289172 / 2011-09-14 - Administracja samorzÄ…dowa / UrzÄ…d Gminy Garwolin (Garwolin)
Kompleksowa obsługa realizacji programu -Szybkie czytanie oraz e-learning Kwantowy skok w rozwoju ucznia. obejmująca przeprowadzenie szkolenia nauczycieli, organizację nadzoru metodycznego, oraz dostawę niezbędnych materiałów i platformy
e-learningowej.
Opis zamówienia
Zakres przedsięwzięcia obejmuje kompleksową obsługę realizacji przez Gminę Garwolin programu Szybkie czytanie oraz e-learning Kwantowy skok w rozwoju ucznia dofinansowywanego w ramach umowy nr UDA-POKL.09.01.02-14-153/10-00 ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych, które wpisuje się w kompetencje kluczowe zdefiniowane w zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE).
Na zamówienie składają się dwie części składowe, z których Wykonawca ma możliwość wybrania do realizacji jednej bądź obu.
I.Część - Przygotowanie szkolenia
Na część pierwszą składają się trzy integralne zadnia, przewidziane w całości do realizacji przy wyborze realizacji tej części:
Zadanie 1.Szkolenie nauczycieli -trenerów projektu
Zadanie przewiduje przeprowadzenie szkolenia metodycznego dla 25 nauczycieli 5 szkół gminnych biorących udział w projekcie, którzy jako trenerzy będą prowadzili zajęcia wg programu, o którym mowa w zadaniu 2.
Szkolenie obejmować powinno:
1) e-learningowy kurs szybkiego czytania oraz 25 godz. szkolenia z metodyki wdrażanych programów dla trenerów projektu.
2) Dwa warsztaty (po 2godz.) dla wszystkich nauczycieli - dzięki temu informacje podstawowe z nowatorskich metod będą wdrażane na każdej lekcji. Szkolenie będzie odbywało się w pierwszych trzech miesiącach projektu, w poszczególnych szkołach - 4 grupy po około 20 osób
Szkolenie dla nauczycieli powinno przewidywać innowacyjne techniki edukacyjne, tzn. nowoczesne techniki ułatwiające nauczanie i uczenie się, zapamiętywanie i wydobywanie informacji (np. mindmapping, mnemotechniki, ŁMZ, FAC, GSP, rzymski pokój, zakładki osobiste, Mnich, MTA, relaks, koncentracja), praktyczne zastosowanie tych elementów w nauczaniu, planowaniu i życiu. Zawierać mogą elementy NLP, mentoringu i coachingu, psychodramy, część programu powinny stanowić zajęcia procesowe: docieranie do i wydobywanie zasobów, pracę na indywidualnych zasobach człowieka; somatoterapia, a także Indywidualne Wzorce Myślenia oraz umiejętność pracy z uczniami na ich podstawie i za ich pomocą. Program zawierać powinien również: autoprezentację i wdrażanie postaw asertywnych.
Nauczyciele powinni dostać podczas szkolenia materiały dydaktyczne zawierające przynajmniej dokładne scenariusze do przeprowadzenia wszystkich zajęć w programach dla poszczególnych grup wiekowych, wymienionych w zad. 2.
Przy opracowywaniu szkolenia dla nauczycieli-trenerów projektu należy pamiętać o planowanych do osiągnięcia rezultatach twardych, które Zamawiający zamierza osiągnąć:
- wzrost poziomu kompetencji kluczowych-umiejętności uczenia się, kompetencji informatycznych 515 dzieci z gminy Garwolin - dla ewaluacji przewiduje się test,
- poznanie przez 515 dzieci z gminy Garwolin, nowych technik uczenia się takich jak nielinearne notowanie, techniki pamięciowe, systemy powtarzania materiału - przewiduje się test, ankiety dla rodziców
- zwiększenie tempa czytania i stopnia rozumienia tekstu przez 515 dzieci z gminy Garwolin, - test,.
- wdrożenie 5 nowych programów edukacyjnych skierowanych do uczniów i uczennic (każdy dla innej grupy wiekowej) do 5 szkół gminy Garwolin - certyfikaty dla przeszkolonych nauczycieli, ankieta
- wzrost umiejętności informatycznych - test, ankieta dla rodziców
Rezultaty miękkie planowane do osiągnięcia odnoszące się do 515 dzieci z gminy Garwolin :
- wykształcenie nawyku korzystania z narzędzi informatycznych dla podniesienia sprawności uczenia się-ankieta
- rozwój umiejętności interpersonalnych -test, ankiety rodziców i nauczycieli
- wyrównanie szans edukacyjnych 515 dzieci, obszaru gminy wiejskiej-testy i ankiety
- osłabienie stereotypowego postrzegania ról płciowych i przez ich pryzmat własnej przyszłości uczniów i uczennic-ankiety
- wzrost jakości nauczania w szkole - ankiety
- wzrost świadomości uczniów na temat korzyści płynących z edukacji-ankiety
Osoby prowadzące szkolenie muszą posiadać wykształcenie wyższe oraz uprawnienia metodyczne nowoczesnych technik nauczania, uprawniające do szkolenia trenerów.
Zadanie 2. Materiały dla każdego ucznia oraz dodatkowe materiały do grup zerowych
W ramach projektu zostanie przeprowadzonych ciąg 26 zajęć, organizowanych raz w tygodniu, po 2 godz. lekcyjne z każdą z 33 grup w 5 szkołach, od X 2011 do VI 2012. Zakłada się, iż zajęcia będą odbywały się w grupach koedukacyjnych, pomoce i podręczniki powinny być odpowiednie zarówno dla dziewcząt jak i chłopców. Dzięki zróżnicowaniu narzędzi edukacyjnych, nauczyciele powinni móc dopasować metody do indywidualnych predyspozycji dzieci, w szczególności zaproponować adekwatne metody uczenia się dziewczynkom i chłopcom.
