Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

374184 / 2012-10-01 - Administracja samorządowa / Zarząd Powiatu Olsztyńskiego (Olsztyn)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 374184

Data publikacji: 2012-10-01

Nazwa: Zarząd Powiatu Olsztyńskiego

Ulica: Plac Bema 5

Numer domu: 5

Miejscowość: Olsztyn

Kod pocztowy: 10-516

Województwo / kraj: warmińsko-mazurskie

Numer telefonu: 089 5210500

Numer faxu: 089 5210501

Adres strony internetowej: www.powiat-olsztynski.pl

Regon: 51074266900000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia dodatkowego w ramach aktualnie realizowanego zadania pn.Przebudowa obiektu oświatowego Zespołu Szkół w Olsztynku - etap II dla inwestycji realizowanej w systemie zaprojektuj i wybuduj.

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
a) wykonanie nowego przyłącza wodociągowego do budynku B i hydrantu z podłączeniem do sieci
b) wykonanie nowego przyłącza kanalizacji sanitarnej do budynku A
c) zastosowanie central wentylacyjnych z odzyskiem ciepła
d) przebudowa istniejącego garażu
e) wymiana kotła w piwnicy w budynku B

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: EKOINBUD Sp. z o.o.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Wielkopolska 5A

Miejscowość: Gdańsk

Kod pocztowy: 80-180

ID województwa: 10

Województwo / kraj: pomorskie

Data udzielenie zamówienia: 16/08/2012

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 209789,99

Cena wybranej oferty: 258041,69

Cena minimalna: 258041,69

Cena maksymalna: 258041,69

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
W trakcie realizacji zamówienia publicznego w systemie zaprojektuj-wybuduj, Wykonawca EKOINBUD Sp. z o.o. z Gdańska po wykonaniu odkrywek i badań oraz szczegółowej ocenie stanu technicznego obiektów przeznaczonych do wyremontowania oraz całego kompleksu, pismami z 06.05.2011r. i 13.05.2011r., wskazał prace nie ujęte w programie funkcjonalno-użytkowym (zwanym dalej pfu) - stanowiącym podstawę założeń projektowych i wyceny wartości prac objętych zawartą umową. Wykonawca dokonał szczegółowej analizy istniejących przyłączy sanitarnych, zabezpieczenia p-poż., stanu technicznego i mocy kotłów, stanu konstrukcji istniejącego garażu. Zamawiający oraz Inżynier Kontraktu po szczegółowych analizach stanowiska Wykonawcy oraz wspólnych negocjacjach, w trakcie posiedzeń Zespołu Projektowego w dniach 10.05.2011r.,03.06.2011r., stwierdził konieczność realizacji części zaproponowanych prac. Prace te stanowią prace dodatkowe z uwagi na brak możliwości ich przewidzenia w okresie przygotowywania podstawowego zamówienia publicznego, wartość nie przekraczającą 50 % zamówienia podstawowego (wartość zamówienia dodatkowego wynosi ca 7,6 % zamówienia podstawowego), oraz fakt iż oddzielenie ich od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia przez Zamawiającego niewspółmiernie wysokich kosztów. Wykonawca przedłożył kosztorysy ofertowe przyjętych prac, które wstępnie zweryfikował Inżynier Kontraktu na kwotę 298 526,81 zł brutto, a Wydział Inwestycji i Funduszy UE Starostwa Powiatowego w Olsztynie przedłożył Zarządowi Powiatu w Olsztynie kartę inwestycyjną zadania z zakresem i kosztem prac, którą Zarząd 08.06.2011r. zatwierdził do realizacji. Zapotrzebowanie środków finansowych niezbędnych do wykonania prac objętych zamówieniem dodatkowym zostało skierowane do Wydziału Finansowego Starostwa Powiatowego w Olsztynie, celem zabezpieczenia w budżecie Powiatu Olsztyńskiego na 2012 rok.
Remontowany obiekt znajduje się w rejestrze Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Roboty budowlane wykonywane przy tej klasie zabytku jakim jest zamek olsztynecki, wymagają oprócz nadzoru standardowego także nadzoru archeologicznego, architektonicznego oraz konserwatora zabytków - zlecenie wykonania robot budowlanych objętych zamówieniem dodatkowym innemu Wykonawcy wygenerowałoby zwiększenie kosztu robót budowlanych objętych zamówieniem dodatkowym( odrębne zatrudnienie całej kadry kierowników robót branżowych wymaganych prawem budowlanym oraz przez Warmińsko Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w tym: architekta, konstruktora, instalacji elektrycznych, sanitarnych, teletechnicznych, konserwatora zabytków, archeologa, zlecenie wykonania prac dodatkowych kierownikowi budowy - zgodnie z prawem budowlanym na budowie może być ustanowiony tylko jeden kierownik budowy) oraz poniesienie kosztu wykonania robót budowlanych dodatkowych, sprzętu budowlanego, którego koszty by się zdublowały - w tym sprzęt ciężki (koparki, ładowarki, wywóz gruzu), rusztowania itp. Zakres robót dodatkowych oraz kosztorysy ofertowe zostały ponownie zweryfikowane przez Inżyniera Kontraktu w trakcie realizacji robót budowlanych na łączną kwotę 258 041,69zł brutto .
Zakres prac zatwierdzonych do realizacji przez Zamawiającego oraz Inżyniera Kontraktu obejmuje:
1) przebudowę istniejącego garażu,
2) wykonanie nowego przyłącza wodociągowego do budynku B, wykonanie nowego przyłącza kanalizacji sanitarnej do budynku A oraz hydrantu z podłączeniem do sieci,
3) wymianę kotła c.o. w budynku B,
4) zastosowanie central wentylacyjnych z odzyskiem ciepła.

