Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

251147 / 2010-09-14 - Podmiot prawa publicznego / Instytut Badań Edukacyjnych (Warszawa)

Analiza porównawcza podstaw programowych obowiązujących w roku szkolnym 2010-2011 w wybranych krajach europejskich z polską podstawą programową obowiązującą na poziomie gimnazjum

Opis zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na rzecz Instytutu Badań Edukacyjnych analizy porównawczej podstaw programowych obowiązujących w roku szkolnym 2010-2011 w wybranych krajach europejskich z polską podstawą programową obowiązującą na poziomie gimnazjum. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w ramach projektu Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty.
Definicje:
analiza porównawcza - porównanie podstawy programowej obowiązującej na terenie danego kraju z polską podstawą programową sporządzone w formie tabelarycznej w celu określenia podobieństw i różnic podstaw programowych.
etap nauczania niższej szkoły średniej (ISCED2) - Poziom 2 - Kształcenie średnie (niższy poziom) lub drugi etap edukacji podstawowej wg .Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Kształcenia (International Standard Classification of Education)- w Polsce gimnazjum;
podstawa programowa (PP) - oficjalny dokument określające tak zwane core curriculum, school curriculum lub curricula;
polska podstawa programowa - podstawa programowa wprowadzona rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17;
raport końcowy - dokument podsumowujący realizację analizy porównawczej zawierający zestawienie analiz porównawczych wraz z wnioskami oraz spisem dokumentów na podstawie których dokonano analizy wraz z załączeniem ich treści.
wykładnia przepisów dotyczących podstaw programowych- sylabusy, standardy egzaminacyjne i inne dokumenty określające sposób implementacji podstawy programowej obowiązujące na poziomie narodowym (ogólnokrajowym);
Wykonawca zobowiązany jest dokonać analizy porównawczej francuskiej, angielskiej, holenderskiej, estońskiej, hiszpańskiej, fińskiej, czeskiej i norweskiej podstawy programowej wraz z dokumentami zawierającymi wykładnie przepisów dotyczących tych podstaw w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, geografia lub zintegrowanych przedmiotów przyrodniczych, tzw. science) na etapie nauczania niższej szkoły średniej (ISCED2) odpowiadającej polskiemu gimnazjum oraz sporządzić raport końcowy zawierający porównanie podstaw programowych wg następującej struktury:
1) Status podstawy programowej;

a) Jaką rangę prawną ma dokument podstawy?
b) Jakie jest jego umiejscowienie w systemie edukacyjnym kraju?
c) Czy wymagane są okresowe aktualizacje dokumentu podstawy?
d) Czy istnieją dodatkowe akty prawne regulujące działanie podstawy programowej -akty ustanawiające podstawę, akty wykonawcze, oficjalne wykładnie prawa (jeżeli tak, należy je wymienić)

2) Budowa dokumentu (struktura) podstawy programowej;.

a) Z jakich działów składa się dokument?,
b) Jak uporządkowana jest treść?

3) Ponad przedmiotowe cele kształcenia ogólnego dotyczące poziomu ISCED2;

Wymienić jeśli są i odnieść do celów polskiej podstawy programowej -wg załącznika 4. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17;

4) Ponad przedmiotowe umiejętności uczniów zdobywane podczas kształcenia ogólnego dotyczące poziomu ISCED2

Wymienić jeśli są i odnieść do celów polskiej podstawy programowej -wg załącznika 4. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17;

5) Przedmioty przyrodnicze na etapie nauczania ISCED2

a) Które przedmioty są obowiązkowe, które fakultatywne dla uczniów?
b) Czy są obowiązujące poziomy podstawowy i rozszerzony?

6) Ilość godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej z poszczególnych przedmiotów na etapie nauczania ISCED2

a) Liczba jednostek lekcyjnych obowiązujących dla poszczególnych przedmiotów przyrodniczych?
b) Stosunek liczby jednostek lekcyjnych przeznaczonych na nauczanie przedmiotów przyrodniczych do ogólnej liczby jednostek lekcyjnych.

