Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

22601 / 2015-02-19 - Administracja samorządowa / Powiat Jasielski (Jasło)

Opracowanie dokumentacji:
Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i turystyki - CZĘŚĆ I.
Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego - CZĘŚĆ II.

Opis zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie w formie tekstowej i graficznej następującej dokumentacji: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i rozwoju turystyki. CZĘŚĆ I, Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego CZĘŚĆ II (Plan ten powinien być spójny z Koncepcją programowo-przestrzenną), Strategii Rozwoju Beskidu Niskiego wraz z zintegrowanym planem działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji aktywności gospodarczej. Strategia wraz z planem powinny zawierać m. in. odniesienie do kwestii modernizacji i adaptacji szkolnictwa, ze szczególnym uwzględnieniem szkolnictwa zawodowego, możliwości rozwoju sektora usług ze szczególnym uwzględnieniem turystyki i kultury CZĘŚĆ III. Zadanie to jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 (konkurs dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych, ogłoszony przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, obecnie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju). Kontekst zamówienia: Zgodnie z metodologicznymi założeniami Krajowej Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (KPKZ 2030 oraz przesłankami wynikającymi z Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego (KSRR) i wskazań dotyczących zasad finansowania w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020, samorządy powiatów jasielskiego i krośnieńskiego oraz miasta Jasło i Krosno podjęły wspólne zadanie wstępnej analizy obszaru funkcjonalnego pod kątem jego spójności pod względem cech geograficznych, społeczno gospodarczych i przestrzennych z jednoczesnym zdefiniowaniem potrzeb w zakresie zadań o charakterze publicznym pozwalających na ograniczenie występujących problemów. Potrzeba taka wynika również z zaobserwowanych w ostatnich latach zjawisk demograficznych, ekonomicznych i społecznych, które maja charakter zjawisk stałych. Podstawą dla wyznaczenia krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego jest ekspertyza wykonana w ramach prac nad aktualizacją i uzupełnieniem Strategii Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 zatytułowana Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym autorstwa dr hab. Tomasza Komornickiego, dr hab. Przemysława Śleszyńskiego i dr Piotra Siłka (październik 2012). Opracowanie to, na bazie przeprowadzonych badań dla całego województwa podkarpackiego, zawiera analizę podziału województwa na obszary funkcjonalne, wraz z analizą ich biegunów wzrostu. Wśród wymienionych obszarów wyróżnione zostały miejskie obszary funkcjonalne (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno Jasło Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Przedstawiona analiza brała pod uwagę różnorodne czynniki pozwalające na dokonanie powyższych podziałów, m.in. ocenę stopnia rozwoju systemu osadniczego (w tym ciążenia grawitacyjne i rzeczywiste), dostępność komunikacyjną, trendy demograficzne, rynek pracy, kapitał ludzki i społeczny, uwarunkowania ekonomiczne. Przedstawiona analiza wskazuje wyraźnie na istnienie bliskiego i naturalnego powiązania pomiędzy Jasłem i Krosnem, co więcej, rekomenduje podjęcie działań na rzecz integracji duopolu Krosno Jasło. Ważnym wskazaniem jest także przedstawienie jako potencjalnej osi rozwojowej obszaru funkcjonalnego Krosno Jasło Gorlice, co w oczywisty sposób prowadzi do zmodyfikowanego podejścia do identyfikacji obszarów funkcjonalnych z pominięciem podziałów wynikających ze struktury administracyjnej (przekroczenie granicy województwa podkarpackiego i małopolskiego). Wstępnie zidentyfikowane w powyższym opracowaniu oraz dostrzeżone przez JST obszaru krośnieńsko-jasielskiego problemy rozwojowe obejmują m.in. zjawisko depopulacji, monocentrycznego charakteru rozwoju aktywności gospodarczej (przemysł) przy jednoczesnym dużym odsetku ludności rolniczej, niedostatków w zakresie modernizowania rynku pracy, w tym dostosowywania szkolnictwa zawodowego, poważne utrudnienia wynikające z jednej strony z peryferyjności terytorialnej (długi czas dojazdu do Warszawy i Rzeszowa), a z drugiej nierozwiązane problemy w zakresie komunikacji wewnętrznej obszaru, czy zintegrowanego transportu publicznego. Powiaty jasielski i krośnieński, wraz z bardzo blisko współpracującymi z nimi gminami na ich terenie oraz miasta Jasło i Krosno systematycznie dążą do podejmowania wspólnych działań w wielu dziedzinach. Wiele projektów realizowanych jest w partnerstwie, wspólnie przygotowywane są nowe projekty zgłaszane do regionalnego programu operacyjnego), jednak widoczna jest konieczność podjęcia strategicznych działań na rzecz wspólnego planowania rozwoju na terenie obszaru funkcjonalnego. Równocześnie zwraca się uwagę na brak rozwiązań połączenia kolejowego M. Krosna z Rzeszowem. Powiat Jasielski (Partner Wiodący) wspólnie z Miastem Jasłem, Miastem Krosnem, Powiatem Krośnieńskim złożyli projekt pn. Dla spójności i dostępności- analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego jasielskiego. Zasadniczym celem projektu, którego elementem jest analiza jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Poprzez realizację projektu ugruntowane zostanie wykorzystanie nowego modelu podejścia do polityki regionalnej promujące wykorzystywanie efektu synergii, kooperacji pomiędzy JST i wykorzystywania dobrych praktyk. Zapisy projektu wskazują, że zarówno opracowanie koncepcji programowo- przestrzennej jak i dokumentu zintegrowany plan zagospodarowania przestrzennego jak i strategia rozwoju Beskidu Niskiego wraz z zintegrowanym planem działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji działalności gospodarczej dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko jasielskiego powinien odnosić się do trzech poziomów biegunów wzrostu, czyli dla miejskiego obszaru funkcjonalnego tj.: (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno Jasło (biegun potencjalny) oraz MOF Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju) zidentyfikowanych w dokumencie Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym oraz w dokumencie opracowanym w ramach projektu pn. Analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko jasielskiego. Celem opracowań jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Powyższemu celowi ogólnemu będzie realizacja następujących celów szczegółowych:wzmocnienie współpracy między JST koniecznej do realizacji wspólnych działań na terenie obszaru funkcjonalnego krośnieńsko- jasielskiego, wybór priorytetów do realizacji wspólnych działań na podstawie identyfikacji przeprowadzonej w dokumencie pn.Przeprowadzenie analizy dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego ;przygotowanie dokumentów planistycznych pozwalających na systemowe rozwiązanie wspólnych kluczowych zagadnień dotyczących celów tematycznych funduszy europejskich na lata 2013-2020;budowanie zaplecza społecznego identyfikującego się z planami strategicznymi i włączanie społeczności do procesu planowania poprzez konsultacje społeczne, wdrażanie strategicznego podejścia do przeciwdziałania problemom rozwojowym obszaru krośnieńsko- jasielskiego pozwalającego na prowadzenie długoterminowej polityki ograniczającej utratę funkcji gospodarczych, realne wzmocnienie współpracy miedzy powiatem krośnieński i jasielskim oraz miastami Krosno i Jasło na rzecz wspólnego rozwiązywania problemów charakterystycznych dla obszaru funkcjonalnego. W ramach realizacji niniejszego Zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia 8 spotkań konsultacji społecznych jako mechanizmów partycypacji obywatelskiej w zakresie planowania i zarządzania strategicznego rozwojem- na