Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

109334 / 2014-04-01 - Administracja samorządowa / Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Gołdap)

Prowadzenie przez ekspertów form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

Opis zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wybór ekspertów do realizacji form doskonalenia (warsztatów, wykładów, konsultacji indywidualnych i grupowych) wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Projekt dotyczy wspomagania 18 placówek oświatowych funkcjonujących na terenie Powiatu Gołdapskiego, w tym: 9 szkół podstawowych, 3 gimnazjów, 1 technikum, 1 liceum ogólnokształcącego, 1 Zasadniczej Szkoły Zawodowej i 3 przedszkoli. Ponadto wsparciem zostanie objętych minimum 283 nauczycieli/-ek pracujących w szkołach, w których realizowany jest projekt oraz 16 dyrektorów szkół-przedszkoli.
Szkolenia odbywać się będą od 15 kwietnia do 10 czerwca 2014 r. Planowana liczba realizacji form doskonalenia nauczycieli w roku szkolnym 2013/2014 wynosi:
-w formie warsztatów grupowych: po kilka spotkań (łącznie 15 godzinnych) w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 285 godzin dydaktycznych w ramach rocznych planów wspomagania,
-w formie wykładów: po 1 spotkaniu 4-godzinnym w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 72 godziny dydaktyczne w ramach rocznych planów wspomagania,
-w formie konsultacji indywidualnych i grupowych: po kilka spotkań (łącznie 12 godzinnych) w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 228 godzin zegarowych
w ramach rocznych planów wspomagania.
Łącznie planuje się przeprowadzić 357 godziny dydaktyczne i 228 godzin zegarowych doskonalenia nauczycieli.
Liczba uczestników/uczestniczek w każdej grupie, dla której prowadzona będzie określona forma doskonalenia nauczycieli, wyniesie w szkołach ok. 25 osób, w przedszkolach 5-15 osób.
2. Zamawiający przez poniższe pojęcia rozumie:
a) Warsztat - aktywna metoda szkoleniowa angażująca uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników.
b) Wykład - szkolenie mające na celu zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie tematyki objętej wspomaganiem.
c) Konsultacje indywidualne - indywidualne spotkania nauczycieli z ekspertem zewnętrznym dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą przedyskutować z ekspertem zewnętrznym swoje wątpliwości, omówić problemy, przedstawić nowe rozwiązania związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego Rocznego Planu Wspomagania (RPW).
d) Konsultacje grupowe - spotkania grupowe nauczycieli z ekspertem, dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą podzielić się swoimi wątpliwościami, wymieniać się doświadczeniami i spostrzeżeniami, poszukiwać wspólnie nowych rozwiązań, omówić bieżące problemy związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego RPW.
3. Wykonawca będący osobą fizyczną powinien zabezpieczyć realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w maksimum 2 częściach.
Wykonawca - firma - powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w wybranych przez siebie częściach lub w całości zamówienia przy czym jedna osoba może realizować maksimum 2 części.
4. Zamówienie dzieli się na 19 części (według ofert doskonalenia):
Część 1. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?
Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Gołdapi
Wykłady (4 H):
Analiza wymagań i charakterystyk opisanych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego
(Dz. U. z 2013 r. poz. 560).
Warsztaty (2 x 15 H):
1) Tworzenie projektu ewaluacyjnego (2 x 5 H)
a) wypracowanie planu działań niezbędnego do stworzenia projektu ewaluacyjnego
2) Konstruowanie metod, narzędzi i procedur przydatnych w tworzeniu projektu ewaluacyjnego (2 x 4 H)
3) Opracowanie raportu (2 x 3 H)
a) wypracowanie przykładowego raportu
4) Efektywne wykorzystanie wniosków z ewaluacji wewnętrznej do planowania działań szkoły (2 x 3 H)
Konsultacje indywidualne (2 x 12 H)
2 x 3 spotkania x 4 H
Część 2. Nauczyciel 45+.
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
Stres, wypalenie zawodowe, higiena emisji głosu, budowanie zespołów, komunikacja interpersonalna
Warsztaty (15H):
1) Efektywna komunikacja z rodzicami (5 H)
a) opracowanie katalogu zasad: Jak rozmawiać z rodzicami?
2) Stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela 45+ (7 H) - cz. I, cz. II
3) Jak operować odpowiednio swoim głosem? (3 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
2 spotkania x 6 H
Część 3. Uczeń-aktywny uczestnik procesu uczenia się.
Liceum Ogólnokształcące w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
Skuteczne metody nauczania, efektywne metody motywowania do nauki, metody wzmacniające poczucie własnej wartości.
Warsztaty (15H):
1) Skuteczne metody nauczania (5 H)
2) Wzmacnianie poczucia własnej wartości ucznia (5 H)
3) Efektywne motywowanie ucznia do udziału w procesach edukacyjnych (5 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
2 spotkania x 6 H
Część 4. Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich.
Przedszkole Samorządowe Nr 1 w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
Efektywna komunikacja w zespołach nauczycielskich.
Warsztaty (15H):
1) Komunikacja interpersonalna nauczyciel- rodzic (5 H)
a) wypracowanie katalogu metod i technik w komunikacji z rodzicami
2) Efektywna komunikacja zespołów nauczycielskich; cz. I (5 H)
3) Efektywna komunikacja zespołów nauczycielskich; cz. II (5 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
2 spotkania x 6 H
Część 5. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Przedszkole Niepubliczne Bajka w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Warsztaty (15H):
1) Niekonwencjonalne metody w pracy z dzieckiem ze SPE (6 H)
2) Analizowanie indywidualnych potrzeb dziecka ze SPE (6 H)
3) Efektywna komunikacja nauczyciel - rodzic dziecka ze SPE (3 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
2 spotkania x 6 H
Część 6. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Przedszkole Niepubliczne U Kubusia Puchatka w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Warsztaty (15H):
1) Analizowanie indywidualnych potrzeb dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (5 H)
2) Metody w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (5 H)
a) wyposażenie rady pedagogicznej w katalog metod w pracy z dzieckiem ze SPE
3) Planowanie pracy z dzieckiem ze SPE (5 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
2 spotkania x 6 H
Część 7. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?
Szkoła Podstawowa w Galwieciach
Wykłady (4 H ):
Analiza wymagań i charakterystyk opisanych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2013 r. poz. 560).
Warsztaty (15H):
1) Tworzenie projektu ewaluacyjnego (4 H)
2) Odpowiedni dobór metod i konstruowania narzędzi badawczych (4 H)
3) Opracowywanie raportu (3 H)
4) Planowanie działań na podstawie wniosków z ewaluacji (4 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 8. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.
Szkoła Podstawowa w Dubeninkach
Wykłady (4 H ):
1) Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
2) Opracowywanie scenariuszy z wykorzystaniem poznanych technik i metod
3) Wyposażenie rady pedagogicznej w scenariusze zajęć dotyczące aktywizowania uczniów w procesie edukacyjnym
Warsztaty (15H):
1) Techniki uczenia się (6 H)
2) Metody motywujące do nauki (6 H)
a) wypracowanie w trakcie warsztatu katalogu technik uczenia się i metod motywujących do nauki
3) Warsztaty dla rodziców Jak efektywnie motywować dzieci do nauki? (3 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 9. Projekt edukacyjny w szkole.
Gimnazjum w Dubeninkach
Wykłady (4 H ):
Dobra praktyka- praca metodą projektu
Warsztaty (15H):
1) Konstruowanie narzędzi do diagnozowania potrzeb uczniów (6 H)
a) wypracowanie z grupą wzorcowej ankiety diagnozującej potrzeby uczniów
2) Realizacja i ocena projektu (6 H)
a) wypracowanie wzorcowych kryteriów oceny projektu oraz sposobów realizacji projektu
3) Poznajemy sposoby promocji szkoły w środowisku lokalnym z wykorzystaniem metody projektu (3 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 10. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły.
Gimnazjum Nr 1 w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
Koncepcja i istota EWD
Warsztaty (15H):
1) Obsługa i możliwości kalkulatora EWD (3 H)
2) Prawidłowa analiza wyników EWD oraz poprawne formułowanie wniosków (6 H)
