Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

5080 / 2011-01-13 - / Burmistrz Miasta Turku (Turek)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2011-01-12 pod pozycją 13073. Zobacz ogłoszenie 13073 / 2011-01-12 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 5080

Data publikacji: 2011-01-13

Nazwa: Burmistrz Miasta Turku

Ulica: ul. Kaliska 59

Numer domu: 59

Miejscowość: Turek

Kod pocztowy: 62-700

Województwo / kraj: wielkopolskie

Numer telefonu: 063 289 61 00

Numer faxu: 063 289 61 11

Adres strony internetowej: www.bip.miastoturek.pl

Regon: 00052658700000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 13073

Data wydania biuletynu: 2011-01-12

Ogłoszenie dotyczy: 0

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: II.1.3

Przed wprowadzeniem zmainy:
Przedmiot zamówienia publicznego obejmuje do wykonania następujący zakres rzeczowy:
Audytem zewnętrznym objęte będą dwa podmioty: Gmina Miejska Turek - Lider Projektu oraz Powiat Turecki - Partner Projektu.

Zakres audytu obejmuje niżej wskazane obszary:
I. Gotowość organizacyjna i procedury wewnętrzne, w tym:
a) ocena wielkości i przygotowania kadr,
b) ocena sprzętu niezbędnego do realizacji projektu,
c) identyfikacja zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców / dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych),
d) ocena podziału zadań w projekcie, w tym rozdziału kluczowych funkcji,
e) sprawdzenia istnienia i jakości pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów,
f) oceny bezpieczeństwa IT.
II. Audyt finansowy, w tym:
a) sprawdzenie, czy opracowane procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji,
b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność,
c) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz z wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu,
d) ocena prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach),
e) kontrola formalna faktur i ich zgodność z zapisami umów z wykonawcami,
f) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych).
III. Audyt realizacji projektu, w tym:
a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.),
b) ocena zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (programy operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur),
c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie/ umowy o dofinansowanie,
d) potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami) oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy),
e) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu,
f) potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym,
g) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników.
IV. Wizyta na miejscu realizacji projektu, w tym:
a) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności / prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji,
b) potwierdzenie prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących beneficjenta wytycznych.
V. Prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizowania dokumentacji, w tym potwierdzenie, że:
a) wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu (wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu, itd.),
b) istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach,
c) wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu.
VI. Zgodność projektu z politykami wspólnotowymi, w tym:
a) z polityką równości szans,
b) polityką zatrudnienia,
c) polityką społeczeństwa informacyjnego,
d) polityką ochrony środowiska.
VII. Sprawdzenie wdrożenia zaleceń pokontrolnych (oraz usunięcia nieprawidłowości/uchybień) z kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu (jeżeli dotyczy).
VIII. Analiza powodzenia projektu, w tym oszacowanie czy występują zagrożenia:
a) prawidłowej realizacji projektu i terminowości jego zakończenia (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu),
b) osiągnięcia i utrzymania założonych celów projektu przez okres wskazany we wniosku o dofinansowanie (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu oraz audytu prowadzonego po zakończeniu realizacji projektu)
IX. Czynności doradcze

3. Audyt powinien być przeprowadzony w oparciu o:
a) uznawane standardy audytu (np. obowiązujące w Polsce Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego - załącznik nr 1 do Komunikatu Nr 11 Ministra Finansów z dnia 26 czerwca 2006 r., dostępne na stronie www.mofnet.gov.pl) oraz
b) aktualne Wytyczne Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I- działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II-VI., dostępne na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl
4. Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest do:
a) przekazania Zamawiającemu kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. (lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych),
b) prowadzenia audytu w sposób uwzględniający m.in. analizy dokumentów, wywiady z pracownikami i wykonawcami, oględziny inwestycji
c) dokumentowania audytu poprzez m.in. wykaz weryfikowanych dokumentów, listy sprawdzające, kwestionariusze samooceny, notatki/protokoły z wywiadów i spotkań,
d) organizacji spotkań otwierających, zamykających oraz spotkań w trakcie prowadzenia audytu (udokumentowanych notatkami/protokołami podpisanymi przez uczestników spotkań),
e) wyznaczenia osoby/osób do kontaktów z Zamawiającym ( komunikacja w formie pisemnej)
f) sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego audytu, według obowiązujących na dzień wykonywania audytu Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I- działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II-VI, dostępnych na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl .
g) stosowania na wszystkich dokumentach sporządzanych w ramach prowadzonego audytu znaków informujących o źródłach dofinansowania, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania przez wykonawców ofert częściowych i oferty wariantowej na wykonanie zamówienia.
Zamawiający nie przewiduje:
1) zawarcia umowy ramowej,
2) ustanowienia dynamicznego systemu zakupów,
3) wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej,
4) udzielenia zamówień uzupełniających,
5) udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Po wprowadzeniu zmiany:
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu KOMPLEKSOWE UZBROJENIE TERENÓW TURECKIEJ STREFY INWESTYCYJNEJ (WRPO 2007-2013, DZIAŁANIE 1,7)

