41516 / 2015-02-24 - Administracja samorzÄ…dowa / Starostwo Powiatowe (Olecko)
Przeprowadzenie szkoleń/kursów kwalifikacyjnych, doskonalących dla uczestników projektu Program dla zdrowia, pogody ducha i długich lat życia mieszkańców powiatu oleckiego realizowanego w ramach Programu Operacyjnego PL 13: Ograniczenie społecznych nierówności w zdrowiu dofinansowanym z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014 oraz z budżetu państwa.
Opis zamówienia
Szkolenia doskonalące adresowane są do kadry różnego sektora działającej na rzecz zdrowia mieszkańców, w tym pracowników podmiotów leczniczych, służb bezpieczeństwa, pomocy społecznej, kadry zarządzającej podmiotami różnego sektora zarówno publicznego, jak i niepublicznego. Celem tego działania jest wzmocnienie potencjału kadr działających na rzecz zdrowia mieszkańców powiatu oleckiego
Ze względów organizacyjnych zakładów, w których pracują uczestnicy szkoleń oraz życie zawodowe i rodzinne uczestników, szkolenia realizowane będą w Olecku oraz innych miejscowościach na terenie powiatu (nie dotyczy części IV-praktyki oraz części V). W przypadku części IV Wykonawca zobowiązany jest zorganizować i pokryć koszt dojazdu uczestników na zajęcia praktyczne. W budżecie należy uwzględnić wszystkie koszty szkolenia, w tym materiały szkoleniowe, wynagrodzenia kadry szkoleniowej, koszty dojazdu wykładowców, zakwaterowanie, certyfikaty, poczęstunek dla uczestników kursów i szkoleń. Wszystkie formy dokształcania mają zakończyć się wydaniem zaświadczenia/dyplomu/certyfikatu o ukończeniu szkolenia/kursu zgodnie z obowiązującymi przepisami. Część I. Szkolenia z zakresu zaawansowanych zabiegów ratujących życie w obrażeniach ciała osób dorosłych i dzieci w opiece przedszpitalnej. ALSPC (Advanced Life Support Prowider Course): podstawowe i zaawansowane zabiegi resuscytacyjne, zasady postępowania w chorobie wieńcowej, zasady postępowania w zachorowaniu zagrażającym zatrzymaniu krążenia, postępowanie w sytuacjach zagrażających życiu oraz zaburzeniach rytmu serca, stosowanie leków w resuscytacji, problemy etyczne intensywnej terapii - (19 pkt edukacyjnych dla lekarzy, 9 pkt edukacyjnych dla ratowników medycznych). Adresaci szkolenia - 56 osób (34 pielęgniarki, 8 położnych, 14 ratowników medycznych). Pediatric Advanced Life Suport Prowider Course: zaburzenia oddechowe u dzieci., zagrażające życiu zaburzenia rytmu, urazy u dzieci, podstawy toksykologii pediatrycznej, stany zagrożenia życia u noworodków, opieka nad dzieckiem przewlekle chorym - 11 pkt edukacyjnych dla lekarzy, 17 pkt edukacyjnych dla ratowników medycznych. Adresaci szkolenia - 36 osób 2 lekarzy, 23 pielęgniarki, 11 ratowników medycznych. ITLS Advanced Provider Course: zabezpieczenie miejsca zdarzenia, urazy czaszkowo-mózgowe i kręgosłupa, urazy klatki piersiowej, brzucha i kończyn, postępowanie z chorym we wstrząsie, postępowanie w oparzeniach, specyfika urazów u dzieci, kobiet ciężarnych i osób starszych, postępowanie z chorym znajdującym się pod wpływem alkoholu i narkotyków, zatrzymanie krążenia w urazach - (lekarze 18 pkt edukacyjnych OIL, ratownicy medyczni - 32 pkt). Adresaci szkolenia - 20 osób (2 lekarzy, 5 pielęgniarek, 13 ratowników medycznych). ACLS Advanced Cardiovascular Lafe Support Prowider Course: podstawowe i zaawansowane zabiegi resuscytacyjne, zaburzenia rytmu serca, bezpieczna obsługa defibrylatora, ostre zespoły wieńcowe, postępowanie w udarze