7) Przedmiotowe cele kształcenia-wymagania ogólne

a) Sposób ujęcia przedmiotowych celów kształcenia;
b) Jakie są cele kształcenia?

8) Przedmiotowe treści nauczania-wymagania szczegółowe

a) Sposób ujęcia oraz zakres treści. Stopień szczegółowości.

9) Wymagany sposób realizacji podstawy programowej:

a) Czy i w jakim stopniu podstawa programowa zaleca lub nakazuje stosowanie w nauczaniu następujących metod:

- formułowanie problemów językiem naukowym (z zastosowaniem terminologii naukowej);
- udział w dyskusjach dotyczących:
- roli nauki w społeczeństwie i życiu codziennym,
- o sposobach zdobywani informacji i wiedzy przyrodniczej,
- roli eksperymentów naukowych;
- praca z eksperymentem:
- demonstracje nauczyciela,
- prowadzenie eksperymentu zgodnie z podaną procedurą,
- samodzielne planowanie eksperymentu w odpowiedzi na problem badawczy,
- weryfikowanie praw naukowych poprzez eksperyment,
- formułowanie i testowanie hipotez,
- prezentowanie wykonanych doświadczeń i ich wyników;
- korzystanie z danych naukowych:
- poszukiwanie informacji i dokumentów na zadany temat,
- wyszukiwanie danych w obrębie tekstu,
- podsumowanie informacji o zadanym temacie,
- prezentacja zebranych informacji;
- praca z nowoczesnymi technologiami:
- rejestrowanie i prezentacja danych podczas prowadzonego badania,
- symulacje,
- wyszukiwanie informacji w Internecie,
- współpraca i komunikacja z innymi uczniami;
- wizyty w muzeach, laboratoriach badawczych i zakładach przemysłowych;
- praca w terenie;
- praca badawcza metodą projektu;
- inne (jakie?).

10) Wymagania i etapy egzaminacyjne

a) Na jakich etapach (np. wiek ucznia) jest prowadzone ocenianie zewnętrzne z przedmiotów przyrodniczych?
b) Które etapy i egzaminy z jakich przedmiotów przyrodniczych są obligatoryjne-fakultatywne? Jakie są formuły oceniania zewnętrznego?
c) Czy i w jakim stopniu sprawdzane są umiejętności rozumowania w naukach przyrodniczych?
d) Jakie są sposoby oceniania poziomu uzyskanych wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej ?
e) Jakie aspekty wyników nauczania przedmiotów przyrodniczych są ocenia za pomocą egzaminów i w jaki sposób?

Zebrane informacje mają służyć określeniu podstawowych kierunków metodologicznych systemu egzaminacyjnego.

11) wnioski- zawierające odpowiedzi pytania:
- Czym polska podstawa programowa różni się od jej odpowiedników w wybranych krajach?
- Czy konstrukcja polskiej podstawy programowej: określone cele kształcenia, zakres treści, posługiwanie się zapisami w formie operacyjnej, stopień szczegółowości itp. znajdują odpowiedniki w zapisach podstaw innych krajów?
12) Źródła- należy określić wszystkie dokumenty źródłowe z jakich korzystał Wykonawca w celu sporządzenia raportu końcowego w tym dokonania analiz porównawczych.
Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu raport w wersji elektronicznej, w formacie zgodnym z MSWord 2007 oraz w formie wydruku.
Wykonawca jest zobowiązany sporządzić raport i analizę porównawczą w języku polskim.
Do raportu zostaną wykonawca załącza w wersji elektronicznej wszystkie dokumenty będące przedmiotem analizy w tym dokumenty w językach oryginalnych, tłumaczenia dokonane w celu realizacji opisu przedmiotu zamówienia, opinie ekspertów.
Wykonawca zobowiązany jest do określenia źródeł z jakich korzystał przy dokonaniu analizy porównawczej lub sporządzeniu raportu.
W przypadku gdy w treści raportu bądź analizy wystąpią zapożyczenia bądź cytaty Wykonawca jest zobowiązany do podania szczegółowych odnośników do cytowanych w analizie źródeł.

