Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

267423 / 2010-09-29 - / Instytut Badań Edukacyjnych (Warszawa)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2010-09-14 pod pozycją 251147. Zobacz ogłoszenie 251147 / 2010-09-14 - Podmiot prawa publicznego.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 267423

Data publikacji: 2010-09-29

Nazwa: Instytut Badań Edukacyjnych

Ulica: ul. Górczewska 8

Numer domu: 8

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 01-180

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 22 241 71 00

Numer faxu: 22 241 41 11

Regon: 00017823500000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 251147

Data wydania biuletynu: 2010-09-14

Ogłoszenie dotyczy: 0

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: II.1.3

Przed wprowadzeniem zmainy:
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na rzecz Instytutu Badań Edukacyjnych analizy porównawczej podstaw programowych obowiązujących w roku szkolnym 2010-2011 w wybranych krajach europejskich z polską podstawą programową obowiązującą na poziomie gimnazjum. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w ramach projektu Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty. Definicje: analiza porównawcza - porównanie podstawy programowej obowiązującej na terenie danego kraju z polską podstawą programową sporządzone w formie tabelarycznej w celu określenia podobieństw i różnic podstaw programowych. etap nauczania niższej szkoły średniej (ISCED2) - Poziom 2 - Kształcenie średnie (niższy poziom) lub drugi etap edukacji podstawowej wg .Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Kształcenia (International Standard Classification of Education)- w Polsce gimnazjum; podstawa programowa (PP) - oficjalny dokument określające tak zwane core curriculum, school curriculum lub curricula; polska podstawa programowa - podstawa programowa wprowadzona rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; raport końcowy - dokument podsumowujący realizację analizy porównawczej zawierający zestawienie analiz porównawczych wraz z wnioskami oraz spisem dokumentów na podstawie których dokonano analizy wraz z załączeniem ich treści. wykładnia przepisów dotyczących podstaw programowych- sylabusy, standardy egzaminacyjne i inne dokumenty określające sposób implementacji podstawy programowej obowiązujące na poziomie narodowym (ogólnokrajowym); Wykonawca zobowiązany jest dokonać analizy porównawczej francuskiej, angielskiej, holenderskiej, estońskiej, hiszpańskiej, fińskiej, czeskiej i norweskiej podstawy programowej wraz z dokumentami zawierającymi wykładnie przepisów dotyczących tych podstaw w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, geografia lub zintegrowanych przedmiotów przyrodniczych, tzw. science) na etapie nauczania niższej szkoły średniej (ISCED2) odpowiadającej polskiemu gimnazjum oraz sporządzić raport końcowy zawierający porównanie podstaw programowych wg następującej struktury: 1) Status podstawy programowej; a) Jaką rangę prawną ma dokument podstawy? b) Jakie jest jego umiejscowienie w systemie edukacyjnym kraju? c) Czy wymagane są okresowe aktualizacje dokumentu podstawy? d) Czy istnieją dodatkowe akty prawne regulujące działanie podstawy programowej -akty ustanawiające podstawę, akty wykonawcze, oficjalne wykładnie prawa (jeżeli tak, należy je wymienić) 2) Budowa dokumentu (struktura) podstawy programowej;. a) Z jakich działów składa się dokument?, b) Jak uporządkowana jest treść? 3) Ponad przedmiotowe cele kształcenia ogólnego dotyczące poziomu ISCED2; Wymienić jeśli są i odnieść do celów polskiej podstawy programowej -wg załącznika 4. