Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

71632 / 2014-03-04 - Administracja samorządowa / Zarząd Powiatu Starogardzkiego (Starogard Gdański)

Prowadzenie przez ekspertów zewnętrznych warsztatów i szkoleń, wykładów, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli podczas realizacji projektu: Nauczyciel na miarę czasów, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POKL

Opis zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie przez ekspertów zewnętrznych warsztatów i szkoleń, wykładów, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli podczas realizacji projektu: Nauczyciel na miarę czasów realizowanego przez Powiat Starogardzki . Zamówienie dotyczy wspomagania 16 szkół i 1 przedszkole z powiatu starogardzkiego. Projekt realizowany w ramach POKL, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
2. Szkolenia odbywać się będą w 17 placówkach na terenie powiatu starogardzkiego
od lutego do 30 czerwca 2014 r. Czas trwania warsztatów i szkoleń - 15h/placówka, wykładu - 10,5h/placówka, konsultacji indywidualnych - 10h/placówka, konsultacji grupowych - 5h/placówka. Łączna liczba godzin przypadających na jedną placówkę wyniesie 40,5 gdzie przez jedną godzinę rozumie się 60 minut.
3. Liczba uczestników/uczestniczek w każdej grupie, dla której prowadzona będzie określona forma doskonalenia nauczycieli, wyniesie w placówkach 8 osób. 7 nauczycieli + 1 dyrektor.
4. Formy doskonalenia nauczycieli realizowane będą w następujących typach placówek oświatowych: szkołach podstawowych, gimnazjach, liceach ogólnokształcących,
technikach, szkołach zawodowych oraz w przedszkolach.
5. Wykonawca na początku doskonalenia, przekaże uczestnikom doskonalenia treści wynikające z Poradnika pn.: Zasada Równości Szans Kobiet i Mężczyzn w Projektach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dostępny m.in. na stronie http://www.efs.gov.pl/dzialaniapromocyjne/Documents/Poradnikaktualizacja2010.pdf) oraz poinformuje, że doskonalenie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
6. Szkolenia powinny być przeprowadzone w dni robocze od godz. 13.00 lub w dni wolne od pracy, zgodnie z uzgodnionym z Wykonawcą i dyrektorem szkoły harmonogramem realizacji doskonalenia, zawierającym terminy realizacji poszczególnych form doskonalenia wykładów/warsztatów. Harmonogram zostanie uzgodniony przed podpisaniem umowy.
7. Wykonawca zapewnia bieżące sporządzanie dokumentacji związanej z realizacją zadania, w szczególności prowadzenie Dziennika zajęć i List obecności uczestników doskonalenia na formularzach, których wzór określi Zamawiający.


8. Wykonawca będący osobą fizyczną może złożyć ofertę na więcej niż jedna część zamówienia pod warunkiem, że ilość godzin przeznaczonych na realizację przedmiotowego zamówienia nie przekroczy 121,5 h łącznie.
9. Wykonawca - firma - może złożyć ofertę na całość przedmiotu zamówienia pod warunkiem, że ilość godzin przeznaczonych na realizację przedmiotowego zamówienia nie przekroczy 121,5 h łącznie dla jednej osoby wskazanej do wykonania zamówienia.
10. Zamawiający podzielił zamówienie na 11 części.
1) Przeprowadzenie warsztatów i szkoleń - 15h, wykładów - 10,5h, konsultacji indywidualnych - 10h , konsultacji grupowych - 5h w danej placówce;
2) Odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli;
3) Zapewnienie trenerów, szkoleniowców, wykładowców, konsultantów, ekspertów
w danych dziedzinach do przeprowadzenia form doskonalenia nauczycieli; podanie Zamawiającemu danych i kwalifikacji trenerów do konkretnej części;
4) Opracowanie i przesyłanie Szkolnemu Organizatorowi Rozwoju Edukacji (SORE) wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzonych form doskonalenia nauczycieli na tydzień przed terminem szkolenia zarys scenariuszy, a co najmniej 3 dni przed szkoleniem wersję elektroniczną materiałów dla uczestników do druku;
5) Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej pro-testu i post-testu (co najmniej
3 dni przed pierwszym i ostatnim warsztatem/konsultacjami - do druku);
6) Przeprowadzenie pro -testu i post - testu oraz przekazanie sprawdzonych testów SORE do dwóch tygodni po przeprowadzeniu testu;
7) Analiza ilościowa i jakościowa pro-testu i post-testu (wersja elektroniczna i papierowa
z własnoręcznym podpisem złożona w Biurze Projektu do 2 tygodni po przeprowadzeniu testu);
8) Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej ankiety ewaluacyjnej dotyczącej przeprowadzonych szkoleń co najmniej 3 dni przed szkoleniem - do druku);
9) Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dotyczącej przeprowadzonych szkoleń
z częstotliwością po każdym szkoleniu;
10) Ustalenie terminów realizacji poszczególnych form doskonalenia w porozumieniu
z SORE harmonogramy szkoleń opracowane min. na 1 tydzień.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 71632

