Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

498472 / 2012-12-07 - Administracja samorządowa / Gmina Celestynów (Celestynów)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 498472

Data publikacji: 2012-12-07

Nazwa: Gmina Celestynów

Ulica: ul. Regucka 3

Numer domu: 3

Miejscowość: Celestynów

Kod pocztowy: 05-430

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 22 7897060 w. 114

Numer faxu: 22 7897011

Adres strony internetowej: www.celestynow.pl

Regon: 01326896500000

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa prawna Urzędu Gminy w Celestynowie

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Płocku, świadczona w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2002 r., Nr 123, poz. 1059 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (t.j. Dz. U z 2010 r., Nr 10, poz. 65), obejmująca świadczenie przez Wykonawcę na rzecz
Zamawiającego obsługi prawnej, w celu obrony interesów Urzędu Gminy Celestynów

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: a;b;

zamowienie_pprawna: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

zamowienie_uzasadnienie:
Zgodnie z art. 5 ust 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 795 ze zm.) w przypadku zamówienia na wykonanie usług prawniczych w Urzędzie Gminy Celestynów, a są to usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust 1 lub art. 67 ust 1 w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z wymienionych w tym przepisie okoliczności:
1.naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków,
2.naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań,
3.poniesieniem straty w mieniu publicznym,
4.uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań.
Sprawy z zakresu usług prawniczych powierzone wykonawcy (kancelarii) przez Urząd Gminy, Radę Gminy oraz Jednostki Budżetowe Gminy są w wielu przypadkach skomplikowane wymagające właściwej specjalistycznej wiedzy prawniczej. Gmina zajmując się różnorodnymi zadaniami o dużym stopniu złożoności, wymaga stałej obsługi prawnej, przy czym z uwagi na wskazane okoliczności musi ona być wykonywana przez podmiot posiadający odpowiednie doświadczenia i rozeznanie w specyficznych warunkach funkcjonowania. Powierzenie wykonania takich zadań winno więc nastąpić takiej kancelarii prawnej, która dysponuje osobami (radcami prawnymi lub adwokatami) posiadającymi wiedzę i doświadczenie w obsłudze prawnej organów samorządów w szczególności Gminy jak również w prowadzeniu spraw przed sądami: powszechnymi, administracyjnymi, samorządowy kolegium odwoławczym oraz innymi organami administracji publicznej. Brak doświadczenia może być przyczyną do podejmowania błędnych decyzji administracyjnych, błędnych, niekorzystnych dla Gmin umów, a nawet powodować straty finansowe.
Zastosowanie trybu przetargu nieograniczonego, gdzie jedynym kryterium jest cena, może spowodować wybór oferty, którą mogłaby złożyć kancelaria nie mająca żadnego doświadczenia w obsłudze organów samorządów, jak również mogą być złożone oferty przewyższające możliwości finansowe Gminy. Powyższe więc wskazuje, że zastosowanie przetargu nieograniczonego na wybór kancelarii do obsługi prawnej Gminy mogłoby spowodować naruszenie zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków (w/w art. 5 ust 1a pkt. 1.). Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek trybu wyboru zamówienia z wolnej ręki. Powyżej przytoczony przepis uzasadnia w pełni tryb niniejszego zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 (zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a - zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym - do usług o charakterze niepriorytetowym zalicza się usługi prawnicze - kategoria nr 21), zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust.1 ustawy, w szczególności (ale nie tylko), jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Połączenie usług prawniczych z usługami polegającymi na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi lub innymi organami orzekającymi jest celowe i racjonalne z uwagi na zapewnienie kompleksowej obsługi prawnej Gminy uwzględniając specyfikę działalności tej jednostki. Świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i bardziej rzetelne rozwiązanie spraw, co przekłada się na efektywność wydatkowania środków. Za celowością kontynuacji współpracy z wybranym wykonawcą przemawia fakt, iż jest on zaznajomiony z bieżącymi sprawami prowadzonymi przez Gminę, z kolei wybór innego wykonawcy powodowałby konieczność wprowadzenia go w tematykę spraw prowadzonych i planowanych. Utrzymanie ciągłości wykonywania usług prawniczych przez tego samego wykonawcę zmniejsza istotne ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia ciągłość realizacji powierzonych zadań oraz zapewnia terminowe ich wykonanie. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość realizacji przedsięwzięć zamawiającego (Gminy) pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywności i terminowego wykonywania zobowiązań. Ponadto w ocenie zamawiającego dotychczasowy wykonawca jest partnerem sprawdzonym, do którego zamawiający ma zaufanie, i który świadcząc usługi wykazał się profesjonalizmem i umiejętnością doboru optymalnych rozwiązań. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki - w omawianej sprawie - zmniejsza w sposób istotny ryzyko start, jakie powstałyby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, niesprawdzonemu wykonawcy.
Zamówienie z wolnej ręki daje możliwość wynegocjowania ceny właściwej z uwagi na możliwości finansowych Gminy, a ponadto daje możliwość wyboru kancelarii prawnej, która dysponuje prawnikami posiadającymi duże doświadczenie oraz wiedzę w obsłudze prawnej Gminy.

