Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

238187 / 2011-09-06 - Administracja samorzÄ…dowa / Powiatowy UrzÄ…d Pracy (Malbork)

Przetarg na usługę polegającą na opracowaniu Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą dla Powiatu Malborskiego na lata 2012-2019, w ramach projektu pn. Wczoraj - Dziś - Jutro. Etap 2. Partnerstwo na rzecz opracowania i wdrożenia Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą w Powiecie Malborskim, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 8.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Opis zamówienia

Przetarg na usługę polegającą na opracowaniu Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą dla Powiatu Malborskiego na lata 2012-2019, w ramach projektu pn. Wczoraj - Dziś - Jutro. Etap 2. Partnerstwo na rzecz opracowania i wdrożenia Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą w Powiecie Malborskim, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 8.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

(wyciąg z SIWZ)
6.1 Podstawowe założenia dotyczące realizowanych zadań.
6.1.1. Informacje o projekcie. Celem projektu jest stworzenie do końca maja 2012 roku partnerskiego systemu zarządzania zmianą gospodarczą dla powiatu malborskiego. W projekcie uczestniczy 15 podmiotów z siedzibą na terenie pow. malborskiego w tym PUP, urzędy gminy-miasta, OPS i 2 NGO zaangażowane w działania w obszarze gospodarki i rynku pracy. Główne działanie związane jest z utworzeniem Partnerstwa Lokalnego -JUTRO- oraz jego działalnością. Pierwsze 4 etapy obejmują 8 spotkań poświęconych budowaniu partnerstwa, ustaleniu priorytetów i kierunków działania, wsparciu merytorycznemu Partnerstwa oraz upowszechnieniu raportu Gospodarka Powiatu Malborskiego Wczoraj - Dziś - Jutro. Badanie zmian gospodarczych w Powiecie Malborskim. Partnerstwo, jakie zawiązano jest wyrazem chęci podjęcia współpracy pomiędzy osobami prawnymi, instytucjami publicznymi, podmiotami gospodarczymi, które zadeklarowały chęć aktywnego uczestnictwa w pracach Partnerstwa. Partnerstwo będące strukturą nieformalną działa na obszarze Powiatu Malborskiego na podstawie ustawy z dnia 6 grudnia 2006r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz na podstawie zapisów zawartych w Umowie Partnerskiej. Celem Partnerstwa jest przygotowanie, wdrażanie, monitorowanie i ewaluacja SZZG w Powiecie Malborskim, a jego misją jest Lepsze jutro dla mieszkańców Powiatu Malborskiego. Etap 5 i 6 zakłada opracowanie założeń metodologicznych do pracy nad Strategią Zarządzania Zmianą Gospodarczą dla Powiatu Malborskiego na lata 2012-2019 (SZZG) oraz opracowanie i wydanie SZZG. Ostatnie dwa etapy działalności partnerstwa (7 i 8) to wdrożenie SZZG oraz informowanie społeczności lokalnej o sytuacji społeczno-gospodarczej w Powiecie.
6.1.2. Uzasadnienie decyzji. Żyjemy w niepewnym i zmiennym świecie, w którym ciągle na wysokim poziomie utrzymuje się tempo przemian. Mamy dwa wyjścia: czekać na to, co się wydarzy i reagować na bieżąco, bądź wyjść zmianom naprzeciw i mieć wpływ na bieg wydarzeń. Zrozumienie trendów i czynników, jakie mogą kształtować przyszłość pozwala lepiej przygotować się na nadchodzące zmiany, wykorzystać szanse, zmniejszać ryzyko i unikać zagrożeń. Tak więc celem opracowania Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą jest przygotowywanie się na przyszłość. Do pracy nad strategią wykorzystana zostanie metoda foresightu zakładająca stworzenie scenariuszy rozwoju - możliwych wersji przyszłości, czyli takiego rodzaju planowania przyszłości, który pozwala poprzez podejmowane decyzje na aktywne jej kształtowanie. Foresight ma umożliwić samorządom powiatu, instytucji rynku pracy, sektorowi edukacji i szkoleń oraz partnerom społeczno-gospodarczym podejmowanie decyzji w oparciu o systematyczną wiedzę i przemyślane strategie, pomóc wykorzystać pełnię zasobów oraz wzmocnić adaptacyjność i innowacyjność firm powiatu malborskiego. Chodzi bowiem o przygotowanie odpowiednich działań wyprzedzających możliwe zmiany, uwzględniając przy tym uwarunkowania m.in. społeczne, ekonomiczne i technologiczne. Zależy nam na opracowaniu zbioru możliwych obrazów przyszłości - sytuacji, które mogą wystąpić i zdarzeń, które mogą sprzyjać lub zapobiegać ich wystąpieniu. Dzięki tym informacjom możliwe będzie sformułowanie realistycznego scenariusza rozwojowego gospodarki regionu oraz określenie branż szczególnego zainteresowania dla powiatu. Należy przy tym uwzględnić czynniki ekonomiczne, demograficzne, społeczne, polityczne oraz określać ich wpływ na kształt gospodarki i rynku pracy powiatu malborskiego w perspektywie do 2019 roku. Strategia Zarządzania Zmianą Gospodarczą będzie tworzona na kanwie międzysektorowego partnerstwa - wyniki prowadzonych prac będą z jego przedstawicielami na bieżąco konfrontowane i weryfikowane, dzięki czemu partnerzy zostaną bezpośrednio zaangażowani w proces programowania rozwoju oraz upowszechniania wiedzy związanej z zarządzaniem zmianą gospodarczą.