3) Praktyczne wykorzystanie wniosków z analizy EWD w planowaniu pracy szkoły (6 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 11. Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet.
Szkoła Podstawowa nr 3 w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
Obsługa urządzeń TIK i reagowanie na podstawowe problemy systemowe
Warsztaty (15H):
1) Obsługa i możliwości pracowni mobilnej (3 H)
2) Obsługa wizualizera i urządzeń testowych (3 H)
3) Tworzenie szkolnej bazy danych dydaktycznych - chmury (3 H)
4) Tworzenie katalogu przydatnych stron internetowych i programów edukacyjnych (3 H)
5) Obsługa urządzeń TIK i reagowanie na podstawowe problemy systemowe (3 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 12. Praca z uczniem młodszym.
Szkoła Podstawowa w Boćwince
Wykłady (4 H ):
Efektywny dobór metod i technik pracy dostosowany do indywidualnych potrzeb ucznia w grupach zróżnicowanych wiekowo
Warsztaty (15H)
1) Prawidłowa diagnoza poziomu gotowości szkolnej uczniów na poziomie poznawczym i emocjonalnym (4 H)
2) Efektywny dobór metod i technik pracy dostosowany do indywidualnych potrzeb ucznia w grupach zróżnicowanych wiekowo (3 H)
3) Poprawna komunikacja na poziomie nauczyciel - rodzic oraz nauczyciel - nauczyciel (4 H)
4) Funkcjonowanie współpracy w zespołach w obszarze budowania i realizacji spójnego programu nauczania realizującego podstawę programową w grupach zróżnicowanych wiekowo (4 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 13. Projekt edukacyjny w szkole.
Szkoła Podstawowa w Żytkiejmach
Wykłady (4 H ):
Jak wspierać ucznia na wszystkich etapach projektu edukacyjnego?
Warsztaty (11 H):
1) Funkcjonowanie współpracy w zespołach (4 H)
2) Efektywna komunikacja między nauczycielami (3 H)
3) Praktyczne wykorzystanie metod i technik pracy z uczniem w grupach zróżnicowanych wiekowo wykorzystywanych do realizacji projektów edukacyjnych (4 H)
Konsultacje indywidualne (8 H)
2 spotkania x 4 H
Część 14. Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się.
Szkoła Podstawowa w Pogorzeli
Wykłady (4 H ):
Dostosowanie indywidualnych metod pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo
Warsztaty (15H):
1) Efektywne metody aktywizujące i motywujące uczniów do pracy na lekcjach (4 H)
2) Dostosowanie indywidualnych metod pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo (9 H)
3) Warsztat dla rodziców. Jak umiejętnie pracować z dzieckiem w domu? (2 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 15. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
Szkoła Podstawowa w Grabowie
Wykłady (4 H ):
Praktyczne wykorzystanie metod i technik motywujących ucznia do pracy na zajęciach edukacyjnych
Warsztaty (15H):
1) Metody pracy sprzyjających kształtowaniu pozytywnych postaw uczniowskich (3 H)
2) Wzmacnianie i utrwalanie pozytywnych zachowań uczniów (4 H)
3) Komunikacja interpersonalna angażująca rodziców w zadania służące kształtowaniu właściwych postaw uczniowskich (4 H)
4) Prawidłowa diagnoza potrzeb edukacyjnych oraz indywidualny sposób uczenia się ucznia (4 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 16. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
Gimnazjum w Grabowie
Wykłady (4 H ):
Praktyczne wykorzystanie metod i technik motywujących ucznia do pracy na zajęciach edukacyjnych
Warsztaty (15H):
1) Metody pracy sprzyjające kształtowaniu pozytywnych postaw uczniowskich (3 H)
2) Wzmacnianie i utrwalanie pozytywnych zachowań uczniów (4 H)
3) Komunikacja interpersonalna angażująca rodziców w zadania służące kształtowaniu właściwych postaw uczniowskich (4 H)
4) Prawidłowa diagnoza potrzeb edukacyjnych oraz indywidualny sposób uczenia się ucznia (4 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 17. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
1) Efektywne metody motywacyjne
Warsztaty (15H):
1) Efektywne metody motywacyjne (3 H)
2) Wiedza na temat procesu uczenia się i osiągania sukcesu edukacyjnego uczniów (3 H)
3) Prawidłowa indywidualizacja metod i technik motywacyjnych (3 H)
4) Umiejętna praca z rodzicem, z uwzględnieniem dobrej komunikacji - informacja zwrotna (3 H)
5) Radzenie sobie z niepowodzeniami i wypaleniem zawodowym z uwzględnieniem metod relaksacyjnych (3 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 18. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
Technikum w Gołdapi
Wykłady (4 H):
1) Efektywne metody motywacyjne
Warsztaty (15H):
1) Efektywne metody motywacyjne (3 H)
2) Wiedza na temat procesu uczenia się i osiągania sukcesu edukacyjnego uczniów (3 H)
3) Prawidłowa indywidualizacja metod i technik motywacyjnych (3 H)
4) Umiejętna praca z rodzicem, z uwzględnieniem dobrej komunikacji - informacja zwrotna (3 H)
5) Radzenie sobie z niepowodzeniami i wypaleniem zawodowym z uwzględnieniem metod relaksacyjnych (3 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 19. Projekt edukacyjny w szkole.
Szkoła Podstawowa w Żytkiejmach
Warsztaty (4 H)
Praktyczne wykorzystanie tablicy interaktywnej przy realizacji projektu edukacyjnego (4 H)
Konsultacje indywidualne (4 H)
1 spotkanie x 4 H
Szczegółowe zadania Eksperta Zewnętrznego:
Obowiązki Wykonawcy:
1. Odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli.
2. Zamawiający zastrzega, że przedmiot zamówienia realizowany będzie w dniach i godzinach określonych przez zamawiającego i przekazanych wykonawcy na min. 5 dni przed planowaną datą realizacji warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w poszczególnych placówkach. Orientacyjnie warsztaty, szkolenia, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli prowadzone będą w dniach od poniedziałku do niedzieli włącznie po wcześniejszym uzgodnieniu ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji (SORE) danej szkoły.
3. Harmonogram warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli musi być uzgodniony (podpisany) ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji właściwym dla każdej placówki.
4. Zaleca się aby warsztaty, szkolenia, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli nie kolidowały z zajęciami szkolnymi oraz innymi wydarzeniami jak uroczystości szkolne, wycieczki szkolne organizowane w danej jednostce.
5. Sale, pracownie przewidziane na realizację warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w szkole udostępnia się Wykonawcy nieodpłatnie.
6. Wymaga się od Wykonawcy opracowania i przesyłania Szkolnym Organizatorom Rozwoju Edukacji (SORE) wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzanych form doskonalenia nauczycieli (na tydzień przed terminem szkolenia szczegółowy program, a co najmniej 5 dni przed szkoleniem wersji elektronicznej materiałów dla uczestników do druku) w celu archiwizacji i udostępnienia uczestnikom oraz dyrektorom szkół/przedszkoli.
7. Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej pre -testu i post -testu, co najmniej 5 dni przed pierwszym i ostatnim warsztatem/konsultacjami grupowymi -do druku.
8. Przeprowadzenie pre-testu i post-testu oraz przekazanie sprawdzonych testów SORE, do 3 dni po przeprowadzeniu testu.
9. Analiza ilościowa i jakościowa pre-testu i post-testu, wersja elektroniczna i papierowa z własnoręcznym podpisem złożona w Biurze Projektu do 3 dni po przeprowadzeniu testu.
10. Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej ankiety ewaluacyjnej dotyczącej przeprowadzonych szkoleń, co najmniej 5 dni przed szkoleniem - do druku.
11. Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dotyczącej przeprowadzonych szkoleń z częstotliwością po każdym szkoleniu oraz złożenie jej z własnoręcznym podpisem w Biurze Projektu do 3 dni po przeprowadzeniu ankiety ewaluacyjnej.
12. Zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których Wykonawca będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia.
13. Prowadzenie dokumentacji zajęć w sposób zgodny z wymogami Zamawiającego.
14. Przygotowywanie i prowadzenie, w uzgodnieniu z koordynatorem merytorycznym, dokumentacji realizowanych zadań, w szczególności w zakresie dokumentacji stanowiącej źródło weryfikacji/pozyskania danych do pomiaru wskaźników realizacji celów projektu.
15. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych.
16. Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe dla uczestników zajęć, dlatego też Wykonawca jest zobowiązany w trakcie ich prowadzenia dokonać przerwy trwającej minimum 15 minut.
17. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo do rezygnacji z usług szkoleniowych eksperta, który nie spełnia oczekiwań Zamawiającego lub uczestników szkoleń. Wykonawca nie będący osobą fizyczną zobowiązany jest do wymiany eksperta po akceptacji przez Zamawiającego