Ad. 1. konieczność zachowania istniejącego garażu łącznika przybudówek przy budynku A (nie ujętego do przebudowy w PFU) zaistniała po dokonaniu przez Wykonawcę oględzin, badań i obliczeń konstrukcyjnych budynku garażu. Ze względu na statykę i układ konstrukcyjny zespołu przybudówek (wspólne elementy konstrukcyjne obiektów) należało zachować i wyremontować budynek garażu, który zaistnieje jako łącznik i dodatkowe pomieszczenie użytkowe polepszające funkcjonalność obiektu. Bez wyremontowania łącznika pozostałe obiekty straciłyby swoją funkcjonalność, ponieważ stanowiłyby odrębne zabudowania - łącznik stwarza więcej możliwości wykorzystania obiektu, dodatkowo generowałyby niepotrzebne straty ciepła. Powyższe prace nie były ujęte w PFU stanowiącym podstawę prac projektowych, są konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i były niemożliwe wcześniej do przewidzenia. Wykonawca nie mógł w momencie składania oferty skalkulować kosztów wykonania powyższych prac.

Ad. 2. konieczność wykonania nowego przyłącza wodociągowego do budynku B, nowego przyłącza kanalizacji sanitarnej do budynku A oraz nowego hydrantu z podłączeniem do sieci, zaistniała po wspólnych konsultacjach przedstawicieli Zamawiającego, Wykonawcy, Inżyniera Kontraktu, użytkownika remontowanego obiektu, miejscowego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Olsztynku. Stwierdzono, że wprawdzie ww. instalacje nadają się w chwili obecnej do użytkowania ale ich stan nie jest zadowalający i w najbliższych latach mogą zaistnieć problemy skutkujące koniecznością ich wymiany, co z uwagi na zabytkowy charakter obiektu spowoduje konieczność wykonania dokumentacji projektowej i konserwatorskiej, nadzoru archeologicznego, konserwatorskiego i inwestorskiego, a tym samym obecnie wyliczone koszty wzrosną co najmniej o 100 %. Istniejące instalacje pochodzą z okresu przedwojennego i częściowo powojennego. Na wniosek Nadzoru Inwestorskiego dokonano dokładnego oczyszczenia i kamerowania instalacji na zagrożonych odcinkach. Kamerowanie potwierdziło nie zadowalający stan techniczny głównie kamionkowej instalacji, stwierdzono miejscowe zapadnięcia i niewielkie ubytki przyłącza, które z czasem mogą skutkować zawaleniem się instalacji ( przedstawiono Zamawiającemu film z dokonanego badania ukazujący miejsce zapadnięć i ubytków przyłącza). Konieczność wykonania prac wynika także z faktu wieloletniego nieużytkowania remontowanych obiektów (wykorzystywano jedynie pojedyncze pomieszczenia) i związanej z tym ogólnej degradacji obiektów i instalacji.
Powyższe prace nie były ujęte w PFU stanowiącym podstawę prac projektowych, są konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i były niemożliwe wcześniej do przewidzenia .Wykonawca nie mógł w momencie składania oferty skalkulować kosztów wykonania powyższych prac.