Celem zajęć jest:
- wyposażenie uczennic i uczniów w nowoczesne narzędzia edukacyjne, takie jak: szybkie czytanie, techniki pamięciowe, strategie uczenia się, systemy notowania i powtarzania materiału (wdrażane programy zawierać powinny trening wszystkich ww. narzędzi)
- osłabienie stereotypowych przekonań na temat zainteresowań i zdolności typowych dla chłopców i dziewcząt oraz zajęć dla kobiet i dla mężczyzn, w tym stereotypowego modelu rodziny. Na zajęciach w ww. programach poruszane powinny być zarówno zagadnienia uważane za domenę chłopców (eksperymenty naukowe, nauki ścisłe) jak i te uważane za domenę dziewcząt (zadania psychologiczne, umiejętności interpersonalne). Angażując w jeden i drugi rodzaj zajęć dzieci obojga płci, uczniowie i uczennice powinni na własnym przykładzie stwierdzać nieadekwatność powszechnie uznawanych stereotypów płciowych.
W związku z opracowaniem szkolenia dla nauczycieli-trenerów programu Gminy, integralną częścią zamówienia jest również dostawa pomocy dydaktycznych dla 515 uczniów uczestników projektu Szybkie czytanie oraz e-learning Kwantowy skok w rozwoju ucznia w ilości - 515 sztuk oraz i 3 zestawów pomocy dla nauczycieli każdej grupy zerówkowej. Pomoce dydaktyczne muszą stanowić spójną całość stanowiącą efektywny program nauczania szybkiego czytania i technik pamięciowych, dostosowany do możliwości konkretnych, pięciu grup wiekowych, w jakich będą odbywały się zajęcia tj. dzieci 6 letnich (zerówka) - 70os. , 7-8 latków - 132 os., 9-10 latków - 122os., 11-12 latków - 102 os. oraz młodzieży gimnazjalnej - 90os. Muszą to być materiały różne, o zwiększającym się wraz z wiekiem stopniu trudności, oraz dostosowane do możliwości intelektualnych, psychofizycznych i rozwoju emocjonalnego dzieci w danym wieku. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić pisemny opis potwierdzający jednolity program nauczania realizowany w oparciu o oferowane pomoce dydaktyczne. Prezentowany program nauczania może być wzbogacony innymi metodami dydaktycznymi stosowanymi w pedagogice, dostosowany do dzieci w poszczególnych ww. grupach wiekowych. Przedstawiony program nauczania powinien zawierać, dostosowane do wieku dzieci, wprowadzanie i ćwiczenie następujących elementów:
- naukę nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, takich jak: szybkie czytanie, techniki pamięciowe, strategie uczenia się, systemy notowania i powtarzania materiału,
- eksperymenty naukowe z zakresu nauk ścisłych,
- trening psychologiczny i interpersonalny (m. in. budowanie poczucia własnej wartości, odkrywanie swoich talentów, asertywność, radzenie sobie ze stresem, budowanie pozytywnych przekonań nt. procesu uczenia się, zbudowanie umiejętności współdziałania w grupie i wspierania się nawzajem)
Materiały:
515 sztuk zestawów, dla każdej grupy wiekowej, powinno zawierać:
a)w przypadku grup wiekowych od 7 lat) następujące elementy:
-podręcznik do szybkiego czytania zawierający ćwiczenia zwiększające koncentrację, mentalny trening aktywizacyjny, ćwiczenia relaksacyjne oraz teksty do ćwiczeń zwiększających tempo czytania,
-zestaw 10 kości,
-komplet 5 wskaźników do treningu czytania,
-kółeczka do synchronizacji półkul mózgowych,
-komplet 3 piłeczek do żonglowania.
b)zawierać (w przypadku grup zerówkowych):
-9 kolorowych, 16 stronicowych książeczek, z których dziecko uczy się czytać,
-23 formularze, które wspomagają naukę czytania i pisania dziecka,
-38 kartonowych formularzy z grami utrwalającymi poznane słownictwo,
-licencję za korzystanie z programu Mały Odkrywca, Mądre Dziecko, Uczeń z Charakterem, Gimnazjalista z klasą lub równoważny,
-kolorowy segregator lub teczkę na materiały.
Materiały i program powinny zostać przygotowane dokładnie na 26 dwugodzinnych spotkań dla każdej grupy.
Materiały nauczycielskie (3 zestawy) dla grup zerówkowych powinny zawierać:
- 290 kartonowych tablic z wyrazami,
- 51 kolorowych tablic obrazujących omawiane zjawiska,
- 204 plastrony do zabawy z wyrazami,
- 18 kompletów tablic z literkami,
- 22 listy z zadaniami dla dzieci.
Zadanie 3. Przeprowadzenie warsztatów dla pozostałych nauczycieli, wraz z dostarczeniem odpowiednich materiałów szkoleniowych.
Przewiduje się przeprowadzenie dwóch 2 godzinnych warsztatów dla pozostałych nauczycieli grona pedagogicznego ze szkół objętych projektem, które oparte powinny być na szkoleniu dla nauczycieli trenerów ( o którym mowa w zadaniu
1) Zakłada się przekazanie najważniejszych treści szkolenia nauczycieli-trenerów, które mogą być wdrażane na każdej lekcji. Nauczyciele powinni otrzymać materiały szkoleniowe zawierające omawiane treści.
- 4 grupy po około 20 osób
Zadanie 4. Nadzór metodyczny
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić nadzór mający na celu wsparcie metodyczne nauczycieli dla zapewnienia prawidłowego wdrożenia nowych programów. Przewiduje się 12 spotkań superwizyjnych (po 4 w każdym Zespole Szkół, realizowanych co 3 m-ce) przeprowadzonych przez metodyka. Ponadto każdy prowadzący zajęcia w projekcie otrzyma wsparcie w postaci hospitacji 2 razy w semestrze. Wsparcie metodyczne będzie też polegało na ciągłym kontakcie tel. oraz mailowym nauczycieli z metodykiem przez cały okres trwania projektu.