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 109334

Data publikacji: 2014-04-01

Nazwa: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

Ulica: ul. Wolności 11

Numer domu: 11

Miejscowość: Gołdap

Kod pocztowy: 19-500

Województwo / kraj: warmińsko-mazurskie

Numer telefonu: 87 615 16 80

Numer faxu: 87 610 74 30

Regon: 00069581200000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Prowadzenie przez ekspertów form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wybór ekspertów do realizacji form doskonalenia (warsztatów, wykładów, konsultacji indywidualnych i grupowych) wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Projekt dotyczy wspomagania 18 placówek oświatowych funkcjonujących na terenie Powiatu Gołdapskiego, w tym: 9 szkół podstawowych, 3 gimnazjów, 1 technikum, 1 liceum ogólnokształcącego, 1 Zasadniczej Szkoły Zawodowej i 3 przedszkoli. Ponadto wsparciem zostanie objętych minimum 283 nauczycieli/-ek pracujących w szkołach, w których realizowany jest projekt oraz 16 dyrektorów szkół-przedszkoli.
Szkolenia odbywać się będą od 15 kwietnia do 10 czerwca 2014 r. Planowana liczba realizacji form doskonalenia nauczycieli w roku szkolnym 2013/2014 wynosi:
-w formie warsztatów grupowych: po kilka spotkań (łącznie 15 godzinnych) w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 285 godzin dydaktycznych w ramach rocznych planów wspomagania,
-w formie wykładów: po 1 spotkaniu 4-godzinnym w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 72 godziny dydaktyczne w ramach rocznych planów wspomagania,
-w formie konsultacji indywidualnych i grupowych: po kilka spotkań (łącznie 12 godzinnych) w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 228 godzin zegarowych
w ramach rocznych planów wspomagania.
Łącznie planuje się przeprowadzić 357 godziny dydaktyczne i 228 godzin zegarowych doskonalenia nauczycieli.
Liczba uczestników/uczestniczek w każdej grupie, dla której prowadzona będzie określona forma doskonalenia nauczycieli, wyniesie w szkołach ok. 25 osób, w przedszkolach 5-15 osób.
2. Zamawiający przez poniższe pojęcia rozumie:
a) Warsztat - aktywna metoda szkoleniowa angażująca uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników.
b) Wykład - szkolenie mające na celu zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie tematyki objętej wspomaganiem.
c) Konsultacje indywidualne - indywidualne spotkania nauczycieli z ekspertem zewnętrznym dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą przedyskutować z ekspertem zewnętrznym swoje wątpliwości, omówić problemy, przedstawić nowe rozwiązania związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego Rocznego Planu Wspomagania (RPW).
d) Konsultacje grupowe - spotkania grupowe nauczycieli z ekspertem, dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą podzielić się swoimi wątpliwościami, wymieniać się doświadczeniami i spostrzeżeniami, poszukiwać wspólnie nowych rozwiązań, omówić bieżące problemy związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego RPW.
3. Wykonawca będący osobą fizyczną powinien zabezpieczyć realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w maksimum 2 częściach.
Wykonawca - firma - powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w wybranych przez siebie częściach lub w całości zamówienia przy czym jedna osoba może realizować maksimum 2 części.
4. Zamówienie dzieli się na 19 części (według ofert doskonalenia):
Część 1. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?
Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Gołdapi
Wykłady (4 H):
Analiza wymagań i charakterystyk opisanych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego
(Dz. U. z 2013 r. poz. 560).
Warsztaty (2 x 15 H):
1) Tworzenie projektu ewaluacyjnego (2 x 5 H)
a) wypracowanie planu działań niezbędnego do stworzenia projektu ewaluacyjnego
2) Konstruowanie metod, narzędzi i procedur przydatnych w tworzeniu projektu ewaluacyjnego (2 x 4 H)
3) Opracowanie raportu (2 x 3 H)
a) wypracowanie przykładowego raportu
4) Efektywne wykorzystanie wniosków z ewaluacji wewnętrznej do planowania działań szkoły (2 x 3 H)
Konsultacje indywidualne (2 x 12 H)
2 x 3 spotkania x 4 H
Część 2. Nauczyciel 45+.
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
Stres, wypalenie zawodowe, higiena emisji głosu, budowanie zespołów, komunikacja interpersonalna
Warsztaty (15H):
1) Efektywna komunikacja z rodzicami (5 H)
a) opracowanie katalogu zasad: Jak rozmawiać z rodzicami?
2) Stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela 45+ (7 H) - cz. I, cz. II
3) Jak operować odpowiednio swoim głosem? (3 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
2 spotkania x 6 H
Część 3. Uczeń-aktywny uczestnik procesu uczenia się.
Liceum Ogólnokształcące w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
Skuteczne metody nauczania, efektywne metody motywowania do nauki, metody wzmacniające poczucie własnej wartości.
Warsztaty (15H):
1) Skuteczne metody nauczania (5 H)
2) Wzmacnianie poczucia własnej wartości ucznia (5 H)
3) Efektywne motywowanie ucznia do udziału w procesach edukacyjnych (5 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
2 spotkania x 6 H
Część 4. Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich.
Przedszkole Samorządowe Nr 1 w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
Efektywna komunikacja w zespołach nauczycielskich.
Warsztaty (15H):
1) Komunikacja interpersonalna nauczyciel- rodzic (5 H)
a) wypracowanie katalogu metod i technik w komunikacji z rodzicami
2) Efektywna komunikacja zespołów nauczycielskich; cz. I (5 H)
3) Efektywna komunikacja zespołów nauczycielskich; cz. II (5 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
2 spotkania x 6 H
Część 5. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Przedszkole Niepubliczne Bajka w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Warsztaty (15H):
1) Niekonwencjonalne metody w pracy z dzieckiem ze SPE (6 H)
2) Analizowanie indywidualnych potrzeb dziecka ze SPE (6 H)
3) Efektywna komunikacja nauczyciel - rodzic dziecka ze SPE (3 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
2 spotkania x 6 H
Część 6. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Przedszkole Niepubliczne U Kubusia Puchatka w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Warsztaty (15H):
1) Analizowanie indywidualnych potrzeb dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (5 H)
2) Metody w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (5 H)
a) wyposażenie rady pedagogicznej w katalog metod w pracy z dzieckiem ze SPE
3) Planowanie pracy z dzieckiem ze SPE (5 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
2 spotkania x 6 H
Część 7. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?
Szkoła Podstawowa w Galwieciach
Wykłady (4 H ):
Analiza wymagań i charakterystyk opisanych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2013 r. poz. 560).
Warsztaty (15H):
1) Tworzenie projektu ewaluacyjnego (4 H)
2) Odpowiedni dobór metod i konstruowania narzędzi badawczych (4 H)
3) Opracowywanie raportu (3 H)
4) Planowanie działań na podstawie wniosków z ewaluacji (4 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 8. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.
Szkoła Podstawowa w Dubeninkach
Wykłady (4 H ):
1) Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
2) Opracowywanie scenariuszy z wykorzystaniem poznanych technik i metod
3) Wyposażenie rady pedagogicznej w scenariusze zajęć dotyczące aktywizowania uczniów w procesie edukacyjnym
Warsztaty (15H):
1) Techniki uczenia się (6 H)
2) Metody motywujące do nauki (6 H)
a) wypracowanie w trakcie warsztatu katalogu technik uczenia się i metod motywujących do nauki
3) Warsztaty dla rodziców Jak efektywnie motywować dzieci do nauki? (3 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 9. Projekt edukacyjny w szkole.
Gimnazjum w Dubeninkach
Wykłady (4 H ):
Dobra praktyka- praca metodą projektu
Warsztaty (15H):
1) Konstruowanie narzędzi do diagnozowania potrzeb uczniów (6 H)
a) wypracowanie z grupą wzorcowej ankiety diagnozującej potrzeby uczniów
2) Realizacja i ocena projektu (6 H)
a) wypracowanie wzorcowych kryteriów oceny projektu oraz sposobów realizacji projektu
3) Poznajemy sposoby promocji szkoły w środowisku lokalnym z wykorzystaniem metody projektu (3 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 10. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły.
Gimnazjum Nr 1 w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
Koncepcja i istota EWD
Warsztaty (15H):
1) Obsługa i możliwości kalkulatora EWD (3 H)
2) Prawidłowa analiza wyników EWD oraz poprawne formułowanie wniosków (6 H)