mózgu - (13 pkt. edukacyjnych dla lekarzy, 12 pkt. edukacyjnych dla ratowników medycznych). Adresaci szkolenia - 18 osób (5 pielęgniarek, 13 ratowników medycznych). Część II. Kurs Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy (KPP) Program kursu określa Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 19 marca 2007 r. w sprawie kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy. Kurs realizowany zgodnie Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministra Obrony Narodowej z dnia 12 grudnia 2008 r. w sprawie szkoleń w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy. Pozytywne zaliczenie egzaminu nadaje tytuł ratownika. Kurs składa się z 25 godzin wykładów i 41 godzin ćwiczeń (66 godzin). Kurs kończy się egzaminem państwowym. Wymagania dla zleceniobiorcy - wpis do rejestru podmiotów prowadzących kursy KPP. Wymagania dotyczące szkoleniowców- osoby wymienione we wniosku o pozwolenie na prowadzenie kursów KPP w tym 1 osoba z ukończonym kursem instruktorskim BLS-AED, wykształceniem wyższym (przynajmniej I stopnia) z zakresu ratownictwa medycznego lub pielęgniarstwa lub pedagogiki (w przypadku pedagogiki również dyplom ratownika medycznego lub pielęgniarki co najmniej szkoły policealnej). Adresaci szkolenia - 65 osób (kierowcy karetek pogotowia nie posiadający tytułu ratownika medycznego, policjanci, strażacy). Część III. Kurs doskonalący dla ratowników medycznych. Kurs doskonalący skierowany jest do ratowników medycznych i ma na celu pogłębienie i aktualizację wiedzy i umiejętności z zakresu medycyny ratunkowej i organizacji ratownictwa medycznego. Wynika z ustawowego obowiązku samodoskonalenia na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie doskonalenia zawodowego ratowników medycznych, na podstawie art.12 ust. 2 Ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 191 poz. 1410). Kurs trwa 48 godzin dydaktycznych. (120 pkt edukacyjnych dla ratowników medycznych). Adresaci szkolenia - 3 ratowników medycznych
Część IV. Kurs kwalifikacyjny dla pielęgniarek psychiatrycznych. Kształcenie podyplomowe dla pielęgniarek określone w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 174, poz. 1039 ze zm.), zgodne z wymaganiami Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych. W programie blok ogólnozawodowy, blok specjalistyczny, część teoretyczna, część praktyczna. Część praktyczna kursu ma się odbyć w szpitalu psychiatrycznym specjalizującym się w leczeniu osób z zaburzeniami psychicznymi pod kierunkiem specjalistycznej kadry. Wymagania dla Zleceniobiorcy - wpis do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych. Adresaci szkolenia - 15 osób (pielęgniarki). Część V. Przeszkolenie personelu na potrzeby otwarcia Szkoły Rodzenia
Szkolenie ma na celu dostarczenie wszechstronnej wiedzy oraz praktycznych umiejętności przydatnych w prowadzeniu Szkoły rodzenia. Organizacyjno - prawne aspekty funkcjonowania szkoły rodzenia. Zespół instruktorów Szkoły rodzenia - cechy osobowości, wiedza i umiejętności. Przebieg ciąży, porodu, połogu. Opieka nad noworodkiem. Zasady karmienia piersią. Elementy arteterapii i muzykoterapii w programie szkoły rodzenia. Ćwiczenia fizyczne, oddechowe, wizualizacyjne i relaksacyjne przydatne podczas ciąży, porodu i połogu. Wsparcia psychologiczne ciężarnych, rodzących oraz kobiet w okresie połogu. Jak dbać o dobry wizerunek i zadowolenie klientów szkoły rodzenia. Adresaci szkolenia - 4 osoby.
