256908 / 2014-07-31 - Administracja samorządowa / Gmina Czerwieńsk - Urząd Gminy i Miasta (Czerwieńsk)
Opracowanie gminnej ewidencji zabytków wspólnej dla całego obszaru funkcjonalnego wraz z waloryzacją kulturową poszerzoną o propozycje turystycznego wykorzystania obiektów kulturowych
Opis zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie dla miejscowości Gmin Obszaru Funkcjonalnego Gmin Nadodrzańskich ( dla każdej Gminy z osobna ) :
1. Gminnej ewidencji zabytków zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu Gminy oraz w formie opisowej.
2. Gminny Program opieki nad zabytkami.
3. Gminny Program ochrony dziedzictwa kulturowego (obszarów, krajobrazów i tradycji) dla rozwoju regionalnego wraz z propozycją turystycznego wykorzystania obiektów kulturowych.
W skład Obszaru Funkcjonalnego Gmin Nadodrzańskich wchodzą następujące gminy :
Gmina Czerwieńsk ( Lider ), Gmina Dąbie, Gmina Sulechów;
1.1. Gminna Ewidencja Zabytków
Jednym z odstawowych narzędzi kształtowania polityki lokalnej jest gminna ewidencja zabytków.
Ewidencją powinny być objęte obiekty użyteczności publicznej, sakralne, architektura przemysłowa, obiekty budownictwa obronnego, obiekty techniki, kamienice, wille oraz miejsca pamięci narodowej, nekropolie i parki.
Do obowiązkowych działań wykonawcy podejmowanych w zakresie utworzenia ewidencji będzie prawidłowe rozpoznanie istniejącego zasobu zabytków.
Zgodnie z art. 22 ust. 4 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r. (Dz.U. z 2003 r. Nr 162 poz. 1568 z późn. zm.) burmistrz, wójt prowadzi gminną ewidencję zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu gminy. W gminnej ewidencji zabytków powinny być ujęte:
1. zabytki nieruchome wpisane do rejestru;
2. inne zabytki nieruchome znajdujące się w wojewódzkiej ewidencji zabytków;
3. inne zabytki nieruchome wyznaczone przez burmistrza, wójta w porozumieniu z wojewódzkim konserwatorem zabytków.
Gminną ewidencja zabytków należy sporządzić zgodnie z postanowieniami zawartymi w ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 28 maja 2011 roku w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem (Dz. U. 2011 Nr 113, poz. 661).
Zadaniem wykonawcy będzie pozyskanie wymaganych prawem opinii i uzgodnień, o ile zajdzie taka potrzeba.
Ewidencję należy wykonać ( dla każdej Gminy oddzielnie ) w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz zapisanej na nośniku elektronicznym w wersji powszechnie dostępnej pozwalającej na jej modyfikację przez administratora.
Wykonawca zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wystąpi do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Zielonej Górze o wydanie opinii dotyczącej prawidłowości sporządzenia Gminnej Ewidencji Zabytków Gmin Obszaru Funkcjonalnego i merytorycznej oceny sporządzenia kart ewidencyjnych zabytków.
Karty ewidencyjne zabytków ( nieruchomych i ruchomych ) należy opracować zgodnie z wymaganiami zawartymi w § 9, 11 i 13 cyt. rozporządzenia.
Karty ewidencyjne zabytków należy sporządzić co najmniej w 3 egzemplarzach, z których jeden będzie stanowił własność Gminy, drugi będzie włączany do wojewódzkiej ewidencji zabytków, a trzeci do krajowej ewidencji zabytków.
Wykonawca opracuje dla każdej Gminy Obszaru Funkcjonalnego projekt zarządzenia o informowaniu właścicieli i posiadaczy zabytków o ujęciu ich w gminnej ewidencji zabytków ( GEZ ), a także opracowanie informacji o obiektach wpisanych do GEZ, która zostanie podana do publicznej wiadomości w sposób przyjęty w danej Gminie.
Wykonawca przygotuje projekty zarządzeń Burmistrzów i Wójta w celu przyjęcia wykazów kart stanowiących GEZ.
1.2 Gminny Program Opieki nad Zabytkami.
Opracować zgodnie z załączonym do niniejszej SIWZ Poradnikiem metodycznym autorstwa zespołu pod kierownictwem p. mgr inż. arch. Tomasza Błyskosza.
1.3 Gminny Program ochrony dziedzictwa kulturowego (obszarów, krajobrazów i tradycji) dla rozwoju regionalnego wraz z propozycją turystycznego wykorzystania obiektów kulturowych.
