3007 / 2012-01-03 - / Gmina Czerwieńsk - Urząd Gminy i Miasta (Czerwieńsk)
Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2011-12-23 pod pozycją 344375. Zobacz ogłoszenie 344375 / 2011-12-23 - Administracja samorzÄ…dowa.
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 3007
Data publikacji: 2012-01-03
Nazwa: Gmina Czerwieńsk - Urząd Gminy i Miasta
Ulica: Rynek 25
Numer domu: 25
Miejscowość: Czerwieńsk
Kod pocztowy: 66-016
Województwo / kraj: lubuskie
Numer telefonu: 068 3278565
Numer faxu: 068 3278091
Regon: 00052879300000
Typ ogłoszenia: ZP-406
Numer biuletynu: 1
Numer pozycji: 344375
Data wydania biuletynu: 2011-12-23
Ogłoszenie dotyczy: 3
Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Miejsce składania: IV.5)
Przed wprowadzeniem zmainy:
Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 168824,96 PLN
Po wprowadzeniu zmiany:
Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 174877,06 PLN
Miejsce składania: załącznik
Przed wprowadzeniem zmainy:
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamawiający dokonał wyboru wykonawcy robót dla zadania : Budowa Sali Sportowej wraz z zagospodarowaniem otoczenia Szkoły Podstawowej w Nietkowicach Gmina Czerwieńsk w wyniku zakończenia postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego publikowanego w BZP nr 267268 - 2010 z dnia 02.09.2010r. W wyniku oceny ofert złożonych w postępowaniu dokonano wyboru oferty najkorzystniejszej złożonej przez PPHU WIMAR Wiesław Polechoński Ul. 1-go Maja 6 69-100 Słubice za cenę - 3.323.053,31 złotych brutto Wartość oferty wynosi 2.723.814,19 zł netto, z czego 50 % stanowi - 1.361.907,09 zł netto. Wykonawca w trakcie realizacji budowy zgłosił Zamawiającemu, że dla zakończenia wykonywania zamówienia zachodzi konieczność wykonania robót, które nie stanowiły opisu przedmiotu zamówienia i nie mogły być wycenione, jako że dokumentacja projektowa tych robót nie obejmowała. W dniu 06.05.2011r w obecności projektanta, wykonawcy i przedstawiciela Gminy potwierdzone zostało, że dla zakończenia realizacji zadania zachodzi konieczność wykonania robót nieprzewidzianych i niemożliwych do przewidzenia przez wykonawcę w toku opracowywania oferty. Stwierdzony stan rzeczy został potwierdzony przez projektanta. W trakcie wykonywania robót w budynku Szkoły dokonano oceny stanu technicznego istniejącego dachu nad częścią niską stwierdzono niedopuszczalny stan konstrukcji i szczelności dachu, co potwierdza konieczność wykonania generalnego remontu pokrycia. Przyczyną licznych przecieków do wewnątrz budynku są pęknięcia, wybrzuszenia, uszkodzenia mechaniczne oraz skorodowane opierzenia na całej połaci dachu nad niską częścią. Stwierdzono wadę polegającą na przeciwspadku opierzeń na zewnątrz, co jest przyczyną tworzenia się nawisów lodowych (sopli), stwarzających zagrożenie. Przewidywany zakres remontu dachu niskiego obejmuje rozbiórkę wszystkich warstw pokrycia dachowego, oczyszczenie i przygotowanie podłoża, wykonanie warstwy termoizolacyjnej i paroizolacyjnej oraz nowego pokrycia dachu dwiema warstwami papy termozgrzewalnej. Dodatkowo należy usprawnić rozwiązanie odwodnienia dachu, które zapewni skuteczne odprowadzenie wód opadowych. Usprawnienie to polegać powinno na zlikwidowaniu dwóch ciągów rynien i zastąpieniu ich klinami ze styropapy, które odpowiedzialne będą za odebranie wody z głównych połaci do obniżonej zlewni i dalej do rynny i kosza zlewowego. Należy również wykonać nowe obróbki blacharskie. Na chwilę obecną pokrycie dachowe części niskiej nie spełnia swojego zadania, którym jest ochrona budynku przed stratami energii grzewczej oraz skuteczne odprowadzenie wód opadowych. Podobny stan stwierdzono zły stan techniczny istniejącego dachu