Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

98548 / 2013-03-12 - Inny: związek międzygminny / Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego (Katowice)

OPRACOWANIE STRATEGII ROZWOJU SUBREGIONU CENTRALNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA 2014-2020 Z PERSPEKTYWĄ DO 2030 R., ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ZAGADNIEŃ ROZWOJU TRANSPORTU MIEJSKIEGO, WRAZ Z PROGRAMEM DZIAŁAŃ DLA ZINTEGROWANYCH INWESTYCJI TERYTORIALNYCH (ZIT)

Opis zamówienia

<br>
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentu pn. STRATEGIA ROZWOJU SUBREGIONU CENTRALNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA 2014-2020 Z PERSPEKTYWĄ DO 2030 R., ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ZAGADNIEŃ ROZWOJU TRANSPORTU MIEJSKIEGO, WRAZ Z PROGRAMEM DZIAŁAŃ DLA ZINTEGROWANYCH INWESTYCJI TERYTORIALNYCH (ZIT). Opracowanie będzie wykorzystywane przez KZK GOP oraz jednostki samorządu terytorialnego Subregionu Centralnego Województwa Śląskiego m.in. przy aplikowaniu o środki z budżetu UE, ze szczególnym uwzględnieniem instrumentu ZIT w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Z tego też powodu strategia musi być spójna z dokumentami strategicznymi wyższego szczebla (tzn. wspólnotowymi, krajowymi i regionalnymi), jak również musi uwzględniać uwarunkowania zawarte w strategiach lokalnych jednostek samorządu terytorialnego wchodzących w skład Subregionu Centralnego oraz KZK GOP. <br>
Strategia ma zawierać systemowe rozwiązania dotyczące rozwoju Subregionu, ze szczególnym uwzględnieniem zintegrowanego systemu transportu publicznego. Opracowanie ma być dokumentem, umożliwiającym priorytetyzację i wybór działań oraz szczegółowych przedsięwzięć do objęcia instrumentem ZIT oraz tych, które będą realizowane w innym trybie. Dodatkowo dokument musi uwzględniać listę projektów zgłoszonych przez Subregion Centralny Województwa Śląskiego do współfinansowania w ramach mechanizmu ZIT.
Opracowanie powinno zawierać co najmniej: <br>
<br>
CZĘŚĆ I. Strategia Rozwoju Subregionu Centralnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020<br>
1. Opis metodologii badań. <br>
2. Diagnoza społeczno-gospodarcza Subregionu Centralnego na tle województwa śląskiego<br>
a) Charakterystyka obszaru; <br>
b) Opis otoczenia społecznego; <br>
c) Opis infrastruktury technicznej; <br>
d) Opis otoczenia gospodarczego; <br>
e) Charakterystyka potencjału obszaru. <br>
3. Prognoza trendów rozwojowych dla Subregionu Centralnego Województwa Śląskiego w perspektywie do 2030 r. <br>
4. Odniesienie do zatwierdzonych i projektowanych strategii rozwoju obszaru, polityk wspólnotowych, krajowych i regionalnych.<br>
5. Ogólna koncepcja rozwoju Subregionu Centralnego.<br>
6. Strategia Rozwoju Subregionu Centralnego: <br>
a) Czynniki strategii; <br>
b) Misja i wizja strategiczna oraz strategiczne obszary rozwojowe; <br>
c) Priorytety strategiczne; <br>
d) Cele strategiczne; <br>
e) Działania strategiczne; <br>
f) Narzędzia realizacji strategii; <br>
g) Podmioty realizujące strategię; <br>
h) Tryb i zasady monitoringu i ewaluacji postępów wdrażania Strategii. <br>
<br>
CZĘŚĆ II. Strategia Rozwoju Transportu Miejskiego w Subregionie Centralnym<br>
1. Syntetyczna diagnoza systemu transportowego Województwa Śląskiego <br>
a) Uwarunkowania zewnętrze; <br>
b) Tendencje wpływające na rozwój transportu w regionie; <br>
c) Dostępność transportowa na tle kraju; <br>
d) Uwarunkowania wewnętrzne. <br>
2. Diagnoza strategiczna systemu transportu zbiorowego Subregionu Centralnego<br>
a) Opis układu drogowego; <br>
b) Układ linii miejskiego transportu zbiorowego; <br>
c) Charakterystyka organizatorów transportu zbiorowego; <br>
d) Podmioty wykonujące przewozy w zakresie miejskiego transportu zbiorowego; <br>
e) Finansowanie miejskiego transportu zbiorowego; <br>
f) Kierunki potencjalnych działań. <br>
3. Odniesienie do zatwierdzonych i projektowanych strategii rozwoju obszaru, polityk wspólnotowych, krajowych i regionalnych w zakresie transportu publicznego. <br>
4. Zamierzenia strategiczne członków Subregionu, mające wpływ na rozwój transportu zbiorowego. <br>
5. Identyfikacja uwarunkowań rozwoju systemu transportowego. <br>
6. Strategia Rozwoju Transportu Miejskiego w Subregionie Centralnym: <br>
a) Czynniki strategii; <br>
b) Misja i wizja strategiczna oraz strategiczne obszary rozwojowe; <br>
c) Priorytety strategiczne; <br>
d) Cele strategiczne; <br>
e) Działania strategiczne; <br>
f) Narzędzia realizacji strategii; <br>
g) Podmioty realizujące strategię; <br>
h) Tryb i zasady monitoringu i ewaluacji postępów wdrażania Strategii. <br>
<br>
CZĘŚĆ III. Program działań dla Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych realizowanych w Subregionie Centralnym. <br>
Program działań będzie: <br>
- Spójny ze wspólnotowymi i unijnymi dokumentami strategicznymi i planistycznymi; <br>
- Wskazywać obszar wsparcia Programu działań ZIT, tzn. definiować obszary na których będzie udzielane wsparcie; <br>
