Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

141170 / 2014-04-25 - Administracja samorządowa / Województwo Pomorskie (Gdańsk)

Badanie efektów projektów obejmujących kursy językowe oraz ICT, realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim

Opis zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania ewaluacyjnego pn Badanie efektów projektów obejmujących kursy językowe oraz ICT, realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim
Uzasadnienie badania Od początku realizacji komponentu regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim zawartych zostało 1922 umów o dofinansowanie projektów, wśród których jedną z najpowszechniejszych form wsparcia stanowiły kursy języków obcych oraz szeroka gama kursów komputerowych (od tych, których celem było wyposażenie uczestników w podstawowy wachlarz umiejętności posługiwania się komputerem, po zaawansowane kursy obsługi wyspecjalizowanych aplikacji księgowych, graficznych itp.) . Waga powyższych kwalifikacji podkreślona została w zapisach Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2006/962/WE z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie. Na mocy tych wytycznych kompetencje informatyczne i językowe podniesione zostały do rangi tzw. kompetencji kluczowych, tj. tych, których przekazywanie w procesie uczenia się przez całe życie, powinno być kluczowe w obliczu globalizacji oraz przejścia do modelu gospodarki opartej na wiedzy. Zważywszy, że coraz większą rolę w gospodarce województwa pomorskiego odgrywają i odgrywać będą przedsiębiorstwa o charakterze międzynarodowym oraz przedsiębiorstwa funkcjonujące na rynku usług IT, szerokie świadczenie wsparcia obejmującego kursy językowe oraz szeroko rozumiane kursy ICT jest szczególnie uzasadnione w świetle osiągania założeń odnowionej Strategii Lizbońskiej, jak również strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego do roku 2020 . Obserwowane w projektach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki znaczne rozpowszechnienie wsparcia obejmującego kursy językowe i szkolenia ICT spodziewane jest również w kolejnych latach wdrażania EFS w województwie pomorskim. Odnosi się to w szczególności do osób pozostających bez zatrudnienia, co przemawia za dalszym finansowaniu tej formy wsparcia w przyszłym okresie programowania Unii Europejskiej (2014 - 2020). W świetle powyższego uzasadniona jest realizacja badania, które odpowie na szereg pytań przedstawionych poniżej i pozwoli na opracowanie rekomendacji dotyczących efektywnego wykorzystania funduszy unijnych w perspektywie finansowej Unii Europejskiej 2014 - 2020. W ujęciu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 - 2013 ewaluacja prowadzona będzie na bieżąco (on-going), gdyż część projektów jest w trakcie realizacji. Cel badaniaOcena wpływu projektów realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim obejmujących kursy języków obcych oraz szkolenia komputerowe (ICT) na indywidualną sytuację uczestników projektów na rynku pracy w województwie pomorskim. Odbiorcy badania Bezpośrednim odbiorcą niniejszego badania jest Samorząd Województwa Pomorskiego, który:w systemie wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 (PO KL 2007 - 2013) w województwie pomorskim pełni przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego rolę Instytucji Pośredniczącej oraz funkcję Instytucji Ogłaszającej Konkursy w ramach Priorytetów VI - IX (z wyłączeniem Działania 6.1) PO KL 2007 - 2013, w systemie wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 (PO KL 2007 - 2013) w województwie pomorskim pełni przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku rolę Instytucji Pośredniczącej II Stopnia oraz funkcję Instytucji Ogłaszającej Konkursy w ramach Priorytetu VI, Działania 6.1 PO KL 2007 - 2013,
w systemie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013 (RPO WP 2007 - 2013) pełni przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego rolę Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym, w systemie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020 (RPO WP 2014 - 2020) pełni przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego funkcję Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym o charakterze dwufunduszowym obejmującym zarówno wsparcie ze środków EFS jak również EFRR.Pośrednimi odbiorcami wyników badania będą m.in. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, pełniące okresie programowania Unii Europejskiej 2014 - 2020 funkcję Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Wiedza, Edukacja, Rozwój, potencjalni beneficjenci Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020, potencjalni beneficjenci Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój oraz oraz Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, które w bieżącym okresie programowania Unii Europejskiej (2007 - 2013) pełni funkcję Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Kapitał Ludzki na lata 2007-2013, zaś w przyszłym okresie programowania Unii Europejskiej (2014-2020) pełnić będzie funkcję Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Wiedza, Edukacja, Rozwój na lata 2014 - 2020 Wyniki badania oraz sformułowane wnioski i rekomendacje przedstawione zostaną Podkomitetowi Monitorującemu Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Pomorskiego oraz Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020 w celu podjęcia decyzji o konieczności ich wdrożenia.OPIS PRZEDMIOTU EWALUACJI - TŁO BADANIA Opis Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013
Zgodnie z Narodowymi Strategicznymi Ramami Odniesienia (NSRO) całość interwencji Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce na lata 2007-2013 została ujęta w ramach PO KL 2007 - 2013, którego celem jest umożliwienie pełnego wykorzystania potencjału zasobów ludzkich poprzez wzrost zatrudnienia i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw i ich pracowników, podniesienie poziomu wykształcenia społeczeństwa, zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego oraz wsparcie budowy struktur administracyjnych państwa. W ramach Programu wsparciem objęte są następujące obszary: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, rozwój potencjału adaptacyjnego pracowników i przedsiębiorstw, a także zagadnienia związane z rozwojem zasobów ludzkich na terenach wiejskich, z budową sprawnej i partnerskiej administracji publicznej wszystkich szczebli oraz z promocją zdrowia. PO KL wpisuje się w cel główny NSRO 2007-2013, realizując przede wszystkim drugi cel horyzontalny, tj. poprawę jakości kapitału ludzkiego i zwiększenie spójności społecznej. Program realizuje ten cel za pośrednictwem celu głównego programu, który został sformułowany jako: Wzrost poziomu zatrudnienia i spójności społecznej. Cel główny NSRO 2007-2013 osiągany będzie poprzez realizację celów strategicznych, do których zalicza się:1.Podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych i biernych zawodowo. 2.Zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego.
3.Poprawa zdolności adaptacyjnych pracowników i przedsiębiorstw do zmian zachodzących w gospodarce. 4.Upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia przy równoczesnym zwiększeniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy. 5.Zwiększenie potencjału administracji publicznej w zakresie opracowywania polityk i świadczenia usług wysokiej jakości oraz wzmocnienie mechanizmów partnerstwa. 6.Wzrost spójności terytorialnej. Program Operacyjny Kapitał Ludzki składa się z 9 Priorytetów merytorycznych, realizowanych równolegle na poziomie centralnym i regionalnym. Priorytety realizowane centralnie to: Priorytet I:Zatrudnienie i integracja społeczna;
Priorytet II:Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących;
Priorytet III:Wysoka jakość systemu oświaty;
Priorytet IV:Szkolnictwo wyższe i nauka;
Priorytet V:Dobre rządzenie.
Priorytety realizowane na szczeblu regionalnym (w województwie pomorskim) to:
Priorytet VI:Rynek pracy otwarty dla wszystkich;
Priorytet VII:Promocja integracji społecznej;
Priorytet VIII:Regionalne kadry gospodarki;
Priorytet IX:Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach;
Ponadto realizowany jest Priorytet X Pomoc techniczna, którego celem jest zapewnienie właściwego zarządzania, wdrażania oraz promocji EFS.