terenie obszaru funkcjonalnego krośnieńsko- jasielskiego, w tym 4 spotkań konsultacyjnych (po jednym dla każdej JST zaangażowanych w realizację projektu ) w czasie realizacji zadania oraz 4 spotkań konsultacyjnych (po jednym dla każdej JST zaangażowanych w realizację projektu) po opracowaniu koncepcji w celu prezentacji mieszkańcom regionu zaproponowanych rozwiązań. W czasie przygotowania opracowania Wykonawca uwzględni następujące istniejące dokumenty strategiczne oraz akty prawa krajowego i unijnego oraz ich aktualizacje, w szczególności: Unijne: pakiet legislacyjny dla polityki spójności przedstawiony przez KE w dniu 6 października 2011 r.; Strategia Europa 2020;Krajowe: Umowa Partnerstwa 2014-2020, Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, Strategia Rozwoju Kraju 2020, Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego 2010-2020: Regiony, Miasta, Obszary wiejskie, Strategią Rozwoju Zrównoważonego Polski do roku 2025;Regionalne Strategia Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Podkarpackiego Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Podkarpackiego Program Ochrony Powietrza oraz Ochrony Środowiska przed Hałasem dla Województwa Podkarpackiego. Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym. Programy operacyjne dotyczące obszaru funkcjonalnego, w tym Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego 2014-2020 (a do czasu jego opracowania projekt tego programu). Lokalne: Dokumenty strategiczne dotyczące rozwoju obowiązujące u partnerów projektu oraz w gminach obszaru funkcjonalnego. Informacje zawarte w Analizie dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego opracowanej na zlecenie Powiatu Jasielskiego w roku 2014. Opracowania strategiczne powstałe w ramach projektu Miasta Jasła pn. Jasielska Strefa Usług Publicznych w roku 2014. Informacje zawarte w Zintegrowanym planie transportowym dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego opracowywanym na zlecenie Powiatu Jasielskiego w roku 2014. Zamówienie obejmuje opracowanie w formie tekstowej i graficznej dokumentacji dla dwóch opracowań: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i rozwoju turystyki - CZĘŚĆ I, Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego dla krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego - CZĘŚĆ II. Opracowania mają być sporządzone dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego, w 3 wariantach rozwojowych: miejskiego obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno(biegun rzeczywisty), obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno-Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Procedura odbioru zamówienia składa się z: Złożenia dokumentacji wraz z podpisaniem protokołu odbioru danej części, Weryfikacji przez Zamawiającego (w terminie do 7 dni roboczych Zamawiający ma możliwość wniesienia uwag do każdej ze złożonych części dokumentacji), Podpisania protokołu odbioru każdej z części bez zastrzeżeń lub zwrotu opracowania z podaniem w protokole odbioru przyczyn odmowy odbioru wraz ze wskazaniem terminu usunięcia wad, pod rygorem naliczenia kar umownych, Powtórnego przekazania przez Wykonawcę, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, dokumentacji z uwzględnieniem wniesionych przez Zamawiającego uwag wraz z protokołem odbioru, Podpisanie protokołu odbioru końcowego przez Strony. Protokół odbioru końcowego powinien być opatrzony datą oraz zaopatrzony w następujące oświadczenia: pisemne oświadczenie Wykonawcy, że przekazana dokumentacja została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami i normami oraz zgodnie z dostępną wiedzą techniczną, pisemne oświadczenie Wykonawcy, że dokumentacja wydana zostaje w stanie zupełnym, a mianowicie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć i który jest znany Wykonawcy. Przedmiot zamówienia należy sporządzić w sposób zapewniający Zamawiającemu możliwość późniejszej edycji i rozbudowy. Wymagania dotyczące formy złożenia dokumentów Wykonawca przygotuje opracowania w każdej z części zamówienia w języku polskim, a ich wersję ostateczną dostarczy Zamawiającemu w 6 egzemplarzach drukowanych oraz 6 egzemplarzach na elektronicznych nośnikach informacji, w plikach w formacie .docx i .pdf oraz plikach źródłowych możliwych do edycji, (np. dxf, dwg, .xlsx, .docx, .rtf, .cdr ). Wykonawca opracuje i dostarczy Zamawiającemu skróconą postać każdej części dokumentu w wersji elektronicznej celem zaprezentowania wyników szerszej grupie odbiorców a także w formacie umożliwiającym prezentację poszczególnych części opracowań na stronie internetowej (zawierającą mapy, wykresy, tabele, itp.). Objętość skróconych wersji opracowań(zawierających najważniejsze elementy) nie powinna być większa niż 30 stron formatu A4 plus mapy (w formacie maks. A3).Wykonawca zobowiązuje się do oznakowanie wszystkich przygotowanych materiałów, dokumentów i publikacji w tym materiałów przeznaczonych na spotkania konsultacyjne wytworzonych w ramach niniejszego zlecenia (w wersji papierowej, elektronicznej, oraz na innych użytych nośnikach) poprzez zamieszczenie: logo Unii Europejskiej i logo Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 - 2013 oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej dla projektu przyznanych w ramach Konkursu dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. W opracowanych dokumentach informacji Opracowanie zostało wykonane na zlecenie Powiatu Jasielskiego Wykonawca przeniesie na Zamawiającego z dniem ostatecznego odbioru przedmiotu zamówienia lub jego części nieograniczone majątkowe prawa autorskie do wszystkich elementów prac i dokumentów, powstałych w związku z wykonaniem zintegrowanego planu systemu transportu publicznego w zakresie rozporządzania nimi i korzystania z nich przez czas nieoznaczony na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 41 ust.2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zamawiający może cedować nabyte prawo na rzecz Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz innych podmiotów w celu opracowania dokumentów planistycznych, strategicznych i naukowych. Wykonawca dopuszcza możliwość sporządzenia przez podmioty zewnętrzne (np. przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju) obcojęzycznych wersji wszelkich publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu. Wykonawca wyraża zgodę na wykonywanie przez Zamawiającego oraz inne podmioty zewnętrzne prawa zależnego, tj. rozporządzanie i korzystanie z opracowań publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu, w tym ich wersji obcojęzycznych. Zamawiający zobowiązuje się do respektowania autorskich praw osobistych osób działających w imieniu Wykonawcy, w szczególności zobowiązuje się do oznaczania autorstwa wszelkich publikacji przygotowanych w ramach realizowanego projektu oraz ich rzetelnego wykorzystywania. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za wszelkie wady prawne opracowań, a w szczególności za ewentualne roszczenia osób trzecich wynikające z naruszenia praw własności intelektualnej, w tym za nieprzestrzeganie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm.) w związku z wykonywaniem opracowań. Inne Wykonawca przygotuje i przedstawi następujące prezentacje dotyczące kolejno: założeń do opracowywanych dokumentów - oddzielne prezentacje dla każdego opracowanego dokumentu w każdej z części przedmiotu zamówienia do dnia 18.03.2015 r. ostatecznych wersji sporządzonych dokumentów (po zatwierdzeniu przez Zamawiającego).Prezentacje odbędą się w siedzibie Zamawiającego (w Jaśle) lub w siedzibach partnerów projektu (w Krośnie) w udostępnionych nieodpłatnie pomieszczeniach. Wykonawca zabezpieczy sprzęt niezbędny do przedstawienia prezentacji. W okresie obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu pisemnie raz na 1 miesiąc, w terminie do 5 dnia miesiąca, pisemnej informacji o stanie zaawansowania prac..

