105958 / 2012-04-04 - Administracja samorzÄ…dowa / Gmina Daszyna (Daszyna)
Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 105958
Data publikacji: 2012-04-04
Nazwa: Gmina Daszyna
Ulica: Daszyna 34a
Numer domu: 34a
Miejscowość: Daszyna
Kod pocztowy: 99-107
Województwo / kraj: łódzkie
Numer telefonu: 024 3890400
Numer faxu: 024 2890400
Regon: 61101588500000
Typ ogłoszenia: ZP-403
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie
Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie przez Inżyniera kontraktu usług polegających na zarządzaniu projektem: Zabezpieczenie energetyczne i cieplne Gminy Daszyna na bazie energii odnawialnej.
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Inżyniera kontraktu usług polegających na zarządzaniu projektem: Zabezpieczenie energetyczne i cieplne Gminy Daszyna na bazie energii odnawialnej.
Kody CPV:
710000008 (Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne)
Kod trybu postepowania: WR
Czy zamówienie dotyczy programu UE: Tak
nazwa programu UE:
Projekt objęty w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa II: Ochrona Środowiska, zapobieganie zagrożeniom i energetyka - działanie II.9.
Nazwa wykonawcy: P.U.H. PROTART
Adres pocztowy wykonawcy: ul.Tymienieckiego 25c/171
Miejscowość: Łódź
Kod pocztowy: 90-350
ID województwa: 4
Województwo / kraj: łódzkie
Data udzielenie zamówienia: 17/11/2010
Liczba ofert: 1
Liczba odrzuconych ofert: 0
Szacunkowa wartość zamówienia: 157000,00
Cena wybranej oferty: 190808,00
Cena minimalna: 190808,00
Cena maksymalna: 190808,00
Kod waluty: 1
Waluta (PLN): PLN
zal_pprawna_hid: c;
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a
Uzasadnienia wyboru trybu:
Zadanie inwestycyjne dotyczące zabezpieczenia energetycznego i cieplnego Gminy Daszyna na bazie energii odnawialnej rozpoczęte zostało w 2008r. Składa się ono z czterech odrębnych zadań budżetowych tj.:
Modernizacji gospodarki cieplnej w Mazewie (w zakresie budowy kotłowni)
Modernizacji gospodarki cieplnej w Daszynie (w zakresie budowy kotłowni)
Instalacji kolektorów słonecznych dla odbiorców indywidualnych
Wykonania wolnostojących instalacji oświetleniowych, wykorzystujących źródła fotowoltaiczne na terenie gminy.
W związku z powyższym charakteryzuje je wysoka złożoność zarówno pod względem wykonawczym jak i formalno - finansowym. Ze względu na niewielkie możliwości finansowe budżetu Gminy, inwestycja posiada skomplikowany sposób finansowania, z wielu źródeł min. z WFOŚiGW w Łodzi, NFOŚiGW w Warszawie i ostatnio pozyskane środki w ramach RPO WŁ na lata 2007-2013, działanie II.9.
Dodatkowo projekt uzupełnia się częściowo z realizowanym projektem pn.: Modernizacja gospodarki cieplnej w miejscowości Mazew w Gminie Daszyna z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013 z działania II.6.
Podstawowym powodem wyboru Inżyniera kontraktu w oparciu o art. 67 ust 1 pkt. a) ustawy Prawo Zamówień Publicznych jest geneza powstania projektu pn. Zabezpieczenie energetyczne i cieplne Gminy Daszyna na bazie energii odnawialnej. Projekt ten w znaczącej części składa się z zadań będących w trakcie realizacji i finansowania zewnętrznego -czynne umowy, w momencie jego powstania tj.:
- w części dotyczącej budowy kotłowni opalanej biomasą w Mazewie stanowi element projektów współfinansowanych: w ramach RPO pn Modernizacja gospodarki cieplnej w miejscowości Mazew w Gminie Daszyna z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii - umowa UDA.RPLD.02.06.00-00-109/09-00 z 22.03.2010r. z aneksami; w ramach umowy z WFOŚiGW w Łodzi - umowa 217/OA/D/2009 z 10.12.2009r. oraz w ramach umowy z NFOŚiGW w Warszawie - umowa 482/2009/Wn-05/OA-EO/D z 30.09.2009r.;
- w części dotyczącej budowy kotłowni w Daszynie stanowi element projektów współfinansowanych: ze środków Fundacji EkoFundusz w Warszawie - umowa 1626/601/III/09 z 29.07.2009r.; w ramach umowy z WFOŚiGW w Łodzi - umowa 148/OA/D/2009 z dnia 29.09.2009r. oraz w ramach umowy z NFOŚiGW w Warszawie - umowy: 386/2009/Wn-5/OA-EO/D z 21.08.2009r i 385/2009/Wn-5/OA-MO-KU/D z 21.08.2009r .