W ramach komponentu regionalnego środki przeznaczane są na wsparcie dla osób i grup społecznych, natomiast w ramach komponentu centralnego środki przeznaczane są przede wszystkim na wsparcie struktur i systemów. Z uwagi na konieczność wypracowania standardowych rozwiązań, stosowanych w całym kraju, na poziomie centralnym, wzmacnia się w sposób kompleksowy systemy i struktury, a wsparcie skierowane do grup o jednolitych potrzebach w skali kraju ma charakter ogólnopolski i ponadregionalny. W Priorytetach regionalnych pomoc jest kierowana do osób, grup społecznych z terenu poszczególnych regionów. Wybór projektów w komponencie regionalnym odbywa się przede wszystkim na zasadzie konkursów zamkniętych, co zapewnia nowatorskie podejście wobec wyzwań jakie stawia rynek pracy. Łączna wielkość środków finansowych zaangażowanych w realizację PO KL wynosi ok. 11,7 mld EUR. W ramach tej kwoty wielkość alokacji z Europejskiego Funduszu Społecznego wynosi ok. 10 mld EUR, a wkład krajowy stanowi ok. 1,7 mld EUR. Poziom krajowego współfinansowania został oszacowany na poziomie minimalnym tj. 15 procent . W ramach Programu ok. 60% alokowanych środków przeznaczona jest na wsparcie realizowane przez regiony, zaś pozostałe 40procent środków wdrażane jest sektorowo przez odpowiednie resorty. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na finansowanie komponentu regionalnego PO KL w województwie pomorskim wynosi ogółem 401 133 250 EUR (środki EFS i środki krajowe). Sposób wdrażania PO KL (komponent regionalny)Zgodnie z art. 60 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 za właściwe zarządzanie i wdrażanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) odpowiada Instytucja Zarządzająca (IZ), nadzorowana przez Komitet Monitorujący PO KL. Zgodnie z przepisami ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, funkcję Instytucji Zarządzającej w PO KL pełni minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego. Zgodnie z regulaminem wewnętrznym przygotowanym przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, obowiązki IZ pełni jednostka organizacyjna w ramach Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Obecnie funkcję tą pełni Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym. Ze względu na zakres merytoryczny programu oraz wagę finansową poszczególnych Priorytetów, zarządzanie i nadzór nad ich wdrażaniem powierzony został Instytucjom Pośredniczącym. W komponencie centralnym, gdzie realizowane jest przede wszystkim wsparcie systemowe o charakterze ogólnokrajowym, funkcje Instytucji Pośredniczących powierzone zostały właściwym ministrom. Natomiast wsparcie dla osób indywidualnych, zgodnie z decyzją o decentralizacji, udzielane jest przede wszystkim w ramach komponentu regionalnego, dlatego zadania Instytucji Pośredniczących powierzone zostały samorządom województw. Ponadto, każda Instytucja Pośrednicząca, biorąc pod uwagę specyfikę Priorytetu, za który odpowiada, oraz doświadczenie instytucji działających w danym obszarze, może - w uzgodnieniu z Instytucją Zarządzającą - oddelegować realizację części zadań do Instytucji Pośredniczących II stopnia.
W województwie pomorskim rolę Instytucji Pośredniczącej pełni Samorząd Województwa Pomorskiego poprzez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, natomiast rolę Instytucji Pośredniczącej II stopnia pełni Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku.
ZAKRES PODMIOTOWY I TERYTORIALNY BADANIA
Badanie obejmie uczestników 250 projektów finansowanych w ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim, zrealizowanych lub będących w trakcie realizacji w dniu 31.12.2013 r. w których oferowane było wsparcie w formie kursów językowych oraz szkolenia komputerowe (ICT). W powyższych projektach wsparciem w formie kursów językowych i/lub komputerowych (ICT) objętych zostało przeszło 17 000 osób.
Po podpisaniu umowy z wybranym w przetargu Wykonawcą badania, IP przekaże mu aktualne dane z bazy PEFS, w związku z czym wskazane powyżej liczby mogą ulec niewielkim zmianom
ZAKRES PRZEDMIOTOWY I KRYTERIA BADANIA
Badanie obejmie 250 projektów, zrealizowanych lub będących w trakcie realizacji w dniu 31.12.2013 r. finansowanych w ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim.
Kryteria ewaluacyjne
Badanie realizowane będzie w oparciu o poniższe kryteria ewaluacyjne.
Efektywność - rozumiana jako ocena poziomu nakładów finansowych poniesionych na realizację działań w ramach projektów obejmujących kursy językowe oraz szkolenia ICT w komponencie regionalnym PO KL dla województwa pomorskiego w stosunku do stopnia w jakim wpłynęły one na osiągnięte efekty projektów.
Skuteczność - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim wsparcie obejmujące kursy językowe oraz szkolenia ICT w ramach projektów realizowanych w komponencie regionalnym PO KL w województwie pomorskim przyczyniło się do osiągnięcia celów tych projektów oraz celów poszczególnych Priorytetów PO KL wdrażanych w województwie.
Użyteczność - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim osiągnięte efekty i rezultaty projektów obejmujących kursy językowe oraz szkolenia ICT w ramach komponentu regionalnego PO KL dla województwa pomorskiego odpowiadają potrzebom uczestników tych projektów. Trwałość - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim działania podjęte w ramach projektów obejmujących kursy językowe oraz szkolenia ICT w komponencie regionalnym PO KL przyczyniły się do trwałej zmiany sytuacji uczestników inicjatyw. Trafność - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim przyjęte cele projektów obejmujących kursy językowe oraz szkolenia ICT w ramach komponentu regionalnego PO KL w województwie pomorskim odpowiadają problemom i potrzebom regionu oraz realnym potrzebom uczestników projektów.
Osiągnięciu celu głównego badania posłuży realizacja następujących celów szczegółowych: Cel szczegółowy I - Analiza rodzajów wsparcia oferowanego w ramach projektów realizowanych w ramach Komponentu regionalnego POKL w Województwie Pomorskim obejmujących kursy języków obcych oraz szkolenia komputerowe (ICT), z uwzględnieniem kompleksowości wsparcia oraz dostosowania do indywidualnych potrzeb uczestników projektów oraz potrzeb regionalnego/lokalnego rynku pracy. Cel szczegółowy II - Ocena trafności, skuteczności oraz użyteczności wsparcia obejmującego kursy językowe oraz szkolenia komputerowe (ICT) w kontekście zdolności do podjęcia/utrzymania zatrudnienia lub poprawy warunków zatrudnienia osób objętych wsparciem tego rodzaju, z uwzględnieniem trwałości uzyskanych efektów. Cel szczegółowy III - Ocena efektywności wsparcia oferowanego w ramach projektów realizowanych w ramach Komponentu regionalnego POKL w Województwie Pomorskim w formie kursów języków obcych oraz szkoleń komputerowych (ICT) oraz sformułowanie rekomendacji co do maksymalnie efektywnego modelu projektów obejmujących tego rodzaju wsparcie w przyszłej perspektywie finansowej (2014-2020) w szczególności w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020. Dla poszczególnych celów szczegółowych określono podstawowe zagadnienia badawcze i przypisano katalog pytań badawczych.
Cel szczegółowy I Analiza rodzajów wsparcia oferowanego w ramach projektów realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim obejmujących kursy języków obcych oraz szkolenia komputerowe (ICT), z uwzględnieniem kompleksowości wsparcia oraz dostosowania do indywidualnych potrzeb uczestników projektów oraz potrzeb regionalnego/lokalnego rynku pracy 1.W jaki sposób w projektach obejmujących kursy językowe/ICT beneficjenci formułowali diagnozę sytuacji problemowej ? Jaka była jakość tych diagnoz (czy była oparta o rzetelnie przeprowadzone rozeznanie potrzeb szkoleniowych potencjalnych uczestników projektów oraz czy rozeznanie to było ponawiane po/na etapie rekrutacji uczestników projektów)? Z czego to wynikało? 2.Wśród projektów obejmujących swym zakresem kursy językowe oraz komputerowe jaki jest udział tych, w których oferowane jest wyłącznie wsparcie tego typu (kursy komputerowe i językowe) a jaki jest udział projektów o charakterze kompleksowym (obejmujących poza kursami komputerowymi i językowymi również inne wsparcie powiązane tematycznie) (szkolenia zawodowe, staże itp.)?
Czy zakres szkolenia językowego/komputerowego był związany tematycznie z zakresem pozostałego wsparcia oferowanego w ramach projektu (czy można w tym przypadku mówić o spójności i kompleksowości wsparcia)?
3.Czy zakres kursu językowego/komputerowego uwzględniał specyfikę rodzaju/stanowiska pracy uczestnika wsparcia czy raczej nawiązywał do klasycznego ogólnego kanonu kursów językowych/komputerowych?
4.Czy zakres kursów językowych/komputerowych odpowiadał potrzebom regionalnego/lokalnego rynku pracy?
5.W jaki sposób i na jakim etapie realizacji/konstruowania projektu przeprowadzana była analiza potrzeb szkoleniowych bezpośrednich odbiorców wsparcia / firm z których byli oni rekrutowani?
6.Czy wsparcie oferowane przez Beneficjanta w projekcie pokrywało się z ofertą usług stale świadczonych przez tego samego Beneficjenta na rynku?
7.W jaki sposób na etapie realizacji projektu przeprowadzana była rekrutacja uczestników?
Cel szczegółowy II Ocena trafności, skuteczności oraz użyteczności wsparcia obejmującego kursy językowe oraz szkolenia komputerowe (ICT) w kontekście zdolności do podjęcia/utrzymania zatrudnienia lub poprawy warunków zatrudnienia osób objętych wsparciem tego rodzaju, z uwzględnieniem trwałości uzyskanych efektów.
1.Czy zakres kursu językowego/komputerowego odpowiadał indywidualnym potrzebom uczestników projektów? Czy był użyteczny na zajmowanych przez nich stanowiskach pracy?
2.Czy w trakcie realizacji projektów obejmujących kursy językowe/komputerowe zakres wsparcia był dostosowywany do indywidualnych potrzeb uczestników projektów?
3.Czy w wyniku objęcia wsparciem uczestnicy projektów poprawili swoją sytuację na rynku pracy (przejawiającą się w znalezieniu, utrzymaniu lub poprawie warunków zatrudnienia)? Jak efekty te przedstawiają się w podziale na uczestników projektów objętych wyłącznie jednym rodzaj wsparcia (kursem językowym/komputerowym) i wieloma rodzajami wsparcia? Czy efekty te można przypisać wyłącznie kursom językowym/komputerowym?
4.W jaki sposób wiedza nabyta w ramach kursów językowych/komputerowych jest wykorzystywana w praktyce? Czy jest pogłębiana po zakończeniu uczestnictwa w projekcie?
5.Odnośnie powyższych pytań, czy można zidentyfikować różnice pomiędzy projektami otwartymi a projektami objętymi regułami pomocy publicznej ? Jeśli tak - to jakie? Czy projekty objęte regułami pomocy publicznej, obejmujące wsparcie w postaci kursów językowych/komputerowych zostałyby zrealizowane pomimo braku dofinansowania ze środków EFS? Dlaczego?
