Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

10170 / 2014-01-09 - Administracja samorządowa / Gmina Chełmek (Chełmek)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2013-12-20 pod pozycją 529864. Zobacz ogłoszenie 529864 / 2013-12-20 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 10170

Data publikacji: 2014-01-09

Nazwa: Gmina Chełmek

Ulica: ul. Krakowska 11

Numer domu: 11

Miejscowość: Chełmek

Kod pocztowy: 32-660

Województwo / kraj: małopolskie

Numer telefonu: 033 8449040, 8449000

Numer faxu: 033 8449019

Adres strony internetowej: www.chelmek.pl

Regon: 00052776000000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 529864

Data wydania biuletynu: 2013-12-20

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2013

Pozycja ogłoszenia: 529864

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zadania dodatkowego w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu gminy Chełmek

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadań dodatkowych w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu gminy Chełmek, w tym:
1.1. zbiórka odpadów wielkogabarytowych prowadzona poza objazdowym punktem zbiórki odpadów,
1.2. opróżnianie koszy ulicznych,
1.3. oczyszczanie terenów szczególnie zanieczyszczonych i likwidacja dzikich wysypisk.
Wyżej wymienione zadania realizowane będą jako zamówienie dodatkowe do umowy nr AGK.272.38.2013 z dnia 24.06.2013r. na świadczenie usług pn.: Odbiór i zagospodarowanie (poprzez odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z terenu Gminy Chełmek, pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.

Kody CPV: 095000002

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
905110002 (Usługi wywozu odpadów)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Chełmku

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Piastowska 18

Miejscowość: Chełmek

Kod pocztowy: 32-660

ID województwa: 5

Województwo / kraj: małopolskie

Data udzielenie zamówienia: 02/01/2014

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 111000,00

Cena wybranej oferty: 120000,00

Cena minimalna: 0,00

Cena maksymalna: 0,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
Zamówienie, polegające na realizacji dodatkowych zadań w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu gminy Chełmek, w tym:
- zbiórka odpadów wielkogabarytowych prowadzona poza objazdowym punktem zbiórki odpadów,
- opróżnianie koszy ulicznych,
- oczyszczanie terenów szczególnie zanieczyszczonych i likwidacja dzikich wysypisk
nie zostało objęte zamówieniem podstawowym, nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego obecnie zamówienia na świadczenie usług pn.: Odbiór i zagospodarowanie (poprzez odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z terenu Gminy Chełmek, pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.

Zawarta z MZGK w Chełmku Sp. z o.o. umowa na Odbieranie i zagospodarowanie (poprzez odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z terenu Gminy Chełmek, pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w okresie od 01.07.2013 roku do 31.12.2014 roku. przewiduje przeprowadzenie zbiórki odpadów wielkogabarytowych poprzez stworzenie objazdowego punktu zbiórki odpadów. Zgodnie z punktem 2.5.2 załącznika nr 11 do SIWZ Wykonawca zorganizuje objazdowy punkt zbiórki odpadów, w którym zbierane będą następujące rodzaje odpadów:

1.odpady wielkogabarytowe - 20 03 07,
2.zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne - 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36,
3.opony - 16 01 03 - wyłącznie z pojazdów osobowych

W/w odpady będą zbierane dwa razy do roku - w kwietniu i w październiku. W zabudowie jednorodzinnej odpady będą wystawiane przez Właścicieli nieruchomości przed posesję, w zabudowie wielorodzinnej przy kontenerach na zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zorganizuje objazd wszystkich posesji z zabudową jednorodzinną, oraz objazd wszystkich punktów gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych w zabudowie wielorodzinnej na terenie Gminy Chełmek.
Zgodnie z powyższym Zamawiający przewidział odbiór odpadów wielkogabarytowych jedynie dwa razy w roku w formie wystawki w zabudowie jednorodzinnej i w formie punktów zbiórki w zabudowie wielorodzinnej, natomiast jak wynika z informacji przedstawionych przez Wykonawcę odbiór taki realizowany musi być nie rzadziej niż trzy razy w tygodniu na terenie zabudowy wielorodzinnej. W przypadku zabudowy jednorodzinnej, taka częstotliwość odbioru wydaje się wystarczającą, co można wnioskować na podstawie wieloletniej praktyki w organizacji tego typu zbiórek na terenie zabudowy jednorodzinnej. Natomiast w przypadku zabudowy wielorodzinnej konieczne jest zorganizowanie dodatkowej formy odbioru odpadów wielkogabarytowych. W związku z dużymi kłopotami w przechowywaniu odpadów wielkogabarytowych w zabudowie wielorodzinnej, mieszkańcy sukcesywnie pozostawiają odpady wielkogabarytowe przy kontenerach na odpady, a także w ich pobliżu, co może stwarzać zagrożenie. Istotnym jest również fakt, że w przypadku odpadów elektrycznych, elektronicznych czy opon istnieje możliwość bezpłatnego oddania ich do prywatnych punktów odbioru, natomiast w przypadku odpadów wielkogabarytowych nie. W związku z tym tylko bieżące uprzątanie odpadów wielkogabarytowych może zapewnić utrzymanie czystości, porządku i warunków sanitarnych na odpowiednim poziomie.
Należy zaznaczyć, że wskazane w punkcie 2.5.2 załącznika nr 11 do SIWZ, szacunki ilości odpadów dotyczą jedynie działalności objazdowego punktu zbiórki odpadów, a więc nie uwzględniają odpadów pozostawianych sukcesywnie na terenie zabudowy wielorodzinnej.
Biorąc pod uwagę powyższe niezbędnym jest wprowadzenie dodatkowej formy odbioru odpadów wielkogabarytowych na terenie zabudowy wielorodzinnej, poza wskazanym w umowie objazdowym punktem zbiórki odpadów. Odbiór realizowany będzie w miarę potrzeb. Wykonawca będzie wykonywał objazd wszystkich punktów gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych w czasie ich odbioru. W przypadku konieczności odbioru odpadów wielkogabarytowych odpad taki zostanie odebrany odpowiednim środkiem transportu.