Data publikacji: 2014-03-04

Nazwa: Zarząd Powiatu Starogardzkiego

Ulica: ul. Kościuszki 17

Numer domu: 17

Miejscowość: Starogard Gdański

Kod pocztowy: 83-200

Województwo / kraj: pomorskie

Numer telefonu: 58 767 35 00

Numer faxu: 58 767 35 05

Adres strony internetowej: www.powiatstarogard.pl

Regon: 19168643700000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Prowadzenie przez ekspertów zewnętrznych warsztatów i szkoleń, wykładów, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli podczas realizacji projektu: Nauczyciel na miarę czasów, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POKL

Rodzaj zamówienia: U

Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak

Ilość części: 11

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2014

Zaliczka: Nie

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Część 1:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami posiadającymi:
a) Wykształcenie:
- co najmniej studia wyższe II stopnia z przygotowaniem pedagogicznym lub psychologicznym;
b) Doświadczenie:
- doświadczenie w prowadzeniu zajęć z osobami dorosłymi/nauczycielami. Osoba prowadząca doskonalenie winna wykazać, że przeprowadziła w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 2 szkolenia (wykłady/warsztaty/konsultacje) w formie zajęć grupowych dla dorosłych/nauczycieli przynajmniej w jednym z poniższych zakresów: tworzenia oferty pomocowej dla uczniów oraz wspieranie nauczycieli; przełamywania barier; pokonywania stresu; komunikacji i autoprezentacji, diagnozowania potrzeb, w łącznym wymiarze 80 godz.
Wykonawca wraz z ofertą składa dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówienia.


Część 3:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami posiadającymi:
a) Wykształcenie:
- co najmniej studia wyższe II stopnia z przygotowaniem pedagogicznym lub psychologicznym;
b) Doświadczenie:
- doświadczenie w pracy z osobami dorosłymi/nauczycielami. Osoba prowadząca doskonalenie winna wykazać, że przeprowadziła w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 2 szkolenia (wykłady/warsztaty/konsultacje) w formie zajęć grupowych dla dorosłych/nauczycieli przynajmniej w jednym z poniższych zakresów: tworzenia oferty pomocowej dla uczniów oraz wspieranie nauczyciela w zakresie przełamywania barier; pokonywania stresu; komunikacji, autoprezentacji i innowacyjnych metod nauczania oraz wspomagania ucznia klasy maturalnej; diagnozowania potrzeb, w łącznym wymiarze 80 godz.
Wykonawca wraz z ofertą składa dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówienia.

Część 4:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami posiadającymi:
a) Wykształcenie:
- ukończone co najmniej studia wyższe II stopnia z przygotowaniem pedagogicznym lub z psychologicznym;
b) Doświadczenie:
- minimum 5-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku pedagoga/psychologa szkolnego;
- doświadczenie w pracy z uczniami szkoły ponadgimnazjalnej/osobami dorosłymi/nauczycielami. Osoba prowadząca doskonalenie winna wykazać, że przeprowadziła w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,
co najmniej 2 szkolenia (wykłady/warsztaty/konsultacje) w formie zajęć grupowych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych/dorosłych/nauczycieli w zakresie wspomagania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w łącznym wymiarze 80 godz.
Wykonawca wraz z ofertą składa dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówienia.

Część 5:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami posiadającymi:
a) Wykształcenie:
- ukończone co najmniej studia wyższe II stopnia z przygotowaniem pedagogicznym lub z psychologicznym;
b) Doświadczenie:
- minimum 5-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku pedagoga/psychologa szkolnego;
- doświadczenie w pracy z uczniami osobami dorosłymi/nauczycielami. Osoba prowadząca doskonalenie winna wykazać, że przeprowadziła w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 2 szkolenia (wykłady/warsztaty/konsultacje) w formie zajęć grupowych dla dorosłych/nauczycieli
w zakresie pracy z dziećmi w wieku szkolnym i wczesnoszkolnym oraz w zakresie wspomagania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, komunikacji interpersonalnej, w łącznym wymiarze 80 godz.
Wykonawca wraz z ofertą składa dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówienia.