6.Czy specyfika uczestników projektów miała wpływ na jakość uzyskiwanych rezultatów projektu? W szczególności czy wpływ na jakość rezultatów ma przyjęta w systemie realizacji PO KL 2007 - 2013 struktura wieku czy wykształcenia uczestników projektu?
Cel szczegółowy III Ocena efektywności wsparcia oferowanego w ramach projektów realizowanych w ramach Komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim w formie kursów języków obcych oraz szkoleń komputerowych (ICT) oraz sformułowanie rekomendacji co do maksymalnie efektywnego modelu projektów obejmujących tego rodzaju wsparcie w przyszłej perspektywie finansowej (2014-2020) w szczególności w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020.
1Jak przedstawia się trwałość efektów wsparcia obejmującego kursy językowe/komputerowe?
2.Jak przedstawia się efektywność kosztowa projektów obejmujących kursy językowe/komputerowe przed i po wprowadzeniu obowiązku stosowania stawek jednostkowych w ramach POKL?
3.Czy jakość efektów wsparcia uległa zmianie w następstwie wprowadzenia stawek jednostkowych kursów językowych/komputerowych w ramach POKL?
4.Jaki model wsparcia (model popytowy lub podażowy), obejmujący kształcenie
w zakresie kwalifikacji językowych i/lub komputerowych byłyby najwłaściwszy dla osób bezrobotnych i/lub wykluczonych społecznie?
5.Jaki jest najskuteczniejszy model (w systemie popytowym) kształcenia ustawicznego w zakresie kwalifikacji językowych i/lub komputerowych dla specyficznych grup odbiorców w poszczególnych priorytetach inwestycyjnych?
6.Czy można zidentyfikować różnice pomiędzy projektami otwartymi a projektami objętymi regułami pomocy publicznej?
7.Jakich branż regionalnej gospodarki oraz jakich stanowisk zawodowych dotyczy
w największym i najmniejszym stopniu zapotrzebowanie na kompetencje językowe
i komputerowe?
METODOLOGIA I SPOSÓB ORGANIZACJI BADANIA
Ewaluacja powinna dostarczyć wyczerpujących i wiarygodnych odpowiedzi na wymienione
w zakresie badania zagadnienia. Wykonawca zobowiązany jest do znalezienia odpowiedzi na postawione przez Zamawiającego pytania.
Od Wykonawcy badania oczekuje się przedstawienia spójnej koncepcji realizacji badania ewaluacyjnego. W zależności od przyjętej koncepcji dopuszczalna jest modyfikacja lub uzupełnienie pytań badawczych zaproponowanych przez Zamawiającego. Wykonawca powinien zaproponować również metodologię badania, w tym szczegółowe zestawienie metod/technik, które wykorzysta do uzyskania odpowiedzi na pytania badawcze.
Ze względu na charakter badania, niezbędne jest zastosowanie starannie przemyślanego zestawu ilościowych oraz jakościowych metod i technik zbierania i analizy danych.
Wymagane minimum metodologiczne obejmuje:
PRZEWIDYWANE MINIMUM METODOLOGICZNE:
ANALIZA DANYCH ZASTANYCH (DESK RESEARCH)
Dokumentacja co najmniej 150 projektów obejmujących swym zakresem wsparcie
w postaci kursów językowych oraz szkoleń ICT.
Dokumenty programowe dotyczące perspektywy finansowej 2007-2013 (m.in. PO KL, SzOP PO KL), dokumentacje konkursowe.
Strategia Rozwoju Województwa 2020, Regionalny Program Strategiczny w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Aktywni Pomorzanie (RPS AZS).
Dokumenty programowe dotyczące perspektywy finansowej 2014-2020 (Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020).
Dostępne statystyki, raporty i opracowania dot. zapotrzebowania regionalnego
i lokalnego rynku pracy na kwalifikacje w zakresie ICT oraz znajomości języków obcych.
ANKIETA CATI
Z uczestnikami projektów.
ANKIETA CAWI
Z Beneficjentami oraz partnerami projektów.
WYWIAD POGŁĘBIONY
Z przedstawicielami Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego UMWP (3);
Z przedstawicielami Departamentu Edukacji i Sportu UMWP (2);
Z przedstawicielami Beneficjentów (5);
Z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, do których obowiązków należy realizacja zadań w zakresie POWER, związanych z programowaniem wsparcia w obszarze tematycznym niniejszego badania (1);
CASE STUDY
Wybrane projekty, uzgodnione z Zamawiającym, wykazujące się szczególną użytecznością oraz kompleksowością wsparcia.
WYWIAD ZOGNISKOWANY
Z przedstawicielami beneficjentów i uczestników projektów, z przedstawicielami pracodawców uczestników projektów;
Z przedstawicielami organizacji pracodawców/samorządów gospodarczych, z przedstawicielami Spółek Akcyjnych powołanych do życia przez samorząd terytorialny, mających na celu promocję gospodarki województwa pomorskiego wśród zagranicznych przedsiębiorców;
Z przedstawicielami Departamentów: Rozwoju Regionalnego, Edukacji i Sportu, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego;
Z przedstawicielami Pomorskiego Klastra ICT.
Podana powyżej propozycja narzędzi badawczych nie jest listą wyczerpującą, stanowi minimum metodologiczne proponowane przez Zamawiającego i może podlegać modyfikacjom lub/i uzupełnieniom. Oczekuje się, iż Wykonawca, w oparciu o swoją wiedzę i dotychczasowe doświadczenie zaproponuje w ofercie w Metodologii realizacji zamówienia, właściwy z punktu widzenia celów ewaluacji, pełny katalog metod, technik, narzędzi badawczych wraz z określeniem liczebności i struktury badanych grup.
Ponadto, w ofercie w Metodologii realizacji zamówienia, powinna znaleźć się propozycja uszczegółowienia opisu i sposobu doboru próby badawczej, wielkości próby i opis jej struktury (do poszczególnych narzędzi z uzasadnieniem przyjętego podejścia metodologicznego), wskazanie konkretnej liczby pogłębionych wywiadów indywidualnych, ankiet oraz innych narzędzi zaproponowanych przez Wykonawcę, jak również sposoby zagwarantowania rzetelności oraz trafności zastosowanych narzędzi.
Po podpisaniu umowy, na etapie przedłożenia i uzgodnienia raportu metodologicznego Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym, dokona uszczegółowienia narzędzi badawczych zaproponowanych przez Wykonawcę w ofercie.
ZAKRES DOSTĘPNYCH DOKUMENTÓW I WIEDZY W OBSZARZE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
W celu prawidłowej realizacji badania należy zapoznać się m.in. z poniżej wymienionymi dokumentami:
1.Strategiczne dokumenty krajowe dotyczące PO KL 2007 - 2013:
a)Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013,
b)Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013,
c)System Realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013,
d)Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013,
e)Wytyczne w sprawie wdrażania projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
f)Wytyczne w zakresie udzielania pomocy publicznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
g)Podręcznik przygotowywania wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
h)Zakres realizacji projektów partnerskich określony przez Instytucję Zarządzającą Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
i)Projekt Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
2.Strategiczne dokumenty regionalne:
a)Strategia Rozwoju Województwa Pomorskiego do roku 2020,
b)Regionalny Program Strategiczny Aktywni Pomorzanie,
c)Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013,
d)Projekt Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014 - 2020 przyjęty uchwałą nr 107/325/14 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 07.02.2014 r.
3.Dokumenty wewnętrzne IP dotyczące PO KL:
a)Plany Działania dla województwa pomorskiego na lata 2007-2008, 2009, 2010, 2011, 2012 dla Priorytetów VI, i VIII PO KL.
4.Dokumentacja projektów realizowanych w Poddziałania 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałania 8.1.2 POKL, obejmujących udzielenie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych,
5.Dane Beneficjentów z Podsystemu Monitorowania EFS niezbędne do realizacji badania.6.Dane dotyczące projektów z KSI SIMIK 07 - 13 niezbędne do realizacji badania.
Dokumenty określone w punktach od 1 do 3 znajdują się na stronach:
www.efs.gov.pl, www.urzad.pomorskie.eu/pl oraz defs.pomorskie.eu/pl
W trakcie realizacji badania Wykonawcy zostaną udostępnione dokumenty określone w punktach 4 do 6.
Wykonawca powinien również we własnym zakresie poszerzyć listę opracowań, wykorzystując także inne źródła i opracowania zgodnie z przyjętą koncepcją badania.
Wykonawca jest zobowiązany do sprawnej i terminowej realizacji badania oraz współpracy z Zamawiającym, w tym:
konsultowania na etapie sporządzania raportu metodologicznego, szczegółów narzędzi badawczych zaproponowanych uprzednio przez Wykonawcę w złożonej ofercie, przygotowania kwestionariuszy/scenariuszy/materiałów do badania,
realizacji prac terenowych, zapewnienia respondentom pełnej anonimowości w celu uzyskania jak najbardziej wiarygodnych danych, zachowania pełnej poufności danych dotyczących udostępnionej dokumentacji analizowanych projektów oraz danych ich Beneficjentów.
pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania odpowiednio do potrzeb, kontakt telefoniczny i e-mail, wyznaczenie osoby do kontaktów roboczych) - minimum 4 spotkania robocze w siedzibie Zamawiającego w zależności od jego decyzji, informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji badania (na bieżąco). Wykonawca obowiązany jest co dwa tygodnie przedstawić Zamawiającemu informację na temat bieżących czynności badawczych podejmowanych w ramach badania. Na żądanie Po wyborze oferty a przed podpisaniem umowy Wykonawca uzgodni z Zamawiającym Szczegółowy plan prac zespołu badawczego określający zadania jakie będą realizowane w trakcie badania, członków zespołu badawczego odpowiedzialnych za te zadania oraz terminy ich wykonania (zgodne z Harmonogramem wskazanym w SIWZ).

