Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

244700 / 2010-08-10 - Inny: spółka prawa handlowego ze 100% udziałem gminy / Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. (Przyszowice)

Pomoc Techniczna dla JRP realizującej projekt pn. Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

Opis zamówienia

1. Przedmiot zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest Pomoc Techniczna dla JRP realizującej projekt pn Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

2. Zamówienie obejmuje:
2.1. Pomoc techniczną w zakresie przygotowania Jednostki Realizującej Projekt (JRP), działającej w jego strukturze organizacyjnej, do prawidłowego zarządzania, koordynowania i monitorowania wszelkich działań i zadań związanych z realizacją Projektu, zgodnego z obowiązującym prawem i Wytycznymi Instytucji Zarządzających.
2.2. Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi pomoc techniczna w zakresie:
- pomocy w zarządzaniu i wdrażaniu Projektu polegającej w szczególności na: prowadzeniu stałego audytu wewnętrznego Jednostki Realizującej Projekt pod kątem zgodności z przepisami prawa, w szczególności wytycznymi oraz zapisami umowy o dofinansowanie,
- bieżące doradztwo w prowadzeniu inwestycji z dofinansowaniem unijnym w oparciu o RED FIDIC,
- pomocy w zarządzaniu i wdrażaniu Projektu polegającej na działaniach mediacyjnych.

3. Główny przedmiot zamówienia według CPV: 71356200-0.
4. Informacje o Projekcie
4.1. Informacje o zadaniach inwestycyjnych, jakie będą realizowane w ramach Projektu
Zamawiający planuje przeprowadzić pięć postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane: na sołectwa Gierałtowice, Przyszowice, Paniówki Chudów oraz budowę oczyszczalni ścieków.
W sumie ma powstać 88 km nowej sieci kanalizacyjnej oraz oczyszczalnia ścieków o przepustowości Qd = 1820 m³/d.

4.2. Zarządzanie Projektem
4.2.1. Beneficjent, Podmiot odpowiedzialny za realizację Projektu, Operator
Beneficjentem pomocy w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. ul. K. Miarki 1, 44-178 Przyszowice
Beneficjent jest Zamawiającym w postępowaniach o zamówienia na roboty i usługi, będzie też pełnił funkcje Podmiotu odpowiedzialnego za realizację Projektu (POZR).
Beneficjent będzie Operatorem (eksploatatorem) majątku, jaki powstanie w wyniku realizacji Projektu.
W ramach swojej struktury organizacyjnej Zamawiający powołał Jednostkę Realizującą Projekt (dalej JRP), która będzie realizowała zadania związane z wdrożeniem Projektu. Powołany został też MAO (Measure Authorising Officer), czyli Pełnomocnik ds. realizacji Projektu. W trakcie realizacji Projektu Zamawiający będzie potrzebował doradztwa spoza swoich struktur organizacyjnych. Taką pomoc będzie świadczył Wykonawca Pomocy Technicznej.
4.2.2 Struktura zarządzania Projektem
Zarządzanie Projektem należy do zadań MAO i JRP.
Zamawiający zobowiązany jest stosować się do instrukcji i Wytycznych IZ i IPZ, i podlega kontroli prowadzonej przez te Instytucje, przez Komisję Europejską oraz inne właściwe polskie i unijne (wspólnotowe) instytucje kontrolujące.
W celu kontrolowania zarządzania, ale również dla wsparcia i pomocy zamawiającym w procesie zarządzania, utworzony został Komitet Monitorujący, w skład którego wchodzą przedstawiciele Komisji Europejskiej, Instytucji Płatniczej (Ministerstwo Finansów), Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczących i Zamawiającego.
4.2.3 Cel bezpośredni Umowy
Celem bezpośrednim Umowy, jaki musi osiągnąć Wykonawca Usług Pomocy Technicznej, jest prawidłowe funkcjonowanie JRP w zakresie efektywnego zarządzania Projektem w tym zarządzania finansowego, oraz koordynowania i monitorowania umów / kontraktów zawartych w ramach Projektu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Wytycznymi Instytucji Zarządzających. Cel ten Wykonawca może osiągnąć min poprzez:
- opracowanie procedur, ścieżki audytu, które winien stosować personel JRP w procesie koordynacji, monitorowania i zarządzania Projektem;
- przegląd i ocenę struktury organizacyjnej JRP w odniesieniu do zadań nałożonych na JRP, a także obowiązków Zamawiającego związanych z realizacją Projektu, a następnie zaproponowanie i wprowadzenie stosownych zmian;
- szkolenia personelu JRP i Zamawiającego, min. w zakresie zarządzania Projektami i kontraktami, zarządzania i monitorowania finansowego umów / kontraktów i Projektu, monitorowania procesu inwestycyjnego, stosowania PZP;
- bieżącą pomoc i doradztwo dla JRP podczas realizacji Projektu,
- bieżący audyt działań finansowych, przygotowanie działań naprawczych dla JRP.

4.2.4 Wyniki, jakie winien osiągnąć Wykonawca
- Analiza i uzupełnienie funkcjonujących procedur dla JRP których stosowanie w procesie koordynacji, monitorowania i zarządzania Projektem (w tym, wszystkimi umowami / kontraktami zawartymi w ramach Projektu) zapewni wykonanie i wdrożenie Projektu w planowanym terminie i w ramach określonego budżetu
- Ustanowienie efektywnych ram operacyjnych JRP dla realizacji zadań wynikających z wdrażania Projektu
- Przygotowanie personelu JRP i Zamawiającego do prawidłowego i skutecznego wykonywania zadań związanych z realizacją Projektu, w tym dotyczących zarządzania finansowego, działań nadzorczych i monitorowania procesu inwestycyjnego
- Wdrożenie personelu JRP i MAO.

