Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

149968 / 2014-05-05 - Uczelnia publiczna / Warszawski Uniwersytet Medyczny (Warszawa)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 149968

Data publikacji: 2014-05-05

Nazwa: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Ulica: ul. Żwirki i Wigury 61

Numer domu: 61

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-091

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 22 5720366

Numer faxu: 22 5720363

Adres strony internetowej: www.wum.edu.pl

Regon: 00028891700000

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie dodatkowych robót budowlanych niezbędnych dla prawidłowego wykonania inwestycji pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dodatkowych robót budowlano-montażowych wykraczających poza zakres określony umową nr AEZ/365/S-231/11/273/2012 z dnia 15.05.2012r., zawartą z Generalnym Wykonawcą tj. z Konsorcjum: WARBUD S.A., Al. Jerozolimskie 162 A, 02-342 Warszawa; IMTECH Polska Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa; QUMAK S.A., Al. Jerozolimskie 136, 02-305 Warszawa WARBUD pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, w obrębie architektury robót sanitarnych: w tym gazów medycznych, klimatyzacji, wentylacji, chłodu, instalacji niskoprądowych, w związku ze zmianą funkcji medycznych poszczególnych pomieszczeń zgodnie z uzasadnieniem zawartym poniżej.

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: i;

zamowienie_pprawna: art. 67 ust. 1 pkt 5

zamowienie_uzasadnienie:
Od kwietnia 2009r. Warszawski Uniwersytet Medyczny, zwany dalej Zamawiającym realizuje inwestycję pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, finansowaną ze środków budżetu państwa. Podstawą opracowania dokumentacji projektowej dla tej inwestycji, wykonanej przez OPEN ARCHITEKCI Sp. z o.o., ul. Pilicka 27/1, 02-613 Warszawa, był Program funkcjonalno-użytkowy dla inwestycji Szpital Pediatryczny WUM z parkingiem wielopoziomowym na terenie Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, sporządzony w oparciu o program funkcjonalny, określony w dokumencie pn. Modernizacja Bazy Klinicznej. Budowa Nowego Szpitala Pediatrycznego, zwanym dalej Programem medycznym w ostatecznej wersji, zatwierdzonym w kwietniu 2009r. W dniu 15 maja 2012r. po wykonaniu dokumentacji projektowej, a także wykonaniu przygotowawczych robót budowlanych dla niniejszej Inwestycji, Zamawiający w wyniku rozstrzygnięcia przetargu w trybie ustawy Pzp, zawarł umowę o roboty budowlane z konsorcjum firm: WARBUD Spółka Akcyjna, 02-342 Warszawa, Al. Jerozolimskie 162 A, IMTECH Polska Sp. z o.o. 02-342 Warszawa, Al. Jerozolimskie 162, QUMAK-SEKOM Spółka Akcyjna, 00-807 Warszawa Al. Jerozolimskie 94, zwanych dalej Generalnym Wykonawcą. Z perspektywy upływu czterech lat, okazało się, iż koniecznym jest wprowadzenie zmian do Programu medycznego w niżej wskazanych jednostkach Szpitala Pediatrycznego oraz w konsekwencji, w oparciu o projekt zamienny, wykonanie robót budowlanych zamiennych, a także dodatkowych - wykraczających poza przedmiot umowy zawartej z Generalnym Wykonawcą. Zmiany Programu medycznego dotyczą uzasadnionej konieczności: 1) wyodrębnienia w Zakładzie Radiologii Pediatrycznej oraz zaprojektowania dodatkowej pracowni tomografii komputerowej, 2) rozszerzenia zakresu medycznego kliniki Neurotraumatologii o Traumatologię z Pododdziałem Okulistyki oraz powołanie Kliniki Neurologii. Wprowadzone do Programu Medycznego zmiany, wymusiły w konsekwencji konieczność przeorganizowania poszczególnych jednostek m.in. poprzez utworzenie Kliniki Neurologii w miejscu Kliniki Nefrologii oraz Kliniki Traumatologii i Neurotraumatologii z Pododdziałem Okulistyki w miejscu Kliniki Kardiochirurgii, która została przeniesiona w miejsce pierwotnie zaprojektowanej Kliniki Neurotraumatologii. Należy wskazać, że Inwestor, który jest uczelnią medyczną musi reagować na dane epidemiologiczne. W ostatnich kilku latach zaburzenia neurorozwojowe u dzieci stały się istotnym problemem społecznym, który wymaga podjęcia natychmiastowych działań. Z tego też względu w 2012r. w Samodzielnym Publicznym Dziecięcym Szpitalu Klinicznym WUM, przenoszonym do nowej inwestycji, utworzona została Klinika Neurologii. Nowopowstała Klinika została utworzona już po wykonaniu dokumentacji projektowej w 2012r. i z tego powodu pierwotna dokumentacja projektowa nie objęła tego obszaru klinicznego swoim zakresem. Należało zatem dokonać przeprojektowania, tak aby w strukturach nowopowstającego szpitala znaleźć dla niej miejsce. W konsekwencji doprowadziło to do konieczności zmian budowlanych. Decyzja o utworzeniu Kliniki Traumatologii, Neurotraumatologii z Pododdziałem Okulistyki wynika z konieczności stworzenia Szpitalnego Oddziału Ratunkowego dla dzieci po lewej stronie Wisły, która łączyłaby ww. dziedziny. W związku ze specyfiką ww. jednostek oraz rosnącym zapotrzebowaniem na przeprowadzanie badań techniką neuroobrazowania, niezbędnym jest również uruchomienie drugiej pracowni CT, która zapewni niezaburzony dostęp do wysokospecjalistycznych badań diagnostycznych dla SOR, Oddziału Chirurgii oraz pozostałych jednostek Szpitala realizujących badania planowe. Myśląc perspektywicznie, należało również zadbać o gabinet stomatologiczny, który został przewidziany do wyodrębnienia w ramach powierzchni Poradni Endokrynologicznej. Zmiany w Klinice Położnictwa i Klinice Neonatologii podyktowane były prognozowanym zapotrzebowaniem na świadczenia związane z patologią ciąży oraz prewencją wad rozwojowych płodu. Powyższą tendencję potwierdza zaktualizowany w 2013r. Program kompleksowej diagnostyki i terapii wewnątrzmacicznej w profilaktyce następstw i powikłań wad rozwojowych i chorób płodu - jako element poprawy stanu zdrowia płodów i noworodków na lata 2009-2013. 