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 141170

Data publikacji: 2014-04-25

Nazwa: Województwo Pomorskie

Ulica: ul. Okopowa 21/27

Numer domu: 21/27

Miejscowość: Gdańsk

Kod pocztowy: 80-810

Województwo / kraj: pomorskie

Numer telefonu: 58 3261555

Numer faxu: 58 3261556

Adres strony internetowej: www.pomorskie.eu

Regon: 19167483600000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Badanie efektów projektów obejmujących kursy językowe oraz ICT, realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania ewaluacyjnego pn Badanie efektów projektów obejmujących kursy językowe oraz ICT, realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim
Uzasadnienie badania Od początku realizacji komponentu regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim zawartych zostało 1922 umów o dofinansowanie projektów, wśród których jedną z najpowszechniejszych form wsparcia stanowiły kursy języków obcych oraz szeroka gama kursów komputerowych (od tych, których celem było wyposażenie uczestników w podstawowy wachlarz umiejętności posługiwania się komputerem, po zaawansowane kursy obsługi wyspecjalizowanych aplikacji księgowych, graficznych itp.) . Waga powyższych kwalifikacji podkreślona została w zapisach Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2006/962/WE z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie. Na mocy tych wytycznych kompetencje informatyczne i językowe podniesione zostały do rangi tzw. kompetencji kluczowych, tj. tych, których przekazywanie w procesie uczenia się przez całe życie, powinno być kluczowe w obliczu globalizacji oraz przejścia do modelu gospodarki opartej na wiedzy. Zważywszy, że coraz większą rolę w gospodarce województwa pomorskiego odgrywają i odgrywać będą przedsiębiorstwa o charakterze międzynarodowym oraz przedsiębiorstwa funkcjonujące na rynku usług IT, szerokie świadczenie wsparcia obejmującego kursy językowe oraz szeroko rozumiane kursy ICT jest szczególnie uzasadnione w świetle osiągania założeń odnowionej Strategii Lizbońskiej, jak również strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego do roku 2020 . Obserwowane w projektach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki znaczne rozpowszechnienie wsparcia obejmującego kursy językowe i szkolenia ICT spodziewane jest również w kolejnych latach wdrażania EFS w województwie pomorskim. Odnosi się to w szczególności do osób pozostających bez zatrudnienia, co przemawia za dalszym finansowaniu tej formy wsparcia w przyszłym okresie programowania Unii Europejskiej (2014 - 2020). W świetle powyższego uzasadniona jest realizacja badania, które odpowie na szereg pytań przedstawionych poniżej i pozwoli na opracowanie rekomendacji dotyczących efektywnego wykorzystania funduszy unijnych w perspektywie finansowej Unii Europejskiej 2014 - 2020. W ujęciu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 - 2013 ewaluacja prowadzona będzie na bieżąco (on-going), gdyż część projektów jest w trakcie realizacji. Cel badaniaOcena wpływu projektów realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim obejmujących kursy języków obcych oraz szkolenia komputerowe (ICT) na indywidualną sytuację uczestników projektów na rynku pracy w województwie pomorskim. Odbiorcy badania Bezpośrednim odbiorcą niniejszego badania jest Samorząd Województwa Pomorskiego, który:w systemie wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 (PO KL 2007 - 2013) w województwie pomorskim pełni przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego rolę Instytucji Pośredniczącej oraz funkcję Instytucji Ogłaszającej Konkursy w ramach Priorytetów VI - IX (z wyłączeniem Działania 6.1) PO KL 2007 - 2013, w systemie wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 (PO KL 2007 - 2013) w województwie pomorskim pełni przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku rolę Instytucji Pośredniczącej II Stopnia oraz funkcję Instytucji Ogłaszającej Konkursy w ramach Priorytetu VI, Działania 6.1 PO KL 2007 - 2013,
w systemie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013 (RPO WP 2007 - 2013) pełni przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego rolę Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym, w systemie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020 (RPO WP 2014 - 2020) pełni przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego funkcję Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym o charakterze dwufunduszowym obejmującym zarówno wsparcie ze środków EFS jak również EFRR.Pośrednimi odbiorcami wyników badania będą m.in. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, pełniące okresie programowania Unii Europejskiej 2014 - 2020 funkcję Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Wiedza, Edukacja, Rozwój, potencjalni beneficjenci Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020, potencjalni beneficjenci Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój oraz oraz Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, które w bieżącym okresie programowania Unii Europejskiej (2007 - 2013) pełni funkcję Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Kapitał Ludzki na lata 2007-2013, zaś w przyszłym okresie programowania Unii Europejskiej (2014-2020) pełnić będzie funkcję Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Wiedza, Edukacja, Rozwój na lata 2014 - 2020 Wyniki badania oraz sformułowane wnioski i rekomendacje przedstawione zostaną Podkomitetowi Monitorującemu Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Pomorskiego oraz Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020 w celu podjęcia decyzji o konieczności ich wdrożenia.OPIS PRZEDMIOTU EWALUACJI - TŁO BADANIA Opis Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013
Zgodnie z Narodowymi Strategicznymi Ramami Odniesienia (NSRO) całość interwencji Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce na lata 2007-2013 została ujęta w ramach PO KL 2007 - 2013, którego celem jest umożliwienie pełnego wykorzystania potencjału zasobów ludzkich poprzez wzrost zatrudnienia i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw i ich pracowników, podniesienie poziomu wykształcenia społeczeństwa, zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego oraz wsparcie budowy struktur administracyjnych państwa. W ramach Programu wsparciem objęte są następujące obszary: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, rozwój potencjału adaptacyjnego pracowników i przedsiębiorstw, a także zagadnienia związane z rozwojem zasobów ludzkich na terenach wiejskich, z budową sprawnej i partnerskiej administracji publicznej wszystkich szczebli oraz z promocją zdrowia. PO KL wpisuje się w cel główny NSRO 2007-2013, realizując przede wszystkim drugi cel horyzontalny, tj. poprawę jakości kapitału ludzkiego i zwiększenie spójności społecznej. Program realizuje ten cel za pośrednictwem celu głównego programu, który został sformułowany jako: Wzrost poziomu zatrudnienia i spójności społecznej. Cel główny NSRO 2007-2013 osiągany będzie poprzez realizację celów strategicznych, do których zalicza się:1.Podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych i biernych zawodowo. 2.Zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego.
3.Poprawa zdolności adaptacyjnych pracowników i przedsiębiorstw do zmian zachodzących w gospodarce. 4.Upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia przy równoczesnym zwiększeniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy. 5.Zwiększenie potencjału administracji publicznej w zakresie opracowywania polityk i świadczenia usług wysokiej jakości oraz wzmocnienie mechanizmów partnerstwa. 6.Wzrost spójności terytorialnej. Program Operacyjny Kapitał Ludzki składa się z 9 Priorytetów merytorycznych, realizowanych równolegle na poziomie centralnym i regionalnym. Priorytety realizowane centralnie to: Priorytet I:Zatrudnienie i integracja społeczna;
Priorytet II:Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących;
Priorytet III:Wysoka jakość systemu oświaty;
Priorytet IV:Szkolnictwo wyższe i nauka;
Priorytet V:Dobre rządzenie.
Priorytety realizowane na szczeblu regionalnym (w województwie pomorskim) to:
Priorytet VI:Rynek pracy otwarty dla wszystkich;
Priorytet VII:Promocja integracji społecznej;
Priorytet VIII:Regionalne kadry gospodarki;
Priorytet IX:Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach;
Ponadto realizowany jest Priorytet X Pomoc techniczna, którego celem jest zapewnienie właściwego zarządzania, wdrażania oraz promocji EFS.