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; 4) Ponad przedmiotowe umiejętności uczniów zdobywane podczas kształcenia ogólnego dotyczące poziomu ISCED2 Wymienić jeśli są i odnieść do celów polskiej podstawy programowej -wg załącznika 4. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; 5) Przedmioty przyrodnicze na etapie nauczania ISCED2 a) Które przedmioty są obowiązkowe, które fakultatywne dla uczniów? b) Czy są obowiązujące poziomy podstawowy i rozszerzony? 6) Ilość godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej z poszczególnych przedmiotów na etapie nauczania ISCED2 a) Liczba jednostek lekcyjnych obowiązujących dla poszczególnych przedmiotów przyrodniczych? b) Stosunek liczby jednostek lekcyjnych przeznaczonych na nauczanie przedmiotów przyrodniczych do ogólnej liczby jednostek lekcyjnych. 7) Przedmiotowe cele kształcenia-wymagania ogólne a) Sposób ujęcia przedmiotowych celów kształcenia; b) Jakie są cele kształcenia? 8) Przedmiotowe treści nauczania-wymagania szczegółowe a) Sposób ujęcia oraz zakres treści. Stopień szczegółowości. 9) Wymagany sposób realizacji podstawy programowej: a) Czy i w jakim stopniu podstawa programowa zaleca lub nakazuje stosowanie w nauczaniu następujących metod: - formułowanie problemów językiem naukowym (z zastosowaniem terminologii naukowej); - udział w dyskusjach dotyczących: - roli nauki w społeczeństwie i życiu codziennym, - o sposobach zdobywani informacji i wiedzy przyrodniczej, - roli eksperymentów naukowych; - praca z eksperymentem: - demonstracje nauczyciela, - prowadzenie eksperymentu zgodnie z podaną procedurą, - samodzielne planowanie eksperymentu w odpowiedzi na problem badawczy, - weryfikowanie praw naukowych poprzez eksperyment, - formułowanie i testowanie hipotez, - prezentowanie wykonanych doświadczeń i ich wyników; - korzystanie z danych naukowych: - poszukiwanie informacji i dokumentów na zadany temat, - wyszukiwanie danych w obrębie tekstu, - podsumowanie informacji o zadanym temacie, - prezentacja zebranych informacji; - praca z nowoczesnymi technologiami: - rejestrowanie i prezentacja danych podczas prowadzonego badania, - symulacje, - wyszukiwanie informacji w Internecie, - współpraca i komunikacja z innymi uczniami; - wizyty w muzeach, laboratoriach badawczych i zakładach przemysłowych; - praca w terenie; - praca badawcza metodą projektu; - inne (jakie?). 10) Wymagania i etapy egzaminacyjne a) Na jakich etapach (np. wiek ucznia) jest prowadzone ocenianie zewnętrzne z przedmiotów przyrodniczych? b) Które etapy i egzaminy z jakich przedmiotów przyrodniczych są obligatoryjne-fakultatywne? Jakie są formuły oceniania zewnętrznego? c) Czy i w jakim stopniu sprawdzane są umiejętności rozumowania w naukach przyrodniczych? d) Jakie są sposoby oceniania poziomu uzyskanych wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej ? e) Jakie aspekty wyników nauczania przedmiotów przyrodniczych są ocenia za pomocą egzaminów i w jaki sposób? Zebrane informacje mają służyć określeniu podstawowych kierunków metodologicznych systemu egzaminacyjnego. 11) wnioski- zawierające odpowiedzi pytania: - Czym polska podstawa programowa różni się od jej odpowiedników w wybranych krajach? - Czy konstrukcja polskiej podstawy programowej: określone cele kształcenia, zakres treści, posługiwanie się zapisami w formie operacyjnej, stopień szczegółowości itp. znajdują odpowiedniki w zapisach podstaw innych krajów? 12) Źródła- należy określić wszystkie dokumenty źródłowe z jakich korzystał Wykonawca w celu sporządzenia raportu końcowego w tym dokonania analiz porównawczych. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu raport w wersji elektronicznej, w formacie zgodnym z MSWord 2007 oraz w formie wydruku. Wykonawca jest zobowiązany sporządzić raport i analizę porównawczą w języku polskim. Do raportu zostaną wykonawca załącza w wersji elektronicznej wszystkie dokumenty będące przedmiotem analizy w tym dokumenty w językach oryginalnych, tłumaczenia dokonane w celu realizacji opisu przedmiotu zamówienia, opinie ekspertów. Wykonawca zobowiązany jest do określenia źródeł z jakich korzystał przy dokonaniu analizy porównawczej lub sporządzeniu raportu. W przypadku gdy w treści raportu bądź analizy wystąpią zapożyczenia bądź cytaty Wykonawca jest zobowiązany do podania szczegółowych odnośników do cytowanych w analizie źródeł. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w 3 etapach: a) analiza porównawcza podstaw programowych z 3 trzech pierwszych krajów: Anglia, Francja, Finlandia (przygotowanie ostatecznego szablonu-scenariusza analizy porównawczej podstawy programowej oraz wykonanie analizy podstaw programowych w tych krajach) i przedstawienie raportu cząstkowego z tego etapu badania sporządzonego wg struktury i formy określonej dla raportu końcowego - termin realizacji I etapu: 70 dni od dnia podpisania umowy.; Ostateczne szablony-scenariusze analiz porównawczych podstaw programowych podlegają akceptacji Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji ostatecznych szablonów-scenariuszy analiz porównawczych podstaw programowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w przedłożonym przez Wykonawcę szablonie lub scenariuszu. Zmiany zostaną przekazane przez Zamawiającego w terminie 5 dni od dnia przekazania przez Wykonawcę w-w dokumentów. W przypadku, w którym, w ocenie Wykonawcy, uwzględnienie ww. zmian przynajmniej utrudniałoby realizację przedmiotu zamówienia, Wykonawca - na piśmie - zwróci uwagę Zamawiającemu na konsekwencje uwzględnienia jego wskazówek. Jeżeli Zamawiający potwierdzi wolę uwzględnienia jego zmian, Wykonawca dostosuje się do nich¬¬. b) analiza porównawcza podstaw programowych obowiązujących w pozostałych krajach (przygotowanie ostatecznych szablonów-scenariuszy analizy porównawczej podstawy programowej oraz wykonanie analiz podstaw programowych w tych krajach) i przedstawienie raportu cząstkowego z tego etapu badania sporządzonego wg struktury i formy określonej dla raportu końcowego - termin realizacji II etapu: do dnia 30 kwietnia 2011 r. Zapisy dotyczące zatwierdzenia szablonów-scenariuszy określone w pkt a) stosuje się odpowiednio. c) Przedstawienie raportu końcowego - termin realizacji III etapu: do dnia 30.05.2011r. Wykonawca załączy do oferty wstępną wersję szablonu lub scenariusza analizy porównawczej podstawy programowej sporządzonego odrębnie dla poszczególnych krajów- 8 szablonów lub scenariuszy, które będą zawierać co najmniej: -opis metodologii wykorzystywanej w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia i jej powiązanie z celami i pytaniami badawczymi wraz z uzasadnieniem wybranej metodologii; -określenie źródeł, które zostaną wykorzystane w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wraz z uzasadnieniem celowości ich wykorzystania; -harmonogram planowanych działań w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za realizację przedmiotu zamówienia w trzech transzach: 1. Za zrealizowanie I etapu przedmiotu zamówienia: 60% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie; 2. Za zrealizowanie II etapu przedmiotu zamówienia: 30% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie; 3. Za zrealizowanie III etapu przedmiotu zamówienia: 10% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie. Przedmiot zamówienia jest określony we Wspólnym Słowniku Zamówień jako: 73110000-6 Usługi badawcze 79131000-1 Usługi w zakresie dokumentów.

