Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

174637 / 2011-06-24 - Administracja samorządowa / Urząd Miejski (Dąbrowa Górnicza)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2011-06-13 pod pozycją 154638. Zobacz ogłoszenie 154638 / 2011-06-13 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 174637

Data publikacji: 2011-06-24

Nazwa: Urząd Miejski

Ulica: ul. Graniczna 21

Numer domu: 21

Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

Kod pocztowy: 41-300

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 032 2956700

Numer faxu: 032 2625032, 2956700

Adres strony internetowej: bip.dabrowa-gornicza.pl

Regon: 00051575000000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 154638

Data wydania biuletynu: 2011-06-13

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2011

Pozycja ogłoszenia: 154638

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa Centrum Sportów Letnich i Wodnych
POGORIA w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozwój infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji
na terenie gmin Będzin, Siewierz, Sławków i Dąbrowa Górnicza - Centrum Sportów Letnich i Wodnych
POGORIA- Etap I - zamówienie dodatkowe

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
1. Postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5a) i pkt 5b)
ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn.
zm.) o wartości poniżej 4.845.000,00 EUR. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1. Wykonanie zamówień
dodatkowych na budowie Centrum Sportów Letnich i Wodnych Pogoria przy ul. Malinowe Górki i przy ul.
Letniej zgodnie z projektem, rysunkami dodatkowymi, przedmiarami robót, specyfikacją techniczną
wykonania i odbioru robót, obowiązującymi przepisami i normami. 2.2. W zakresie robót budowlanych jest
wykonanie na obiektach przy ul. Malinowe Górki i ul. Letniej: -odcinka wodociągu i odcinka kanału
przelewowego dla zmienionej lokalizacji zbiornika p.poż. -instalacji przewodowej teletechnicznej dla służb -
usztywnienie podłużnej konstrukcji molo, wbicie dodatkowych pali, demontaż płyt drogowych zatopionych w
zbiorniku w związku z montażem molo -przekroczenia niezinwentaryzowanego na mapach zasadniczych
kolektora Ø1200/1500 mm wodociągiem i rurociągiem tłocznym ścieków sanitarnych w ul. Siewierskiej -
odwodnienia wykopów związanego z podniesieniem poziomu wód gruntowych -wzmocnienia elementów
konstrukcyjnych przebudowywanego budynku administracyjno- socjalnego -wyburzenie konstrukcji
istniejącego basenu. Cały zakres robót do realizacji zawiera dokumentacja techniczna oraz rysunki dodatkowe stanowiąca załącznik do zaproszenia do udziału w rokowaniach. 3. Rozwiązania równoważne
3.1.Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych - tj. o parametrach
technicznych i jakościowych nie gorszych niŜ określone w dokumentacji technicznej - w odniesieniu do
materiałów urządzeń, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w dokumentacji
technicznej nazwą producenta. 3.2.Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na
rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane
przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego
pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych oraz zapewnią uzyskanie
parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszym zaproszeniu, w szczególności
dokumentacji projektowej 4. Gwarancja i rękojmia 4.1. Na przedmiot niniejszego zamówienia ustala się
okres gwarancji jakości, który wynosi dla robót budowlanych i instalacyjnych oraz urządzeń i sprzętu 3 lata
od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. 4.2.W okresie gwarancji urządzeń i sprzętu Wykonawca
wykona w ramach niniejszej umowy przeglądy urządzeń i sprzętu min. 2 razy w roku. 4.3.Okres
gwarancyjny nie zostanie uznany za zakończony, dopóki nie zostaną usunięte przez Wykonawcę wady i
usterki zgłoszone do czasu upływu terminu gwarancyjnego oraz nie wygaśnie bieg gwarancji zgodnie z art.
581 par. 1 KC a potwierdzeniem zakończenia będzie podpisany przez obie strony protokół odbioru
pogwarancyjnego. 4.4. Na wykonane roboty budowlane i instalacyjne oraz urządzenia i sprzęt Wykonawca
udziela rękojmi na okres 3 lat od daty protokołu końcowego odbioru robót budowlanych

