Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

21733 / 2011-01-18 - Administracja samorzÄ…dowa / Lasy Miejskie - Warszawa (Warszawa)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 21733

Data publikacji: 2011-01-18

Nazwa: Lasy Miejskie - Warszawa

Ulica: ul. Grochowska 178/184

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 04-357

Numer telefonu: 0-22 612-25-60

Numer faxu: 0-22610-38-29

Regon: 14091025100000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa doradztwa w zakresie zastępstwa procesowego i doradztwa prawnego

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi prawniczej polegającej na:
1) udzielaniu doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa, a także sporządzaniu opinii prawnych i analiz ustnych lub pisemnych według zlecenia Zleceniodawcy w sprawach związanych z istniejącymi lub potencjalnymi roszczeniami, w których niezbędne będzie zastępstwo procesowe Zleceniodawcy dotyczących spraw z zakresu jego działalności,
2) opracowywanie pism przedprocesowych i innych wymagających argumentacji prawnej lub konsultowanie projektów takich pism z pracownikami Zleceniodawcy,
3) doradztwo i pomoc prawna na naradach, spotkaniach i posiedzeniach w sprawach dotyczących działalności Zleceniodawcy związanych z istniejącymi lub potencjalnymi roszczeniami, w których niezbędne będzie zastępstwo procesowe Zleceniodawcy

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Nazwa wykonawcy: Małgorzata Domasiewicz Jakima

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Młodzieńcza 45

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 03-665

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Data udzielenie zamówienia: 17/01/2011

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 66700,00

Cena wybranej oferty: 66000,00

Cena minimalna: 66000,00

Cena maksymalna: 66000,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: a;b;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Uzasadnienie prawne przyjęcia trybu z wolnej ręki:
- Art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), w związku z § 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. Nr 12, poz. 68) stanowi, że w przypadku zamówień, niepriorytetowych zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań.
- Art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) stanowi, że w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje sie przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej reki.
Uzasadnienie faktyczne przyjęcia trybu z wolnej ręki:
W przedmiotowym zamówieniu, elementem podstawowym są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego natomiast usługi polegające na doradztwie prawnym w zakresie działalności poszczególnych komórek organizacyjnych jednostki są elementem uzupełniającym do głównego przedmiotu zamówienia. Wobec powyższego niecelowe jest dzielenie zamówienia związanego z obsługą prawną jednostki na obsługę w zakresie zastępstwa procesowego oraz na usługi prawnicze w pozostałym zakresie. Zawarcie umowy z radcą prawnym nieobsługującym dotychczas Lasów Miejskich - Warszawa spowoduje wydłużenie czasu realizacji zadań poprzez konieczność zapoznania się z problematyką będącą przedmiotem postępowań sądowych i może uniemożliwić terminową realizację zadań. Z uwagi na ciągłe zmiany przepisów dotyczących zadań realizowanych przez jednostkę nie powinno ulegać wątpliwości, iż profesjonalną i rzetelną obsługę prawną mogą zapewnić jedynie osoby posiadająca bardzo szeroką wiedzę teoretyczną popartą odpowiednim doświadczeniem, zwłaszcza w zakresie obsługi jednostek samorządu terytorialnego. Gwarancję właściwej obsługi prawnej w powyższym zakresie daje tylko powierzenie wykonywania usług osobie posiadającej wysokie kwalifikacje i długoletnią praktykę zawodową związaną z obsługą jednostek samorządu terytorialnego. Na podstawie doświadczeń z poprzedniego okresu jest bowiem oczywiste, że obsługa profesjonalnego prawnika jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania jednostki
i realizacji jej zadań. Co więcej, zlecenie obsługi prawnej fachowemu prawnikowi w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli niezwłocznie rozwiązać problemy prawne bez konieczności bezcelowego kontynuowania spraw, których negatywny wynik można przewidzieć. Oczywistym jest, że takie prewencyjne działanie pozwala zaoszczędzić czas i jednocześnie zapobiega przed utratą środków przez zamawiającego. Przy usługach prawniczych niezmiernie istotną jest również więź, jaka łączy obie strony, a stosunek taki musi opierać się na zaufaniu, a nie być tylko rezultatem oceny ofert, bez odniesienia do elementu personalnego. Przy wyborze podmiotu świadczącego ten typ usług czynnikiem wyboru muszą być cechy wykonawcy, a nie tylko korzystność złożonej oferty. Udzielenie zamówienia dotychczasowej osobie wykonującej przedmiotową usługę wypełnia wymaganie celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków.
W przypadku rozpoczętych spraw takie rozwiązanie pozwoli ograniczyć wydatki związane ze świadczeniem usług w związku z możliwością ich ograniczenia wyłącznie do analizy prawnej bieżących zagadnień. Zaznajomienie innych osób z całością dokumentacji i sytuacją faktyczną wiązałoby się z koniecznością ponoszenia niewspółmiernie wysokich kosztów, podyktowanych potrzebą zaznajomienia z każdym aspektem bieżących zagadnień, a także zaistniałych w przeszłości. Takie rozwiązanie prowadziłoby też do opóźnień w podjęciu działań ze strony Lasów Miejskich - Warszawa i stanowiłoby jedno z dodatkowych ryzyk, których wystąpienie z uwagi na specyfikę działań jednostki winno być ograniczone do minimum. W przypadku nowych spraw okolicznością wpływającą na oszczędność i efektywność dokonywanych wydatków będzie miał fakt znajomości specyfiki zadań i sposobu ich realizacji, struktury, uwarunkowań wynikających z uprzednio zaciągniętych zobowiązań, przez osobę dotychczas w nie zaangażowaną. Niezależenie, niecelowym i nieefektywnym rozwiązaniem wydaje się podział usług związanych z doradztwem zastępstwa procesowego Lasów Miejskich od usług doradztwa tym bardziej, że te drugie stanowią mniejszą część w całym zamówieniu. Zachowanie kontynuacji świadczenia usług przez ten sam podmiot pozwala na terminowe wykonanie zadań, nie ponoszenie dodatkowych kosztów i strat czasowych, a także wpisuje się w zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, oraz ogranicza ryzyka naruszenie dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, jak też umożliwia terminową realizację zadań przez Lasy Miejskie - Warszawa. Istotne znaczenie ma też fakt uzyskania przez Wykonawcę, podczas realizacji dotychczasowego doradztwa prawnego, praktycznej wiedzy na temat specyfiki pracy w jednostce. Mając powyższe na uwadze prawdopodobne jest, że w zakresie doświadczenia, krąg potencjalnych wykonawców ogranicza się do podmiotów wcześniej współpracujących z Zamawiającym. Podsumowując należy stwierdzić, że z punktu widzenia celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, w zakresie wskazanego powyżej doradztwa prawnego zasadne jest nie oddzielanie usług związanych z zastępstwem procesowym od doradztwa prawnego i udzielenie całego zamówienia Wykonawcy dotychczas świadczącemu usługi. W świetle powyższego wybór trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a i 1b z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych jest zasadny.

Podobne przetargi

207430 / 2013-05-28 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ambasada RP w Nairobi - P.O.BOX 30086, 00100 Nairobi (##wojewodztwo##)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Przygotowanie przetargu w sprawie zbycia nieruchomości Skarbu Państwa w Dar es Salaam.

207352 / 2013-05-28 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ambasada RP w Nairobi - P.O.BOX 30086, 00100 Nairobi (##wojewodztwo##)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna w sprawie zbycia nieruchomości Skarbu Panstwa w Dar es Salaam.