Część 8:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami posiadającymi:
a) Wykształcenie:
- ukończone co najmniej studia wyższe II stopnia z przygotowaniem pedagogicznym;
b) Doświadczenie:
- doświadczenie w pracy z uczniami szkoły ponadgimnazjalnej o profilu zawodowym/osobami dorosłymi/nauczycielami. Osoba prowadząca doskonalenie winna wykazać, że przeprowadziła w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 2 szkolenia (wykłady/warsztaty/konsultacje) w formie zajęć grupowych dla dorosłych/nauczycieli w zakresie kształtowania umiejętności wychowawczych, w łącznym wymiarze 80 godz.
Wykonawca wraz z ofertą składa dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówienia.

Część 9:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami posiadającymi:
a) Wykształcenie:
- ukończone co najmniej studia wyższe II stopnia;
b) Doświadczenie:
- co najmniej 5 letnie doświadczenie w zarządzaniu placówką oświatową;
- doświadczenie w pracy z uczniami szkoły ponadgimnazjalnej o profilu zawodowym/osobami dorosłymi/nauczycielami. Osoba prowadząca doskonalenie winna wykazać, że przeprowadziła w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 2 szkolenia (wykłady/warsztaty/konsultacje) w formie zajęć grupowych dla dorosłych/nauczycieli z zakresu komunikacji społecznej lub animacji środowiskowej lub programów aktywizacji lokalnej, w łącznym wymiarze 80 godz.
Wykonawca wraz z ofertą składa dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówienia.

Część 10C-10G:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami posiadającymi:
c) Wykształcenie:
- ukończone co najmniej studia wyższe II stopnia;
d) Doświadczenie:
- kwalifikacje coacha/trenera/tutora/edukatora/doradcy metodycznego-konsultanta;
- doświadczenie w pracy osobami dorosłymi/nauczycielami. Osoba prowadząca doskonalenie winna wykazać, że przeprowadziła w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 2 szkolenia wykłady/warsztaty/konsultacje w formie zajęć grupowych dla dorosłych/nauczycieli przynajmniej w jednym z tematów będących przedmiotem wykładów/warsztatów dotyczących danej części, w łącznym wymiarze 80 godz.
Wykonawca wraz z ofertą składa dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówienia.

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

inne_dokumenty:
1) Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę Wykonawcy do działania w jego imieniu (w tym także pełnomocnictwa), o ile uprawnienia te nie wynikają z dokumentów rejestrowych.
2) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia.

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Kod kryterium cenowe: A

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: bip.powiatstarogard.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Starostwo Powiatowe W Starogardzie Gdańskim, ul. Kościuszki 17, 83-200 Staroagrd Gdański, pok.310 - III piętro.

Data składania wniosków, ofert: 13/03/2014

Godzina składania wniosków, ofert: 11:00

Miejsce składania:
Starostwo Powiatowe w Starogardzie Gdańskim, ul. Kościuszki 17, 83-200 Starogard Gdański, Punkt Informacyjny - Pokój 09 (Parter)

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Projekt: Nauczyciel na miarę czasów realizowany przez Powiat Starogardzki . Zamówienie dotyczy wspomagania 16 szkół i 1 przedszkola z powiatu starogardzkiego. Projekt realizowany w ramach POKL, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Numer części zamówienia: 1

Nazwa:
Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?

Opis:
wykłady na temat:
- metod diagnozowania potrzeb i predyspozycji ucznia,
- socjo-psychologicznej specyfiki wieku rozwojowego ucznia szkoły podstawowej
w kontekście procesów uczenia się,
- efektywnych metod nauczania i motywowania uczniów pochodzących ze zróżnicowanych środowisk społecznych, w tym z rodzin o niskim kapitale kulturowym i edukacyjnym.

warsztaty na temat:
- motywowania ucznia do pracy oraz poszerzające kompetencje w obszarze stosowania metod aktywizujących, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi metod nauczania wykorzystujących interaktywne narzędzia dydaktyczne (technologie IT),
- wspólnego opracowania katalogu metod i technik aktywizujących i motywujących adekwatnych do specyfiki środowiska szkolnego,
- motywowania i wspierania ucznia przez rodziców (warsztat dla rodziców zorganizowany w trakcie planowych spotkań z rodzicami).

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 3

Nazwa:
Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?

Opis:
Wykłady na temat:
- metod diagnozowania potrzeb i predyspozycji ucznia,
- socjo-psychologicznej specyfiki wieku rozwojowego ucznia szkoły ponadgimnazjalnej
w kontekście procesów uczenia się,
- efektywnych metod nauczania i motywowania uczniów ze zróżnicowanym potencjałem edukacyjnym.