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Konsorcjum: PRB A. Piaskowski i Spółka Sp. z o.o. - Lider

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Chopina 14

Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

Kod pocztowy: 41-300

ID województwa: 11

Województwo / kraj: śląskie

Nazwa wykonawcy:
PRI Boszko-Kozubski Sp. z o.o. Spółka Komandytowa - Partner

Adres pocztowy wykonawcy: ul.Zagłębia Dąbrowskiego 9

Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

Kod pocztowy: 41-300

ID województwa: 11

Województwo / kraj: śląskie

Data udzielenie zamówienia: 21/06/2011

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 1739279,61

Cena wybranej oferty: 1603519,75

Cena minimalna: 1603519,75

Cena maksymalna: 1603519,75

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
1.W trakcie
realizacji zamówienia podstawowego wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego
zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5) ppkt b) ustawy Pzp, które udzielone zostanie dotychczasowemu
Wykonawcy zadania podstawowego tj. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane A.
Piaskowski i Spółka Sp. z o.o. z siedzibą w Dąbrowie Górniczej przy ul. Chopina 14 -Lider
Konsorcjum oraz Przedsiębiorstwu Robót Inżynieryjnych Boszko-Kozubski Sp. z o.o. Spółka Komandytowa z siedzibą w Dąbrowie Górniczej, przy ul. Zagłębia Dąbrowskiego 9 - Partner
Konsorcjum - ogłoszenie o udzieleniu zamówienia podstawowego opublikowane zostało w Biuletynie
Zamówień Publicznych pod numerem ogłoszenia: 277014 - 2010 w dniu 03.09.2010, nieobjętego
zamówieniem podstawowym, niezbędnego do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego o
wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego, przy czym wykonanie
zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zaznaczyć
należy, że konieczność wykonania zamówienia dodatkowego nastąpiła na skutek sytuacji niemożliwej
do przewidzenia z przyczyn omówionych poniżej: 1.1. W trakcie realizacji zamówienia podstawowego
na budowę zbiornika przeciw pożarowego (w skrócie: p.poż.) przy ul. Malinowe Górki wystąpiła
konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek
sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe uwarunkowania: Pismem
z dnia 11.03.2011r. właścicielka budynku, wybudowanego w latach 1933-1935, poinformowała o złym
stanie technicznym budynku nr 46 przy ul. Malinowe Górki. Wizja w terenie dnia 23.03.2011r. oraz
dokumentacja zdjęciowa poświadczają zły stan techniczny budynku. Projektant nie miał obowiązku na
etapie sporządzania projektu wykonywania kosztownej oceny stanu technicznego budynków
prywatnych znajdujących się wzdłuż terenu realizacji inwestycji, a jest nim obszar ulicy Siewierskiej,
Malinowe Górki i Letniej. Przed realizacją inwestycji (jak również w trakcie opracowywania projektu)
Zamawiający nie posiadał informacji o stanie technicznym budynku nr 46. W trakcie wizji stwierdzono,
że budynek nie posiada fundamentów i ma pęknięcia ścian w części wyłączonej z użytkowania oraz
rysy na stropie i ścianie w części użytkowanej. W związku z powyższym z uwagi na podniesienie
poziomu wód gruntowych (co przedstawiono w pkt 1.5) istnieje potencjalne ryzyko negatywnych
następstw wywołanych przez wytworzenie większego leja depresji niż zakładano w projekcie przy
odwodnieniu wykopu pod posadowienie zbiornika p.poż. Zmienia się lokalizację zbiornika p.poż. w
związku ze złym stanem technicznym sąsiedniego budynku nr 46 przy ul. Malinowe Górki. Pierwotnie
planowano realizację zbiornika p.poż. w odległości 23 m od budynku nr 46 z wykopem o wymiarach
25m x 15m i głębokości wykopu 5,5m. Obecnie wobec złego stanu technicznego budynku i zmianą