6.2 Zadania Wykonawcy
6.2.1 Opracowanie w terminie 21 dni kalendarzowych od momentu podpisania umowy, raportu metodologicznego zawierającego: cel badania, pytania badawcze, plan badania i harmonogram jego wykonania (powinien obejmować terminy realizacji poszczególnych zadań), metodologię badania i narzędzia badawcze. Założenia metodologiczne do raportu/ badania powinny zostać przed ich ostatecznym zamieszczeniem w raporcie i przekazaniem Zamawiającemu zaprezentowane przedstawicielom Partnerstwa Lokalnego JUTRO w trakcie seminarium konsultacyjnego (podczas którego Partnerzy wystąpią w roli konsultantów dla ekspertów opracowujących metodologię zarządzania zmianą gospodarczą w Powiecie).
6.2.2 Opracowana metodologia i narzędzia badawcze muszą uwzględniać:
6.2.2.1 w fazie diagnozy: metodę społeczno-ekspercką (szczegółowe metody i sposób ich wykorzystania podlegać będą ocenie).
6.2.2.2 w fazie prognozy: metodę foresight (szczegółowe metody i sposób ich wykorzystania podlegać będą ocenie).
6.2.3 Przeprowadzenie badania metodą typu foresight w obszarze rozwoju gospodarczego i zarządzania zmianą gospodarczą na terenie powiatu malborskiego w kontekście firm działających na jego terenie - realizacja badania powinna składać się z następujących etapów:
6.2.3.1 gromadzenie i przetwarzanie informacji, których celem będzie diagnoza stanu obecnego w oparciu o analizę desk research. Analiza musi być dokonana w oparciu o wyniki badań realizowanych w ramach projektu Wczoraj - Dziś - Jutro. Badanie zmian gospodarczych w Powiecie Malborskim, a opublikowanych w czterotomowym raporcie 1. Gospodarka Powiatu Malborskiego Wczoraj, 2. Gospodarka Powiatu Malborskiego Dziś, 3. Gospodarka Powiatu Malborskiego Jutro, 4. Wnioski i Rekomendacje oraz badań przeprowadzonych w ramach projektu pn. W dobie przemian - nowoczesny system szkolnictwa zawodowego w powiecie malborskim. Etap I - Strategia 2010-2015 przedstawionych w Strategii rozwoju edukacji zawodowej powiatu malborskiego na lata 2010-2015 (Zamawiający na wniosek Wykonawcy udostępni ww. badania), a także innych źródeł wtórnych (ogólnodostępne wyniki badań jakościowych i ilościowych, dokumenty rządowe, dostępne analizy i ekspertyzy). W efekcie powinien powstać raport poświęcony diagnozie stanu obecnego przedstawiający syntetyczną ocenę obecnego kształtu lokalnego rynku w kontekście wymagań nowoczesnej gospodarki w powiecie malborskim. Raport ten będzie stanowił rozdział Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą dla Powiatu Malborskiego na lata 2012-2019 i punkt wyjścia do prognozy metodą foresightu. Będzie on prezentował obecne uwarunkowania w powiecie, w województwie pomorskim, Polsce, trendy europejskie i ogólnoświatowe i kondycję firm w powiecie i województwie (i jak to się zmieniło od czasu badań) na tle tych trendów. Diagnoza winna być dokonana co najmniej w obszarach i tematach wskazanych przez Zamawiającego (załącznik nr 8). Dokument ten powinien w sposób kompleksowy i możliwie wyczerpujący poruszyć każde z zagadnień zawartych w załączniku nr 8. Jeżeli wykonawca w trakcie realizacji umowy uzna, iż w załączniku nr 8 nie zawarto wszystkich informacji/zagadnień istotnych z punktu wiedzenia rozwoju gospodarczego powiatu malborskiego, może poszerzyć o te informacje dokument SZZG, informując o tym fakcie zamawiającego;
6.2.3.2 wykonanie prac analitycznych metodami foresight. Prace analityczne winny być dokonane co najmniej w obszarach i tematach wskazanych przez Zamawiającego (załącznik nr 9). Zamawiający zastrzega sobie, iż dobór tematów wiodących do budowy scenariuszy winien być na bieżąco (poprzez email i telefon) konsultowany z Partnerami;
6.2.3.3 prace syntetyczne zakończone opracowaniem przynajmniej dwóch scenariuszy zdarzeń w badanym obszarze wskazując ich logiczne i chronologiczne następstwo, przy założeniu określonego punktu wyjścia. Rezultatem będzie zbiór możliwych obrazów przyszłości, hipotetycznych sytuacji, które mogą wystąpić oraz zdarzeń, które mogą zapobiec ich występowaniu lub im sprzyjać. Przedstawione scenariusze powinny obejmować następujące zagadnienia: przeszkody w osiągnięciu zaproponowanych scenariuszy, warunki realizacji każdego ze scenariuszy, szeroki opis efektów realizacji każdego ze scenariuszy. Od wykonawcy oczekuje się stworzenia scenariuszy rozwojowych gospodarki powiatu malborskiego, poprzez zidentyfikowanie wiodących i perspektywicznych branż oraz obszarów aktywności gospodarczej wymagających szczególnej uwagi i wsparcia ze strony władz samorządowych oraz instytucji publicznych i niepublicznych w postaci tworzenia korzystnych warunków do ich rozwoju;
6.2.3.4 konsultacje opracowanych scenariuszy w ramach seminarium z Partnerami realizowane przed ostatecznym opracowaniem SZZG, a następnie konsultacje (osobiste, mailowe, telefoniczne) przygotowanego dokumentu z lokalnymi podmiotami i mieszkańcami, na podstawie których wprowadzone zostaną (po uwzględnieniu uwag zespołu ewaluatorów) końcowe modyfikacje;
6.2.3.5 przygotowanie, opracowanie i dostarczenie Zamawiającemu opracowania w postaci Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą w Powiecie Malborskim na lata 2012-2019 w wersji elektronicznej na płycie w wersji .doc i PDF oraz drukowanej, trwale spiętej w 2 egzemplarzach. Wykresy i tabele powinny zostać wykonane w programie MS Word i MS Excel (i przekazane Zamawiającemu w wersji umożliwiającej edytowanie w celu opracowania składu graficznego publikacji). Objętość Raportu nie powinna przekraczać 120 stron formatu A4, nie mniej jednak niż 80 stron formatu A4 - bez załączników. Wykresy, tabele i rysunki nie powinny zajmować więcej niż 20% objętości całej Strategii. Wraz ze Strategią Wykonawca przygotuje prezentację multimedialną stanowiącą podsumowanie badania i zawierającą prezentację założeń Strategii (w standardzie MS PowerPoint - ok. 25 slajdów).