nad częścią wysoką, gdzie również jest konieczny generalny remont pokrycia. Dach części wysokiej jest pokryty papą termozgrzewalną wierzchniego krycia. Pokrycie nie wykazuje cech zużycia technicznego ani uszkodzeń mechanicznych, wykazuje jednak błędy wykonawcze polegające na nie właściwym zgrzaniu zakładów. Należy wykonać zgrzewanie papy przy użyciu palnika, a wypływy bitumu wykończyć posypką z grysu. Nieszczelności przy kominach spowodowane są pęknięciami przy obróbkach. Podobna sytuacja występuje przy przebiciach pokrycia dachowego stanowiących zakotwienia instalacji odgromowej. Należy uszczelnić styki pokrycia z obróbkami blacharskimi odpowiednią masą bitumiczną i wykonać posypkę grysową celem zabezpieczenia uszczelnień przed wpływem warunków atmosferycznych. Opierzenia ogniomurów wymagają wykonania przeciwspadku opierzeń na zewnątrz, brak tego jest przyczyną tworzenia się nawisów lodowych (sopli), stwarzających zagrożenie. Należy zdemontować istniejące opierzenia, zgrzać papę na ogniomurach zgodnie ze spadkiem dachu, zamontować płytę OSB ze spadkiem do wewnątrz, stanowiącej podłoże pod opierzenie z blachy. Zamontować opierzenia z blachy tytan-cynk (na rąbek stojący), unikając pokrywania się łączeń płyt OSB oraz blachy. Istniejące odwodnienie dachu jest zużyte w stopniu kwalifikującym je do wymiany. Rynny są przerdzewiałe co powoduje przecieki na gzyms. Opierzenia posiadają przeciwspadek, co jest przyczyną przecieków i gromadzenia się śniegu i lodu na gzymsie. Skutkiem tego jest tworzenie się nawisów lodowych (sopli), które stwarzają zagrożenie. Przecieki do wewnątrz budynku powodują zawilgocenie ścian i stopniową degradację gzymsu. Rynny wraz całą instalacją odwodnienia na obiekcie istniejącym wymagają wymiany, wraz z wykonaniem nowego pasa nadryniennego, wykonanie nowego podłoża na gzymsie oraz nowych opierzeń. Dach musi być szczelny żeby nie pogłębiać degradacji istniejących przegród budowlanych oraz nowo wykonanej elewacji. Ponadto ze względu na walory estetyczne budowanego obiektu konieczne jest wykonanie nadbitki z deską czołową, która jest integralną częścią dachu. Stwierdzono również konieczność wykonania dodatkowego wejścia na strop nad antresolą z poziomu dachu. W dokumentacji nie przewidziano wejścia na poddasze, na którym umieszczono centralę wentylacyjną, co jest niezbędne dla zapewnienia dostępu do wszelkich urządzeń wymagających konserwacji i serwisu. Szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego wg kosztorysu inwestorskiego z dnia 06.05.2011r wynosi 168.824,96 zł netto, co w stosunku do wartości realizowanego zamówienia stanowi 6,19 % i nie przekracza 50 %. Uzasadnieniem dodatkowym zaistnienia sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i koniecznej do wykonania w celu zapewnienia prawidłowego wykonania zamówienia jest utrwalone w tym względzie orzecznictwo oparte o wyrok Sądu Najwyższego, w który SN stwierdza, iż Wykonawca nie ma obowiązku szczegółowego sprawdzania dostarczonego projektu w celu wykrycia jego wad. Wykonawca nie musi dysponować specjalistyczną wiedzą z zakresu projektowania, jako że jest on jedynie zobowiązany do odczytania projektu i realizowania inwestycji zgodnie z jego rozwiązaniami oraz zasadami sztuki budowlanej (wyroku z dnia 27 marca 2000 r. sygnatura akt : III CKN 629-98 ), OSNC 2000, nr 9 poz. 173). O wadach projektu stwierdzonych podczas realizacji inwestycji, Wykonawca obowiązany jest zawiadomić Inwestora, co też Wykonawca, zgodnie z art. 651 Kodeksu cywilnego uczynił w dniu 05.05.2011r. Jak wykazano zachodzą przesłanki udzielenia zamówienia dodatkowego wykonawcy aktualnie realizującemu przedmiot umowy na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych.
