Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

210426 / 2010-07-15 - Administracja samorządowa / Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych (Poznań)

Wykonanie wielowariantowej koncepcji restrukturyzacji i przekształcenia zakładu budżetowego - Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych obejmującej dwa etapy

Opis zamówienia

Wykonanie wielowariantowej koncepcji restrukturyzacji i przekształcenia zakładu budżetowego - Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych obejmującej dwa etapy:
I ETAP:
1)Analiza stanu obecnego.
A. Audyt prawny
1.status prawny przekształcanej jednostki w świetle obowiązujących przepisów prawa i zakresu zadań własnych Miasta Poznań
2.struktura organizacyjna i sposób zarządzania jednostką (dokumenty dot. utworzenia podmiotu i wewnątrz-organizacyjne)
3.stan prawny nieruchomości i ruchomości będących we władaniu jednostki, z uwzględnieniem składników o nieuregulowanym lub nieprawidłowo uregulowanym stanie prawnym, z podaniem ograniczeń co do dysponowania nimi przez jednostkę, wraz z oceną zdolności aportowej oraz oceną przydatności poszczególnych składników majątkowych do wykonywania zadań realizowanych przez jednostkę
4.warunki umów dot. korzystania przez jednostkę ze składników majątkowych innych podmiotów (umowy najmu, dzierżawy, leasingu itp.)
5.warunki umów dotyczących korzystania przez inne podmioty ze składników majątku jednostki będących w dyspozycji danej jednostki
6.analiza umów cywilno-prawnych zawartych przez jednostkę z kontrahentami zewnętrznymi z punktu widzenia trwałości, możliwości przeniesienia wraz z oceną skutków takiego działania
7.stosunki pracownicze (umowy o pracę, regulaminy, porozumienia, układy zbiorowe pracy)
8.umowy kredytu, pożyczki, zawarte przez jednostkę
9.gwarancje i poręczenia udzielone lub otrzymane przez jednostkę
10.rodzaje zabezpieczeń ustanowionych na majątku jednostki
11.ubezpieczenia majątku (nieruchomości i ruchomości) jednostki oraz od odpowiedzialności cywilnej
12.prawa na dobrach niematerialnych przysługujące jednostce (wymagane prawem zezwolenia, licencje, certyfikaty, znaki towarowe)
13.poziom wdrożenia w jednostce procedur ochrony danych osobowych i ochrony informacji niejawnych
14.stosowanie procedur ustawy Prawo Zamówień Publicznych
15.ocena ryzyk związanych ze sprawami spornymi (w tym roszczenia osób trzecich) i roszczeniami pracowników
16.analiza stopnia przygotowania jednostki w zakresie spełniania określonych przepisami standardów świadczenia usług będących przedmiotem jej działalności (w zakresie dysponowania wyposażeniem i personelem o odpowiednich kwalifikacjach).
W każdym z podanych aspektów należy wskazać potencjalne zagrożenie dla procesu restrukturyzacji i przekształcenia.
B. Analiza ekonomiczno-finansowa
1.podstawowe informacje dot. jednostki
2.analiza konkurencji w rejonie działania jednostki
3.analiza ( za 3 ostatnie lata obrachunkowe), w tym:
- analiza sytuacji finansowej (rachunek zysków i strat, rentowność poszczególnych rodzajów działalności, wyznaczenie progu rentowności poszczególnych rodzajów działalności oraz jednostki jako całości w ostatnim analizowanym roku)
- analiza bilansów
- analiza stanu majątkowego (w tym umorzenia) w celu określenia rezerw w wykorzystaniu majątku oraz możliwych sposobów zmiany tej sytuacji
- analiza zadłużenia (stan i struktura zobowiązań)
- analiza rachunku przepływów pieniężnych
- analiza zatrudnienia (za ostatni rok) w tym:
- średniej wielkości zatrudnienia wg tytułu prawnego zatrudnienia i w rozbiciu na grupy pracowników (ocenić pod względem niedoborów i przerostów zatrudnienia), z uwzględnieniem kwalifikacji i kategorii wiekowych
-średniej wartości wynagrodzeń w poszczególnych grupach pracowniczych
-średniej wartości kontraktów i dochodów z innych tytułów prawnych (umów zlecenia, umowy o dzieło)
-średniej wartości przychodów ze sprzedaży w przeliczeniu na jeden etat w rozbiciu na pracowników bezpośrednio i pośrednio produkcyjnych
- analiza wskaźnikowa
- analiza działań restrukturyzacyjnych przeprowadzonych w ostatnich trzech latach
- analiza i ocena zasad polityki rachunkowej prowadzonej w zakładzie, ze szczególnym uwzględnieniem zasad:
-ewidencji i rozliczania kosztów stosowanych przez jednostkę
-kalkulacji kosztu jednostkowego
-stosowanych zasad amortyzacji
-pozostałych składowych polityki rachunkowej
oraz z oceną możliwości wprowadzenia zasad budżetowania według miejsc powstawania kosztów i oceną efektywności działań jednostki w zakresie rozliczania podatku VAT
4.analiza SWOT dla jednostki