- Zawierać diagnozę obszaru wsparcia - diagnoza powinna wskazywać na potencjały i bariery rozwojowe danego obszaru oraz zasadność prowadzonej interwencji. Uzupełnieniem diagnozy ma być analiza SWOT stanowiąca podsumowanie diagnozy; <br>
- Wskazywać wymiar terytorialny wsparcia - należy wskazać koncentrację działań w wymiarze przestrzennym, tzn. Wykonawca wyznaczy i wskaże w programie obszary wsparcia (np. obszary poprzemysłowe, wymagające rewitalizacji, wymagające zwiększenia dostępności transportowej). Do wyznaczonych obszarów wsparcia powinny zostać przyporządkowane dostosowane do specyfiki obszaru cele i działania rozwojowe; <br>
- Wskazywać cele rozwojowe do realizacji w ramach ZIT - cele programu mają bezpośrednio wynikać z diagnozy i wskazywać jednoznacznie działania służące przeciwdziałaniu zdiagnozowanym negatywnym zjawiskom, bądź służącym wydobywaniu i kreowaniu potencjałów regionalnych. Powinny być przyporządkowane i dostosowane do wyznaczonych geograficznie obszarów interwencji. Cele muszą być opisane kwantyfikowalnymi wskaźnikami produktu, rezultatu z określonymi wartościami docelowymi. Cele programu powinny korespondować z celami i priorytetami inwestycyjnymi pakietu legislacyjnego dla funduszy Wspólnych Ram Strategicznych na lata 2014-2020; <br>
- Określać listę przedsięwzięć do realizacji w ramach ZIT - powinna zawierać oprócz podstawowych informacji dotyczących charakterystyki projektu, beneficjentów, wartości projektu, terminu realizacji, informacje dotyczące powiązania z innymi projektami (tzn. wskazywać konkretne projekty, z którymi projekt jest komplementarny zarówno w ramach ZIT jak również przewidzianych do realizacji z innych źródeł); <br>
- Zawierać raport z przygotowania Programu ZIT - udokumentowane sprawozdanie z przebiegu prac i zaangażowania partnerów z obszaru Subregionu Centralnego; <br>
- Pokazywać odniesienie do instrumentów finansowych - typy projektów, które mogłyby być finansowane w formule ZIT lub innej; <br>
- Zawierać Strategiczną Ocenę Oddziaływania na Środowisko zgodnie z decyzją Regionalnej Dyrekcji ds. Ochrony Środowiska; <br>
- Zawierać plan finansowy - z podziałem na źródła finansowania programu (np. EFRR, EFS, budżety jst, pożyczki, środki prywatne). <br>
- Opisywać system wdrażania - należy wskazać główne instytucje i podmioty uczestniczące we wdrażaniu ZIT i opracowywaniu Programu działań ZIT. <br>
<br>
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania koncepcji STRATEGII ROZWOJU SUBREGIONU CENTRALNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA 2014-2020 Z PERSPEKTYWĄ DO 2030 R., ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ZAGADNIEŃ ROZWOJU TRANSPORTU MIEJSKIEGO, WRAZ Z PROGRAMEM DZIAŁAŃ DLA ZINTEGROWANYCH INWESTYCJI TERYTORIALNYCH (ZIT), która po zaakceptowaniu przez Zamawiającego będzie podstawą do opracowania projektów wymienionych dokumentów oraz ich wersji ostatecznej. Koncepcja zawierać będzie co najmniej: opis metodyki opracowania, harmonogram prac dotyczących opracowania, opis struktury dokumentu, projekt strategii. <br>
Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia co najmniej trzech spotkań warsztatowych z przedstawicielami jst Subregionu Centralnego Województwa Śląskiego, przy czym jedno spotkanie będzie miało na celu przedstawienie i konsultację koncepcji opracowania, drugie będzie włączało interesariuszy w budowanie strategii, a trzecie będzie dotyczyć prezentacji uzyskanych wyników i konsultacji projektu strategii. <br>
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia konsultacji z Wydziałem Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w zakresie zgodności opracowania z dokumentami programowymi (w tym projektowanymi) dla funduszy strukturalnych na okres 2014-2020. <br>
Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania opinii wszystkich jednostek samorządu terytorialnego Subregionu Centralnego na temat projektu opracowania. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć opinię niezależnego ośrodka naukowego na temat opracowanej w ramach zamówienia Strategii i Programu działań ZIT. <br>
Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko zgodnie z art. 46 ustawy z dn. 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. nr 199 poz. 1227 z późn. zm.) <br>
<br>
Ponadto Zamawiający informuje, że: <br>
- Wykonawca we własnym zakresie zbierze dane niezbędne do wykonania opracowania i przeprowadzenia analiz; <br>
- Strategia powinna być opracowana na lata 2014-2020 z perspektywą do roku 2030; <br>
- Dane wykorzystane w opracowaniu nie powinny być starsze niż z 2005 r.; <br>
- Analiza danych liczbowych powinna obejmować również formę tabelaryczną i graficzną (wykresy, diagramy, mapy, itp.); <br>
- Na potrzeby opracowania Zamawiający może udostępnić posiadane informacje i dane w formie w jakiej są one przechowywane.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 98548