Zaznaczyć należy, że w/w projekty realizowane były niezależnie, jako oddzielne pozycje budżetowe, w różnym czasie i łączyła je funkcja doradcy i Inżyniera kontraktu pełniona przez jednego wykonawcę (w chwili ich zlecenia, Gmina nie planowała pozyskiwania dodatkowego dofinansowania inwestycji).
Za pełnieniem funkcji Inżyniera kontraktu dla projektu: Zabezpieczenie energetyczne i cieplne Gminy Daszyna na bazie energii odnawialnej przez tego samego wykonawcę przemawiają następujące argumenty:
- z uwagi na wzajemne powiązanie rzeczowo-finansowe (często te same dowody księgowe stanowiące rozliczenie w różnych projektach bądź jako koszty kwalifikowane bądź jako koszty niekwalifikowane), wprowadzanie korekt w dokumentach księgowych, formalnych dotyczących przedmiotowego projektu często implikuje wprowadzenie korekt w dokumentach pozostałych projektów i odwrotnie; stąd, dla zachowania prawidłowości w dokumentach niezbędna jest wiedza na ten temat skupiona w jednym ośrodku;
- z uwagi na to, że w budżecie gminy funkcjonują dwie oddzielne pozycje dotyczące: Modernizacji gospodarki cieplnej w Mazewie i Modernizacji gospodarki cieplnej w Daszynie; przy powstaniu projektu: Zabezpieczenie energetyczne i cieplne Gminy Daszyna na bazie energii odnawialnej wystąpiła konieczność wydzielenia z nich pozycji: Budowa kotłowni w Mazewie oraz Budowa kotłowni w Daszynie. Powoduje to, że niezbędna jest koordynacja dotycząca planowanych i rzeczywistych wydatków pomiędzy poszczególnymi pozycjami w budżecie, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że w części umów dokumenty księgowe rozliczane były w ramach pierwotnych pozycji budżetowych, a także że w momencie wyłączenia część wydatków niekwalifikowanych w jednej pozycji stała się kwalifikowana w drugiej, a każda zmiana w tym zakresie implikuje zmiany we wszystkich pozycjach budżetowych;
- ponieważ znacząca część finansowych środków zewnętrznych na realizację przedmiotowego projektu pozyskana została w pierwszej fazie jego realizacji tj. jeszcze przed złożeniem wniosku o dofinansowanie (dotyczy wymienionych wcześniej umów), na zasadach obowiązujących w poszczególnych instytucjach, co spowodowało nie proporcjonalne rozłożenie środków na poszczególnych fakturach, powstanie konieczność sukcesywnego rozliczania faktur przez wszystkie lata realizacji, tak aby zachować stały procent dofinansowania w ramach kolejnych wniosków o płatność. Aby dotrzymać tego warunku niezbędna jest wiedza i koordynacja na temat sposobu rozliczania wszystkich umów na finansowanie zewnętrzne funkcjonujących w ramach projektu, którą posiada tylko dotychczasowy wykonawca;
- z uwagi na to, że przedmiotowy projekt jest ogniwem spinającym całość przedsięwzięcia, konieczne jest posiadanie możliwości sprawdzających, czy efekt ekologiczny i rzeczowy uzyskany w ramach jego elementów składowych sumuje się na efekt zakładany - wskaźniki w ramach całego projektu; taką możliwość posiada jedynie firma, która obsługuje wszystkie elementy projektu w całości;
- w celu uniknięcia podwójnego finansowania inwestycji, bieżące zmiany w opisach dokumentów księgowych wynikające z realizacji przedmiotowego projektu, muszą być uzupełniane w ramach pozostałych umów na współfinansowanie projektu - dotyczy to również dokumentów wcześniej przedkładanych do rozliczeń w ramach tych umów - obowiązkiem tym obarczona jest firma obsługująca te umowy, stąd konieczność zlecenia obsługi wszystkich umów jednemu wykonawcy;
- ponieważ kwalifikowana część przedmiotowego projektu wyłoniona została z projektu dofinansowanego w ramach RPO Modernizacja gospodarki cieplnej w miejscowości Mazew w Gminie Daszyna z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii do zarządzania nim niezbędne jest posiadanie wiedzy na temat metodyki wydzielenia zarówno od strony zakresu rzeczowego jak i finansowej; nie bez znaczenia jest tutaj fakt, że obecny wykonawca jest również autorem studium wykonalności dla projektu.
