Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

71036 / 2014-03-04 - Administracja samorzÄ…dowa / Miasto ZÄ…bki (ZÄ…bki)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 71036

Data publikacji: 2014-03-04

Nazwa: Miasto Ząbki

Ulica: ul. Wojska Polskiego 10

Numer domu: 10

Miejscowość: Ząbki

Kod pocztowy: 05-091

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 22 5109700

Numer faxu: 22 5109888

Adres strony internetowej: www.zabki.pl

Regon: 00052728500000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZP/271/05/2014 - usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego wykonywanego w ramach lokalnego transportu zbiorowego - komunikacji miejskiej organizowanej przez Miasto Ząbki na linii komunikacyjnej /Ząbki-2/ - zamówienie dodatkowe

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Przewoźnika usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego wykonywanego w ramach lokalnego transportu zbiorowego - komunikacji miejskiej organizowanej przez Miasto Ząbki na linii komunikacyjnej Ząbki-2 (zwanej dalej linią) Centrum Handlowe Marki - obszar miasta Ząbki - rejon stacji kolejowej Warszawa Rembertów, mającej charakter zamkniętej pętli z jednym punktem krańcowania (pętlą) przy Centrum Handlowym Marki.
2.Trasa linii Zabki-2 ma długość ok. 22,4 km i następujący przebieg : Miasto Marki - Centrum Handlowe Marki (pętla); Miasto Ząbki - ul Wolności, ul 11 Listopada, ul. Wojska Polskiego, ul. Leszyckiego (lub ul. Sobieskiego) ul. Batorego, ul. Piłsudskiego, ul. Powstańców, Miasto Warszawa ul. Żołnierska, ul. Czwartaków, ul. Paderewskiego, ul. gen. Chruściela Montera, rejon stacji kolejowej Rembertów, ul. Paderewskiego, ul Czwartaków, ulica Żołnierska, Miasto Ząbki: ul. Powstańców, ul. Piłsudskiego, ul. Batorego, ul. Leszyckiego (lub ul. Sobieskiego), ul Wojska Polskiego, ul. 11 Listopada, ul. Wolności, Miasto Marki - Centrum Handlowe Marki(pętla). Ze względu na czasowe zmiany organizacji ruchu trasa może czasowo przebiegać ul. Sobieskiego zamiast wyłączoną z ruchu ul. Leszyckiego.
3.Linia komunikacyjna powinna być obsługiwana przez Przewoźnika w dni robocze zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego rozkładem jazdy oraz zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe i ustawy z 16 grudnia 2010 o publicznym transporcie zbiorowym, przepisami porządkowymi dotyczącymi przewozów określonymi uchwałą Rady Miasta Ząbki oraz regulaminem przewozu określonym zarządzeniem Burmistrza Miasta Ząbki.
4.Kursy linii Ząbki-2 mają być realizowane od 3 marca 2014 roku do 31 grudnia 2014 roku - przez 167 dni roboczych z przerwą w okresie od 1 lipca 2014 do 31 sierpnia 2014 r. Jako dzień roboczy rozumie się dzień nie będący sobotą, niedzielą i dniem ustawowo wolnym od pracy.
5.Przewoźnik zobowiązany jest wykonać:
a) w okresie 3 marca 2014 - 30 czerwca 2014 r. tj. przez 82 dni robocze
7 kursów dziennie łącznie w w/w okresie 574 kursy tj. 12 858 km
b) w okresie od 01 września 2014 do 31 grudnia 2014 r. tj. przez 85 dni roboczych - 8 kursów dziennie łącznie w w/w okresie 680 kursów tj. 15 232 km.
Rozkład kursów w ciągu dnia określa rozkład jazdy stanowiący załącznik nr 1 do umowy.
6.Przewidywana liczba kilometrów w ramach wykonania przez Przewoźnika całości usługi, zgodnie z założeniami określonymi w ust. 2 - 5 wynosi 28 090 km.
7.Przewozy muszą być wykonywane autobusem dostosowanym do komunikacji miejskiej długości 12 m ±30 cm, pojemności minimum 90 pasażerów i wyprodukowanym nie wcześniej niż w 2007 r. Szczegółowe wymagania dot. taboru określa załącznik nr 2 do umowy.