3) Praktyczne wykorzystanie wniosków z analizy EWD w planowaniu pracy szkoły (6 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 11. Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet.
Szkoła Podstawowa nr 3 w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
Obsługa urządzeń TIK i reagowanie na podstawowe problemy systemowe
Warsztaty (15H):
1) Obsługa i możliwości pracowni mobilnej (3 H)
2) Obsługa wizualizera i urządzeń testowych (3 H)
3) Tworzenie szkolnej bazy danych dydaktycznych - chmury (3 H)
4) Tworzenie katalogu przydatnych stron internetowych i programów edukacyjnych (3 H)
5) Obsługa urządzeń TIK i reagowanie na podstawowe problemy systemowe (3 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 12. Praca z uczniem młodszym.
Szkoła Podstawowa w Boćwince
Wykłady (4 H ):
Efektywny dobór metod i technik pracy dostosowany do indywidualnych potrzeb ucznia w grupach zróżnicowanych wiekowo
Warsztaty (15H)
1) Prawidłowa diagnoza poziomu gotowości szkolnej uczniów na poziomie poznawczym i emocjonalnym (4 H)
2) Efektywny dobór metod i technik pracy dostosowany do indywidualnych potrzeb ucznia w grupach zróżnicowanych wiekowo (3 H)
3) Poprawna komunikacja na poziomie nauczyciel - rodzic oraz nauczyciel - nauczyciel (4 H)
4) Funkcjonowanie współpracy w zespołach w obszarze budowania i realizacji spójnego programu nauczania realizującego podstawę programową w grupach zróżnicowanych wiekowo (4 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 13. Projekt edukacyjny w szkole.
Szkoła Podstawowa w Żytkiejmach
Wykłady (4 H ):
Jak wspierać ucznia na wszystkich etapach projektu edukacyjnego?
Warsztaty (11 H):
1) Funkcjonowanie współpracy w zespołach (4 H)
2) Efektywna komunikacja między nauczycielami (3 H)
3) Praktyczne wykorzystanie metod i technik pracy z uczniem w grupach zróżnicowanych wiekowo wykorzystywanych do realizacji projektów edukacyjnych (4 H)
Konsultacje indywidualne (8 H)
2 spotkania x 4 H
Część 14. Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się.
Szkoła Podstawowa w Pogorzeli
Wykłady (4 H ):
Dostosowanie indywidualnych metod pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo
Warsztaty (15H):
1) Efektywne metody aktywizujące i motywujące uczniów do pracy na lekcjach (4 H)
2) Dostosowanie indywidualnych metod pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo (9 H)
3) Warsztat dla rodziców. Jak umiejętnie pracować z dzieckiem w domu? (2 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 15. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
Szkoła Podstawowa w Grabowie
Wykłady (4 H ):
Praktyczne wykorzystanie metod i technik motywujących ucznia do pracy na zajęciach edukacyjnych
Warsztaty (15H):
1) Metody pracy sprzyjających kształtowaniu pozytywnych postaw uczniowskich (3 H)
2) Wzmacnianie i utrwalanie pozytywnych zachowań uczniów (4 H)
3) Komunikacja interpersonalna angażująca rodziców w zadania służące kształtowaniu właściwych postaw uczniowskich (4 H)
4) Prawidłowa diagnoza potrzeb edukacyjnych oraz indywidualny sposób uczenia się ucznia (4 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 16. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
Gimnazjum w Grabowie
Wykłady (4 H ):
Praktyczne wykorzystanie metod i technik motywujących ucznia do pracy na zajęciach edukacyjnych
Warsztaty (15H):
1) Metody pracy sprzyjające kształtowaniu pozytywnych postaw uczniowskich (3 H)
2) Wzmacnianie i utrwalanie pozytywnych zachowań uczniów (4 H)
3) Komunikacja interpersonalna angażująca rodziców w zadania służące kształtowaniu właściwych postaw uczniowskich (4 H)
4) Prawidłowa diagnoza potrzeb edukacyjnych oraz indywidualny sposób uczenia się ucznia (4 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 17. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
1) Efektywne metody motywacyjne
Warsztaty (15H):
1) Efektywne metody motywacyjne (3 H)
2) Wiedza na temat procesu uczenia się i osiągania sukcesu edukacyjnego uczniów (3 H)
3) Prawidłowa indywidualizacja metod i technik motywacyjnych (3 H)
4) Umiejętna praca z rodzicem, z uwzględnieniem dobrej komunikacji - informacja zwrotna (3 H)
5) Radzenie sobie z niepowodzeniami i wypaleniem zawodowym z uwzględnieniem metod relaksacyjnych (3 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 18. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
Technikum w Gołdapi
Wykłady (4 H):
1) Efektywne metody motywacyjne
Warsztaty (15H):
1) Efektywne metody motywacyjne (3 H)
2) Wiedza na temat procesu uczenia się i osiągania sukcesu edukacyjnego uczniów (3 H)
3) Prawidłowa indywidualizacja metod i technik motywacyjnych (3 H)
4) Umiejętna praca z rodzicem, z uwzględnieniem dobrej komunikacji - informacja zwrotna (3 H)
5) Radzenie sobie z niepowodzeniami i wypaleniem zawodowym z uwzględnieniem metod relaksacyjnych (3 H)
Konsultacje indywidualne (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 19. Projekt edukacyjny w szkole.
Szkoła Podstawowa w Żytkiejmach
Warsztaty (4 H)
Praktyczne wykorzystanie tablicy interaktywnej przy realizacji projektu edukacyjnego (4 H)
Konsultacje indywidualne (4 H)
1 spotkanie x 4 H
Szczegółowe zadania Eksperta Zewnętrznego:
Obowiązki Wykonawcy:
1. Odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli.
2. Zamawiający zastrzega, że przedmiot zamówienia realizowany będzie w dniach i godzinach określonych przez zamawiającego i przekazanych wykonawcy na min. 5 dni przed planowaną datą realizacji warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w poszczególnych placówkach. Orientacyjnie warsztaty, szkolenia, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli prowadzone będą w dniach od poniedziałku do niedzieli włącznie po wcześniejszym uzgodnieniu ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji (SORE) danej szkoły.
3. Harmonogram warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli musi być uzgodniony (podpisany) ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji właściwym dla każdej placówki.
4. Zaleca się aby warsztaty, szkolenia, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli nie kolidowały z zajęciami szkolnymi oraz innymi wydarzeniami jak uroczystości szkolne, wycieczki szkolne organizowane w danej jednostce.
5. Sale, pracownie przewidziane na realizację warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w szkole udostępnia się Wykonawcy nieodpłatnie.
6. Wymaga się od Wykonawcy opracowania i przesyłania Szkolnym Organizatorom Rozwoju Edukacji (SORE) wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzanych form doskonalenia nauczycieli (na tydzień przed terminem szkolenia szczegółowy program, a co najmniej 5 dni przed szkoleniem wersji elektronicznej materiałów dla uczestników do druku) w celu archiwizacji i udostępnienia uczestnikom oraz dyrektorom szkół/przedszkoli.
7. Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej pre -testu i post -testu, co najmniej 5 dni przed pierwszym i ostatnim warsztatem/konsultacjami grupowymi -do druku.
8. Przeprowadzenie pre-testu i post-testu oraz przekazanie sprawdzonych testów SORE, do 3 dni po przeprowadzeniu testu.
9. Analiza ilościowa i jakościowa pre-testu i post-testu, wersja elektroniczna i papierowa z własnoręcznym podpisem złożona w Biurze Projektu do 3 dni po przeprowadzeniu testu.
10. Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej ankiety ewaluacyjnej dotyczącej przeprowadzonych szkoleń, co najmniej 5 dni przed szkoleniem - do druku.
11. Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dotyczącej przeprowadzonych szkoleń z częstotliwością po każdym szkoleniu oraz złożenie jej z własnoręcznym podpisem w Biurze Projektu do 3 dni po przeprowadzeniu ankiety ewaluacyjnej.
12. Zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których Wykonawca będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia.
13. Prowadzenie dokumentacji zajęć w sposób zgodny z wymogami Zamawiającego.
14. Przygotowywanie i prowadzenie, w uzgodnieniu z koordynatorem merytorycznym, dokumentacji realizowanych zadań, w szczególności w zakresie dokumentacji stanowiącej źródło weryfikacji/pozyskania danych do pomiaru wskaźników realizacji celów projektu.
15. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych.
16. Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe dla uczestników zajęć, dlatego też Wykonawca jest zobowiązany w trakcie ich prowadzenia dokonać przerwy trwającej minimum 15 minut.
17. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo do rezygnacji z usług szkoleniowych eksperta, który nie spełnia oczekiwań Zamawiającego lub uczestników szkoleń. Wykonawca nie będący osobą fizyczną zobowiązany jest do wymiany eksperta po akceptacji przez Zamawiającego

