Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

256908 / 2014-07-31 - Administracja samorządowa / Gmina Czerwieńsk - Urząd Gminy i Miasta (Czerwieńsk)

Opracowanie gminnej ewidencji zabytków wspólnej dla całego obszaru funkcjonalnego wraz z waloryzacją kulturową poszerzoną o propozycje turystycznego wykorzystania obiektów kulturowych

Opis zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie dla miejscowości Gmin Obszaru Funkcjonalnego Gmin Nadodrzańskich ( dla każdej Gminy z osobna ) :
1. Gminnej ewidencji zabytków zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu Gminy oraz w formie opisowej.
2. Gminny Program opieki nad zabytkami.
3. Gminny Program ochrony dziedzictwa kulturowego (obszarów, krajobrazów i tradycji) dla rozwoju regionalnego wraz z propozycją turystycznego wykorzystania obiektów kulturowych.
W skład Obszaru Funkcjonalnego Gmin Nadodrzańskich wchodzą następujące gminy :
Gmina Czerwieńsk ( Lider ), Gmina Dąbie, Gmina Sulechów;

1.1. Gminna Ewidencja Zabytków
Jednym z odstawowych narzędzi kształtowania polityki lokalnej jest gminna ewidencja zabytków.
Ewidencją powinny być objęte obiekty użyteczności publicznej, sakralne, architektura przemysłowa, obiekty budownictwa obronnego, obiekty techniki, kamienice, wille oraz miejsca pamięci narodowej, nekropolie i parki.
Do obowiązkowych działań wykonawcy podejmowanych w zakresie utworzenia ewidencji będzie prawidłowe rozpoznanie istniejącego zasobu zabytków.
Zgodnie z art. 22 ust. 4 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r. (Dz.U. z 2003 r. Nr 162 poz. 1568 z późn. zm.) burmistrz, wójt prowadzi gminną ewidencję zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu gminy. W gminnej ewidencji zabytków powinny być ujęte:
1. zabytki nieruchome wpisane do rejestru;
2. inne zabytki nieruchome znajdujące się w wojewódzkiej ewidencji zabytków;
3. inne zabytki nieruchome wyznaczone przez burmistrza, wójta w porozumieniu z wojewódzkim konserwatorem zabytków.
Gminną ewidencja zabytków należy sporządzić zgodnie z postanowieniami zawartymi w ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 28 maja 2011 roku w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem (Dz. U. 2011 Nr 113, poz. 661).
Zadaniem wykonawcy będzie pozyskanie wymaganych prawem opinii i uzgodnień, o ile zajdzie taka potrzeba.
Ewidencję należy wykonać ( dla każdej Gminy oddzielnie ) w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz zapisanej na nośniku elektronicznym w wersji powszechnie dostępnej pozwalającej na jej modyfikację przez administratora.
Wykonawca zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wystąpi do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Zielonej Górze o wydanie opinii dotyczącej prawidłowości sporządzenia Gminnej Ewidencji Zabytków Gmin Obszaru Funkcjonalnego i merytorycznej oceny sporządzenia kart ewidencyjnych zabytków.
Karty ewidencyjne zabytków ( nieruchomych i ruchomych ) należy opracować zgodnie z wymaganiami zawartymi w § 9, 11 i 13 cyt. rozporządzenia.
Karty ewidencyjne zabytków należy sporządzić co najmniej w 3 egzemplarzach, z których jeden będzie stanowił własność Gminy, drugi będzie włączany do wojewódzkiej ewidencji zabytków, a trzeci do krajowej ewidencji zabytków.
Wykonawca opracuje dla każdej Gminy Obszaru Funkcjonalnego projekt zarządzenia o informowaniu właścicieli i posiadaczy zabytków o ujęciu ich w gminnej ewidencji zabytków ( GEZ ), a także opracowanie informacji o obiektach wpisanych do GEZ, która zostanie podana do publicznej wiadomości w sposób przyjęty w danej Gminie.
Wykonawca przygotuje projekty zarządzeń Burmistrzów i Wójta w celu przyjęcia wykazów kart stanowiących GEZ.

1.2 Gminny Program Opieki nad Zabytkami.
Opracować zgodnie z załączonym do niniejszej SIWZ Poradnikiem metodycznym autorstwa zespołu pod kierownictwem p. mgr inż. arch. Tomasza Błyskosza.