II. Część - Dostarczenie i obsługa platformy e-learningowej.
Uzupełnieniem zajęć stacjonarnych z uczniami i uczennicami będzie trening w internecie na platformie e-learningowej (przez cały czas trwania projektu). Przewiduje się, iż każdy z uczestników projektu - tak dzieci jak i nauczycieli, będzie miał swój login po to, by ćwiczyć techniki szybkiego uczenia się. Nauczyciele powinni ponadto posiadać panel administracyjny, aby monitorować ile czasu uczniowie poświęcają treningowi. Zadanie obejmuje dopasowanie oferowanej platformy do potrzeb projektu, w tym napisanie modułu do monitoringu procesu nauczania dedykowanego dla nauczycieli, ciągły monitoring zdalny, usuwanie błędów zanim zagrożą one pracy oprogramowania, w tym wykonywanie archiwizacji, licencję dla 540 użytkowników na korzystanie ze zintegrowanego oprogramowania zbierającego dane dla 5 statystyk i interpretującego rezultaty, licencję dla 540 użytkowników na korzystanie z oprogramowania e-learningowego adaptującego 5 statystyk reprezentujących nabywane umiejętności, licencję dla 515 użytkowników na korzystanie z kursu e-learningowego panel treningowy do nauki szybkiego czytania interpretującego dane 5 statystyk, licencja dla 25 użytkowników na korzystanie z kursu e-learningowego Kurs Szybkiego Czytania adaptującego i interpretującego 5 statystyk. Platforma e-learningowa musi być napisana wg i dostosowana do programu nauczania o którym mowa w zadaniu 2, tzn. trenować te same umiejętności, które zawiera ww. program, za pomocą ćwiczeń będących odzwierciedleniem ćwiczeń proponowanych w materiałach dydaktycznych.
Termin wykonania platformy e-learningowej (w pełni funkcjonalnej) - 30.10.2011r.
Wykonawca ma możliwość złożenia oferty obejmującej realizację tylko jednej z dwóch części opisanych powyżej lub realizację obu. Każda z poszczególnych części musi być jednak przewidziana do realizacji w całości spełniając w pełni warunki określone dla niej w opisie przedmiotu zamówienia.
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 289172
Data publikacji: 2011-09-14
Nazwa: Urząd Gminy Garwolin
Ulica: ul. Mazowiecka 16
Numer domu: 16
Miejscowość: Garwolin
Kod pocztowy: 08-400
Województwo / kraj: mazowieckie
Numer telefonu: 025 6820560 w. 57
Numer faxu: 025 6820567
Regon: 00053622600000
Typ ogłoszenia: ZP-400
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Kompleksowa obsługa realizacji programu -Szybkie czytanie oraz e-learning Kwantowy skok w rozwoju ucznia. obejmująca przeprowadzenie szkolenia nauczycieli, organizację nadzoru metodycznego, oraz dostawę niezbędnych materiałów i platformy
e-learningowej.
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
Zakres przedsięwzięcia obejmuje kompleksową obsługę realizacji przez Gminę Garwolin programu Szybkie czytanie oraz e-learning Kwantowy skok w rozwoju ucznia dofinansowywanego w ramach umowy nr UDA-POKL.09.01.02-14-153/10-00 ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych, które wpisuje się w kompetencje kluczowe zdefiniowane w zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE).
Na zamówienie składają się dwie części składowe, z których Wykonawca ma możliwość wybrania do realizacji jednej bądź obu.
I.Część - Przygotowanie szkolenia
Na część pierwszą składają się trzy integralne zadnia, przewidziane w całości do realizacji przy wyborze realizacji tej części:
Zadanie 1.Szkolenie nauczycieli -trenerów projektu
Zadanie przewiduje przeprowadzenie szkolenia metodycznego dla 25 nauczycieli 5 szkół gminnych biorących udział w projekcie, którzy jako trenerzy będą prowadzili zajęcia wg programu, o którym mowa w zadaniu 2.
Szkolenie obejmować powinno:
1) e-learningowy kurs szybkiego czytania oraz 25 godz. szkolenia z metodyki wdrażanych programów dla trenerów projektu.
2) Dwa warsztaty (po 2godz.) dla wszystkich nauczycieli - dzięki temu informacje podstawowe z nowatorskich metod będą wdrażane na każdej lekcji. Szkolenie będzie odbywało się w pierwszych trzech miesiącach projektu, w poszczególnych szkołach - 4 grupy po około 20 osób
Szkolenie dla nauczycieli powinno przewidywać innowacyjne techniki edukacyjne, tzn. nowoczesne techniki ułatwiające nauczanie i uczenie się, zapamiętywanie i wydobywanie informacji (np. mindmapping, mnemotechniki, ŁMZ, FAC, GSP, rzymski pokój, zakładki osobiste, Mnich, MTA, relaks, koncentracja), praktyczne zastosowanie tych elementów w nauczaniu, planowaniu i życiu. Zawierać mogą elementy NLP, mentoringu i coachingu, psychodramy, część programu powinny stanowić zajęcia procesowe: docieranie do i wydobywanie zasobów, pracę na indywidualnych zasobach człowieka; somatoterapia, a także Indywidualne Wzorce Myślenia oraz umiejętność pracy z uczniami na ich podstawie i za ich pomocą. Program zawierać powinien również: autoprezentację i wdrażanie postaw asertywnych.
Nauczyciele powinni dostać podczas szkolenia materiały dydaktyczne zawierające przynajmniej dokładne scenariusze do przeprowadzenia wszystkich zajęć w programach dla poszczególnych grup wiekowych, wymienionych w zad. 2.
Przy opracowywaniu szkolenia dla nauczycieli-trenerów projektu należy pamiętać o planowanych do osiągnięcia rezultatach twardych, które Zamawiający zamierza osiągnąć:
- wzrost poziomu kompetencji kluczowych-umiejętności uczenia się, kompetencji informatycznych 515 dzieci z gminy Garwolin - dla ewaluacji przewiduje się test,
- poznanie przez 515 dzieci z gminy Garwolin, nowych technik uczenia się takich jak nielinearne notowanie, techniki pamięciowe, systemy powtarzania materiału - przewiduje się test, ankiety dla rodziców
- zwiększenie tempa czytania i stopnia rozumienia tekstu przez 515 dzieci z gminy Garwolin, - test,.