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak

Ilość części: 19

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 10/06/2014

Zaliczka: Nie

Uprawnienia: Zamawiający nie doprecyzowuje tego warunku

Wiedza i doświadczenie:
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał co najmniej trzy usługi polegające na przeprowadzeniu szkoleń, warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych lub indywidualnych dla dorosłych

Potencjał techniczny:
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobą lub osobami (wykonawca będący osobą fizyczną może wskazać sam siebie), z których każda spełni łącznie następujące warunki:
1) Wykształcenie:
- studia wyższe II stopnia
2) Doświadczenie:
- pożądane ukończone kursy/szkolenia/studia podyplomowe odpowiadające zakresowi tematycznemu oferty doskonalenia,
- dodatkowym atutem będzie przygotowanie do pracy moderatora (np. TERM, ukończone kursy i studia przygotowujące do pracy trenera, lub edukatora, lub tutora, lub coacha, lub moderatora, lub lidera przedsięwzięć edukacyjnych, lub certyfikat trenerski, lub pełnienie funkcji doradcy metodycznego, lub nauczyciela konsultanta).
3) Doświadczenie w pracy z grupą osób dorosłych:
- prowadzenie różnych form pracy z grupami osób dorosłych,
- dodatkowym atutem będzie doświadczenie w prowadzeniu działań realizowanych w szkołach i skierowanych do nauczycieli (np. przygotowanie i prowadzenie lekcji otwartych, szkolenia rad pedagogicznych, nauczycielskich grup przedmiotowych, doradztwo)