3) wyodrębnienia sali wybudzeń oraz nadciśnienia w Pododdziale Przeszczepu Komórek Krwiotwórczych. Powyższe wynika ze zmiany przepisów w sprawie standardów postępowania medycznego w dziedzinie anestezjologii i intensywnej terapii dla podmiotów wykonujących działalność leczniczą (Rozporządzenie z 20 grudnia 2012 na podstawie art. 22 ust. 5 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej, 4) zaprojektowanie instalacji nadciśnienia w Pododdziale Intensywnego Nadzoru Onkologicznego. Powyższe podyktowane jest względami epidemiologicznymi oraz zmianą przepisów jw. Zasadność i konieczność zmian wprowadzonych do Programu medycznego potwierdził Minister Zdrowia Decyzją nr 2 z dnia 23 maja 2013r. sygnatura sprawy: MZ-BFI-327-8780- 27/KS/13), która skorygowała Decyzję Nr 1/6513 z dnia 22 czerwca 2009r. (MZ-BFI-221-6513-3/PP/09), w oparciu m.in. o Opinie: Marszałka Województwa Mazowieckiego z dnia 17 grudnia 2012r. sygn. pisma: ZD.I9041.120.2012.AJ, Wydziału Zdrowia Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie z dnia 5 lutego 2013r., sygn. pisma: WZ-IV.9612.1.193.2012.GT oraz Dyrektora Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego w Warszawie z dnia 16 stycznia 2013r. sygn. pisma: SLSz-075-132-3-JP/12/94436. W związku ze wskazaną powyżej Decyzją Ministra Zdrowia, podjętą w oparciu o dyspozycję zawartą art. 48 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, koniecznym było wykonanie projektu architektoniczno-wykonawczego zamiennego i kosztorysu różnicowego dla zmienionego Programu medycznego jw. Należy również wskazać, że bez uwzględnienia projektowanej zmiany Programu medycznego, niemożliwym byłoby zachowanie trzeciego stopnia referencyjności Szpitala Pediatrycznego, do którego zachowania Zamawiający jest zobligowany. Należy wskazać, że na gruncie zawartej umowy, za wynagrodzeniem ryczałtowym, Zamawiający przewidział szereg okoliczności umożliwiających zmianę umowy w zakresie wykonania robót budowlanych zamiennych, a także robót dodatkowych wykraczających poza przedmiot umowy pierwotnej, na podstawie odrębnej umowy m.in. w okolicznościach zmiany przepisów prawa, postępu technicznego, korzystnych z punkt widzenia ekonomiki eksploatacji obiektu, a także sposób rozliczenia tych robót w oparciu o czynniki cenotwórcze określone jako maksymalne w ofercie Generalnego Wykonawcy, z uwzględnieniem Katalogu cen jednostkowych robót i obiektów inwestycyjnych publikowanych przez BISTYP CONSULTTING oraz cen materiałów w oparciu SEKOCENBUD. Należy wskazać również że, roboty dodatkowe wykraczające poza przedmiot umowy, których zakres nie był możliwy do przewidzenia, w okolicznościach jw. dotyczą w szczególności obszaru architektury pomieszczeń Szpitala wraz z towarzyszącą infrastrukturą sieci niskoprądowych i sanitarnych, w tym gazów medycznych, wentylacji i innych instalacji niezbędnych dla prawidłowego wykonania postanowień umowy pierwotnej. Nie ma zatem możliwości technicznych, organizacyjnych i prawnych oddzielenia tego zamówienia (wykonania robót dodatkowych, wykraczających poza przedmiot umowy) od zamówienia podstawowego. W przypadku zaniechania tych robót na tym etapie inwestycji, zmiana funkcji medycznych w przyszłości wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów przebudowy Szpitala, w szczególności w zakresie instalacji i pozbawiłaby Zamawiającego praw z tytułu gwarancji i rękojmi za wady udzielonej przez Generalnego Wykonawcę. W świetle powyższego zachodzą okoliczności umożliwiające udzielenie zamówienia dodatkowego w oparciu o zaistnienie przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych, które uzależniają możliwość udzielenia zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy, od łącznego zaistnienia nw. okoliczności: zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, wartość zamówień dodatkowych nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, wykonanie zamówienia stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Należy również wskazać, iż Generalny Wykonawca, w związku z podjętą decyzja jw. w uzgodnieniu z Zamawiającym dokonał reorganizacji frontu robót, aby uwzględnić projektowane zmiany. Wartość zamówienia dodatkowego, ustalonego w poparciu o kosztorys inwestorski różnicowy stanowi 6,25 % wartości wynagrodzenia określonego w umowie pierwotnej.