6.2.3.5.1 Strategia powinna odpowiadać co najmniej na pytania:
6.2.3.5.1.1 jakie występują zagrożenia społeczno-gospodarcze na terenie Powiatu?
6.2.3.5.1.2 jakie należy zastosować działania-instrumenty przeciwdziałające procesom spowolnienia gospodarczego?
6.2.3.5.1.3 na czym należy skoncentrować uwagę, by rozwijać Powiat i firmy z Powiatu?
6.2.3.5.1.4 jakie branże będą się rozwijać a jakie czeka zastój?
6.2.3.5.1.5 na jakie zawody/kwalifikacje będzie zapotrzebowanie w ciągu najbliższych lat?
6.2.3.5.1.6 w jakim zakresie i w jaki sposób podmioty z powiatu mogą współpracować na rzecz kreowania zmiany gosp. w Powiecie?
6.2.3.5.2 Strategia powinna zawierać co najmniej: streszczenie w języku polskim (najważniejsze wyniki, wnioski i rekomendacje do 8 stron A4), spis treści, wprowadzenie (opis przedmiotu, głównych założeń i celów badania, opis okoliczności towarzyszących badaniu, opis zastosowanej metodologii, opis przeprowadzonych w 2009 r. na zlecenie PUP w Malborku badań oraz wynikające z nich wnioski i rekomendacje (na podstawie 4 tomowego raportu 1. Gospodarka Powiatu Malborskiego Wczoraj, 2. Gospodarka Powiatu Malborskiego Dziś, 3. Gospodarka Powiatu Malborskiego Jutro, 4. Wnioski i Rekomendacje), diagnozę stanu obecnego (w tym charakterystykę obszarów oraz dokumentów poddanych diagnozie), rekomendacje, (cele, działania i programy naprawcze, wskaźniki i sposoby pomiaru, zgodność z innymi strategiami), które powinny zawierać opis pożądanego stanu oraz propozycję (propozycje) sposobu(ów) osiągnięcia tego stanu (wdrożenia rekomendacji), ze szczególnym uwzględnieniem służb zatrudnienia, jednostek samorządu i organizacji pozarządowych, a także partnerstwa jako całości - ich roli we wdrażaniu strategii, bibliografię, spis wykresów i tabel oraz aneksy (w tym wykorzystane źródła, ewentualne zestawienia danych oraz narzędzia badawcze).
6.2.3.5.3 Strategia powinna mieć:
6.2.3.5.3.1 jasno określoną wizję i misję, oraz sformułowane szerokie cele, jakie chce ona osiągnąć;
6.2.3.5.3.2 podsumowanie dotychczasowych działań;
6.2.3.5.3.3 analizę potencjalnych możliwości i przyszłych wyzwań;
6.2.3.5.3.4 priorytety i cele na nadchodzące lata;
6.2.3.5.3.5 plany jak te cele osiągnąć;
6.2.3.5.3.6 sposób monitorowania postępów w realizacji strategii;
6.2.3.5.3.7 wskazanie kierunków postępowania na drodze osiągania pożądanych rezultatów;
6.2.3.5.3.8 wykorzystanie okoliczności i pokonywanie ograniczeń dzięki odpowiednim sposobom działania.
6.2.3.5.4 Wszystkie dane ilościowe zawarte w SZZG muszą być przedstawione w podziale na płeć.
6.2.3.5.5 Strategia musi podkreślać wagę stosowania elastycznych form zatrudnienia i konieczność odejścia od stereotypowego podziału na męskie i damskie zawody.
6.2.3.5.6 Strategia winna być opracowana w taki sposób, aby była zrozumiała i użyteczna dla firm działających na terenie powiatu. Użyteczność Strategii rozumiana jest jako możliwość wykorzystania jej zapisów do tworzenia strategii przedsiębiorstw i umiejętnego zarządzania zmianą gospodarczą przez poszczególnych przedsiębiorców i firmy.
6.2.3.5.7 Dokument ten powinien w sposób kompleksowy i możliwie wyczerpujący poruszyć każde z zagadnień zawartych w załączniku nr 9. Jeżeli wykonawca w trakcie realizacji umowy uzna, iż w załączniku nr 9 nie zawarto wszystkich informacji-zagadnień istotnych z punktu wiedzenia rozwoju gospodarczego powiatu malborskiego, może poszerzyć o te informacje dokument SZZG, informując o tym fakcie zamawiającego.
6.2.3.6 Zebranie i opracowanie danych - zebrane w wyniku projektu materiały, informacje i analizy winny być przekazane Zamawiającemu (np. w formie sprawozdań, prezentacji przygotowywanych na potrzeby spotkań oraz materiałów przygotowywanych przez poszczególnych ekspertów). W przypadku zbierania danych pierwotnych udokumentowanie realizacji zaproponowanych w ofercie narzędzi badawczych oraz ich przekazanie (oryginałów), po zakończeniu badania, Zamawiającemu.
6.3 Ponadto do obowiązków wykonawcy należeć będzie:
6.3.1 Ścisła współpraca z Zamawiającym na całym etapie wykonywania zamówienia, w tym wyznaczenie koordynatora projektu odpowiedzialnego za prawidłową realizację i obsługę projektu oraz kontakty z Zamawiającym;
6.3.2 Niezwłoczne przedstawianie Zamawiającemu, na jego wniosek, a bez wniosku nie rzadziej jednak jak raz na miesiąc, pisemnych raportów ze stanu realizacji przedmiotu zamówienia, pojawiających się problemach i wypracowanych działaniach naprawczych oraz innych zagadnieniach istotnych dla realizacji zamówienia, a w razie wystąpienia istotnych problemów udział w spotkaniach w siedzibie Zamawiającego.
6.3.3 Informowanie ewentualnych respondentów o tym, iż uczestniczą w badaniach realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a tym samym współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
6.3.4 Umieszczanie na raportach i zastosowanych narzędziach badawczych logotypów dostarczonych przez Zamawiającego (logo POKL, PUP, UE) oraz informacji o współfinansowaniu w brzmieniu usługa współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
6.3.5 Udział przedstawicieli Wykonawcy bezpośrednio związanych z realizacją usługi w konferencji, w trakcie której przedstawiona zostanie ostateczna wersja SZZG, które odbędzie się w Malborku w II kwartale 2012 r. i zaprezentowanie na slajdach podsumowania badań i założeń Strategii.
6.3.6 W przypadku trudności, Zmawiający będzie udzielał pomocy Wykonawcy w kontakcie z badanymi instytucjami i w pozyskaniu dokumentów do badania. Wykonawca będzie współpracować z Zamawiającym i innymi zainteresowanymi podmiotami. Zarazem zachowa on swoją niezależność i będzie miał na uwadze jak najpełniejszą realizację celów badania oraz dążenie do poprawnych metodologicznie, prawdziwych i uzasadnionych założeń problemowych, zgodnie ze standardami naukowymi i potrzebami informacyjnymi odbiorców.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 238187