Część VI. Szkolenia doskonalące dla lekarzy i pielęgniarek, pracowników pomocy społecznej, kadry zarządzającej różnego sektora ( łącznie 15 grup po 10-20 osób po 8 godzin każda grupa tj. 120 godzin). Standardy diagnostyczne i terapeutyczne, w tym wykrywania objawów depresji (8 godz.). Depresja. Przyczyny depresji. Objawy depresji. Podziały depresji. Rozpoznanie depresji. Leczenie depresji. Myśli samobójcze. Farmakoterapia i psychoterapia. Adresaci szkolenia - 40 osób. Przygotowanie do prowadzenia edukacji pacjentów i rodzin pacjentów z nowo wykrytymi zaburzeniami psychicznymi (8 godz.): Istota edukacji zdrowotnej pacjentów z zaburzeniami psychicznymi i rodzin pacjentów. Edukacja zdrowotna jako element pracy zespołu zadaniowego: Skład zespołu zadaniowego. Rola i zadania członków zespołu zadaniowego. Planowanie edukacji zdrowotnej ukierunkowanej na chorobę. Rola i znaczenie planowania w edukacji zdrowotnej. Podstawy planowania edukacji zdrowotnej: dobór tematu, określenie celu głównego i celów szczegółowych, dobór metod oraz środków dydaktycznych. Planowanie oceny skuteczności edukacji.
Realizacja funkcji edukacyjnej ukierunkowana na potrzeby edukacyjne pacjentów: Źródła wiedzy pacjentów. Wiedza pacjentów na temat zależności między stylem życia a obecnym stanem zdrowia. Czy istnieje związek między stylem życia a chorobą. Świadomość pacjentów dotycząca zachowań prozdrowotnych. Sposoby pozyskiwania informacji na temat zachowań zdrowotnych. Oczekiwania pacjentów w zakresie edukacji. Komunikacja z osobami chorymi psychicznie: Co to jest proces komunikacji. Zakłócenia w komunikacji. Werbalne i niewerbalne środki przekazu. Klucze do odczytywania mowy ciała. Poznanie swoich mocnych stron w kontakcie z osobami zaburzonymi i dostosowanie stylu komunikacji. Zaufanie w kontakcie z pacjentem (wiarygodność, uczciwość, kompetencja, dobra wola, zrozumienie w warunkach pracy placówki medycznej). Docieranie do istoty problemu pacjenta. Aktywne słuchanie jako skuteczny instrument komunikacji. Rola właściwych pytań i umiejętności słuchania. Komunikowanie pacjentowi złych wiadomości - podstawowe zasady. Dyskusja z pacjentem, który nie jest zadowolony z rozwiązania. Techniki zbijania obiekcji. Rady dla pacjenta - kiedy i w jaki sposób ich udzielać. Asertywne radzenie sobie ze złością pacjenta. Adresaci szkolenia - 40 osób. Szkolenia dla pracowników pomocy społecznej z zakresu postępowania z osobą z zaburzeniami psychicznymi, w tym osobami, które stanowią zagrożenie dla siebie lub dla otoczenia (8 godz.).
Specyfika osób z zaburzeniami psychicznymi (osoby z psychozami, zaburzeniami afektywnymi, starsze, w kryzysie psychicznym, z niepełnosprawnością intelektualną, z agresją, odmawiające kontaktu): Główne deficyty w zakresie umiejętności społecznych. Diagnozowanie zaburzeń psychicznych przez pracownika socjalnego. Psychospołeczne funkcjonowanie osób z zaburzeniami psychicznymi. Prawa i potrzeby osób z zaburzeniami psychicznymi. Standardy pracy socjalnej z osobami z zaburzeniami psychicznymi. Organizacja wsparcia środowiskowego w miejscu zamieszkania. Pomoc poza miejscem zamieszkania ( DPS). Współpraca z innymi instytucjami - inicjowanie, koordynowanie i zasady współpracy wsparcia kierowanego do osób z zaburzeniami psychicznym. Współpraca z instytucjami medycznymi - min. szpitalami psychiatrycznymi, poradniami zdrowia psychicznego, ośrodkami wsparcia środowiskowego i całodobowego, służby miejskie i porządkowe, rehabilitacji leczniczej, społecznej i zawodowej, ośrodki leczenia uzależnień. Postępowanie z osobami, które stanowią zagrożenie dla siebie lub dla otoczenia. Specyfika pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi: Zasady pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi. Indywidualne podejście do osoby z niepełnosprawnością. Koncentracja na zasobach i mocnych stronach osoby z zaburzeniami psychicznymi. Komunikacja opiekuna z podopiecznymi (komunikacja, efektywna komunikacja, komunikacja terapeutyczna). Kształtowanie motywacji u chorego do akceptowanych przez otoczenie zachowań. Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi z uwzględnieniem specyfiki ich choroby, min. rozwiązywanie konfliktów, agresja, stosowanie przymusu bezpośredniego, zachowania seksualne. Adresaci szkolenia -20 osób. Trudne sytuacje z pacjentem zdenerwowanym i pacjentem o zwiększonych wymaganiach i roszczeniach (8 godzin): Podstawowe zasady w kontaktach z pacjentami. Trudne rozmowy - komunikacja bezpośrednia i telefoniczna. Subiektywne i obiektywne wyznaczniki trudności pacjenta. Charakterystyka kłopotliwych pacjentów (starszy; niepełnosprawny; dziecko i rodzic dziecka; pacjent o postawie roszczeniowej, niezadowolony, rozczarowany; pacjent nieuprzejmy lub agresywny; pacjent upośledzony umysłowo lub chory psychicznie; pacjent, który kłamie lub manipuluje; inne osobowości). Wpływ typu osobowości pacjenta na przebieg rozmowy. Warunki zewnętrzne i ich wpływ na przebieg spotkania pacjent - pracownik. Pozytywne pierwsze wrażenie: dlaczego jest tak ważne. Elementy robienia dobrego wrażenia: mowa ciała, sposób wypowiadania się, etykieta, kontakt z pacjentem, empatia. Zasady prowadzenia rozmowy w zależności od wieku, cech, statusu rozmówcy. Zaufanie w kontakcie z pacjentem (wiarygodność, uczciwość, kompetencja, dobra wola, zrozumienie w warunkach pracy placówki medycznej). Docieranie do istoty problemu pacjenta. Rola właściwych pytań i umiejętności słuchania. Komunikowanie pacjentowi złych wiadomości - podstawowe zasady. Dyskusja z pacjentem, który nie jest zadowolony z rozwiązania. Techniki zbijania obiekcji. Rady dla pacjenta - kiedy i w jaki sposób ich udzielać. Emocje na linii pacjent - pracownik placówki służby zdrowia. Jak sprawnie odczytywać emocje rozmówcy i adekwatnie na nie odpowiadać np. gdy ten reaguje zbyt gwałtownie i emocjonalnie; co robić, gdy pacjent płacze. Zarządzanie czasem. Jak obsłużyć pacjenta w sposób szybki i rzeczowy. Adresaci szkolenia - 60 osób, 3 grupy po 20 osób (pielęgniarki, położne, rejestratorki, sekretarki medyczne). Budowanie zespołu, zarządzanie zespołem poprzez cele - (8 godzin): Grupa a zespół (etapy budowania zespołu, zasady funkcjonowania zespołu, cechy efektywnego i zintegrowanego zespołu, czynniki wpływające na atmosferę w zespole). Budowanie pozytywnych relacji między członkami zespołu (integracja, zaufanie, komunikacja, informacja zwrotna i jej rola w zarządzaniu zespołem). Struktura socjometryczna zespołu. Rola lidera w zespole, style kierowania zespołem. Podejmowanie decyzji w zespole. Rozwiązywanie problemów w zespole. Zarządzania przez cele (ZPC): Formułowanie celów. Analiza celów strategicznych związanych z wdrożeniem systemu. Kryteria wyboru celów. Klasyfikacja celów. Warunki realizacji celów. Adresaci szkolenia - Szkolenie przeznaczone dla kadry zarządzającej odpowiedzialnej za tworzenie prozdrowotnych warunków pracy. 60 osób, 3 grupy po 20 osób. Dyskryminacja i mobbing w środowisku pracy - przyczyny występowania, metody unikania (8 godzin): Istota, pojęcie i zakres mobbingu, dyskryminacji. Dyskryminacja w miejscu pracy. Uregulowania prawne dotyczące dyskryminacji. Molestowanie seksualne jako szczególna forma dyskryminacji. Przyczyny i uwarunkowania powstawania mobbingu. Osobowość ofiary i sprawcy mobbingu. Taktyki mobbingu. Zapobieganie mobbingowi jako obowiązek pracodawcy. Odpowiedzialność prawna z tytułu wystąpienia mobbingu. Wpływ zachowań mobbingowym na jednostkę i na organizację. Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji. Adresaci szkolenia - Szkolenie przeznaczone dla kadry zarządzającej odpowiedzialnej za tworzenie prozdrowotnych warunków pracy. 60 osób, 3 grupy po 20 osób.