Data publikacji: 2013-03-12

Nazwa:
Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego

Ulica: ul. Barbary 21a

Numer domu: 21a

Miejscowość: Katowice

Kod pocztowy: 40-053

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 0-32 7438401, 7438501

Numer faxu: 0-32 2519745

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Inny: związek międzygminny

Inny rodzaj zamawiającego: związek międzygminny

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
OPRACOWANIE STRATEGII ROZWOJU SUBREGIONU CENTRALNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA 2014-2020 Z PERSPEKTYWĄ DO 2030 R., ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ZAGADNIEŃ ROZWOJU TRANSPORTU MIEJSKIEGO, WRAZ Z PROGRAMEM DZIAŁAŃ DLA ZINTEGROWANYCH INWESTYCJI TERYTORIALNYCH (ZIT)

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
<br>
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentu pn. STRATEGIA ROZWOJU SUBREGIONU CENTRALNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA 2014-2020 Z PERSPEKTYWĄ DO 2030 R., ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ZAGADNIEŃ ROZWOJU TRANSPORTU MIEJSKIEGO, WRAZ Z PROGRAMEM DZIAŁAŃ DLA ZINTEGROWANYCH INWESTYCJI TERYTORIALNYCH (ZIT). Opracowanie będzie wykorzystywane przez KZK GOP oraz jednostki samorządu terytorialnego Subregionu Centralnego Województwa Śląskiego m.in. przy aplikowaniu o środki z budżetu UE, ze szczególnym uwzględnieniem instrumentu ZIT w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Z tego też powodu strategia musi być spójna z dokumentami strategicznymi wyższego szczebla (tzn. wspólnotowymi, krajowymi i regionalnymi), jak również musi uwzględniać uwarunkowania zawarte w strategiach lokalnych jednostek samorządu terytorialnego wchodzących w skład Subregionu Centralnego oraz KZK GOP. <br>
Strategia ma zawierać systemowe rozwiązania dotyczące rozwoju Subregionu, ze szczególnym uwzględnieniem zintegrowanego systemu transportu publicznego. Opracowanie ma być dokumentem, umożliwiającym priorytetyzację i wybór działań oraz szczegółowych przedsięwzięć do objęcia instrumentem ZIT oraz tych, które będą realizowane w innym trybie. Dodatkowo dokument musi uwzględniać listę projektów zgłoszonych przez Subregion Centralny Województwa Śląskiego do współfinansowania w ramach mechanizmu ZIT.
Opracowanie powinno zawierać co najmniej: <br>
<br>
CZĘŚĆ I. Strategia Rozwoju Subregionu Centralnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020<br>
1. Opis metodologii badań. <br>
2. Diagnoza społeczno-gospodarcza Subregionu Centralnego na tle województwa śląskiego<br>
a) Charakterystyka obszaru; <br>
b) Opis otoczenia społecznego; <br>
c) Opis infrastruktury technicznej; <br>
d) Opis otoczenia gospodarczego; <br>
e) Charakterystyka potencjału obszaru. <br>
3. Prognoza trendów rozwojowych dla Subregionu Centralnego Województwa Śląskiego w perspektywie do 2030 r. <br>
4. Odniesienie do zatwierdzonych i projektowanych strategii rozwoju obszaru, polityk wspólnotowych, krajowych i regionalnych.<br>
5. Ogólna koncepcja rozwoju Subregionu Centralnego.<br>
6. Strategia Rozwoju Subregionu Centralnego: <br>
a) Czynniki strategii; <br>
b) Misja i wizja strategiczna oraz strategiczne obszary rozwojowe; <br>
c) Priorytety strategiczne; <br>
d) Cele strategiczne; <br>
e) Działania strategiczne; <br>
f) Narzędzia realizacji strategii; <br>
g) Podmioty realizujące strategię; <br>
