Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

445206 / 2011-12-30 - / Gmina Nowy Staw (Nowy Staw)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2011-07-11 pod pozycją 192340. Zobacz ogłoszenie 192340 / 2011-07-11 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 445206

Data publikacji: 2011-12-30

Nazwa: Gmina Nowy Staw

Ulica: ul. Bema 1

Numer domu: 1

Miejscowość: Nowy Staw

Kod pocztowy: 82-230

Województwo / kraj: pomorskie

Numer telefonu: 055 2715110

Adres strony internetowej: www.um.nowystaw.prv.pl

Regon: 00052896500000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 192340

Data wydania biuletynu: 2011-07-11

Ogłoszenie dotyczy: 3

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: II.1)

Przed wprowadzeniem zmainy:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie dodatkowe nr 2 do umowy 342-12/2010 z dnia 15.12.2010 do projektu Remont budynku Nowostawskiego Ośrodka Kultury w Nowym Stawie.

Po wprowadzeniu zmiany:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie dodatkowe nr 2 oraz zamówienie uzupełniające do umowy 342-12/2010 z dnia 15.12.2010 do projektu Remont budynku Nowostawskiego Ośrodka Kultury w Nowym Stawie.

Miejsce składania: ZAŁĄCZNIK

Przed wprowadzeniem zmainy:
1. Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

2. Uzasadnienia wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczającym łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześnie do przewidzenia, jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Konieczność udzielenia zamówienia z wolnej ręki na wykonanie robót w ramach zamówienia dodatkowego wynikło z protokołu konieczności. Uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian 1. Wskutek obniżenia poziomu posadzki piwnicy doszło do przerwania ciągłości izolacji poziomej obiektu. Ze względu na wysoki poziom wód gruntowych i możliwość podniesienia się zwierciadła wody po intensywnych opadach zdecydowano się na wykonanie drenażu wokół budynku. Rozwiązanie takie ma na celu uchronić w głównej mierze pomieszczenia serwerowni i sali komputerowej przed wilgocią - ich podtopienie wiązałoby się ze znacznymi stratami finansowymi w przyszłości. 2. W trakcie robót rozbiórkowych w piwnicy zdecydowano się na wymianę drewnianych belek nadprożowych, grożących bezpieczeństwu użytkowania na prefabrykowane. W wyniku prowadzonych prac zdecydowano się na ukrycie rur kanalizacyjnych w zabudowach z płyt G-K. Rozwiązanie takie ma na celu wygłuszenie instalacji kanalizacyjnej oraz podniesienie estetyki pomieszczeń. W związku z przyjęciem takiego wariantu należało w niezbędnym zakresie przełożyć instalację elektryczną. 3. W związku ze znacznym zniszczeniem konstrukcji wiaty, oraz jej bliskim sąsiedztwem z projektowanym dojazdem do obiektu dla osób niepełnosprawnych zdecydowano się na jej rozbiórkę. Dalsze użytkowanie mogłoby zagrażać życiu i zdrowiu ludzkiemu, a remont byłby nieopłacalny ekonomicznie. 4. Po dokonaniu demontażu płyt G-K na lukarnach okazało się, że konstrukcja dachu w tych miejscach jest znacznie zdegradowana. Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo użytkowania oraz możliwość ugięcia elementów konstrukcji pod obciążeniem dachówką, co skutkować mogłoby ewentualnym zalaniem podczas intensywnych opadów zdecydowano się na częściową wymianę i uzupełnienie elementów lukarn. 5. Konieczność montażu drzwi ppoż w pomieszczeniach piwnicznych wynikł bezpośrednio z uzgodnieniu z rzeczoznawcą branżowym, jednocześnie odjęto koszty standardowych drzwi płycinowych. Roboty związane z zabudowami wynikły z konieczności ukrycia armatury wod.-kan. i jej wygłuszenia, w tym celu wykonano również odpowiednie otwory rewizyjne. Pozostałe roboty związane są z brakiem ich uwzględnienia w przedmiarach robót. W związku z powyższym wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. W przypadku niewykonania robót dodatkowych, niemożliwe byłoby wykonanie zamówienia podstawowego w sposób prawidłowy, zgodnie ze sztuką budowlaną, przez co budynek ośrodka kultury będący przedmiotem remontu, nie spełniałby norm bezpieczeństwa, ponieważ przedmiot zamówienia podstawowego nie będąc prawidłowo wykonany okazałby się nietrwały, wykonany nienależycie, co niweczyłoby sens remontu. Wartość zamówienia dodatkowego wynosi 130.043,53 brutto i nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego [wartość umowy nr 342-10/2010 wynosi 734.395,26 brutto; 50% wartości wynosi 367.197,63 brutto]