Ad. 3 i 4. konieczność wymiany kotła co. w budynku B oraz zastosowania centrali wentylacyjnej z odzyskiem ciepła (rekuperacją) dla budynku A powstała po szczegółowych oględzinach wykonawcy robót i badaniach istniejącego kotła c.o. przez serwisantów. Stwierdzono bardzo niską sprawność kotła i znaczny stopień zużycia, potwierdzony częstą awaryjnością występującą w okresie grzewczym (problemy nasiliły się po opracowaniu PFU i rozstrzygnięciu przetargu) i potrzebę jego wymiany.
Projektant po wykonaniu bilansu ciepła dla budynku A stwierdził brak pokrycia zapotrzebowania mocy niezbędnej do zapewnienia odpowiedniego ogrzania pomieszczeń i wygrzewu ciepłej wody użytkowej. Po rozpatrzeniu kilku wariantów rozwiązania problemu (I - docieplenie ścian zewnętrznych nie jest możliwe - obiekt zabytkowy, II - docieplenie ścian wewnętrznych jest w obiektach zabytkowych bardzo kosztowne i znacznie ogranicza powierzchnię użytkową pomieszczeń, III - wymiana istniejącego kotła c.o. na większej mocy, z uwagi na wymogi budowlane określone prawem, powoduje konieczność wykonania niezależnej kotłowni naziemnej na co nie wyraził zgody Wojewódzki Konserwator Zabytków w Olsztynie, IV - dodatkowe grzejniki elektryczne generują bardzo wysoki koszt eksploatacyjny, V- zastosowanie solarów lub pomp geotermalnych jest kosztowne, a przede wszystkim nie uzyska akceptacji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Olsztynie), Zamawiający zdecydował, że najkorzystniejszym i najtańszym rozwiązaniem będzie zastosowanie centrali wentylacyjnej z odzyskiem ciepła.
Powyższe prace nie były ujęte w PFU stanowiącym podstawę prac projektowych. są konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i były niemożliwe wcześniej do przewidzenia .Wykonawca nie mógł w momencie składania oferty skalkulować kosztów wykonania powyższych prac.

Dodatkowo podnieść należy, iż z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Oferta wykonawcy zamówienia podstawowego była najtańsza. Zarówno Wykonawca robót budowlanych jak i Zamawiający oraz Inżynier Kontraktu stwierdzili konieczność wykonania robót budowlanych nie ujętych w dokumentacji projektowej, niemożliwych wcześniej do przewidzenia, bez których wykonanie zamówienia publicznego jest niemożliwe oraz niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania obiektów, polepszających funkcjonalność obiektów, generujących oszczędności energetyczne eksploatacyjne finansowe oraz zapobiegających w najbliższych latach dublowaniu się robót budowlanych, a tym samym podwójnemu wydatkowaniu środków publicznych. W przypadku realizacji robót przez innego wykonawcę, przy jakichkolwiek nieprawidłowościach w wykonawstwie oraz uszkodzeniach prac wykonanych przez wykonawcę zamówienia podstawowego, w tej części zamówienia nastąpi utrata gwarancji jakości udzielona przez Wykonawcę na wykonane prace.

Zamawiający decydując się na udzielenie zamówienia dodatkowego w trybie z wolnej ręki, kierował się literą prawa obowiązującego w jednostkach budżetowych i samorządowych, w tym głównie: prawa zamówień publicznych i budowlanego oraz finansów publicznych.