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 22601

Data publikacji: 2015-02-19

Nazwa: Powiat Jasielski

Ulica: ul. Rynek 18

Numer domu: 18

Miejscowość: Jasło

Kod pocztowy: 38-200

Województwo / kraj: podkarpackie

Numer telefonu: 013 4483410 w. 108

Numer faxu: 013 4463189

Adres strony internetowej: www.powiat.jaslo.pl

Regon: 37044025800000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie dokumentacji:
Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i turystyki - CZĘŚĆ I.
Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego - CZĘŚĆ II.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie w formie tekstowej i graficznej następującej dokumentacji: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i rozwoju turystyki. CZĘŚĆ I, Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego CZĘŚĆ II (Plan ten powinien być spójny z Koncepcją programowo-przestrzenną), Strategii Rozwoju Beskidu Niskiego wraz z zintegrowanym planem działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji aktywności gospodarczej. Strategia wraz z planem powinny zawierać m. in. odniesienie do kwestii modernizacji i adaptacji szkolnictwa, ze szczególnym uwzględnieniem szkolnictwa zawodowego, możliwości rozwoju sektora usług ze szczególnym uwzględnieniem turystyki i kultury CZĘŚĆ III. Zadanie to jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 (konkurs dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych, ogłoszony przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, obecnie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju). Kontekst zamówienia: Zgodnie z metodologicznymi założeniami Krajowej Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (KPKZ 2030 oraz przesłankami wynikającymi z Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego (KSRR) i wskazań dotyczących zasad finansowania w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020, samorządy powiatów jasielskiego i krośnieńskiego oraz miasta Jasło i Krosno podjęły wspólne zadanie wstępnej analizy obszaru funkcjonalnego pod kątem jego spójności pod względem cech geograficznych, społeczno gospodarczych i przestrzennych z jednoczesnym zdefiniowaniem potrzeb w zakresie zadań o charakterze publicznym pozwalających na ograniczenie występujących problemów. Potrzeba taka wynika również z zaobserwowanych w ostatnich latach zjawisk demograficznych, ekonomicznych i społecznych, które maja charakter zjawisk stałych. Podstawą dla wyznaczenia krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego jest ekspertyza wykonana w ramach prac nad aktualizacją i uzupełnieniem Strategii Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 zatytułowana Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym autorstwa dr hab. Tomasza Komornickiego, dr hab. Przemysława Śleszyńskiego i dr Piotra Siłka (październik 2012). Opracowanie to, na bazie przeprowadzonych badań dla całego województwa podkarpackiego, zawiera analizę podziału województwa na obszary funkcjonalne, wraz z analizą ich biegunów wzrostu. Wśród wymienionych obszarów wyróżnione zostały miejskie obszary funkcjonalne (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno Jasło Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Przedstawiona analiza brała pod uwagę różnorodne czynniki pozwalające na dokonanie powyższych podziałów, m.in. ocenę stopnia rozwoju systemu osadniczego (w tym ciążenia grawitacyjne i rzeczywiste), dostępność komunikacyjną, trendy demograficzne, rynek pracy, kapitał ludzki i społeczny, uwarunkowania ekonomiczne. Przedstawiona analiza wskazuje wyraźnie na istnienie bliskiego i naturalnego powiązania pomiędzy Jasłem i Krosnem, co więcej, rekomenduje podjęcie działań na rzecz integracji duopolu Krosno Jasło. Ważnym wskazaniem jest także przedstawienie jako potencjalnej osi rozwojowej obszaru funkcjonalnego Krosno Jasło Gorlice, co w oczywisty sposób prowadzi do zmodyfikowanego podejścia do identyfikacji obszarów funkcjonalnych z pominięciem podziałów wynikających ze struktury administracyjnej (przekroczenie granicy województwa podkarpackiego i małopolskiego). Wstępnie zidentyfikowane w powyższym opracowaniu oraz dostrzeżone przez JST obszaru krośnieńsko-jasielskiego problemy rozwojowe obejmują m.in. zjawisko depopulacji, monocentrycznego charakteru rozwoju aktywności gospodarczej (przemysł) przy jednoczesnym dużym odsetku ludności rolniczej, niedostatków w zakresie modernizowania rynku pracy, w tym dostosowywania szkolnictwa zawodowego, poważne utrudnienia wynikające z jednej strony z peryferyjności terytorialnej (długi czas dojazdu do Warszawy i Rzeszowa), a z drugiej nierozwiązane problemy w zakresie komunikacji wewnętrznej obszaru, czy zintegrowanego transportu publicznego. Powiaty jasielski i krośnieński, wraz z bardzo blisko współpracującymi z nimi gminami na ich terenie oraz miasta Jasło i Krosno systematycznie dążą do podejmowania wspólnych działań w wielu dziedzinach. Wiele projektów realizowanych jest w partnerstwie, wspólnie przygotowywane są nowe projekty zgłaszane do regionalnego programu operacyjnego), jednak widoczna jest konieczność podjęcia strategicznych działań na rzecz wspólnego planowania rozwoju na terenie obszaru funkcjonalnego. Równocześnie zwraca się uwagę na brak rozwiązań połączenia kolejowego M. Krosna z Rzeszowem. Powiat Jasielski (Partner Wiodący) wspólnie