Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

30460 / 2015-02-11 - Inny: Samorządowa Instytucja Kultury / Opera Wrocławska (Wrocław)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 30460

Data publikacji: 2015-02-11

Nazwa: Opera Wrocławska

Ulica: ul. Świdnicka 35

Numer domu: 35

Miejscowość: Wrocław

Kod pocztowy: 50-066

Województwo / kraj: dolnośląskie

Numer telefonu: 071 3708800

Numer faxu: 081 3708852

Regon: 00027894200000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Inny: Samorządowa Instytucja Kultury

Inny rodzaj zamawiającego: Samorządowa Instytucja Kultury

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Utrzymanie czystości w obiekcie i wokół obiektu Opery Wrocławskiej

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na utrzymaniu czystości
- w obiekcie Opery Wrocławskiej przy ul. Świdnickiej 35,
oraz:
- na terenie: chodniki wokół Opery Wrocławskiej od strony ulic Świdnickiej, Modrzejewskiej i przy południowej elewacji budynku, oraz teren w zarządzie Opery przy elewacji południowej i zachodniej (nawierzchnie jezdni przy obu wskazanych elewacjach, wraz z chodnikiem od strony fosy miejskiej przy elewacji południowej), oraz miejsca postojowe przy elewacji południowej.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokument OPZ, a szczegółowe warunki realizacji zamówienia określa Wzór Umowy, znajdujące się w dokumentacji postepowania.

Kody CPV:
909112008 (Usługi sprzątania budynków)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
906100006 (Usługi sprzątania i zamiatania ulic)

Kod trybu postepowania: ZC

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
ABC-Service R. Brząkała, R. Gawron, M. Nazaruk Sp.J. jako Lider konsorcjum firm: ABC-Service Sp.J. i ABC-Service Sp. z o.o.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Bolesławiecka 15

Miejscowość: Wrocław

Kod pocztowy: 50-536

ID województwa: 0

Województwo / kraj: dolnośląskie

Data udzielenie zamówienia: 04/02/2015

Liczba ofert: 3

Liczba odrzuconych ofert: 1

Szacunkowa wartość zamówienia: 173760,00

Cena wybranej oferty: 207711,66

Cena minimalna: 207711,66

Cena maksymalna: 232253,17

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: a

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 70

Uzasadnienia wyboru trybu:
a) uzasadnienie prawne: art. 70 ustawy Pzp ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 984, 1047 i 1473 oraz z 2014 r. poz. 423, 768, 811, 915, 1146 i 1232).
b) uzasadnienie faktyczne: Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę, jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych, a wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.

Tryb zapytania o cenę ma charakter niekonkurencyjny. Europejski Trybunał Sprawiedliwości wielokrotnie podkreślał, że ze względu na to, że zastosowanie trybów bezprzetargowych jest wyjątkiem od ogólnej zasady, przesłanki ich zastosowania należy interpretować ściśle, a podmiot, który się na nie powołuje, musi być w stanie je udowodnić (np. orzeczenie ETS z dnia 28 marca 1996 r. w sprawie C-318/94 KE vs. Republika Federalna Niemiec). Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, że przeprowadzenie postępowania w trybie zapytania o cenę możliwe jest tylko pod warunkiem spełnienia kumulatywnie następujących, określonych w art. 70 ustawy Pzp przesłanek:
1) przedmiotem zamówienia mogą być jedynie dostawy lub usługi
2) są to dostawy lub usługi powszechnie dostępne, o ustalonych standardach jakościowych;
3) szacunkowa wartość zamówienia musi być niższa niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.
Pojęcie dostaw zostało zdefiniowane w art. 2 pkt 2 ustawy Pzp. Zgodnie z ww. przepisem przez dostawy należy rozumieć nabywanie rzeczy, praw oraz innych dóbr, w szczególności na podstawie umowy sprzedaży, dostawy, najmu, dzierżawy oraz leasingu. Usługi zostały natomiast określone w art. 2 pkt 10 ustawy Pzp jako wszelkie świadczenia, których przedmiotem nie są roboty budowlane lub dostawy, a są usługami określonymi w przepisach wydanych na podstawie art. 2a.