Data publikacji: 2011-09-06

Nazwa: Powiatowy Urząd Pracy

Ulica: al. Armii Krajowej 70

Numer domu: 70

Miejscowość: Malbork

Kod pocztowy: 82-200

Województwo / kraj: pomorskie

Numer telefonu: 0-55 2723351

Numer faxu: 0-55 2723351

Adres strony internetowej: www.pup.malbork.pl

Regon: 19193448000000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przetarg na usługę polegającą na opracowaniu Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą dla Powiatu Malborskiego na lata 2012-2019, w ramach projektu pn. Wczoraj - Dziś - Jutro. Etap 2. Partnerstwo na rzecz opracowania i wdrożenia Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą w Powiecie Malborskim, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 8.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przetarg na usługę polegającą na opracowaniu Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą dla Powiatu Malborskiego na lata 2012-2019, w ramach projektu pn. Wczoraj - Dziś - Jutro. Etap 2. Partnerstwo na rzecz opracowania i wdrożenia Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą w Powiecie Malborskim, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 8.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

(wyciąg z SIWZ)
6.1 Podstawowe założenia dotyczące realizowanych zadań.
6.1.1. Informacje o projekcie. Celem projektu jest stworzenie do końca maja 2012 roku partnerskiego systemu zarządzania zmianą gospodarczą dla powiatu malborskiego. W projekcie uczestniczy 15 podmiotów z siedzibą na terenie pow. malborskiego w tym PUP, urzędy gminy-miasta, OPS i 2 NGO zaangażowane w działania w obszarze gospodarki i rynku pracy. Główne działanie związane jest z utworzeniem Partnerstwa Lokalnego -JUTRO- oraz jego działalnością. Pierwsze 4 etapy obejmują 8 spotkań poświęconych budowaniu partnerstwa, ustaleniu priorytetów i kierunków działania, wsparciu merytorycznemu Partnerstwa oraz upowszechnieniu raportu Gospodarka Powiatu Malborskiego Wczoraj - Dziś - Jutro. Badanie zmian gospodarczych w Powiecie Malborskim. Partnerstwo, jakie zawiązano jest wyrazem chęci podjęcia współpracy pomiędzy osobami prawnymi, instytucjami publicznymi, podmiotami gospodarczymi, które zadeklarowały chęć aktywnego uczestnictwa w pracach Partnerstwa. Partnerstwo będące strukturą nieformalną działa na obszarze Powiatu Malborskiego na podstawie ustawy z dnia 6 grudnia 2006r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz na podstawie zapisów zawartych w Umowie Partnerskiej. Celem Partnerstwa jest przygotowanie, wdrażanie, monitorowanie i ewaluacja SZZG w Powiecie Malborskim, a jego misją jest Lepsze jutro dla mieszkańców Powiatu Malborskiego. Etap 5 i 6 zakłada opracowanie założeń metodologicznych do pracy nad Strategią Zarządzania Zmianą Gospodarczą dla Powiatu Malborskiego na lata 2012-2019 (SZZG) oraz opracowanie i wydanie SZZG. Ostatnie dwa etapy działalności partnerstwa (7 i 8) to wdrożenie SZZG oraz informowanie społeczności lokalnej o sytuacji społeczno-gospodarczej w Powiecie.
6.1.2. Uzasadnienie decyzji. Żyjemy w niepewnym i zmiennym świecie, w którym ciągle na wysokim poziomie utrzymuje się tempo przemian. Mamy dwa wyjścia: czekać na to, co się wydarzy i reagować na bieżąco, bądź wyjść zmianom naprzeciw i mieć wpływ na bieg wydarzeń. Zrozumienie trendów i czynników, jakie mogą kształtować przyszłość pozwala lepiej przygotować się na nadchodzące zmiany, wykorzystać szanse, zmniejszać ryzyko i unikać zagrożeń. Tak więc celem opracowania Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą jest przygotowywanie się na przyszłość. Do pracy nad strategią wykorzystana zostanie metoda foresightu zakładająca stworzenie scenariuszy rozwoju - możliwych wersji przyszłości, czyli takiego rodzaju planowania przyszłości, który pozwala poprzez podejmowane decyzje na aktywne jej kształtowanie. Foresight ma umożliwić samorządom powiatu, instytucji rynku pracy, sektorowi edukacji i szkoleń oraz partnerom społeczno-gospodarczym podejmowanie decyzji w oparciu o systematyczną wiedzę i przemyślane strategie, pomóc wykorzystać pełnię zasobów oraz wzmocnić adaptacyjność i innowacyjność firm powiatu malborskiego. Chodzi bowiem o przygotowanie odpowiednich działań wyprzedzających możliwe zmiany, uwzględniając przy tym uwarunkowania m.in. społeczne, ekonomiczne i technologiczne. Zależy nam na opracowaniu zbioru możliwych obrazów przyszłości - sytuacji, które mogą wystąpić i zdarzeń, które mogą sprzyjać lub zapobiegać ich wystąpieniu. Dzięki tym informacjom możliwe będzie sformułowanie realistycznego scenariusza rozwojowego gospodarki regionu oraz określenie branż szczególnego zainteresowania dla powiatu. Należy przy tym uwzględnić czynniki ekonomiczne, demograficzne, społeczne, polityczne oraz określać ich wpływ na kształt gospodarki i rynku pracy powiatu malborskiego w perspektywie do 2019 roku. Strategia Zarządzania Zmianą Gospodarczą będzie tworzona na kanwie międzysektorowego partnerstwa - wyniki prowadzonych prac będą z jego przedstawicielami na bieżąco konfrontowane i weryfikowane, dzięki czemu partnerzy zostaną bezpośrednio zaangażowani w proces programowania rozwoju oraz upowszechniania wiedzy związanej z zarządzaniem zmianą gospodarczą.