5. ZAKRES USŁUG
5.1 Informacje ogólne
Przedmiotem zamówienia są Usługi Pomocy Technicznej w zakresie przygotowania JRP do prawidłowego, skutecznego i zgodnego z obowiązującym prawem i Wytycznymi zarządzania, koordynowania i monitorowania zadań w ramach Projektu z realizacją i wdrożeniem Projektu, jak również prowadzenie stałego audytu i inicjowanie działań naprawczych w sytuacji wystąpienia nieprawidłowości.
JRP jest odpowiedzialna za koordynację działań wszystkich stron zaangażowanych w realizację Projektu oraz za ostateczne wdrożenie Projektu zgodnie z:
- wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie Projektu ze środków Funduszu Spójności;
- warunkami umów o świadczenie usług i kontraktów na roboty, zawartymi w ramach Projektu;
- obowiązującym prawem i Wytycznymi.
Wykonawca niniejszej Umowy będzie w pełni odpowiedzialny za zapewnienie prawidłowego funkcjonowania JRP w zakresie efektywnego koordynowania i monitorowania umów / kontraktów zawartych w ramach Projektu oraz właściwego zarządzania finansowego Projektem, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi i przepisami prawa oraz przygotowanie personelu JRP i Zamawiającego do prawidłowego i sprawnego wykonywania wszystkich zadań i obowiązków związanych z realizacją i wdrożeniem Projektu.
W szczególności Wykonawca będzie odpowiedzialny za:
(a) świadczenie Usług zgodnie z postanowieniami Umowy, terminowo, z należytą troską, skutecznością i starannością, kierując się interesem Zamawiającego, obowiązującymi przepisami i Wytycznymi, oraz zgodnie z przyjętymi zasadami najlepszej praktyki zawodowej oraz wiedzy technicznej, ekonomicznej, prawniczej i innej, które dotyczą przedmiotu Umowy;
(b) wykonywanie Usług przez należycie wykwalifikowanych Ekspertów, posiadających odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje;
(c) zapewnienie na czas wykonywania Umowy odpowiedniego wsparcia dla Kluczowych Ekspertów, pozwalającego na osiągnięcie celów określonych w Umowie;
(d) zatrudnienie wystarczającej liczby tłumaczy w przypadku braku znajomości języka polskiego przez Kluczowych Ekspertów, w stopniu umożliwiającym komunikowanie się z personelem JRP;
(e) zapewnienie zakwaterowania, wynagradzanie Personelu i pokrywanie wszelkich kosztów związanych z transportem Personelu, w tym ewentualnych delegacji polecanych przez Zamawiającego na spotkania z przedstawicielami IZ i/lub IPZ;
(f) wyposażenie Personelu Wykonawcy w narzędzia niezbędne dla wykonania Usług objętych niniejszą Umową;
(g) świadczenie profesjonalnego doradztwa Zamawiającemu;
(h) zachowanie poufności informacji wynikających z wykonywania Umowy, objętych tajemnicą handlową lub zawodową.
5.2. Działania i zadania Wykonawcy
Opisane w tym punkcie działania i zadania Wykonawcy nie będą ograniczone tylko do wymienionych poniżej.
O ile nie zostało określone inaczej, podane poniżej terminy liczone są od daty rozpoczęcia Usług przez Wykonawcę w ramach Umowy, a słowa użyte w liczbie pojedynczej oznaczać mogą liczbę mnogą i odwrotnie, w zależności od kontekstu.
5.2.1 Podstawowe działania i zadania Wykonawcy:
(a) przeanalizowanie dla JRP rozwiązań organizacyjnych oraz procedur zarządzania Projektem i przedstawienie wniosków;
(b) opracowanie zaleceń w zakresie ścieżki audytu, procedur generowania, przepływu, przetwarzania informacji i danych zawartych w raportach oraz gromadzenia informacji niezbędnych do podejmowania decyzji przez Zamawiającego;
(c) przygotowanie JRP do prawidłowego zarządzania finansowego Projektem;
(d) przygotowanie JRP do prawidłowego koordynowania procesu inwestycyjnego (wykonywania robót budowlanych) i działań nadzorczych w ramach procedur wynikających ze stosowania zapisów kontraktowych FIDIC;
(e) szkolenie personelu JRP, min w zakresie: zarządzania i monitorowania finansowego umów / kontraktów i Projektu; monitorowania procesu inwestycyjnego; stosowania prawa, w szczególności Prawa budowlanego, procedur FIDIC, podatkowego i Pzp; ubezpieczeń, w szczególności w odniesieniu do kontraktów na roboty budowlane; rozwiązywania sporów z wykonawcami;
(f) przeprowadzenie stałego audytu wewnętrznego, przygotowanie JRP do audytu zewnętrznego,
(g) opracowanie i wdrożenie działań naprawczych wobec wykrytych nieprawidłowości przy prowadzeniu projektu.
5.2.2 Szczegółowe działania Wykonawcy:
5.2.2.1 Analiza struktury organizacyjnej JRP i stosowanych procedur
(a) dokonanie - na podstawie wymagań określonych w obowiązujących dokumentach, w tym w wymienionych w p. 4.1, oraz wymagań charakterystycznych dla Projektu - przeglądu i oceny:
- struktury organizacyjnej JRP;
- wyposażenia JRP;
- procedur stosowanych przez JRP i Zamawiającego, jeśli takie procedury JRP i Zamawiający posiadają;
(b) identyfikacja procedur, jakie mają zastosowanie do prawidłowego funkcjonowania JRP i efektywnej realizacji zadań związanych z realizacją Projektu;
(c) przygotowanie - na podstawie wyników uzyskanych z przeprowadzonego przeglądu i oceny wymienionych powyżej w podpunktach (a) i (b) - i przedstawienie JRP i Zamawiającemu zaleceń do dokonania zmian w zakresie: struktury organizacyjnej JRP, kwalifikacji i kompetencji personelu JRP, wyposażenia oraz procedur, jakie winny być stosowane przez JRP.
(d) opracowanie ścieżki audytu wewnętrznego dla JRP
Termin wykonania analizy: 28 dni. Analiza winna zostać przedłożona wraz z raportem początkowym, o którym mowa poniżej w p. 7. Termin wykonania ścieżki audytu: 21 dni od podpisania umowy.
5.2.2.2 Szkolenia
(a) Wykonawca opracuje szczegółowy harmonogram szkoleń opisanych poniżej w podpunkcie (b) oraz materiały szkoleniowe, o których mowa poniżej w podpunkcie (c) i przedłoży Zamawiającemu do akceptacji w terminie 28 dni. Zamawiający ma prawo zgłosić uwagi do przedłożonych harmonogramów szkoleń, jak i do materiałów szkoleniowych w terminie 21 dni od ich otrzymania. Ostateczne wersje harmonogramu szkoleń (3 egzemplarze) zatwierdzone przez Zamawiającego, oraz materiały szkoleniowe (po 3 egzemplarze z każdego obszaru szkolenia) zostaną przedłożone Zamawiającemu nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
(b) Szkolenia personelu JRP w liczbie maksymalnie 12 osób przeprowadzone zostaną w zakresie:
- zarządzania finansowego Projektem i monitorowania finansowego postępu we wdrażaniu Projektu, zgodnie z wymaganiami IZ i IPZ, z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania dla koordynacji i monitorowania umów / kontraktów;
Czas trwania: min. 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego.
- monitorowania rzeczowego postępu we wdrażaniu Projektu, zgodnie z wymaganiami IZ, IPZ i KE, z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania dla koordynacji i monitorowania umów / kontraktów;
Czas trwania: min. 8 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
- procedur, jakie winny być stosowane przez JRP w procesie koordynowania, monitorowania i zarządzania Projektem;
Czas trwania: min. 8 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
- zarządzania kontraktami na roboty opartymi o Warunki Kontraktowe FIDIC, w szczególności w odniesieniu do: zarządzania ryzykiem, zapewnienia jakości, dostosowania Warunków Kontraktowych FIDIC do przepisów prawa polskiego;
Czas trwania: min. 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
- stosowania właściwych systemów i technik w procesie zarządzania projektem, obejmujących:
A. System kontroli zarządzania;
B. Schemat programu zarządzania projektem;
C. Zarządzanie informacyjne;
D. System kontroli finansowej.
Czas trwania: min. 24 godziny. Miejsce: siedziba Zamawiającego
- ubezpieczeń w budownictwie, w szczególności: standardów międzynarodowych stosowanych w tym obszarze; ubezpieczenia Robót, personelu i Sprzętu Wykonawcy według Warunków Kontraktowych FIDIC; wymagań Zamawiającego w odniesieniu do wartości i zakresu ubezpieczenia i polis ubezpieczeniowych; powodowanie szkód w wyniku prowadzenia robót budowlanych (co najmniej 2 analizy przypadku [case study]);
Czas trwania: min. 8 godziny. Miejsce: siedziba Zamawiającego
- prawa podatkowego obowiązującego w UE i w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem podatków pośrednich;
Czas trwania: min 6 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
- sporządzania raportu końcowego po zakończeniu Projektu, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi do przygotowania raportu końcowego Projektu Funduszu Spójności opracowanymi przez Instytucję Zarządzającą;
Czas trwania: min 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
- procedur rozwiązywania sporów powstałych w wyniku realizacji umów o świadczenie usług i kontraktów na roboty, w tym rozjemstwo i arbitraż według prawa polskiego (co najmniej 2 analizy przypadku);
Czas trwania: min 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
- stosowania Prawa zamówień publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem warunków udziału w postępowaniach przetargowych na roboty budowlane i usługi, oraz wyroków Krajowej Izby Odwoławczej;
Czas trwania: min. 24 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego.
Raporty ze szkolenia włączone zastaną do właściwego czasowo raportu kwartalnego Wykonawcy.
(c) opracowanie materiałów szkoleniowych dla każdego z wymienionych powyżej w podpunkcie (b) obszarów szkolenia;
Termin przekazania materiałów szkoleniowych uczestnikom szkolenia: w dniu sesji szkoleniowej. Liczba podręczników szkoleniowych: równa liczbie osób zgłoszonych do szkolenia.
5.2.2.3 Pomoc i doradztwo dla JRP w procesie planowania, organizacji i zarządzania
(a) w zakresie współpracy z Inżynierem i realizacji Kontraktów na Roboty w oparciu o Warunki Kontraktowe FIDIC:
- opracowanie, w terminie 70 dni, wytycznych i zaleceń dotyczących zarządzania i administrowania Kontraktem na Roboty oraz opracowanie skutecznego systemu identyfikacji i kontroli ryzyka;
- opracowanie procedur do zastosowania przez JRP przy zatwierdzaniu Raportu Końcowego z zakończenia Kontraktu na Roboty składanego przez Inżyniera, i przedłożenie ich Zamawiającemu wraz z drugim raportem kwartalnym Wykonawcy;
- pomoc i doradztwo dla JRP i Zamawiającego w zakresie spraw bieżących związanych z realizacją Projektu;
- pomoc i doradztwo dla JRP i Zamawiającego w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych związanych z realizacją Projektu, obejmujące m.in. opracowanie - na żądanie Zamawiającego - opinii i/lub analiz technicznych, prawnych, finansowych i innych.