Główne cele programu .
Program powinien służyć koordynacji polityk w dziedzinie ochrony i rozwijania zasobów
dziedzictwa kulturowego, realizowanych przez społeczności Gmin OF, poprzez
swoje instytucje publiczne, stowarzyszenia, podmioty gospodarcze oraz liderów
społecznych.
Program ochrony dziedzictwa kulturowego powinien zawierać :
1) wykorzystanie zasobów dziedzictwa kulturowego dla ochrony tożsamości kulturowej oraz promocji gminy i jej rozwoju gospodarczego;
2) ochronę, utrzymanie i przywracanie zasobów dziedzictwa kulturowego;
3) wykorzystanie i udostępnianie zasobów dziedzictwa kulturowego;
4) zachowanie i ochronę krajobrazu kulturowego oraz ochrona i kształtowanie architektury regionalnej;
5) zachowanie i ochronę niematerialnych wartości kulturowych, stanowiących o tożsamości lokalnej;
6) podejmowanie działań organizacyjnych, badawczych i promocyjnych;
7) integrację polityki w zakresie ochrony środowiska kulturowego i ochrony środowiska przyrodniczego;
8) rozbudowę sieci szlaków dziedzictwa kulturowego;
9) gospodarcze wykorzystanie zasobów kulturowych poprzez :
a) ochronę i rozwinięcie dziedzictwa kulturowego ( dziedzictwo kształtuje tożsamość kulturową, w wymiarze osobowym i wspólnotowym ),
b) wzmacnianie tożsamości kulturowej - rozwój kapitału społecznego (użyteczne wykorzystanie/zagospodarowanie dziedzictwa kulturowego ),
c) rozwój ekonomii lokalnej z wykorzystaniem zasobów dziedzictwa kulturowego ( rozwijanie usług i produktów z wykorzystaniem dziedzictwa kulturowego ),
d) markę kulturową ( wzmocnienie, rozwinięcie, wykorzystanie komercyjne ).
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 256908
Data publikacji: 2014-07-31
Nazwa: Gmina Czerwieńsk - Urząd Gminy i Miasta
Ulica: Rynek 25
Numer domu: 25
Miejscowość: Czerwieńsk
Kod pocztowy: 66-016
Województwo / kraj: lubuskie
Numer telefonu: 068 3278565
Numer faxu: 068 3278091
Regon: 00052879300000
Typ ogłoszenia: ZP-400
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Nie
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie gminnej ewidencji zabytków wspólnej dla całego obszaru funkcjonalnego wraz z waloryzacją kulturową poszerzoną o propozycje turystycznego wykorzystania obiektów kulturowych
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie dla miejscowości Gmin Obszaru Funkcjonalnego Gmin Nadodrzańskich ( dla każdej Gminy z osobna ) :
1. Gminnej ewidencji zabytków zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu Gminy oraz w formie opisowej.
2. Gminny Program opieki nad zabytkami.
3. Gminny Program ochrony dziedzictwa kulturowego (obszarów, krajobrazów i tradycji) dla rozwoju regionalnego wraz z propozycją turystycznego wykorzystania obiektów kulturowych.
W skład Obszaru Funkcjonalnego Gmin Nadodrzańskich wchodzą następujące gminy :
Gmina Czerwieńsk ( Lider ), Gmina Dąbie, Gmina Sulechów;
1.1. Gminna Ewidencja Zabytków
Jednym z odstawowych narzędzi kształtowania polityki lokalnej jest gminna ewidencja zabytków.
Ewidencją powinny być objęte obiekty użyteczności publicznej, sakralne, architektura przemysłowa, obiekty budownictwa obronnego, obiekty techniki, kamienice, wille oraz miejsca pamięci narodowej, nekropolie i parki.
Do obowiązkowych działań wykonawcy podejmowanych w zakresie utworzenia ewidencji będzie prawidłowe rozpoznanie istniejącego zasobu zabytków.
Zgodnie z art. 22 ust. 4 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r. (Dz.U. z 2003 r. Nr 162 poz. 1568 z późn. zm.) burmistrz, wójt prowadzi gminną ewidencję zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu gminy. W gminnej ewidencji zabytków powinny być ujęte:
1. zabytki nieruchome wpisane do rejestru;
2. inne zabytki nieruchome znajdujące się w wojewódzkiej ewidencji zabytków;
3. inne zabytki nieruchome wyznaczone przez burmistrza, wójta w porozumieniu z wojewódzkim konserwatorem zabytków.