6.2 Zadania Wykonawcy
6.2.1 Opracowanie w terminie 21 dni kalendarzowych od momentu podpisania umowy, raportu metodologicznego zawierającego: cel badania, pytania badawcze, plan badania i harmonogram jego wykonania (powinien obejmować terminy realizacji poszczególnych zadań), metodologię badania i narzędzia badawcze. Założenia metodologiczne do raportu/ badania powinny zostać przed ich ostatecznym zamieszczeniem w raporcie i przekazaniem Zamawiającemu zaprezentowane przedstawicielom Partnerstwa Lokalnego JUTRO w trakcie seminarium konsultacyjnego (podczas którego Partnerzy wystąpią w roli konsultantów dla ekspertów opracowujących metodologię zarządzania zmianą gospodarczą w Powiecie).
6.2.2 Opracowana metodologia i narzędzia badawcze muszą uwzględniać:
6.2.2.1 w fazie diagnozy: metodę społeczno-ekspercką (szczegółowe metody i sposób ich wykorzystania podlegać będą ocenie).
6.2.2.2 w fazie prognozy: metodę foresight (szczegółowe metody i sposób ich wykorzystania podlegać będą ocenie).
6.2.3 Przeprowadzenie badania metodą typu foresight w obszarze rozwoju gospodarczego i zarządzania zmianą gospodarczą na terenie powiatu malborskiego w kontekście firm działających na jego terenie - realizacja badania powinna składać się z następujących etapów:
6.2.3.1 gromadzenie i przetwarzanie informacji, których celem będzie diagnoza stanu obecnego w oparciu o analizę desk research. Analiza musi być dokonana w oparciu o wyniki badań realizowanych w ramach projektu Wczoraj - Dziś - Jutro. Badanie zmian gospodarczych w Powiecie Malborskim, a opublikowanych w czterotomowym raporcie 1. Gospodarka Powiatu Malborskiego Wczoraj, 2. Gospodarka Powiatu Malborskiego Dziś, 3. Gospodarka Powiatu Malborskiego Jutro, 4. Wnioski i Rekomendacje oraz badań przeprowadzonych w ramach projektu pn. W dobie przemian - nowoczesny system szkolnictwa zawodowego w powiecie malborskim. Etap I - Strategia 2010-2015 przedstawionych w Strategii rozwoju edukacji zawodowej powiatu malborskiego na lata 2010-2015 (Zamawiający na wniosek Wykonawcy udostępni ww. badania), a także innych źródeł wtórnych (ogólnodostępne wyniki badań jakościowych i ilościowych, dokumenty rządowe, dostępne analizy i ekspertyzy). W efekcie powinien powstać raport poświęcony diagnozie stanu obecnego przedstawiający syntetyczną ocenę obecnego kształtu lokalnego rynku w kontekście wymagań nowoczesnej gospodarki w powiecie malborskim. Raport ten będzie stanowił rozdział Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą dla Powiatu Malborskiego na lata 2012-2019 i punkt wyjścia do prognozy metodą foresightu. Będzie on prezentował obecne uwarunkowania w powiecie, w województwie pomorskim, Polsce, trendy europejskie i ogólnoświatowe i kondycję firm w powiecie i województwie (i jak to się zmieniło od czasu badań) na tle tych trendów. Diagnoza winna być dokonana co najmniej w obszarach i tematach wskazanych przez Zamawiającego (załącznik nr 8). Dokument ten powinien w sposób kompleksowy i możliwie wyczerpujący poruszyć każde z zagadnień zawartych w załączniku nr 8. Jeżeli wykonawca w trakcie realizacji umowy uzna, iż w załączniku nr 8 nie zawarto wszystkich informacji/zagadnień istotnych z punktu wiedzenia rozwoju gospodarczego powiatu malborskiego, może poszerzyć o te informacje dokument SZZG, informując o tym fakcie zamawiającego;
6.2.3.2 wykonanie prac analitycznych metodami foresight. Prace analityczne winny być dokonane co najmniej w obszarach i tematach wskazanych przez Zamawiającego (załącznik nr 9). Zamawiający zastrzega sobie, iż dobór tematów wiodących do budowy scenariuszy winien być na bieżąco (poprzez email i telefon) konsultowany z Partnerami;
6.2.3.3 prace syntetyczne zakończone opracowaniem przynajmniej dwóch scenariuszy zdarzeń w badanym obszarze wskazując ich logiczne i chronologiczne następstwo, przy założeniu określonego punktu wyjścia. Rezultatem będzie zbiór możliwych obrazów przyszłości, hipotetycznych sytuacji, które mogą wystąpić oraz zdarzeń, które mogą zapobiec ich występowaniu lub im sprzyjać. Przedstawione scenariusze powinny obejmować następujące zagadnienia: przeszkody w osiągnięciu zaproponowanych scenariuszy, warunki realizacji każdego ze scenariuszy, szeroki opis efektów realizacji każdego ze scenariuszy. Od wykonawcy oczekuje się stworzenia scenariuszy rozwojowych gospodarki powiatu malborskiego, poprzez zidentyfikowanie wiodących i perspektywicznych branż oraz obszarów aktywności gospodarczej wymagających szczególnej uwagi i wsparcia ze strony władz samorządowych oraz instytucji publicznych i niepublicznych w postaci tworzenia korzystnych warunków do ich rozwoju;
6.2.3.4 konsultacje opracowanych scenariuszy w ramach seminarium z Partnerami realizowane przed ostatecznym opracowaniem SZZG, a następnie konsultacje (osobiste, mailowe, telefoniczne) przygotowanego dokumentu z lokalnymi podmiotami i mieszkańcami, na podstawie których wprowadzone zostaną (po uwzględnieniu uwag zespołu ewaluatorów) końcowe modyfikacje;
6.2.3.5 przygotowanie, opracowanie i dostarczenie Zamawiającemu opracowania w postaci Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą w Powiecie Malborskim na lata 2012-2019 w wersji elektronicznej na płycie w wersji .doc i PDF oraz drukowanej, trwale spiętej w 2 egzemplarzach. Wykresy i tabele powinny zostać wykonane w programie MS Word i MS Excel (i przekazane Zamawiającemu w wersji umożliwiającej edytowanie w celu opracowania składu graficznego publikacji). Objętość Raportu nie powinna przekraczać 120 stron formatu A4, nie mniej jednak niż 80 stron formatu A4 - bez załączników. Wykresy, tabele i rysunki nie powinny zajmować więcej niż 20% objętości całej Strategii. Wraz ze Strategią Wykonawca przygotuje prezentację multimedialną stanowiącą podsumowanie badania i zawierającą prezentację założeń Strategii (w standardzie MS PowerPoint - ok. 25 slajdów).