z Miastem Jasłem, Miastem Krosnem, Powiatem Krośnieńskim złożyli projekt pn. Dla spójności i dostępności- analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego jasielskiego. Zasadniczym celem projektu, którego elementem jest analiza jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Poprzez realizację projektu ugruntowane zostanie wykorzystanie nowego modelu podejścia do polityki regionalnej promujące wykorzystywanie efektu synergii, kooperacji pomiędzy JST i wykorzystywania dobrych praktyk. Zapisy projektu wskazują, że zarówno opracowanie koncepcji programowo- przestrzennej jak i dokumentu zintegrowany plan zagospodarowania przestrzennego jak i strategia rozwoju Beskidu Niskiego wraz z zintegrowanym planem działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji działalności gospodarczej dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko jasielskiego powinien odnosić się do trzech poziomów biegunów wzrostu, czyli dla miejskiego obszaru funkcjonalnego tj.: (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno Jasło (biegun potencjalny) oraz MOF Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju) zidentyfikowanych w dokumencie Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym oraz w dokumencie opracowanym w ramach projektu pn. Analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko jasielskiego. Celem opracowań jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Powyższemu celowi ogólnemu będzie realizacja następujących celów szczegółowych:wzmocnienie współpracy między JST koniecznej do realizacji wspólnych działań na terenie obszaru funkcjonalnego krośnieńsko- jasielskiego, wybór priorytetów do realizacji wspólnych działań na podstawie identyfikacji przeprowadzonej w dokumencie pn.Przeprowadzenie analizy dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego ;przygotowanie dokumentów planistycznych pozwalających na systemowe rozwiązanie wspólnych kluczowych zagadnień dotyczących celów tematycznych funduszy europejskich na lata 2013-2020;budowanie zaplecza społecznego identyfikującego się z planami strategicznymi i włączanie społeczności do procesu planowania poprzez konsultacje społeczne, wdrażanie strategicznego podejścia do przeciwdziałania problemom rozwojowym obszaru krośnieńsko- jasielskiego pozwalającego na prowadzenie długoterminowej polityki ograniczającej utratę funkcji gospodarczych, realne wzmocnienie współpracy miedzy powiatem krośnieński i jasielskim oraz miastami Krosno i Jasło na rzecz wspólnego rozwiązywania problemów charakterystycznych dla obszaru funkcjonalnego. W ramach realizacji niniejszego Zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia 8 spotkań konsultacji społecznych jako mechanizmów partycypacji obywatelskiej w zakresie planowania i zarządzania strategicznego rozwojem- na terenie obszaru funkcjonalnego krośnieńsko- jasielskiego, w tym 4 spotkań konsultacyjnych (po jednym dla każdej JST zaangażowanych w realizację projektu ) w czasie realizacji zadania oraz 4 spotkań konsultacyjnych (po jednym dla każdej JST zaangażowanych w realizację projektu) po opracowaniu koncepcji w celu prezentacji mieszkańcom regionu zaproponowanych rozwiązań. W czasie przygotowania opracowania Wykonawca uwzględni następujące istniejące dokumenty strategiczne oraz akty prawa krajowego i unijnego oraz ich aktualizacje, w szczególności: Unijne: pakiet legislacyjny dla polityki spójności przedstawiony przez KE w dniu 6 października 2011 r.; Strategia Europa 2020;Krajowe: Umowa Partnerstwa 2014-2020, Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, Strategia Rozwoju Kraju 2020, Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego 2010-2020: Regiony, Miasta, Obszary wiejskie, Strategią Rozwoju Zrównoważonego Polski do roku 2025;Regionalne Strategia Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Podkarpackiego Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Podkarpackiego Program Ochrony Powietrza oraz Ochrony Środowiska przed Hałasem dla Województwa Podkarpackiego. Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym. Programy operacyjne dotyczące obszaru funkcjonalnego, w tym Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego 2014-2020 (a do czasu jego opracowania projekt tego programu). Lokalne: Dokumenty strategiczne dotyczące rozwoju obowiązujące u partnerów projektu oraz w gminach obszaru funkcjonalnego. Informacje zawarte w Analizie dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego opracowanej na zlecenie Powiatu Jasielskiego w roku 2014. Opracowania strategiczne powstałe w ramach projektu Miasta Jasła pn. Jasielska Strefa Usług Publicznych w roku 2014. Informacje zawarte w Zintegrowanym planie transportowym dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego opracowywanym na zlecenie Powiatu Jasielskiego w roku 2014. Zamówienie obejmuje opracowanie w formie tekstowej i graficznej dokumentacji dla dwóch opracowań: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i rozwoju turystyki - CZĘŚĆ I, Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego dla krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego - CZĘŚĆ II. Opracowania mają być sporządzone dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego, w 3 wariantach rozwojowych: miejskiego obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno(biegun