Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

60065 / 2014-03-20 - Administracja samorządowa / Urząd Miasta Chorzów, Biuro Zamówień Publicznych (Chorzów)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 60065

Data publikacji: 2014-03-20

Nazwa:
Urząd Miasta Chorzów, Biuro Zamówień Publicznych

Ulica: Rynek 1

Numer domu: 1

Miejscowość: Chorzów

Kod pocztowy: 41-500

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 32 2-411-261...9

Numer faxu: 32 2-417-458

Adres strony internetowej: www.chorzow.eu

Regon: 27625530600000

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa prawna Urzędu Miasta Chorzów

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem niniejszego zamówienia są kompleksowe usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunalami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz usługi prawnicze polegające na doradztwie prawnym

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: a;b;

zamowienie_pprawna: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

zamowienie_uzasadnienie:
W związku z tym, że w dniu 31 marca 2014 r. wygasa umowa z dnia 08.03. 2013 r. na stałą obsługę prawną, stwierdza się, że występują okoliczności przemawiające za zasadnością kontynuowania współpracy z Konsorcjum firm:
1.Pawełczyk & Szura Kancelaria Radców Prawnych Spółka Partnerska, 40-096 Katowice, ul. 3 Maja 24/4
2.Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych G. Morawska-Stanecka, M. Stańko Spółka Partnerska, 40-057 Katowice, ul. PCK 10/14, świadczącym obsługę prawną od roku 2011 .
Uzasadnia to przede wszystkim konieczność rozwiązania istniejących problemów prawnych co gwarantuje kontynuacja prowadzonej obsługi prawnej, znajomość działania jednostki , poza tym wysoka ilość aktualnie prowadzonych spraw sądowych. Aktualnie pozostają w toku 220 sprawy sądowe i 216 sprawy egzekucyjne.
Zastosowanie w takiej sytuacji procedury wyboru obsługi prawnej w trybie otwartym i konkurencyjnym będzie ryzykowne, gdyż kontynuacja działań procesowych, znajomość spraw może mieć zasadnicze znaczenia dla powodzenia ich rozstrzygania.
Zastosowanie trybu niekonkurencyjnego jest uzasadnione w stosunku do Konsorcjum ze względu na przesłankę zastosowania takiego trybu, wyspecyfikowaną w art. 5 ust.1a i w art. 5 ust.1b ustawy Pzp. , która tak reguluje kwestię m.in. trybu z wolnej ręki:
Zgodnie z powołanym powyżej przepisem, do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art.2a, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych, uzasadnionych przypadkach, niż określone odpowiednio w art. 62 ust.1. lub art.67 ust.1., w szczególności, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W opisywanym przypadku, ze względu na specyfikę działań Zamawiającego, niecelowe jest oddzielenie usług prawniczych w zakresie bieżącej działalności od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Wykonawca od strony prawnej nadzoruje wiele bieżących działań Zamawiającego, które w bezpośredni sposób są lub mogą być związane z zakończonymi, bieżącymi lub mogącymi zaistnieć w przyszłości postępowaniami. Działania te muszą oznaczać się systematyką i niezwykle istotnym ich elementem jest ciągłość oraz trzymanie się przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy. Oddzielenie usług prawniczych w zakresie bieżącej działalności od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego i powierzenie tych zadań dwóm różnym podmiotom mogłoby bardzo negatywnie wpłynąć na pracę jednostki, a przede wszystkim utrudniałoby terminowe załatwienie wielu spraw, jak również mogłoby powodować zwiększenie wydatków w związku z powielaniem się niektórych czynności wykonywanych niezależnie przez każdy z tych podmiotów. Mając powyższe na względzie połączenie usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego i usług prawniczych w zakresie bieżącej działalności jest racjonalne z uwagi na celowość zapewnienia kompleksowej obsługi prawnej wynikającej ze specyfiki spraw i problemów prawnych związanych z działalnością Zamawiającego, a więc dopuszczalne z punktu widzenia art. 5 ust. 3 ustawy PZP.
Poza powyższymi działaniami dotychczas wykonujący te usługi Wykonawca, ze względu na dotychczas świadczone na rzecz Zamawiającego usługi prawne, pozyskał niezbędną wiedzę, jest w stanie zapewnić ciągłość usług i kontynuację szeregu procesów sądowych oraz innych działań w zakresie kompleksowej obsługi prawnej. Co więcej, udzielenie zamówienia z wolnej ręki Wykonawcy, w celu kontynuowania obsługi prawnej świadczonej od 2011 r. znajduje swe oparcie w kontekście przepisu art. 5 ust.1 b ustawy:
Cyt. -W przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki.-,
z uwagi na znaczny udział w przedmiocie zamówienia usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego celu ochrony ważnych praw Zamawiającego jak i jest uzasadnione w rozumieniu art.5 ust.1a ustawy. Zastosowanie innego trybu w przedmiotowej sprawie mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W szczególności, świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekłada się wprost na racjonalność wydatkowania środków na te usługi. Należy mieć na uwadze, że cena usługi została ustalona wskutek publicznego, otwartego i konkurencyjnego trybu przetargu nieograniczonego i nie ulegnie ona zmianie.
Za racjonalnością kontynuowania współpracy z dotychczasowym Wykonawcą przemawia również fakt, iż jest on zaznajomiony z szeregiem postępowań sądowych i administracyjnych oraz innych spraw prowadzonych przez Zamawiającego. Wybór innego podmiotu spowodowałby konieczność kilkumiesięcznych przygotowań i wprowadzenia nowego Wykonawcy w tematykę spraw, co mogłoby w wielu przypadkach doprowadzić do nieuzasadnionego przedłużania postępowań i utrudnień w realizacji zadań przez Zamawiającego oraz ponoszenia dodatkowych wydatków za czynności już wykonane. Utrzymanie ciągłości w zakresie doradztwa w wielu przypadkach znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie. Z kolei wdrożenie nowego wykonawcy wiązałoby się z koniecznością poświęcenia przez pracowników urzędu znacznie więcej czasu na wprowadzenie w problematykę postępowań i innych zadań, realizowanych przez Zamawiającego kosztem realizacji bieżących spraw. Należy także zwrócić uwagę na specyfikę usług prawniczych, a mianowicie na fakt, iż satysfakcjonujące efekty obsługi prawnej z jednej strony zależą od profesjonalizmu usługodawcy (czynnik obiektywny), a z drugiej strony liczy się zaufanie pomiędzy usługodawcą a usługobiorcą (czynnik subiektywny). Z uwagi na doświadczenia dotychczasowej współpracy należy stwierdzić, że Wykonawca jest partnerem sprawdzonym w różnorodnych okolicznościach, a świadcząc swoje usługi wykazał swój profesjonalizm, niezawodność, rzetelność, skrupulatność, mobilność, umiejętność dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz umiejętność identyfikacji najlepiej pojętego interesu Zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki dotychczasowemu Wykonawcy zmniejsza w sposób istotny potencjalne ryzyko strat, jakie powstawałoby w przypadku powierzenia obsługi prawnej nowemu, nie sprawdzonemu podmiotowi, a zatem uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie z uwagi na konieczność zapewnienia racjonalnego wydatkowania środków przeznaczonych przez Zamawiającego na usługi prawnicze.
W świetle powyższego zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne, dlatego też Zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy - Konsorcjum firm:
1.Pawełczyk & Szura Kancelaria Radców Prawnych Spółka Partnerska, 40-096 Katowice, ul. 3 Maja 24/4
2.Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych G. Morawska-Stanecka, M. Stańko Spółka Partnerska, 40-057 Katowice, ul. PCK 10/14.