2)Restrukturyzacja jednostki
1.plan restrukturyzacji (w rozpisaniu na działania), w tym:
a)planowane działania w zakresie restrukturyzacji
b)ocena wpływu planowanych działań restrukturyzacyjnych na przyszłą sytuację ekonomiczną jednostki z uwzględnieniem kosztów wprowadzenia
c)harmonogram wdrożenia planu
2.opis stanu docelowego, w tym:
-modelu operacyjnego jednostki (z podaniem roku zakończenia restrukturyzacji), kluczowych wskaźników efektywności
-stanu majątkowego
-struktury i wielkości zatrudnienia
3.analiza niezbędnych inwestycji (nakładów koniecznych do poniesienia przez jednostkę), ze wskazaniem źródeł finansowania, z uwzględnieniem oceny wystąpienia ryzyka niedozwolonej pomocy publicznej
4.planowany poziom zadłużenia jednostki (w przypadku gdy plan restrukturyzacji zakłada zaciągnięcie kredytów, pożyczek lub podpisanie umów leasingowych) z wyszczególnieniem źródeł spłaty. W przypadku oceny konieczności zaangażowania Miasta Poznań należy określić poziom zaangażowania i dokonać oceny zdolności jednostki do spłaty zobowiązań
5.analiza w zakresie możliwości rozwoju usług świadczonych obecnie przez jednostkę i możliwości rozszerzenia zakresu działalności w przyszłości
6.projekcje finansowe funkcjonowania jednostki, w tym:
- opis założeń ogólnych przyjętych do projekcji
- prognoza przychodów ze sprzedaży, z przedstawieniem ogólnych i szczegółowych założeń przyjętych do prognozy przychodów,
- prognoza kosztów i pozostałych zmiennych ekonomicznych, z przedstawieniem szczegółowych założeń:
- prognoza nakładów inwestycyjnych
- prognoza kosztów działalności operacyjnej
- prognoza pozostałych wielkości ekonomicznych
- zapotrzebowanie na kapitał obrotowy netto
- prognoza bilansu wraz z opisem założeń
- prognoza przepływów pieniężnych
-prognoza zatrudnienia
- analiza wskaźnikowa
- analiza progu rentowności
- analiza wrażliwości
- ocena skutków ekonomicznych dla restrukturyzowanej jednostki i Miasta:
- opis zastosowanej metodologii oceny opłacalności przedsięwzięcia
- szacowanie kosztu kapitału (z przedstawieniem szczegółowych założeń przyjętych do jego ustalenia)
- prezentacja FCF, NPV, IRR
- wszystkie projekcje powinny być sporządzone w porównaniu do stanu obecnego
7.identyfikacja głównych ryzyk dla planu restrukturyzacji, metody zapobiegania i neutralizacji ich negatywnych skutków
8.propozycja restrukturyzacji zobowiązań danej jednostki.