1.3 Gminny Program ochrony dziedzictwa kulturowego (obszarów, krajobrazów i tradycji) dla rozwoju regionalnego wraz z propozycją turystycznego wykorzystania obiektów kulturowych.
Główne cele programu .
Program powinien służyć koordynacji polityk w dziedzinie ochrony i rozwijania zasobów
dziedzictwa kulturowego, realizowanych przez społeczności Gmin OF, poprzez
swoje instytucje publiczne, stowarzyszenia, podmioty gospodarcze oraz liderów
społecznych.
Program ochrony dziedzictwa kulturowego powinien zawierać :
1) wykorzystanie zasobów dziedzictwa kulturowego dla ochrony tożsamości kulturowej oraz promocji gminy i jej rozwoju gospodarczego;
2) ochronę, utrzymanie i przywracanie zasobów dziedzictwa kulturowego;
3) wykorzystanie i udostępnianie zasobów dziedzictwa kulturowego;
4) zachowanie i ochronę krajobrazu kulturowego oraz ochrona i kształtowanie architektury regionalnej;
5) zachowanie i ochronę niematerialnych wartości kulturowych, stanowiących o tożsamości lokalnej;
6) podejmowanie działań organizacyjnych, badawczych i promocyjnych;
7) integrację polityki w zakresie ochrony środowiska kulturowego i ochrony środowiska przyrodniczego;
8) rozbudowę sieci szlaków dziedzictwa kulturowego;
9) gospodarcze wykorzystanie zasobów kulturowych poprzez :
a) ochronę i rozwinięcie dziedzictwa kulturowego ( dziedzictwo kształtuje tożsamość kulturową, w wymiarze osobowym i wspólnotowym ),
b) wzmacnianie tożsamości kulturowej - rozwój kapitału społecznego (użyteczne wykorzystanie/zagospodarowanie dziedzictwa kulturowego ),
c) rozwój ekonomii lokalnej z wykorzystaniem zasobów dziedzictwa kulturowego ( rozwijanie usług i produktów z wykorzystaniem dziedzictwa kulturowego ),
d) markę kulturową ( wzmocnienie, rozwinięcie, wykorzystanie komercyjne ).

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 256908

Data publikacji: 2014-07-31

Nazwa: Gmina Czerwieńsk - Urząd Gminy i Miasta

Ulica: Rynek 25

Numer domu: 25

Miejscowość: Czerwieńsk

Kod pocztowy: 66-016

Województwo / kraj: lubuskie

Numer telefonu: 068 3278565

Numer faxu: 068 3278091

Regon: 00052879300000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie gminnej ewidencji zabytków wspólnej dla całego obszaru funkcjonalnego wraz z waloryzacją kulturową poszerzoną o propozycje turystycznego wykorzystania obiektów kulturowych

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie dla miejscowości Gmin Obszaru Funkcjonalnego Gmin Nadodrzańskich ( dla każdej Gminy z osobna ) :
1. Gminnej ewidencji zabytków zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu Gminy oraz w formie opisowej.
2. Gminny Program opieki nad zabytkami.
3. Gminny Program ochrony dziedzictwa kulturowego (obszarów, krajobrazów i tradycji) dla rozwoju regionalnego wraz z propozycją turystycznego wykorzystania obiektów kulturowych.
W skład Obszaru Funkcjonalnego Gmin Nadodrzańskich wchodzą następujące gminy :
Gmina Czerwieńsk ( Lider ), Gmina Dąbie, Gmina Sulechów;