- wdrożenie 5 nowych programów edukacyjnych skierowanych do uczniów i uczennic (każdy dla innej grupy wiekowej) do 5 szkół gminy Garwolin - certyfikaty dla przeszkolonych nauczycieli, ankieta
- wzrost umiejętności informatycznych - test, ankieta dla rodziców
Rezultaty miękkie planowane do osiągnięcia odnoszące się do 515 dzieci z gminy Garwolin :
- wykształcenie nawyku korzystania z narzędzi informatycznych dla podniesienia sprawności uczenia się-ankieta
- rozwój umiejętności interpersonalnych -test, ankiety rodziców i nauczycieli
- wyrównanie szans edukacyjnych 515 dzieci, obszaru gminy wiejskiej-testy i ankiety
- osłabienie stereotypowego postrzegania ról płciowych i przez ich pryzmat własnej przyszłości uczniów i uczennic-ankiety
- wzrost jakości nauczania w szkole - ankiety
- wzrost świadomości uczniów na temat korzyści płynących z edukacji-ankiety
Osoby prowadzące szkolenie muszą posiadać wykształcenie wyższe oraz uprawnienia metodyczne nowoczesnych technik nauczania, uprawniające do szkolenia trenerów.
Zadanie 2. Materiały dla każdego ucznia oraz dodatkowe materiały do grup zerowych
W ramach projektu zostanie przeprowadzonych ciąg 26 zajęć, organizowanych raz w tygodniu, po 2 godz. lekcyjne z każdą z 33 grup w 5 szkołach, od X 2011 do VI 2012. Zakłada się, iż zajęcia będą odbywały się w grupach koedukacyjnych, pomoce i podręczniki powinny być odpowiednie zarówno dla dziewcząt jak i chłopców. Dzięki zróżnicowaniu narzędzi edukacyjnych, nauczyciele powinni móc dopasować metody do indywidualnych predyspozycji dzieci, w szczególności zaproponować adekwatne metody uczenia się dziewczynkom i chłopcom.
Celem zajęć jest:
- wyposażenie uczennic i uczniów w nowoczesne narzędzia edukacyjne, takie jak: szybkie czytanie, techniki pamięciowe, strategie uczenia się, systemy notowania i powtarzania materiału (wdrażane programy zawierać powinny trening wszystkich ww. narzędzi)
- osłabienie stereotypowych przekonań na temat zainteresowań i zdolności typowych dla chłopców i dziewcząt oraz zajęć dla kobiet i dla mężczyzn, w tym stereotypowego modelu rodziny. Na zajęciach w ww. programach poruszane powinny być zarówno zagadnienia uważane za domenę chłopców (eksperymenty naukowe, nauki ścisłe) jak i te uważane za domenę dziewcząt (zadania psychologiczne, umiejętności interpersonalne). Angażując w jeden i drugi rodzaj zajęć dzieci obojga płci, uczniowie i uczennice powinni na własnym przykładzie stwierdzać nieadekwatność powszechnie uznawanych stereotypów płciowych.
W związku z opracowaniem szkolenia dla nauczycieli-trenerów programu Gminy, integralną częścią zamówienia jest również dostawa pomocy dydaktycznych dla 515 uczniów uczestników projektu Szybkie czytanie oraz e-learning Kwantowy skok w rozwoju ucznia w ilości - 515 sztuk oraz i 3 zestawów pomocy dla nauczycieli każdej grupy zerówkowej. Pomoce dydaktyczne muszą stanowić spójną całość stanowiącą efektywny program nauczania szybkiego czytania i technik pamięciowych, dostosowany do możliwości konkretnych, pięciu grup wiekowych, w jakich będą odbywały się zajęcia tj. dzieci 6 letnich (zerówka) - 70os. , 7-8 latków - 132 os., 9-10 latków - 122os., 11-12 latków - 102 os. oraz młodzieży gimnazjalnej - 90os. Muszą to być materiały różne, o zwiększającym się wraz z wiekiem stopniu trudności, oraz dostosowane do możliwości intelektualnych, psychofizycznych i rozwoju emocjonalnego dzieci w danym wieku. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić pisemny opis potwierdzający jednolity program nauczania realizowany w oparciu o oferowane pomoce dydaktyczne. Prezentowany program nauczania może być wzbogacony innymi metodami dydaktycznymi stosowanymi w pedagogice, dostosowany do dzieci w poszczególnych ww. grupach wiekowych. Przedstawiony program nauczania powinien zawierać, dostosowane do wieku dzieci, wprowadzanie i ćwiczenie następujących elementów:
- naukę nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, takich jak: szybkie czytanie, techniki pamięciowe, strategie uczenia się, systemy notowania i powtarzania materiału,
- eksperymenty naukowe z zakresu nauk ścisłych,
- trening psychologiczny i interpersonalny (m. in. budowanie poczucia własnej wartości, odkrywanie swoich talentów, asertywność, radzenie sobie ze stresem, budowanie pozytywnych przekonań nt. procesu uczenia się, zbudowanie umiejętności współdziałania w grupie i wspierania się nawzajem)
Materiały:
515 sztuk zestawów, dla każdej grupy wiekowej, powinno zawierać:
a)w przypadku grup wiekowych od 7 lat) następujące elementy:
-podręcznik do szybkiego czytania zawierający ćwiczenia zwiększające koncentrację, mentalny trening aktywizacyjny, ćwiczenia relaksacyjne oraz teksty do ćwiczeń zwiększających tempo czytania,
-zestaw 10 kości,
-komplet 5 wskaźników do treningu czytania,
-kółeczka do synchronizacji półkul mózgowych,
-komplet 3 piłeczek do żonglowania.
b)zawierać (w przypadku grup zerówkowych):
-9 kolorowych, 16 stronicowych książeczek, z których dziecko uczy się czytać,
-23 formularze, które wspomagają naukę czytania i pisania dziecka,
-38 kartonowych formularzy z grami utrwalającymi poznane słownictwo,
-licencję za korzystanie z programu Mały Odkrywca, Mądre Dziecko, Uczeń z Charakterem, Gimnazjalista z klasą lub równoważny,
-kolorowy segregator lub teczkę na materiały.
Materiały i program powinny zostać przygotowane dokładnie na 26 dwugodzinnych spotkań dla każdej grupy.
Materiały nauczycielskie (3 zestawy) dla grup zerówkowych powinny zawierać:
- 290 kartonowych tablic z wyrazami,
- 51 kolorowych tablic obrazujących omawiane zjawiska,
- 204 plastrony do zabawy z wyrazami,
- 18 kompletów tablic z literkami,
- 22 listy z zadaniami dla dzieci.