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 41516
Data publikacji: 2015-02-24
Nazwa: Starostwo Powiatowe
Ulica: ul. Kolejowa 32
Numer domu: 32
Miejscowość: Olecko
Kod pocztowy: 19-400
Województwo / kraj: warmińsko-mazurskie
Numer telefonu: 087 5202147, 5202475
Adres strony internetowej: www.powiat.olecko.pl
Regon: 79067556500000
Typ ogłoszenia: ZP-400
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie szkoleń/kursów kwalifikacyjnych, doskonalących dla uczestników projektu Program dla zdrowia, pogody ducha i długich lat życia mieszkańców powiatu oleckiego realizowanego w ramach Programu Operacyjnego PL 13: Ograniczenie społecznych nierówności w zdrowiu dofinansowanym z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014 oraz z budżetu państwa.
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
Szkolenia doskonalące adresowane są do kadry różnego sektora działającej na rzecz zdrowia mieszkańców, w tym pracowników podmiotów leczniczych, służb bezpieczeństwa, pomocy społecznej, kadry zarządzającej podmiotami różnego sektora zarówno publicznego, jak i niepublicznego. Celem tego działania jest wzmocnienie potencjału kadr działających na rzecz zdrowia mieszkańców powiatu oleckiego
Ze względów organizacyjnych zakładów, w których pracują uczestnicy szkoleń oraz życie zawodowe i rodzinne uczestników, szkolenia realizowane będą w Olecku oraz innych miejscowościach na terenie powiatu (nie dotyczy części IV-praktyki oraz części V). W przypadku części IV Wykonawca zobowiązany jest zorganizować i pokryć koszt dojazdu uczestników na zajęcia praktyczne. W budżecie należy uwzględnić wszystkie koszty szkolenia, w tym materiały szkoleniowe, wynagrodzenia kadry szkoleniowej, koszty dojazdu wykładowców, zakwaterowanie, certyfikaty, poczęstunek dla uczestników kursów i szkoleń. Wszystkie formy dokształcania mają zakończyć się wydaniem zaświadczenia/dyplomu/certyfikatu o ukończeniu szkolenia/kursu zgodnie z obowiązującymi przepisami. Część I. Szkolenia z zakresu zaawansowanych zabiegów ratujących życie w obrażeniach ciała osób dorosłych i dzieci w opiece przedszpitalnej. ALSPC (Advanced Life Support Prowider Course): podstawowe i zaawansowane zabiegi resuscytacyjne, zasady postępowania w chorobie wieńcowej, zasady postępowania w zachorowaniu zagrażającym zatrzymaniu krążenia, postępowanie w sytuacjach zagrażających życiu oraz zaburzeniach rytmu serca, stosowanie leków w resuscytacji, problemy etyczne intensywnej terapii - (19 pkt edukacyjnych dla lekarzy, 9 pkt edukacyjnych dla ratowników medycznych). Adresaci szkolenia - 56 osób (34 pielęgniarki, 8 położnych, 14 ratowników medycznych). Pediatric Advanced Life Suport Prowider Course: zaburzenia oddechowe u dzieci., zagrażające życiu zaburzenia rytmu, urazy u dzieci, podstawy toksykologii pediatrycznej, stany zagrożenia życia u noworodków, opieka nad dzieckiem przewlekle chorym - 11 pkt edukacyjnych dla lekarzy, 17 pkt edukacyjnych dla ratowników medycznych. Adresaci szkolenia - 36 osób 2 lekarzy, 23 pielęgniarki, 11 ratowników medycznych. ITLS Advanced Provider Course: zabezpieczenie miejsca zdarzenia, urazy czaszkowo-mózgowe i kręgosłupa, urazy klatki piersiowej, brzucha i kończyn, postępowanie z chorym we wstrząsie, postępowanie w oparzeniach, specyfika urazów u dzieci, kobiet ciężarnych i osób starszych, postępowanie z chorym znajdującym się pod wpływem alkoholu i narkotyków, zatrzymanie krążenia w urazach - (lekarze 18 pkt edukacyjnych OIL, ratownicy medyczni - 32 pkt). Adresaci szkolenia - 20 osób (2 lekarzy, 5 pielęgniarek, 13 ratowników medycznych). ACLS Advanced Cardiovascular