lokalizacji boiska (co opisano w Protokole Konieczności Nr 2 z dnia 03.02.2011r.) istnieje możliwość
zwiększenia oddalenia zbiornika p.poż na odległość 45 m i tym samym oddalenia głębokich wykopów
od budynku w celu wyeliminowania jakiegokolwiek oddziaływania budowanego obiektu na budynek
będący w złym stanie technicznym. W związku z powyższym wykonane zostaną na instalacji wod-kan
na zbiorniku p.poż. dodatkowe odcinki wodociągu zasilającego i kanału dla przelewu. 1.2.W trakcie
realizacji zamówienia podstawowego wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego,
którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie
projektu z uwagi na poniższe uwarunkowania: Na etapie projektowania przewidywane były połączenia
telefonii komórkowej dla służb zapewniających bezpieczeństwo na plaży i boiskach zlokalizowanych
przy budynku przystani oraz przy budynku administracyjnym przy ul. Letniej. W trakcie realizacji budowy przez Wykonawcę i prób używania telefonów komórkowych różnych operatorów sieci
komórkowych przez pracowników Wykonawcy, Inspektorów Nadzoru zweryfikowano faktyczny zasięg
sieci telefonii komórkowej dla różnych operatorów. Po konsultacji ze służbami różnych jednostek
przewidzianych do pełnienia dyżurów w CSLiW tj. Policji, Straży Miejskiej, Centrum Sportu i Rekreacji
(w skrócie CSiR), Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratowniczego (w skrócie WOPR), sędziów,
stwierdzono, że posiadają oni telefony różnych operatorów. Obecnie stwierdzono brak zasięgu w
budynku administracyjno socjalnym przy ul. Letniej i słaby przerywany zasięg jednego operatora na
obiekcie przy ul. Malinowe Górki. W związku z powyższym należy dodatkowo wykonać instalację
teletechniczną przewodową. 1.3.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego budowy molo
wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne
na skutek sytuacji niemoŜliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe
uwarunkowania: 1.3.1.Następuje konieczność ingerencji w konstrukcję podestów i usztywnienia mola
poprzez montaż dodatkowych pali (wbicie dodatkowych pali) i usztywnienia podłużnego konstrukcji
molo, w związku z powyższym dostosowuje się sposób mocowania i wykonania balustrady. Powyższe
ujawniło się po okresie zimowym 2010-2011r., kiedy okazało się, że parcie lodu na wbite w dno
zbiornika pale było większe od normatywnego. Wyniknęło to z faktu zamarznięcia równocześnie
całego akwenu (bez obszaru nie zamarzniętego z lustrem swobodnym wody pośrodku akwenu) i
parcia lodu w stronę płytkiego przy plaży brzegu, tj. w kierunku molo. Oddziaływań takich ze względu
na ich złożoność i ilość czynników zewnętrznych mających wpływ nie jest się w stanie uwzględnić na
etapie projektu. Po analizie powstałych przemieszczeń pali koniecznym się stało wprowadzenie
rozwiązań konstrukcyjnych zapobiegających w przyszłości niekontrolowanym przemieszczeniom. W
tym celu ustawia się belki HEB 100 i dylatacje w czterech miejscach. Powyższe rozwiązanie
zmniejsza ilość niezbędnych dylatacji balustrad i podłogi mola do 4 szt. Warunki zimowe zamarzania i
rozmarzania zbiornika wodnego w 2011r. okazały się ciężkie, a zniszczenia części mola i pomostu
poprzez zerwanie spawów, uwidoczniono na zdjęciach. 1.3.2.W trakcie prowadzenia robót
związanych z wbijaniem pali pod konstrukcję molo odkryto w zbiorniku wodnym zamulone, przykryte
piaskiem płyty żelbetowe drogowe, stanowiące przeszkodę we wbijaniu pali. Płyty te przed
rozpoczęciem wbijania pali z powierzchni lustra wody zbiornika nie były widoczne i rozbiórki ich nie
można było przewidzieć na etapie sporządzenia dokumentacji projektowej. Prawdopodobnie płyty te