Przedmiot zamówienia będzie realizowany w 3 etapach:

a) analiza porównawcza podstaw programowych z 3 trzech pierwszych krajów: Anglia, Francja, Finlandia (przygotowanie ostatecznego szablonu-scenariusza analizy porównawczej podstawy programowej oraz wykonanie analizy podstaw programowych w tych krajach) i przedstawienie raportu cząstkowego z tego etapu badania sporządzonego wg struktury i formy określonej dla raportu końcowego - termin realizacji I etapu: 70 dni od dnia podpisania umowy.;

Ostateczne szablony-scenariusze analiz porównawczych podstaw programowych podlegają akceptacji Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji ostatecznych szablonów-scenariuszy analiz porównawczych podstaw programowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w przedłożonym przez Wykonawcę szablonie lub scenariuszu. Zmiany zostaną przekazane przez Zamawiającego w terminie 5 dni od dnia przekazania przez Wykonawcę w-w dokumentów. W przypadku, w którym, w ocenie Wykonawcy, uwzględnienie ww. zmian przynajmniej utrudniałoby realizację przedmiotu zamówienia, Wykonawca - na piśmie - zwróci uwagę Zamawiającemu na konsekwencje uwzględnienia jego wskazówek. Jeżeli Zamawiający potwierdzi wolę uwzględnienia jego zmian, Wykonawca dostosuje się do nich¬¬.
b) analiza porównawcza podstaw programowych obowiązujących w pozostałych krajach (przygotowanie ostatecznych szablonów-scenariuszy analizy porównawczej podstawy programowej oraz wykonanie analiz podstaw programowych w tych krajach) i przedstawienie raportu cząstkowego z tego etapu badania sporządzonego wg struktury i formy określonej dla raportu końcowego - termin realizacji II etapu: do dnia 30 kwietnia 2011 r. Zapisy dotyczące zatwierdzenia szablonów-scenariuszy określone w pkt a) stosuje się odpowiednio.

c) Przedstawienie raportu końcowego - termin realizacji III etapu: do dnia 30.05.2011r.

Wykonawca załączy do oferty wstępną wersję szablonu lub scenariusza analizy porównawczej podstawy programowej sporządzonego odrębnie dla poszczególnych krajów- 8 szablonów lub scenariuszy, które będą zawierać co najmniej:
-opis metodologii wykorzystywanej w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia i jej powiązanie z celami i pytaniami badawczymi wraz z uzasadnieniem wybranej metodologii;
-określenie źródeł, które zostaną wykorzystane w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wraz z uzasadnieniem celowości ich wykorzystania;
-harmonogram planowanych działań w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za realizację przedmiotu zamówienia w trzech transzach:
1. Za zrealizowanie I etapu przedmiotu zamówienia: 60% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie;
2. Za zrealizowanie II etapu przedmiotu zamówienia: 30% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie;
3. Za zrealizowanie III etapu przedmiotu zamówienia: 10% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie.
Przedmiot zamówienia jest określony we Wspólnym Słowniku Zamówień jako:
73110000-6 Usługi badawcze
79131000-1 Usługi w zakresie dokumentów

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 251147

Data publikacji: 2010-09-14

Nazwa: Instytut Badań Edukacyjnych

Ulica: ul. Górczewska 8

Numer domu: 8

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 01-180

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 22 241 71 00

Numer faxu: 22 241 41 11

Adres strony internetowej: www.ibe.edu.pl/bip

Regon: 00017823500000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Analiza porównawcza podstaw programowych obowiązujących w roku szkolnym 2010-2011 w wybranych krajach europejskich z polską podstawą programową obowiązującą na poziomie gimnazjum