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Zamawiający doprecyzowuje wymagania w zakresie doświadczenia w odniesieniu do poszczególnych części zamówienia:
Część 1. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?
Pożądany specjalista w zakresie prowadzenia ewaluacji w oświacie.
Część 2. Nauczyciel 45+.
Ukończone szkolenia lub warsztaty z zakresu psychosomatyki.
Szczególnie pożądane kwalifikacje: master coach, coach grupowy, trener, master NLP, master TLT.
Doświadczenie w prowadzeniu zajęć z zakresu rozwoju i zmiany osobistej, skutecznej komunikacji, wypalenia zawodowego, psychosomatyki, pracy ze zdrowiem, zarządzania stresem, higieny i emisji głosu.
Część 3. Uczeń-aktywny uczestnik procesu uczenia się.
Bardzo dobra znajomość technik uczenia się i metod aktywizujących.
Szczególnie pożądane kwalifikacje: trener psychologicznego warsztatu grupowego, wykorzystanie metod coachingu grupowego w pracy trenera.
Doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami, w tym także dotyczących sposobów rozpoznawania zdolności uczniów, metod pracy kształtujących u ucznia świadomość jego mocnych i słabych stron oraz odpowiedzialność za własny rozwój.
Praca na zasobach jednostki.
Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami, porażką i sukcesem.
Część 4. Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich.
Szczególnie pożądane kwalifikacje: master coach, coach grupowy, trener, master NLP, master TLT.
Doświadczenie w prowadzeniu zajęć z zakresu rozwoju i zmiany osobistej, skutecznej komunikacji interpersonalnej i komunikacji w zespołach, budowania zespołów, wypalenia zawodowego.
Część 5. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Pożądany specjalista o kwalifikacjach odpowiednich do potrzeb ucznia/uczniów, psycholog, pedagog specjalny, metodyk.
Pożądane doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami w zakresie pracy indywidualnej i zespołowej z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, umiejętność zastosowania niekonwencjonalnych metod, stosowanie metod i form współpracy
z rodzicami ww. dzieci.
Część 6. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Pożądany specjalista o kwalifikacjach odpowiednich do potrzeb ucznia/uczniów, psycholog, pedagog specjalny, metodyk).
Pożądane doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami w zakresie pracy indywidualnej i zespołowej z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Część 7. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?
Pożądany specjalista w zakresie prowadzenia ewaluacji w oświacie.
Część 8. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.
Bardzo dobra znajomość technik uczenia się i metod aktywizujących.
Szczególnie pożądane kwalifikacje trenera psychologicznego warsztatu grupowego, wykorzystania metod coachingu grupowego w pracy trenera.
Doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami w tym także dotyczących sposobów rozpoznawania zdolności uczniów, metod pracy kształtujących u ucznia świadomość jego mocnych i słabych stron oraz odpowiedzialność za własny rozwój.
Bardzo dobra znajomość procesów motywacyjnych, umiejętności wychowawczych, sposobów motywacji dziecka do nauki, pracy.
Doświadczenie w pracy w środowiskach defaworyzowanych.
Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami, porażką i sukcesem.
Część 9. Projekt edukacyjny w szkole.
Praktyczna znajomość pracy metodą projektu.
Pożądany psycholog specjalista z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz dostosowania wymagań edukacyjnych do aktualnych możliwości psychofizycznych ucznia.
Część 10. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły.
Doświadczenie praktyczne w projektowaniu i realizacji ewaluacji z wykorzystaniem analiz opartych na Kalkulatorach EWD oraz wiedza teoretyczna na temat EWD/ewaluacji.
Pożądana znajomość technik wykorzystujących kreatywne myślenie w planowaniu działań.
Część 11. Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet.
Specjalista w dziedzinie wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu.
Szczególnie pożądane kwalifikacje edukatora, lub moderatora, lub trenera. Doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami.
Część 12. Praca z uczniem młodszym.
Pożądany metodyk edukacji wczesnoszkolnej, psycholog-pedagog specjalizujący się
w rozwoju dzieci w okresie przedszkolnym i szkolnym oraz znajomość metod pracy
z uczniami nadpobudliwymi - ADHD.
Pożądana znajomość technik wykorzystujących kreatywne myślenie w planowaniu działań.
Pożądane umiejętności coachingowe z zakresu pracy nauczyciela, budowania autorytetu nauczyciela w środowisku rodziców, relacji nauczyciel-rodzic, aktywizowania rodziców.
Część 13. Projekt edukacyjny w szkole.
Praktyczna znajomość pracy metodą projektu.
Pożądany psycholog specjalista z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz dostosowania wymagań edukacyjnych do aktualnych możliwości psychofizycznych ucznia.
Pożądane doświadczenie w prowadzeniu zajęć z zakresu rozwoju i zmiany osobistej, skutecznej komunikacji interpersonalnej i komunikacji w zespołach, budowania zespołów, znajomość technik wykorzystujących kreatywne myślenie w planowaniu działań.
Pożądane umiejętności coachingowe z zakresu pracy nauczyciela, budowania autorytetu nauczyciela w środowisku rodziców, relacji nauczyciel-rodzic, aktywizowania rodziców.
Część 14. Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się.
Pożądany specjalista w dziedzinie organizacji procesów edukacyjnych, specjalista
w dziedzinie organizacji przestrzeni sprzyjającej uczeniu się.
Pożądane umiejętności coachingowe z zakresu pracy nauczyciela, budowania autorytetu nauczyciela w środowisku rodziców, relacji nauczyciel-rodzic, aktywizowania rodziców do wykorzystania wiedzy z zakresu: jak pracować z dzieckiem w domu.
Część 15. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
Pożądany psycholog, pedagog.
Dobra znajomość procesów motywacyjnych, umiejętności wychowawczych.