W ramach komponentu regionalnego środki przeznaczane są na wsparcie dla osób i grup społecznych, natomiast w ramach komponentu centralnego środki przeznaczane są przede wszystkim na wsparcie struktur i systemów. Z uwagi na konieczność wypracowania standardowych rozwiązań, stosowanych w całym kraju, na poziomie centralnym, wzmacnia się w sposób kompleksowy systemy i struktury, a wsparcie skierowane do grup o jednolitych potrzebach w skali kraju ma charakter ogólnopolski i ponadregionalny. W Priorytetach regionalnych pomoc jest kierowana do osób, grup społecznych z terenu poszczególnych regionów. Wybór projektów w komponencie regionalnym odbywa się przede wszystkim na zasadzie konkursów zamkniętych, co zapewnia nowatorskie podejście wobec wyzwań jakie stawia rynek pracy. Łączna wielkość środków finansowych zaangażowanych w realizację PO KL wynosi ok. 11,7 mld EUR. W ramach tej kwoty wielkość alokacji z Europejskiego Funduszu Społecznego wynosi ok. 10 mld EUR, a wkład krajowy stanowi ok. 1,7 mld EUR. Poziom krajowego współfinansowania został oszacowany na poziomie minimalnym tj. 15 procent . W ramach Programu ok. 60% alokowanych środków przeznaczona jest na wsparcie realizowane przez regiony, zaś pozostałe 40procent środków wdrażane jest sektorowo przez odpowiednie resorty. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na finansowanie komponentu regionalnego PO KL w województwie pomorskim wynosi ogółem 401 133 250 EUR (środki EFS i środki krajowe). Sposób wdrażania PO KL (komponent regionalny)Zgodnie z art. 60 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 za właściwe zarządzanie i wdrażanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) odpowiada Instytucja Zarządzająca (IZ), nadzorowana przez Komitet Monitorujący PO KL. Zgodnie z przepisami ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, funkcję Instytucji Zarządzającej w PO KL pełni minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego. Zgodnie z regulaminem wewnętrznym przygotowanym przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, obowiązki IZ pełni jednostka organizacyjna w ramach Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Obecnie funkcję tą pełni Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym. Ze względu na zakres merytoryczny programu oraz wagę finansową poszczególnych Priorytetów, zarządzanie i nadzór nad ich wdrażaniem powierzony został Instytucjom Pośredniczącym. W komponencie centralnym, gdzie realizowane jest przede wszystkim wsparcie systemowe o charakterze ogólnokrajowym, funkcje Instytucji Pośredniczących powierzone zostały właściwym ministrom. Natomiast wsparcie dla osób indywidualnych, zgodnie z decyzją o decentralizacji, udzielane jest przede wszystkim w ramach komponentu regionalnego, dlatego zadania Instytucji Pośredniczących powierzone zostały samorządom województw. Ponadto, każda Instytucja Pośrednicząca, biorąc pod uwagę specyfikę Priorytetu, za który odpowiada, oraz doświadczenie instytucji działających w danym obszarze, może - w uzgodnieniu z Instytucją Zarządzającą - oddelegować realizację części zadań do Instytucji Pośredniczących II stopnia.
W województwie pomorskim rolę Instytucji Pośredniczącej pełni Samorząd Województwa Pomorskiego poprzez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, natomiast rolę Instytucji Pośredniczącej II stopnia pełni Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku.
ZAKRES PODMIOTOWY I TERYTORIALNY BADANIA
Badanie obejmie uczestników 250 projektów finansowanych w ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim, zrealizowanych lub będących w trakcie realizacji w dniu 31.12.2013 r. w których oferowane było wsparcie w formie kursów językowych oraz szkolenia komputerowe (ICT). W powyższych projektach wsparciem w formie kursów językowych i/lub komputerowych (ICT) objętych zostało przeszło 17 000 osób.
Po podpisaniu umowy z wybranym w przetargu Wykonawcą badania, IP przekaże mu aktualne dane z bazy PEFS, w związku z czym wskazane powyżej liczby mogą ulec niewielkim zmianom
ZAKRES PRZEDMIOTOWY I KRYTERIA BADANIA
Badanie obejmie 250 projektów, zrealizowanych lub będących w trakcie realizacji w dniu 31.12.2013 r. finansowanych w ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim.
Kryteria ewaluacyjne
Badanie realizowane będzie w oparciu o poniższe kryteria ewaluacyjne.
Efektywność - rozumiana jako ocena poziomu nakładów finansowych poniesionych na realizację działań w ramach projektów obejmujących kursy językowe oraz szkolenia ICT w komponencie regionalnym PO KL dla województwa pomorskiego w stosunku do stopnia w jakim wpłynęły one na osiągnięte efekty projektów.
Skuteczność - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim wsparcie obejmujące kursy językowe oraz szkolenia ICT w ramach projektów realizowanych w komponencie regionalnym PO KL w województwie pomorskim przyczyniło się do osiągnięcia celów tych projektów oraz celów poszczególnych Priorytetów PO KL wdrażanych w województwie.
Użyteczność - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim osiągnięte efekty i rezultaty projektów obejmujących kursy językowe oraz szkolenia ICT w ramach komponentu regionalnego PO KL dla województwa pomorskiego odpowiadają potrzebom uczestników tych projektów. Trwałość - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim działania podjęte w ramach projektów obejmujących kursy językowe oraz szkolenia ICT w komponencie regionalnym PO KL przyczyniły się do trwałej zmiany sytuacji uczestników inicjatyw. Trafność - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim przyjęte cele projektów obejmujących kursy językowe oraz szkolenia ICT w ramach komponentu regionalnego PO KL w województwie pomorskim odpowiadają problemom i potrzebom regionu oraz realnym potrzebom uczestników projektów.
Osiągnięciu celu głównego badania posłuży realizacja następujących celów szczegółowych: Cel szczegółowy I - Analiza rodzajów wsparcia oferowanego w ramach projektów realizowanych w ramach Komponentu regionalnego POKL w Województwie Pomorskim obejmujących kursy języków obcych oraz szkolenia komputerowe (ICT), z uwzględnieniem kompleksowości wsparcia oraz dostosowania do indywidualnych potrzeb uczestników projektów oraz potrzeb regionalnego/lokalnego rynku pracy. Cel szczegółowy II - Ocena trafności, skuteczności oraz użyteczności wsparcia obejmującego kursy językowe oraz szkolenia komputerowe (ICT) w kontekście zdolności do podjęcia/utrzymania zatrudnienia lub poprawy warunków zatrudnienia osób objętych wsparciem tego rodzaju, z uwzględnieniem trwałości uzyskanych efektów. Cel szczegółowy III - Ocena efektywności wsparcia oferowanego w ramach projektów realizowanych w ramach Komponentu regionalnego POKL w Województwie Pomorskim w formie kursów języków obcych oraz szkoleń komputerowych (ICT) oraz sformułowanie rekomendacji co do maksymalnie efektywnego modelu projektów obejmujących tego rodzaju wsparcie w przyszłej perspektywie finansowej (2014-2020) w szczególności w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020. Dla poszczególnych celów szczegółowych określono podstawowe zagadnienia badawcze i przypisano katalog pytań badawczych.
Cel szczegółowy I Analiza rodzajów wsparcia oferowanego w ramach projektów realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim obejmujących kursy języków obcych oraz szkolenia komputerowe (ICT), z uwzględnieniem kompleksowości wsparcia oraz dostosowania do indywidualnych potrzeb uczestników projektów oraz potrzeb regionalnego/lokalnego rynku pracy 1.W jaki sposób w projektach obejmujących kursy językowe/ICT beneficjenci formułowali diagnozę sytuacji problemowej ? Jaka była jakość tych diagnoz (czy była oparta o rzetelnie przeprowadzone rozeznanie potrzeb szkoleniowych potencjalnych uczestników projektów oraz czy rozeznanie to było ponawiane po/na etapie rekrutacji uczestników projektów)? Z czego to wynikało? 2.Wśród projektów obejmujących swym zakresem kursy językowe oraz komputerowe jaki jest udział tych, w których oferowane jest wyłącznie wsparcie tego typu (kursy komputerowe i językowe) a jaki jest udział projektów o charakterze kompleksowym (obejmujących poza kursami komputerowymi i językowymi również inne wsparcie powiązane tematycznie) (szkolenia zawodowe, staże itp.)?
Czy zakres szkolenia językowego/komputerowego był związany tematycznie z zakresem pozostałego wsparcia oferowanego w ramach projektu (czy można w tym przypadku mówić o spójności i kompleksowości wsparcia)?
3.Czy zakres kursu językowego/komputerowego uwzględniał specyfikę rodzaju/stanowiska pracy uczestnika wsparcia czy raczej nawiązywał do klasycznego ogólnego kanonu kursów językowych/komputerowych?
4.Czy zakres kursów językowych/komputerowych odpowiadał potrzebom regionalnego/lokalnego rynku pracy?
5.W jaki sposób i na jakim etapie realizacji/konstruowania projektu przeprowadzana była analiza potrzeb szkoleniowych bezpośrednich odbiorców wsparcia / firm z których byli oni rekrutowani?
6.Czy wsparcie oferowane przez Beneficjanta w projekcie pokrywało się z ofertą usług stale świadczonych przez tego samego Beneficjenta na rynku?
7.W jaki sposób na etapie realizacji projektu przeprowadzana była rekrutacja uczestników?
Cel szczegółowy II Ocena trafności, skuteczności oraz użyteczności wsparcia obejmującego kursy językowe oraz szkolenia komputerowe (ICT) w kontekście zdolności do podjęcia/utrzymania zatrudnienia lub poprawy warunków zatrudnienia osób objętych wsparciem tego rodzaju, z uwzględnieniem trwałości uzyskanych efektów.
1.Czy zakres kursu językowego/komputerowego odpowiadał indywidualnym potrzebom uczestników projektów? Czy był użyteczny na zajmowanych przez nich stanowiskach pracy?
2.Czy w trakcie realizacji projektów obejmujących kursy językowe/komputerowe zakres wsparcia był dostosowywany do indywidualnych potrzeb uczestników projektów?
3.Czy w wyniku objęcia wsparciem uczestnicy projektów poprawili swoją sytuację na rynku pracy (przejawiającą się w znalezieniu, utrzymaniu lub poprawie warunków zatrudnienia)? Jak efekty te przedstawiają się w podziale na uczestników projektów objętych wyłącznie jednym rodzaj wsparcia (kursem językowym/komputerowym) i wieloma rodzajami wsparcia? Czy efekty te można przypisać wyłącznie kursom językowym/komputerowym?
4.W jaki sposób wiedza nabyta w ramach kursów językowych/komputerowych jest wykorzystywana w praktyce? Czy jest pogłębiana po zakończeniu uczestnictwa w projekcie?
5.Odnośnie powyższych pytań, czy można zidentyfikować różnice pomiędzy projektami otwartymi a projektami objętymi regułami pomocy publicznej ? Jeśli tak - to jakie? Czy projekty objęte regułami pomocy publicznej, obejmujące wsparcie w postaci kursów językowych/komputerowych zostałyby zrealizowane pomimo braku dofinansowania ze środków EFS? Dlaczego?