(b) w zakresie monitoringu i sprawozdawczości:
- analiza istniejących procedur monitorowania, sprawozdawczości (raportowania) i planowania niezbędnych dla właściwego wykonywania zadań przez JRP i Zamawiającego i odpowiednie przeszkolenie personelu JRP w tym zakresie, naniesienie stosownych poprawek;
- bieżące wsparcie JRP i Zamawiającego w sprawozdawczości (raportowaniu) i planowaniu rzeczowego i finansowego postępu we wdrażaniu Projektu.
Analiza z działań, o których mowa w podpunktach (i) - (ii), sporządzona zostanie przez Wykonawcę w terminie 42 dni i dołączona do pierwszego po tym terminie raportu kwartalnego Wykonawcy.
(c) w zakresie zarządzania finansowego Projektem:
dokonanie przeglądu i oceny istniejącego systemu księgowości w celu stwierdzenia jego zgodności z wymaganiami IZ i IPZ;
- opracowanie zaleceń, jakie winny być wprowadzone do stosowanego systemu księgowości jako rezultat wspomnianego w podpunkcie (i) przeglądu oraz obowiązujących procedur księgowości do stosowania przez JRP;
- bieżące doradztwo i pomoc dla JRP w zakresie zarządzania finansowego i księgowości, obejmujące m.in.:
- kwalifikowanie wydatków w ramach Projektu, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi;
- weryfikacje przez JRP Przejściowych Świadectw Płatności i faktur;
- przygotowanie wniosków o płatności pośrednie;
- weryfikacje i aktualizacje harmonogramu rzeczowo-finansowego oraz planu płatności.
- identyfikowanie (potencjalnych i występujących) zagrożeń dla właściwego wdrażania Projektu w obszarze mechanizmów finansowych, ale także kontrolnych, sprawozdawczości (raportowania) i monitorowania, oraz systemu księgowości dla zadań realizowanych w ramach Projektu;
Analiza z działań, o których mowa w podpunktach c) jw., sporządzona zostanie przez Wykonawcę w terminie 84 dni i dołączona do pierwszego po tym terminie raportu kwartalnego Wykonawcy.
- prowadzenie bieżącego i stałego audytu wewnętrznego projektu w tym w szczególności prowadzenie list sprawdzających z zakresu działań finansowych, przetargowych, monitoringu i sprawozdawczości i innych niezbędnych dla prawidłowego prowadzenia projektu.
(d) w zakresie innych działań:
- opracowanie opinii prawnych oraz analiz technicznych i finansowych związanych z realizacją Projektu stanowiących podstawę podejmowanych decyzji przez Zamawiającego - każdorazowo na życzenie Zamawiającego;
- doradztwo w zakresie zarządzania zmianami w realizowanych kontraktach na roboty i zmniejszenia oddziaływania niekorzystnych czynników w tym potencjalnych zagrożeniach dotyczących jakości, kosztów i terminów realizacji Projektu,
- pomoc w rozwiązywaniu konfliktów i problemów wynikłych we współpracy JRP z Inżynierem Kontraktu lub Wykonawcą robót budowlanych,
- pomoc w rozwiązywaniu konfliktów i problemów wynikłych na skutek wejścia Wykonawców robót budowlanych na działki prywatne,
- udział (w roli eksperta) w naradach koordynacyjnych (naradach technicznych) na Terenie Budowy, w okresowych spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego w związku z realizacją Projektu, czy w okresowych spotkaniach instytucji kontrolujących realizację Projektu, każdorazowo na życzenie Zamawiającego.
- prowadzanie mediacji w sytuacjach spornych w kontekście działania Inżyniera Kontraktu i Wykonawców robót budowlanych,
- wsparcie merytoryczne JRP w zakresie znajomości prowadzenia inwestycji wg. Warunków Kontraktowych RED FIDIC
5.3 Inne obowiązki Wykonawcy
Niezależnie od zakresu obowiązków określonych powyżej w p. 5.1 i 5.2, do zadań Wykonawcy należy:
(a) znajomość wszelkich dokumentów programowych, przepisów, zasad, Wytycznych i ich aktualizacji w zakresie dotyczącym realizacji Projektu współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko;
(b) śledzenie na bieżąco publikacji na stronach internetowych KE, Instytucji Zarządzającej i Instytucji Pośredniczących, Urzędu Zamówień Publicznych i innych instytucji, mających związek z wykonywaniem Usług objętych niniejszą Umową;
(c) monitorowanie i stosowanie się na bieżąco do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad, Wytycznych i dokumentów związanych z realizacją Projektu, oraz bezzwłoczne przekazywanie Zamawiającemu, w formie pisemnej, niezbędnych informacji, opinii i dokumentów dotyczących tych zmian, a także wprowadzanie na bieżąco stosownych zmian do przygotowywanych raportów i innych dokumentów;
5.4 Dodatkowe informacje dotyczące wykonywania Usług
(a) Wykonawca zorganizuje prace swojego Personelu w taki sposób, aby zostały osiągnięte cele bezpośrednie określone w Umowie.
(b) Wykonawca musi informować bezpośrednio i na bieżąco Zamawiającego o problemach, jakie napotyka w trakcie wykonywania Usług.
(c) Każdorazowo na żądanie Zamawiającego i w ustalonym z nim terminie, Wykonawca opracuje potrzebne Zamawiającemu opracowania, opinie i/lub analizy prawne, techniczne i finansowe związane z realizacją Projektu.
(d) Konsultacje i doradztwo dla Zamawiającego odbywać się będą na wezwanie Zamawiającego w miejscu przez niego wskazanym.
(e) Pomoc Techniczna powinna być świadczona w taki sposób, aby umożliwić personelowi JRP sprostanie wszelkim wymogom, zadaniom i obowiązkom nałożonym przez Zamawiającego, IZ i IPZ w celu prawidłowego i efektywnego wdrożenia Projektu i osiągnięcia założonych celów.
(f) Cała korespondencja i dokumentacja będą sporządzane w języku polskim. Dokumenty powstałe w wyniku działań i zadań Wykonawcy będą dostarczone w wersji papierowej (drukowanej) i w wersji elektronicznej. Dokumenty w wersji elektronicznej będą dostarczone:
- grafika - w formacie JPG lub TIF;
- pozostałe dokumenty - zgodnie z najnowszym pakietem Microsoft Office.
(g) Wykonawca ma prawo:
- proponowania uzasadnionych zmian w strukturze organizacyjnej JRP;
- proponowania uzasadnionych zmian w składzie personelu JRP;
- proponowania uzasadnionych zmian dotyczących wszystkich procedur zweryfikowanych przez Wykonawcę w ramach Umowy;
- dostępu do wszystkich dokumentów składających się na wniosek o dofinansowanie Projektu.
6. SPRAWOZDAWCZOŚĆ
6.1. Wymagania dotyczące raportów, analiz, opinii i innych opracowań
Raporty, jakie Wykonawca jest zobowiązany sporządzić w ramach Umowy i terminy, w jakich ma je przedłożyć Zamawiającemu, określone zostały poniżej w p. 6.2.
Informacje o analizach, opiniach i innych opracowaniach, jakie Wykonawca jest zobowiązany sporządzić w ramach Umowy i terminy, w jakich ma je przedłożyć Zamawiającemu, określone zostały powyżej w p. 5.
Wszystkie raporty będą przedkładane do zatwierdzenia przez Zamawiającego jako projekty raportów. Projekty raportów będą przedkładane w jednym egzemplarzu. Raporty będą sporządzone w formie uzgodnionej z Zamawiającym, a na pierwszych stronach będzie wyraźne stwierdzenie, że Umowa jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności. Wszystkie raporty będą sporządzone w języku polskim.
Powyższe wymagania stosuje się także do analiz, opinii i innych opracowań.
Każdy raport zatwierdzony przez Zamawiającego będzie dostarczony przez Wykonawcę Zamawiającemu w wersji ostatecznej, w czterech egzemplarzach oraz dodatkowo w wersji elektronicznej, w formie zgodnej z wymaganiami Zamawiającego i wytycznymi IZ i IPZ.
Każdy raport będzie istniał tylko w jednej ostatecznej wersji.
Do raportów i dołączonych do nich dokumentów, oraz do analiz, opinii i innych opracowań, jakie Wykonawca jest zobowiązany sporządzić w ramach Umowy, stosuje się postanowienia Artykułu 9 Umowy.
6.2. Przedkładanie i zatwierdzanie raportów
W ramach niniejszej Umowy Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące raporty:
(a) raport początkowy w terminie 28 dni po dacie rozpoczęcia Usług; raport ten winien zawierać min:
- szczegółową organizację i metodykę wykonywania Usług;
- szczegółowy harmonogram usług, o którym mowa w Artykule 3.2 Umowy.
Sposób zatwierdzania raportu początkowego będzie taki, jak przyjęty dla raportów kwartalnych i opisany w podpunkcie (b) poniżej.
(b) raporty kwartalne z wykonanych Usług wraz z wymaganymi dokumentami, o których mowa w p.5 powyżej;
Każdy raport kwartalny zostanie przedłożony Zamawiającemu do zatwierdzenia w terminie 7 dni po zakończeniu kwartału kalendarzowego, i będzie zawierał w szczególności: krótki opis wykonanych Usług, liczbę dni pracy każdego Kluczowego Eksperta i innych ekspertów i personelu wspierającego Kluczowych Ekspertów wraz z krótkim opisem działań lub zadań, jakie wykonali, oraz spis sporządzonych przez Wykonawcę opinii, analiz i opracowań dołączonych do raportu.
Zamawiający w terminie 7 dni od otrzymania projektu raportu kwartalnego zatwierdzi go lub zgłosi uwagi. Raport kwartalny zostanie przedłożony Zamawiającemu w ostatecznej wersji nie później niż 7 dni po zatwierdzeniu lub zgłoszeniu uwag przez Zamawiającego do projektu tego raportu. Uwagi Zamawiającego muszą zostać uwzględnione w ostatecznej wersji raportu kwartalnego.
(c) sprawozdania ad hoc, jeżeli zajdzie taka potrzeba lub na żądanie Zamawiającego;
(d) Raport Końcowy z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy, zawierający w szczególności:
- krótki opis wykonanych Usług;
- krytyczną analizę napotkanych problemów technicznych, finansowych, prawnych i innych, oraz zastosowanych rozwiązań;
- podsumowanie liczby dni pracy każdego Kluczowego Eksperta i innych ekspertów i personelu wspierającego Kluczowych Ekspertów z krótkim opisem działań lub zadań, jakie wykonali;
- opisanie działań najważniejszych z punktu widzenia celów określonych w Umowie (tzw milestones) w sposób opisany w Organizacji i metodyce;
- uzyskane wyniki; oraz
- spis wszystkich sporządzonych przez Wykonawcę opinii, analiz i opracowań.
Projekt Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zostanie przedłożony Zamawiającemu na 28 dni przed planowanym zakończeniem świadczenia Usług przez Wykonawcę.
Zamawiający w terminie 14 dni od otrzymania projektu Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zatwierdzi go lub zgłosi uwagi.
Raport Końcowy z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zostanie przedłożony Zamawiającemu w ostatecznej wersji nie później niż 14 dni po zatwierdzeniu lub zgłoszeniu uwag przez Zamawiającego do projektu tego Raportu. Uwagi Zamawiającego muszą zostać uwzględnione w ostatecznej wersji Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 244700