2. Zakres rzeczowy projektu obejmuje:
Przedmiotem projektu jest kompleksowe uzbrojenie 96 ha Tureckiej Strefy Inwestycyjnej (TSI), obszaru określonego w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jako teren aktywizacji gospodarczej. Część tego obszaru (26 ha) Rozporządzeniem RM z dn. 2.11.2007 r. zostało włączone do Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej-podstrefa Turek.

Teren Tureckiej Strefy Inwestycyjnej, w ramach którego realizowana jest inwestycja położony jest we wschodniej części miasta Turku. Granice TSI wyznaczają:
- od wschodu ulice Górnicza i Przemysłowa,
- od południa ulica Uniejowska będącą drogą krajową nr 72 ( kierunek Łódź - Konin - Poznań ),
- od zachodu nowobudowana droga zbiorcza oznaczona w planie jako 5 KDZ i 4 KDZ,
- od północy Aleja Jana Pawła II będąca drogą wojewódzką nr 470 ( kierunek Koło - Kalisz ).

W wyniku realizacji projektu powstanie:
- sieć dróg klasy L o łącznej dł. 2 520,30m -prócz ronda- (szer. pasa drogowego 16m, szer. jezdni 6-7m) wraz z chodnikami, ścieżkami rowerowymi, kanalizacją odprowadzającą wody deszczowe z jezdni, oświetleniem ulicznym (87 lamp),
- droga klasy D o dł. 470,10m (szer. pasa drogowego 16m, szer. jezdni 7m) wraz z chodnikami, ścieżkami rowerowymi, kanalizacją odprowadzającą wody deszczowe z jezdni,
- sieć kanalizacji sanitarnej o łącznej 3 641,00m
- sieć wodociągowa o łącznej dł. 3 159m,
- sieć kanalizacji deszczowej o łącznej dł. 1 611,4m (poza kanalizacją w drogach wew. strefy) oraz 2 podczyszczalnie wód deszczowych,
- sieć kanałów telekomunikacyjnych trójkanałowych o łącznej dł. ok. 3 455m,
- infrastruktura energetyczna o napięciu 15kV, dł. 370m oraz stacja transfor. o mocy 1 200kW,
- sieć gazowa średniego ciśnienia dz 180 PE o łącznej dł. 588m i 3 stacje gazowe,
- 1 rozgałęzienie ciepłociągu umożliwiającego przesłanie do strefy 120 000GJ ciepła.,
- przebudowywany gazociąg wysokiego ciśnienia - dł. 968m

W ramach projektu powstanie infrastruktura doprowadzana:
- rondo o średnicy Dz 40m zlokalizowane na skrzyżowaniu dróg powiatowych 2 i 3KDG oraz drogi wewnątrzstrefowej 17KDL,
- kanał tłoczny kanalizacji sanitarnej o dł. 924,50m i śr. 355mm wraz z przepompownią,
- kolektor grawitacyjny kanalizacji sanitarnej o dł. 410,70m (od S16 do oczyszczalni),
- gazociąg średniego ciśnienia dn 180 i dł. 412m,
- 2 linie energetyczne 15kV podziemne o dł. łącznej 1 850m.