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na rzecz Instytutu Badań Edukacyjnych analizy porównawczej podstaw programowych obowiązujących w roku szkolnym 2010-2011 w wybranych krajach europejskich z polską podstawą programową obowiązującą na poziomie gimnazjum. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w ramach projektu Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty.
Definicje:
analiza porównawcza - porównanie podstawy programowej obowiązującej na terenie danego kraju z polską podstawą programową sporządzone w formie tabelarycznej w celu określenia podobieństw i różnic podstaw programowych.
etap nauczania niższej szkoły średniej (ISCED2) - Poziom 2 - Kształcenie średnie (niższy poziom) lub drugi etap edukacji podstawowej wg .Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Kształcenia (International Standard Classification of Education)- w Polsce gimnazjum;
podstawa programowa (PP) - oficjalny dokument określające tak zwane core curriculum, school curriculum lub curricula;
polska podstawa programowa - podstawa programowa wprowadzona rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17;
raport końcowy - dokument podsumowujący realizację analizy porównawczej zawierający zestawienie analiz porównawczych wraz z wnioskami oraz spisem dokumentów na podstawie których dokonano analizy wraz z załączeniem ich treści.
wykładnia przepisów dotyczących podstaw programowych- sylabusy, standardy egzaminacyjne i inne dokumenty określające sposób implementacji podstawy programowej obowiązujące na poziomie narodowym (ogólnokrajowym);
Wykonawca zobowiązany jest dokonać analizy porównawczej francuskiej, angielskiej, holenderskiej, estońskiej, hiszpańskiej, fińskiej, czeskiej i norweskiej podstawy programowej wraz z dokumentami zawierającymi wykładnie przepisów dotyczących tych podstaw w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, geografia lub zintegrowanych przedmiotów przyrodniczych, tzw. science) na etapie nauczania niższej szkoły średniej (ISCED2) odpowiadającej polskiemu gimnazjum oraz sporządzić raport końcowy zawierający porównanie podstaw programowych wg następującej struktury:
1) Status podstawy programowej;

a) Jaką rangę prawną ma dokument podstawy?
b) Jakie jest jego umiejscowienie w systemie edukacyjnym kraju?
c) Czy wymagane są okresowe aktualizacje dokumentu podstawy?
d) Czy istnieją dodatkowe akty prawne regulujące działanie podstawy programowej -akty ustanawiające podstawę, akty wykonawcze, oficjalne wykładnie prawa (jeżeli tak, należy je wymienić)

2) Budowa dokumentu (struktura) podstawy programowej;.

a) Z jakich działów składa się dokument?,
b) Jak uporządkowana jest treść?

3) Ponad przedmiotowe cele kształcenia ogólnego dotyczące poziomu ISCED2;

Wymienić jeśli są i odnieść do celów polskiej podstawy programowej -wg załącznika 4. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17;

4) Ponad przedmiotowe umiejętności uczniów zdobywane podczas kształcenia ogólnego dotyczące poziomu ISCED2

Wymienić jeśli są i odnieść do celów polskiej podstawy programowej -wg załącznika 4. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Dz.U. z 2009r. nr 4, poz. 17;

5) Przedmioty przyrodnicze na etapie nauczania ISCED2

a) Które przedmioty są obowiązkowe, które fakultatywne dla uczniów?
b) Czy są obowiązujące poziomy podstawowy i rozszerzony?

6) Ilość godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej z poszczególnych przedmiotów na etapie nauczania ISCED2

a) Liczba jednostek lekcyjnych obowiązujących dla poszczególnych przedmiotów przyrodniczych?
b) Stosunek liczby jednostek lekcyjnych przeznaczonych na nauczanie przedmiotów przyrodniczych do ogólnej liczby jednostek lekcyjnych.

7) Przedmiotowe cele kształcenia-wymagania ogólne

a) Sposób ujęcia przedmiotowych celów kształcenia;
b) Jakie są cele kształcenia?

8) Przedmiotowe treści nauczania-wymagania szczegółowe

a) Sposób ujęcia oraz zakres treści. Stopień szczegółowości.

