącej modeli instytucjonalnych funkcjonowania transportu publicznego na obszarze metropolitalnym w świetle zapisów ustawy z dnia 9 października 2015 o związkach metropolitalnych

61886 / 2015-03-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Kościerzyna - Kościerzyna (pomorskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Program Sektorowego Rozwoju Turystyki i Promocji Kościerskiego Obszaru Funkcjonalnego

249795 / 2014-12-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Kościerzyna - Kościerzyna (pomorskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
ANALIZA MOŻLIWOŚCI UZYSKANIA STATUSU UZDROWISKA BĄDŹ OBSZARU UZDROWISKOWEGO NA TERENIE KOŚCIERSKIEGO OBSZARU FUNKCJONALNEGO Z UWZGLĘDNIENIEM GMINY MIEJSKIEJ KOŚCIERZYNA

524074 / 2013-12-17 - Inny: Organizacja pozarzÄ…dowa - Stowarzyszenie

Gdański Obszar Metropolitalny - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
OPRACOWANIE STRATEGII ZINTEGROWANYCH INWESTYCJI TERYTORIALNYCH METROPOLII ZATOKI GDAŃSKIEJ W RAMACH PROJEKTU METROPOLITALNA PLATFORMA WYMIANY PRAKTYK SAMORZĄDOWYCH

57027 / 2015-04-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Kościerzyna - Kościerzyna (pomorskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Program Sektorowy Energetyki Odnawialnej, w tym analiza zasobów odnawialnych źródeł energii i możliwości ich wykorzystania

43790 / 2015-02-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Kościerzyna - Kościerzyna (pomorskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Program Sektorowy Energetyki Odnawialnej, w tym analiza zasobów odnawialnych źródeł energii i możliwości ich wykorzystania

218920 / 2013-06-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Łeba - Łeba (pomorskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Świadczenie usług doradczych oraz wsparcia naukowego na poszczególnych etapach opracowywania wraz z przygotowaniem projektu Strategii Rozwoju Gminy Miejskiej Łeba na lata 2014 - 2025

150884 / 2014-05-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Gdyni - Gdynia (pomorskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
opracowanie projektów dokumentów strategicznych i operacyjnych dla dwóch obszarów funkcjonalnych w północno - wschodniej części województwa pomorskiego oraz przeprowadzenie warsztatów związanych tematycznie z opracowywanymi dokumentami w ramach projektu pn.: NORDA - Północny Biegun Wzrostu, współfinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014 oraz dotacji celowej z budżetu państwa w ramach Programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społ. obywatelskiego

10877 / 2015-01-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Kościerzyna - Kościerzyna (pomorskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
ANALIZA MOŻLIWOŚCI UZYSKANIA STATUSU UZDROWISKA BĄDŹ OBSZARU UZDROWISKOWEGO NA TERENIE KOŚCIERSKIEGO OBSZARU FUNKCJONALNEGO Z UWZGLĘDNIENIEM GMINY MIEJSKIEJ KOŚCIERZYNA

101290 / 2015-04-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Kościerzyna - Kościerzyna (pomorskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Koncepcja Programu Informatycznego Wsparcia Biznesu i Obsługi Turystycznej, w tym analiza wdrożenia informatycznego systemu wsparcia biznesu i jednolitego systemu obsługi informacji turystycznej

284050 / 2013-07-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Łeba - Łeba (pomorskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Świadczenie usług doradczych oraz wsparcia naukowego na poszczególnych etapach opracowywania wraz z przygotowaniem projektu Strategii Rozwoju Gminy Miejskiej Łeba na lata 2014 - 2025

173308 / 2014-05-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Powiatu Starogardzkiego - Starogard Gdański (pomorskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Przeprowadzenie badań, opracowanie strategii i planów działania oraz konsultacji społecznych dla Starogardzkiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego w ramach projektu Starogardzki Miejski Obszar Funkcjonalny - nowy wymiar partnerstwa na rzecz rozwoju, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Pomoc Techniczna 2007 - 2013

424664 / 2013-10-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Chojnicki - Chojnice (pomorskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
1. Przeprowadzenie badań oraz opracowanie diagnozy służącej określaniu powiązań Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz opracowanie analizy określającej zasięg Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego. 2. Opracowanie dokumentu pn. Strategia rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu: Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013.