Lafe Support Prowider Course: podstawowe i zaawansowane zabiegi resuscytacyjne, zaburzenia rytmu serca, bezpieczna obsługa defibrylatora, ostre zespoły wieńcowe, postępowanie w udarze mózgu - (13 pkt. edukacyjnych dla lekarzy, 12 pkt. edukacyjnych dla ratowników medycznych). Adresaci szkolenia - 18 osób (5 pielęgniarek, 13 ratowników medycznych). Część II. Kurs Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy (KPP) Program kursu określa Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 19 marca 2007 r. w sprawie kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy. Kurs realizowany zgodnie Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministra Obrony Narodowej z dnia 12 grudnia 2008 r. w sprawie szkoleń w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy. Pozytywne zaliczenie egzaminu nadaje tytuł ratownika. Kurs składa się z 25 godzin wykładów i 41 godzin ćwiczeń (66 godzin). Kurs kończy się egzaminem państwowym. Wymagania dla zleceniobiorcy - wpis do rejestru podmiotów prowadzących kursy KPP. Wymagania dotyczące szkoleniowców- osoby wymienione we wniosku o pozwolenie na prowadzenie kursów KPP w tym 1 osoba z ukończonym kursem instruktorskim BLS-AED, wykształceniem wyższym (przynajmniej I stopnia) z zakresu ratownictwa medycznego lub pielęgniarstwa lub pedagogiki (w przypadku pedagogiki również dyplom ratownika medycznego lub pielęgniarki co najmniej szkoły policealnej). Adresaci szkolenia - 65 osób (kierowcy karetek pogotowia nie posiadający tytułu ratownika medycznego, policjanci, strażacy). Część III. Kurs doskonalący dla ratowników medycznych. Kurs doskonalący skierowany jest do ratowników medycznych i ma na celu pogłębienie i aktualizację wiedzy i umiejętności z zakresu medycyny ratunkowej i organizacji ratownictwa medycznego. Wynika z ustawowego obowiązku samodoskonalenia na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie doskonalenia zawodowego ratowników medycznych, na podstawie art.12 ust. 2 Ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 191 poz. 1410). Kurs trwa 48 godzin dydaktycznych. (120 pkt edukacyjnych dla ratowników medycznych). Adresaci szkolenia - 3 ratowników medycznych
Część IV. Kurs kwalifikacyjny dla pielęgniarek psychiatrycznych. Kształcenie podyplomowe dla pielęgniarek określone w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 174, poz. 1039 ze zm.), zgodne z wymaganiami Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych. W programie blok ogólnozawodowy, blok specjalistyczny, część teoretyczna, część praktyczna. Część praktyczna kursu ma się odbyć w szpitalu psychiatrycznym specjalizującym się w leczeniu osób z zaburzeniami psychicznymi pod kierunkiem specjalistycznej kadry. Wymagania dla Zleceniobiorcy - wpis do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych. Adresaci szkolenia - 15 osób (pielęgniarki). Część V. Przeszkolenie personelu na potrzeby otwarcia Szkoły Rodzenia
Szkolenie ma na celu dostarczenie wszechstronnej wiedzy oraz praktycznych umiejętności przydatnych w prowadzeniu Szkoły rodzenia. Organizacyjno - prawne aspekty funkcjonowania szkoły rodzenia. Zespół instruktorów Szkoły rodzenia - cechy osobowości, wiedza i umiejętności. Przebieg ciąży, porodu, połogu. Opieka nad noworodkiem. Zasady karmienia piersią. Elementy arteterapii i muzykoterapii w programie szkoły rodzenia. Ćwiczenia fizyczne, oddechowe, wizualizacyjne i relaksacyjne przydatne podczas ciąży, porodu i połogu. Wsparcia psychologiczne ciężarnych, rodzących oraz kobiet w okresie połogu. Jak dbać o dobry wizerunek i zadowolenie klientów szkoły rodzenia. Adresaci szkolenia - 4 osoby.