Gminną ewidencja zabytków należy sporządzić zgodnie z postanowieniami zawartymi w ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 28 maja 2011 roku w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem (Dz. U. 2011 Nr 113, poz. 661).
Zadaniem wykonawcy będzie pozyskanie wymaganych prawem opinii i uzgodnień, o ile zajdzie taka potrzeba.
Ewidencję należy wykonać ( dla każdej Gminy oddzielnie ) w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz zapisanej na nośniku elektronicznym w wersji powszechnie dostępnej pozwalającej na jej modyfikację przez administratora.
Wykonawca zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wystąpi do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Zielonej Górze o wydanie opinii dotyczącej prawidłowości sporządzenia Gminnej Ewidencji Zabytków Gmin Obszaru Funkcjonalnego i merytorycznej oceny sporządzenia kart ewidencyjnych zabytków.
Karty ewidencyjne zabytków ( nieruchomych i ruchomych ) należy opracować zgodnie z wymaganiami zawartymi w § 9, 11 i 13 cyt. rozporządzenia.
Karty ewidencyjne zabytków należy sporządzić co najmniej w 3 egzemplarzach, z których jeden będzie stanowił własność Gminy, drugi będzie włączany do wojewódzkiej ewidencji zabytków, a trzeci do krajowej ewidencji zabytków.
Wykonawca opracuje dla każdej Gminy Obszaru Funkcjonalnego projekt zarządzenia o informowaniu właścicieli i posiadaczy zabytków o ujęciu ich w gminnej ewidencji zabytków ( GEZ ), a także opracowanie informacji o obiektach wpisanych do GEZ, która zostanie podana do publicznej wiadomości w sposób przyjęty w danej Gminie.
Wykonawca przygotuje projekty zarządzeń Burmistrzów i Wójta w celu przyjęcia wykazów kart stanowiących GEZ.
1.2 Gminny Program Opieki nad Zabytkami.
Opracować zgodnie z załączonym do niniejszej SIWZ Poradnikiem metodycznym autorstwa zespołu pod kierownictwem p. mgr inż. arch. Tomasza Błyskosza.
1.3 Gminny Program ochrony dziedzictwa kulturowego (obszarów, krajobrazów i tradycji) dla rozwoju regionalnego wraz z propozycją turystycznego wykorzystania obiektów kulturowych.
Główne cele programu .
Program powinien służyć koordynacji polityk w dziedzinie ochrony i rozwijania zasobów
dziedzictwa kulturowego, realizowanych przez społeczności Gmin OF, poprzez
swoje instytucje publiczne, stowarzyszenia, podmioty gospodarcze oraz liderów
społecznych.
Program ochrony dziedzictwa kulturowego powinien zawierać :
1) wykorzystanie zasobów dziedzictwa kulturowego dla ochrony tożsamości kulturowej oraz promocji gminy i jej rozwoju gospodarczego;
2) ochronę, utrzymanie i przywracanie zasobów dziedzictwa kulturowego;
3) wykorzystanie i udostępnianie zasobów dziedzictwa kulturowego;
4) zachowanie i ochronę krajobrazu kulturowego oraz ochrona i kształtowanie architektury regionalnej;
5) zachowanie i ochronę niematerialnych wartości kulturowych, stanowiących o tożsamości lokalnej;
6) podejmowanie działań organizacyjnych, badawczych i promocyjnych;
7) integrację polityki w zakresie ochrony środowiska kulturowego i ochrony środowiska przyrodniczego;
8) rozbudowę sieci szlaków dziedzictwa kulturowego;
9) gospodarcze wykorzystanie zasobów kulturowych poprzez :
a) ochronę i rozwinięcie dziedzictwa kulturowego ( dziedzictwo kształtuje tożsamość kulturową, w wymiarze osobowym i wspólnotowym ),
b) wzmacnianie tożsamości kulturowej - rozwój kapitału społecznego (użyteczne wykorzystanie/zagospodarowanie dziedzictwa kulturowego ),
c) rozwój ekonomii lokalnej z wykorzystaniem zasobów dziedzictwa kulturowego ( rozwijanie usług i produktów z wykorzystaniem dziedzictwa kulturowego ),
d) markę kulturową ( wzmocnienie, rozwinięcie, wykorzystanie komercyjne ).