Z uwagi na to, że projekt: Zabezpieczenie energetyczne i cieplne Gminy Daszyna na bazie energii odnawialnej, działanie II.9 stanowi naturalną kontynuację realizowanych dotychczas inwestycji dotyczących Modernizacji gospodarki cieplnej w Mazewie i Modernizacji gospodarki cieplnej w Daszynie oraz uzupełnia się z innym projektem realizowanym z RPO WŁ - działanie II.6 Modernizacja gospodarki cieplnej w miejscowości Mazew w Gminie Daszyna z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii oraz w związku z wzajemną zależnością wnikającą z nietypowej obsługi inwestycyjnej w postaci:
- wzajemnego uzupełniania się zakresów obowiązków przy poszczególnych elementach projektu,
- nakładającego się terminu ich realizacji,
- konieczności utrzymania spójności pomiędzy wszystkimi źródłami finansowania,
- wspólnych danych i ustaleń dla prawidłowego przebiegu projektu,
- związku pomiędzy założeniami technicznymi, osiągnięciem zamierzonych wskaźników i efektu ekologicznego, a zakresami rzeczowymi ujętymi w poszczególnych umowach o dofinansowanie projektu,
- koordynacji pomiędzy wszystkimi czterema odrębnymi zadaniami budżetowymi, zarówno pod względem finansowym jak i rzeczowym
uznano, że funkcję Inżyniera kontraktu dla projektu można powierzyć tylko jednej firmie z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, nie istnienie bowiem żaden inny wykonawca, który mógłby podjąć się zrealizowania zamówienia w tym zakresie z zachowaniem wszystkich w/w warunków - nie ma wykonawcy, który posiadałby wiedzę techniczną i finansową na temat wszystkich części realizowanego projektu na poziomie zapewniającym kompleksową i prawidłową jego realizację (szczególnie w sytuacji gdzie część zakresu realizowana jest już przez innego wykonawcę - inżynier kontraktu dla projektu:Modernizacja gospodarki cieplnej w miejscowości Mazew w Gminie Daszyna z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii, którego część kosztów niekwalifikowanych stanowi koszt kwalifikowany w ramach niniejszego projektu).
Przy zleceniu usługi inżyniera kontraktu w innym trybie ustawy PZP, problemem nie do przezwyciężenia jest określenie w SIWZ, w sposób precyzyjny i przejrzysty zakresu zamówienia, tak by nie kolidował z dotychczas zawartymi zobowiązaniami, bez czego nie możliwe stało się wyznaczenie zarówno granic odpowiedzialności jak i sposobu ich egzekwowania.
Nie udzielenie zamówienia w trybie art.67 ust.1 pkt 1a) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych spowodowałoby więc brak możliwości zlecenia usługi w sposób zgodny z obowiązującym prawem i kompleksowy, a więc zapewniający prawidłowość realizacji projektu.