Warsztaty na temat:
- motywowania ucznia do nauki oraz poszerzające kompetencje w obszarze stosowania metod aktywizujących uczniów o zróżnicowanym potencjale edukacyjnym,
- metod nauczania wykorzystujących nowoczesne narzędzia dydaktyczne (technologie IT),
- wspólnego opracowania katalogu metod i technik aktywizujących i motywujących adekwatnych do specyfiki środowiska szkolnego.

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 4

Nazwa:
Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Opis:
Wykłady na temat:
- uwarunkowania indywidualne i środowiskowe funkcjonowania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
- instrumenty i techniki wspierania rozwoju ucznia wykazującego trudności w uczeniu się;
- podstawy diagnozowania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- podstawy prawnej pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: prawa
i obowiązki nauczyciela przedmiotu;

Warsztaty na temat:
- warunków i reguł pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
- dostosowania wymagań edukacyjnych do aktualnych możliwości psychofizycznych ucznia, metodologia;
- tworzenie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego IPET (analiza orzeczenia, wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, sformułowanie potrzeb ucznia, określenie form, sposobów i metod pracy z uczniem, opracowanie harmonogramu).
- praca z zespołem nauczycieli i konkretnym uczniem, wsparcie przy realizacji zaplanowanych działań (IPED) np. zajęć specjalistycznych, konsultacji dla ucznia
i jego rodziców
- monitorowanie zaplanowanych działań - wsparcie dla dyrektora, uczestniczenie
w spotkaniach zespołu nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem;
- praktyczne dostosowanie programu nauczania dla ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych: przykłady i zastosowanie w poszczególnych przedmiotach.

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli:
- konsultacje dla nauczycieli w zakresie pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
- konsultacje z rodzicami w zakresie współdziałania w ramach integracji ucznia
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 5

Nazwa:
Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Opis:
Wykłady na temat:
- uwarunkowania indywidualne i środowiskowe funkcjonowania przedszkolaków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- instrumenty i techniki wspierania rozwoju dziecka.
- funkcjonowanie w grupie i relacje między dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi nauczycielem.
- podstawy diagnozowania dziecka z orzeczeniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- perspektywa nauczyciela, rodzica i dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi


Warsztaty na temat:
- zasad pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- zakres i sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych do aktualnych możliwości psychofizycznych ucznia, metodologia.
- warsztaty dla nauczycieli - tworzenie IPET (analiza orzeczenia, wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, sformułowanie potrzeb ucznia, określenie form, sposobów i metod pracy z uczniem, opracowanie harmonogramu).
- praca z zespołem nauczycieli i konkretnym przedszkolakiem, wsparcie przy realizacji zaplanowanych działań (IPED) np. zajęć specjalistycznych, konsultacji dla ucznia
i jego rodziców
- monitorowanie zaplanowanych działań - wsparcie dla dyrektora, uczestniczenie
w spotkaniach zespołu nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem.

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli:
- konsultacje dla nauczycieli w zakresie pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- konsultacje z rodzicami w zakresie współdziałania w ramach integracji dziecka
z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 8

Nazwa:
Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła

Opis:
Wykłady na temat:
- problemy współczesnej młodzieży: geneza, uwarunkowania, możliwe rozwiązania.
- superwizja w pracy wychowawców klas
- agresja w szkole: przyczyny, konsekwencje i strategie zapobiegania
- podstawowa wiedza z zakresu uzależnienia w kontekście młodzieży ponadgimnazjalnej
- problemy wychowawcze w pracy nauczyciela: jak diagnozować? Jak rozwiązywać?


Warsztaty na temat:
- motywowania ucznia do pracy oraz poszerzające kompetencje w obszarze stosowania metod aktywizujących, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów pochodzących z rodzin o obniżonym kapitale kulturowym
- technik uczenia się, w tym technik zapamiętywania (mnemotechnik)
- metod nauczania wykorzystujących interaktywne narzędzia dydaktyczne (technologie IT)
- wspólnego opracowania zbioru metod i technik aktywizujących i motywujących adekwatnych do specyfiki środowiska szkolnego
- efektywnych form komunikacji interpersonalnej w relacji nauczyciel-uczeń


Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli:
- analiza indywidualnych przypadków
- spotkania superwizyjne

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 9

Nazwa: Rodzice są partnerami szkoły

Opis:
Wykłady na temat:
- diagnozowanie potrzeb rodziców;
- prawne ramy uczestnictwa rodziców w życiu szkoły: możliwości i zastosowanie;