3)Opracowanie (na bazie wyników audytu prawnego, analizy ekonomiczno - finansowej i skutków restrukturyzacji), wielowariantowej koncepcji przekształcenia jednostki
1.Koncepcja powinna uwzględniać przynajmniej następujące warianty:
-przekształcenia w spółkę prawa handlowego (w tym możliwość zastosowania ppp)
-przekształcenie w jednostkę działającą w oparciu o ustawę o finansach publicznych
-koncepcję autorską.
2.W każdej koncepcji (sporządzonej na okres min. 5 lat) dokonać należy:
-identyfikacji głównych ryzyk dla jednostki i Miasta Poznania
-analizy SWOT z punktu widzenia jednostki i Miasta Poznania
-oszacowania kosztów przekształcenia jednostki (po stronie jednostki i Miasta Poznania)
-określenia trybu i zakresu wyposażenia w majątek niezbędny do prowadzenia działalności (w tym w ruchomości)
-oceny konieczności oszacowania wartości majątku i zastosowania określonych metod wyceny
-analizy porównawczej kosztów funkcjonowania jednostki przed i po przekształceniu (na podstawie sporządzonych projekcji finansowych funkcjonowania nowej jednostki)
-określenia wymogów i konsekwencji podatkowych (w szczególności VAT, CIT, PCC) dla przekształcanej jednostki i dla Miasta Poznania
-wskazania koniecznych zmian w polityce rachunkowości stosowanej przez jednostkę
-oceny możliwości cesji umów, kontraktów, koncesji i pozwoleń
-prezentacji harmonogramu przekształcenia - procedury likwidacji i utworzenia nowej jednostki (również z punktu widzenia ksiąg rachunkowych) z przypisaniem działań określonych podmiotom i jednostkom organizacyjnym Miasta, zapewniającego możliwość zapewnienia ciągłości realizacji zadań
-oceny korzyści (ekonomicznych i społecznych) dla jednostki i Miasta Poznania, w szczególności wpływu danej formy przekształcenia na wielkość nadwyżki operacyjnej w budżecie Miasta Poznań wynikających z danej formy przekształcenia
-rekomendacji co do sposobu zagospodarowania majątku zbędnego
II ETAP:
1)Sporządzenie analizy wielokryterialnej opracowanych przez Wykonawcę wariantów.
Analiza wielokryterialna powinna być przeprowadzona po zapoznaniu się przez wszystkie grupy decydentów zidentyfikowane przez Wykonawcę, z wielowariantową koncepcją przekształcenia, zaakceptowaną przez Zamawiającego oraz po wyeliminowaniu tych wariantów, które z punktu widzenia ograniczeń prawnych, ekonomicznych, społecznych, funkcjonalnych lub innych są niemożliwe do realizacji.
Analiza wielokryterialna powinna być przeprowadzona z wykorzystaniem wielokryterialnych metod szacowania, np: ELECTRE III, PROMETHEE, AHP, UTA lub innych, wraz z podaniem uzasadnienia wyboru danej metody.
W ramach analizy wielokryterialnej należy:
-sporządzić opis wszystkich podmiotów zainteresowanych rozwiązaniem problemu wyboru wariantu, wraz z doprecyzowaniem ich interesów, w tym wymagań i oczekiwań (opis grup decydentów), wraz z uzasadnieniem dokonanego doboru;
-zaproponować Zamawiającemu i po jego akceptacji przyjąć właściwe kryteria decyzyjne wynikające z wcześniej przeprowadzonych analiz, zapewniające spójność i kompletność oceny oraz niepowtarzalność zakresów znaczeniowych kryteriów;
przeprowadzić właściwa analizę wielokryterialną;
-dokonać analizy wyników (w tym między innymi analiza stabilności rankingu), przeglądu i oceny wariantów oraz dokonać wyboru rozwiązania optymalnego.
2)Wskazanie formy przekształcenia rekomendowanej przez autora wraz z uzasadnieniem.
3)Sporządzenie multimedialnej prezentacji (w programie PowerPoint) opracowanych wersji przekształcenia jednostki, łącznie z wykazaniem (krótko - i długookresowych) korzyści z danej formy przekształcenia dla Miasta Poznania.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 210426