są pozostałością po działalności kopalni piasku, ponieważ zbiornik powstał na terenach wyrobisk byłej
kopalni piasku. Geodeta i projektant nie mieli na etapie sporządzania dokumentacji projektowej
możliwości penetracji gruntu pod dnem zbiornika ani informacji o pozostawionych płytach. 1.4.W
trakcie realizacji zamówienia podstawowego budowy sieci zewnętrznej wod-kan w ul. Siewierskiej
wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne
na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe
uwarunkowania: W trakcie opracowywania dokumentacji projektowej projektant pozytywnie uzgodnił lokalizację trasy sieci wodociągowej i rurociągu tłocznego ścieków sanitarnych dla CSLiW Pogoria
przy ul. Malinowe Górki na posiedzeniu Zespołu Uzgodnień Dokumentacji Opinia NR ZUD 154/09 z
dnia 24.09.2009r. Uzgodnienie obejmowało trasę przebiegającą w ul. Malinowe Górki i ul.
Siewierskiej, wykonane było na aktualnej mapie do celów projektowych zakupionej w Ośrodku
Dokumentacji Geodezyjnej. W trakcie wykonawstwa robót wod-kan w ul. Siewierskiej między
budynkami 6 i 12 stwierdzono w przekopach istniejący kolektor żelbetowy Dw/Dz 1200/1500 mm
prawdopodobnie własności Huty Katowice. Kolektor ten spowodował kolizję z nowobudowaną siecią
wod -kan. Projektant rozwiązał kolizję z kanałem poprzez wykonanie dwóch obejść. Zaszła
konieczność montażu dodatkowych kształtek połączeniowych wraz z odpowietrzeniem i
odwodnieniem powstałego obejścia lewarowego. Projektant nie mógł przewidzieć nie
zinwentaryzowanych urządzeń podziemnych, ponieważ dokonał w dniu 24.09.2009r. pozytywnego
uzgodnienia trasy sieci wod -kan na posiedzeniu Zespołu Uzgodnień Dokumentacji w Dąbrowie
Górniczej, o którym mowa powyżej w rzeczonej argumentacji. Należy dodatkowo wykonać
przekroczenie, nowobudowanym wodociągiem i rurociągiem tłocznym ścieków sanitarnych, kolektora
nie zinwentaryzowanego na geodezyjnych mapach zasadniczych miasta. 1.5.W trakcie realizacji
zamówienia podstawowego budowy zbiornika p.poż., placu centralnego na brzegu zbiornika wody,
sieci wod-kan na terenie CSLiW przy ul. Malinowe Górki i przy ul. Siewierskiej wystąpiła konieczność
wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji
niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe uwarunkowania: Zachodzi
konieczność wypompowania wody gruntowej za pomocą dodatkowej zabudowy 50 szt. igłofiltrów w
trakcie budowy zbiornika p.poż. na terenie CSLiW Pogoria przy ul. Malinowe Górki oraz dodatkowego
pompowania przy zastosowaniu systemu drenażu przy posadowieniu sieci wod -kan. przy ul.
Malinowe Górki i ul. Siewierskiej jak również dodatkowego zabezpieczenia przed napływem wód
gruntowych przy posadowieniu muru oporowego przy budowie placu centralnego przy brzegu
zbiornika. Na podstawie dokumentacji geotechnicznej wykonanej w sierpniu 2008r. przez GEOBUD
Katowice na terenie budowanego obiektu przy ul. Malinowe Górki oraz na podstawie pkt. 4
dokumentacji projektowej nr 3.2.7, 3.2.8a,3.2.8b,3.2.9a,3.2.9b,3.2.9c opracowanej w 2009r. przyjęto,
że poziom wody gruntowej znajduje się ok. 1,8 m poniżej powierzchni terenu. Po wykonaniu
przekopów kontrolnych stwierdzono występowanie wody gruntowej na głębokości 1,1 m od
powierzchni terenu, co potwierdził nadzór hydrogeologiczny notatka z dnia 14.02.2011r. Podniesienie
poziomu wód gruntowych związane było z ulewnymi opadami w 2010r. oraz kilkukrotnym
wystąpieniem okresowych podtopień na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza trwającymi okresowo od
maja do października w 2010r. oraz wystąpieniem powodzi w południowej Polsce. Dla przedstawienia
nieprzewidywalności wystąpienia podniesienia poziomu wód gruntowych w 2010r i 2011r. na