Warsztaty na temat:
- sposoby diagnozowania potrzeb rodziców;
- jak nawiązać, utrzymać i wzmocnić komunikację i współpracę z rodzicami;
- komunikacja interpersonalna, prowadzenie spotkania z rodzicami, radzenia sobie
w sytuacjach stresowych;
- jak rozmawiać z opornym rodzicem? (telefon i inne środki komunikacji)
- opracowanie listy działań integracyjnych i pretekstów wizyt rodziców w szkole, zaplanowanie i realizacja niektórych wybranych form (przykłady list i planów);
- szkolenie i warsztaty tematyczne dla rodziców w kontekście współpracy ze szkołą oraz praw i obowiązków rodziców;

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli:
- analiza poszczególnych przypadków we wsparciu z konsultantem

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 10

Nazwa:
10C.Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.

Opis:
Publiczne Gimnazjum nr 3 w Starogardzie Gdańskim:

Wykłady na temat:
- diagnozowania sposobów uczenia się przez uczniów,
- specyfiki wieku rozwojowego uczniów szkoły gimnazjalnej w kontekście procesów uczenia się,
- efektywnych metod nauczania i motywowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i uczniów zdolnych.

Warsztaty na temat:
- motywowania ucznia do nauki oraz poszerzające kompetencje w obszarze stosowania metod aktywizujących uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów zdolnych,
- technik uczenia się,
- wspólnego opracowania katalogu metod i technik aktywizujących i motywujących, adekwatnych do specyfiki środowiska szkolnego.

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli.

Publiczne Gimnazjum w Skórczu:

Wykłady na temat:
- diagnozowanie uczniów w kontekście sposobów uczenia się,
- socjo-psychologicznej charakterystyki wieku rozwojowego ucznia szkoły gimnazjalnej
z uwzględnieniem sytuacji problemowych związanych z brakiem motywacji do uczenia się, biernością i niewłaściwym zachowaniem na lekcji
- Uwarunkowań indywidualnych i środowiskowych problemu wycofania się, bierności

Warsztaty na temat:
- motywowania ucznia do pracy oraz poszerzania kompetencji w obszarze stosowania metod aktywizujących, z uwzględnieniem specyfiki pracy z uczniem biernym, niechętnym i pozbawionym motywacji do nauki
- różnorodnych technik uczenia się uczniów, w tym technik zapamiętywania (mnemotechnik)
- wspólnego opracowania katalogu dobrych praktyk metod i technik aktywizujących
i motywujących adekwatnych do specyfiki środowiska szkoły gimnazjalnej w ramach zespołów przedmiotowych
- skutecznych w motywowaniu form komunikacji interpersonalnej w relacji nauczyciel-uczeń
- nowoczesnych metod technik na temat psychologicznych aspektów procesów motywowania w konkretnych przypadkach
- zastosowanie nowych metod technik pracy na przykładzie poszczególnych przedmiotów
i określonego materiału nauczania

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli:
- na temat psychologicznych aspektów procesów motywowania w konkretnych przypadkach
- zastosowanie nowych metod technik pracy na przykładzie poszczególnych przedmiotów
i określonego materiału nauczania

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 10

Nazwa:
10D.Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.

Opis:
Publiczne Gimnazjum w Szlachcie:

Wykłady na temat:
- diagnozowania sposobów uczenia się przez uczniów,
- specyfiki wieku rozwojowego uczniów szkoły gimnazjalnej,
- efektywnych metod nauczania i motywowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i uczniów zdolnych.


Warsztaty na temat:
- motywowania ucznia do nauki oraz poszerzające kompetencje w obszarze stosowania metod aktywizujących uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów zdolnych,
- technik uczenia się,
- wspólnego opracowania katalogu metod i technik aktywizujących i motywujących adekwatnych do specyfiki środowiska szkolnego.

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli.

Publiczne Gimnazjum w Osieku:

Wykłady na temat:

- diagnozowanie sposobów uczenia się przez uczniów,
- socjo-psychologicznej specyfiki wieku rozwojowego ucznia szkoły gimnazjalnej
z uwzględnieniem sytuacji problemowych związanych z agresją, niedostosowaniem społecznym,
- uwarunkowań indywidualnych i środowiskowych problemu agresji i niedostosowania społecznego

Warsztaty na temat:

- motywowania ucznia do pracy oraz poszerzające kompetencje w obszarze stosowania metod aktywizujących, z uwzględnieniem specyfiki pracy z uczniem niedostosowanym społecznie, agresywnym na poziomie gimnazjalnym
- technik uczenia się uczniów, w tym technik zapamiętywania (mnemotechnik)
- wspólnego opracowania (w ramach zespołów przedmiotowych) katalogu dobrych praktyk metod i technik aktywizujących i motywujących adekwatnych do specyfiki środowiska szkolnego
- efektywnych form komunikacji interpersonalnej w relacji nauczyciel-uczeń

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli.