Nazwa wykonawcy:
Konsorcjum:Partnerzy- IMTECH Polska Sp. z o.o. Al.Jerozolimskie162, 02-342Warszawa; QUMAK S.A. Al.Jerozolimskie136, 02-305Warszawa
Lider-WARBUD S.A.

Adres pocztowy wykonawcy: Al. Jerozolimskie 162A

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-342

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Kody CPV:
450000007 (Roboty budowlane)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
454500006 (Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
453112002 (Roboty w zakresie instalacji elektrycznych)

Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
453300009 (Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne)

Podobne przetargi

101313 / 2011-03-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Latowicz - Latowicz (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Przebudowa drogi w miejscowości Latowicz, ul. Grundowa - I etap.

159697 / 2015-11-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Bieżące utrzymanie mieszkaniowego zasobu m.st. Warszawy administrowanego przez ZGN w Dzielnicy Praga Północ w sprawności technicznej w zakresie branży ogólnobudowlanej: roboty dekarskie, blacharskie, murarskie, malarskie i drogowe w 2015 roku- teren Administracji Obsługi Mieszkańców Nr 4 i Nr 5. Oznaczenie sprawy: DNZP/3411/78/15

335476 / 2011-10-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejskie Biuro Finansów Oświaty m. st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie termomodernizacji budynku Zespołu Szkół Specjalnych przy ul.Kordeckiego 54 w Warszawie

331560 / 2014-10-07 - Podmiot prawa publicznego

KZB Legionowo Spółka z o.o. - Legionowo (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Bieżące naprawy oraz remonty ogólnobudowlane w budynkach komunalnych stanowiących własność Gminy Legionowo zarządzanych i administrowanych przez KZB Legionowo Spółka z o.o. a także na innych terenach, obiektach i urządzeniach KZB Legionowo Spółka z o.o.

203905 / 2011-07-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Terenów Publicznych - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie remontu nawierzchni i oświetlenia ul. Emilii Plater odc. Wspólna - Koszykowa w Warszawie.

239704 / 2015-09-14 - Uczelnia publiczna

Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie przebudowy wejścia do budynku CMKP wraz z elementami zagospodarowania terenu na nieruchomości (nr sprawy: ZP-885-2/15)

227324 / 2012-06-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Ceranów - Ceranów (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont drogi gminnej Rytele-Olechny - Wólka Nadbużna Nr629/1,299,346,14 na długości 3 400 m od km 0+000 do km 3+400 wraz z mostem Rytele -Olechny - Wólka Nadbużna Nr 629/1, 299, 346,14 w km 1+825

397874 / 2011-11-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Otwock (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Budowa budynku mieszkalnego z przeznaczeniem na Dom dla Dzieci -placówki Opiekuńczo-Wychowawczej na dz. Nr. Ew. 4/4 obr 84 w Otwocku przy ul. Ziemowita wraz z przyłączami- wodociągowym, kanalizacyjnym oraz gazowym.

222524 / 2010-07-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy w Zawidzu - Zawidz Kościelny (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Przebudowa drogi powiatowej nr 2995W Giżyno-Tłubice-Slupia we wsi Slupia - Gutowo Górki gm.Zawidz

366232 / 2014-11-05 - Podmiot prawa publicznego

Instytut Wysokich Ciśnień PAN - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie prac budowlanych, wykończeniowych i instalacyjnych w budynku IWC PAN w Celestynowie przy ul. Wrzosowej 46

3274 / 2016-01-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Bieżące utrzymanie mieszkaniowego zasobu m.st. Warszawy administrowanego przez ZGN w Dzielnicy Praga Północ w sprawności technicznej w zakresie branży ogólnobudowlanej: roboty stolarsko-ślusarskie, szklarskie i zduńskie w 2016 roku. Oznaczenie sprawy: DNZP/3411/93/15

175478 / 2009-06-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Łomianki - Łomianki (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Poprawa stanu infrastruktury edukacyjno-sportowej w Szkole Podstawowej nr 1 w Łomiankach w zakresie remontu dachu sali gimnastycznej

166201 / 2011-06-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Radomiu - Radom (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Przebudowa drogi powiatowej nr 3502W Przytyk - Wawrzyszów wraz z przebudową obiektu mostowego na rzece Dobrzyca