podstawie danych Centrum Zarządzania Kryzysowego w Dąbrowie Górniczej zawartych w piśmie z
dnia 12.04.2011r. nr pisma CZK.5544.8.2011, dokonano porównania ilości podtopień na przestrzeni 4 lat: w 2010 roku wystąpiło 67 zgłoszonych zalań w tym: dróg, przejść podziemnych, torowisk, posesji,
w 2009 roku wystąpiły 23 zalania w tym: dróg i posesji, w 2008r. wystąpiło 9 zalań w tym: dróg i
posesji, w 2007r. wystąpiło 15 zalań w tym: dróg i posesji. 1.6.W trakcie realizacji zamówienia
podstawowego budowy budynku administracyjno-socjalnego przy ul. Letniej 9 wystąpiła konieczność
wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji
niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe uwarunkowania: Należy wykonać
zamówienie dodatkowe w budynku administracyjno -socjalnym przy ul. Letniej związane ze stanem
technicznym istniejącego budynku, które stwierdzono po dokonaniu wykopów, rozbiórek oraz
całkowitego odkrycia konstrukcji budynku po wyprowadzeniu się użytkowników z obiektu. W trakcie
wykonywanych robót rozbiórkowych w budynku stwierdza się po dokonaniu odkrywek zły stan
techniczny istniejących elementów konstrukcyjnych budynku oraz błędne wykonanie w poprzednich
latach elementów konstrukcyjnych, co jest niezgodne ze współczesną wiedzą techniczną. W trakcie
prowadzenia robót rozbiórkowych wystąpiły następujące roboty, których nie można było przewidzieć
na etapie opracowania projektu i składania oferty przez Wykonawcę robót: a)w związku z
posadowieniem istniejących słupów żelbetowych na przeponie z chudego betonu oraz brakiem
kotwienia zbrojenia tych słupów z fundamentem należy wykonać wzmocnienia istniejących słupów,
zgodnie z rysunkami dodatkowymi projektanta, b)po dokonaniu odkrywek posadzki stwierdzono
między górą podłoża, a dołem wylewki posadzki przerwę grubości około 10 cm w związku z
istniejącym niedostatecznym zagęszczeniem warstwy piasku pod posadzkami w związku z tym należy
tę wylewkę skuć i wykonać nową na zagęszczonej podsypce, c)stwierdzono po odkuciu tynków zły
stan części istniejących ścianek oraz brak wzmocnienia otworów okiennych co spowodowało
zwiększenie robót rozbiórkowych i wzmacniających konstrukcję budynku, d)po dokonaniu odkrywek
stwierdzono kolizję istniejącego fragmentu rusztu fundamentowego z nowo projektowanym
fundamentem windy co spowodowało zmianę lokalizacji szybu windowego i dodatkowe prace
rozbiórkowe i konstrukcyjne. 2.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego wystąpiła konieczność
wykonania zamówienia dodatkowego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5) ppkt a) ustawy Pzp, które
udzielone zostanie dotychczasowemu Wykonawcy zadania podstawowego tj. Konsorcjum firm:
Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane A. Piaskowski i Spółka Sp. z o.o. z siedzibą w Dąbrowie
Górniczej przy ul. Chopina 14 -Lider Konsorcjum oraz Przedsiębiorstwu Robót Inżynieryjnych Boszko-
Kozubski Sp. z o.o. Spółka Komandytowa z siedzibą w Dąbrowie Górniczej, przy ul. Zagłębia
Dąbrowskiego 9 - Partner Konsorcjum - ogłoszenie o udzieleniu zamówienia podstawowego
opublikowane zostało w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem ogłoszenia: 277014 - 2010 w
dniu 03.09.2010, nieobjętego zamówieniem podstawowym, niezbędnego do prawidłowego wykonania
zamówienia podstawowego o wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego,
przy czym z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od
zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Zaznaczyć należy, że konieczność wykonania zamówienia dodatkowego nastąpiła na skutek sytuacji niemożliwej