Publiczne Gimnazjum w Smętowie Granicznym:

Wykłady na temat:
- analizy i badania sposobów uczenia się przez uczniów,
- socjo-psychologicznej charakterystyki wieku rozwojowego ucznia szkoły gimnazjalnej
w kontekście procesów uczenia się
- efektywnych metod nauczania i motywowania uczniów pochodzących z zróżnicowanych środowisk społecznych z uwzględnieniem specyfiki pracy z uczniem gimnazjum

Warsztaty na temat:

- motywowania ucznia do pracy
- poszerzania kompetencji w obszarze stosowania metod aktywizujących, w tym uczniów sprawiających problemy wychowawcze niezdyscyplinowanych
- technik uczenia się, w tym technik zapamiętywania (mnemotechnik)
- wspólnego opracowania zbioru metod i technik aktywizujących i motywujących adekwatnych do specyfiki funkcjonowania ucznia w gimnazjum
- efektywnych form komunikacji interpersonalnej w relacji nauczyciel-uczeń
- efektywnego wykorzystania pracy w grupie i funkcjonowania zespołów klasowych
- współdziałanie grupowe w zakresie motywowania uczniów do pracy na lekcji
- motywowanie i egzekwowanie: jak skutecznie wpłynąć na ucznia?

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 10

Nazwa:
10E.Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki

Opis:
I Liceum Ogólnokształcące w Starogardzie Gdańskim:

Wykłady na temat:
- diagnozowania sposobów uczenia się przez uczniów,
- specyfiki wieku rozwojowego uczniów szkoły ponadgimnazjalnej w kontekście procesu uczenia się,
- efektywnych metod nauczania i motywowania uczniów ze zróżnicowanymi predyspozycjami edukacyjnymi.

Warsztaty na temat:
- motywowania ucznia do nauki oraz poszerzające kompetencje w obszarze stosowania metod aktywizujących uczniów o zróżnicowanym potencjale edukacyjnym,
- technik uczenia się,
- wspólnego opracowania katalogu metod i technik aktywizujących i motywujących, adekwatnych do specyfiki środowiska szkolnego,
- wykorzystania w procesie edukacyjnym metod i technik pracy redukujących poziom stresu u ucznia.

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 10

Nazwa:
10F. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.

Opis:
Technikum Zespół Szkół Ekonomiczych w Starogardzie Gdańskim:

Wykłady na temat:
- diagnozowania sposobów uczenia się przez uczniów,
- socjo-psychologicznej specyfiki wieku rozwojowego ucznia szkoły ponadgimnazjalnej
w kontekście procesów uczenia się
- efektywnych metod nauczania i motywowania uczniów pochodzących z zróżnicowanych środowisk społecznych

Warsztaty na temat:
- motywowania ucznia do pracy oraz poszerzające kompetencje w obszarze stosowania metod aktywizujących, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów zdolnych
- technik uczenia się, w tym technik zapamiętywania (mnemotechnik)
- technik relaksacyjnych, redukujących poziom stresu
- metod nauczania wykorzystujących elementy kultury popularnej oraz interaktywne narzędzia dydaktyczne
- wspólnego opracowania zbioru metod i technik aktywizujących i motywujących adekwatnych do specyfiki środowiska szkolnego
- efektywnych form komunikacji interpersonalnej w relacji nauczyciel-uczeń

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli.

Technikum nr 2 w Starogardzie Gdańskim:

Wykłady na temat:
- sposobów przyswajania wiedzy przez uczniów;
- socjo-psychologicznej charakterystyki etapu rozwojowego ucznia technikum w kontekście procesów przyswajania informacji i konstruowania wiedzy;
- efektywnych metod nauczania i motywowania uczniów sprawiających problemy wychowawcze;

Warsztaty na temat:
- motywowania ucznia do pracy
- poszerzania kompetencji w obszarze stosowania metod aktywizujących, w tym uczniów mających trudności w przyswajaniu wiedzy oraz dopasowanych do specyfiki pracy nauczyciela technikum
- technik uczenia się, w tym technik zapamiętywania (mnemotechnik)
- wspólnego opracowania zbioru metod i technik aktywizujących i motywujących adekwatnych do specyfiki funkcjonowania ucznia technikum
- efektywnych form komunikacji interpersonalnej w relacji nauczyciel-uczeń
- efektywnego wykorzystania pracy w grupie i funkcjonowania zespołów klasowych
- współdziałanie grupowe w zakresie motywowania uczniów do pracy na lekcji
- jak skutecznie wpłynąć na ucznia przejawiającego brak zainteresowania lekcją?