Data publikacji: 2010-07-15

Nazwa: Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych

Ulica: ul. Matejki 57

Numer domu: 57

Miejscowość: Poznań

Kod pocztowy: 60-770

Województwo / kraj: wielkopolskie

Numer telefonu: 061 8964800; 8694801

Numer faxu: 061 8694809

Adres strony internetowej: www.zkzl.poznan.pl

Regon: 63969335600000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie wielowariantowej koncepcji restrukturyzacji i przekształcenia zakładu budżetowego - Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych obejmującej dwa etapy

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Wykonanie wielowariantowej koncepcji restrukturyzacji i przekształcenia zakładu budżetowego - Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych obejmującej dwa etapy:
I ETAP:
1)Analiza stanu obecnego.
A. Audyt prawny
1.status prawny przekształcanej jednostki w świetle obowiązujących przepisów prawa i zakresu zadań własnych Miasta Poznań
2.struktura organizacyjna i sposób zarządzania jednostką (dokumenty dot. utworzenia podmiotu i wewnątrz-organizacyjne)
3.stan prawny nieruchomości i ruchomości będących we władaniu jednostki, z uwzględnieniem składników o nieuregulowanym lub nieprawidłowo uregulowanym stanie prawnym, z podaniem ograniczeń co do dysponowania nimi przez jednostkę, wraz z oceną zdolności aportowej oraz oceną przydatności poszczególnych składników majątkowych do wykonywania zadań realizowanych przez jednostkę
4.warunki umów dot. korzystania przez jednostkę ze składników majątkowych innych podmiotów (umowy najmu, dzierżawy, leasingu itp.)
5.warunki umów dotyczących korzystania przez inne podmioty ze składników majątku jednostki będących w dyspozycji danej jednostki
6.analiza umów cywilno-prawnych zawartych przez jednostkę z kontrahentami zewnętrznymi z punktu widzenia trwałości, możliwości przeniesienia wraz z oceną skutków takiego działania
7.stosunki pracownicze (umowy o pracę, regulaminy, porozumienia, układy zbiorowe pracy)
8.umowy kredytu, pożyczki, zawarte przez jednostkę
9.gwarancje i poręczenia udzielone lub otrzymane przez jednostkę
10.rodzaje zabezpieczeń ustanowionych na majątku jednostki
11.ubezpieczenia majątku (nieruchomości i ruchomości) jednostki oraz od odpowiedzialności cywilnej
12.prawa na dobrach niematerialnych przysługujące jednostce (wymagane prawem zezwolenia, licencje, certyfikaty, znaki towarowe)
13.poziom wdrożenia w jednostce procedur ochrony danych osobowych i ochrony informacji niejawnych
14.stosowanie procedur ustawy Prawo Zamówień Publicznych
15.ocena ryzyk związanych ze sprawami spornymi (w tym roszczenia osób trzecich) i roszczeniami pracowników
16.analiza stopnia przygotowania jednostki w zakresie spełniania określonych przepisami standardów świadczenia usług będących przedmiotem jej działalności (w zakresie dysponowania wyposażeniem i personelem o odpowiednich kwalifikacjach).
W każdym z podanych aspektów należy wskazać potencjalne zagrożenie dla procesu restrukturyzacji i przekształcenia.
B. Analiza ekonomiczno-finansowa
1.podstawowe informacje dot. jednostki
2.analiza konkurencji w rejonie działania jednostki
3.analiza ( za 3 ostatnie lata obrachunkowe), w tym:
- analiza sytuacji finansowej (rachunek zysków i strat, rentowność poszczególnych rodzajów działalności, wyznaczenie progu rentowności poszczególnych rodzajów działalności oraz jednostki jako całości w ostatnim analizowanym roku)
- analiza bilansów
- analiza stanu majątkowego (w tym umorzenia) w celu określenia rezerw w wykorzystaniu majątku oraz możliwych sposobów zmiany tej sytuacji
- analiza zadłużenia (stan i struktura zobowiązań)
- analiza rachunku przepływów pieniężnych
- analiza zatrudnienia (za ostatni rok) w tym:
- średniej wielkości zatrudnienia wg tytułu prawnego zatrudnienia i w rozbiciu na grupy pracowników (ocenić pod względem niedoborów i przerostów zatrudnienia), z uwzględnieniem kwalifikacji i kategorii wiekowych
-średniej wartości wynagrodzeń w poszczególnych grupach pracowniczych
-średniej wartości kontraktów i dochodów z innych tytułów prawnych (umów zlecenia, umowy o dzieło)
-średniej wartości przychodów ze sprzedaży w przeliczeniu na jeden etat w rozbiciu na pracowników bezpośrednio i pośrednio produkcyjnych
- analiza wskaźnikowa
- analiza działań restrukturyzacyjnych przeprowadzonych w ostatnich trzech latach
- analiza i ocena zasad polityki rachunkowej prowadzonej w zakładzie, ze szczególnym uwzględnieniem zasad:
-ewidencji i rozliczania kosztów stosowanych przez jednostkę
-kalkulacji kosztu jednostkowego
-stosowanych zasad amortyzacji
-pozostałych składowych polityki rachunkowej
oraz z oceną możliwości wprowadzenia zasad budżetowania według miejsc powstawania kosztów i oceną efektywności działań jednostki w zakresie rozliczania podatku VAT
4.analiza SWOT dla jednostki