do przewidzenia z przyczyn omówionych poniżej: 2.1.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego
na budowę CSLiW Pogoria przy ul. Letniej wystąpiła konieczność wykonania zamówienia
dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia
na etapie projektu. Wyburzenie basenu ziemnego zlokalizowanego na działce nr 2/2 k.m.5 przy ulicy
Letniej 9 będącej w trwałym zarządzie CSiR. W planach CSiR była budowa hali stalowej sportowej
prefabrykowanej do gry w piłkę plażową przy ul.Letniej 9. CSiR planował wykorzystanie istniejącego
środka trwałego pn. basen Zielona - Kąpielisko otwarte jako fundamentu i podstawy dla budowy hali
stalowej. W trakcie opracowywania przez WIM koncepcji a następnie dokumentacji projektowej
CSLiW Pogoria w latach 2008 -2009 oraz w trakcie prowadzenia przez WIM procedury dotyczącej
wyboru Wykonawcy robót budowy CSLiW Pogoria planowana była równolegle przez CSiR budowa
hali sportowej z wykorzystaniem konstrukcji basenu tj. przygotowywane były dokumenty do budowy
hali sportowej: opinia Instytutu Techniki Budowlanej - 2009r., uzgodnienia z ZRB MOSTMAR -2009,
2010r. Obecnie CSiR na naradzie w dniu 03.02.2011r. zajął stanowisko w sprawie potrzeby rozbiórki
basenu, podtrzymał je w piśmie nr CSiR/GtiOO/GJ/877/2011 z dnia 14.04.2011r. Sporządzona
została w kwietniu 2011r. przez Pracownię Projektową PIK Sp. Z o.o. Sosnowiec Ocena stanu
technicznego basenu pod kątem wykorzystania niecki do posadowienia hali stalowej, która potwierdza
uzasadnione stanowisko w sprawie potrzeby rozbiórki basenu. Przygotowanie fundamentów i terenu
budowy pod halę sportową stalową nie wchodziło w zakres zadania współfinansowanego ze środków
EFRR pod nazwą Budowa Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA w ramach zadania
inwestycyjnego pn. Rozwój infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji na terenie gmin Będzin,
Siewierz, Sławków i Dąbrowa Górnicza - Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA- Etap I.
Wydatki ponoszone na budowę obiektów CSLiW Pogoria przy ul. Letniej 9 stanowią wydatki
niekwalifikowane w/w projektu. Teren rozbiórki basenu znajduje się na działce 2/2 k.m. 5 będącej w
trwałym zarządzie CSiR, teren został przekazany, na podstawie protokołu przekazania terenu z dnia
09.09.2010r. Wykonawcy robót budowy Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA. Na terenie
ogrodzonym pracuje obecnie Konsorcjum dwóch firm Wykonawców i trzech zgłoszonych
Podwykonawców. Obecnie wobec podjęcia przez CSiR decyzji o nieprzydatności konstrukcji basenu
do wykorzystania przy planowanej budowie hali sportowej celowa jest rozbiórka konstrukcji basenu
będącego w złym stanie technicznym. Z przyczyn gospodarczych wprowadzenie na teren wyburzeń,
będący obecnie terenem budowy dla 5 firm, nowego Wykonawcy wymaga poniesienia przez
Zamawiającego dodatkowych kosztów tj.: -kosztu ogrodzenia terenu wyburzeń basenu w celu
wprowadzenia Wykonawcy robót rozbiórkowych, długość ogrodzenia l = 200 mb wraz z wrotami wraz
z demontażem ogrodzenia -koszt przeniesienia lokalizacji dźwigu obsługującego budowane obiekty w
inne miejsce w celu udostępnienia Wykonawcy rozbiórki basenu drogi technologicznej dla
prowadzenia rozbiórki -koszty urządzenia zaplecza budowy dla kolejnego Wykonawcy poza terenem działki 2/2 k.m. 5 wraz z kosztami mediów -koszty przeniesienia pakamer zaplecza budowy PRI
Boszko - Kozubski Sp. z o.o.,Sp. Komandytowa z uwagi na potrzebę udostępnienie osobnej drogi
dojazdowej, w miejscu obecnie usytuowanych pakamer PRI Boszko- Kozubski, dla Wykonawcy
rozbiórki basenu -koszt wprowadzenia na budowę nowego geodety do wykonania pomiaru
geodezyjnego powykonawczego zmian zagospodarowania terenu po rozbiórce basenu oraz koszt