6.Czy specyfika uczestników projektów miała wpływ na jakość uzyskiwanych rezultatów projektu? W szczególności czy wpływ na jakość rezultatów ma przyjęta w systemie realizacji PO KL 2007 - 2013 struktura wieku czy wykształcenia uczestników projektu?
Cel szczegółowy III Ocena efektywności wsparcia oferowanego w ramach projektów realizowanych w ramach Komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim w formie kursów języków obcych oraz szkoleń komputerowych (ICT) oraz sformułowanie rekomendacji co do maksymalnie efektywnego modelu projektów obejmujących tego rodzaju wsparcie w przyszłej perspektywie finansowej (2014-2020) w szczególności w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020.
1Jak przedstawia się trwałość efektów wsparcia obejmującego kursy językowe/komputerowe?
2.Jak przedstawia się efektywność kosztowa projektów obejmujących kursy językowe/komputerowe przed i po wprowadzeniu obowiązku stosowania stawek jednostkowych w ramach POKL?
3.Czy jakość efektów wsparcia uległa zmianie w następstwie wprowadzenia stawek jednostkowych kursów językowych/komputerowych w ramach POKL?
4.Jaki model wsparcia (model popytowy lub podażowy), obejmujący kształcenie
w zakresie kwalifikacji językowych i/lub komputerowych byłyby najwłaściwszy dla osób bezrobotnych i/lub wykluczonych społecznie?
5.Jaki jest najskuteczniejszy model (w systemie popytowym) kształcenia ustawicznego w zakresie kwalifikacji językowych i/lub komputerowych dla specyficznych grup odbiorców w poszczególnych priorytetach inwestycyjnych?
6.Czy można zidentyfikować różnice pomiędzy projektami otwartymi a projektami objętymi regułami pomocy publicznej?
7.Jakich branż regionalnej gospodarki oraz jakich stanowisk zawodowych dotyczy
w największym i najmniejszym stopniu zapotrzebowanie na kompetencje językowe
i komputerowe?
METODOLOGIA I SPOSÓB ORGANIZACJI BADANIA
Ewaluacja powinna dostarczyć wyczerpujących i wiarygodnych odpowiedzi na wymienione
w zakresie badania zagadnienia. Wykonawca zobowiązany jest do znalezienia odpowiedzi na postawione przez Zamawiającego pytania.
Od Wykonawcy badania oczekuje się przedstawienia spójnej koncepcji realizacji badania ewaluacyjnego. W zależności od przyjętej koncepcji dopuszczalna jest modyfikacja lub uzupełnienie pytań badawczych zaproponowanych przez Zamawiającego. Wykonawca powinien zaproponować również metodologię badania, w tym szczegółowe zestawienie metod/technik, które wykorzysta do uzyskania odpowiedzi na pytania badawcze.
Ze względu na charakter badania, niezbędne jest zastosowanie starannie przemyślanego zestawu ilościowych oraz jakościowych metod i technik zbierania i analizy danych.
Wymagane minimum metodologiczne obejmuje:
PRZEWIDYWANE MINIMUM METODOLOGICZNE:
ANALIZA DANYCH ZASTANYCH (DESK RESEARCH)
Dokumentacja co najmniej 150 projektów obejmujących swym zakresem wsparcie
w postaci kursów językowych oraz szkoleń ICT.
Dokumenty programowe dotyczące perspektywy finansowej 2007-2013 (m.in. PO KL, SzOP PO KL), dokumentacje konkursowe.
Strategia Rozwoju Województwa 2020, Regionalny Program Strategiczny w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Aktywni Pomorzanie (RPS AZS).
Dokumenty programowe dotyczące perspektywy finansowej 2014-2020 (Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020).
Dostępne statystyki, raporty i opracowania dot. zapotrzebowania regionalnego
i lokalnego rynku pracy na kwalifikacje w zakresie ICT oraz znajomości języków obcych.
ANKIETA CATI
Z uczestnikami projektów.
ANKIETA CAWI
Z Beneficjentami oraz partnerami projektów.
WYWIAD POGŁĘBIONY
Z przedstawicielami Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego UMWP (3);
Z przedstawicielami Departamentu Edukacji i Sportu UMWP (2);
Z przedstawicielami Beneficjentów (5);
Z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, do których obowiązków należy realizacja zadań w zakresie POWER, związanych z programowaniem wsparcia w obszarze tematycznym niniejszego badania (1);
CASE STUDY
Wybrane projekty, uzgodnione z Zamawiającym, wykazujące się szczególną użytecznością oraz kompleksowością wsparcia.
WYWIAD ZOGNISKOWANY
Z przedstawicielami beneficjentów i uczestników projektów, z przedstawicielami pracodawców uczestników projektów;
Z przedstawicielami organizacji pracodawców/samorządów gospodarczych, z przedstawicielami Spółek Akcyjnych powołanych do życia przez samorząd terytorialny, mających na celu promocję gospodarki województwa pomorskiego wśród zagranicznych przedsiębiorców;
Z przedstawicielami Departamentów: Rozwoju Regionalnego, Edukacji i Sportu, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego;
Z przedstawicielami Pomorskiego Klastra ICT.
Podana powyżej propozycja narzędzi badawczych nie jest listą wyczerpującą, stanowi minimum metodologiczne proponowane przez Zamawiającego i może podlegać modyfikacjom lub/i uzupełnieniom. Oczekuje się, iż Wykonawca, w oparciu o swoją wiedzę i dotychczasowe doświadczenie zaproponuje w ofercie w Metodologii realizacji zamówienia, właściwy z punktu widzenia celów ewaluacji, pełny katalog metod, technik, narzędzi badawczych wraz z określeniem liczebności i struktury badanych grup.
Ponadto, w ofercie w Metodologii realizacji zamówienia, powinna znaleźć się propozycja uszczegółowienia opisu i sposobu doboru próby badawczej, wielkości próby i opis jej struktury (do poszczególnych narzędzi z uzasadnieniem przyjętego podejścia metodologicznego), wskazanie konkretnej liczby pogłębionych wywiadów indywidualnych, ankiet oraz innych narzędzi zaproponowanych przez Wykonawcę, jak również sposoby zagwarantowania rzetelności oraz trafności zastosowanych narzędzi.
Po podpisaniu umowy, na etapie przedłożenia i uzgodnienia raportu metodologicznego Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym, dokona uszczegółowienia narzędzi badawczych zaproponowanych przez Wykonawcę w ofercie.
ZAKRES DOSTĘPNYCH DOKUMENTÓW I WIEDZY W OBSZARZE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
W celu prawidłowej realizacji badania należy zapoznać się m.in. z poniżej wymienionymi dokumentami:
1.Strategiczne dokumenty krajowe dotyczące PO KL 2007 - 2013:
a)Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013,
b)Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013,
c)System Realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013,
d)Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013,
e)Wytyczne w sprawie wdrażania projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
f)Wytyczne w zakresie udzielania pomocy publicznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
g)Podręcznik przygotowywania wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
h)Zakres realizacji projektów partnerskich określony przez Instytucję Zarządzającą Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
i)Projekt Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
2.Strategiczne dokumenty regionalne:
a)Strategia Rozwoju Województwa Pomorskiego do roku 2020,
b)Regionalny Program Strategiczny Aktywni Pomorzanie,
c)Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013,
d)Projekt Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014 - 2020 przyjęty uchwałą nr 107/325/14 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 07.02.2014 r.
3.Dokumenty wewnętrzne IP dotyczące PO KL:
a)Plany Działania dla województwa pomorskiego na lata 2007-2008, 2009, 2010, 2011, 2012 dla Priorytetów VI, i VIII PO KL.
4.Dokumentacja projektów realizowanych w Poddziałania 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałania 8.1.2 POKL, obejmujących udzielenie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych,
5.Dane Beneficjentów z Podsystemu Monitorowania EFS niezbędne do realizacji badania.6.Dane dotyczące projektów z KSI SIMIK 07 - 13 niezbędne do realizacji badania.
Dokumenty określone w punktach od 1 do 3 znajdują się na stronach:
www.efs.gov.pl, www.urzad.pomorskie.eu/pl oraz defs.pomorskie.eu/pl
W trakcie realizacji badania Wykonawcy zostaną udostępnione dokumenty określone w punktach 4 do 6.
Wykonawca powinien również we własnym zakresie poszerzyć listę opracowań, wykorzystując także inne źródła i opracowania zgodnie z przyjętą koncepcją badania.
Wykonawca jest zobowiązany do sprawnej i terminowej realizacji badania oraz współpracy z Zamawiającym, w tym:
konsultowania na etapie sporządzania raportu metodologicznego, szczegółów narzędzi badawczych zaproponowanych uprzednio przez Wykonawcę w złożonej ofercie, przygotowania kwestionariuszy/scenariuszy/materiałów do badania,
realizacji prac terenowych, zapewnienia respondentom pełnej anonimowości w celu uzyskania jak najbardziej wiarygodnych danych, zachowania pełnej poufności danych dotyczących udostępnionej dokumentacji analizowanych projektów oraz danych ich Beneficjentów.
pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania odpowiednio do potrzeb, kontakt telefoniczny i e-mail, wyznaczenie osoby do kontaktów roboczych) - minimum 4 spotkania robocze w siedzibie Zamawiającego w zależności od jego decyzji, informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji badania (na bieżąco). Wykonawca obowiązany jest co dwa tygodnie przedstawić Zamawiającemu informację na temat bieżących czynności badawczych podejmowanych w ramach badania. Na żądanie Po wyborze oferty a przed podpisaniem umowy Wykonawca uzgodni z Zamawiającym Szczegółowy plan prac zespołu badawczego określający zadania jakie będą realizowane w trakcie badania, członków zespołu badawczego odpowiedzialnych za te zadania oraz terminy ich wykonania (zgodne z Harmonogramem wskazanym w SIWZ).