Po wprowadzeniu zmiany:
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamawiający dokonał wyboru wykonawcy robót dla zadania : Budowa Sali Sportowej wraz z zagospodarowaniem otoczenia Szkoły Podstawowej w Nietkowicach Gmina Czerwieńsk w wyniku zakończenia postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego publikowanego w BZP nr 267268 - 2010 z dnia 02.09.2010r. W wyniku oceny ofert złożonych w postępowaniu dokonano wyboru oferty najkorzystniejszej złożonej przez PPHU WIMAR Wiesław Polechoński Ul. 1-go Maja 6 69-100 Słubice za cenę - 3.323.053,31 złotych brutto Wartość oferty wynosi 2.723.814,19 zł netto, z czego 50 % stanowi - 1.361.907,09 zł netto. Wykonawca w trakcie realizacji budowy zgłosił Zamawiającemu, że dla zakończenia wykonywania zamówienia zachodzi konieczność wykonania robót, które nie stanowiły opisu przedmiotu zamówienia i nie mogły być wycenione, jako że dokumentacja projektowa tych robót nie obejmowała. W dniu 06.05.2011r w obecności projektanta, wykonawcy i przedstawiciela Gminy potwierdzone zostało, że dla zakończenia realizacji zadania zachodzi konieczność wykonania robót nieprzewidzianych i niemożliwych do przewidzenia przez wykonawcę w toku opracowywania oferty. Stwierdzony stan rzeczy został potwierdzony przez projektanta. W trakcie wykonywania robót w budynku Szkoły dokonano oceny stanu technicznego istniejącego dachu nad częścią niską stwierdzono niedopuszczalny stan konstrukcji i szczelności dachu, co potwierdza konieczność wykonania generalnego remontu pokrycia. Przyczyną licznych przecieków do wewnątrz budynku są pęknięcia, wybrzuszenia, uszkodzenia mechaniczne oraz skorodowane opierzenia na całej połaci dachu nad niską częścią. Stwierdzono wadę polegającą na przeciwspadku opierzeń na zewnątrz, co jest przyczyną tworzenia się nawisów lodowych (sopli), stwarzających zagrożenie. Przewidywany zakres remontu dachu niskiego obejmuje rozbiórkę wszystkich warstw pokrycia dachowego, oczyszczenie i przygotowanie podłoża, wykonanie warstwy termoizolacyjnej i paroizolacyjnej oraz nowego pokrycia dachu dwiema warstwami papy termozgrzewalnej. Dodatkowo należy usprawnić rozwiązanie odwodnienia dachu, które zapewni skuteczne odprowadzenie wód opadowych. Usprawnienie to polegać powinno na zlikwidowaniu dwóch ciągów rynien i zastąpieniu ich klinami ze styropapy, które odpowiedzialne będą za odebranie wody z głównych połaci do obniżonej zlewni i dalej do rynny i kosza zlewowego. Należy również wykonać nowe obróbki blacharskie. Na chwilę obecną pokrycie dachowe części niskiej nie spełnia swojego zadania, którym jest ochrona budynku przed stratami energii grzewczej oraz skuteczne odprowadzenie wód opadowych. Podobny stan stwierdzono zły stan techniczny istniejącego dachu nad częścią wysoką, gdzie również jest konieczny generalny remont pokrycia. Dach części wysokiej jest pokryty papą termozgrzewalną wierzchniego krycia. Pokrycie nie wykazuje cech zużycia technicznego ani uszkodzeń mechanicznych, wykazuje jednak błędy wykonawcze polegające na nie właściwym zgrzaniu zakładów. Należy wykonać zgrzewanie papy przy użyciu palnika, a wypływy bitumu wykończyć posypką z grysu. Nieszczelności przy kominach spowodowane są pęknięciami przy obróbkach. Podobna sytuacja występuje przy przebiciach pokrycia dachowego stanowiących zakotwienia instalacji odgromowej. Należy uszczelnić styki pokrycia z obróbkami blacharskimi odpowiednią masą bitumiczną i wykonać posypkę grysową celem zabezpieczenia uszczelnień przed wpływem warunków atmosferycznych. Opierzenia ogniomurów wymagają wykonania przeciwspadku opierzeń na zewnątrz, brak tego jest przyczyną tworzenia się nawisów lodowych (sopli), stwarzających zagrożenie. Należy zdemontować istniejące opierzenia, zgrzać papę na ogniomurach zgodnie ze spadkiem dachu, zamontować płytę OSB ze spadkiem do wewnątrz, stanowiącej podłoże pod opierzenie z blachy. Zamontować opierzenia z blachy tytan-cynk (na rąbek stojący), unikając pokrywania się łączeń płyt OSB oraz blachy. Istniejące odwodnienie dachu jest zużyte w stopniu kwalifikującym je do wymiany. Rynny są przerdzewiałe co powoduje przecieki na gzyms. Opierzenia posiadają przeciwspadek, co jest przyczyną przecieków i gromadzenia się śniegu i lodu na gzymsie. Skutkiem tego jest tworzenie się nawisów lodowych (sopli), które stwarzają zagrożenie. Przecieki do wewnątrz budynku powodują zawilgocenie ścian i stopniową degradację gzymsu. Rynny wraz całą instalacją odwodnienia na obiekcie istniejącym wymagają wymiany, wraz z wykonaniem nowego pasa nadryniennego, wykonanie nowego podłoża na gzymsie oraz nowych opierzeń. Dach musi być szczelny żeby nie pogłębiać degradacji istniejących przegród budowlanych oraz nowo wykonanej elewacji. Ponadto ze względu na walory