Przepisy ustawy nie wskazują natomiast, co należy rozumieć pod pojęciem powszechnej dostępności oraz ustalonych standardów jakościowych. Termin powszechny wg Słownika języka polskiego (Wydawnictwo PWN, wersja on-line) oznacza częsty, znajdujący się w wielkiej ilości, zaś dostępny to nietrudny do zdobycia, przyjąć należy, iż usługi powszechnie dostępne to takie, które są przez rynek często oferowane, a więc duża jest ich podaż, a przez to nietrudne są do zdobycia. Dostawy i usługi powszechnie dostępne to zatem dobra popularne i łatwo osiągalne, zaspokajające potrzeby wszystkich kategorii odbiorców publicznych i prywatnych, które oferuje się wszędzie, zarówno na rynku lokalnym, jak i krajowym (orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej z dnia 28 czerwca 2010 r., sygn. BDF1/4900//44/50/10/27). Zakres omawianego pojęcia ulega jeszcze zawężeniu przez dookreślenie przez ustawodawcę, że chodzi o dostawy lub usługi, które dodatkowo mają ustalone standardy jakościowe. Zatem, do tej kategorii możemy zaliczyć jedynie usługi, które poprzez swoją powszechność znane są przeciętnemu nabywcy, a przez tę szeroką dostępność ukształtowany jest przez rynek ich standard, który dla przeciętnego klienta jest łatwy do zdefiniowania. Skoro przeciętny nabywca zna określoną usługę, wie, co jest jej przedmiotem i jakie są jej standardy jakościowe, a usługi te są powszechnie oferowane oznacza to, iż popyt na nie jest również wysoki (służą bowiem zapewnieniu realizacji bieżących potrzeb), a tym samym świadczy o nieskomplikowanym charakterze tych usług.
Ustalone standardy jakościowe definiuje się jako znormalizowane cechy dostaw lub usług, spełniające przeciętne wymagania stawiane dla danego asortymentu (grupy towarowej), dzięki którym nie jest wymagane indywidualne podejście do ich wykonania. Wymagania te muszą mieć jednak charakter standardowy, typowy, a nie wymagający indywidualnego podejścia. Zatem w przypadku, gdy przedmiot zamówienia jest dostosowany do specyficznych potrzeb konkretnego zamawiającego, zasadnym jest przyjęcie, iż nie jest produktem typowym, charakteryzującym się małym stopniem złożoności, łatwo dającym się porównać np. pod względem jakości, funkcjonalności, czy też posiadanych parametrów, z innymi produktami. Przy czym nie można utożsamiać standardów jakościowych ze standardami czy wymaganiami przepisów prawa. Standardy jakościowe muszą określać istnienie minimalnego akceptowanego rezultatu, jaki świadczona usługa ma zapewnić.
Wobec powyższego należy uznać, że tryb zapytania o cenę może być zastosowany jedynie do typowych i najprostszych zamówień, a zamawiane rzeczy lub usługi powinny być w pełni porównywalne, ponieważ jedynym różnicującym je czynnikiem jest cena, która jednocześnie jest jedynym możliwym w tym trybie kryterium oceny ofert. Przykładowo, jako tego typu usługi wskazuje się usługi w zakresie usługi utrzymania czystości i usługi sprzątania pomieszczeń, (a także usługi transportowe, usługi odśnieżania ulic, usługi introligatorskie, usługi pralnicze, usługi kserograficzne, proste usługi poligraficzne (druk)).

Patrz: INFORMATOR URZĘDU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH, styczeń 2012 r., str. 20

Podobne przetargi

403470 / 2010-12-09 - Inny: SamorzÄ…dowa instytucja kultury

Teatr Muzyczny Capitol - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 909112008 (Usługi sprzątania budynków)
Kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości w budynkach Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu położonych przy ul. Piłsudskiego 67 i Bogusławskiego 14 oraz prace porządkowe zewnętrzne przy tych budynkach.

338268 / 2015-12-10 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sąd Rejonowy - Złotoryja (dolnośląskie)
CPV: 909112008 (Usługi sprzątania budynków)
Usługa sprzątania w budynkach Sądu Rejonowego w Złotoryi przy ul. Kolejowej 3, 59-500 Złotoryja

442742 / 2011-12-29 - Inny: Jednostka Wojskowa

Jednostka Wojskowa Nr 5350 - Świętoszów (dolnośląskie)
CPV: 909112008 (Usługi sprzątania budynków)
Wykonywanie usługi w zakresie sprzątania obiektów dla Jednostki Wojskowej 5350

9799 / 2011-01-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Powiatu Dzierżoniowskiego - Dzierżoniów (dolnośląskie)
CPV: 909112008 (Usługi sprzątania budynków)
Przetarg nieograniczony na świadczenie usług utrzymania czystości i porządku w obiektach Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie w 2011roku

21729 / 2012-01-25 - Podmiot prawa publicznego

Rejonowy Zarząd Infrastruktury - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 909112008 (Usługi sprzątania budynków)
Świadczenie usług w zakresie kompleksowego utrzymania czystosci kompleksu wojskowego Jastrzębie k/Namysłowa

173975 / 2015-11-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Lubin - Lubin (dolnośląskie)
CPV: 909112008 (Usługi sprzątania budynków)
Utrzymanie czystości i porządku w budynkach i na terenach gminnego zasobu mieszkaniowego

318452 / 2015-11-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Bolesławiec - Bolesławiec (dolnośląskie)
CPV: 909112008 (Usługi sprzątania budynków)
Wykonywanie usługi kompleksowego utrzymania w czystości obiektów Urzędu Miasta Bolesławiec: ratusza przy ul. Rynek 41, biurowca przy pl. marsz. J. Piłsudskiego 1 w Bolesławcu oraz Centrum Wspierania Przedsiębiorczości przy Al. Wojska Polskiego 6 w Bolesławcu (CWP)

464018 / 2012-11-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Bolesławiec - Bolesławiec (dolnośląskie)
CPV: 909112008 (Usługi sprzątania budynków)
Wykonywanie usługi kompleksowego utrzymania czystości w obiektach Urzędu Miasta Bolesławiec

420746 / 2009-12-07 - Inny: spółka prawa handlowego

Wrocławski Park Wodny S.A. - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 909112008 (Usługi sprzątania budynków)
Wykonanie usługi porządkowo - czystościowej wewnątrz budynku Wrocławskiego Parku Wodnego w strefie Wellness i Saunarium