Z uwagi na powyższe zadecydowano, po przeprowadzeniu negocjacji cenowych, o powierzeniu pełnienia funkcji inżyniera kontraktu dla projektu ZABEZPIECZENIE ENERGETYCZNE I CIEPLNE GMINY DASZYNA NA BAZIE ENERGII ODNAWIALNEJ (działanie II.9) firmie P.U.H PROTART Radosław Wejdner z siedzibą w Łodzi przy ul. Tymienieckiego 25c/171. Postępowanie przeprowadzono w trybie art. 67 ust. 1 pkt. a) Ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj. zamówienia z wolnej ręki z uzasadnieniem, że przedmiotowa usługa może być świadczona tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze.
Wartość Zamówienia wynosi 190.808,00 PLN, co stanowi równowartość kwoty 49.702,53 euro, zgodnie z kursem euro ogłoszonym w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów.
Ze względu na wysoki stopień skomplikowania procedur dofinansowania, przyjęty tryb udzielenia zamówienia wydaje się być najlepszym i jedynym możliwym rozwiązaniem, pozwalającym na prawidłowy przebieg realizacji inwestycji. Zaznaczyć trzeba, że projekt ten jest obecnie największym z dotychczas realizowanych i kluczowy dla rozwoju całej gminy. Uchybienia w obsłudze finansowej inwestycji mogłyby spowodować cofniecie przyznanego dofinansowania. Byłaby to ogromna strata dla społeczności lokalnej, obecnie bardzo zaangażowanej w przedsięwzięcie, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że obecnie pozyskano bezzwrotne środki finansowe na jego realizację w wysokości stanowiącej ok. 80% kosztu całkowitego.
Podobne przetargi
109940 / 2016-05-04 - Podmiot prawa publicznego
Zakład Wodociągów i Kanalizacji "WOD-KAN" Spółka z o.o. - Bełchatów (łódzkie)
CPV: 710000008 (Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne)
Opracowanie dokumentacji projektowej budowy instalacji stabilizacji osadów ściekowych w Zamkniętych Komorach Fermentacyjnych na Oczyszczalni ścieków w Bełchatowie. Nr sprawy DO.JRP.ZP-1/2016
361776 / 2011-11-03 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiat Zduńskowolski - Zduńska Wola (łódzkie)
CPV: 710000008 (Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne)
Opracowanie pełnych audytów energetycznych wraz z proponowanymi metodami poprawienia stanu energetycznego obiektów oraz zbiorczej analizy finansowo-ekonomicznej i sporządzenie dokumentacji projektowych na wykonanie termomodernizacji niezbędnych do realizacji Projektu pn: Program zarządzania energią w budynkach użyteczności publicznej Powiatu Zduńskowolskiego.
396312 / 2010-12-06 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Uniejów - Uniejów (łódzkie)
CPV: 710000008 (Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne)
Przebudowa drogi Trasa Bożego Ciała w Spycimierzu etap II
167450 / 2014-05-19 - Administracja samorzÄ…dowa
ZarzÄ…d Dróg Wojewódzkich w Åodzi - Åódź (łódzkie)
CPV: 710000008 (Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne)
PeÅ‚nienie kompleksowego nadzoru autorskiego dotyczÄ…cego Rozbudowy drogi wojewódzkiej Nr 715 w miejscowoÅ›ci Zaosie w ramach zadaÅ„ inwestycyjnych ujÄ™tych w Wieloletniej Prognozie Finansowej Województwa Åódzkiego nr: W-010301/000040/WPF, W-010301/10/PWRPO/000084/WPF i W-010301/70/PWRPO/000084/101WP.