Po wprowadzeniu zmiany:
1. Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 oraz art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

2. Uzasadnienia wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczającym łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześnie do przewidzenia, jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Konieczność udzielenia zamówienia z wolnej ręki na wykonanie robót w ramach zamówienia dodatkowego wynikło z protokołu konieczności. Uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian 1. Wskutek obniżenia poziomu posadzki piwnicy doszło do przerwania ciągłości izolacji poziomej obiektu. Ze względu na wysoki poziom wód gruntowych i możliwość podniesienia się zwierciadła wody po intensywnych opadach zdecydowano się na wykonanie drenażu wokół budynku. Rozwiązanie takie ma na celu uchronić w głównej mierze pomieszczenia serwerowni i sali komputerowej przed wilgocią - ich podtopienie wiązałoby się ze znacznymi stratami finansowymi w przyszłości. 2. W trakcie robót rozbiórkowych w piwnicy zdecydowano się na wymianę drewnianych belek nadprożowych, grożących bezpieczeństwu użytkowania na prefabrykowane. W wyniku prowadzonych prac zdecydowano się na ukrycie rur kanalizacyjnych w zabudowach z płyt G-K. Rozwiązanie takie ma na celu wygłuszenie instalacji kanalizacyjnej oraz podniesienie estetyki pomieszczeń. W związku z przyjęciem takiego wariantu należało w niezbędnym zakresie przełożyć instalację elektryczną. 3. W związku ze znacznym zniszczeniem konstrukcji wiaty, oraz jej bliskim sąsiedztwem z projektowanym dojazdem do obiektu dla osób niepełnosprawnych zdecydowano się na jej rozbiórkę. Dalsze użytkowanie mogłoby zagrażać życiu i zdrowiu ludzkiemu, a remont byłby nieopłacalny ekonomicznie. 4. Po dokonaniu demontażu płyt G-K na lukarnach okazało się, że konstrukcja dachu w tych miejscach jest znacznie zdegradowana. Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo użytkowania oraz możliwość ugięcia elementów konstrukcji pod obciążeniem dachówką, co skutkować mogłoby ewentualnym zalaniem podczas intensywnych opadów zdecydowano się na częściową wymianę i uzupełnienie elementów lukarn. 5. Konieczność montażu drzwi ppoż w pomieszczeniach piwnicznych wynikł bezpośrednio z uzgodnieniu z rzeczoznawcą branżowym, jednocześnie odjęto koszty standardowych drzwi płycinowych. Roboty związane z zabudowami wynikły z konieczności ukrycia armatury wod.-kan. i jej wygłuszenia, w tym celu wykonano również odpowiednie otwory rewizyjne. Pozostałe roboty związane są z brakiem ich uwzględnienia w przedmiarach robót. W związku z powyższym wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. W przypadku niewykonania robót dodatkowych, niemożliwe byłoby wykonanie zamówienia podstawowego w sposób prawidłowy, zgodnie ze sztuką budowlaną, przez co budynek ośrodka kultury będący przedmiotem remontu, nie spełniałby norm bezpieczeństwa, ponieważ przedmiot zamówienia podstawowego nie będąc prawidłowo wykonany okazałby się nietrwały, wykonany nienależycie, co niweczyłoby sens remontu. Wartość zamówienia dodatkowego wynosi 77.815,14 brutto i nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego [wartość umowy nr 342-10/2010 wynosi 734.395,26 brutto; 50% wartości wynosi 367.197,63 brutto].
Zamawiający w rezultacie przeprowadzonego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, na wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie budynku Nowostawskiego Ośrodka Kultury w Nowym Stawie zawarł w dniu 15.12.2010 roku umowę Nr 342-12/2010 z Jan Armatowskim prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą Profi Bau, Junkrowy 8, 83-250 Skarszewy. W ogłoszeniu o zamówieniu zawarta została informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, a ich wartość zgodnie z dyspozycją art. 32 ust. 3 ustawy Pzp uwzględniona została w wartości zamówienia. To oznacza, iż potrzebę wykonania zamówień uzupełniających Zamawiający przewidział już na etapie postępowania o udzielenie przedmiotowego zamówienia podstawowego. Udzielenie zamówienia uzupełniającego polega na powtórzeniu tego samego rodzaju robót, co objęte zamówieniem podstawowym. Zakres robót objętych tym zamówieniem wynika z protokołu konieczności. W związku z jw. Zamawiający udzielił zamówienia uzupełniającego dotychczasowemu Wykonawcy zamówienia podstawowego. W tym stanie rzeczy okoliczności przedstawione wyżej wyczerpują przesłanki zawarte w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. Wartość zamówienia uzupełniającego wynosi 52.228,39

Podobne przetargi