Data publikacji: 2010-08-10

Nazwa:
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.

Ulica: ul. K. Miarki 1

Numer domu: 1

Miejscowość: Przyszowice

Kod pocztowy: 44-178

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 0-32 3011521

Numer faxu: 0-32 3011526

Adres strony internetowej: www.pgk-przyszowice.biuletyn.info.pl

Regon: 27835179300000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego:
Inny: spółka prawa handlowego ze 100% udziałem gminy

Inny rodzaj zamawiającego: spółka prawa handlowego ze 100% udziałem gminy

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pomoc Techniczna dla JRP realizującej projekt pn. Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest Pomoc Techniczna dla JRP realizującej projekt pn Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

2. Zamówienie obejmuje:
2.1. Pomoc techniczną w zakresie przygotowania Jednostki Realizującej Projekt (JRP), działającej w jego strukturze organizacyjnej, do prawidłowego zarządzania, koordynowania i monitorowania wszelkich działań i zadań związanych z realizacją Projektu, zgodnego z obowiązującym prawem i Wytycznymi Instytucji Zarządzających.
2.2. Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi pomoc techniczna w zakresie:
- pomocy w zarządzaniu i wdrażaniu Projektu polegającej w szczególności na: prowadzeniu stałego audytu wewnętrznego Jednostki Realizującej Projekt pod kątem zgodności z przepisami prawa, w szczególności wytycznymi oraz zapisami umowy o dofinansowanie,
- bieżące doradztwo w prowadzeniu inwestycji z dofinansowaniem unijnym w oparciu o RED FIDIC,
- pomocy w zarządzaniu i wdrażaniu Projektu polegającej na działaniach mediacyjnych.

3. Główny przedmiot zamówienia według CPV: 71356200-0.
4. Informacje o Projekcie
4.1. Informacje o zadaniach inwestycyjnych, jakie będą realizowane w ramach Projektu
Zamawiający planuje przeprowadzić pięć postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane: na sołectwa Gierałtowice, Przyszowice, Paniówki Chudów oraz budowę oczyszczalni ścieków.
W sumie ma powstać 88 km nowej sieci kanalizacyjnej oraz oczyszczalnia ścieków o przepustowości Qd = 1820 m³/d.

4.2. Zarządzanie Projektem
4.2.1. Beneficjent, Podmiot odpowiedzialny za realizację Projektu, Operator
Beneficjentem pomocy w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. ul. K. Miarki 1, 44-178 Przyszowice
Beneficjent jest Zamawiającym w postępowaniach o zamówienia na roboty i usługi, będzie też pełnił funkcje Podmiotu odpowiedzialnego za realizację Projektu (POZR).
Beneficjent będzie Operatorem (eksploatatorem) majątku, jaki powstanie w wyniku realizacji Projektu.
W ramach swojej struktury organizacyjnej Zamawiający powołał Jednostkę Realizującą Projekt (dalej JRP), która będzie realizowała zadania związane z wdrożeniem Projektu. Powołany został też MAO (Measure Authorising Officer), czyli Pełnomocnik ds. realizacji Projektu. W trakcie realizacji Projektu Zamawiający będzie potrzebował doradztwa spoza swoich struktur organizacyjnych. Taką pomoc będzie świadczył Wykonawca Pomocy Technicznej.
4.2.2 Struktura zarządzania Projektem
Zarządzanie Projektem należy do zadań MAO i JRP.
Zamawiający zobowiązany jest stosować się do instrukcji i Wytycznych IZ i IPZ, i podlega kontroli prowadzonej przez te Instytucje, przez Komisję Europejską oraz inne właściwe polskie i unijne (wspólnotowe) instytucje kontrolujące.
W celu kontrolowania zarządzania, ale również dla wsparcia i pomocy zamawiającym w procesie zarządzania, utworzony został Komitet Monitorujący, w skład którego wchodzą przedstawiciele Komisji Europejskiej, Instytucji Płatniczej (Ministerstwo Finansów), Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczących i Zamawiającego.
4.2.3 Cel bezpośredni Umowy
Celem bezpośrednim Umowy, jaki musi osiągnąć Wykonawca Usług Pomocy Technicznej, jest prawidłowe funkcjonowanie JRP w zakresie efektywnego zarządzania Projektem w tym zarządzania finansowego, oraz koordynowania i monitorowania umów / kontraktów zawartych w ramach Projektu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Wytycznymi Instytucji Zarządzających. Cel ten Wykonawca może osiągnąć min poprzez:
- opracowanie procedur, ścieżki audytu, które winien stosować personel JRP w procesie koordynacji, monitorowania i zarządzania Projektem;
- przegląd i ocenę struktury organizacyjnej JRP w odniesieniu do zadań nałożonych na JRP, a także obowiązków Zamawiającego związanych z realizacją Projektu, a następnie zaproponowanie i wprowadzenie stosownych zmian;
- szkolenia personelu JRP i Zamawiającego, min. w zakresie zarządzania Projektami i kontraktami, zarządzania i monitorowania finansowego umów / kontraktów i Projektu, monitorowania procesu inwestycyjnego, stosowania PZP;
- bieżącą pomoc i doradztwo dla JRP podczas realizacji Projektu,
- bieżący audyt działań finansowych, przygotowanie działań naprawczych dla JRP.

4.2.4 Wyniki, jakie winien osiągnąć Wykonawca
- Analiza i uzupełnienie funkcjonujących procedur dla JRP których stosowanie w procesie koordynacji, monitorowania i zarządzania Projektem (w tym, wszystkimi umowami / kontraktami zawartymi w ramach Projektu) zapewni wykonanie i wdrożenie Projektu w planowanym terminie i w ramach określonego budżetu
- Ustanowienie efektywnych ram operacyjnych JRP dla realizacji zadań wynikających z wdrażania Projektu
- Przygotowanie personelu JRP i Zamawiającego do prawidłowego i skutecznego wykonywania zadań związanych z realizacją Projektu, w tym dotyczących zarządzania finansowego, działań nadzorczych i monitorowania procesu inwestycyjnego
- Wdrożenie personelu JRP i MAO.