Zadanie 3. Przeprowadzenie warsztatów dla pozostałych nauczycieli, wraz z dostarczeniem odpowiednich materiałów szkoleniowych.
Przewiduje się przeprowadzenie dwóch 2 godzinnych warsztatów dla pozostałych nauczycieli grona pedagogicznego ze szkół objętych projektem, które oparte powinny być na szkoleniu dla nauczycieli trenerów ( o którym mowa w zadaniu
1) Zakłada się przekazanie najważniejszych treści szkolenia nauczycieli-trenerów, które mogą być wdrażane na każdej lekcji. Nauczyciele powinni otrzymać materiały szkoleniowe zawierające omawiane treści.
- 4 grupy po około 20 osób
Zadanie 4. Nadzór metodyczny
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić nadzór mający na celu wsparcie metodyczne nauczycieli dla zapewnienia prawidłowego wdrożenia nowych programów. Przewiduje się 12 spotkań superwizyjnych (po 4 w każdym Zespole Szkół, realizowanych co 3 m-ce) przeprowadzonych przez metodyka. Ponadto każdy prowadzący zajęcia w projekcie otrzyma wsparcie w postaci hospitacji 2 razy w semestrze. Wsparcie metodyczne będzie też polegało na ciągłym kontakcie tel. oraz mailowym nauczycieli z metodykiem przez cały okres trwania projektu.
II. Część - Dostarczenie i obsługa platformy e-learningowej.
Uzupełnieniem zajęć stacjonarnych z uczniami i uczennicami będzie trening w internecie na platformie e-learningowej (przez cały czas trwania projektu). Przewiduje się, iż każdy z uczestników projektu - tak dzieci jak i nauczycieli, będzie miał swój login po to, by ćwiczyć techniki szybkiego uczenia się. Nauczyciele powinni ponadto posiadać panel administracyjny, aby monitorować ile czasu uczniowie poświęcają treningowi. Zadanie obejmuje dopasowanie oferowanej platformy do potrzeb projektu, w tym napisanie modułu do monitoringu procesu nauczania dedykowanego dla nauczycieli, ciągły monitoring zdalny, usuwanie błędów zanim zagrożą one pracy oprogramowania, w tym wykonywanie archiwizacji, licencję dla 540 użytkowników na korzystanie ze zintegrowanego oprogramowania zbierającego dane dla 5 statystyk i interpretującego rezultaty, licencję dla 540 użytkowników na korzystanie z oprogramowania e-learningowego adaptującego 5 statystyk reprezentujących nabywane umiejętności, licencję dla 515 użytkowników na korzystanie z kursu e-learningowego panel treningowy do nauki szybkiego czytania interpretującego dane 5 statystyk, licencja dla 25 użytkowników na korzystanie z kursu e-learningowego Kurs Szybkiego Czytania adaptującego i interpretującego 5 statystyk. Platforma e-learningowa musi być napisana wg i dostosowana do programu nauczania o którym mowa w zadaniu 2, tzn. trenować te same umiejętności, które zawiera ww. program, za pomocą ćwiczeń będących odzwierciedleniem ćwiczeń proponowanych w materiałach dydaktycznych.
Termin wykonania platformy e-learningowej (w pełni funkcjonalnej) - 30.10.2011r.
Wykonawca ma możliwość złożenia oferty obejmującej realizację tylko jednej z dwóch części opisanych powyżej lub realizację obu. Każda z poszczególnych części musi być jednak przewidziana do realizacji w całości spełniając w pełni warunki określone dla niej w opisie przedmiotu zamówienia.
Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak
Ilość części: 2
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie
Czas: D
Data zakończenia: 30/06/2012
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wadium.
Zaliczka: Nie
Uprawnienia:
Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonana metodą spełnienia lub nie nie spełnia w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty.
Wiedza i doświadczenie:
Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonana metodą spełnienia lub nie nie spełnia w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty. Wykonawca musi wykazać, że w okresie trzech lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje prace o wielkości i przedmiocie porównywalnym z pracami będącymi przedmiotem niniejszego postępowania.
Potencjał techniczny:
Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonana metodą spełnienia lub nie nie spełnia w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty. Wykonawca może przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego do wykonania zamówienia.
Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonana metodą spełnienia lub nie nie spełnia w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty. Wykonawca musi wykazać, że zatrudni przy wykonaniu zamówienia pracowników zdolnych do wykonania zamówienia.Wykonawca może przedstawić pisemne zobowiązanie innych osób zdolnych do wykonania zamówienia.
Sytuacja ekonomiczna:
Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonana metodą spełnienia lub nie nie spełnia w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty.
Oświadczenie nr 3: Tak
Oświadczenie nr 6: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 3: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 4: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 7: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
III.7 osoby niepełnosprawne: Nie
Kod trybu postepowania: PN
Czy zmiana umowy: Nie
Kod kryterium cenowe: A
Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie
Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.garwolin-gmina.pl
Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Urząd Gminy Garwolin ul. Mazowiecka 16, 08-400 Garwolin pokój. 209
Data składania wniosków, ofert: 22/09/2011
Godzina składania wniosków, ofert: 10:30
Miejsce składania:
Urząd Gminy Garwolin ul. Mazowiecka 16, 08-400 Garwolin pokój. 100
On: O
Termin związania ofertą, liczba dni: 30
Informacje dodatkowe:
Projekt Nr:POKL.09.01.02-14-153/10 - Szybkie czytanie oraz e-learning Kwantowy skok w rozwoju ucznia. współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Priorytet: IX.Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Działanie: 9.1Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości
usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty.
Poddziałanie: 9.1.2Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grupy o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług
edukacyjnych.
Czy unieważnienie postępowania: Nie
Numer części zamówienia: 1
Nazwa: Przygotowanie szkoleni
Opis:
Na część pierwszą składają się trzy integralne zadnia, przewidziane w całości do realizacji przy wyborze realizacji tej części:
Zadanie 1. Szkolenie nauczycieli -trenerów projektu
Zadanie przewiduje przeprowadzenie szkolenia metodycznego dla 25 nauczycieli 5 szkół gminnych biorących udział w projekcie, którzy jako trenerzy będą prowadzili zajęcia wg programu, o którym mowa w zadaniu 2.