Część VI. Szkolenia doskonalące dla lekarzy i pielęgniarek, pracowników pomocy społecznej, kadry zarządzającej różnego sektora ( łącznie 15 grup po 10-20 osób po 8 godzin każda grupa tj. 120 godzin). Standardy diagnostyczne i terapeutyczne, w tym wykrywania objawów depresji (8 godz.). Depresja. Przyczyny depresji. Objawy depresji. Podziały depresji. Rozpoznanie depresji. Leczenie depresji. Myśli samobójcze. Farmakoterapia i psychoterapia. Adresaci szkolenia - 40 osób. Przygotowanie do prowadzenia edukacji pacjentów i rodzin pacjentów z nowo wykrytymi zaburzeniami psychicznymi (8 godz.): Istota edukacji zdrowotnej pacjentów z zaburzeniami psychicznymi i rodzin pacjentów. Edukacja zdrowotna jako element pracy zespołu zadaniowego: Skład zespołu zadaniowego. Rola i zadania członków zespołu zadaniowego. Planowanie edukacji zdrowotnej ukierunkowanej na chorobę. Rola i znaczenie planowania w edukacji zdrowotnej. Podstawy planowania edukacji zdrowotnej: dobór tematu, określenie celu głównego i celów szczegółowych, dobór metod oraz środków dydaktycznych. Planowanie oceny skuteczności edukacji.
Realizacja funkcji edukacyjnej ukierunkowana na potrzeby edukacyjne pacjentów: Źródła wiedzy pacjentów. Wiedza pacjentów na temat zależności między stylem życia a obecnym stanem zdrowia. Czy istnieje związek między stylem życia a chorobą. Świadomość pacjentów dotycząca zachowań prozdrowotnych. Sposoby pozyskiwania informacji na temat zachowań zdrowotnych. Oczekiwania pacjentów w zakresie edukacji. Komunikacja z osobami chorymi psychicznie: Co to jest proces komunikacji. Zakłócenia w komunikacji. Werbalne i niewerbalne środki przekazu. Klucze do odczytywania mowy ciała. Poznanie swoich mocnych stron w kontakcie z osobami zaburzonymi i dostosowanie stylu komunikacji. Zaufanie w kontakcie z pacjentem (wiarygodność, uczciwość, kompetencja, dobra wola, zrozumienie w warunkach pracy placówki medycznej). Docieranie do istoty problemu pacjenta. Aktywne słuchanie jako skuteczny instrument komunikacji. Rola właściwych pytań i umiejętności słuchania. Komunikowanie pacjentowi złych wiadomości - podstawowe zasady. Dyskusja z pacjentem, który nie jest zadowolony z rozwiązania. Techniki zbijania obiekcji. Rady dla pacjenta - kiedy i w jaki sposób ich udzielać. Asertywne radzenie sobie ze złością pacjenta. Adresaci szkolenia - 40 osób. Szkolenia dla pracowników pomocy społecznej z zakresu postępowania z osobą z zaburzeniami psychicznymi, w tym osobami, które stanowią zagrożenie dla siebie lub dla otoczenia (8 godz.).