2)Restrukturyzacja jednostki
1.plan restrukturyzacji (w rozpisaniu na działania), w tym:
a)planowane działania w zakresie restrukturyzacji
b)ocena wpływu planowanych działań restrukturyzacyjnych na przyszłą sytuację ekonomiczną jednostki z uwzględnieniem kosztów wprowadzenia
c)harmonogram wdrożenia planu
2.opis stanu docelowego, w tym:
-modelu operacyjnego jednostki (z podaniem roku zakończenia restrukturyzacji), kluczowych wskaźników efektywności
-stanu majątkowego
-struktury i wielkości zatrudnienia
3.analiza niezbędnych inwestycji (nakładów koniecznych do poniesienia przez jednostkę), ze wskazaniem źródeł finansowania, z uwzględnieniem oceny wystąpienia ryzyka niedozwolonej pomocy publicznej
4.planowany poziom zadłużenia jednostki (w przypadku gdy plan restrukturyzacji zakłada zaciągnięcie kredytów, pożyczek lub podpisanie umów leasingowych) z wyszczególnieniem źródeł spłaty. W przypadku oceny konieczności zaangażowania Miasta Poznań należy określić poziom zaangażowania i dokonać oceny zdolności jednostki do spłaty zobowiązań
5.analiza w zakresie możliwości rozwoju usług świadczonych obecnie przez jednostkę i możliwości rozszerzenia zakresu działalności w przyszłości
6.projekcje finansowe funkcjonowania jednostki, w tym:
- opis założeń ogólnych przyjętych do projekcji
- prognoza przychodów ze sprzedaży, z przedstawieniem ogólnych i szczegółowych założeń przyjętych do prognozy przychodów,
- prognoza kosztów i pozostałych zmiennych ekonomicznych, z przedstawieniem szczegółowych założeń:
- prognoza nakładów inwestycyjnych
- prognoza kosztów działalności operacyjnej
- prognoza pozostałych wielkości ekonomicznych
- zapotrzebowanie na kapitał obrotowy netto
- prognoza bilansu wraz z opisem założeń
- prognoza przepływów pieniężnych
-prognoza zatrudnienia
- analiza wskaźnikowa
- analiza progu rentowności
- analiza wrażliwości
- ocena skutków ekonomicznych dla restrukturyzowanej jednostki i Miasta:
- opis zastosowanej metodologii oceny opłacalności przedsięwzięcia
- szacowanie kosztu kapitału (z przedstawieniem szczegółowych założeń przyjętych do jego ustalenia)
- prezentacja FCF, NPV, IRR
- wszystkie projekcje powinny być sporządzone w porównaniu do stanu obecnego
7.identyfikacja głównych ryzyk dla planu restrukturyzacji, metody zapobiegania i neutralizacji ich negatywnych skutków
8.propozycja restrukturyzacji zobowiązań danej jednostki.