Szkolenie obejmować powinno:
1) e-learningowy kurs szybkiego czytania oraz 25 godz. szkolenia z metodyki wdrażanych programów dla trenerów projektu.
2) Dwa warsztaty (po 2godz.) dla wszystkich nauczycieli - dzięki temu informacje podstawowe z nowatorskich metod będą wdrażane na każdej lekcji. Szkolenie będzie odbywało się w pierwszych trzech miesiącach projektu, w poszczególnych szkołach - 4 grupy po około 20 osób
Szkolenie dla nauczycieli powinno przewidywać innowacyjne techniki edukacyjne, tzn. nowoczesne techniki ułatwiające nauczanie i uczenie się, zapamiętywanie i wydobywanie informacji (np. mindmapping, mnemotechniki, ŁMZ, FAC, GSP, rzymski pokój, zakładki osobiste, Mnich, MTA, relaks, koncentracja), praktyczne zastosowanie tych elementów w nauczaniu, planowaniu i życiu. Zawierać mogą elementy NLP, mentoringu i coachingu, psychodramy, część programu powinny stanowić zajęcia procesowe: docieranie do i wydobywanie zasobów, pracę na indywidualnych zasobach człowieka; somatoterapia, a także Indywidualne Wzorce Myślenia oraz umiejętność pracy z uczniami na ich podstawie i za ich pomocą. Program zawierać powinien również: autoprezentację i wdrażanie postaw asertywnych.
Nauczyciele powinni dostać podczas szkolenia materiały dydaktyczne zawierające przynajmniej dokładne scenariusze do przeprowadzenia wszystkich zajęć w programach dla poszczególnych grup wiekowych, wymienionych w zad. 2.
Przy opracowywaniu szkolenia dla nauczycieli-trenerów projektu należy pamiętać o planowanych do osiągnięcia rezultatach twardych, które Zamawiający zamierza osiągnąć:
- wzrost poziomu kompetencji kluczowych-umiejętności uczenia się, kompetencji informatycznych 515 dzieci z gminy Garwolin - dla ewaluacji przewiduje się test,
- poznanie przez 515 dzieci z gminy Garwolin, nowych technik uczenia się takich jak nielinearne notowanie, techniki pamięciowe, systemy powtarzania materiału - przewiduje się test, ankiety dla rodziców
- zwiększenie tempa czytania i stopnia rozumienia tekstu przez 515 dzieci z gminy Garwolin, - test,.
- wdrożenie 5 nowych programów edukacyjnych skierowanych do uczniów i uczennic (każdy dla innej grupy wiekowej) do 5 szkół gminy Garwolin - certyfikaty dla przeszkolonych nauczycieli, ankieta
- wzrost umiejętności informatycznych - test, ankieta dla rodziców
Rezultaty miękkie planowane do osiągnięcia odnoszące się do 515 dzieci z gminy Garwolin :
- wykształcenie nawyku korzystania z narzędzi informatycznych dla podniesienia sprawności uczenia się-ankieta
- rozwój umiejętności interpersonalnych -test, ankiety rodziców i nauczycieli
- wyrównanie szans edukacyjnych 515 dzieci, obszaru gminy wiejskiej-testy i ankiety
- osłabienie stereotypowego postrzegania ról płciowych i przez ich pryzmat własnej przyszłości uczniów i uczennic-ankiety
- wzrost jakości nauczania w szkole - ankiety
- wzrost świadomości uczniów na temat korzyści płynących z edukacji-ankiety
Osoby prowadzące szkolenie muszą posiadać wykształcenie wyższe oraz uprawnienia metodyczne nowoczesnych technik nauczania, uprawniające do szkolenia trenerów.
Zadanie 2. Materiały dla każdego ucznia oraz dodatkowe materiały do grup zerowych
W ramach projektu zostanie przeprowadzonych ciąg 26 zajęć, organizowanych raz w tygodniu, po 2 godz. lekcyjne z każdą z 33 grup w 5 szkołach, od X 2011 do VI 2012. Zakłada się, iż zajęcia będą odbywały się w grupach koedukacyjnych, pomoce i podręczniki powinny być odpowiednie zarówno dla dziewcząt jak i chłopców. Dzięki zróżnicowaniu narzędzi edukacyjnych, nauczyciele powinni móc dopasować metody do indywidualnych predyspozycji dzieci, w szczególności zaproponować adekwatne metody uczenia się dziewczynkom i chłopcom.
Celem zajęć jest:
- wyposażenie uczennic i uczniów w nowoczesne narzędzia edukacyjne, takie jak: szybkie czytanie, techniki pamięciowe, strategie uczenia się, systemy notowania i powtarzania materiału (wdrażane programy zawierać powinny trening wszystkich ww. narzędzi)
- osłabienie stereotypowych przekonań na temat zainteresowań i zdolności typowych dla chłopców i dziewcząt oraz zajęć dla kobiet i dla mężczyzn, w tym stereotypowego modelu rodziny. Na zajęciach w ww. programach poruszane powinny być zarówno zagadnienia uważane za domenę chłopców (eksperymenty naukowe, nauki ścisłe) jak i te uważane za domenę dziewcząt (zadania psychologiczne, umiejętności interpersonalne). Angażując w jeden i drugi rodzaj zajęć dzieci obojga płci, uczniowie i uczennice powinni na własnym przykładzie stwierdzać nieadekwatność powszechnie uznawanych stereotypów płciowych.