Kody CPV:
732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Czy jest dialog: Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie
Czas: D
Data zakończenia: 15/04/2015
Informacja na temat wadium: nie wymagane
Zaliczka: Nie
Uprawnienia: nie dotyczy
Wiedza i doświadczenie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali usługi eksperckie polegające na opracowaniu co najmniej :
a) dwie gminne ewidencje zabytków i uzyskali pozytywne opinie od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
b) dwa Programy opieki nad zabytkami dla gminy,
c) dwa Programy ochrony i wykorzystania dziedzictwa kulturowego dla gminy.
Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych usług i poświadczeń lub innych dokumentów, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, określających, czy usługi te zostały wykonane w sposób należyty, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Potencjał techniczny: nie określa się
Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
a) Kierownik Zespołu - posiadający wykształcenie wyższe kierunkowe oraz co najmniej trzyletnie doświadczenie w realizacji ewidencji zabytków dla jednostek samorządu terytorialnego oraz był autorem lub współautorem co najmniej dwóch dokumentów programowych związanych z opieką nad zabytkami i ochroną dziedzictwa kulturowego dla jednostek samorządu terytorialnego lub obszaru funkcjonalnego,
b) min. 2 członków zespołu, posiadających co najmniej dwuletnie doświadczenie w realizacji ewidencji zabytków dla jednostek samorządu terytorialnego lub obszaru funkcjonalnego,
c) min. 2 członków zespołu, posiadających co najmniej dwuletnie doświadczenie w realizacji dokumentów programowych związanych z opieką nad zabytkami i ochroną dziedzictwa kulturowego dla jednostek samorządu terytorialnego lub obszaru funkcjonalnego.
Jeżeli wykonawca zatrudniać będzie specjalistów zagranicznych nie znających języka polskiego, wówczas wykonawca na własny koszt zatrudni biegłego tłumacza, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Tłumacz powinien być biegły w jednoznacznym tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz dokumentów potwierdzających, że osoby te posiadają wymagane kwalifikacje i doświadczenie; na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Oświadczenie nr 4: Tak
Oświadczenie nr 9: Tak
Oświadczenie nr 12: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
III.7 osoby niepełnosprawne: Nie
Kod trybu postepowania: PN
Kod kryterium cenowe: A
Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.bip.czerwiensk.pl
Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Urząd Gminy i Miasta Czerwieńsk, ul. Rynek 25, 66-016 Czerwieńsk, u p. Bogusława Kuty
Data składania wniosków, ofert: 12/08/2014
Godzina składania wniosków, ofert: 10:00
Miejsce składania:
Sekretariat Urzędu Gminy i Miasta Czerwieńsk, ul. Rynek 25, 66-016 Czerwieńsk,
On: O
Termin związania ofertą, liczba dni: 30
Informacje dodatkowe:
Projekt współfinansowany z mechanizmu Finansowego EOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2009-2014. Program 5. Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jst, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego
Czy unieważnienie postępowania: Nie
Podobne przetargi
117674 / 2009-04-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
Wykonanie inwentaryzacjistanu teleinformatycznej infrastruktury szerokopasmowejna terenie Województwa Lubuskiego.
256916 / 2014-07-31 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Czerwieńsk - Urząd Gminy i Miasta - Czerwieńsk (lubuskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
Opracowanie Strategii Rozwoju Obszaru Funkcjonalnego Nadodrzańskich Gmin
515994 / 2013-12-12 - Administracja samorzÄ…dowa
Miasto Gorzów Wlkp. - Gorzów Wielkopolski (lubuskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
Opracowanie Strategii Rozwoju Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Gorzowa Wlkp. oraz Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w ramach projektu Promocja zintegrowanego podejścia w polityce rozwoju poprzez budowę Strategii Rozwoju Miejskiego oraz Obszaru Funkcjonalnego Gorzowa Wielkopolskiego
39068 / 2009-02-24 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
WYKONANIE INWENTARYZACJI STANU TELEINFORMATYCZNEJ INFRASTRUKTURY SZEROKOPASMOWEJ NA TERENIE WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO
431330 / 2013-10-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Miasto Gorzów Wlkp. - Gorzów Wielkopolski (lubuskie)
CPV: 732000004 (Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju)
Opracowanie Strategii Rozwoju Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Gorzowa Wlkp. oraz Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w ramach projektu Promocja zintegrowanego podejścia w polityce rozwoju poprzez budowę Strategii Rozwoju Miejskiego oraz Obszaru Funkcjonalnego Gorzowa Wielkopolskiego