Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

110046 / 2014-04-01 - / Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Gołdap)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2014-04-01 pod pozycją 109334. Zobacz ogłoszenie 109334 / 2014-04-01 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 110046

Data publikacji: 2014-04-01

Nazwa: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

Ulica: ul. Wolności 11

Numer domu: 11

Miejscowość: Gołdap

Kod pocztowy: 19-500

Województwo / kraj: warmińsko-mazurskie

Numer telefonu: 87 615 16 80

Numer faxu: 87 610 74 30

Regon: 00069581200000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 109334

Data wydania biuletynu: 2014-04-01

Ogłoszenie dotyczy: 0

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: II.1.4)

Przed wprowadzeniem zmainy:
1. Przedmiotem zamówienia jest wybór ekspertów do realizacji form doskonalenia (warsztatów, wykładów, konsultacji indywidualnych i grupowych) wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. Projekt dotyczy wspomagania 18 placówek oświatowych funkcjonujących na terenie Powiatu Gołdapskiego, w tym: 9 szkół podstawowych, 3 gimnazjów, 1 technikum, 1 liceum ogólnokształcącego, 1 Zasadniczej Szkoły Zawodowej i 3 przedszkoli. Ponadto wsparciem zostanie objętych minimum 283 nauczycieli/-ek pracujących w szkołach, w których realizowany jest projekt oraz 16 dyrektorów szkół-przedszkoli. Szkolenia odbywać się będą od 15 kwietnia do 10 czerwca 2014 r. Planowana liczba realizacji form doskonalenia nauczycieli w roku szkolnym 2013/2014 wynosi: -w formie warsztatów grupowych: po kilka spotkań (łącznie 15 godzinnych) w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 285 godzin dydaktycznych w ramach rocznych planów wspomagania, -w formie wykładów: po 1 spotkaniu 4-godzinnym w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 72 godziny dydaktyczne w ramach rocznych planów wspomagania, -w formie konsultacji indywidualnych i grupowych: po kilka spotkań (łącznie 12 godzinnych) w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 228 godzin zegarowych w ramach rocznych planów wspomagania. Łącznie planuje się przeprowadzić 357 godziny dydaktyczne i 228 godzin zegarowych doskonalenia nauczycieli. Liczba uczestników/uczestniczek w każdej grupie, dla której prowadzona będzie określona forma doskonalenia nauczycieli, wyniesie w szkołach ok. 25 osób, w przedszkolach 5-15 osób. 2. Zamawiający przez poniższe pojęcia rozumie: a) Warsztat - aktywna metoda szkoleniowa angażująca uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników. b) Wykład - szkolenie mające na celu zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie tematyki objętej wspomaganiem. c) Konsultacje indywidualne - indywidualne spotkania nauczycieli z ekspertem zewnętrznym dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą przedyskutować z ekspertem zewnętrznym swoje wątpliwości, omówić problemy, przedstawić nowe rozwiązania związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego Rocznego Planu Wspomagania (RPW). d) Konsultacje grupowe - spotkania grupowe nauczycieli z ekspertem, dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą podzielić się swoimi wątpliwościami, wymieniać się doświadczeniami i spostrzeżeniami, poszukiwać wspólnie nowych rozwiązań, omówić bieżące problemy związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego RPW. 3. Wykonawca będący osobą fizyczną powinien zabezpieczyć realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w maksimum 2 częściach. Wykonawca - firma - powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w wybranych przez siebie częściach lub w całości zamówienia przy czym jedna osoba może realizować maksimum 2 części. 4. Zamówienie dzieli się na 19 części (według ofert doskonalenia): Część 1. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Gołdapi Wykłady (4 H): Analiza wymagań i charakterystyk opisanych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2013 r. poz. 560). Warsztaty (2 x 15 H): 1) Tworzenie projektu ewaluacyjnego (2 x 5 H) a) wypracowanie planu działań niezbędnego do stworzenia projektu ewaluacyjnego 2) Konstruowanie metod, narzędzi i procedur przydatnych w tworzeniu projektu ewaluacyjnego (2 x 4 H) 3) Opracowanie raportu (2 x 3 H) a) wypracowanie przykładowego raportu 4) Efektywne wykorzystanie wniosków z ewaluacji wewnętrznej do planowania działań szkoły (2 x 3 H) Konsultacje indywidualne (2 x 12 H) 2 x 3 spotkania x 4 H Część 2. Nauczyciel 45+. Szkoła Podstawowa Nr 2 w Gołdapi Wykłady (4 H ): Stres, wypalenie zawodowe, higiena emisji głosu, budowanie zespołów, komunikacja interpersonalna Warsztaty (15H): 1) Efektywna komunikacja z rodzicami (5 H) a) opracowanie katalogu zasad: Jak rozmawiać z rodzicami? 2) Stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela 45+ (7 H) - cz. I, cz. II 3) Jak operować odpowiednio swoim głosem? (3 H) Konsultacje indywidualne (12 H) 2 spotkania x 6 H Część 3. Uczeń-aktywny uczestnik procesu uczenia się. Liceum Ogólnokształcące w Gołdapi Wykłady (4 H ): Skuteczne metody nauczania, efektywne metody motywowania do nauki, metody wzmacniające poczucie własnej wartości. Warsztaty (15H): 1) Skuteczne metody nauczania (5 H) 2) Wzmacnianie poczucia własnej wartości ucznia (5 H) 3) Efektywne motywowanie ucznia do udziału w procesach edukacyjnych (5 H) Konsultacje indywidualne (12 H) 2 spotkania x 6 H Część 4. Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich. Przedszkole Samorządowe Nr 1 w Gołdapi Wykłady (4 H ): Efektywna komunikacja w zespołach nauczycielskich. Warsztaty (15H): 1) Komunikacja interpersonalna nauczyciel- rodzic (5 H) a) wypracowanie katalogu metod i technik w komunikacji z rodzicami 2) Efektywna komunikacja zespołów nauczycielskich; cz. I (5 H) 3) Efektywna komunikacja zespołów nauczycielskich; cz. II (5 H) Konsultacje indywidualne (12 H) 2 spotkania x 6 H Część 5. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przedszkole Niepubliczne Bajka w Gołdapi Wykłady (4 H ): Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warsztaty (15H): 1) Niekonwencjonalne metody w pracy z dzieckiem ze SPE (6 H) 2) Analizowanie indywidualnych potrzeb dziecka ze SPE (6 H) 3) Efektywna komunikacja nauczyciel - rodzic dziecka ze SPE (3 H) Konsultacje indywidualne (12 H) 2 spotkania x 6 H Część 6. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przedszkole Niepubliczne U Kubusia Puchatka w Gołdapi Wykłady (4 H ): Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warsztaty (15H): 1) Analizowanie indywidualnych potrzeb dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (5 H) 2) Metody w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (5 H) a) wyposażenie rady pedagogicznej w katalog metod w pracy z dzieckiem ze SPE 3) Planowanie pracy z dzieckiem ze SPE (5 H) Konsultacje indywidualne (12 H) 2 spotkania x 6 H Część 7. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? Szkoła Podstawowa w Galwieciach Wykłady (4 H ): Analiza wymagań i charakterystyk opisanych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2013 r. poz. 560). Warsztaty (15H): 1) Tworzenie projektu ewaluacyjnego (4 H) 2) Odpowiedni dobór metod i konstruowania narzędzi badawczych (4 H) 3) Opracowywanie raportu (3 H) 4) Planowanie działań na podstawie wniosków z ewaluacji (4 H) Konsultacje indywidualne (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 8. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. Szkoła Podstawowa w Dubeninkach Wykłady (4 H ): 1) Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki 2) Opracowywanie scenariuszy z wykorzystaniem poznanych technik i metod 3) Wyposażenie rady pedagogicznej w scenariusze zajęć dotyczące aktywizowania uczniów w procesie edukacyjnym Warsztaty (15H): 1) Techniki uczenia się (6 H) 2) Metody motywujące do nauki (6 H) a) wypracowanie w trakcie warsztatu katalogu technik uczenia się i metod motywujących do nauki 3) Warsztaty dla rodziców Jak efektywnie motywować dzieci do nauki? (3 H) Konsultacje indywidualne (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 9. Projekt edukacyjny w szkole. Gimnazjum w Dubeninkach Wykłady (4 H ): Dobra praktyka- praca metodą projektu Warsztaty (15H): 1) Konstruowanie narzędzi do diagnozowania potrzeb uczniów (6 H) a) wypracowanie z grupą wzorcowej ankiety diagnozującej potrzeby uczniów 2) Realizacja i ocena projektu (6 H) a) wypracowanie wzorcowych kryteriów oceny projektu oraz sposobów realizacji projektu 3) Poznajemy sposoby promocji szkoły w środowisku lokalnym z wykorzystaniem metody projektu (3 H) Konsultacje indywidualne (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 10. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły. Gimnazjum Nr 1 w Gołdapi Wykłady (4 H ): Koncepcja i istota EWD Warsztaty (15H): 1) Obsługa i możliwości kalkulatora EWD (3 H) 2) Prawidłowa analiza wyników EWD oraz poprawne formułowanie wniosków (6 H) 3) Praktyczne wykorzystanie wniosków z analizy EWD w planowaniu pracy szkoły (6 H) Konsultacje indywidualne (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 11. Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet. Szkoła Podstawowa nr 3 w Gołdapi Wykłady (4 H ): Obsługa urządzeń TIK i reagowanie na podstawowe problemy systemowe Warsztaty (15H): 1) Obsługa i możliwości pracowni mobilnej (3 H) 2) Obsługa wizualizera i urządzeń testowych (3 H) 3) Tworzenie szkolnej bazy danych dydaktycznych - chmury (3 H) 4) Tworzenie katalogu przydatnych stron internetowych i programów edukacyjnych (3 H) 5) Obsługa urządzeń TIK i reagowanie na podstawowe problemy systemowe (3 H) Konsultacje indywidualne (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 12. Praca z uczniem młodszym. Szkoła Podstawowa w Boćwince Wykłady (4 H ): Efektywny dobór metod i technik pracy dostosowany do indywidualnych potrzeb ucznia w grupach zróżnicowanych wiekowo Warsztaty (15H) 1) Prawidłowa diagnoza poziomu gotowości szkolnej uczniów na poziomie poznawczym i emocjonalnym (4 H) 2) Efektywny dobór metod i technik pracy dostosowany do indywidualnych potrzeb ucznia w grupach zróżnicowanych wiekowo (3 H) 3) Poprawna komunikacja na poziomie nauczyciel - rodzic oraz nauczyciel - nauczyciel (4 H) 4) Funkcjonowanie współpracy w zespołach w obszarze budowania i realizacji spójnego programu nauczania realizującego podstawę programową w grupach zróżnicowanych wiekowo (4 H) Konsultacje indywidualne (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 13. Projekt edukacyjny w szkole. Szkoła Podstawowa w Żytkiejmach Wykłady (4 H ): Jak wspierać ucznia na wszystkich etapach projektu edukacyjnego? Warsztaty (11 H): 1) Funkcjonowanie współpracy w zespołach (4 H) 2) Efektywna komunikacja między nauczycielami (3 H) 3) Praktyczne wykorzystanie metod i technik pracy z uczniem w grupach zróżnicowanych wiekowo wykorzystywanych do realizacji projektów edukacyjnych (4 H) Konsultacje indywidualne (8 H) 2 spotkania x 4 H Część 14. Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się. Szkoła Podstawowa w Pogorzeli Wykłady (4 H ): Dostosowanie indywidualnych metod pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo Warsztaty (15H): 1) Efektywne metody aktywizujące i motywujące uczniów do pracy na lekcjach (4 H) 2) Dostosowanie indywidualnych metod pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo (9 H) 3) Warsztat dla rodziców. Jak umiejętnie pracować z dzieckiem w domu? (2 H) Konsultacje indywidualne (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 15. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? Szkoła Podstawowa w Grabowie Wykłady (4 H ): Praktyczne wykorzystanie metod i technik motywujących ucznia do pracy na zajęciach edukacyjnych Warsztaty (15H): 1) Metody pracy sprzyjających kształtowaniu pozytywnych postaw uczniowskich (3 H) 2) Wzmacnianie i utrwalanie pozytywnych zachowań uczniów (4 H) 3) Komunikacja interpersonalna angażująca rodziców w zadania służące kształtowaniu właściwych postaw uczniowskich (4 H) 4) Prawidłowa diagnoza potrzeb edukacyjnych oraz indywidualny sposób uczenia się ucznia (4 H) Konsultacje indywidualne (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 16. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? Gimnazjum w Grabowie Wykłady (4 H ): Praktyczne wykorzystanie metod i technik motywujących ucznia do pracy na zajęciach edukacyjnych Warsztaty (15H): 1) Metody pracy sprzyjające kształtowaniu pozytywnych postaw uczniowskich (3 H) 2) Wzmacnianie i utrwalanie pozytywnych zachowań uczniów (4 H) 3) Komunikacja interpersonalna angażująca rodziców w zadania służące kształtowaniu właściwych postaw uczniowskich (4 H) 4) Prawidłowa diagnoza potrzeb edukacyjnych oraz indywidualny sposób uczenia się ucznia (4 H) Konsultacje indywidualne (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 17. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Gołdapi Wykłady (4 H ): 1) Efektywne metody motywacyjne Warsztaty (15H): 1) Efektywne metody motywacyjne (3 H) 2) Wiedza na temat procesu uczenia się i osiągania sukcesu edukacyjnego uczniów (3 H) 3) Prawidłowa indywidualizacja metod i technik motywacyjnych (3 H) 4) Umiejętna praca z rodzicem, z uwzględnieniem dobrej komunikacji - informacja zwrotna (3 H) 5) Radzenie sobie z niepowodzeniami i wypaleniem zawodowym z uwzględnieniem metod relaksacyjnych (3 H) Konsultacje indywidualne (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 18. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Technikum w Gołdapi Wykłady (4 H): 1) Efektywne metody motywacyjne Warsztaty (15H): 1) Efektywne metody motywacyjne (3 H) 2) Wiedza na temat procesu uczenia się i osiągania sukcesu edukacyjnego uczniów (3 H) 3) Prawidłowa indywidualizacja metod i technik motywacyjnych (3 H) 4) Umiejętna praca z rodzicem, z uwzględnieniem dobrej komunikacji - informacja zwrotna (3 H) 5) Radzenie sobie z niepowodzeniami i wypaleniem zawodowym z uwzględnieniem metod relaksacyjnych (3 H) Konsultacje indywidualne (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 19. Projekt edukacyjny w szkole. Szkoła Podstawowa w Żytkiejmach Warsztaty (4 H) Praktyczne wykorzystanie tablicy interaktywnej przy realizacji projektu edukacyjnego (4 H) Konsultacje indywidualne (4 H) 1 spotkanie x 4 H Szczegółowe zadania Eksperta Zewnętrznego: Obowiązki Wykonawcy: 1. Odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli. 2. Zamawiający zastrzega, że przedmiot zamówienia realizowany będzie w dniach i godzinach określonych przez zamawiającego i przekazanych wykonawcy na min. 5 dni przed planowaną datą realizacji warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w poszczególnych placówkach. Orientacyjnie warsztaty, szkolenia, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli prowadzone będą w dniach od poniedziałku do niedzieli włącznie po wcześniejszym uzgodnieniu ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji (SORE) danej szkoły. 3. Harmonogram warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli musi być uzgodniony (podpisany) ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji właściwym dla każdej placówki. 4. Zaleca się aby warsztaty, szkolenia, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli nie kolidowały z zajęciami szkolnymi oraz innymi wydarzeniami jak uroczystości szkolne, wycieczki szkolne organizowane w danej jednostce. 5. Sale, pracownie przewidziane na realizację warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w szkole udostępnia się Wykonawcy nieodpłatnie. 6. Wymaga się od Wykonawcy opracowania i przesyłania Szkolnym Organizatorom Rozwoju Edukacji (SORE) wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzanych form doskonalenia nauczycieli (na tydzień przed terminem szkolenia szczegółowy program, a co najmniej 5 dni przed szkoleniem wersji elektronicznej materiałów dla uczestników do druku) w celu archiwizacji i udostępnienia uczestnikom oraz dyrektorom szkół/przedszkoli. 7. Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej pre -testu i post -testu, co najmniej 5 dni przed pierwszym i ostatnim warsztatem/konsultacjami grupowymi -do druku. 8. Przeprowadzenie pre-testu i post-testu oraz przekazanie sprawdzonych testów SORE, do 3 dni po przeprowadzeniu testu. 9. Analiza ilościowa i jakościowa pre-testu i post-testu, wersja elektroniczna i papierowa z własnoręcznym podpisem złożona w Biurze Projektu do 3 dni po przeprowadzeniu testu. 10. Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej ankiety ewaluacyjnej dotyczącej przeprowadzonych szkoleń, co najmniej 5 dni przed szkoleniem - do druku. 11. Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dotyczącej przeprowadzonych szkoleń z częstotliwością po każdym szkoleniu oraz złożenie jej z własnoręcznym podpisem w Biurze Projektu do 3 dni po przeprowadzeniu ankiety ewaluacyjnej. 12. Zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których Wykonawca będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia. 13. Prowadzenie dokumentacji zajęć w sposób zgodny z wymogami Zamawiającego. 14. Przygotowywanie i prowadzenie, w uzgodnieniu z koordynatorem merytorycznym, dokumentacji realizowanych zadań, w szczególności w zakresie dokumentacji stanowiącej źródło weryfikacji/pozyskania danych do pomiaru wskaźników realizacji celów projektu. 15. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych. 16. Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe dla uczestników zajęć, dlatego też Wykonawca jest zobowiązany w trakcie ich prowadzenia dokonać przerwy trwającej minimum 15 minut. 17. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo do rezygnacji z usług szkoleniowych eksperta, który nie spełnia oczekiwań Zamawiającego lub uczestników szkoleń. Wykonawca nie będący osobą fizyczną zobowiązany jest do wymiany eksperta po akceptacji przez Zamawiającego.