Kody CPV:
601120006 (Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Chełmońskiego 33

Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki

Kod pocztowy: 05-825

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Data udzielenie zamówienia: 28/02/2014

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 173000,00

Cena wybranej oferty: 180056,90

Cena minimalna: 180056,90

Cena maksymalna: 180056,90

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
1) Uzasadnienie prawne:
Zamówienie może zostać zawarte w trybie art. 67. ust. 1 pkt. 5 ponieważ w przedmiotowym przypadku zachodzą następujące okoliczności.
a) Dotychczasowy wykonawca jest jedynym, który potwierdził możliwości techniczne i organizacyjne do zrealizowania niniejszego zamówienia dodatkowego zgodnie ze specyfikacją. Według przeprowadzonego rozpoznania możliwości zlecenia takich usług u przewoźników dysponujących taborem 12m dostosowanych do komunikacji miejskiej żaden nie zgłosił chęci i możliwości wykonania takiej usługi. Krótki okres tego zlecenia jest również mało atrakcyjny pod względem uwarunkowań gospodarczy. To potwierdziły dwa przetargi ZTM Warszawa na analogiczną usługę - świadczenie usługi przewozu 20 autobusami 12 m. w okresie od 1 marca 2014 r. do 31 grudnia 2014 r.. W pierwszym postępowaniu (nr 18/2013) złożona oferta przekraczała sumę jaką ZTM mógł przeznaczyć na obsługę linii, w powtórzonym postępowaniu (92/2013) nikt nie złożył oferty. Na podstawie przeprowadzonego rozpoznania można stwierdzić, że obecny przewoźnik PKS Grodzisk Mazowiecki Sp. z o.o. w Grodzisku Mazowieckim przy istniejących uwarunkowaniach gospodarczo organizacyjnych jest jedynym podmiotem, który może podjąć świadczenia dodatkowej usługi przewozu na linii Ząbki-2 na wymaganych przez zamawiającego warunkach (wielkość i pojemność taboru, termin świadczenia usługi).
b) Przeciążenie linii Ząbki-2 jest czynnikiem obiektywnym uniemożliwiającym przewoźnikowi prawidłową realizację umowy na zamówienia podstawowe. W szczególności - opóźnienie w realizacji rozkładu jazdy wynikające z wydłużonego czasu wymiany pasażerów, brak możliwości zachowania norm jakościowych oraz innych obowiązków określonych w umowie np. kontrolę wszystkich pasażerów wsiadających przednimi drzwiami. Przy dużym tłoku realizacja wymiany tylko przednimi drzwiami nie jest w praktyce wykonalna powoduje jeszcze większy dyskomfort podróży, zwiększa opóźnienia oraz wywołuje agresję werbalną pasażerów w stosunku do kierowcy.
c) Zlecenie wykonanie dodatkowych kursów linii Ząbki-2 drugiemu przewoźnikowi będzie wiązało się z poniesieniem niewspółmiernie dużych koszów, ponieważ będzie wymagać od Urzędu Miasta Ząbki podjęcia działań w zakresie zorganizowania służby dyżurnej koordynującej i kontrolującej wykonywanie usług na tej samej linii przez dwa różne podmioty w szczególności w sytuacji wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń na trasie (awarii, wypadku, korków wywołanych robotami drogowymi). Brak takiej służby uniemożliwi utrzymanie wysokiej jakości usług oraz właściwe identyfikowanie zdarzeń za które powinny zostać właściwemu z podmiotów naliczone kary. Ponieważ linia kursuje również poza godzinami pracy urzędu oznacza minimum jeden dodatkowy etat lub umowa cywilno-prawna, finansowanie pracy w godzinach ponadnormatywnych oraz koszty związane z zapewnieniem środków transportu i łączności (samochód służbowy lub ryczałt, telefon komórkowy). Są to koszty niewspółmiernie wysokie w stosunku do wartości umowy dodatkowej. W przypadku powierzenia usługi dodatkowej - obsługi czwartej brygady linii Ząbki-2 dotychczasowemu przewoźnikowi kwestie koordynacji pracy brygad będą w gestii służb dyspozytorskich tego przewoźnika. Zapewni to dużą elastyczność w niwelowaniu uciążliwości zdarzeń na trasie dla pasażerów. Będzie jednoznacznie określony adresat wszystkich skarg pasażerów na nieprawidłowości powstałe podczas usługi przewozu.

2) Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający przygotowując zamówienie podstawowe nie był w stanie przewidzieć gwałtownego wzrostu popytu na usługi przewozu. Zamawiający nie dysponuje danymi co do terminów oddawania poszczególnych inwestycji mieszkaniowych do użytkowania, informacji o sprzedaży mieszkań i tempie ich zasiedlania w rejonie obsługiwanym przez linię Ząbki-2, zwłaszcza, że nowi mieszkańcy notorycznie nie wywiązują się z obowiązku meldunkowego. Zasiedlanie nowych osiedli wielorodzinnych jest podstawowym czynnikiem kształtujący popyt na usługi przewozowe. Dlatego w ramach zamówienia podstawowego zakontraktowano usługi przewozowe na linii Ząbki-2 na poziomie z 2013 roku tj. 3 brygady kursujące w godzinach szczytu tabor o pojemności min. 60 osób.
Dopiero po rozpoczęciu świadczenia usługi przez nowego przewoźnika okazało się, że usługi przewozowe zakontraktowane w zamówieniu podstawowym na 2014 r. są niewystarczające do prawidłowej obsługi komunikacyjnej obszaru (rejonu ul. Powstańców). Do urzędu miasta Ząbki zaczęły spływać skargi, że mieszkańcy nie są w stanie wsiąść do autobusów, że w pojazdach panuje zatłoczenie, dochodzi o niebezpiecznych sytuacji np. wyłamanie drzwi z prowadnic, czy omdlenia. Warunki przewozu panujące na linii Ząbki -2 wywołane tłokiem sprawiają, że przewoźnik nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego bezpieczeństwa i komfortu przewożonym pasażerom oraz nie jest w stanie prawidłowo realizować umowy na zamówienie podstawowe. W związku z tym istnieje konieczność poprawy warunków świadczenia usługi publicznej - lokalnego transportu zbiorowego - komunikacji miejskiej na linii Ząbki-2 poprzez zwiększenie liczby pojazdów -obsługujących linię o dodatkowy autobus, ponadto potok pasażerów wskazuje konieczność użycia na dodatkowej brygadzie taboru typu MAXI - (długości 12 m) i pojemności min 90 pasażerów. Ze względu na zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego taboru i jakości usługi autobus powinien być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2007 r. (wymóg zgodny z zamówieniem podstawowym). Konieczność zwiększenia obsługi linii nie występuje w okresie wakacyjnym dlatego przyjęto taki okres świadczenia usługi, aby jak najbardziej efektywnie wykorzystać środki budżetu miasta tj. z pominięciem miesięcy lipiec i sierpień.

Podobne przetargi

247939 / 2013-11-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Przysuska Administracja Oświaty w Przysusze - Przysucha (mazowieckie)
CPV: 601120006 (Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego)
Dowóz uczniów do szkół i ze szkół prowadzonych przez Gminę i Miasto Przysucha w roku 2014

221690 / 2010-07-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Burmistrz Miasta i Gminy Ożarów Mazowiecki - Ożarów Mazowiecki (mazowieckie)
CPV: 601120006 (Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego)
Dowóz dzieci z terenu gminy Ożarów Mazowiecki w celu realizacji obowiązku szkolnego do Szkół Podstawowych i Gimnazjów oraz na pływalnię i zawody sportowe

317122 / 2015-11-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Pomiechówek - Pomiechówek (mazowieckie)
CPV: 601120006 (Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego)
Zamówienie uzupełniające do zamówienia podstawowego pn. Wykonywanie przewozu pasażerskiego w gminie Pomiechówek w ramach regularnej zbiorowej komunikacji publicznej

258880 / 2012-07-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina SÅ‚upno - SÅ‚upno (mazowieckie)
CPV: 601120006 (Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego)
Dowóz dzieci i młodzieży do szkół na terenie gminy Słupno w roku szkolnym 2012-2013, 2013-2014 i 2014-2015

272592 / 2011-09-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Samorządowy Zespół Oświatowo-Wychowawczy - Stanisławów (mazowieckie)
CPV: 601120006 (Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego)
Dowożenie uczniów do Zespołu Szkolnego w Stanisławowie, Gimnazjum w Stanisławowie oraz Zespołu Szkół w Pustelniku w roku szkolnym 2011/2012

225096 / 2015-08-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina SÅ‚upno - SÅ‚upno (mazowieckie)
CPV: 601120006 (Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego)
Dowóz dzieci i młodzieży do szkół na terenie gminy Słupno w roku szkolnym 2015-2016, 2016-2017 i 2017-2018.

165779 / 2014-07-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Burmistrz Miasta i Gminy Ożarów Mazowiecki - Ożarów Mazowiecki (mazowieckie)
CPV: 601120006 (Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego)
Świadczenie usług w zakresie lokalnego transportu zbiorowego osób na terenie Gminy Ożarów Mazowiecki za częściową odpłatnością Gminy Ożarów Mazowiecki

1307 / 2011-01-03 - Inny: jednostka budżetowa

ZarzÄ…d Transportu Miejskiego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 601120006 (Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego)
Świadczenie usługi przewozu regularnego wykonywanej w ramach lokalnego transportu zbiorowego na linii autobusowej funkcjonującej w ramach systemu komunikacji miejskiej łączącego obszar Gminy Wieliszew z Warszawą.

350527 / 2008-12-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Samorządowy Zespół Oświatowo-Wychowawczy - Stanisławów (mazowieckie)
CPV: 601120006 (Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego)
Dowożenie uczniów do Zespołu Szkolnego w Stanisławowie, Gimnazjum w Stanisławowie oraz Zespołu Szkół w Pustelniku

68768 / 2011-04-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Burmistrz Miasta i Gminy Ożarów Mazowiecki - Ożarów Mazowiecki (mazowieckie)
CPV: 601120006 (Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego)
Świadczenie usług w zakresie lokalnego transportu zbiorowego osób na terenie Miasta i Gminy Ożarów Mazowiecki za częściową odpłatnością Gminy Ożarów Mazowiecki