1.1. Gminna Ewidencja Zabytków
Jednym z odstawowych narzędzi kształtowania polityki lokalnej jest gminna ewidencja zabytków.
Ewidencją powinny być objęte obiekty użyteczności publicznej, sakralne, architektura przemysłowa, obiekty budownictwa obronnego, obiekty techniki, kamienice, wille oraz miejsca pamięci narodowej, nekropolie i parki.
Do obowiązkowych działań wykonawcy podejmowanych w zakresie utworzenia ewidencji będzie prawidłowe rozpoznanie istniejącego zasobu zabytków.
Zgodnie z art. 22 ust. 4 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r. (Dz.U. z 2003 r. Nr 162 poz. 1568 z późn. zm.) burmistrz, wójt prowadzi gminną ewidencję zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu gminy. W gminnej ewidencji zabytków powinny być ujęte:
1. zabytki nieruchome wpisane do rejestru;
2. inne zabytki nieruchome znajdujące się w wojewódzkiej ewidencji zabytków;
3. inne zabytki nieruchome wyznaczone przez burmistrza, wójta w porozumieniu z wojewódzkim konserwatorem zabytków.
Gminną ewidencja zabytków należy sporządzić zgodnie z postanowieniami zawartymi w ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 28 maja 2011 roku w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem (Dz. U. 2011 Nr 113, poz. 661).
Zadaniem wykonawcy będzie pozyskanie wymaganych prawem opinii i uzgodnień, o ile zajdzie taka potrzeba.
Ewidencję należy wykonać ( dla każdej Gminy oddzielnie ) w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz zapisanej na nośniku elektronicznym w wersji powszechnie dostępnej pozwalającej na jej modyfikację przez administratora.
Wykonawca zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wystąpi do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Zielonej Górze o wydanie opinii dotyczącej prawidłowości sporządzenia Gminnej Ewidencji Zabytków Gmin Obszaru Funkcjonalnego i merytorycznej oceny sporządzenia kart ewidencyjnych zabytków.
Karty ewidencyjne zabytków ( nieruchomych i ruchomych ) należy opracować zgodnie z wymaganiami zawartymi w § 9, 11 i 13 cyt. rozporządzenia.
Karty ewidencyjne zabytków należy sporządzić co najmniej w 3 egzemplarzach, z których jeden będzie stanowił własność Gminy, drugi będzie włączany do wojewódzkiej ewidencji zabytków, a trzeci do krajowej ewidencji zabytków.
Wykonawca opracuje dla każdej Gminy Obszaru Funkcjonalnego projekt zarządzenia o informowaniu właścicieli i posiadaczy zabytków o ujęciu ich w gminnej ewidencji zabytków ( GEZ ), a także opracowanie informacji o obiektach wpisanych do GEZ, która zostanie podana do publicznej wiadomości w sposób przyjęty w danej Gminie.
Wykonawca przygotuje projekty zarządzeń Burmistrzów i Wójta w celu przyjęcia wykazów kart stanowiących GEZ.

1.2 Gminny Program Opieki nad Zabytkami.
Opracować zgodnie z załączonym do niniejszej SIWZ Poradnikiem metodycznym autorstwa zespołu pod kierownictwem p. mgr inż. arch. Tomasza Błyskosza.

1.3 Gminny Program ochrony dziedzictwa kulturowego (obszarów, krajobrazów i tradycji) dla rozwoju regionalnego wraz z propozycją turystycznego wykorzystania obiektów kulturowych.
Główne cele programu .
Program powinien służyć koordynacji polityk w dziedzinie ochrony i rozwijania zasobów
dziedzictwa kulturowego, realizowanych przez społeczności Gmin OF, poprzez
swoje instytucje publiczne, stowarzyszenia, podmioty gospodarcze oraz liderów
społecznych.
Program ochrony dziedzictwa kulturowego powinien zawierać :
1) wykorzystanie zasobów dziedzictwa kulturowego dla ochrony tożsamości kulturowej oraz promocji gminy i jej rozwoju gospodarczego;
2) ochronę, utrzymanie i przywracanie zasobów dziedzictwa kulturowego;
3) wykorzystanie i udostępnianie zasobów dziedzictwa kulturowego;
4) zachowanie i ochronę krajobrazu kulturowego oraz ochrona i kształtowanie architektury regionalnej;
5) zachowanie i ochronę niematerialnych wartości kulturowych, stanowiących o tożsamości lokalnej;
6) podejmowanie działań organizacyjnych, badawczych i promocyjnych;
7) integrację polityki w zakresie ochrony środowiska kulturowego i ochrony środowiska przyrodniczego;
8) rozbudowę sieci szlaków dziedzictwa kulturowego;
9) gospodarcze wykorzystanie zasobów kulturowych poprzez :
a) ochronę i rozwinięcie dziedzictwa kulturowego ( dziedzictwo kształtuje tożsamość kulturową, w wymiarze osobowym i wspólnotowym ),
b) wzmacnianie tożsamości kulturowej - rozwój kapitału społecznego (użyteczne wykorzystanie/zagospodarowanie dziedzictwa kulturowego ),
c) rozwój ekonomii lokalnej z wykorzystaniem zasobów dziedzictwa kulturowego ( rozwijanie usług i produktów z wykorzystaniem dziedzictwa kulturowego ),
d) markę kulturową ( wzmocnienie, rozwinięcie, wykorzystanie komercyjne ).