rzeczywisty), obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno-Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Procedura odbioru zamówienia składa się z: Złożenia dokumentacji wraz z podpisaniem protokołu odbioru danej części, Weryfikacji przez Zamawiającego (w terminie do 7 dni roboczych Zamawiający ma możliwość wniesienia uwag do każdej ze złożonych części dokumentacji), Podpisania protokołu odbioru każdej z części bez zastrzeżeń lub zwrotu opracowania z podaniem w protokole odbioru przyczyn odmowy odbioru wraz ze wskazaniem terminu usunięcia wad, pod rygorem naliczenia kar umownych, Powtórnego przekazania przez Wykonawcę, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, dokumentacji z uwzględnieniem wniesionych przez Zamawiającego uwag wraz z protokołem odbioru, Podpisanie protokołu odbioru końcowego przez Strony. Protokół odbioru końcowego powinien być opatrzony datą oraz zaopatrzony w następujące oświadczenia: pisemne oświadczenie Wykonawcy, że przekazana dokumentacja została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami i normami oraz zgodnie z dostępną wiedzą techniczną, pisemne oświadczenie Wykonawcy, że dokumentacja wydana zostaje w stanie zupełnym, a mianowicie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć i który jest znany Wykonawcy. Przedmiot zamówienia należy sporządzić w sposób zapewniający Zamawiającemu możliwość późniejszej edycji i rozbudowy. Wymagania dotyczące formy złożenia dokumentów Wykonawca przygotuje opracowania w każdej z części zamówienia w języku polskim, a ich wersję ostateczną dostarczy Zamawiającemu w 6 egzemplarzach drukowanych oraz 6 egzemplarzach na elektronicznych nośnikach informacji, w plikach w formacie .docx i .pdf oraz plikach źródłowych możliwych do edycji, (np. dxf, dwg, .xlsx, .docx, .rtf, .cdr ). Wykonawca opracuje i dostarczy Zamawiającemu skróconą postać każdej części dokumentu w wersji elektronicznej celem zaprezentowania wyników szerszej grupie odbiorców a także w formacie umożliwiającym prezentację poszczególnych części opracowań na stronie internetowej (zawierającą mapy, wykresy, tabele, itp.). Objętość skróconych wersji opracowań(zawierających najważniejsze elementy) nie powinna być większa niż 30 stron formatu A4 plus mapy (w formacie maks. A3).Wykonawca zobowiązuje się do oznakowanie wszystkich przygotowanych materiałów, dokumentów i publikacji w tym materiałów przeznaczonych na spotkania konsultacyjne wytworzonych w ramach niniejszego zlecenia (w wersji papierowej, elektronicznej, oraz na innych użytych nośnikach) poprzez zamieszczenie: logo Unii Europejskiej i logo Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 - 2013 oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej dla projektu przyznanych w ramach Konkursu dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. W opracowanych dokumentach informacji Opracowanie zostało wykonane na zlecenie Powiatu Jasielskiego Wykonawca przeniesie na Zamawiającego z dniem ostatecznego odbioru przedmiotu zamówienia lub jego części nieograniczone majątkowe prawa autorskie do wszystkich elementów prac i dokumentów, powstałych w związku z wykonaniem zintegrowanego planu systemu transportu publicznego w zakresie rozporządzania nimi i korzystania z nich przez czas nieoznaczony na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 41 ust.2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zamawiający może cedować nabyte prawo na rzecz Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz innych podmiotów w celu opracowania dokumentów planistycznych, strategicznych i naukowych. Wykonawca dopuszcza możliwość sporządzenia przez podmioty zewnętrzne (np. przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju) obcojęzycznych wersji wszelkich publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu. Wykonawca wyraża zgodę na wykonywanie przez Zamawiającego oraz inne podmioty zewnętrzne prawa zależnego, tj. rozporządzanie i korzystanie z opracowań publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu, w tym ich wersji obcojęzycznych. Zamawiający zobowiązuje się do respektowania autorskich praw osobistych osób działających w imieniu Wykonawcy, w szczególności zobowiązuje się do oznaczania autorstwa wszelkich publikacji przygotowanych w ramach realizowanego projektu oraz ich rzetelnego wykorzystywania. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za wszelkie wady prawne opracowań, a w szczególności za ewentualne roszczenia osób trzecich wynikające z naruszenia praw własności intelektualnej, w tym za nieprzestrzeganie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm.) w związku z wykonywaniem opracowań. Inne Wykonawca przygotuje i przedstawi następujące prezentacje dotyczące kolejno: założeń do opracowywanych dokumentów - oddzielne prezentacje dla każdego opracowanego dokumentu w każdej z części przedmiotu zamówienia do dnia 18.03.2015 r. ostatecznych wersji sporządzonych dokumentów (po zatwierdzeniu przez Zamawiającego).Prezentacje odbędą się w siedzibie Zamawiającego (w Jaśle) lub w siedzibach partnerów projektu (w Krośnie) w udostępnionych nieodpłatnie pomieszczeniach. Wykonawca zabezpieczy sprzęt niezbędny do przedstawienia prezentacji. W okresie obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu pisemnie raz na 1 miesiąc, w terminie do 5 dnia miesiąca, pisemnej informacji o stanie zaawansowania prac..