ponownej opłaty w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej Z przyczyn technicznych niemożliwe jest
oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego ze względu na następujące
uwarunkowania: -brak możliwości wydzielenia kolejnej drogi technologicznej dla ciężkiego sprzętu
pracującego przy wyburzeniach, z uwagi na strefę bezpieczeństwa wokół pracującego przy
budowanych obiektach dźwigu, ponieważ Wykonawca robót CSLiW Pogoria obecnie przemieszcza
się drogą technologiczną przy basenie a przeniesienie dźwigu w inne miejsce wymagałoby wycinki
drzew, która w obecnym terminie lęgowym ptaków jest niemożliwa -brak możliwości zabezpieczenia
kolejnej drogi technologicznej w pobliżu 5,5 m wykopów szerokoprzestrzennych z uwagi na
prowadzenie prac związanych z posadowieniem komór i przepompowni oczyszczalni ścieków oraz
posadowienie podziemnych 2 -ch zbiorników p.poż. -brak możliwości wydzielenia placu do
zawracania sprzętem ciężkim -brak możliwości udostępnienia na działce nr 2/2 k.m.5 wolnego placu
pod zaplecze budowy kolejnego Wykonawcy -brak osobnej drogi dojazdowej do basenu z uwagi, że
obecny Wykonawca porusza się po drogach dojazdowych, które są placem budowy i wkrótce zostanie
wykonana na nich nowa nawierzchnia dróg -w miejscu przewidywanej drogi technologicznej dla
potrzeb rozbiórki basenu projektowana jest budowa nowej jezdni asfaltowej, pryszniców
wolnostojących, fragmentu boisk do piłki siatkowej oraz grilla. 3.Konieczność realizacji w/w
zamówienia dodatkowego nie była możliwa do przewidzenia przez Zamawiającego na etapie zlecania
prac projektowych. Zamawiający prowadził postępowanie w sprawie zamówienia publicznego na
roboty budowlane w oparciu o dokumentację projektową wykonaną przez Spółdzielnię Pracy
INWESTPROJEKT - KATOWICE zaopatrzoną w oświadczenie, że dokumentacja projektowa została
wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami ustawy Prawo budowlane, normami i
wytycznymi oraz, że została wykonana i przekazana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu,
któremu ma służyć. Zamówienia dodatkowego nie można było przewidzieć w momencie składania
oferty przez Wykonawcę robót podstawowych i zawarcia umowy podstawowej na roboty budowlane.
4 .Projektant w Protokole Konieczności NR 4 z dnia 23.05.2011r dot. zamówienia dodatkowego
oświadczył, że w toku realizacji umowy nr ZP/200/WIM/08 z dnia 12.01.2009r. na wykonanie projektu
budowlanego i wykonawczego dla budowy Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA wraz z
budową i przebudową ścieżek rowerowych w Dąbrowie Górniczej w ramach zadania inwestycyjnego
p.n. Rozwój infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji - Centrum Sportów Letnich i Wodnych
POGORIA- etap I dołożył należytej staranności przy realizacji zadania. Projektant dnia 15.12.2009r. w
protokole odbioru końcowego zdawczo- odbiorczego nr 4 dokumentacji projektowej oświadczył, że
dokumentacja projektowa została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami ustawy
Prawo budowlanego, normami i wytycznymi oraz, że została wykonana i przekazana w stanie
kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Oświadczył, że zamówienie dodatkowe na
roboty budowlane niezbędne do prawidłowego wykonania robót budowlanych podstawowych, których
wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia wymienione
w pkt.1 wynikają z faktu, że wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania
zamówienia dodatkowego a wymienione w pkt. 2 wynikają z przyczyn technicznych i gospodarczych,
których oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby
poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów

Kody CPV:
452150007 (Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki zdrowotnej i społecznej, krematoriów oraz obiektów użyteczności publicznej)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
452000009 (Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)

Podobne przetargi

77752 / 2009-03-26 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Zakład Lecznictwa Ambulatoryjnego - Zawiercie (śląskie)
CPV: 452150007 (Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki zdrowotnej i społecznej, krematoriów oraz obiektów użyteczności publicznej)
wykonanie przebudowy Poradni Urologicznej oraz remontu Poradni Diabetologicznej i pomieszczeń sanitarnych na II piętrze w budynku Przychodni Specjalistycznej w Zawierciu ul.Powstańców Śląskich 8

201026 / 2012-06-13 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Samodzielny Publiczny Szpital Miejski w Sosnowcu - Sosnowiec (śląskie)
CPV: 452150007 (Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki zdrowotnej i społecznej, krematoriów oraz obiektów użyteczności publicznej)
Realizacja robót budowlanych na podstawie dokumentacji budowlano-wykonawczej pn. 1. Przebudowa pomieszczeń IV piętra budynku bocznego Szpitala na potrzeby Oddziału Geriatrycznego. 2. Przebudowa pomieszczeń V piętra budynku bocznego Szpitala pod potrzeby Oddziału Dermatologicznego.

43250 / 2009-02-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe - Gliwice (śląskie)
CPV: 452150007 (Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki zdrowotnej i społecznej, krematoriów oraz obiektów użyteczności publicznej)
DOSTAWA I MONTAŻ PLATFORMY OSOBOWEJ DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W BUDYNKU B STAROSTWA POWIATOWEGO W GLIWICACH W RAMACH REALIZACJI ZADANIA ADAPTACJA POMIESZCZEŃ STAROSTWA

232068 / 2015-09-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Gliwicki - Gliwice (śląskie)
CPV: 452150007 (Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki zdrowotnej i społecznej, krematoriów oraz obiektów użyteczności publicznej)
ADAPTACJA POMIESZCZEŃ PIWNIC BUDYNKU A STAROSTWA POWIATOWEGO W GLIWICACH Z PRZEZNACZENIEM NA ARCHIWUM ZAKŁADOWE ORAZ Z ZABUDOWĄ PRZESUWNYCH REGAŁÓW ARCHIWIZACYJNYCH I SZAF SZUFLADOWYCH NA MAPY FORMATU A0

413624 / 2011-12-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Zabrze - Zabrze (śląskie)
CPV: 452150007 (Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki zdrowotnej i społecznej, krematoriów oraz obiektów użyteczności publicznej)
PROGRAM POMOCY RODZINIE: BUDOWA TRZECH DOMÓW DLA WYCHOWANKÓW CENTRUM WSPARCIA KRYZYSOWEGO DZIECI I MŁODZIEŻY. Budowa placówki opiekuńczo-wychowawczej przy ul. Budowlanej w Zabrzu

176470 / 2013-05-06 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

SP ZOZ Miejski Szpital Zespolony - Częstochowa (śląskie)
CPV: 452150007 (Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki zdrowotnej i społecznej, krematoriów oraz obiektów użyteczności publicznej)
Roboty budowlane pn. I etap - Modernizacja pomieszczeń Poradni Przyszpitalnych - część budowlana w ramach zadania inwestycyjnego p.n.: Zakup sprzętu medycznego dla Oddziałów Miejskiego Szpitala Zespolonego w Częstochowie wraz z modernizacją i wyposażeniem Poradni Przyszpitalnych.