Kody CPV:
712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
716200000 (Usługi analizy)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 154

Informacja na temat wadium:
Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium.

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt. 1 (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).

Wiedza i doświadczenie:
Na dowód posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca udokumentuje należyte wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie, co najmniej cztery usługi, polegające na ewaluacji i/lub analizie i/lub badaniach społecznych (z wykluczeniem usług audytowych) o łącznej wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto,
Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 2 (wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 5 do SIWZ) oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).

Potencjał techniczny:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt. 1 (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje (lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów o udostępnieniu mu) zespołem badawczym, składającym się z co najmniej 3 osób, w tym:
a) kierownika Zespołu - posiadającego doświadczenie w kierowaniu zespołem ewaluacyjnym tj. kierował zespołami ewaluacyjnymi w trakcie realizacji przynajmniej dwóch badań ewaluacyjnych o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każde,
b) członka zespołu ds. metodologii - posiadającego doświadczenie w stosowaniu metod i technik przeprowadzania badań ewaluacyjnych, tj. brał udział w opracowaniu metodologii oraz realizacji przynajmniej dwóch badań ewaluacyjnych,
c) członka zespołu ds. badań i ewaluacji posiadającego doświadczenie w opracowaniu i realizacji przynajmniej dwóch badań/analiz dotyczących problemu kształcenia w zakresie kompetencji komputerowych i/lub językowych( w zakresie języków obcych).

Zamawiający zastrzega, że wyżej wskazane funkcje poszczególnych osób nie mogą być łączone.

Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 3 (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do SIWZ) oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).

Sytuacja ekonomiczna:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).

Oświadczenie nr 4: Tak

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
4. Udział w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku spółki cywilnej Zamawiający przyjmuje, że uczestnikami postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w rozumieniu art. 2 pkt 11 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawcami są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
3) Wykonawcy, o których mowa w pkt. 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia.
4) Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć dokumenty,
o których mowa w niniejszym rozdziale w ust. 2 pkt 1-2 oraz w ust. 3
5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia złożą łącznie Formularz oferty oraz jeden komplet dokumentów, o których mowa w niniejszym rozdziale ust. 1 pkt 1-3. Dokumenty te powinny być przygotowane w taki sposób, aby Zamawiający mógł dowiedzieć się, jaki udział
w wykonaniu zamówienia będzie miał każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2 - składa dokument lub dokumenty wystawione
w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
6. Dokumenty, o których mowa w ust. 5 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
7. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 5, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Do aktualności tego dokumentu mają odpowiednie zastosowanie zapisy ust. 6.
8. Dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę - z wyjątkiem dokumentów wskazanych w ust. 9 niniejszego rozdziału.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega za zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów - poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski.
9. Dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale, tj. rozdział VI ust. 1 pkt 1 oraz ust. 3 muszą być złożone w oryginale lub kserokopii poświadczonej notarialnie.
10. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy
i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go i nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Wszelkie Istotne zmiany umowy będą wymagały pisemnego aneksu pod rygorem nieważności
8.Istotne zmiany postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy mogą dotyczyć:
1) terminu realizacji zamówienia,
2) warunków i terminów płatności,
3) zmiany składu zespołu badawczego, w tym jego kierownika.
9. Zmiany, o których mowa w ust. 8:
1) w zakresie pkt. 1) i 2) w przypadku wystąpienia siły wyższej. Pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz, którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie. O braku możliwości dotrzymania terminu Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, określając jednocześnie nowy termin realizacji zamówienia,
2) w zakresie pkt. 2) w przypadku: zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w trakcie realizacji umowy, lub regulacji dot. wykorzystania środków budżetowych,
3) w zakresie pkt. 1), w przypadku przedłużenia terminu zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia,
4) w zakresie 3) w przypadku wystąpienia innych niż siła wyższa, o której mowa w pkt. 1) niezawinionych przez Wykonawcę szczególnych okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia zgodnie z ofertą i jedynie za zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie. Zgoda, na dokonanie zmiany składu zespołu badawczego może zostać udzielona pod warunkiem zapewnienia przez Wykonawcę nowego/-ych członka/-ów i który/-rzy posiadać będą doświadczenie i kwalifikacje zawodowe co najmniej równorzędne jak osoby wskazane w ofercie.
10. Wykonawca wnioskujący o zmianę umowy, przedkłada zamawiającemu pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy.