estetyczne budowanego obiektu konieczne jest wykonanie nadbitki z deską czołową, która jest integralną częścią dachu. Stwierdzono również konieczność wykonania dodatkowego wejścia na strop nad antresolą z poziomu dachu. W dokumentacji nie przewidziano wejścia na poddasze, na którym umieszczono centralę wentylacyjną, co jest niezbędne dla zapewnienia dostępu do wszelkich urządzeń wymagających konserwacji i serwisu. Szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego wg kosztorysu inwestorskiego z dnia 06.05.2011r wynosi 174.877,06 zł netto, co w stosunku do wartości realizowanego zamówienia stanowi 6,42 % i nie przekracza 50 %. Uzasadnieniem dodatkowym zaistnienia sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i koniecznej do wykonania w celu zapewnienia prawidłowego wykonania zamówienia jest utrwalone w tym względzie orzecznictwo oparte o wyrok Sądu Najwyższego, w który SN stwierdza, iż Wykonawca nie ma obowiązku szczegółowego sprawdzania dostarczonego projektu w celu wykrycia jego wad. Wykonawca nie musi dysponować specjalistyczną wiedzą z zakresu projektowania, jako że jest on jedynie zobowiązany do odczytania projektu i realizowania inwestycji zgodnie z jego rozwiązaniami oraz zasadami sztuki budowlanej (wyroku z dnia 27 marca 2000 r. sygnatura akt : III CKN 629-98 ), OSNC 2000, nr 9 poz. 173). O wadach projektu stwierdzonych podczas realizacji inwestycji, Wykonawca obowiązany jest zawiadomić Inwestora, co też Wykonawca, zgodnie z art. 651 Kodeksu cywilnego uczynił w dniu 05.05.2011r. Jak wykazano zachodzą przesłanki udzielenia zamówienia dodatkowego wykonawcy aktualnie realizującemu przedmiot umowy na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych.
Podobne przetargi
334447 / 2010-11-24 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o. - Strzelce Krajeńskie (lubuskie)
CPV: -
202820 / 2011-07-15 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
UrzÄ…d Miejski w Skwierzynie - Skwierzyna (lubuskie)
CPV: -
296868 / 2009-08-28 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Wielospecjalistyczny Szpital Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Nowej Soli - Nowa Sól (lubuskie)
CPV: -
108311 / 2010-05-05 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Komenda Wojewódzka Policji - Gorzów Wielkopolski (lubuskie)
CPV: -
189038 / 2013-05-14 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Ośrodek Transportu Leśnego - Gorzów Wielkopolski (lubuskie)
CPV: -
65090 / 2014-02-25 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: -
386594 / 2010-11-29 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Urząd Gminy Trzebiechów - Trzebiechów (lubuskie)
CPV: -
106139 / 2013-06-10 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Powiat Krośnieński - Krosno Odrzańskie (lubuskie)
CPV: -
106952 / 2014-03-28 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Gmina Nowa Sól - Miasto - Nowa Sól (lubuskie)
CPV: -
351920 / 2014-10-22 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Uniwersytet Zielonogórski - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: -
214622 / 2015-08-20 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Uniwersytet Zielonogórski - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: -
58991 / 2014-03-20 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej - Gorzów Wielkopolski (lubuskie)
CPV: -
31224 / 2010-02-03 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Zielonogórskie Zakłady Usług Miejskich sp. z o. o. - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: -
255502 / 2014-07-31 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Rejonowy Zarząd Infrastruktury Zielona Góra - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: -
143293 / 2010-06-02 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Gmina Międzyrzecz - Międzyrzecz (lubuskie)
CPV: -
340521 / 2010-11-29 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Zielonej Górze - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: -
90674 / 2016-04-15 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Wielospecjalistyczny Szpital Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Nowej Soli - Nowa Sól (lubuskie)
CPV: -
39040 / 2016-02-22 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
45 Wojskowy Oddział Gospodarczy - Wędrzyn (lubuskie)
CPV: -
29948 / 2013-01-22 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Wielospecjalistyczny Szpital Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Nowej Soli - Nowa Sól (lubuskie)
CPV: -
44276 / 2010-02-16 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Powiat Krośnieński - Krosno Odrzańskie (lubuskie)
CPV: -
437986 / 2011-12-27 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Komenda Wojewódzka Policji - Gorzów Wielkopolski (lubuskie)
CPV: -