Nazwa wykonawcy: Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz Dąbrowski

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Andriollego 34 lok. 11

Miejscowość: Otwock

Kod pocztowy: 05-400

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Podobne przetargi

270081 / 2011-10-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Zamówienie z wolnej ręki na usługę notarialną polegająca na sporządzeniu aktu notarialnego dokumentującego umowę nabycia

9625 / 2012-01-10 - Inny: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Mazowieckie Centrum Stomatologii Sp. z o.o. - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług pomocy prawnej na rzecz Mazowieckiego Centrum Stomatologii Sp. z o.o. w Warszawie (Nr ref. sprawy: ZP/01/12)

219 / 2010-01-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Wołomiński - Wołomin (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
świadczenie obsługi prawnej dla Starostwa Powiatowego w Wołominie

5129 / 2011-01-05 - Inny: jednostka wojskowa

Jednostka Wojskowa 2063 - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługa zastępstwa procesowego i doradztwa prawnego na rzecz Jednostki Wojskowej Nr 2036 świadczona przez pana Zbigniewa Motylskiego

10976 / 2014-01-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy - Sońsk (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usługi zastępstwa procesowego we wszystkich bieżących i przyszłych postępowaniach oraz świadczenie doradztwa w zakresie zastępstwa procesowego i pozostałej pomocy prawnej.

268555 / 2012-12-19 - Inny: Państwowa osoba prawna

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie uregulowań prawnych odnoszących się do postępowań przetargowych prowadzonych w ramach prawa zamówień publicznych

92248 / 2010-04-01 - Uczelnia publiczna

Szkoła Główna Handlowa - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawnych dla Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

35664 / 2010-02-08 - Inny: SPÓŁKA PRAWA HANDLOWEGO

Narodowe Centrum Sportu Sp. z o. o. - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawnych związanych z udzieleniem zamówień publicznych na wyposażenie Stadionu Narodowego w Warszawie z uwzględnieniem tzw. instalacji nisko prądowych

240032 / 2015-09-15 - Podmiot prawa publicznego

Instytut Chemii Fizycznej Polskiej Akademii Nauk - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego w sprawach prawno-pracowniczych.

36849 / 2013-03-11 - Inny: Narodowa Instytucja Kultury

Muzeum Pałac w Wilanowie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Doradztwo w zakresie prowadzonych przez Muzeum spraw sądowych, wszczęcia postępowań sądowych, opracowania pism procesowych

61271 / 2012-03-16 - Podmiot prawa publicznego

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
przedmiotem zamówienia są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego na rzecz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w sprawach dotyczących skarg na informację o negatywnym wyniku procedury odwoławczej, o której mowa w art. 30 c ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (t.j. Dz. U. z 2009 r., Nr 84 poz. 712 z późn. zm.), przed wojewódzkimi sądami administracyjnymi i Naczelnym Sądem Administracyjnym