Pożądane doświadczenie w prowadzeniu zajęć z zakresu rozwoju i zmiany osobistej, skutecznej komunikacji interpersonalnej i komunikacji w zespołach, budowania zespołów, znajomość technik wykorzystujących kreatywne myślenie w planowaniu działań.
Pożądane umiejętności coachingowe z zakresu pracy nauczyciela, budowania autorytetu nauczyciela w środowisku rodziców, relacji nauczyciel-rodzic, aktywizowania rodziców.
Część 16. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
Pożądany psycholog, pedagog.
Dobra znajomość procesów motywacyjnych, umiejętności wychowawczych.
Pożądane doświadczenie w prowadzeniu zajęć z zakresu rozwoju i zmiany osobistej, skutecznej komunikacji interpersonalnej i komunikacji w zespołach, budowania zespołów, znajomość technik wykorzystujących kreatywne myślenie w planowaniu działań.
Pożądane umiejętności coachingowe z zakresu pracy nauczyciela, budowania autorytetu nauczyciela w środowisku rodziców, relacji nauczyciel-rodzic, aktywizowania rodziców.
Część 17. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
Pożądany pedagog, psycholog, w tym specjalista z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia w wieku 15-20 lat.
Znajomość wykorzystania metody projektowej na zajęciach edukacyjnych.
Doświadczenie w prowadzeniu zajęć z zakresu rozwoju i zmiany osobistej, wypalenia zawodowego, metod relaksacyjnych.
Pożądane umiejętności coachingowe z zakresu pracy nauczyciela, budowania autorytetu nauczyciela w środowisku rodziców, relacji nauczyciel-rodzic, aktywizowania rodziców.
Część 18. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
Pożądany pedagog, psycholog, w tym specjalista z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia w wieku 15-20 lat.
Znajomość wykorzystania metody projektowej na zajęciach edukacyjnych.
Doświadczenie w prowadzeniu zajęć z zakresu rozwoju i zmiany osobistej, wypalenia zawodowego, metod relaksacyjnych.
Pożądane umiejętności coachingowe z zakresu pracy nauczyciela, budowania autorytetu nauczyciela w środowisku rodziców, relacji nauczyciel-rodzic, aktywizowania rodziców.
Część 19. Projekt edukacyjny w szkole.
Specjalista w dziedzinie wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu.
Szczególnie pożądane kwalifikacje edukatora, lub moderatora, lub trenera. Doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami

Sytuacja ekonomiczna: Zamawiający nie doprecyzowuje tego warunku

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian w umowie. Zmiana umowy może być dokonana w granicach wyznaczonych przepisami ustawy, w tym art. 144 ustawy Pzp, wyłącznie za zgodą stron, w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Zmiany umowy mogą nastąpić w następujących przypadkach:
- Zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej.
- Zaistnienia siły wyższej (powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy.
- Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ
na realizację umowy, w tym zmiany ustawowej stawki podatku VAT.
- Wystąpienia niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy istotnych okoliczności, których nie można było przewidzieć przy zachowaniu należytej staranności, które mają wpływ na terminy realizacji zamówienia

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Gołdapi, ul. Wolności 11, 19 - 500 Gołdap, biuro projektu

Data składania wniosków, ofert: 08/04/2014

Godzina składania wniosków, ofert: 12:00

Miejsce składania:
Sekretariat Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej, ul. Wolności 11, 19-500 Gołdap

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Projekt Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 40

Nazwa kryterium 2:
Doświadczenie osób, które pełnić będą funkcję ekspertów

Znaczenie kryterium 2: 50

Nazwa kryterium 3: Kwalifikacje

Znaczenie kryterium 3: 10

Podobne przetargi

122518 / 2015-05-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe - Olecko (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie szkoleń/kursów kwalifikacyjnych, doskonalących dla uczestników projektu Program dla zdrowia, pogody ducha i długich lat życia mieszkańców powiatu oleckiego realizowanego w ramach Programu Operacyjnego PL 13: Ograniczenie społecznych nierówności w zdrowiu dofinansowanym z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014 oraz z budżetu państwa

428720 / 2013-10-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe - Olecko (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Pełnienie funkcji Koordynatora sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu pn. Kompleksowe wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleckim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

178932 / 2013-05-07 - Inny: Poradnia Psychologiczno -Pedagogiczna

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna - Chełmno (kujawsko-pomorskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Wspieranie nauczycieli w podnoszeniu kompetencji i umiejętności zawodowych w powiecie chełmińskim

54626 / 2009-03-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Urząd Pracy w Szczytnie - Szczytno (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi szkoleniowe w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia pięciu różnych tematycznie szkoleń dla osób bezrobotnych, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Szczytnie, w ramach projektu NOWE PERSPEKTYWY współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

175088 / 2011-06-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej - Ryn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Aktywizacja społeczno-zawodowa osób bezrobotnych jako sposób zapobiegania wykluczeniu społecznemu

253183 / 2014-12-08 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie kursu z zakresu Praktyczne zastosowanie metod hodowli anaerobowych oraz mikroskopii fluorescencyjnej w diagnostyce beztlenowców w ramach projektu Wzmocnienie potencjału dydaktycznego UWM w Olsztynie finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 realizowanego przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie nr umowy UDA-POKL.04.01.01-00-095/10-02.