Kody CPV:
722220007 (Usługi w zakresie systemów informacji lub strategicznej analizy technologicznej oraz usługi w zakresie planowania)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
907121002 (Planowanie rozwoju środowiska miejskiego)

Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
712400002 (Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania)

Kod CPV piątej częsci zamówienia:
712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)

Kod CPV szóstej częsci zamówienia:
712420006 (Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów)

Kod CPV siódmej częsci zamówienia:
732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)

Kod CPV ósmej częsci zamówienia:
907121002 (Planowanie rozwoju środowiska miejskiego)

Kod CPV dziewiątej częsci zamówienia:
712400002 (Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak

Ilość części: 2

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 19/06/2015

Informacja na temat wadium:
Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść do dnia 27.02.2015 r. do godz. 11:00 wadium wwysokości: Dla CZĘŚCI I - 10 000,00 zł, Dla CZĘŚCI II - 3 000,00 zł Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Uwaga: W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: W art. 46 ust 4a prawa zamówień publicznych, tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, W art. 46 ust. 5 prawa zamówień publicznych, tj.: jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i napierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć łącznie z ofertą, może być w oddzielnej kopercie. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Bank Spółdzielczy w Rymanowie Nr 53 8636 0005 2001 0004 5740 0009. Terminem wniesienia wadium w formie pieniężnej jest termin wpływu wadium na konto Zamawiającego. Brak wadium (wpłaconego przez Wykonawcę) w wyznaczonym terminie na koncie Zamawiającego spowoduje wykluczenie tego Wykonawcy. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
oocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - zał. nr 3 do SIWZ

Wiedza i doświadczenie:
oZamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością usługi, w tym: Dla CZĘŚCI I: zrealizował co najmniej jedną usługę projektową, polegającą na planowaniu i projektowaniu systemów transportu, w tym opracowania w zakresie studiów wykonalności dla inwestycji drogowych (dróg klasy G lub wyższej) lub opracowania z zakresu analiz i modelowania ruchu dla inwestycji drogowych (o charakterze ponadlokalnym dla dróg klasy G lub wyższej) i/lub opracowania w zakresie studiów lokalizacyjno-technicznych lub koncepcji technicznych dla tras drogowych, o wartości co najmniej 80 000 zł brutto; zrealizował co najmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu koncepcji-programowo przestrzennej lub studium wykonalności lub dokumentacji technicznej obiektu typu linia kolejowa o wartości minimum 80.000 zł brutto. Dla CZĘŚCI II: zrealizował co najmniej 1 usługę polegającą na wykonaniu opracowania zawierającego projekt studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla gminy, analogiczny dla do ww studium dokument planistyczny dla terenu powiatu lub obszaru funkcjonalnego o łącznej liczbie ludności minimum 100 000 mieszkańców albo uczestniczył w zespole autorskim projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa.