5. ZAKRES USŁUG
5.1 Informacje ogólne
Przedmiotem zamówienia są Usługi Pomocy Technicznej w zakresie przygotowania JRP do prawidłowego, skutecznego i zgodnego z obowiązującym prawem i Wytycznymi zarządzania, koordynowania i monitorowania zadań w ramach Projektu z realizacją i wdrożeniem Projektu, jak również prowadzenie stałego audytu i inicjowanie działań naprawczych w sytuacji wystąpienia nieprawidłowości.
JRP jest odpowiedzialna za koordynację działań wszystkich stron zaangażowanych w realizację Projektu oraz za ostateczne wdrożenie Projektu zgodnie z:
- wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie Projektu ze środków Funduszu Spójności;
- warunkami umów o świadczenie usług i kontraktów na roboty, zawartymi w ramach Projektu;
- obowiązującym prawem i Wytycznymi.
Wykonawca niniejszej Umowy będzie w pełni odpowiedzialny za zapewnienie prawidłowego funkcjonowania JRP w zakresie efektywnego koordynowania i monitorowania umów / kontraktów zawartych w ramach Projektu oraz właściwego zarządzania finansowego Projektem, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi i przepisami prawa oraz przygotowanie personelu JRP i Zamawiającego do prawidłowego i sprawnego wykonywania wszystkich zadań i obowiązków związanych z realizacją i wdrożeniem Projektu.
W szczególności Wykonawca będzie odpowiedzialny za:
(a) świadczenie Usług zgodnie z postanowieniami Umowy, terminowo, z należytą troską, skutecznością i starannością, kierując się interesem Zamawiającego, obowiązującymi przepisami i Wytycznymi, oraz zgodnie z przyjętymi zasadami najlepszej praktyki zawodowej oraz wiedzy technicznej, ekonomicznej, prawniczej i innej, które dotyczą przedmiotu Umowy;
(b) wykonywanie Usług przez należycie wykwalifikowanych Ekspertów, posiadających odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje;
(c) zapewnienie na czas wykonywania Umowy odpowiedniego wsparcia dla Kluczowych Ekspertów, pozwalającego na osiągnięcie celów określonych w Umowie;
(d) zatrudnienie wystarczającej liczby tłumaczy w przypadku braku znajomości języka polskiego przez Kluczowych Ekspertów, w stopniu umożliwiającym komunikowanie się z personelem JRP;
(e) zapewnienie zakwaterowania, wynagradzanie Personelu i pokrywanie wszelkich kosztów związanych z transportem Personelu, w tym ewentualnych delegacji polecanych przez Zamawiającego na spotkania z przedstawicielami IZ i/lub IPZ;
(f) wyposażenie Personelu Wykonawcy w narzędzia niezbędne dla wykonania Usług objętych niniejszą Umową;
(g) świadczenie profesjonalnego doradztwa Zamawiającemu;
(h) zachowanie poufności informacji wynikających z wykonywania Umowy, objętych tajemnicą handlową lub zawodową.
5.2. Działania i zadania Wykonawcy
Opisane w tym punkcie działania i zadania Wykonawcy nie będą ograniczone tylko do wymienionych poniżej.
O ile nie zostało określone inaczej, podane poniżej terminy liczone są od daty rozpoczęcia Usług przez Wykonawcę w ramach Umowy, a słowa użyte w liczbie pojedynczej oznaczać mogą liczbę mnogą i odwrotnie, w zależności od kontekstu.
5.2.1 Podstawowe działania i zadania Wykonawcy:
(a) przeanalizowanie dla JRP rozwiązań organizacyjnych oraz procedur zarządzania Projektem i przedstawienie wniosków;
(b) opracowanie zaleceń w zakresie ścieżki audytu, procedur generowania, przepływu, przetwarzania informacji i danych zawartych w raportach oraz gromadzenia informacji niezbędnych do podejmowania decyzji przez Zamawiającego;
(c) przygotowanie JRP do prawidłowego zarządzania finansowego Projektem;
(d) przygotowanie JRP do prawidłowego koordynowania procesu inwestycyjnego (wykonywania robót budowlanych) i działań nadzorczych w ramach procedur wynikających ze stosowania zapisów kontraktowych FIDIC;
(e) szkolenie personelu JRP, min w zakresie: zarządzania i monitorowania finansowego umów / kontraktów i Projektu; monitorowania procesu inwestycyjnego; stosowania prawa, w szczególności Prawa budowlanego, procedur FIDIC, podatkowego i Pzp; ubezpieczeń, w szczególności w odniesieniu do kontraktów na roboty budowlane; rozwiązywania sporów z wykonawcami;
(f) przeprowadzenie stałego audytu wewnętrznego, przygotowanie JRP do audytu zewnętrznego,
(g) opracowanie i wdrożenie działań naprawczych wobec wykrytych nieprawidłowości przy prowadzeniu projektu.
5.2.2 Szczegółowe działania Wykonawcy:
5.2.2.1 Analiza struktury organizacyjnej JRP i stosowanych procedur
(a) dokonanie - na podstawie wymagań określonych w obowiązujących dokumentach, w tym w wymienionych w p. 4.1, oraz wymagań charakterystycznych dla Projektu - przeglądu i oceny:
- struktury organizacyjnej JRP;
- wyposażenia JRP;
- procedur stosowanych przez JRP i Zamawiającego, jeśli takie procedury JRP i Zamawiający posiadają;
(b) identyfikacja procedur, jakie mają zastosowanie do prawidłowego funkcjonowania JRP i efektywnej realizacji zadań związanych z realizacją Projektu;
(c) przygotowanie - na podstawie wyników uzyskanych z przeprowadzonego przeglądu i oceny wymienionych powyżej w podpunktach (a) i (b) - i przedstawienie JRP i Zamawiającemu zaleceń do dokonania zmian w zakresie: struktury organizacyjnej JRP, kwalifikacji i kompetencji personelu JRP, wyposażenia oraz procedur, jakie winny być stosowane przez JRP.
(d) opracowanie ścieżki audytu wewnętrznego dla JRP
Termin wykonania analizy: 28 dni. Analiza winna zostać przedłożona wraz z raportem początkowym, o którym mowa poniżej w p. 7. Termin wykonania ścieżki audytu: 21 dni od podpisania umowy.
5.2.2.2 Szkolenia
(a) Wykonawca opracuje szczegółowy harmonogram szkoleń opisanych poniżej w podpunkcie (b) oraz materiały szkoleniowe, o których mowa poniżej w podpunkcie (c) i przedłoży Zamawiającemu do akceptacji w terminie 28 dni. Zamawiający ma prawo zgłosić uwagi do przedłożonych harmonogramów szkoleń, jak i do materiałów szkoleniowych w terminie 21 dni od ich otrzymania. Ostateczne wersje harmonogramu szkoleń (3 egzemplarze) zatwierdzone przez Zamawiającego, oraz materiały szkoleniowe (po 3 egzemplarze z każdego obszaru szkolenia) zostaną przedłożone Zamawiającemu nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
(b) Szkolenia personelu JRP w liczbie maksymalnie 12 osób przeprowadzone zostaną w zakresie:
- zarządzania finansowego Projektem i monitorowania finansowego postępu we wdrażaniu Projektu, zgodnie z wymaganiami IZ i IPZ, z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania dla koordynacji i monitorowania umów / kontraktów;
Czas trwania: min. 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego.
- monitorowania rzeczowego postępu we wdrażaniu Projektu, zgodnie z wymaganiami IZ, IPZ i KE, z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania dla koordynacji i monitorowania umów / kontraktów;
Czas trwania: min. 8 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
- procedur, jakie winny być stosowane przez JRP w procesie koordynowania, monitorowania i zarządzania Projektem;
Czas trwania: min. 8 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
- zarządzania kontraktami na roboty opartymi o Warunki Kontraktowe FIDIC, w szczególności w odniesieniu do: zarządzania ryzykiem, zapewnienia jakości, dostosowania Warunków Kontraktowych FIDIC do przepisów prawa polskiego;
Czas trwania: min. 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
- stosowania właściwych systemów i technik w procesie zarządzania projektem, obejmujących:
A. System kontroli zarządzania;
B. Schemat programu zarządzania projektem;
C. Zarządzanie informacyjne;
D. System kontroli finansowej.
Czas trwania: min. 24 godziny. Miejsce: siedziba Zamawiającego
- ubezpieczeń w budownictwie, w szczególności: standardów międzynarodowych stosowanych w tym obszarze; ubezpieczenia Robót, personelu i Sprzętu Wykonawcy według Warunków Kontraktowych FIDIC; wymagań Zamawiającego w odniesieniu do wartości i zakresu ubezpieczenia i polis ubezpieczeniowych; powodowanie szkód w wyniku prowadzenia robót budowlanych (co najmniej 2 analizy przypadku [case study]);
Czas trwania: min. 8 godziny. Miejsce: siedziba Zamawiającego
- prawa podatkowego obowiązującego w UE i w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem podatków pośrednich;
Czas trwania: min 6 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
- sporządzania raportu końcowego po zakończeniu Projektu, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi do przygotowania raportu końcowego Projektu Funduszu Spójności opracowanymi przez Instytucję Zarządzającą;
Czas trwania: min 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
- procedur rozwiązywania sporów powstałych w wyniku realizacji umów o świadczenie usług i kontraktów na roboty, w tym rozjemstwo i arbitraż według prawa polskiego (co najmniej 2 analizy przypadku);
Czas trwania: min 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
- stosowania Prawa zamówień publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem warunków udziału w postępowaniach przetargowych na roboty budowlane i usługi, oraz wyroków Krajowej Izby Odwoławczej;
Czas trwania: min. 24 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego.
Raporty ze szkolenia włączone zastaną do właściwego czasowo raportu kwartalnego Wykonawcy.
(c) opracowanie materiałów szkoleniowych dla każdego z wymienionych powyżej w podpunkcie (b) obszarów szkolenia;
Termin przekazania materiałów szkoleniowych uczestnikom szkolenia: w dniu sesji szkoleniowej. Liczba podręczników szkoleniowych: równa liczbie osób zgłoszonych do szkolenia.
5.2.2.3 Pomoc i doradztwo dla JRP w procesie planowania, organizacji i zarządzania
(a) w zakresie współpracy z Inżynierem i realizacji Kontraktów na Roboty w oparciu o Warunki Kontraktowe FIDIC:
- opracowanie, w terminie 70 dni, wytycznych i zaleceń dotyczących zarządzania i administrowania Kontraktem na Roboty oraz opracowanie skutecznego systemu identyfikacji i kontroli ryzyka;
- opracowanie procedur do zastosowania przez JRP przy zatwierdzaniu Raportu Końcowego z zakończenia Kontraktu na Roboty składanego przez Inżyniera, i przedłożenie ich Zamawiającemu wraz z drugim raportem kwartalnym Wykonawcy;
- pomoc i doradztwo dla JRP i Zamawiającego w zakresie spraw bieżących związanych z realizacją Projektu;
- pomoc i doradztwo dla JRP i Zamawiającego w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych związanych z realizacją Projektu, obejmujące m.in. opracowanie - na żądanie Zamawiającego - opinii i/lub analiz technicznych, prawnych, finansowych i innych.