Okres realizacji projektu: I kwartał 2010 r. - IV kwartał 2012 r.
Całkowity koszt projektu: 34 847 012,00 PLN
Wartość dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 20 792 401,82 PLN

3. Badaniem audytowym objęci będą :
1) Gmina Miejska Turek - Lider Projektu
2) Powiat Turecki - Partner Projektu.

4. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia:
Zakres audytu obejmuje niżej wskazane obszary:
I. Gotowość organizacyjna i procedury wewnętrzne, w tym:
a) ocena wielkości i przygotowania kadr,
b) ocena sprzętu niezbędnego do realizacji projektu,
c) identyfikacja zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców / dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych),
d) ocena podziału zadań w projekcie, w tym rozdziału kluczowych funkcji,
e) sprawdzenia istnienia i jakości pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów,
f) oceny bezpieczeństwa IT.
II. Audyt finansowy, w tym:
a) sprawdzenie, czy opracowane procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji,
b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność,
c) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz z wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu,
d) ocena prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach),
e) kontrola formalna faktur i ich zgodność z zapisami umów z wykonawcami,
f) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych).
III. Audyt realizacji projektu, w tym:
a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.),
b) ocena zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (programy operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur),
c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie/ umowy o dofinansowanie,
d) potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami) oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy),
e) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu,
f) potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym,
g) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników.
IV. Wizyta na miejscu realizacji projektu, w tym:
a) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności / prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji,
b) potwierdzenie prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących beneficjenta wytycznych.
V. Prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizowania dokumentacji, w tym potwierdzenie, że:
a) wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu (wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu, itd.),
b) istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach,
c) wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu.
VI. Zgodność projektu z politykami wspólnotowymi, w tym:
a) z polityką równości szans,
b) polityką zatrudnienia,
c) polityką społeczeństwa informacyjnego,
d) polityką ochrony środowiska.
VII. Sprawdzenie wdrożenia zaleceń pokontrolnych (oraz usunięcia nieprawidłowości/uchybień) z kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu (jeżeli dotyczy).
VIII. Analiza powodzenia projektu, w tym oszacowanie czy występują zagrożenia:
a) prawidłowej realizacji projektu i terminowości jego zakończenia (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu),
b) osiągnięcia i utrzymania założonych celów projektu przez okres wskazany we wniosku o dofinansowanie (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu oraz audytu prowadzonego po zakończeniu realizacji projektu)

IX. Czynności doradcze
3. Audyt powinien być przeprowadzony w oparciu o:
a) uznawane standardy audytu (np. obowiązujące w Polsce Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego - załącznik nr 1 do Komunikatu Nr 11 Ministra Finansów z dnia 26 czerwca 2006 r., dostępne na stronie www.mofnet.gov.pl) oraz
b) aktualne Wytyczne Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I- działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II-VI., dostępne na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl

4. Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest do:
a) przekazania Zamawiającemu kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. (lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych),
b) prowadzenia audytu w sposób uwzględniający m.in. analizy dokumentów, wywiady z pracownikami i wykonawcami, oględziny inwestycji
c) dokumentowania audytu poprzez m.in. wykaz weryfikowanych dokumentów, listy sprawdzające, kwestionariusze samooceny, notatki/protokoły z wywiadów i spotkań,
d) organizacji spotkań otwierających, zamykających oraz spotkań w trakcie prowadzenia audytu (udokumentowanych notatkami/protokołami podpisanymi przez uczestników spotkań),
e) wyznaczenia osoby/osób do kontaktów z Zamawiającym ( komunikacja w formie pisemnej)
f) sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego audytu, według obowiązujących na dzień wykonywania audytu Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I- działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II-VI, dostępnych na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl .
g) stosowania na wszystkich dokumentach sporządzanych w ramach prowadzonego audytu znaków informujących o źródłach dofinansowania, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania przez wykonawców ofert częściowych i oferty wariantowej na wykonanie zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje:
1) zawarcia umowy ramowej,
2) ustanowienia dynamicznego systemu zakupów,
3) wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej,
4) udzielenia zamówień uzupełniających,
5) udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamówienie publiczne objęte jest współfinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2007 - 2013, Działanie 1.7

Podobne przetargi