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli.

Technikum w Owidzu:

Wykłady na temat:
- diagnozowania sposobów uczenia się przez uczniów,
- specyfiki wieku rozwojowego uczniów szkoły ponadgimnazjalnej w kontekście procesów uczenia się,
- efektywnych metod nauczania i motywowania uczniów ze obniżonym potencjałem edukacyjnym i uczniów zdolnych.

Warsztaty na temat:
- motywowania ucznia do nauki, poszerzające kompetencje nauczyciela w obszarze stosowania metod aktywizujących uczniów z obniżonym potencjałem edukacyjnym oraz uczniów zdolnych,
- technik uczenia się,
- wspólnego opracowania katalogu metod i technik aktywizujących i motywujących adekwatnych do specyfiki środowiska szkolnego,
- praktycznego wykorzystania w procesie edukacyjnym metod nauczania i technik motywujących.

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 10

Nazwa:
10G. Techniki uczenia się i metody motywujace do nauki

Opis:
Technikum w Skórczu:

Wykłady na temat:
- diagnozowanie sposobu w jaki uczą się uczniowie,
- socjo-psychologicznej specyfiki wieku rozwojowego ucznia technikum z uwzględnieniem sytuacji problemowych związanych z różnicą międzypokoleniową dzielącą nauczycieli
i uczniów
- uwarunkowań indywidualnych i środowiskowych problemu stresu szkolnego

Warsztaty na temat:
- motywowania ucznia do pracy
- technik i sposobów redukcji stresu szkolnego
- pomocy uczniowi w nauce poprzez zredukowanie stresu
- sposobów i technik zwiększających poziom koncentracji uczniów
- poszerzające kompetencje w obszarze stosowania metod aktywizujących,
z uwzględnieniem specyfiki pracy z uczniem technikum
- technik uczenia się uczniów, w tym technik zapamiętywania (mnemotechnik)
- wspólnego opracowania (w ramach zespołów przedmiotowych) katalogu dobrych praktyk metod i technik aktywizujących i motywujących adekwatnych do specyfiki środowiska szkolnego
- pracy metodą projektów jako efektywnego sposobu zwiększania motywacji ucznia technikum

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli.

Technikum w Bolesławowie:

Wykłady na temat:
- diagnozowania sposobów uczenia się przez uczniów,
- socjo-psychologicznej specyfiki wieku rozwojowego ucznia szkoły ponadgimnazjane
w kontekście procesów uczenia się
- efektywnych metod nauczania i motywowania uczniów pochodzących z zróżnicowanych środowisk społecznych, w tym rodzin o niskim kapitale kulturowym i edukacyjnym

Warsztaty na temat:
- motywowania ucznia do pracy oraz poszerzające kompetencje w obszarze stosowania metod aktywizujących, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów pochodzących z rodzin o obniżonym kapitale kulturowym.
- technik uczenia się, w tym technik zapamiętywania (mnemotechnik)
- metod nauczania wykorzystujących interaktywne narzędzia dydaktyczne (technologie IT)
- wspólnego opracowania zbioru metod i technik aktywizujących i motywujących adekwatnych do specyfiki środowiska szkolnego
- efektywnych form komunikacji interpersonalnej w relacji nauczyciel-uczeń

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2014

Kod kryterium cenowe: A

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Podobne przetargi

170689 / 2013-08-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Lęborku - Lębork (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Opracowanie autorskiego programu nauczania w ZSO nr 1 w Lęborku oraz ZSO nr 2 w Lęborku i przeprowadzenie cyklu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów/uczennic w ramach projektu pn. Tandemem do świetlanej przyszłości na rok szkolny 2013/2014 w ramach projektu pn. Tandemem do świetlanej przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

299992 / 2010-09-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Kartuski - Kartuzy (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług polegających na przeprowadzeniu kursu spawania zajęcia teoretyczne i praktyczne, rozwijającego wiedzę i umiejętności wśród uczniów szkół zawodowych powiatu kartuskiego oraz przygotowanie uczniów do egzaminu potwierdzającego uprawnienia do spawania zgodnie z wytycznymi instytutu spawalnictwa w ramach projektu pn. Kompetencje dla przyszłości - zajęcia i kursy wspierające kształcenie zawodowe w szkołach Powiatu Kartuskiego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