(b) w zakresie monitoringu i sprawozdawczości:
- analiza istniejących procedur monitorowania, sprawozdawczości (raportowania) i planowania niezbędnych dla właściwego wykonywania zadań przez JRP i Zamawiającego i odpowiednie przeszkolenie personelu JRP w tym zakresie, naniesienie stosownych poprawek;
- bieżące wsparcie JRP i Zamawiającego w sprawozdawczości (raportowaniu) i planowaniu rzeczowego i finansowego postępu we wdrażaniu Projektu.
Analiza z działań, o których mowa w podpunktach (i) - (ii), sporządzona zostanie przez Wykonawcę w terminie 42 dni i dołączona do pierwszego po tym terminie raportu kwartalnego Wykonawcy.
(c) w zakresie zarządzania finansowego Projektem:
dokonanie przeglądu i oceny istniejącego systemu księgowości w celu stwierdzenia jego zgodności z wymaganiami IZ i IPZ;
- opracowanie zaleceń, jakie winny być wprowadzone do stosowanego systemu księgowości jako rezultat wspomnianego w podpunkcie (i) przeglądu oraz obowiązujących procedur księgowości do stosowania przez JRP;
- bieżące doradztwo i pomoc dla JRP w zakresie zarządzania finansowego i księgowości, obejmujące m.in.:
- kwalifikowanie wydatków w ramach Projektu, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi;
- weryfikacje przez JRP Przejściowych Świadectw Płatności i faktur;
- przygotowanie wniosków o płatności pośrednie;
- weryfikacje i aktualizacje harmonogramu rzeczowo-finansowego oraz planu płatności.
- identyfikowanie (potencjalnych i występujących) zagrożeń dla właściwego wdrażania Projektu w obszarze mechanizmów finansowych, ale także kontrolnych, sprawozdawczości (raportowania) i monitorowania, oraz systemu księgowości dla zadań realizowanych w ramach Projektu;
Analiza z działań, o których mowa w podpunktach c) jw., sporządzona zostanie przez Wykonawcę w terminie 84 dni i dołączona do pierwszego po tym terminie raportu kwartalnego Wykonawcy.
- prowadzenie bieżącego i stałego audytu wewnętrznego projektu w tym w szczególności prowadzenie list sprawdzających z zakresu działań finansowych, przetargowych, monitoringu i sprawozdawczości i innych niezbędnych dla prawidłowego prowadzenia projektu.
(d) w zakresie innych działań:
- opracowanie opinii prawnych oraz analiz technicznych i finansowych związanych z realizacją Projektu stanowiących podstawę podejmowanych decyzji przez Zamawiającego - każdorazowo na życzenie Zamawiającego;
- doradztwo w zakresie zarządzania zmianami w realizowanych kontraktach na roboty i zmniejszenia oddziaływania niekorzystnych czynników w tym potencjalnych zagrożeniach dotyczących jakości, kosztów i terminów realizacji Projektu,
- pomoc w rozwiązywaniu konfliktów i problemów wynikłych we współpracy JRP z Inżynierem Kontraktu lub Wykonawcą robót budowlanych,
- pomoc w rozwiązywaniu konfliktów i problemów wynikłych na skutek wejścia Wykonawców robót budowlanych na działki prywatne,
- udział (w roli eksperta) w naradach koordynacyjnych (naradach technicznych) na Terenie Budowy, w okresowych spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego w związku z realizacją Projektu, czy w okresowych spotkaniach instytucji kontrolujących realizację Projektu, każdorazowo na życzenie Zamawiającego.
- prowadzanie mediacji w sytuacjach spornych w kontekście działania Inżyniera Kontraktu i Wykonawców robót budowlanych,
- wsparcie merytoryczne JRP w zakresie znajomości prowadzenia inwestycji wg. Warunków Kontraktowych RED FIDIC
5.3 Inne obowiązki Wykonawcy
Niezależnie od zakresu obowiązków określonych powyżej w p. 5.1 i 5.2, do zadań Wykonawcy należy:
(a) znajomość wszelkich dokumentów programowych, przepisów, zasad, Wytycznych i ich aktualizacji w zakresie dotyczącym realizacji Projektu współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko;
(b) śledzenie na bieżąco publikacji na stronach internetowych KE, Instytucji Zarządzającej i Instytucji Pośredniczących, Urzędu Zamówień Publicznych i innych instytucji, mających związek z wykonywaniem Usług objętych niniejszą Umową;
(c) monitorowanie i stosowanie się na bieżąco do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad, Wytycznych i dokumentów związanych z realizacją Projektu, oraz bezzwłoczne przekazywanie Zamawiającemu, w formie pisemnej, niezbędnych informacji, opinii i dokumentów dotyczących tych zmian, a także wprowadzanie na bieżąco stosownych zmian do przygotowywanych raportów i innych dokumentów;
5.4 Dodatkowe informacje dotyczące wykonywania Usług
(a) Wykonawca zorganizuje prace swojego Personelu w taki sposób, aby zostały osiągnięte cele bezpośrednie określone w Umowie.
(b) Wykonawca musi informować bezpośrednio i na bieżąco Zamawiającego o problemach, jakie napotyka w trakcie wykonywania Usług.
(c) Każdorazowo na żądanie Zamawiającego i w ustalonym z nim terminie, Wykonawca opracuje potrzebne Zamawiającemu opracowania, opinie i/lub analizy prawne, techniczne i finansowe związane z realizacją Projektu.
(d) Konsultacje i doradztwo dla Zamawiającego odbywać się będą na wezwanie Zamawiającego w miejscu przez niego wskazanym.
(e) Pomoc Techniczna powinna być świadczona w taki sposób, aby umożliwić personelowi JRP sprostanie wszelkim wymogom, zadaniom i obowiązkom nałożonym przez Zamawiającego, IZ i IPZ w celu prawidłowego i efektywnego wdrożenia Projektu i osiągnięcia założonych celów.
(f) Cała korespondencja i dokumentacja będą sporządzane w języku polskim. Dokumenty powstałe w wyniku działań i zadań Wykonawcy będą dostarczone w wersji papierowej (drukowanej) i w wersji elektronicznej. Dokumenty w wersji elektronicznej będą dostarczone:
- grafika - w formacie JPG lub TIF;
- pozostałe dokumenty - zgodnie z najnowszym pakietem Microsoft Office.
(g) Wykonawca ma prawo:
- proponowania uzasadnionych zmian w strukturze organizacyjnej JRP;
- proponowania uzasadnionych zmian w składzie personelu JRP;
- proponowania uzasadnionych zmian dotyczących wszystkich procedur zweryfikowanych przez Wykonawcę w ramach Umowy;
- dostępu do wszystkich dokumentów składających się na wniosek o dofinansowanie Projektu.
6. SPRAWOZDAWCZOŚĆ
6.1. Wymagania dotyczące raportów, analiz, opinii i innych opracowań
Raporty, jakie Wykonawca jest zobowiązany sporządzić w ramach Umowy i terminy, w jakich ma je przedłożyć Zamawiającemu, określone zostały poniżej w p. 6.2.
Informacje o analizach, opiniach i innych opracowaniach, jakie Wykonawca jest zobowiązany sporządzić w ramach Umowy i terminy, w jakich ma je przedłożyć Zamawiającemu, określone zostały powyżej w p. 5.
Wszystkie raporty będą przedkładane do zatwierdzenia przez Zamawiającego jako projekty raportów. Projekty raportów będą przedkładane w jednym egzemplarzu. Raporty będą sporządzone w formie uzgodnionej z Zamawiającym, a na pierwszych stronach będzie wyraźne stwierdzenie, że Umowa jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności. Wszystkie raporty będą sporządzone w języku polskim.
Powyższe wymagania stosuje się także do analiz, opinii i innych opracowań.
Każdy raport zatwierdzony przez Zamawiającego będzie dostarczony przez Wykonawcę Zamawiającemu w wersji ostatecznej, w czterech egzemplarzach oraz dodatkowo w wersji elektronicznej, w formie zgodnej z wymaganiami Zamawiającego i wytycznymi IZ i IPZ.
Każdy raport będzie istniał tylko w jednej ostatecznej wersji.
Do raportów i dołączonych do nich dokumentów, oraz do analiz, opinii i innych opracowań, jakie Wykonawca jest zobowiązany sporządzić w ramach Umowy, stosuje się postanowienia Artykułu 9 Umowy.
6.2. Przedkładanie i zatwierdzanie raportów
W ramach niniejszej Umowy Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące raporty:
(a) raport początkowy w terminie 28 dni po dacie rozpoczęcia Usług; raport ten winien zawierać min:
- szczegółową organizację i metodykę wykonywania Usług;
- szczegółowy harmonogram usług, o którym mowa w Artykule 3.2 Umowy.
Sposób zatwierdzania raportu początkowego będzie taki, jak przyjęty dla raportów kwartalnych i opisany w podpunkcie (b) poniżej.
(b) raporty kwartalne z wykonanych Usług wraz z wymaganymi dokumentami, o których mowa w p.5 powyżej;
Każdy raport kwartalny zostanie przedłożony Zamawiającemu do zatwierdzenia w terminie 7 dni po zakończeniu kwartału kalendarzowego, i będzie zawierał w szczególności: krótki opis wykonanych Usług, liczbę dni pracy każdego Kluczowego Eksperta i innych ekspertów i personelu wspierającego Kluczowych Ekspertów wraz z krótkim opisem działań lub zadań, jakie wykonali, oraz spis sporządzonych przez Wykonawcę opinii, analiz i opracowań dołączonych do raportu.
Zamawiający w terminie 7 dni od otrzymania projektu raportu kwartalnego zatwierdzi go lub zgłosi uwagi. Raport kwartalny zostanie przedłożony Zamawiającemu w ostatecznej wersji nie później niż 7 dni po zatwierdzeniu lub zgłoszeniu uwag przez Zamawiającego do projektu tego raportu. Uwagi Zamawiającego muszą zostać uwzględnione w ostatecznej wersji raportu kwartalnego.
(c) sprawozdania ad hoc, jeżeli zajdzie taka potrzeba lub na żądanie Zamawiającego;
(d) Raport Końcowy z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy, zawierający w szczególności:
- krótki opis wykonanych Usług;
- krytyczną analizę napotkanych problemów technicznych, finansowych, prawnych i innych, oraz zastosowanych rozwiązań;
- podsumowanie liczby dni pracy każdego Kluczowego Eksperta i innych ekspertów i personelu wspierającego Kluczowych Ekspertów z krótkim opisem działań lub zadań, jakie wykonali;
- opisanie działań najważniejszych z punktu widzenia celów określonych w Umowie (tzw milestones) w sposób opisany w Organizacji i metodyce;
- uzyskane wyniki; oraz
- spis wszystkich sporządzonych przez Wykonawcę opinii, analiz i opracowań.
Projekt Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zostanie przedłożony Zamawiającemu na 28 dni przed planowanym zakończeniem świadczenia Usług przez Wykonawcę.
Zamawiający w terminie 14 dni od otrzymania projektu Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zatwierdzi go lub zgłosi uwagi.
Raport Końcowy z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zostanie przedłożony Zamawiającemu w ostatecznej wersji nie później niż 14 dni po zatwierdzeniu lub zgłoszeniu uwag przez Zamawiającego do projektu tego Raportu. Uwagi Zamawiającego muszą zostać uwzględnione w ostatecznej wersji Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 31/12/2014