h) Tryb i zasady monitoringu i ewaluacji postępów wdrażania Strategii. <br>
<br>
CZĘŚĆ II. Strategia Rozwoju Transportu Miejskiego w Subregionie Centralnym<br>
1. Syntetyczna diagnoza systemu transportowego Województwa Śląskiego <br>
a) Uwarunkowania zewnętrze; <br>
b) Tendencje wpływające na rozwój transportu w regionie; <br>
c) Dostępność transportowa na tle kraju; <br>
d) Uwarunkowania wewnętrzne. <br>
2. Diagnoza strategiczna systemu transportu zbiorowego Subregionu Centralnego<br>
a) Opis układu drogowego; <br>
b) Układ linii miejskiego transportu zbiorowego; <br>
c) Charakterystyka organizatorów transportu zbiorowego; <br>
d) Podmioty wykonujące przewozy w zakresie miejskiego transportu zbiorowego; <br>
e) Finansowanie miejskiego transportu zbiorowego; <br>
f) Kierunki potencjalnych działań. <br>
3. Odniesienie do zatwierdzonych i projektowanych strategii rozwoju obszaru, polityk wspólnotowych, krajowych i regionalnych w zakresie transportu publicznego. <br>
4. Zamierzenia strategiczne członków Subregionu, mające wpływ na rozwój transportu zbiorowego. <br>
5. Identyfikacja uwarunkowań rozwoju systemu transportowego. <br>
6. Strategia Rozwoju Transportu Miejskiego w Subregionie Centralnym: <br>
a) Czynniki strategii; <br>
b) Misja i wizja strategiczna oraz strategiczne obszary rozwojowe; <br>
c) Priorytety strategiczne; <br>
d) Cele strategiczne; <br>
e) Działania strategiczne; <br>
f) Narzędzia realizacji strategii; <br>
g) Podmioty realizujące strategię; <br>
h) Tryb i zasady monitoringu i ewaluacji postępów wdrażania Strategii. <br>
<br>
CZĘŚĆ III. Program działań dla Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych realizowanych w Subregionie Centralnym. <br>
Program działań będzie: <br>
- Spójny ze wspólnotowymi i unijnymi dokumentami strategicznymi i planistycznymi; <br>
- Wskazywać obszar wsparcia Programu działań ZIT, tzn. definiować obszary na których będzie udzielane wsparcie; <br>
- Zawierać diagnozę obszaru wsparcia - diagnoza powinna wskazywać na potencjały i bariery rozwojowe danego obszaru oraz zasadność prowadzonej interwencji. Uzupełnieniem diagnozy ma być analiza SWOT stanowiąca podsumowanie diagnozy; <br>
- Wskazywać wymiar terytorialny wsparcia - należy wskazać koncentrację działań w wymiarze przestrzennym, tzn. Wykonawca wyznaczy i wskaże w programie obszary wsparcia (np. obszary poprzemysłowe, wymagające rewitalizacji, wymagające zwiększenia dostępności transportowej). Do wyznaczonych obszarów wsparcia powinny zostać przyporządkowane dostosowane do specyfiki obszaru cele i działania rozwojowe; <br>
- Wskazywać cele rozwojowe do realizacji w ramach ZIT - cele programu mają bezpośrednio wynikać z diagnozy i wskazywać jednoznacznie działania służące przeciwdziałaniu zdiagnozowanym negatywnym zjawiskom, bądź służącym wydobywaniu i kreowaniu potencjałów regionalnych. Powinny być przyporządkowane i dostosowane do wyznaczonych geograficznie obszarów interwencji. Cele muszą być opisane kwantyfikowalnymi wskaźnikami produktu, rezultatu z określonymi wartościami docelowymi. Cele programu powinny korespondować z celami i priorytetami inwestycyjnymi pakietu legislacyjnego dla funduszy Wspólnych Ram Strategicznych na lata 2014-2020; <br>