6.2.3.5.1 Strategia powinna odpowiadać co najmniej na pytania:
6.2.3.5.1.1 jakie występują zagrożenia społeczno-gospodarcze na terenie Powiatu?
6.2.3.5.1.2 jakie należy zastosować działania-instrumenty przeciwdziałające procesom spowolnienia gospodarczego?
6.2.3.5.1.3 na czym należy skoncentrować uwagę, by rozwijać Powiat i firmy z Powiatu?
6.2.3.5.1.4 jakie branże będą się rozwijać a jakie czeka zastój?
6.2.3.5.1.5 na jakie zawody/kwalifikacje będzie zapotrzebowanie w ciągu najbliższych lat?
6.2.3.5.1.6 w jakim zakresie i w jaki sposób podmioty z powiatu mogą współpracować na rzecz kreowania zmiany gosp. w Powiecie?
6.2.3.5.2 Strategia powinna zawierać co najmniej: streszczenie w języku polskim (najważniejsze wyniki, wnioski i rekomendacje do 8 stron A4), spis treści, wprowadzenie (opis przedmiotu, głównych założeń i celów badania, opis okoliczności towarzyszących badaniu, opis zastosowanej metodologii, opis przeprowadzonych w 2009 r. na zlecenie PUP w Malborku badań oraz wynikające z nich wnioski i rekomendacje (na podstawie 4 tomowego raportu 1. Gospodarka Powiatu Malborskiego Wczoraj, 2. Gospodarka Powiatu Malborskiego Dziś, 3. Gospodarka Powiatu Malborskiego Jutro, 4. Wnioski i Rekomendacje), diagnozę stanu obecnego (w tym charakterystykę obszarów oraz dokumentów poddanych diagnozie), rekomendacje, (cele, działania i programy naprawcze, wskaźniki i sposoby pomiaru, zgodność z innymi strategiami), które powinny zawierać opis pożądanego stanu oraz propozycję (propozycje) sposobu(ów) osiągnięcia tego stanu (wdrożenia rekomendacji), ze szczególnym uwzględnieniem służb zatrudnienia, jednostek samorządu i organizacji pozarządowych, a także partnerstwa jako całości - ich roli we wdrażaniu strategii, bibliografię, spis wykresów i tabel oraz aneksy (w tym wykorzystane źródła, ewentualne zestawienia danych oraz narzędzia badawcze).
6.2.3.5.3 Strategia powinna mieć:
6.2.3.5.3.1 jasno określoną wizję i misję, oraz sformułowane szerokie cele, jakie chce ona osiągnąć;
6.2.3.5.3.2 podsumowanie dotychczasowych działań;
6.2.3.5.3.3 analizę potencjalnych możliwości i przyszłych wyzwań;
6.2.3.5.3.4 priorytety i cele na nadchodzące lata;
6.2.3.5.3.5 plany jak te cele osiągnąć;
6.2.3.5.3.6 sposób monitorowania postępów w realizacji strategii;
6.2.3.5.3.7 wskazanie kierunków postępowania na drodze osiągania pożądanych rezultatów;
6.2.3.5.3.8 wykorzystanie okoliczności i pokonywanie ograniczeń dzięki odpowiednim sposobom działania.
6.2.3.5.4 Wszystkie dane ilościowe zawarte w SZZG muszą być przedstawione w podziale na płeć.
6.2.3.5.5 Strategia musi podkreślać wagę stosowania elastycznych form zatrudnienia i konieczność odejścia od stereotypowego podziału na męskie i damskie zawody.
6.2.3.5.6 Strategia winna być opracowana w taki sposób, aby była zrozumiała i użyteczna dla firm działających na terenie powiatu. Użyteczność Strategii rozumiana jest jako możliwość wykorzystania jej zapisów do tworzenia strategii przedsiębiorstw i umiejętnego zarządzania zmianą gospodarczą przez poszczególnych przedsiębiorców i firmy.
6.2.3.5.7 Dokument ten powinien w sposób kompleksowy i możliwie wyczerpujący poruszyć każde z zagadnień zawartych w załączniku nr 9. Jeżeli wykonawca w trakcie realizacji umowy uzna, iż w załączniku nr 9 nie zawarto wszystkich informacji-zagadnień istotnych z punktu wiedzenia rozwoju gospodarczego powiatu malborskiego, może poszerzyć o te informacje dokument SZZG, informując o tym fakcie zamawiającego.
6.2.3.6 Zebranie i opracowanie danych - zebrane w wyniku projektu materiały, informacje i analizy winny być przekazane Zamawiającemu (np. w formie sprawozdań, prezentacji przygotowywanych na potrzeby spotkań oraz materiałów przygotowywanych przez poszczególnych ekspertów). W przypadku zbierania danych pierwotnych udokumentowanie realizacji zaproponowanych w ofercie narzędzi badawczych oraz ich przekazanie (oryginałów), po zakończeniu badania, Zamawiającemu.
6.3 Ponadto do obowiązków wykonawcy należeć będzie:
6.3.1 Ścisła współpraca z Zamawiającym na całym etapie wykonywania zamówienia, w tym wyznaczenie koordynatora projektu odpowiedzialnego za prawidłową realizację i obsługę projektu oraz kontakty z Zamawiającym;
6.3.2 Niezwłoczne przedstawianie Zamawiającemu, na jego wniosek, a bez wniosku nie rzadziej jednak jak raz na miesiąc, pisemnych raportów ze stanu realizacji przedmiotu zamówienia, pojawiających się problemach i wypracowanych działaniach naprawczych oraz innych zagadnieniach istotnych dla realizacji zamówienia, a w razie wystąpienia istotnych problemów udział w spotkaniach w siedzibie Zamawiającego.
6.3.3 Informowanie ewentualnych respondentów o tym, iż uczestniczą w badaniach realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a tym samym współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
6.3.4 Umieszczanie na raportach i zastosowanych narzędziach badawczych logotypów dostarczonych przez Zamawiającego (logo POKL, PUP, UE) oraz informacji o współfinansowaniu w brzmieniu usługa współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
6.3.5 Udział przedstawicieli Wykonawcy bezpośrednio związanych z realizacją usługi w konferencji, w trakcie której przedstawiona zostanie ostateczna wersja SZZG, które odbędzie się w Malborku w II kwartale 2012 r. i zaprezentowanie na slajdach podsumowania badań i założeń Strategii.
6.3.6 W przypadku trudności, Zmawiający będzie udzielał pomocy Wykonawcy w kontakcie z badanymi instytucjami i w pozyskaniu dokumentów do badania. Wykonawca będzie współpracować z Zamawiającym i innymi zainteresowanymi podmiotami. Zarazem zachowa on swoją niezależność i będzie miał na uwadze jak najpełniejszą realizację celów badania oraz dążenie do poprawnych metodologicznie, prawdziwych i uzasadnionych założeń problemowych, zgodnie ze standardami naukowymi i potrzebami informacyjnymi odbiorców.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 29/02/2012