W związku z opracowaniem szkolenia dla nauczycieli-trenerów programu Gminy, integralną częścią zamówienia jest również dostawa pomocy dydaktycznych dla 515 uczniów uczestników projektu Szybkie czytanie oraz e-learning Kwantowy skok w rozwoju ucznia w ilości - 515 sztuk oraz i 3 zestawów pomocy dla nauczycieli każdej grupy zerówkowej. Pomoce dydaktyczne muszą stanowić spójną całość stanowiącą efektywny program nauczania szybkiego czytania i technik pamięciowych, dostosowany do możliwości konkretnych, pięciu grup wiekowych, w jakich będą odbywały się zajęcia tj. dzieci 6 letnich (zerówka) - 70os. , 7-8 latków - 132 os., 9-10 latków - 122os., 11-12 latków - 102 os. oraz młodzieży gimnazjalnej - 90os. Muszą to być materiały różne, o zwiększającym się wraz z wiekiem stopniu trudności, oraz dostosowane do możliwości intelektualnych, psychofizycznych i rozwoju emocjonalnego dzieci w danym wieku. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić pisemny opis potwierdzający jednolity program nauczania realizowany w oparciu o oferowane pomoce dydaktyczne. Prezentowany program nauczania może być wzbogacony innymi metodami dydaktycznymi stosowanymi w pedagogice, dostosowany do dzieci w poszczególnych ww. grupach wiekowych. Przedstawiony program nauczania powinien zawierać, dostosowane do wieku dzieci, wprowadzanie i ćwiczenie następujących elementów:
- naukę nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, takich jak: szybkie czytanie, techniki pamięciowe, strategie uczenia się, systemy notowania i powtarzania materiału,
- eksperymenty naukowe z zakresu nauk ścisłych,
- trening psychologiczny i interpersonalny (m. in. budowanie poczucia własnej wartości, odkrywanie swoich talentów, asertywność, radzenie sobie ze stresem, budowanie pozytywnych przekonań nt. procesu uczenia się, zbudowanie umiejętności współdziałania w grupie i wspierania się nawzajem)
Materiały:
515 sztuk zestawów, dla każdej grupy wiekowej, powinno zawierać:
a) w przypadku grup wiekowych od 7 lat) następujące elementy:
-podręcznik do szybkiego czytania zawierający ćwiczenia zwiększające koncentrację, mentalny trening aktywizacyjny, ćwiczenia relaksacyjne oraz teksty do ćwiczeń zwiększających tempo czytania,
-zestaw 10 kości,
-komplet 5 wskaźników do treningu czytania,
-kółeczka do synchronizacji półkul mózgowych,
-komplet 3 piłeczek do żonglowania.
b) zawierać (w przypadku grup zerówkowych):
-9 kolorowych, 16 stronicowych książeczek, z których dziecko uczy się czytać,
-23 formularze, które wspomagają naukę czytania i pisania dziecka,
-38 kartonowych formularzy z grami utrwalającymi poznane słownictwo,
-licencję za korzystanie z programu Mały Odkrywca, Mądre Dziecko, Uczeń z Charakterem, Gimnazjalista z klasą lub równoważny,
-kolorowy segregator lub teczkę na materiały.
Materiały i program powinny zostać przygotowane dokładnie na 26 dwugodzinnych spotkań dla każdej grupy.
Materiały nauczycielskie (3 zestawy) dla grup zerówkowych powinny zawierać:
- 290 kartonowych tablic z wyrazami,
- 51 kolorowych tablic obrazujących omawiane zjawiska,
- 204 plastrony do zabawy z wyrazami,
- 18 kompletów tablic z literkami,
- 22 listy z zadaniami dla dzieci.
Zadanie 3. Przeprowadzenie warsztatów dla pozostałych nauczycieli, wraz z dostarczeniem odpowiednich materiałów szkoleniowych.
Przewiduje się przeprowadzenie dwóch 2 godzinnych warsztatów dla pozostałych nauczycieli grona pedagogicznego ze szkół objętych projektem, które oparte powinny być na szkoleniu dla nauczycieli trenerów ( o którym mowa w zadaniu 1). Zakłada się przekazanie najważniejszych treści szkolenia nauczycieli-trenerów, które mogą być wdrażane na każdej lekcji. Nauczyciele powinni otrzymać materiały szkoleniowe zawierające omawiane treści.
- 4 grupy po około 20 osób
Zadanie 4. Nadzór metodyczny
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić nadzór mający na celu wsparcie metodyczne nauczycieli dla zapewnienia prawidłowego wdrożenia nowych programów. Przewiduje się 12 spotkań superwizyjnych (po 4 w każdym Zespole Szkół, realizowanych co 3 m-ce) przeprowadzonych przez metodyka. Ponadto każdy prowadzący zajęcia w projekcie otrzyma wsparcie w postaci hospitacji 2 razy w semestrze. Wsparcie metodyczne będzie też polegało na ciągłym kontakcie tel. oraz mailowym nauczycieli z metodykiem przez cały okres trwania projektu.
Kody CPV:
805000009 (Usługi szkoleniowe)
Czas: D
Data zakończenia: 30/06/2012
Kod kryterium cenowe: A
Numer części zamówienia: 2
Nazwa: Dostarczenie i obsługa platformy e-learningowej.
Opis:
Uzupełnieniem zajęć stacjonarnych z uczniami i uczennicami będzie trening w internecie na platformie e-learningowej (przez cały czas trwania projektu). Przewiduje się, iż każdy z uczestników projektu - tak dzieci jak i nauczycieli, będzie miał swój login po to, by ćwiczyć techniki szybkiego uczenia się. Nauczyciele powinni ponadto posiadać panel administracyjny, aby monitorować ile czasu uczniowie poświęcają treningowi. Zadanie obejmuje dopasowanie oferowanej platformy do potrzeb projektu, w tym napisanie modułu do monitoringu procesu nauczania dedykowanego dla nauczycieli, ciągły monitoring zdalny, usuwanie błędów zanim zagrożą one pracy oprogramowania, w tym wykonywanie archiwizacji, licencję dla 540 użytkowników na korzystanie ze zintegrowanego oprogramowania zbierającego dane dla 5 statystyk i interpretującego rezultaty, licencję dla 540 użytkowników na korzystanie z oprogramowania e-learningowego adaptującego 5 statystyk reprezentujących nabywane umiejętności, licencję dla 515 użytkowników na korzystanie z kursu e-learningowego panel treningowy do nauki szybkiego czytania interpretującego dane 5 statystyk, licencja dla 25 użytkowników na korzystanie z kursu e-learningowego Kurs Szybkiego Czytania adaptującego i interpretującego 5 statystyk. Platforma e-learningowa musi być napisana wg i dostosowana do programu nauczania o którym mowa w zadaniu 2, tzn. trenować te same umiejętności, które zawiera ww. program, za pomocą ćwiczeń będących odzwierciedleniem ćwiczeń proponowanych w materiałach dydaktycznych.