- Określać listę przedsięwzięć do realizacji w ramach ZIT - powinna zawierać oprócz podstawowych informacji dotyczących charakterystyki projektu, beneficjentów, wartości projektu, terminu realizacji, informacje dotyczące powiązania z innymi projektami (tzn. wskazywać konkretne projekty, z którymi projekt jest komplementarny zarówno w ramach ZIT jak również przewidzianych do realizacji z innych źródeł); <br>
- Zawierać raport z przygotowania Programu ZIT - udokumentowane sprawozdanie z przebiegu prac i zaangażowania partnerów z obszaru Subregionu Centralnego; <br>
- Pokazywać odniesienie do instrumentów finansowych - typy projektów, które mogłyby być finansowane w formule ZIT lub innej; <br>
- Zawierać Strategiczną Ocenę Oddziaływania na Środowisko zgodnie z decyzją Regionalnej Dyrekcji ds. Ochrony Środowiska; <br>
- Zawierać plan finansowy - z podziałem na źródła finansowania programu (np. EFRR, EFS, budżety jst, pożyczki, środki prywatne). <br>
- Opisywać system wdrażania - należy wskazać główne instytucje i podmioty uczestniczące we wdrażaniu ZIT i opracowywaniu Programu działań ZIT. <br>
<br>
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania koncepcji STRATEGII ROZWOJU SUBREGIONU CENTRALNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA 2014-2020 Z PERSPEKTYWĄ DO 2030 R., ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ZAGADNIEŃ ROZWOJU TRANSPORTU MIEJSKIEGO, WRAZ Z PROGRAMEM DZIAŁAŃ DLA ZINTEGROWANYCH INWESTYCJI TERYTORIALNYCH (ZIT), która po zaakceptowaniu przez Zamawiającego będzie podstawą do opracowania projektów wymienionych dokumentów oraz ich wersji ostatecznej. Koncepcja zawierać będzie co najmniej: opis metodyki opracowania, harmonogram prac dotyczących opracowania, opis struktury dokumentu, projekt strategii. <br>
Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia co najmniej trzech spotkań warsztatowych z przedstawicielami jst Subregionu Centralnego Województwa Śląskiego, przy czym jedno spotkanie będzie miało na celu przedstawienie i konsultację koncepcji opracowania, drugie będzie włączało interesariuszy w budowanie strategii, a trzecie będzie dotyczyć prezentacji uzyskanych wyników i konsultacji projektu strategii. <br>
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia konsultacji z Wydziałem Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w zakresie zgodności opracowania z dokumentami programowymi (w tym projektowanymi) dla funduszy strukturalnych na okres 2014-2020. <br>
Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania opinii wszystkich jednostek samorządu terytorialnego Subregionu Centralnego na temat projektu opracowania. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć opinię niezależnego ośrodka naukowego na temat opracowanej w ramach zamówienia Strategii i Programu działań ZIT. <br>
Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko zgodnie z art. 46 ustawy z dn. 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. nr 199 poz. 1227 z późn. zm.) <br>
<br>
Ponadto Zamawiający informuje, że: <br>
- Wykonawca we własnym zakresie zbierze dane niezbędne do wykonania opracowania i przeprowadzenia analiz; <br>
- Strategia powinna być opracowana na lata 2014-2020 z perspektywą do roku 2030; <br>
- Dane wykorzystane w opracowaniu nie powinny być starsze niż z 2005 r.; <br>
- Analiza danych liczbowych powinna obejmować również formę tabelaryczną i graficzną (wykresy, diagramy, mapy, itp.); <br>
- Na potrzeby opracowania Zamawiający może udostępnić posiadane informacje i dane w formie w jakiej są one przechowywane.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 175