Po wprowadzeniu zmiany:
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na rzecz Instytutu Badań Edukacyjnych analizy porównawczej podstaw programowych obowiązujących w roku szkolnym 2010-2011 w wybranych krajach europejskich z polską podstawą programową obowiązującą na poziomie gimnazjum. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w ramach projektu Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty. Definicje: analiza porównawcza - porównanie podstawy programowej obowiązującej na terenie danego kraju z polską podstawą programową sporządzone w formie tabelarycznej w celu określenia podobieństw i różnic podstaw programowych. etap nauczania niższej szkoły średniej (ISCED2) - Poziom 2 - Kształcenie średnie (niższy poziom) lub drugi etap edukacji podstawowej wg .Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Kształcenia (International Standard Classification of Education)- w Polsce gimnazjum; podstawa programowa (PP) - oficjalny dokument określające tak zwane core curriculum, school curriculum lub curricula; polska podstawa programowa - podstawa programowa wprowadzona rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; raport końcowy - dokument podsumowujący realizację analizy porównawczej zawierający zestawienie analiz porównawczych wraz z wnioskami oraz spisem dokumentów na podstawie których dokonano analizy wraz z załączeniem ich treści. wykładnia przepisów dotyczących podstaw programowych- sylabusy, standardy egzaminacyjne i inne dokumenty określające sposób implementacji podstawy programowej obowiązujące na poziomie narodowym (ogólnokrajowym); Wykonawca zobowiązany jest dokonać analizy porównawczej francuskiej, angielskiej, holenderskiej, estońskiej, hiszpańskiej, fińskiej, czeskiej i norweskiej podstawy programowej wraz z dokumentami zawierającymi wykładnie przepisów dotyczących tych podstaw w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, geografia lub zintegrowanych przedmiotów przyrodniczych, tzw. science) na etapie nauczania niższej szkoły średniej (ISCED2) odpowiadającej polskiemu gimnazjum oraz sporządzić raport końcowy zawierający porównanie podstaw programowych wg następującej struktury: 1) Status podstawy programowej; a) Jaką rangę prawną ma dokument podstawy? b) Jakie jest jego umiejscowienie w systemie edukacyjnym kraju? c) Czy wymagane są okresowe aktualizacje dokumentu podstawy? d) Czy istnieją dodatkowe akty prawne regulujące działanie podstawy programowej -akty ustanawiające podstawę, akty wykonawcze, oficjalne wykładnie prawa (jeżeli tak, należy je wymienić) 2) Budowa dokumentu (struktura) podstawy programowej;. a) Z jakich działów składa się dokument?, b) Jak uporządkowana jest treść? 3) Ponad przedmiotowe cele kształcenia ogólnego dotyczące poziomu ISCED2; Wymienić jeśli są i odnieść do celów polskiej podstawy programowej -wg załącznika 4. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; 4) Ponad przedmiotowe umiejętności uczniów zdobywane podczas kształcenia ogólnego dotyczące poziomu ISCED2 Wymienić jeśli są i odnieść do celów polskiej podstawy programowej -wg załącznika 4. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17; 5) Przedmioty przyrodnicze na etapie nauczania ISCED2 a) Które przedmioty są obowiązkowe, które fakultatywne dla uczniów? b) Czy są obowiązujące poziomy podstawowy i rozszerzony? 6) Ilość godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej z poszczególnych przedmiotów na etapie nauczania ISCED2 a) Liczba jednostek lekcyjnych obowiązujących dla poszczególnych przedmiotów przyrodniczych? b) Stosunek liczby jednostek lekcyjnych przeznaczonych na nauczanie przedmiotów przyrodniczych do ogólnej liczby jednostek lekcyjnych. 7) Przedmiotowe cele kształcenia-wymagania ogólne a) Sposób ujęcia przedmiotowych celów kształcenia; b) Jakie są cele kształcenia? 8) Przedmiotowe treści nauczania-wymagania szczegółowe a) Sposób ujęcia oraz zakres treści. Stopień szczegółowości. 