Opróżnianie koszy ulicznych jest obecnie realizowane na podstawie umowy znak: AGK.272.42.2011 z dnia 30.12.2013r. na świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości i porządku oraz utrzymania zieleni, zawartej pomiędzy Gminą Chełmek a MZGK w Chełmku Sp. z o.o. Przedmiotowa umowa obowiązuje do dnia 31.12.2013r.
Planowano aby w/w zadanie od roku 2014 było realizowane na podstawie nowej umowy na utrzymanie czystości i porządku oraz utrzymanie zieleni zawartej w wyniku przeprowadzenia postępowania przetargowego. Jednakże ze względu na powzięte działania, mające na celu przekazanie zadań z zakresu utrzymania czystości i porządku MZGK w Chełmku Sp. z o.o. jako zamówienie in house przetarg nie zostanie przeprowadzony.
Zgodnie z Art. 6d. ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2012, poz. 391 z późn. zm.) Burmistrz obowiązany jest zorganizować przetarg na odbieranie odpadów od właścicieli nieruchomości.
Odpady gromadzone w koszach ulicznych mogą zostać zaklasyfikowane jako odpady komunalne zmieszane. W związku z tym zasadnym jest ujęcie realizacji zadania polegającego na opróżnianiu koszy ulicznych jako zamówienia dodatkowego realizowanego w ramach umowy na świadczenie usług pn.: Odbieranie i zagospodarowanie (poprzez odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z terenu Gminy Chełmek od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w okresie od 01.07.2013 roku do 31.12.2014 roku, z zastrzeżeniem, że prace te realizowane będą po zakończeniu obowiązującej umowy, w ramach której obecnie opróżniane są kosze uliczne.
Zgodnie z art 6r., ust 2. ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2012, poz. 391 z późn. zm.) z pobranych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi gmina pokrywa koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, które obejmują między innymi koszty odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych. W kategorii tej można ująć również likwidację dzikich wysypisk.
Zadanie to nie zostało ujęte w SIWZ ze względu na to, ze Gmina Chełmek w tamtym okresie nie dysponowała odpowiednimi środkami finansowymi. Po rozstrzygnięciu przetargu na Odbieranie i zagospodarowanie (poprzez odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z terenu Gminy Chełmek od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w okresie od 01.07.2013 roku do 31.12.2014 roku, oraz po analizie wpływu opłat z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi można stwierdzić, że Gmina Chełmek obecnie posiada środki na realizację zadania dodatkowego jakim jest likwidacja dzikich wysypisk odpadów komunalnych na terenie gminy.


Podsumowując realizacja w/w zadań jest niezbędna do prawidłowego wykonania obecnie realizowanego zadania polegającego na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych.
Z przyczyn technicznych oraz gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, w tym kosztów przygotowania postępowania przetargowego oraz jego przeprowadzenia a także, w przypadku realizacji zadania przez inny podmiot, kosztów nadzoru i weryfikacji realizowanych zadań. Stałe nadzorowanie realizacji zadań jest zaś niezbędne ze względu na wymagania jakie stawia gminom ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania. Ponadto jednoczesne działanie dwóch podmiotów zajmujących się usuwaniem odpadów komunalnych na zlecenie gminy może powodować szereg nieporozumień oraz sporów kompetencyjnych, co w znaczący sposób może wpływać na jakość świadczonych usług.

Podobne przetargi