Termin wykonania platformy e-learningowej (w pełni funkcjonalnej) - 30.10.2011r.
Wykonawca ma możliwość złożenia oferty obejmującej realizację tylko jednej z dwóch części opisanych powyżej lub realizację obu. Każda z poszczególnych części musi być jednak przewidziana do realizacji w całości spełniając w pełni warunki określone dla niej w opisie przedmiotu zamówienia.
Kody CPV:
804200004 (Usługi e-learning)
Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
481900006 (Pakiety oprogramowania edukacyjnego)
Czas: D
Data zakończenia: 30/06/2012
Kod kryterium cenowe: A
Kody CPV:
805000009 (Usługi szkoleniowe)
Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
804200004 (Usługi e-learning)
Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
481900006 (Pakiety oprogramowania edukacyjnego)
Podobne przetargi
124804 / 2014-04-11 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Otwock (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Prawo jazdy
KAT. B dla uczestnika projektu systemowego pn. Sprawni i samodzielni - edycja VII-2014, współfinansowanego
przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego
Kapitał Ludzki.
261367 / 2010-09-23 - Inny: Państwowa osoba prawna
Narodowy Fundusz Ochrony Åšrodowiska i Gospodarki Wodnej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
Przeprowadzenie zagranicznego specjalistycznego szkolenia w zakresie ochrony przeciwpowodziowej, współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach projektu Pomoc Techniczna dla sektora środowiska, Memorandum Finansowe 2002/PL/16/P/PA/013, dla pracowników instytucji zaangażowanych we wdrażanie oraz instytucji pośredniczących we wdrażaniu funduszy unijnych w sektorze środowiska
520826 / 2013-12-16 - Inny: Jednostka organizacyjna Służby Więziennej
Zakład Karny w Przytułach Starych - Rzekuń (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
Kurs Technolog robót wykończeniowych
277490 / 2012-07-31 - Administracja rzÄ…dowa centralna
Komenda Główna Policji - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
Zakup ośmiu szkoleń informatycznych, numer postępowania 106/FS/12/MR
60178 / 2015-03-18 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Sierpc (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
ÅšWIADCZENIE USÅUG SZKOLENIOWYCH DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU PRACA - TRZEBA DZIAÅAĆ A NIE CZEKAĆ 7.4 PO KL
340602 / 2010-10-21 - Administracja samorzÄ…dowa
UrzÄ…d Pracy m.st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
Usługa szkoleniowa: Kurs wizażu i stylizacja paznokci
253197 / 2011-09-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowy UrzÄ…d Pracy - Legionowo (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
USÅUGA SZKOLENIOWA W TEMACIE FLORYSTYKA Z OBSÅUGÄ„ KASY FISKALNEJ, TWORZENIE BIÅ»UTERII I DECOUPAGE
369482 / 2011-11-08 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Miasta Płocka - Płock (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
Organizacja i przeprowadzenie szkolenia z zakresu przeciwdziałania narkomanii i przemocy w rodzinie dla 40 osób, w szczególności pracowników służby zdrowia i pracowników socjalnych z miasta Płocka
111169 / 2012-05-18 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowy UrzÄ…d Pracy - Legionowo (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
USÅUGA SZKOLENIOWA W TEMACIE SPRZEDAWCA Z OBSÅUGÄ„ KASY FISKALNEJ
133182 / 2010-05-17 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowy UrzÄ…d Pracy - Przasnysz (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
przeprowadzenie szkoleń grupowych
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z EFS Priorytet VII. Działanie 7.2, Poddziałanie 7.2.1
projekt Odmienione powracamy na rynek pracy
95103 / 2012-04-26 - Administracja rzÄ…dowa centralna
Generalna Dyrekcja Ochrony Åšrodowiska - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
Przeprowadzenie szkoleń podczas II edycji Akademii Menedżera Zrównoważonego Rozwoju realizowanej w ramach projektu POIS.05.04.00-00-00-267 09 Złap Równowagę, Odkryj Naturę współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Infrastruktura i Środowisko
79884 / 2010-03-22 - Inny: Spółka Akcyjna
Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
Przeprowadzenie szkolenia
13571 / 2011-01-12 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowy Urząd Pracy - Mińsk Mazowiecki (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
Przetarg nieograniczony na szkolenia grupowe projekt
Aktywny może więcej
349995 / 2008-12-04 - Administracja samorzÄ…dowa
Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Żoliborz - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
Realizacja warsztatów i treningów z zakresu profilaktyki uzależnień i przeciwdziałania przemocy, skierowanych do dzieci i młodzieży oraz rodziców i nauczycieli z żoliborskich placówek oświatowo-wychowawczych.
123693 / 2014-06-09 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiat Białobrzeski - Białobrzegi (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
Świadczenie usługi eksperta w roku szkolnym 2013-2014 dla potrzeb sieci współpracy
i samokształcenia w projekcie pt. System doskonalenia nauczycieli w powiecie białobrzeskim.
406746 / 2013-10-07 - Administracja samorzÄ…dowa
Ośrodek Pomocy Społecznej w Legionowie - Legionowo (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
Usługa - organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Legionowie w ramach projektu Aktywność drogą do sukcesu! współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Numer i nazwa Priorytetu: VII. Promocja integracji społecznej Numer i nazwa Działania: 7.2. Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej Numer i nazwa Poddziałania: 7.2.1. Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
192532 / 2014-06-06 - Administracja rzÄ…dowa centralna
UrzÄ…d Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
Kompleksowa organizacja szkoleń z zakresu własności przemysłowej
380628 / 2012-10-04 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Radom (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
Zorganizowanie oraz przeprowadzenie kursów i szkoleń zawodowych dla uczestników projektu systemowego PCPR Radom pod nazwą Dajmy szansę współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja integracji społecznej Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Radomiu.
93812 / 2012-03-26 - Administracja samorzÄ…dowa
UrzÄ…d Pracy m.st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805000009 (Usługi szkoleniowe)
PRZEPROWADZENIE USÅUGI SZKOLENIOWEJ PN. OPERATOR KOPARKO-ÅADOWARKI