9) Wymagany sposób realizacji podstawy programowej: a) Czy i w jakim stopniu podstawa programowa zaleca lub nakazuje stosowanie w nauczaniu następujących metod: - formułowanie problemów językiem naukowym (z zastosowaniem terminologii naukowej); - udział w dyskusjach dotyczących: - roli nauki w społeczeństwie i życiu codziennym, - o sposobach zdobywani informacji i wiedzy przyrodniczej, - roli eksperymentów naukowych; - praca z eksperymentem: - demonstracje nauczyciela, - prowadzenie eksperymentu zgodnie z podaną procedurą, - samodzielne planowanie eksperymentu w odpowiedzi na problem badawczy, - weryfikowanie praw naukowych poprzez eksperyment, - formułowanie i testowanie hipotez, - prezentowanie wykonanych doświadczeń i ich wyników; - korzystanie z danych naukowych: - poszukiwanie informacji i dokumentów na zadany temat, - wyszukiwanie danych w obrębie tekstu, - podsumowanie informacji o zadanym temacie, - prezentacja zebranych informacji; - praca z nowoczesnymi technologiami: - rejestrowanie i prezentacja danych podczas prowadzonego badania, - symulacje, - wyszukiwanie informacji w Internecie, - współpraca i komunikacja z innymi uczniami; - wizyty w muzeach, laboratoriach badawczych i zakładach przemysłowych; - praca w terenie; - praca badawcza metodą projektu; - inne (jakie?). 10) Wymagania i etapy egzaminacyjne a) Na jakich etapach (np. wiek ucznia) jest prowadzone ocenianie zewnętrzne z przedmiotów przyrodniczych? b) Które etapy i egzaminy z jakich przedmiotów przyrodniczych są obligatoryjne-fakultatywne? Jakie są formuły oceniania zewnętrznego? c) Czy i w jakim stopniu sprawdzane są umiejętności rozumowania w naukach przyrodniczych? d) Jakie są sposoby oceniania poziomu uzyskanych wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej ? e) Jakie aspekty wyników nauczania przedmiotów przyrodniczych są ocenia za pomocą egzaminów i w jaki sposób? Zebrane informacje mają służyć określeniu podstawowych kierunków metodologicznych systemu egzaminacyjnego. 11) wnioski- zawierające odpowiedzi pytania: - Czym polska podstawa programowa różni się od jej odpowiedników w wybranych krajach? - Czy konstrukcja polskiej podstawy programowej: określone cele kształcenia, zakres treści, posługiwanie się zapisami w formie operacyjnej, stopień szczegółowości itp. znajdują odpowiedniki w zapisach podstaw innych krajów? 12) Źródła- należy określić wszystkie dokumenty źródłowe z jakich korzystał Wykonawca w celu sporządzenia raportu końcowego w tym dokonania analiz porównawczych. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu raport w wersji elektronicznej, w formacie zgodnym z MSWord 2007 oraz w formie wydruku. Wykonawca jest zobowiązany sporządzić raport i analizę porównawczą w języku polskim. Do raportu zostaną wykonawca załącza w wersji elektronicznej wszystkie dokumenty będące przedmiotem analizy w tym dokumenty w językach oryginalnych, tłumaczenia dokonane w celu realizacji opisu przedmiotu zamówienia, opinie ekspertów. Wykonawca zobowiązany jest do określenia źródeł z jakich korzystał przy dokonaniu analizy porównawczej lub sporządzeniu raportu. W przypadku gdy w treści raportu bądź analizy wystąpią zapożyczenia bądź cytaty Wykonawca jest zobowiązany do podania szczegółowych odnośników do cytowanych w analizie źródeł. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w 3 etapach: a) analiza porównawcza podstaw programowych z 3 trzech pierwszych krajów: Anglia, Francja, Finlandia (przygotowanie ostatecznego szablonu-scenariusza analizy porównawczej podstawy programowej oraz wykonanie analizy podstaw programowych w tych krajach) i przedstawienie raportu cząstkowego z tego etapu badania sporządzonego wg struktury i formy określonej dla raportu końcowego - termin realizacji I etapu: 70 dni od dnia podpisania umowy.; Ostateczne szablony-scenariusze analiz porównawczych podstaw programowych podlegają