Kody CPV:
732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 15/04/2015

Informacja na temat wadium: nie wymagane

Zaliczka: Nie

Uprawnienia: nie dotyczy

Wiedza i doświadczenie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali usługi eksperckie polegające na opracowaniu co najmniej :
a) dwie gminne ewidencje zabytków i uzyskali pozytywne opinie od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
b) dwa Programy opieki nad zabytkami dla gminy,
c) dwa Programy ochrony i wykorzystania dziedzictwa kulturowego dla gminy.
Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych usług i poświadczeń lub innych dokumentów, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, określających, czy usługi te zostały wykonane w sposób należyty, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

Potencjał techniczny: nie określa się

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
a) Kierownik Zespołu - posiadający wykształcenie wyższe kierunkowe oraz co najmniej trzyletnie doświadczenie w realizacji ewidencji zabytków dla jednostek samorządu terytorialnego oraz był autorem lub współautorem co najmniej dwóch dokumentów programowych związanych z opieką nad zabytkami i ochroną dziedzictwa kulturowego dla jednostek samorządu terytorialnego lub obszaru funkcjonalnego,
b) min. 2 członków zespołu, posiadających co najmniej dwuletnie doświadczenie w realizacji ewidencji zabytków dla jednostek samorządu terytorialnego lub obszaru funkcjonalnego,
c) min. 2 członków zespołu, posiadających co najmniej dwuletnie doświadczenie w realizacji dokumentów programowych związanych z opieką nad zabytkami i ochroną dziedzictwa kulturowego dla jednostek samorządu terytorialnego lub obszaru funkcjonalnego.

Jeżeli wykonawca zatrudniać będzie specjalistów zagranicznych nie znających języka polskiego, wówczas wykonawca na własny koszt zatrudni biegłego tłumacza, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Tłumacz powinien być biegły w jednoznacznym tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz dokumentów potwierdzających, że osoby te posiadają wymagane kwalifikacje i doświadczenie; na zasadzie spełnia/nie spełnia.

Oświadczenie nr 4: Tak

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie nr 12: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Kod kryterium cenowe: A

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.bip.czerwiensk.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Urząd Gminy i Miasta Czerwieńsk, ul. Rynek 25, 66-016 Czerwieńsk, u p. Bogusława Kuty

Data składania wniosków, ofert: 12/08/2014

Godzina składania wniosków, ofert: 10:00

Miejsce składania:
Sekretariat Urzędu Gminy i Miasta Czerwieńsk, ul. Rynek 25, 66-016 Czerwieńsk,

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Projekt współfinansowany z mechanizmu Finansowego EOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2009-2014. Program 5. Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jst, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

117674 / 2009-04-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
Wykonanie inwentaryzacjistanu teleinformatycznej infrastruktury szerokopasmowejna terenie Województwa Lubuskiego.

515994 / 2013-12-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Gorzów Wlkp. - Gorzów Wielkopolski (lubuskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
Opracowanie Strategii Rozwoju Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Gorzowa Wlkp. oraz Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w ramach projektu Promocja zintegrowanego podejścia w polityce rozwoju poprzez budowę Strategii Rozwoju Miejskiego oraz Obszaru Funkcjonalnego Gorzowa Wielkopolskiego

39068 / 2009-02-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
WYKONANIE INWENTARYZACJI STANU TELEINFORMATYCZNEJ INFRASTRUKTURY SZEROKOPASMOWEJ NA TERENIE WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO

431330 / 2013-10-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Gorzów Wlkp. - Gorzów Wielkopolski (lubuskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
Opracowanie Strategii Rozwoju Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Gorzowa Wlkp. oraz Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w ramach projektu Promocja zintegrowanego podejścia w polityce rozwoju poprzez budowę Strategii Rozwoju Miejskiego oraz Obszaru Funkcjonalnego Gorzowa Wielkopolskiego