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

Zaliczka: Nie

Wiedza i doświadczenie:
Zamawiający uzna za spełnione warunki w zakresie wiedzy i doświadczenia, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
1) posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania usług odpowiadających przedmiotowi zamówienia, tj. wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzy różne usługi, tj.:
a) usługę polegającą na opracowaniu regionalnej/lokalnej strategii rozwoju gospodarczego dla obszaru co najmniej jednego powiatu, oraz
b) projekt foresightu (regionalnego, branżowego lub narodowego) oraz
c) projekt, którego efektem było zbudowanie scenariuszy rozwoju miasta/gminy/powiatu/województwa.
o wartości brutto co najmniej 30.000 zł każda z tych usług.
Zamawiający dopuszcza, aby usługi w ramach punktu 8.2.1 ppkt 1 lit. b i c zostały zrealizowane w ramach jednej umowy (projektu). Istotne jest tylko to, aby wykonawca posiadał doświadczenie w ramach tych punktów i potrafił je wykazać. Przy czym wykonawca musi spełniać warunek wykazania co najmniej 3 różnych usług. Jednak wartość każdej z usług musi być jak wyżej.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Zamawiający uzna za spełnione warunki w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
dysponuje zespołem osób zdolnych do wykonania zamówienia, składającym się co najmniej z czterech osób, tj.:
a) Jednego Kierownika Zespołu - posiadającego wykształcenie wyższe, wiedzę i doświadczenie z zakresu koordynacji projektów o tematyce społeczno - gospodarczej, a więc osobę, która kierowała przynajmniej dwoma zakończonymi już projektami badawczymi o tematyce społeczno - gospodarczej o wartości nie mniejszej niż 30.000 zł brutto każdy z tych projektów, oraz udokumentuje udział w zespole realizującym co najmniej jeden projekt foresightu;
b) Trzech członków zespołu badawczego posiadających:
-wszyscy wykształcenie wyższe, przy czym co najmniej jeden minimum tytuł doktora ekonomii,
-wiedzę i doświadczenie w opracowywaniu lokalnej/regionalnej strategii rozwoju gospodarczego, a więc posiadających dorobek w postaci autorstwa lub współautorstwa co najmniej dwóch różnych dokumentów strategii rozwoju gospodarczego dla obszaru co najmniej dwóch różnych powiatów (muszą to być dwie różne strategie dla dwóch różnych jednostek samorządu terytorialnego), przy czym tematyka co najmniej jednej strategii powinna być związana z woj. pomorskim,
-wykształcenie i/lub doświadczenie zawodowe w zakresie opracowywania systemów wdrażania minimum dwóch dokumentów programowych i zarządzania programami rozwojowymi dla jednostek samorządu terytorialnego,
-umiejętności w zakresie modelowania makroekonomicznego - potwierdzone na podstawie dwóch publikacji naukowych, których dana osoba była autorem lub współautorem i/lub na podstawie dwóch badań w zakresie modelowania makroekonomicznego, w których dana osoba brała udział.
Zamawiający dopuszcza, by powyższe wymagania skierowane do trzech członków zespołu badawczego wykazane zostały kumulatywnie, a więc zespół tych trzech osób - członków zespołu badawczego musi kumulatywnie spełniać postawione minimalne wymagania.