akceptacji Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji ostatecznych szablonów-scenariuszy analiz porównawczych podstaw programowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w przedłożonym przez Wykonawcę szablonie lub scenariuszu. Zmiany zostaną przekazane przez Zamawiającego w terminie 5 dni od dnia przekazania przez Wykonawcę w-w dokumentów. W przypadku, w którym, w ocenie Wykonawcy, uwzględnienie ww. zmian przynajmniej utrudniałoby realizację przedmiotu zamówienia, Wykonawca - na piśmie - zwróci uwagę Zamawiającemu na konsekwencje uwzględnienia jego wskazówek. Jeżeli Zamawiający potwierdzi wolę uwzględnienia jego zmian, Wykonawca dostosuje się do nich¬¬. b) analiza porównawcza podstaw programowych obowiązujących w pozostałych krajach (przygotowanie ostatecznych szablonów-scenariuszy analizy porównawczej podstawy programowej oraz wykonanie analiz podstaw programowych w tych krajach) i przedstawienie raportu cząstkowego z tego etapu badania sporządzonego wg struktury i formy określonej dla raportu końcowego - termin realizacji II etapu: do dnia 30 kwietnia 2011 r. Zapisy dotyczące zatwierdzenia szablonów-scenariuszy określone w pkt a) stosuje się odpowiednio. c) Przedstawienie raportu końcowego - termin realizacji III etapu: do dnia 30.05.2011r. Do oferty Wykonawca załączy wstępną wersję szablonu lub scenariusza umożliwiającego przeprowadzenie analizy porównawczej podstaw programowych z 3 trzech pierwszych krajów: Anglia, Francja, Finlandia. Szablon lub scenariusz będzie zawierać co najmniej:
-wstępny opis metodologii wykorzystywanej w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia i jej powiązanie z celami i pytaniami badawczymi wraz z uzasadnieniem wybranej metodologii;
-określenie możliwych źródeł, które zostaną wykorzystane w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wraz z uzasadnieniem celowości ich wykorzystania;
- roboczy harmonogram planowanych działań w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za realizację przedmiotu zamówienia w trzech transzach: 1. Za zrealizowanie I etapu przedmiotu zamówienia: 60% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie; 2. Za zrealizowanie II etapu przedmiotu zamówienia: 30% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie; 3. Za zrealizowanie III etapu przedmiotu zamówienia: 10% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie. Przedmiot zamówienia jest określony we Wspólnym Słowniku Zamówień jako: 73110000-6 Usługi badawcze 79131000-1 Usługi w zakresie dokumentów.

Miejsce składania: IV.3

Przed wprowadzeniem zmainy:
IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmian treści zawartej umowy w następujących okolicznościach: zmiana ceny na wniosek Wykonawcy w związku ze wzrostem stawki podatku od towarów i usług VAT.

Po wprowadzeniu zmiany:
IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmian treści zawartej umowy w następujących okolicznościach:1. nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w szczególności w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT;
2. konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy ZAMAWIAJACYM a inną niż WYKONAWCĄ stroną, w tym instytucjami nadzorującymi wdrażanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w ramach którego realizowane jest zamówienie;
3. konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej I i II stopnia, w szczególności w zakresie sprawozdawczości.

Miejsce składania: IV.4.4

Przed wprowadzeniem zmainy:
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.09.2010 godzina 14:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Sekretariacie Zamawiającego - ul. Górczewska 8, Warszawa, pokój nr 79.

Po wprowadzeniu zmiany:
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.10.2010 godzina 15:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Sekretariacie Zamawiającego - ul. Górczewska 8, Warszawa, pokój nr B12.

Podobne przetargi