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 40

Nazwa kryterium 2: Metodologia i sposób realizacji zamówienia

Znaczenie kryterium 2: 60

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.pomorskie.eu

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Urzad Marszałkowski Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk pok. 133H

Data składania wniosków, ofert: 12/05/2014

Godzina składania wniosków, ofert: 09:30

Miejsce składania:
Kancelaria Ogólna (pok. 4a)
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego
ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Poddzałanie 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałanie 8.1.2 POKL 2007-2013

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

61703 / 2015-04-30 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni - Gdynia (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie dokumentacji, na którą składać się będą 2 (dwa) studia wykonalności wraz z dwoma aktualizacjami każdego ze studiów

480124 / 2013-11-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni - Gdynia (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie analiz ruchu wraz z wykonaniem pomiarów ruchu drogowego dla przedsięwzięcia dotyczącego rozbudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni

187643 / 2012-08-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Samorząd Województwa Pomorskiego - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie studium wykonalności wraz z wnioskiem o dofinansowanie projektu pn. Zakup i modernizacja kolejowego taboru pasażerskiego, o napędzie elektrycznym, do obsługi połączeń międzyregionalnych, na obszarze co najmniej dwóch województw

316450 / 2012-08-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Malbork - Malbork (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Przygotowanie, opracowanie i dostarczenie dokumentu antykryzysowego pt. Strategia przewidywania i zarządzania zmianą gospodarczą w Mieście Malborku na lata 2013-2020.

66964 / 2016-03-24 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni - Gdynia (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie studium wykonalności dla projektu pn. Modernizacja istniejących wałów przeciwpowodziowych oraz budowa nowych wałów i przegród przeciwpowodziowych w Krynicy Morskiej

176711 / 2009-10-13 - Inny: Celowa spółka komunalna

Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o. - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie studium wykonalności oraz wniosku aplikacyjnego dla Przedsięwzięcia pn. Budowa Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku

64563 / 2015-05-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Pomorskie - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie opracowania pt.: Koncepcja oznakowania tras rowerowych w ramach przedsięwzięcia strategicznego Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i /Wiślana Trasa Rowerowa/ (R-9)

293782 / 2010-09-16 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Sporządzenie Studium Wykonalności i wniosku aplikacyjnego oraz opracowanie i skompletowanie wszystkich niezbędnych załączników do wniosku dla projektu pn.: Rewitalizacja Kanału Elbląskiego na odcinkach: Jezioro Drużno - Miłomłyn, Miłomłyn - Zalewo, Miłomłyn - Ostróda - Stare Jabłonki, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007 - 2013

22626 / 2010-01-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Gdańsk Urząd Miejski w Gdańsku - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Dostosowanie wniosku aplikacyjnego studium wykonalności dla projektu pn.: Ochrona wód Zatoki Gdańskiej - budowa i modernizacja systemu odprowadzania wód w Gdańsku, do aktualnych wymogów POIiŚ

320952 / 2012-08-29 - Podmiot prawa publicznego

Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych "Stary Las" Sp. z o. o. - Starogard Gdański (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Sporządzenie analizy finansowej dla gmin będących udziałowcami Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych Stary Las Sp. z o.

82261 / 2014-04-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Pomorskie - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie dzieła pn. Analiza wykonalności przedsięwzięcia ,Kajakiem przez Pomorze,- zagospodarowanie szlaków wodnych w województwie pomorskim dla rozwoju turystyki kajakowej dofinasowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007- 2013 Oś Priorytetowa 1. Pomoc Techniczna, Działanie 10.2. Informacja, Komunikacja i Przygotowanie projektów, Poddziałanie 10.2.2. Przygotowanie projektów, wspófinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

83588 / 2015-04-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Sierakowice - Sierakowice (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie Studium Wykonalności oraz dokumentacji przedprojektowej dla przedsięwzięcia inwestycyjnego: Rewitalizacja linii kolejowej nr 229 na odcinku od stacji kolejowej Kartuzy do stacji Lębork.

177029 / 2011-06-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Pruszcz Gdański - Pruszcz Gdański (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie studium wykonalności wielowariantowej koncepcji Kolejowej Obwodnicy Metropolii Pruszcz Gdański - Goszyn

314143 / 2008-11-14 - Inny: Gminna samorzÄ…dowa jednostka organizacyjna

Zarząd Dróg Miejskich w Słupsku - Słupsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie studium wykonalności i wniosku aplikacyjnego przedsięwzięcia w ramach działania Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko dla inwestycji pn. Spięcie korytarza transportowego Zach. z Płn. Via/Rail Hanseatica (dostęp portu morskiego w Ustce i poligonu NATO do Szpitala Woj. w Słupsku) - odcinek łączący DK nr 6 z DK nr 21 ponad torami kolejowymi

229236 / 2008-10-07 - Inny: administracja samorzÄ…dowa gminna

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
OPRACOWANIE STUDIUM WYKONALNOŚCI DLA ZADANIA INWESTYCYJNEGO: PRZEBUDOWA ULIC ŁĄKOWA, WRÓBLA W GDAŃSKU ORAZ ULIC PRZYLEGŁYCH WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ PODZIEMNĄ

132476 / 2013-04-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Samorząd Województwa Pomorskiego - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie badania ewaluacyjnego pt. Ocena wpływu projektów zrealizowanych w ramach RPO WP na środowisko w województwie pomorskim oraz opracowanie Raportu z realizacji badania.

53302 / 2014-02-14 - Uczelnia publiczna

Gdański Uniwersytet Medyczny - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
ZP/12/2014 Opracowanie studium wykonalności projektu pn: Centrum Badawczo - Wdrożeniowe Programów Zintegrowanej Opieki i Telemedycyny wraz ze zbadaniem potrzeb i oczekiwań kluczowych interesariuszy

56291 / 2014-03-17 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
PROGRAM KOMPLEKSOWE ZABEZPIECZENIE PRZECIWPOWODZIOWE ŻUŁAW DO ROKU 2030 PLAN DZIAŁAŃ DLA ETAPU II (2014-2020)

218141 / 2011-08-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu Gdańskiego - Pruszcz Gdański (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie Studium Wykonalności dla zadania pn. Przebudowa Kanału Raduni na terenie Pruszcza Gdańskiego realizowanego w ramach projektu: Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław - Etap I - Powiat Gdański (zwanego dalej Projektem), który jest wpisany na listę Projektów indywidualnych pod numerem POIiŚ 3.1-2.6., w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Priorytet III Zarządzanie zasobami i przeciwdziałanie zagrożeniom środowiska Działanie 3.1 Retencjonowanie wody i zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego,

166065 / 2013-08-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Samorząd Województwa Pomorskiego - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
wykonanie badania ewaluacyjnego pn.: Ocena wsparcia udzielonego w projektach realizowanych przez organizacje pozarządowe w ramach komponentu regionalnego PO KL dla województwa pomorskiego w kontekście przyszłej perspektywy finansowej

266252 / 2008-12-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Wójt Gminy Ustka - Ustka (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie studium wykonalności na budowę/ rozbudowę/ modernizację oczyszczalni ścieków w Rowach w Gminie Ustka dla zlewni Rowy.

306742 / 2015-11-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Kościerski - Kościerzyna (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
PRZETARG NIEOGRANICZONY NA: Opracowanie dokumentacji projektowej na dostosowanie profilu szkolnictwa ponadgimnazjalnego do potrzeb rynku pracy poprzez stworzenie pracowni nauki zawodu - opracowanie dokumentacji projektowej, tj.: 1. Opracowanie studium wykonalności 2. Opracowanie projektu i specyfikacji wyposażenia 3. Opracowanie dokumentacji technicznej dotyczącej modernizacji budynku warsztatów przeznaczonych pod pracownie praktycznej nauki zawodu - dla Powiatowego Zespołu Szkół nr 3 w Kościerzynie.

112862 / 2015-05-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Pomorskie - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie audytu energetycznego i studium wykonalności dla projektu Termomodernizacja obiektów stanowiących własność Województwa Pomorskiego