3)Opracowanie (na bazie wyników audytu prawnego, analizy ekonomiczno - finansowej i skutków restrukturyzacji), wielowariantowej koncepcji przekształcenia jednostki
1.Koncepcja powinna uwzględniać przynajmniej następujące warianty:
-przekształcenia w spółkę prawa handlowego (w tym możliwość zastosowania ppp)
-przekształcenie w jednostkę działającą w oparciu o ustawę o finansach publicznych
-koncepcję autorską.
2.W każdej koncepcji (sporządzonej na okres min. 5 lat) dokonać należy:
-identyfikacji głównych ryzyk dla jednostki i Miasta Poznania
-analizy SWOT z punktu widzenia jednostki i Miasta Poznania
-oszacowania kosztów przekształcenia jednostki (po stronie jednostki i Miasta Poznania)
-określenia trybu i zakresu wyposażenia w majątek niezbędny do prowadzenia działalności (w tym w ruchomości)
-oceny konieczności oszacowania wartości majątku i zastosowania określonych metod wyceny
-analizy porównawczej kosztów funkcjonowania jednostki przed i po przekształceniu (na podstawie sporządzonych projekcji finansowych funkcjonowania nowej jednostki)
-określenia wymogów i konsekwencji podatkowych (w szczególności VAT, CIT, PCC) dla przekształcanej jednostki i dla Miasta Poznania
-wskazania koniecznych zmian w polityce rachunkowości stosowanej przez jednostkę
-oceny możliwości cesji umów, kontraktów, koncesji i pozwoleń
-prezentacji harmonogramu przekształcenia - procedury likwidacji i utworzenia nowej jednostki (również z punktu widzenia ksiąg rachunkowych) z przypisaniem działań określonych podmiotom i jednostkom organizacyjnym Miasta, zapewniającego możliwość zapewnienia ciągłości realizacji zadań
-oceny korzyści (ekonomicznych i społecznych) dla jednostki i Miasta Poznania, w szczególności wpływu danej formy przekształcenia na wielkość nadwyżki operacyjnej w budżecie Miasta Poznań wynikających z danej formy przekształcenia
-rekomendacji co do sposobu zagospodarowania majątku zbędnego
II ETAP:
1)Sporządzenie analizy wielokryterialnej opracowanych przez Wykonawcę wariantów.
Analiza wielokryterialna powinna być przeprowadzona po zapoznaniu się przez wszystkie grupy decydentów zidentyfikowane przez Wykonawcę, z wielowariantową koncepcją przekształcenia, zaakceptowaną przez Zamawiającego oraz po wyeliminowaniu tych wariantów, które z punktu widzenia ograniczeń prawnych, ekonomicznych, społecznych, funkcjonalnych lub innych są niemożliwe do realizacji.
Analiza wielokryterialna powinna być przeprowadzona z wykorzystaniem wielokryterialnych metod szacowania, np: ELECTRE III, PROMETHEE, AHP, UTA lub innych, wraz z podaniem uzasadnienia wyboru danej metody.
W ramach analizy wielokryterialnej należy:
-sporządzić opis wszystkich podmiotów zainteresowanych rozwiązaniem problemu wyboru wariantu, wraz z doprecyzowaniem ich interesów, w tym wymagań i oczekiwań (opis grup decydentów), wraz z uzasadnieniem dokonanego doboru;
-zaproponować Zamawiającemu i po jego akceptacji przyjąć właściwe kryteria decyzyjne wynikające z wcześniej przeprowadzonych analiz, zapewniające spójność i kompletność oceny oraz niepowtarzalność zakresów znaczeniowych kryteriów;
przeprowadzić właściwa analizę wielokryterialną;
-dokonać analizy wyników (w tym między innymi analiza stabilności rankingu), przeglądu i oceny wariantów oraz dokonać wyboru rozwiązania optymalnego.
2)Wskazanie formy przekształcenia rekomendowanej przez autora wraz z uzasadnieniem.
3)Sporządzenie multimedialnej prezentacji (w programie PowerPoint) opracowanych wersji przekształcenia jednostki, łącznie z wykazaniem (krótko - i długookresowych) korzyści z danej formy przekształcenia dla Miasta Poznania.