373704 / 2011-11-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół i Placówek w Piszu - Pisz (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne na przeprowadzenie zajęć pozaszkolnych w ramach projektu Dziś zajęcia, jutro lepsze życie realizowanego w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.

371138 / 2010-11-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubawie - Lubawa (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja i przeprowadzenie dla Beneficjentów Ostatecznych projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubawie pn. Aktywność Twoją szansą na lepsze jutro - USŁUG EDUKACYJNYCH I SZKOLENIOWYCH - (III - 2010r.

114198 / 2011-05-16 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług szkoleniowych w zakresie kursu prawa jazdy kategorii B, C, D zajęć z doradcą zawodowym, zajęć z udzielania I pomocy przedmedycznej dla uczestników projektu Nowy Horyzont współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

263496 / 2011-08-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski - Sępopol (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne na prowadzenie zajęć w ramach projektu pn. Równanie szans - inwestycją w przyszłość

519610 / 2013-12-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli z siedzibą w Ełku - Ełk (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie przez ekspertów form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania 2 szkół oraz sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów(ek) szkół i przedszkoli w ramach projektu pn. Wspomaganie placówek oświatowych w Powiecie Ełckim w roku szkolnym 2013/14

277695 / 2008-10-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Pracy Powiatu Olsztyńskiego w Olsztynie - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi szkoleniowej przeznaczonej dla osób bezrobotnych.

256491 / 2013-11-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych - Giżycko (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługa przeprowadzenia zajęć grupowych z psychologiem dla uczniów klas maturalnych na temat równości szans i stereotypów w postrzeganiu ról społecznych w ramach realizacji projektu pn. Podniesienie kompetencji uczniów Technikum Nr 3 drogą do ich sukcesu zawodowego.

407822 / 2012-10-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Jeziorany reprezentowana przez Burmistrza Jezioran - Jeziorany (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zakup usługi edukacyjnej w zakresie prowadzenia zajęć dodatkowych w ramach realizacji projektu Podstawówka na START współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

339998 / 2009-09-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Urząd Pracy w Szczytnie - Szczytno (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi szkoleniowe w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia siedmiu różnych tematycznie szkoleń dla skierowanych osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Szczytnie.

429826 / 2011-12-16 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie warsztatów integracyjno-artystycznych dla uczestników projektu Nowy Horyzont współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

150460 / 2011-06-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej - Bartoszyce (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
PRZETARG NIEOGRANICZONY NA PRZEPROWADZENIE I ORGANIZACJĘ ZAJĘĆ DLA 86 UCZESTNIKÓW PROJEKTU PN. Aktywny start -szansą na lepsze jutro związanych z realizacją kontraktów socjalnych oraz programu aktywności lokalnej

187245 / 2014-09-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Nidzicki - Nidzica (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zakup usług pełnienia funkcji Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji (SORE) w ramach projektu nr POKL.03.05.00-00-063/13, pt. Kompleksowe wspomaganie szkół i nauczycieli w powiecie nidzickim realizowanym w ramach Priorytetu III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

328922 / 2012-09-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Warmińsko-Mazurskie reprezentowane przez Zarząd Województwa - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługa przeprowadzenia i organizacji szkolenia dla beneficjentów i potencjalnych beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 województwa warmińsko-mazurskiego.

66884 / 2013-02-18 - Uczelnia publiczna

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu - Elbląg (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie szkoleń dla studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu w ramach projektu Innowacyjny Nauczyciel w Szkole XXI wieku

87860 / 2014-03-14 - Inny: Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna - Rogoźno (wielkopolskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie cyklu spotkań w roku szkolnym 2013/2014 przez ekspertów zewnętrznych w ramach sieci współpracy i samokształcenia z projektu pn. Bliżej szkoły - powiat obornicki nauczycielom współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.

101092 / 2011-05-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Biskupiec - Biskupiec (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja i przeprowadzenie szkoleń, warsztatów dla osób korzystających z pomocy społecznej realizowanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Biskupcu w ramach projektu systemowego pn. Nadzieja na lepsze jutro

238253 / 2013-11-12 - Inny: Jednostka organizacyjna JST

Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli z siedzibą w Ełku - Ełk (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Nauka języka angielskiego na poziomie B2 metoda przyśpieszonego uczenia się metodą Colina - Rose - kursy i konwersacje w ramach projektu pn. Innowacyjny e - Nauczyciel.

280343 / 2008-10-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Urząd Pracy w Iławie - Iława (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Szkolenia dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w PUP Iława i filiach urzędu z zakresu: 1. Księgowość komputerowa - grupa 10 osób, 2. Kierowca wózków jezdniowych - grupa 10 osób, 3. Nowoczesny sprzedawca - grupa 15 osób, 4. Kadry i płace - grupa 20 osób

395190 / 2012-10-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Jeziorany reprezentowana przez Burmistrza Jezioran - Jeziorany (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zakup usługi edukacyjnej w zakresie prowadzenia zajęć dodatkowych w ramach realizacji projektu Podstawówka na START współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

231689 / 2008-09-23 - Inny: Instytucja szkoleniowa - Sp. z o.o.

TECHPAL Sp. z o.o. - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi szkoleniowe w ramach projektu Europejskie Komputerowe Prawo Jazdy - profesjonalne szkolenia ECDL dla osób pracujących

325704 / 2014-10-01 - Inny: Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna - Rogoźno (wielkopolskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie spotkań (wykładów, warsztatów grupowych, konsultacji grupowych) w ramach procesu wspomagania w szkołach i przedszkolach powiatu obornickiego oraz prowadzenie zajęć (warsztatów) w ramach sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli w projekcie pn.: Bliżej szkoły - powiat obornicki nauczycielom, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki działania 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.