Informacja na temat wadium:
Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 9 000,00 zł (słownie złotych: dziewięć tysięcy 00:100) przed upływem terminu składania ofert na warunkach określonych w art. 45 i 46 ustawy Pzp. Wadium może być wniesione w pieniądzu przelewem na konto Zamawiającego, nr: 48845400012073003366040005 z informacją na przelewie - wadium przetargowe na: Pomoc techniczna dla Jednostki Realizującej Projekt w Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. realizującego projekt pn.: Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice - JRP/ZP-PNP/ZOP-U/07/2010.
Wadium w formie niepieniężnej należy złożyć w sekretariacie JRP zamawiającego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. ul. Karola Miarki 1, 44-178 Przyszowice w godz. 800 - 1400, uzyskując potwierdzenie złożenia na kserokopii dokumentów.

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy nie wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy PZP, spełniający warunki art. 22 ust. 1 ustawy PZP, podpisane przez uprawnioną osobę - załącznik nr V do SIWZ - IDW i załącznik nr VI do SIWZ -IDW, złożą ofertę zgodnie z wymaganiami Zamawiającego określonymi w treści SIWZ.

Wiedza i doświadczenie:
O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia. W szczególności o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed dniem upływu terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali, lub wykonują:
- co najmniej jedną usługę której przedmiotem było prowadzenie stałego audytu wewnętrznego lub zewnętrznego projektu infrastrukturalnego z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, którego wartość nie była mniejsza niż 40 000 000zł
- co najmniej jedną usługę której przedmiotem było świadczenie doradztwa w zakresie prowadzenia inwestycji w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC (czerwony) dla projektu infrastrukturalnego z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, którego wartość nie jest mniejsza niż 40 000 000 zł.
Jako usługi dotyczące realizacji z ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający uzna takie, które:
- w przypadku zrealizowanych dotyczą usług jw., których realizacja miała miejsce nie wcześniej jak 3 lata przed upływem terminu składania ofert,
- w przypadku realizowanych dotyczą usług jw., których realizacja zakończyła się do dnia upływu terminu składania ofert, a zrealizowany do tego czasu zakres finansowy projektu objętego świadczeniem usług jw. wyniósł 40 000 000 zł, co winno wynikać z wykazu wykonanych lub wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, zgodnie z wymaganiami jw., o treści załącznika nr III do siwz -IDW

Potencjał techniczny:
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują, lub będą dysponować potencjałem technicznym niezbędnym dla prowadzenia usług, w szczególności:
- posiadać sprzęt komputerowy, telefony komórkowe, i sprzęt niezbędny do prowadzenia usług, w tym co najmniej 3 laptopy wraz z niezbędnym oprogramowaniem,
co należy udokumentować poprzez przedstwienie w ofercie wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami o treści załącznika nr IV do siwz - IDW, z uwzględnieniem wymogu jw., wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
Warunek będzie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż na czas realizacji zamówienia będzie dysponował wskazanymi zasobami.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować odpowiednio wykwalifikowanymi osobami w odpowiednich specjalnościach (Wykonawca nie może zaproponować tej samej osoby do pełnienia różnych funkcji):
a) Kierownik Zespołu: Ekspert z zakresu zarządzania projektami, posiadający:
- wykształcenie wyższe techniczne
- co najmniej 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami infrastrukturalnymi;
- doświadczenie w zarządzaniu co najmniej dwoma projektami o wartości nie mniejszej niż 40 000 000 PLN każdy, (zakończonymi na dzień składania ofert) infrastrukturalnym z zakresu gospodarki wodno-ściekowej na stanowisku kierowniczym (jako Kierownik Projektu, lub Kierownik zespołu zarządzającego);
- dobrą znajomość języka polskiego, w mowie i w piśmie, lub zapewnienie tłumacza.