Kody CPV:
794000008 (Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
794100001 (Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: O

Okres w miesiącach: 2

Informacja na temat wadium:
Wykonawca dopuszczony przez Zamawiającego do udziału w postępowaniu wniesie, przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości 6.000 zł (słownie: sześć tysięcy złotych). Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 Ustawy

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
1.Wykonawca winien spełniać warunki w zakresie posiadania uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności objętych zamówieniem, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
2. Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków oraz opłat i składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne lub uzyskał zgodę na rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu
3. Wykonawca nie został prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych (art. 24 ust. 1 pkt. 4-9 pzp).
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia -nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach załączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

Wiedza i doświadczenie:
1. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej 2 (słownie: dwie) usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. 2 projekty polegające na opracowaniu restrukturyzacji i przekształcenia, w tym jeden projekt opracowania restrukturyzacji i przekształcenia jednostki samorządu terytorialnego, o wartości co najmniej 150.000 zł każdy.
2. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej jedną usługę, której wartość majątku wniesionego aportem do wyłonionego podmiotu wyniosła nie mniej niż 5.000.000 zł.
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia -nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach załączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Wykonawca winien spełniać warunki w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
1. co najmniej 2 osoby legitymujące się wyższym wykształceniem prawniczym, przy czym co najmniej jedna z nich posiadają uprawnienia radcy prawnego lub adwokata,
2. co najmniej 1 osoba legitymująca się wyższym wykształceniem ekonomicznym lub z zakresu zarządzania i dokonała sama lub jako współautor albo współwykonawca co najmniej trzech oszacowań wartości przedsiębiorstw należących do spółek kapitałowych,
3. co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia biegłego rewidenta i dokonały na zlecenie przedsiębiorców same lub jako współautorzy albo współwykonawcy co najmniej trzykrotnego badania sprawozdań finansowych
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia -nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach załączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

Sytuacja ekonomiczna:
Wykonawca winien spełnić warunek w zakresie posiadania opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie mniejszą niż 1.000.000 zł
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia -nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach załączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie nr 5: Tak

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie nr 7: Tak

Oświadczenie nr 10: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 3: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 4: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 5: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 6: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 7: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PO