9) Wymagany sposób realizacji podstawy programowej:

a) Czy i w jakim stopniu podstawa programowa zaleca lub nakazuje stosowanie w nauczaniu następujących metod:

- formułowanie problemów językiem naukowym (z zastosowaniem terminologii naukowej);
- udział w dyskusjach dotyczących:
- roli nauki w społeczeństwie i życiu codziennym,
- o sposobach zdobywani informacji i wiedzy przyrodniczej,
- roli eksperymentów naukowych;
- praca z eksperymentem:
- demonstracje nauczyciela,
- prowadzenie eksperymentu zgodnie z podaną procedurą,
- samodzielne planowanie eksperymentu w odpowiedzi na problem badawczy,
- weryfikowanie praw naukowych poprzez eksperyment,
- formułowanie i testowanie hipotez,
- prezentowanie wykonanych doświadczeń i ich wyników;
- korzystanie z danych naukowych:
- poszukiwanie informacji i dokumentów na zadany temat,
- wyszukiwanie danych w obrębie tekstu,
- podsumowanie informacji o zadanym temacie,
- prezentacja zebranych informacji;
- praca z nowoczesnymi technologiami:
- rejestrowanie i prezentacja danych podczas prowadzonego badania,
- symulacje,
- wyszukiwanie informacji w Internecie,
- współpraca i komunikacja z innymi uczniami;
- wizyty w muzeach, laboratoriach badawczych i zakładach przemysłowych;
- praca w terenie;
- praca badawcza metodą projektu;
- inne (jakie?).

10) Wymagania i etapy egzaminacyjne

a) Na jakich etapach (np. wiek ucznia) jest prowadzone ocenianie zewnętrzne z przedmiotów przyrodniczych?
b) Które etapy i egzaminy z jakich przedmiotów przyrodniczych są obligatoryjne-fakultatywne? Jakie są formuły oceniania zewnętrznego?
c) Czy i w jakim stopniu sprawdzane są umiejętności rozumowania w naukach przyrodniczych?
d) Jakie są sposoby oceniania poziomu uzyskanych wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej ?
e) Jakie aspekty wyników nauczania przedmiotów przyrodniczych są ocenia za pomocą egzaminów i w jaki sposób?

Zebrane informacje mają służyć określeniu podstawowych kierunków metodologicznych systemu egzaminacyjnego.

11) wnioski- zawierające odpowiedzi pytania:
- Czym polska podstawa programowa różni się od jej odpowiedników w wybranych krajach?
- Czy konstrukcja polskiej podstawy programowej: określone cele kształcenia, zakres treści, posługiwanie się zapisami w formie operacyjnej, stopień szczegółowości itp. znajdują odpowiedniki w zapisach podstaw innych krajów?
12) Źródła- należy określić wszystkie dokumenty źródłowe z jakich korzystał Wykonawca w celu sporządzenia raportu końcowego w tym dokonania analiz porównawczych.
Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu raport w wersji elektronicznej, w formacie zgodnym z MSWord 2007 oraz w formie wydruku.
Wykonawca jest zobowiązany sporządzić raport i analizę porównawczą w języku polskim.
Do raportu zostaną wykonawca załącza w wersji elektronicznej wszystkie dokumenty będące przedmiotem analizy w tym dokumenty w językach oryginalnych, tłumaczenia dokonane w celu realizacji opisu przedmiotu zamówienia, opinie ekspertów.
Wykonawca zobowiązany jest do określenia źródeł z jakich korzystał przy dokonaniu analizy porównawczej lub sporządzeniu raportu.
W przypadku gdy w treści raportu bądź analizy wystąpią zapożyczenia bądź cytaty Wykonawca jest zobowiązany do podania szczegółowych odnośników do cytowanych w analizie źródeł.