b) Ekspert finansowy, posiadający:
- wykształcenie wyższe ekonomiczne,
- co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w księgowości;
- kwalifikacje i doświadczenie w zarządzaniu finansowym, co najmniej jednym kontraktem lub projektem infrastrukturalnym.
- uprawnienia biegłego rewidenta,
- dobrą znajomość języka polskiego, w mowie i w piśmie, lub zapewnienie tłumacza.

c) Ekspert ds. audytu wewnętrznego i zewnętrznego posiadający:
- wykształcenie wyższe ekonomiczne
- uprawnienia biegłego rewidenta,
- spełnienie wymagań o których mowa w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.), posiadający uprawniania do wykonywania zawodowo funkcji audytora zewnętrznego)
- dobrą znajomość języka polskiego, w mowie i w piśmie, lub zapewnienie tłumacza, co winno wynikać z wykazu osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie pomocy technicznej, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, z uwzględnieniem spełnienia wymogów jw., o treści załącznika nr II do siwz - IDW,

Sytuacja ekonomiczna:
O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na wykonanie zamówienia, w szczególności o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. dysponują środkami finansowymi wystarczającymi do realizacji przedmiotu zamówienia, określonymi na sumę 100 000,00 zł, co winno wynikać z, informacji banku, lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy; wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, z uwzględnieniem wymogu jw.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej 3 miesiące przed terminem składania ofert.

2. są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 300 000,00 zł co powinno wynikać z opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, z uwzględnieniem wymogu jw. w pkt.2 (wraz z kserokopiami z potwierdzenia zapłaty składki o ile wpłata nie została potwierdzona w polisie lub w przypadku rozłożenia na raty - potwierdzenia wpłaty wszystkich dotychczas wymagalnych składek); Wykonawca, który nie dysponuje polisą obejmującą pełny okres realizacji zamówienia, winien złożyć oświadczenie, iż zobowiązuje się do wznowienia polisy jw. na cały okres realizacji zamówienia przed wygaśnięciem posiadanej polisy.

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie nr 4: Tak

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie nr 7: Tak

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie nr 10: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 3: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 4: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
1) Wycena ofertowa (ryczałtowa) - należy podać cenę ryczałtową za świadczenie pomocy technicznej dla Jednostki Realizującej Projekt w Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o realizującego projekt pn.: Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, poprzez sporządzenie i wypełnienie harmonogramu rzeczowo - finansowego czynności w zakresie świadczenia pomocy technicznej,
2) Zaparafowany na dowód akceptacji przez osobę (osoby) upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy projekt umowy.
3) Dowód wniesienia wadium.

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Zmiany do umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Uzgodnienia w tym zakresie wymagają dla swej ważności zatwierdzenia przez Zamawiającego, a zmiana umowy może nastąpić jedynie na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następujących okolicznościach:
(a) odmowy udzielenia dofinansowania Projektu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko;
(b) opóźnienia w wykonywaniu Usług z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, skutkującego przedłużeniem czasu trwania Umowy;
(c) zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu Umowy wskazanych przez Wykonawcę w ofercie, jeżeli nastąpią z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy;
(d) zmiany uwarunkowań prawnych lub administarcyjnych wykonywanej Umowy spowodowanych działaniami osób trzecich;
(e) wystąpienia siły wyższej.
(f) rezygnacji z wykonania części usług, z jednoczesnym ograniczeniem (obniżeniem) wynagrodzenia wykonawcy, wówczas zmiana umowy może nastąpić również w zakresie terminu i harmonogramu realizacji,

O ile zaistnieją przypadki, o których mowa w podpunktach (b), (c), (d) i (e), Zamawiający zastrzega sobie prawo odpowiedniego przedłużenia czasu trwania Umowy i/lub dostosowania/zmiany innych istotnych warunków Umowy.

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.pgk-przyszowice.biuletyn.info.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
W siedzibie Zamawiającego Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. ul. Karola Miarki 1, 44-178 Przyszowice

Data składania wniosków, ofert: 19/08/2010

Godzina składania wniosków, ofert: 09:00

Miejsce składania:
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. ul. Karola Miarki 1, 44-178 Przyszowice

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Zadanie jest współfinansowane z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Kody CPV:
713562000 (Usługi pomocy technicznej)

Podobne przetargi

22576 / 2011-02-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Kłobuck - Kłobuck (śląskie)
CPV: 713562000 (Usługi pomocy technicznej)
Pomoc Techniczna dla Jednostki Realizującej Projekt - wydatki związane z wdrażaniem Projektu pn.:Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Kłobuck poprzez budowę kanalizacji sanitarnej.

86522 / 2011-04-20 - Inny: sektor wodny

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji spółka z o.o. - Knurów (śląskie)
CPV: 713562000 (Usługi pomocy technicznej)
PEŁNIENIE POMOCY TECHNICZNEJ DLA PROJEKTU: PORZĄDKOWANIE GOSPODARKI ŚCIEKOWEJ GMINY KNURÓW - BUDOWA I PRZEBUDOWA SYSTEMÓW KANALIZACYJNYCH

93836 / 2009-04-06 - Inny: art. 3 ust. 1 pkt 3 PZP

Zakład Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 713562000 (Usługi pomocy technicznej)
Pomoc techniczna dla Jednostki Realizującej Projekt Budowa kompleksowego systemu gospodarki odpadami dla miasta Bielska-Białej i gmin powiatu bielskiego

162134 / 2011-06-17 - Inny: sektor wodny

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji spółka z o.o. - Knurów (śląskie)
CPV: 713562000 (Usługi pomocy technicznej)
Pełnienie pomocy technicznej dla Projektu: Porządkowanie gospodarki ściekowej Gminy Knurów - budowa i przebudowa systemów kanalizacyjnych

380639 / 2008-12-29 - Inny: Art 3 ust. 1 pkt 3 PZP

Zakład Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 713562000 (Usługi pomocy technicznej)
Pomoc Techniczna dla Jednostki Realizującej Projekt Budowa kompleksowego systemu gospodarki odpadami dla miasta Bielska-Białej i gmin powiatu bielskiego

377826 / 2012-10-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry - Tarnowskie Góry (śląskie)
CPV: 713562000 (Usługi pomocy technicznej)
Raport Końcowy dla Projektu : Budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz oczyszczalni ścieków komunalnych w Tarnowskich Górach - I Faza

34590 / 2015-02-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Dąbrowa Górnicza - Dąbrowa Górnicza (śląskie)
CPV: 713562000 (Usługi pomocy technicznej)
Asysta techniczna - II faza (końcowa) podczas realizacji projektu pn. Uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej w gminie Dąbrowa Górnicza - etap I

75241 / 2015-05-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Dąbrowa Górnicza - Dąbrowa Górnicza (śląskie)
CPV: 713562000 (Usługi pomocy technicznej)
Asysta techniczna - II faza (końcowa) podczas realizacji projektu pn.: Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dąbrowa Górnicza - etap I

418848 / 2010-12-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Komunalny w Jasienicy - Jasienica (śląskie)
CPV: 713562000 (Usługi pomocy technicznej)
Pomoc Techniczna dla działającej w strukturach Zakładu Komunalnego w Jasienicy Jednostki Realizującej Projekt pn.: (Kanalizacja sanitarna Gminy Jasienica w ramach ochrony zlewni zbiornika Goczałkowickiego) nr POIS.01.01.00-00-037/08 zamówienie finansowane ze środków publicznych w tym ze środków Unii Europejskiej- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko.

507666 / 2012-12-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry - Tarnowskie Góry (śląskie)
CPV: 713562000 (Usługi pomocy technicznej)
Raport Końcowy dla Projektu : Budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz oczyszczalni ścieków komunalnych w Tarnowskich Górach - I Faza.

5491 / 2011-01-05 - Inny: spółka prawa handlowego ze 100% udziałem gminy

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. - Przyszowice (śląskie)
CPV: 713562000 (Usługi pomocy technicznej)
Pomoc Techniczna dla JRP realizującej projekt pn. Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice

93354 / 2011-04-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Kłobuck - Kłobuck (śląskie)
CPV: 713562000 (Usługi pomocy technicznej)
Pomoc Techniczna dla Jednostki Realizującej Projekt - wydatki związane z wdrażaniem Projektu pn.:Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Kłobuck poprzez budowę kanalizacji sanitarnej.