Potencjał techniczny:
oocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - zał. nr 3 do SIWZ

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w tym Dla CZĘŚCI I: co najmniej 1 osobą pełniącą funkcję projektanta, posiadającą doświadczenie w opracowaniu lub udziale w przygotowaniu co najmniej 1 opracowania: w zakresie studiów wykonalności dla inwestycji drogowych (dróg klas G lub wyższej) lub opracowań z zakresu analiz i modelowania ruchu dla inwestycji drogowych (o charakterze ponad lokalnym dla dróg klasy G lub wyższej) lub opracowań w zakresie studiów lokalizacyjno-technicznych lub koncepcji technicznych dla tras drogowych (dla dróg klasy G lub wyższej) - dla dróg o długości odcinka min. 30 km, oraz co najmniej jednego opracowania z zakresu studiów techniczno-ekonomiczno-środowiskowych (STEŚ) dla dróg o długości odcinka minimum 10 kilometrów co najmniej 1 osobą, projektanta, który w okresie ostatnich 3 lat wykonał co najmniej jedno opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej obejmujące co najmniej koncepcję programowo - przestrzenną budowy lub modernizacji (rozbudowy, przebudowy) linii lub łącznicy kolejowej. co najmniej 1 osobą - posiadającą doświadczenie w pracach urbanistycznych, polegające na sporządzeniu lub udziale w sporządzeniu opracowania planistycznego - studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i planu miejscowego z rozwiązaniami komunikacyjnymi o złożonym stopniu trudności, obejmującego obszary gmin o powierzchni nie mniejszej niż 40 km2 i liczbie mieszkańców co najmniej 10.000. Powiązania komunikacyjne ujęte w opracowanym dokumencie planistycznym powinny mieć rangę co najmniej ponadlokalną, co najmniej 1 osobą- posiadającą doświadczenie w pracach z zakresu ochrony środowiska i dóbr kultury, polegające na sporządzeniu lub udziale w sporządzeniu opracowania planistycznego - studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i planu miejscowego z rozwiązaniami komunikacyjnymi o złożonym stopniu trudności, obejmujące obszary gmin o powierzchni nie mniejszej niż 40 km2 i liczbie mieszkańców co najmniej 10.000. Powiązania komunikacyjne ujęte w opracowanym dokumencie planistycznym powinny mieć rangę co najmniej ponadlokalną, Dla CZĘŚCI II: co najmniej 1 osobą - posiadającą doświadczenie w pracach urbanistycznych, polegające na sporządzeniu lub udziale w sporządzeniu opracowania planistycznego - studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i planu miejscowego z rozwiązaniami komunikacyjnymi o złożonym stopniu trudności, obejmującego obszary o powierzchni nie mniejszej niż 40 km2 i liczbie mieszkańców co najmniej 10.000. Powiązania komunikacyjne ujęte w opracowanym dokumencie planistycznym powinny mieć rangę co najmniej ponadlokalną, co najmniej 1 osobą- posiadającą doświadczenie w pracach z zakresu ochrony środowiska i dóbr kultury, polegające na sporządzeniu lub udziale w sporządzeniu opracowania planistycznego - studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i planu miejscowego z rozwiązaniami komunikacyjnymi o złożonym stopniu trudności, obejmujące obszary o powierzchni nie mniejszej niż 40 km2 i liczbie mieszkańców co najmniej 10.000. Powiązania komunikacyjne ujęte w opracowanym dokumencie planistycznym powinny mieć rangę co najmniej ponadlokalną

Sytuacja ekonomiczna:
ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - zał. nr 3 do SIWZ

Oświadczenie nr 4: Tak

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
Jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Upoważnienie do podpisania oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów dołączonych do oferty. Za osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawców uznaje się: osoby wskazane w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w dokumencie równorzędnym, osoby legitymujące się odpowiednim pełnomocnictwem określającym zakres umocowania. Dokument ten należy złożyć w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Zobowiązanie innych podmiotów (jeżeli dotyczy) - ORYGINAŁ,

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
po ewentualnej zmianie przepisu dotyczącego wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT. Zamawiający może zmienić termin wykonania zamówienia w zawartej umowie w przypadku: wystąpienia siły wyższej - tj. zdarzenia bądź połączenia zdarzeń obiektywnie niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których Wykonawca lub Zamawiający nie mogli przewidzieć i którym nie mogli zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych (np. wojny, pożary, powodzie, embarga przewozowe, strajki oraz oficjalne decyzje organów władzy państwowej, huragany, itp.); gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy. Zamawiający dopuszcza zmianę osób wykonujących faktycznie przedmiot zamówienia, wskazanych przez Wykonawcę w ofercie (wykaz osób) w przypadku wystąpienia okoliczności, której nie można było przewidzieć, na osobę spełniającą wymogi Zamawiającego określone w SIWZ.

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 95

Nazwa kryterium 2: termin wykonania

Znaczenie kryterium 2: 5

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.powiat.jaslo.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Starostwo Powiatowe w Jaśle, Rynek 18, 38-200 Jasło, pokój nr 305

Data składania wniosków, ofert: 27/02/2015

Godzina składania wniosków, ofert: 11:00

Miejsce składania:
Starostwo Powiatowe w Jaśle, Rynek 18, 38-200 Jasło, w Sekretariacie Starosty (pokój nr 314)

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Projekt Dla spójności i dostępności - analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego-jasielskiego/Program Operacyjny Pomoc Techniczna 2007-2013

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Numer części zamówienia: 1

Nazwa:
Opracowanie dokumentacji: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i turystyki - CZĘŚĆ I