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Wykonawca może dokonać wymiany osób delegowanych do wykonania przedmiotu umowy. W takiej sytuacji Wykonawca wskaże osobę/y o doświadczeniu, wykształceniu i kwalifikacjach co najmniej na poziomie minimalnym określonym w SIWZ, przy założeniu, że spełnione zostaną wszystkie wymagania dotyczące członków zespołu badawczego, bądź koordynatora. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wymiany osób, wyznaczonych przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia. Skład zespołu przedstawiony w ofercie przez Wykonawcę nie może być zmieniony w trakcie realizacji umowy bez wcześniejszego przedstawienia Zamawiającemu informacji o proponowanej zmianie wraz z jej uzasadnieniem oraz wcześniejszej pisemnej zgody Zamawiającego.

W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może wyrazić zgodę na niewielkie przesunięcie terminu realizacji zadań wynikających z umowy, gdy będzie to podyktowane czynnikami niezależnymi od Wykonawcy, a Wykonawca wystąpi w formie pisemnej do Zamawiającego o niewielkie przesunięcie terminu realizacji zadania i to szczegółowo uzasadni. Powyższa zgoda jest uprawnieniem Zamawiającego, nie zaś jego obowiązkiem. Zamawiający i Wykonawca będą mieli w szczególności na względzie fakt, iż projekt finansowany jest ze środków UE i jego realizacja musi odbywać się zgodnie z umową o dofinansowanie projektu, w tym co do terminowości.

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 40

Nazwa kryterium 2: Identyfikacja problemu

Znaczenie kryterium 2: 15

Nazwa kryterium 3:
Kryterium metodologia i sposób realizacji badania

Znaczenie kryterium 3: 45

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.pup.malbork.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Powiatowy Urząd Pracy w Malborku, Al. Armii Krajowej 70, 82-200 Malbork, pokój nr 13

Data składania wniosków, ofert: 19/09/2011

Godzina składania wniosków, ofert: 13:00

Miejsce składania:
Powiatowy Urząd Pracy w Malborku, Al. Armii Krajowej 70, 82-200 Malbork, pokój nr 12 (sekretariat)

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Projekt pn. Wczoraj - Dziś - Jutro. Etap 2. Partnerstwo na rzecz opracowania i wdrożenia Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą w Powiecie Malborskim, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 8.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Kody CPV:
732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)

Podobne przetargi

110579 / 2012-05-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Bytowski - Bytów (pomorskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
OPRACOWANIE STRATEGII PRZEWIDYWANIA I ZARZĄDZANIA ZMIANĄ GOSPODARCZĄ W POWIECIE BYTOWSKIM DO 2025R. NA POTRZEBY PROJEKTU STRATEGIA I KWALIFIKACJE - NASZE NARZĘDZIA NA ZMIANY W GOSPODARCE WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO

171710 / 2011-06-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Starogard Gdański - Starogard Gdański (pomorskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
Przeprowadzenie analizy wdrażania strategii rozwoju Gminy Starogard Gdański wraz z jej aktualizacją

269983 / 2011-10-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy UrzÄ…d Pracy - Malbork (pomorskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
Przetarg na usługę polegającą na opracowaniu Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą dla Powiatu Malborskiego na lata 2012-2019, w ramach projektu pn. Wczoraj - Dziś - Jutro. Etap 2. Partnerstwo na rzecz opracowania i wdrożenia Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą w Powiecie Malborskim, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 8.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

301906 / 2012-08-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Bytowski - Bytów (pomorskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
OPRACOWANIE STRATEGII PRZEWIDYWANIA I ZARZĄDZANIA ZMIANĄ GOSPODARCZĄ W POWIECIE BYTOWSKIM DO 2025R. NA POTRZEBY PROJEKTU STRATEGIA I KWALIFIKACJE - NASZE NARZĘDZIA NA ZMIANY W GOSPODARCE WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO - III

143328 / 2009-05-12 - Inny: SamorzÄ…dowa Jednostka Kultury

Muzeum Pomorza Åšrodkowego w SÅ‚upsku - SÅ‚upsk (pomorskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
Wykonanie usługi polegającej na pełnieniu Funkcji Specjalisty ds. inwestycji i monitoringu finansowego projektu pn. Wzmocnienie potencjału Pomorskiej Krainy w Kratę - ETAP II - Rozbudowa filii MPŚ w Swołowie objęty wsparciem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu samorządu województwa pomorskiego - dla potrzeb Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku.

250549 / 2011-09-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy UrzÄ…d Pracy - Malbork (pomorskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
Przetarg na usługę polegającą na opracowaniu Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą dla Powiatu Malborskiego na lata 2012-2019, w ramach projektu pn. Wczoraj - Dziś - Jutro. Etap 2. Partnerstwo na rzecz opracowania i wdrożenia Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą w Powiecie Malborskim, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 8.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

201484 / 2012-06-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Bytowski - Bytów (pomorskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
OPRACOWANIE STRATEGII PRZEWIDYWANIA I ZARZĄDZANIA ZMIANĄ GOSPODARCZĄ W POWIECIE BYTOWSKIM DO 2025R. NA POTRZEBY PROJEKTU STRATEGIA I KWALIFIKACJE - NASZE NARZĘDZIA NA ZMIANY W GOSPODARCE WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO

344924 / 2012-09-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Bytowski - Bytów (pomorskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
OPRACOWANIE STRATEGII PRZEWIDYWANIA I ZARZĄDZANIA ZMIANĄ GOSPODARCZĄ W POWIECIE BYTOWSKIM DO 2025R. NA POTRZEBY PROJEKTU STRATEGIA I KWALIFIKACJE - NASZE NARZĘDZIA NA ZMIANY W GOSPODARCE WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO - III

114534 / 2011-05-16 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Starogard Gdański - Starogard Gdański (pomorskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
Przeprowadzenie analizy wdrażania strategii rozwoju Gminy Starogard Gdański wraz z jej aktualizacją

69607 / 2016-06-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Kościerzyna - Kościerzyna (pomorskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
Usługi konsultacyjno-doradcze na potrzeby opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji dla miasta Kościerzyna (GPR) w ramach projektu pt. Rewitalizacja zdegradowanych obszarów Kościerzyny szansą rozwoju całego miasta - opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji z podziałem na trzy części