Liczba wykonawców: 3

Warunki wyboru wykonawców:
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełnią następujące wymagania:
1. Przedstawią dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu;
2. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na mocy art. 24 ust. 1 i 2 i spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 3 Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz warunki określone w ogłoszeniu o niniejszym zamówieniu.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1. Doświadczenie:
1) wykonanie usług, o których mowa w pkt. 5.2.1:
­ wykonanie 2 projektów - 0 pkt.
­ wykonanie 3 projektów - 1 pkt.
­ wykonanie 4 projektów - 2 pkt.
­ wykonanie 5 projektów - 3 pkt.
­ wykonanie 6 projektów - 4 pkt.
­ wykonanie 7 projektów i więcej - 5 pkt.
2) wykonanie usług, o których mowa w pkt. 5.2.2:
­ wykonanie projektu o wartości min. 5.000.000 zł - 0 pkt.
­ wykonanie projektu powyżej 5.000.000 zł - 10 pkt.
2. Wysokość polisy:
- 1.000.000 zł - 0 pkt.
- 1.000.000,01 zł. - 1.999.999,99 zł. - 1 pkt.,
- 2.000.000,00 zł. - 2.999.999,99 zł. - 2 pkt.,
- 3.000.000,00 zł.-.3.999.999,99 zł - 3 pkt.
- 4.000.000,00 zł - 4.999.999,99 zł - 4 pkt.
- 5.000.000,00 zł i więcej - 5 pkt.

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Zmiany zostaną określone we wzorze umowy przekazanym wraz ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia dopuszczonym do postępowania wykonawcom.

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.zkzl.poznan.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych ul. Matejki 57, 60-770 Poznań

Data składania wniosków, ofert: 29/07/2010

Godzina składania wniosków, ofert: 10:00

Miejsce składania:
Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych ul. Matejki 57, 60-770 Poznań

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

48130 / 2015-03-05 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 794000008 (Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne)
Usługa wyceny i doradztwa w zakresie technologii i produktów opracowanych w ramach 3 projektów finansowanych z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - liczba części 3

217120 / 2013-06-05 - Uczelnia publiczna

Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 794000008 (Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne)
Usługi doradcze i szkoleniowe w ramach kompleksowego wdrożenia projektu Uczelnia jutra - wdrożenie modelu zarządzania jakością w Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu - RZP-2003-10/13/ZP

371190 / 2010-11-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 794000008 (Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne)
Wykonanie wielowariantowej koncepcji restrukturyzacji i przekształcenia zakładu budżetowego - Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych obejmującej dwa etapy

340807 / 2011-12-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Kalisz - Kalisz (wielkopolskie)
CPV: 794000008 (Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne)
Świadczenie usługi doradztwa prywatyzacyjnego dla Miasta Kalisza w procesie zbycia udziałów spółki Ciepło Kaliskie Sp. z o.o. w Kaliszu

458046 / 2013-11-08 - Uczelnia publiczna

Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 794000008 (Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne)
Usługi doradcze i szkoleniowe w ramach kompleksowego wdrożenia projektu Uczelnia jutra - wdrożenie modelu zarządzania jakością w Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu - RZP-2003-10/13/ZP.

249858 / 2010-08-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 794000008 (Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne)
Wykonanie wielowariantowej koncepcji restrukturyzacji i przekształcenia zakładu budżetowego - Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych obejmującej dwa etapy

330919 / 2011-12-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Napachaniu - Napachanie (wielkopolskie)
CPV: 794000008 (Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne)
Wybór kierownika projektu -Skarb Malucha, realizowanego przez Zespół Szkolno-Przedszkolny w Napachaniu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

237627 / 2010-09-01 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Piła - Piła (wielkopolskie)
CPV: 794000008 (Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne)
Opracowanie programu rewitalizacji obszarów poprzemysłowych na terenie miasta Piły. W ramach opracowania programu należy wyodrębnić obszary dysfunkcyjne. Przez tereny poprzemysłowe należy rozumieć zdegradowane, nieużytkowane lub nie w pełni wykorzystane tereny przeznaczone pierwotnie pod działalność gospodarczą. Należą do nich także tereny pokolejowe.

88044 / 2015-04-17 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 794000008 (Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne)
Usługa wyceny i doradztwa w zakresie technologii i produktów opracowanych w ramach 3 projektów finansowanych z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - liczba części 3