Opis:
CZĘŚĆ I- Opracowanie Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter strategicznego rozwiązania dla całego obszaru krośnieńsko-jasielskiego, ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i rozwoju turystyki. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku nr 8. W ramach koncepcji programowo-przestrzennej Wykonawca opracuje szczegółowe koncepcje programowo-przestrzenne wybranych inwestycji kluczowych dla rozwoju obszaru funkcjonalnego inwestycji wraz ze studiami zagospodarowania przestrzennego, w tym: Koncepcja programowo-przestrzenna drogi Kielce - Nowy Korczyn - Tarnów - Barwinek na odcinku Tarnów-Jasło-Krosno-węzeł S-19. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku nr 9. Koncepcja programowo-przestrzenna łącznicy kolejowej pomiędzy linią nr 108 Stróże - Krościenko a linią nr 106 Jasło - Rzeszów. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku nr 10. Koncepcja programowo-przestrzenna budowy drogi łączącej drogę krajową nr 28 w miejscowości Topoliny z drogą krajową nr 28 (ul. 3-go Maja) w mieście Jaśle. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku nr 11. Koncepcja programowo-przestrzenna sieci ścieżek rowerowych na terenie obszaru funkcjonalnego. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku nr 12

Kody CPV:
722220007 (Usługi w zakresie systemów informacji lub strategicznej analizy technologicznej oraz usługi w zakresie planowania)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
907121002 (Planowanie rozwoju środowiska miejskiego)

Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
712400002 (Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania)

Kod CPV piątej częsci zamówienia:
712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)

Kod CPV szóstej częsci zamówienia:
712420006 (Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów)

Czas: D

Data zakończenia: 19/06/2015

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 95

Nazwa kryterium 2: termin wykonania

Znaczenie kryterium 2: 5

Numer części zamówienia: 2

Nazwa:
Opracowanie dokumentacji Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego - CZĘŚĆ II

Opis:
Opracowanie dokumentacji Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego - CZĘŚĆ II. w formie tekstowej i graficznej zwanego dalej Zintegrowanym Planem Zagospodarowania. w oparciu o przepisy ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. 2012, poz. 647 ze zm.) w zakresie określonym w części głównej SIWZ. Zintegrowany plan zagospodarowania Wykonawca sporządzi w sposób rzetelny, jasny i czytelny, przy uwzględnieniu wymogu najwyższej staranności i jakości, zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej. Przedmiot zamówienia, musi uwzględniać wszystkie wymagania określone przepisami prawa (obowiązującymi na dzień przekazania przedmiotu zamówienia) Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku nr 13

Kody CPV:
732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
907121002 (Planowanie rozwoju środowiska miejskiego)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
712400002 (Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania)

Czas: D

Data zakończenia: 19/06/2015

Podobne przetargi

55485 / 2015-04-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Jasielski - Jasło (podkarpackie)
CPV: 722220007 (Usługi w zakresie systemów informacji lub strategicznej analizy technologicznej oraz usługi w zakresie planowania)
Opracowanie dokumentacji: 1. Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej i kolejowej oraz kierunków rozwoju turystyki - CZĘŚĆ I. 2. Strategii Rozwoju Beskidu Niskiego wraz z zintegrowanym planem działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji aktywności gospodarczej - CZĘŚĆ II..

249607 / 2013-11-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Jasielski - Jasło (podkarpackie)
CPV: 722220007 (Usługi w zakresie systemów informacji lub strategicznej analizy technologicznej oraz usługi w zakresie planowania)
Przeprowadzenie analizy dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu Dla spójności i dostępności - analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego-jasielskiego współfinansowanego z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013.

141829 / 2014-07-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Jasielski - Jasło (podkarpackie)
CPV: 722220007 (Usługi w zakresie systemów informacji lub strategicznej analizy technologicznej oraz usługi w zakresie planowania)
Opracowanie zintegrowanego planu system transportu publicznego dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu Dla spójności i dostępności - analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego-jasielskiego współfinansowanego z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013

170343 / 2014-08-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Jasielski - Jasło (podkarpackie)
CPV: 722220007 (Usługi w zakresie systemów informacji lub strategicznej analizy technologicznej oraz usługi w zakresie planowania)
Opracowanie zintegrowanego planu system transportu publicznego dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu Dla spójności i dostępności - analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego-jasielskiego współfinansowanego z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013

15443 / 2015-02-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Jasielski - Jasło (podkarpackie)
CPV: 722220007 (Usługi w zakresie systemów informacji lub strategicznej analizy technologicznej oraz usługi w zakresie planowania)
Opracowanie dokumentacji Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i turystyki - CZĘŚĆ I. Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego - CZĘŚĆ II. Strategii Rozwoju Beskidu Niskiego wraz z zintegrowanym planem działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji aktywności gospodarczej - CZĘŚĆ III.

273699 / 2013-12-16 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Jasielski - Jasło (podkarpackie)
CPV: 722220007 (Usługi w zakresie systemów informacji lub strategicznej analizy technologicznej oraz usługi w zakresie planowania)
Przeprowadzenie analizy dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu Dla spójności i dostępności - analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego-jasielskiego współfinansowanego z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013

220467 / 2014-10-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Jasielski - Jasło (podkarpackie)
CPV: 722220007 (Usługi w zakresie systemów informacji lub strategicznej analizy technologicznej oraz usługi w zakresie planowania)
Opracowanie dokumentacji: CZĘŚĆ I - Koncepcji programowo-przestrzennej pn. Strategia rozwoju Beskidu Niskiego mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i turystyki. CZĘŚĆ II - Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego. CZĘŚĆ III - Zintegrowanego planu działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji aktywności gospodarczej.

41155 / 2015-03-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Jasielski - Jasło (podkarpackie)
CPV: 722220007 (Usługi w zakresie systemów informacji lub strategicznej analizy technologicznej oraz usługi w zakresie planowania)
Opracowanie dokumentacji: 1. Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej i kolejowej oraz kierunków rozwoju turystyki - CZĘŚĆ I. 2. Strategii Rozwoju Beskidu Niskiego wraz z zintegrowanym planem działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji aktywności gospodarczej - CZĘŚĆ II.