Kody CPV:
450000007 (Roboty budowlane)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
453300009 (Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
453310006 (Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych)

Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
421311605 (Hydranty)

Kod CPV piątej częsci zamówienia:
453311100 (Instalowanie kotłów)

Podobne przetargi

182693 / 2014-08-26 - Inny: Jednostka Wojskowa

Jednostka Wojskowa Nr 4352 - Giżycko (warmińsko-mazurskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
ROBOTA BUDOWLANA W ZAKRESIE KONSERWACJI POLEGAJĄCEJ NA WYMIANIE INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ, INSTALACJI CO, STOLARKI OKIENNEJ, DRZWIOWEJ, NAPRAWIE SANITARIATU, MALOWANIU POMIESZCZEŃ WEWNĘTRZNYCH W BUDYNKU NR 270 W ORZYSZU

39577 / 2013-03-15 - Inny: jednostka organizacyjna MON

Rejonowy Zarząd Infrastruktury - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont Przejazdu kolejowego publicznego wbk 156 Skład Szeroki Bór na drodze krajowej nr 58 - postępowanie 7/RB

30031 / 2011-01-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Stawiguda - Stawiguda (warmińsko-mazurskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego dróg na terenie Gminy Stawiguda(drogi w Tomaszkowie: ul. Wodnika, Bartągu: droga Zydlungi i na nieruchomość nr 619 i Stawigudzie: ul. Piaskowa, Dobra, Perłowa, Różana, Łąkowa, Jaśminowa, Warszawska i Przemysłowa) poprzez ich przebudowę.

310328 / 2013-08-02 - Inny: obrona

Jednostka Wojskowa 3674 - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Roboty budowlane polegające na demontażu starych, dostarczeniu i montażu nowych bram antywłamaniowych, krat okiennych i drzwiowych budynku magazynowego nr 72 w kompleksie Nr 251 JW. 4226 Skład Olsztyn, ul. Jagiellończyka 43 ( oznaczenie sprawy 393/PN/13)

215638 / 2008-09-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Szkół - Lubawa (warmińsko-mazurskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie kolorystyki elewacji budynku oraz prace gipsowo-malarskie w pokoju nauczycielskim w Zespole Szkół w Lubawie przy ul. Kupnera 12.

232479 / 2013-11-05 - Inny: Skarb Państwa PGL LP Nadleśnictwo Maskuliuńskie

Nadleśnictwo Maskulińskie - Ruciane-Nida (warmińsko-mazurskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Budowa nowych ogrodzeń leśniczówek Zaroślak, Guzianka i Kowalik na terenie Nadleśnictwa Maskulińskie

302540 / 2009-09-02 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Gołdapi - Gołdap (warmińsko-mazurskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
roboty uzupełniających w ramach zadania inwestycyjnego pn. : Budowa strażnicy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Gołdapi - etap I.

146559 / 2014-07-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Milejewo - Milejewo (warmińsko-mazurskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
remont schodów oraz wykonanie chodnika do budynku Urzędu Gminy w Milejewie.

136493 / 2010-05-27 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Rejonowy Zarząd Infrastruktury - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wymiana stolarki okiennej, drzwiowej oraz podłóg i posadzek w pomieszczeniach, wykonanie kabin natryskowych, malowanie pomieszczeń korytarza, wykonanie instalacji wod-kan. W kabinach natryskowych oraz wymiana instalacji elektrycznej wraz z osprzętem na I piętrze budynku nr 2 w Jednostce Wojskowej 3797 Giżycko ul. Wojska Polskiego 21 - postępowanie nr 62/RB.

140015 / 2012-06-27 - Uczelnia publiczna

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu - Elbląg (warmińsko-mazurskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Roboty budowlane polegające na wykonaniu ogrodzenia oraz remontu instalacji oświetleniowej na terenie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu przy ul. Grunwaldzkiej 137

192836 / 2014-06-06 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Olecku - Olecko (warmińsko-mazurskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Budowa budynku administracyjno-biurowego Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Olecku - III etap

248298 / 2012-07-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Olsztyn - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Odwodnienie dziedzińca Ratusza, Pl. Jana Pawła II nr 1 w Olsztynie