Nazwa wykonawcy:
Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych G. Morawska-Stanecka, M. Stańko Spółka Partnerska

Adres pocztowy wykonawcy: ul. PCK 10/14

Miejscowość: Katowice

Kod pocztowy: 40-057

ID województwa: 11

Województwo / kraj: śląskie

Nazwa wykonawcy: Pawełczyk

Adres pocztowy wykonawcy: ul. 3 Maja 24/4

Miejscowość: Katowice

Kod pocztowy: 40-096

ID województwa: 11

Województwo / kraj: śląskie

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Podobne przetargi

22265 / 2009-01-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Ruda Śląska (śląskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
obsługa prawna Ośrodka w zakresie realizacji zadań statutowych następujących komórek organizacyjnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej : Dział Techniczno Gospodarczy, Dział Metodyczno Konsultacyjny, Dział Opieki nad Dzieckiem, Zespół ds. Rehabilitacji

1872 / 2012-01-02 - Podmiot prawa publicznego

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zabrzu Sp. z o.o. - Zabrze (śląskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz usługi doradztwa prawnego w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Zabrzu Sp. z o.o.

531852 / 2013-12-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Gierałtowice - Gierałtowice (śląskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Kompleksowa obsługa prawna Referatu Podatków i Opłat Lokalnych Urzędu Gminy Gierałtowice

10561 / 2011-01-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Łazy - Łazy (śląskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2011r. do 31.12.2013r

52003 / 2010-03-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Katowice - Katowice (śląskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Wykonanie opinii prawnej pn.: Analiza wyboru operatora dla projektowanego obiektu wielofunkcyjnego Międzynarodowe Centrum Kongresowe i funkcjonującego obiektu Hali Widowiskowo - Sportowej SPODEK

222964 / 2011-07-29 - Podmiot prawa publicznego

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach - Katowice (śląskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie stałej obsługi prawnej dla Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach

266345 / 2014-12-31 - Inny: Jednostka Wojskowa

Jednostka Wojskowa 4217 - Gliwice (śląskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie stałej obsługi prawnej Jednostki Wojskowej 4217 Gliwice.

154722 / 2013-04-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Dąbrowa Górnicza - Dąbrowa Górnicza (śląskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Zawarcie umowy-zlecenie z doradcą ds. prawnych w ramach projektu Inkubator Społecznej Przedsiębiorczości Województwa Śląskiego

344099 / 2010-12-01 - Inny: Zakład Budżetowy

Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych - Dąbrowa Górnicza (śląskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług kompleksowej obsługi prawnej na rzecz Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych w Dąbrowie Górniczej

21399 / 2016-03-01 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach - Katowice (śląskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Stała i kompleksowa obsługa prawna Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach

20748 / 2016-01-29 - Inny: Instytut Badawczy

Instytut Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego - Sosnowiec (śląskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Åšwiadczenie pomocy prawnej na rzecz Instytut Medycyny Pracy i Zdrowia Åšrodowiskowego w Sosnowcu

133310 / 2011-05-28 - Inny: Przedsiębiorstwo Międzygminne

Międzygminne Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami "Master" Sp. z o.o. - Tychy (śląskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Międzygminnego Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami i Energetyki Odnawialnej Master Sp. z o.o. w zakresie realizacji projektu pod nazwą Dostosowanie systemu gospodarki odpadami na terenie gmin wspólników do obowiązujących przepisów przez budowę Zakładu Kompleksowego Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Tychach

38549 / 2012-02-16 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Pawłowice - Pawłowice (śląskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie obsługi prawnej Urzędu Gminy Pawłowice oraz jednostek organizacyjnych

205007 / 2013-10-04 - Inny: Uczelnia publiczna

Politechnika Śląska - Gliwice (śląskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług pomocy prawnej dotyczących zastępstwa procesowego. Oznaczenie sprawy: OZ/U/86/KP/13.