Przedmiot zamówienia będzie realizowany w 3 etapach:

a) analiza porównawcza podstaw programowych z 3 trzech pierwszych krajów: Anglia, Francja, Finlandia (przygotowanie ostatecznego szablonu-scenariusza analizy porównawczej podstawy programowej oraz wykonanie analizy podstaw programowych w tych krajach) i przedstawienie raportu cząstkowego z tego etapu badania sporządzonego wg struktury i formy określonej dla raportu końcowego - termin realizacji I etapu: 70 dni od dnia podpisania umowy.;

Ostateczne szablony-scenariusze analiz porównawczych podstaw programowych podlegają akceptacji Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji ostatecznych szablonów-scenariuszy analiz porównawczych podstaw programowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w przedłożonym przez Wykonawcę szablonie lub scenariuszu. Zmiany zostaną przekazane przez Zamawiającego w terminie 5 dni od dnia przekazania przez Wykonawcę w-w dokumentów. W przypadku, w którym, w ocenie Wykonawcy, uwzględnienie ww. zmian przynajmniej utrudniałoby realizację przedmiotu zamówienia, Wykonawca - na piśmie - zwróci uwagę Zamawiającemu na konsekwencje uwzględnienia jego wskazówek. Jeżeli Zamawiający potwierdzi wolę uwzględnienia jego zmian, Wykonawca dostosuje się do nich¬¬.
b) analiza porównawcza podstaw programowych obowiązujących w pozostałych krajach (przygotowanie ostatecznych szablonów-scenariuszy analizy porównawczej podstawy programowej oraz wykonanie analiz podstaw programowych w tych krajach) i przedstawienie raportu cząstkowego z tego etapu badania sporządzonego wg struktury i formy określonej dla raportu końcowego - termin realizacji II etapu: do dnia 30 kwietnia 2011 r. Zapisy dotyczące zatwierdzenia szablonów-scenariuszy określone w pkt a) stosuje się odpowiednio.

c) Przedstawienie raportu końcowego - termin realizacji III etapu: do dnia 30.05.2011r.

Wykonawca załączy do oferty wstępną wersję szablonu lub scenariusza analizy porównawczej podstawy programowej sporządzonego odrębnie dla poszczególnych krajów- 8 szablonów lub scenariuszy, które będą zawierać co najmniej:
-opis metodologii wykorzystywanej w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia i jej powiązanie z celami i pytaniami badawczymi wraz z uzasadnieniem wybranej metodologii;
-określenie źródeł, które zostaną wykorzystane w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wraz z uzasadnieniem celowości ich wykorzystania;
-harmonogram planowanych działań w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za realizację przedmiotu zamówienia w trzech transzach:
1. Za zrealizowanie I etapu przedmiotu zamówienia: 60% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie;
2. Za zrealizowanie II etapu przedmiotu zamówienia: 30% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie;
3. Za zrealizowanie III etapu przedmiotu zamówienia: 10% wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w ofercie.
Przedmiot zamówienia jest określony we Wspólnym Słowniku Zamówień jako:
73110000-6 Usługi badawcze
79131000-1 Usługi w zakresie dokumentów

Kody CPV:
731100006 (Usługi badawcze)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
791310001 (Usługi w zakresie dokumentów)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 30/05/2011

Zaliczka: Nie

Wiedza i doświadczenie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj. posiadają doświadczenie w zakresie: analizy porównawczej tzn. wykażą zrealizowanie a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywanie w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 2 usług w zakresie przeprowadzenia badań w zakresie analiz edukacyjnych lub prawnych lub społecznych lub przeprowadzonych w ramach innych dziedzin naukowych, o łącznej wartości nie mniejszej niż 100 000 PLN brutto w tym co najmniej 1 usługa na kwotę nie mniejszą niż 50 000 PLN brutto wraz z załączeniem do każdej wykazanej usługi dokumentu potwierdzającego ich należyte wykonanie.

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 3: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 4: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 5: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 6: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 w-w ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmian treści zawartej umowy w następujących okolicznościach:
zmiana ceny na wniosek Wykonawcy w związku ze wzrostem stawki podatku od towarów i usług VAT.

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.ibe.edu.pl/bip

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Instytut Badań Edukacyjnych
ul. Górczewska 8
01-180 Warszawa

Data składania wniosków, ofert: 24/09/2010

Godzina składania wniosków, ofert: 14:00

Miejsce składania:
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Sekretariacie Zamawiającego - ul. Górczewska 8, Warszawa, pokój nr 79

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektu: Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego - współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III-Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.1- Modernizacja systemu nadzoru i zarządzania w oświacie, 3.1.1- Tworzenie warunków do monitorowania ewaluacji i badań systemu oświaty.