292773 / 2011-11-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Kartuzy - Kartuzy (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług edukacyjnych z zakresu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów klas I - III Szkół Podstawowych zlokalizowanych na terenie gminy Kartuzy

146663 / 2014-07-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Lęborku - Lębork (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przedmiotem zamówienia jest zatrudnienie nauczycieli i nauczycielek w Powiatowym Centrum Edukacyjnym - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Lęborku oraz Zespole Szkół Mechaniczno-Informatycznych w Lęborku, którzy opracują autorskie programy nauczania na podstawie zdiagnozowanych potrzeb uczniów i uczennic oraz przeprowadzą cykl zajęć wyrównawczych na rok szkolny 2014/2015 w ramach projektu pn. ZaPaL się do zawodu - Zawodowo w Powiecie Lęborskim

347490 / 2011-10-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej - Mikołajki Pomorskie (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja i przeprowadzenie szkolenia z zakresu prawa jazdy kategorii B dla 6 osób bezrobotnych, Numer sprawy GOPS/ZP-3/2011

214998 / 2012-06-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Szkoła Podstawowa im. Joanny Skwarczyńskiej w Gardnie Wlk. - Gardna Wielka (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie zajęć z zakresu Interaktywnej Edukacji w ramach projektu -Dorównać Joasi - Patronce Szkoły- współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

318664 / 2011-10-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej - Mikołajki Pomorskie (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja i przeprowadzenie szkolenia z zakresu prawa jazdy kategorii B dla 5 osób bezrobotnych, Numer sprawy GOPS/ZP-3/2011

102609 / 2010-04-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Gminny Ośrodek Pomocy Społeczej - Zblewo (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie szkoleń i kursów w ramach projektu Życie w moich rękach - Program aktywności zawodowej dla osób bezrobotnych z gminy Zblewo

412254 / 2012-10-23 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy Wejherowo - Wejherowo (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zakup usług szkoleniowych w ramach realizowanego projektu indywidualizacji i wychowania uczniów pt. ABC nauki - wyrównanie szans edukacyjno-rozwojowych dzieci klas I-III szkół podstawowych Gminy Wejherowo

280774 / 2010-09-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Centrum Kształcenia Praktycznego - Słupsk (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć na kursie AUTOCAD-PROJEKTOWANIE - grupa VII i IX

334194 / 2013-08-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Kartuski - Kartuzy (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług polegających na pełnieniu funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji w ramach projektu pn. System wspierania rozwoju szkół w powiecie kartuskim współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

64610 / 2014-02-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kłaninie - Starzyno (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Wybór Opiekunów-Wychowawców na potrzeby projektu: pn.: Podniesienie atrakcyjności kształcenia zawodowego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Kłaninie

212009 / 2010-08-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Biuro Obsługi Zamówień Publicznych Janusz Nowara - Wejherowo (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
USŁUGA EDUKACYJNA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM PUBLICZNEGO W PUCKU W RAMACH PROJEKTU MŁODZI MIESZKAŃCY PUCKA - BEZ BARIER SZKOLNYCH

221069 / 2012-10-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Główczyce - Główczyce (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa Zamówień Publicznych na usługę edukacyjną świadczoną w ośrodkach przedszkolnych w ramach programu Ja też jestem przedszkolakiem - utworzenie punktów przedszkolnych w Gminie Główczyce. ZP.271.10.12

315687 / 2011-12-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Gminny Zarząd Oświaty w Brusach - Brusy (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Wykonanie Usługi w zakresie prowadzenia zajęć dodatkowych w ramach projektu systemowego pn.: Szansa dla uczniów i uczennic - kompleksowy program wsparcia dla dzieci z terenu gminy Brusy w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych

47250 / 2014-02-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Kartuski - Kartuzy (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług polegających na przeprowadzeniu specjalistycznych, eksperckich konsultacji grupowych dla Sieci współpracy i samokształcenia nr 4 w tematyce: ROZWÓJ KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH I CZYTELNICZYCH, PRACA Z TEKSTAMI LITERACKIMI, CZYTELNICTWO UCZNIÓW, WZROST OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW w ramach projektu pn. System wspierania rozwoju szkół w powiecie kartuskim współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

371998 / 2009-10-23 - Inny: Instytucja rynku pracy

Ochotnicze Hufce Pracy - Pomorska Wojewódzka Komenda - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie zajęć wyrównawczych z przedmiotu biologia, stanowiących element realizacji projektu SZKOLENIE - PRAKTYKA - ZATRUDNIENIE - ROZWÓJ II EDYCJA, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet I, Poddziałanie 1.3.3..