363914 / 2013-09-09 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
SPZOZ Uniwersytecki Szpital Kliniczny Nr 2 im. WAM Uniwersytetu Medycznego w Åodzi - Centralny Szpital Weteranów - Åódź (łódzkie)
CPV: 710000008 (Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne)
opracowanie dokumentacji projektowej, wykonanie na jej podstawie przebudowy pomieszczeń dla potrzeb Kliniki Chorób Wewnętrznych i Nefrodiabetologii oraz nadzór autorski
57476 / 2012-02-27 - Administracja samorzÄ…dowa
ZarzÄ…d Dróg Wojewódzkich w Åodzi - Åódź (łódzkie)
CPV: 710000008 (Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne)
Pełnienie kompleksowego nadzoru autorskiego dotyczącego Rozbudowy drogi wojewódzkiej Nr 726 na odcinku Bukowiec Opoczyński - Dęborzeczka w ramach zadania pn. Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 726 na odcinku Rawa Mazowiecka - Inowłódz - Bukowiec Opoczyński oraz Opoczno - Żarnów.
376438 / 2013-09-17 - Podmiot prawa publicznego
Zduńskowolski Szpital Powiatowy Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - Zduńska Wola (łódzkie)
CPV: 710000008 (Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne)
Opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego, Studium wykonalności oraz uzyskanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla zadania pod nazwą: Rozbudowa i modernizacja Zduńskowolskiego Szpitala Powiatowego Sp. z o.o..
70771 / 2010-03-31 - Uczelnia publiczna
Politechnika Åódzka, WydziaÅ‚ Budownictwa, Architektury i Inżynierii Åšrodowiska - Åódź (łódzkie)
CPV: 710000008 (Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne)
Projekt i wykonanie likwidacji części barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych w budynku B7
528560 / 2013-12-19 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Lgota Wielka - Lgota Wielka (łódzkie)
CPV: 710000008 (Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne)
Wykonanie projektu budowlanego kompleksu sportowo - rekreacyjnego w miejscowości Lgota Wielka, gmina Lgota Wielka
160809 / 2011-06-09 - Inny: pomoc społeczna
Dom Pomocy SpoÅ‚ecznej "Włókniarz" im. Jana PawÅ‚a II - Åódź (łódzkie)
CPV: 710000008 (Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne)
opracowanie audytu energetycznego i sporządzenie dokumentacji projektowej na wykonanie termomodernizacji pawilonów Domu Pomocy Społecznej Włókniarz
im. Jana PawÅ‚a II w Åodzi przy ul. Krzemienieckiej nr 7/9
358994 / 2012-09-21 - Podmiot prawa publicznego
Poczta Polska S.A. ul. Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa; adres korespondencyjny: Centrum Infrastruktury OddziaÅ‚ Regionalny w Åodzi - Åódź (łódzkie)
CPV: 710000008 (Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne)
PRZEGLĄDY PIĘCIOLETNIE
32182 / 2009-02-18 - Administracja samorzÄ…dowa
ZarzÄ…d Dróg Wojewódzkich w Åodzi - Åódź (łódzkie)
CPV: 710000008 (Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne)
Wykonanie dokumentacji projektowej - koncepcji programowej
dla budowy obwodnicy m.Dłutów
w ramach zadania pn.
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 485 Pabianice - Bełchatów
wraz z budową obwodnicy m.Dłutów.
343036 / 2010-10-22 - Administracja rzÄ…dowa terenowa
Komenda Miejska PaÅ„stwowej Straży Pożarnej w Åodzi - Åódź (łódzkie)
CPV: 710000008 (Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne)
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych pod nazwÄ… Prace budowlane i adaptacyjne pomieszczeÅ„ przeznaczonych na Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Åodzi oraz zakup niezbÄ™dnego wyposażenia na potrzeby funkcjonowania CPR
138392 / 2015-06-10 - Administracja samorzÄ…dowa
ZarzÄ…d Dróg Wojewódzkich w Åodzi - Åódź (łódzkie)
CPV: 710000008 (Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne)
Wykonanie okresowej kontroli piÄ™cioletniej obiektów mostowych w ciÄ…gach dróg wojewódzkich administrowanych przez ZarzÄ…d Dróg Wojewódzkich w Åodzi.
205356 / 2015-08-11 - Inny: samprządowa jednostka budżetowa - szkoła podstawowa
SzkoÅ‚a Podstawowa nr 143 - Åódź (łódzkie)
CPV: 710000008 (Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne)
Modernizacja sanitariatów w Szkole Podstawowej nr 143 w Åodzi