Czy unieważnienie postępowania: Tak

Podobne przetargi

22345 / 2012-01-25 - Uczelnia publiczna

Politechnika Warszawska Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
WEiTI/274/BZP/2011/1033 Opracowanie alternatywnych algorytmów wyznaczania punktu startowego procedury pomiarowej i algorytmów obliczeniowych współczynnika TEWL

494476 / 2013-12-02 - Inny: Instytut Badawczy

Instytut Przemysłu Organicznego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa wykonania badań aplikacyjnych otrzymywania stałego paliwa rakietowego na bazie kauczuku HTPB wytwarzanego w skali laboratoryjnej i wielkolaboratoryjnej.

216749 / 2012-10-11 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Ochrony Åšrodowiska - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie opinii prawnej w postaci dwóch ekspertyz z podziałem na dwie części na potrzeby projektu Wsparcie funkcjonowania sieci organów środowiskowych i instytucji zarządzających funduszami unijnymi Partnerstwo: Środowisko dla Rozwoju oraz Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska jako koordynatora działań sieci.

110981 / 2011-04-08 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przygotowanie i zrealizowanie programu badań na Zalewie Wiślanym w roku 2011, polegającego na ocenie stanu zasobów ryb, ze szczególnym uwzględnieniem populacji leszcza i sandacza oraz sporządzenie i dostarczenie do siedziby Zamawiającego raportu z realizacji programu badań

222336 / 2015-08-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Mazowieckie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Opracowanie raportu pn. Dobre praktyki w zakresie badań diagnostycznych i monitorowania inteligentnej specjalizacji w Polsce i na świecie w ramach projektu Budowa systemu monitoringu i podstaw ewaluacji wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji dla Mazowsza

25303 / 2010-02-05 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania ewaluacyjnego pt. Ocena systemu zarządzania i monitorowania projektów indywidualnych

158342 / 2011-06-15 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania ewaluacyjnego pt. Ocena korzyści uzyskiwanych przez Państwa UE-15 w wyniku realizacji polityki spójności w krajach Grupy Wyszehradzkiej

56085 / 2013-04-12 - Uczelnia publiczna

Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wynagrodzenie członka zespołu projektu badawczego w ramach realizacji projektu strategicznego Opracowanie metod i wykonanie analiz bezpieczeństwa w reaktorach jądrowych przy zaburzeniach w odbiorze ciepła i w warunkach ciężkich awarii..

384902 / 2013-09-23 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie ekspertyzy pt: Analiza zróżnicowania branżowego beneficjentów Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka wraz z aktualizacją interaktywnej mapy projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka

123245 / 2012-06-04 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie analizy wpływu stosowania kwalifikowanego materiału siewnego na konkurencyjność produkcji roślinnej

55949 / 2013-04-12 - Uczelnia publiczna

Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wynagrodzenie Kierownika projektu badawczego w ramach realizacji projektu strategicznego Opracowanie metod i wykonanie analiz bezpieczeństwa w reaktorach jądrowych przy zaburzeniach w odbiorze ciepła i w warunkach ciężkich awarii.

68933 / 2016-06-03 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Kultury i Dzidzictwa Narodowego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa polegająca na wykonaniu badania ewaluacyjnego pn.: Ocena wpływu wdrażanych projektów na osiągnięcie celów Programu Konserwacja i rewitalizacja dziedzictwa kulturowego finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2009-2014.

121630 / 2015-05-22 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania ewaluacyjnego pt. Wpływ polityki spójności na rozwój przygranicznej i ponadnarodowej współpracy terytorialnej polskich regionów w perspektywie 2007-2013.

389032 / 2009-11-09 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania ewaluacyjnego pt. Ocena systemu realizacji polityki spójności w Polsce w ramach perspektywy 2004 - 2006