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium

Zaliczka: Nie

Wiedza i doświadczenie:
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. należytego wykonania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert - usług eksperckich polegających na opracowaniu co najmniej dwóch analiz strategicznych dla jednostek samorządu terytorialnego (np. polityka, strategia rozwoju, studium uwarunkowań rozwoju, plan rozwoju) - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższy warunek Wykonawcy mogą spełniać łącznie. <br>
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia i dokumentu wymienionych w pkt 6.1 i 6.2 sekcji III.6 niniejszego ogłoszenia.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. dysponowania osobami posiadającymi następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie oraz wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższy warunek Wykonawcy mogą spełniać łącznie):<br>
- co najmniej jedna osoba posiadająca stopień naukowy w dziedzinie nauk ekonomicznych (zgodnie z Rozporządzeniem MNiSW z 8.08.2011 r. w sprawie obszarów wiedzy, dziedzin nauki i sztuki oraz dyscyplin naukowych i artystycznych - Dz. U. nr 179, poz. 1065), będąca autorem lub współautorem co najmniej jednej publikacji dotyczącej opracowywania analiz strategicznych w prasie fachowej, zeszytach naukowych lub w publikacjach książkowych, która w okresie po 01.01.2008 r. co najmniej jeden raz kierowała zespołem eksperckim opracowującym analizę strategiczną dla jednostki samorządu terytorialnego, dla obszaru zamieszkałego przez nie mniej niż 100 tys. osób. Za prasę fachową uznaje się pozycje znajdujące się na liście czasopism punktowanych KBN, które w okresie po 01.01.2008 r. samodzielnie lub w zespole autorskim wykonały opracowanie o charakterze analizy strategicznej w zakresie rozwoju transportu miejskiego (np. polityka transportowa, program rozwoju transportu, plan rozwoju transportu, diagnoza rozwoju transportu, strategia rozwoju transportu) dla obszaru zamieszkałego przez nie mniej niż 100 tys. osób;<br>
- nie mniej niż dwie osoby posiadające stopień naukowy w dziedzinie nauk ekonomicznych lub w dziedzinie nauk technicznych (dyscyplina naukowa transport, zgodnie z Rozporządzeniem MNiSW z 8.08.2011 r. w sprawie obszarów wiedzy, dziedzin nauki i sztuki oraz dyscyplin naukowych i artystycznych - Dz. U. nr 179, poz. 1065), będące autorami lub współautorami co najmniej jednej publikacji dotyczącej systemów transportowych w prasie fachowej, zeszytach naukowych lub w publikacjach książkowych. Za prasę fachową uznaje się pozycje znajdujące się na liście czasopism punktowanych KBN, które w okresie po 01.01.2008 r. samodzielnie lub w zespole autorskim wykonały opracowanie o charakterze analizy strategicznej w zakresie rozwoju transportu miejskiego (np. polityka transportowa, program rozwoju transportu, plan rozwoju transportu, diagnoza rozwoju transportu, strategia rozwoju transportu) dla obszaru zamieszkałego przez nie mniej niż 100 tys. osób.<br>
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia i dokumentu wymienionych w pkt 6.1, 6.3 i 6.4 sekcji III.6 niniejszego ogłoszenia.<br>
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu oraz osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia

inne_dokumenty:
W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków określonych wyżej Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą: <br>
6.1. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (Załączniki nr 2 do SIWZ). <br>
6.2. Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w zakresie określonym w pkt III.3.2) wraz z podaniem, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (Załącznik nr 4 do SIWZ) oraz załączenie dowodów czy usługi te zostały wykonane należycie.
6.2.a. Dowodami, o których mowa wyżej w pkt. 6.2. są: <br>
1) poświadczenie; <br>
2) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt. 6.2.a. ppkt. 1) <br>
6.2.b. W miejsce poświadczeń, o których mowa w pkt 6.2.a. ppkt. 1) Wykonawca może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług, określone w §1 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający do Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817) pkt. 6.3.a. <br>
6.2.c. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie (Załącznik nr 4 do SIWZ) zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 6.2.a. <br>
6.3. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SIWZ. <br>
6.4. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia (składa Wykonawca, który na dzień składania ofert nie dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia).<br>
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest złożyć:<br>
6.5. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (Załącznik nr 3 do SIWZ). <br>
6.6. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. <br>
<br>
Ponadto Wykonawca wraz z ofertą winien złożyć:
6.7. listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. <br>
<br>
Uwagi: <br>
1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 6.6. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, <br>
2. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt 1 (Uwagi), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Mają odpowiednio zastosowanie terminy wystawienia dokumentów określone wyżej w pkt 1 (Uwagi). <br>
3. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, na każdej zapisanej stronie kopii dokumentu. <br>
4. Dokumenty sporządzone w języku obcym powinny być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. <br>
5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie konsorcjum). <br>
W takim przypadku muszą spełniać następujące wymagania: <br>
a) w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z Wykonawców wchodzących w skład konsorcjum oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, tj. przedstawić oświadczenie i dokumenty wymienione w pkt. 6.5. i 6.6. W odniesieniu do pozostałych dokumentów konsorcjum może złożyć jeden wspólny dokument. <br>
b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów, są poświadczane za zgodność z oryginałem przez tego Wykonawcę lub te podmioty. <br>
c) Każdy z Wykonawców występujących wspólnie musi złożyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
1. Strony mogą zmienić lub rozszerzyć skład zespołu wykonującego umowę, o osoby nie wskazane w Załączniku nr 2 do Umowy pod warunkiem uzyskania zgody Zamawiającego wydanej na podstawie pisemnego wniosku Wykonawcy, uzasadniającego konieczność zmiany - rozszerzenia zespołu oraz wskazującego zakres prac wykonywanych przez dodatkowych członków zespołu, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami. <br>
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień Umowy, w formie aneksu w następujących przypadkach: <br>
a. wystąpienia siły wyższej lub zdarzeń losowych, których nie można było przewidzieć ani im zapobiec. Przez siłę wyższą rozumie się: nadzwyczajne i zewnętrzne zdarzenie poza kontrolą którejkolwiek ze Stron, i której żadna ze Stron nie mogła zapobiec, a w szczególności osunięcie gruntu, trzęsienie ziemi, powódź, wybuch, o ile zdarzenia te będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu Umowy, <br>
b. zmiany przepisów prawa, <br>
c. zmian wytycznych w zakresie realizacji ZIT, wydanych przez upoważnione organy UE lub organy krajowe, <br>
d. zaistnienia okoliczności powodujących, że wykonanie Umowy zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową nie jest możliwe, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, <br>
e. przedłużania się terminu realizacji zamówienia z powodu podmiotów trzecich, w szczególności w związku z procedurą konsultacji opracowania z jst

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, 40-053 Katowice, ul. Barbary 21A, I piętro, pokój 138 (Wydział Zamówien Publicznych)

Data składania wniosków, ofert: 25/03/2013

Godzina składania wniosków, ofert: 11:00

Miejsce składania:
Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, 40-053 Katowice, ul. Barbary 21A, parter, pokój nr 014 (Kancelaria) w godzinach pracy KZK GOP, tj. w godzinach od 7:00 do 15:00

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Informacje dodatkowe:
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego przysługują środki ochrony prawnej, o których mowa w Dziale VI ustawy Pzp. <br>
I.1) Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp. <br>
I.2) Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności: <br>
1) opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, <br>
2) wykluczenia Odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia, <br>
3) odrzucenia oferty Odwołującego. <br>
I.3) Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. <br>
I.4) Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. <br>
I.5) Wykonawca może przed upływem terminu do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie. <br>
I.6) Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2, albo w terminie 10 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób. <br>
I.7) Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień SIWZ, wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub SIWZ na stronie internetowej

Kody CPV:
732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)

Podobne przetargi

168954 / 2013-04-26 - Inny: związek międzygminny

Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego - Katowice (śląskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
<br>Opracowanie dokumentu pn. STRATEGIA ROZWOJU SUBREGIONU CENTRALNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA 2014-2020 Z PERSPEKTYWĄ DO 2030 R., ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ZAGADNIEŃ ROZWOJU TRANSPORTU MIEJSKIEGO, WRAZ Z PROGRAMEM DZIAŁAŃ DLA ZINTEGROWANYCH INWESTYCJI TERYTORIALNYCH (ZIT)