Po wprowadzeniu zmiany:
1. Przedmiotem zamówienia jest wybór ekspertów do realizacji form doskonalenia (warsztatów, wykładów, konsultacji indywidualnych i grupowych) wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. Projekt dotyczy wspomagania 18 placówek oświatowych funkcjonujących na terenie Powiatu Gołdapskiego, w tym: 9 szkół podstawowych, 3 gimnazjów, 1 technikum, 1 liceum ogólnokształcącego, 1 Zasadniczej Szkoły Zawodowej i 3 przedszkoli. Ponadto wsparciem zostanie objętych minimum 283 nauczycieli/-ek pracujących w szkołach, w których realizowany jest projekt oraz 16 dyrektorów szkół-przedszkoli. Szkolenia odbywać się będą od 15 kwietnia do 10 czerwca 2014 r. Planowana liczba realizacji form doskonalenia nauczycieli w roku szkolnym 2013/2014 wynosi: -w formie warsztatów grupowych: po kilka spotkań (łącznie 15 godzinnych) w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 285 godzin dydaktycznych w ramach rocznych planów wspomagania, -w formie wykładów: po 1 spotkaniu 4-godzinnym w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 72 godziny dydaktyczne w ramach rocznych planów wspomagania, -w formie konsultacji indywidualnych i grupowych: po kilka spotkań (łącznie 12 godzinnych) w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 228 godzin zegarowych w ramach rocznych planów wspomagania. Łącznie planuje się przeprowadzić 357 godziny dydaktyczne i 228 godzin zegarowych doskonalenia nauczycieli. Liczba uczestników/uczestniczek w każdej grupie, dla której prowadzona będzie określona forma doskonalenia nauczycieli, wyniesie w szkołach ok. 25 osób, w przedszkolach 5-15 osób. 2. Zamawiający przez poniższe pojęcia rozumie: a) Warsztat - aktywna metoda szkoleniowa angażująca uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników. b) Wykład - szkolenie mające na celu zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie tematyki objętej wspomaganiem. c) Konsultacje indywidualne - indywidualne spotkania nauczycieli z ekspertem zewnętrznym dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą przedyskutować z ekspertem zewnętrznym swoje wątpliwości, omówić problemy, przedstawić nowe rozwiązania związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego Rocznego Planu Wspomagania (RPW). d) Konsultacje grupowe - spotkania grupowe nauczycieli z ekspertem, dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą podzielić się swoimi wątpliwościami, wymieniać się doświadczeniami i spostrzeżeniami, poszukiwać wspólnie nowych rozwiązań, omówić bieżące problemy związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego RPW. 3. Wykonawca będący osobą fizyczną powinien zabezpieczyć realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w maksimum 2 częściach. Wykonawca - firma - powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w wybranych przez siebie częściach lub w całości zamówienia przy czym jedna osoba może realizować maksimum 2 części. 4. Zamówienie dzieli się na 19 części (według ofert doskonalenia): Część 1. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Gołdapi Wykłady (4 H): Analiza wymagań i charakterystyk opisanych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2013 r. poz. 560). Warsztaty (2 x 15 H): 1) Tworzenie projektu ewaluacyjnego (2 x 5 H) a) wypracowanie planu działań niezbędnego do stworzenia projektu ewaluacyjnego 2) Konstruowanie metod, narzędzi i procedur przydatnych w tworzeniu projektu ewaluacyjnego (2 x 4 H) 3) Opracowanie raportu (2 x 3 H) a) wypracowanie przykładowego raportu 4) Efektywne wykorzystanie wniosków z ewaluacji wewnętrznej do planowania działań szkoły (2 x 3 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (2 x 12 H) 2 x 3 spotkania x 4 H Część 2. Nauczyciel 45+. Szkoła Podstawowa Nr 2 w Gołdapi Wykłady (4 H ): Stres, wypalenie zawodowe, higiena emisji głosu, budowanie zespołów, komunikacja interpersonalna Warsztaty (15H): 1) Efektywna komunikacja z rodzicami (5 H) a) opracowanie katalogu zasad: Jak rozmawiać z rodzicami? 2) Stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela 45+ (7 H) - cz. I, cz. II 3) Jak operować odpowiednio swoim głosem? (3 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 2 spotkania x 6 H Część 3. Uczeń-aktywny uczestnik procesu uczenia się. Liceum Ogólnokształcące w Gołdapi Wykłady (4 H ): Skuteczne metody nauczania, efektywne metody motywowania do nauki, metody wzmacniające poczucie własnej wartości. Warsztaty (15H): 1) Skuteczne metody nauczania (5 H) 2) Wzmacnianie poczucia własnej wartości ucznia (5 H) 3) Efektywne motywowanie ucznia do udziału w procesach edukacyjnych (5 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 2 spotkania x 6 H Część 4. Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich. Przedszkole Samorządowe Nr 1 w Gołdapi Wykłady (4 H ): Efektywna komunikacja w zespołach nauczycielskich. Warsztaty (15H): 1) Komunikacja interpersonalna nauczyciel- rodzic (5 H) a) wypracowanie katalogu metod i technik w komunikacji z rodzicami 2) Efektywna komunikacja zespołów nauczycielskich; cz. I (5 H) 3) Efektywna komunikacja zespołów nauczycielskich; cz. II (5 H) Konsultacje indywidualne i grupowe(12 H) 2 spotkania x 6 H Część 5. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przedszkole Niepubliczne Bajka w Gołdapi Wykłady (4 H ): Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warsztaty (15H): 1) Niekonwencjonalne metody w pracy z dzieckiem ze SPE (6 H) 2) Analizowanie indywidualnych potrzeb dziecka ze SPE (6 H) 3) Efektywna komunikacja nauczyciel - rodzic dziecka ze SPE (3 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 2 spotkania x 6 H Część 6. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przedszkole Niepubliczne U Kubusia Puchatka w Gołdapi Wykłady (4 H ): Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warsztaty (15H): 1) Analizowanie indywidualnych potrzeb dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (5 H) 2) Metody w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (5 H) a) wyposażenie rady pedagogicznej w katalog metod w pracy z dzieckiem ze SPE 3) Planowanie pracy z dzieckiem ze SPE (5 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 2 spotkania x 6 H Część 7. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? Szkoła Podstawowa w Galwieciach Wykłady (4 H ): Analiza wymagań i charakterystyk opisanych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2013 r. poz. 560). Warsztaty (15H): 1) Tworzenie projektu ewaluacyjnego (4 H) 2) Odpowiedni dobór metod i konstruowania narzędzi badawczych (4 H) 3) Opracowywanie raportu (3 H) 4) Planowanie działań na podstawie wniosków z ewaluacji (4 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 8. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. Szkoła Podstawowa w Dubeninkach Wykłady (4 H ): 1) Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki 2) Opracowywanie scenariuszy z wykorzystaniem poznanych technik i metod 3) Wyposażenie rady pedagogicznej w scenariusze zajęć dotyczące aktywizowania uczniów w procesie edukacyjnym Warsztaty (15H): 1) Techniki uczenia się (6 H) 2) Metody motywujące do nauki (6 H) a) wypracowanie w trakcie warsztatu katalogu technik uczenia się i metod motywujących do nauki 3) Warsztaty dla rodziców Jak efektywnie motywować dzieci do nauki? (3 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 9. Projekt edukacyjny w szkole. Gimnazjum w Dubeninkach Wykłady (4 H ): Dobra praktyka- praca metodą projektu Warsztaty (15H): 1) Konstruowanie narzędzi do diagnozowania potrzeb uczniów (6 H) a) wypracowanie z grupą wzorcowej ankiety diagnozującej potrzeby uczniów 2) Realizacja i ocena projektu (6 H) a) wypracowanie wzorcowych kryteriów oceny projektu oraz sposobów realizacji projektu 3) Poznajemy sposoby promocji szkoły w środowisku lokalnym z wykorzystaniem metody projektu (3 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 10. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły. Gimnazjum Nr 1 w Gołdapi Wykłady (4 H ): Koncepcja i istota EWD Warsztaty (15H): 1) Obsługa i możliwości kalkulatora EWD (3 H) 2) Prawidłowa analiza wyników EWD oraz poprawne formułowanie wniosków (6 H) 3) Praktyczne wykorzystanie wniosków z analizy EWD w planowaniu pracy szkoły (6 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 11. Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet. Szkoła Podstawowa nr 3 w Gołdapi Wykłady (4 H ): Obsługa urządzeń TIK i reagowanie na podstawowe problemy systemowe Warsztaty (15H): 1) Obsługa i możliwości pracowni mobilnej (3 H) 2) Obsługa wizualizera i urządzeń testowych (3 H) 3) Tworzenie szkolnej bazy danych dydaktycznych - chmury (3 H) 4) Tworzenie katalogu przydatnych stron internetowych i programów edukacyjnych (3 H) 5) Obsługa urządzeń TIK i reagowanie na podstawowe problemy systemowe (3 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 12. Praca z uczniem młodszym. Szkoła Podstawowa w Boćwince Wykłady (4 H ): Efektywny dobór metod i technik pracy dostosowany do indywidualnych potrzeb ucznia w grupach zróżnicowanych wiekowo Warsztaty (15H) 1) Prawidłowa diagnoza poziomu gotowości szkolnej uczniów na poziomie poznawczym i emocjonalnym (4 H) 2) Efektywny dobór metod i technik pracy dostosowany do indywidualnych potrzeb ucznia w grupach zróżnicowanych wiekowo (3 H) 3) Poprawna komunikacja na poziomie nauczyciel - rodzic oraz nauczyciel - nauczyciel (4 H) 4) Funkcjonowanie współpracy w zespołach w obszarze budowania i realizacji spójnego programu nauczania realizującego podstawę programową w grupach zróżnicowanych wiekowo (4 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 13. Projekt edukacyjny w szkole. Szkoła Podstawowa w Żytkiejmach Wykłady (4 H ): Jak wspierać ucznia na wszystkich etapach projektu edukacyjnego? Warsztaty (11 H): 1) Funkcjonowanie współpracy w zespołach (4 H) 2) Efektywna komunikacja między nauczycielami (3 H) 3) Praktyczne wykorzystanie metod i technik pracy z uczniem w grupach zróżnicowanych wiekowo wykorzystywanych do realizacji projektów edukacyjnych (4 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (8 H) 2 spotkania x 4 H Część 14. Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się. Szkoła Podstawowa w Pogorzeli Wykłady (4 H ): Dostosowanie indywidualnych metod pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo Warsztaty (15H): 1) Efektywne metody aktywizujące i motywujące uczniów do pracy na lekcjach (4 H) 2) Dostosowanie indywidualnych metod pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo (9 H) 3) Warsztat dla rodziców. Jak umiejętnie pracować z dzieckiem w domu? (2 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 15. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? Szkoła Podstawowa w Grabowie Wykłady (4 H ): Praktyczne wykorzystanie metod i technik motywujących ucznia do pracy na zajęciach edukacyjnych Warsztaty (15H): 1) Metody pracy sprzyjających kształtowaniu pozytywnych postaw uczniowskich (3 H) 2) Wzmacnianie i utrwalanie pozytywnych zachowań uczniów (4 H) 3) Komunikacja interpersonalna angażująca rodziców w zadania służące kształtowaniu właściwych postaw uczniowskich (4 H) 4) Prawidłowa diagnoza potrzeb edukacyjnych oraz indywidualny sposób uczenia się ucznia (4 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 16. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? Gimnazjum w Grabowie Wykłady (4 H ): Praktyczne wykorzystanie metod i technik motywujących ucznia do pracy na zajęciach edukacyjnych Warsztaty (15H): 1) Metody pracy sprzyjające kształtowaniu pozytywnych postaw uczniowskich (3 H) 2) Wzmacnianie i utrwalanie pozytywnych zachowań uczniów (4 H) 3) Komunikacja interpersonalna angażująca rodziców w zadania służące kształtowaniu właściwych postaw uczniowskich (4 H) 4) Prawidłowa diagnoza potrzeb edukacyjnych oraz indywidualny sposób uczenia się ucznia (4 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 17. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Gołdapi Wykłady (4 H ): 1) Efektywne metody motywacyjne Warsztaty (15H): 1) Efektywne metody motywacyjne (3 H) 2) Wiedza na temat procesu uczenia się i osiągania sukcesu edukacyjnego uczniów (3 H) 3) Prawidłowa indywidualizacja metod i technik motywacyjnych (3 H) 4) Umiejętna praca z rodzicem, z uwzględnieniem dobrej komunikacji - informacja zwrotna (3 H) 5) Radzenie sobie z niepowodzeniami i wypaleniem zawodowym z uwzględnieniem metod relaksacyjnych (3 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 18. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Technikum w Gołdapi Wykłady (4 H): 1) Efektywne metody motywacyjne Warsztaty (15H): 1) Efektywne metody motywacyjne (3 H) 2) Wiedza na temat procesu uczenia się i osiągania sukcesu edukacyjnego uczniów (3 H) 3) Prawidłowa indywidualizacja metod i technik motywacyjnych (3 H) 4) Umiejętna praca z rodzicem, z uwzględnieniem dobrej komunikacji - informacja zwrotna (3 H) 5) Radzenie sobie z niepowodzeniami i wypaleniem zawodowym z uwzględnieniem metod relaksacyjnych (3 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 19. Projekt edukacyjny w szkole. Szkoła Podstawowa w Żytkiejmach Warsztaty (4 H) Praktyczne wykorzystanie tablicy interaktywnej przy realizacji projektu edukacyjnego (4 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (4 H) 1 spotkanie x 4 H Szczegółowe zadania Eksperta Zewnętrznego: Obowiązki Wykonawcy: 1. Odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli. 2. Zamawiający zastrzega, że przedmiot zamówienia realizowany będzie w dniach i godzinach określonych przez zamawiającego i przekazanych wykonawcy na min. 5 dni przed planowaną datą realizacji warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w poszczególnych placówkach. Orientacyjnie warsztaty, szkolenia, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli prowadzone będą w dniach od poniedziałku do niedzieli włącznie po wcześniejszym uzgodnieniu ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji (SORE) danej szkoły. 3. Harmonogram warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli musi być uzgodniony (podpisany) ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji właściwym dla każdej placówki. 4. Zaleca się aby warsztaty, szkolenia, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli nie kolidowały z zajęciami szkolnymi oraz innymi wydarzeniami jak uroczystości szkolne, wycieczki szkolne organizowane w danej jednostce. 5. Sale, pracownie przewidziane na realizację warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w szkole udostępnia się Wykonawcy nieodpłatnie. 6. Wymaga się od Wykonawcy opracowania i przesyłania Szkolnym Organizatorom Rozwoju Edukacji (SORE) wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzanych form doskonalenia nauczycieli (na tydzień przed terminem szkolenia szczegółowy program, a co najmniej 5 dni przed szkoleniem wersji elektronicznej materiałów dla uczestników do druku) w celu archiwizacji i udostępnienia uczestnikom oraz dyrektorom szkół/przedszkoli. 7. Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej pre -testu i post -testu, co najmniej 5 dni przed pierwszym i ostatnim warsztatem/konsultacjami grupowymi -do druku. 8. Przeprowadzenie pre-testu i post-testu oraz przekazanie sprawdzonych testów SORE, do 3 dni po przeprowadzeniu testu. 9. Analiza ilościowa i jakościowa pre-testu i post-testu, wersja elektroniczna i papierowa z własnoręcznym podpisem złożona w Biurze Projektu do 3 dni po przeprowadzeniu testu. 10. Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej ankiety ewaluacyjnej dotyczącej przeprowadzonych szkoleń, co najmniej 5 dni przed szkoleniem - do druku. 11. Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dotyczącej przeprowadzonych szkoleń z częstotliwością po każdym szkoleniu oraz złożenie jej z własnoręcznym podpisem w Biurze Projektu do 3 dni po przeprowadzeniu ankiety ewaluacyjnej. 12. Zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których Wykonawca będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia. 13. Prowadzenie dokumentacji zajęć w sposób zgodny z wymogami Zamawiającego. 14. Przygotowywanie i prowadzenie, w uzgodnieniu z koordynatorem merytorycznym, dokumentacji realizowanych zadań, w szczególności w zakresie dokumentacji stanowiącej źródło weryfikacji/pozyskania danych do pomiaru wskaźników realizacji celów projektu. 15. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych. 16. Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe dla uczestników zajęć, dlatego też Wykonawca jest zobowiązany w trakcie ich prowadzenia dokonać przerwy trwającej minimum 15 minut. 17. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo do rezygnacji z usług szkoleniowych eksperta, który nie spełnia oczekiwań Zamawiającego lub uczestników szkoleń. Wykonawca nie będący osobą fizyczną zobowiązany jest do wymiany eksperta po akceptacji przez Zamawiającego.

Miejsce składania: II.1.4)

dodac: i grupowe

Podobne przetargi

165410 / 2013-04-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Szczytno - Szczytno (warmińsko-mazurskie)
CPV: -
Świadczenie usług zarządzania, utrzymania i eksploatacji sieci, budowli, urządzeń wodno-ściekowych w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę oraz zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Miejskiej Szczytno