243584 / 2014-07-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice - Świętochłowice (śląskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Opracowanie dokumentów pt.: Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych Świętochłowic i Lokalny Program Rewitalizacji Świętochłowic do roku 2030 wraz z diagnozą problemów społecznych sporządzoną na potrzeby obu dokumentów - Zadanie nr 1 Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych obszaru funkcjonalnego Chorzowa, Rudy Śląskiej i Świętochłowic - Zadanie nr 2

229993 / 2013-10-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice - Świętochłowice (śląskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Opracowanie dokumentu pn. Strategia Rozwoju Świętochłowic do roku 2030 w ramach realizacji Projektu Zintegrowane podejście do problemów obszarów funkcjonalnych na przykładzie Chorzowa, Rudy Śląskiej i Świętochłowic, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetów miast - Partnerów projektu

197419 / 2013-09-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Rybnik - Rybnik (śląskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Opracowanie dokumentu określającego obszar funkcjonalny w ramach projektu pn. Diagnoza potencjału rozwojowego obszaru funkcjonalnego zlokalizowanego wzdłuż autostrady A1 na terenie subregionu zachodniego województwa śląskiego, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej przyznanych w ramach Konkursu dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego .

95745 / 2013-05-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe - Żywiec (śląskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Aktualizacja strategii rozwoju Powiatu Żywieckiego oraz opracowanie systemu wskaźników monitorujących poziom realizacji celów strategicznych i opracowanie oraz wdrożenie procedur monitorowania strategii

206545 / 2010-08-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Katowice - Katowice (śląskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Wdrożenie systemu rozwoju kompetencji kadr polegające na implementacji rozwiązań opartych na badaniu luk kompetencyjnych i potrzeb szkoleniowych pracowników Urzędu Miasta Katowice na podstawie opisów stanowisk pracy oraz przeprowadzonego audytu kompetencyjnego

105149 / 2014-05-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice - Świętochłowice (śląskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Opracowanie dokumentów pt.: Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych Świętochłowic i Lokalny Program Rewitalizacji Świętochłowic do roku 2030 wraz z diagnozą problemów społecznych sporządzoną na potrzeby obu dokumentów - Zadanie nr 1 Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych obszaru funkcjonalnego Chorzowa, Rudy Śląskiej i Świętochłowic - Zadanie nr 2

475466 / 2013-11-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Rybnik - Rybnik (śląskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Opracowanie dokumentu określającego obszar funkcjonalny w ramach projektu pn. Diagnoza potencjału rozwojowego obszaru funkcjonalnego zlokalizowanego wzdłuż autostrady A1 na terenie subregionu zachodniego województwa śląskiego, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej przyznanych w ramach Konkursu dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego .

535842 / 2013-12-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice - Świętochłowice (śląskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Opracowanie dokumentu pn. Strategia Rozwoju Świętochłowic do roku 2030 w ramach realizacji Projektu Zintegrowane podejście do problemów obszarów funkcjonalnych na przykładzie Chorzowa, Rudy Śląskiej i Świętochłowic, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetów miast - Partnerów projektu

364292 / 2012-09-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Bielski - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Usługa doradcza w zakresie aktualizacji Strategii Rozwoju Powiatu Bielskiego do 2015 r. oraz wdrożenie aplikacji do monitorowania i ewaluacji strategii w ramach projektu pn. Sprawny samorząd - kompetentny urzędnik, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet V Dobre rządzenie, Działanie 5.2 wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013

493826 / 2012-12-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Bielski - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Usługa doradcza w zakresie aktualizacji Strategii Rozwoju Powiatu Bielskiego do 2015 r. oraz wdrożenie aplikacji do monitorowania i ewaluacji strategii w ramach projektu pn. Sprawny samorząd - kompetentny urzędnik, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet V Dobre rządzenie, Działanie 5.2 wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013

282131 / 2010-10-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Katowice - Katowice (śląskie)
CPV: 732200000 (Usługi doradcze w zakresie rozwoju)
Wdrożenie systemu rozwoju kompetencji kadr polegające na implementacji rozwiązań opartych na badaniu luk kompetencyjnych i potrzeb szkoleniowych pracowników Urzędu Miasta Katowice na podstawie opisów stanowisk pracy oraz przeprowadzonego audytu kompetencyjnego.