Specyfika osób z zaburzeniami psychicznymi (osoby z psychozami, zaburzeniami afektywnymi, starsze, w kryzysie psychicznym, z niepełnosprawnością intelektualną, z agresją, odmawiające kontaktu): Główne deficyty w zakresie umiejętności społecznych. Diagnozowanie zaburzeń psychicznych przez pracownika socjalnego. Psychospołeczne funkcjonowanie osób z zaburzeniami psychicznymi. Prawa i potrzeby osób z zaburzeniami psychicznymi. Standardy pracy socjalnej z osobami z zaburzeniami psychicznymi. Organizacja wsparcia środowiskowego w miejscu zamieszkania. Pomoc poza miejscem zamieszkania ( DPS). Współpraca z innymi instytucjami - inicjowanie, koordynowanie i zasady współpracy wsparcia kierowanego do osób z zaburzeniami psychicznym. Współpraca z instytucjami medycznymi - min. szpitalami psychiatrycznymi, poradniami zdrowia psychicznego, ośrodkami wsparcia środowiskowego i całodobowego, służby miejskie i porządkowe, rehabilitacji leczniczej, społecznej i zawodowej, ośrodki leczenia uzależnień. Postępowanie z osobami, które stanowią zagrożenie dla siebie lub dla otoczenia. Specyfika pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi: Zasady pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi. Indywidualne podejście do osoby z niepełnosprawnością. Koncentracja na zasobach i mocnych stronach osoby z zaburzeniami psychicznymi. Komunikacja opiekuna z podopiecznymi (komunikacja, efektywna komunikacja, komunikacja terapeutyczna). Kształtowanie motywacji u chorego do akceptowanych przez otoczenie zachowań. Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi z uwzględnieniem specyfiki ich choroby, min. rozwiązywanie konfliktów, agresja, stosowanie przymusu bezpośredniego, zachowania seksualne. Adresaci szkolenia -20 osób. Trudne sytuacje z pacjentem zdenerwowanym i pacjentem o zwiększonych wymaganiach i roszczeniach (8 godzin): Podstawowe zasady w kontaktach z pacjentami. Trudne rozmowy - komunikacja bezpośrednia i telefoniczna. Subiektywne i obiektywne wyznaczniki trudności pacjenta. Charakterystyka kłopotliwych pacjentów (starszy; niepełnosprawny; dziecko i rodzic dziecka; pacjent o postawie roszczeniowej, niezadowolony, rozczarowany; pacjent nieuprzejmy lub agresywny; pacjent upośledzony umysłowo lub chory psychicznie; pacjent, który kłamie lub manipuluje; inne osobowości). Wpływ typu osobowości pacjenta na przebieg rozmowy. Warunki zewnętrzne i ich wpływ na przebieg spotkania pacjent - pracownik. Pozytywne pierwsze wrażenie: dlaczego jest tak ważne. Elementy robienia dobrego wrażenia: mowa ciała, sposób wypowiadania się, etykieta, kontakt z pacjentem, empatia. Zasady prowadzenia rozmowy w zależności od wieku, cech, statusu rozmówcy. Zaufanie w kontakcie z pacjentem (wiarygodność, uczciwość, kompetencja, dobra wola, zrozumienie w warunkach pracy placówki medycznej). Docieranie do istoty problemu pacjenta. Rola właściwych pytań i umiejętności słuchania. Komunikowanie pacjentowi złych wiadomości - podstawowe zasady. Dyskusja z pacjentem, który nie jest zadowolony z rozwiązania. Techniki zbijania obiekcji. Rady dla pacjenta - kiedy i w jaki sposób ich udzielać. Emocje na linii pacjent - pracownik placówki służby zdrowia. Jak sprawnie odczytywać emocje rozmówcy i adekwatnie na nie odpowiadać np. gdy ten reaguje zbyt gwałtownie i emocjonalnie; co robić, gdy pacjent płacze. Zarządzanie czasem. Jak obsłużyć pacjenta w sposób szybki i rzeczowy. Adresaci szkolenia - 60 osób, 3 grupy po 20 osób (pielęgniarki, położne, rejestratorki, sekretarki medyczne). Budowanie zespołu, zarządzanie zespołem poprzez cele - (8 godzin): Grupa a zespół (etapy budowania zespołu, zasady funkcjonowania zespołu, cechy efektywnego i zintegrowanego zespołu, czynniki wpływające na atmosferę w zespole). Budowanie pozytywnych relacji między członkami zespołu (integracja, zaufanie, komunikacja, informacja zwrotna i jej rola w zarządzaniu zespołem). Struktura socjometryczna zespołu. Rola lidera w zespole, style kierowania zespołem. Podejmowanie decyzji w zespole. Rozwiązywanie problemów w zespole. Zarządzania przez cele (ZPC): Formułowanie celów. Analiza celów strategicznych związanych z wdrożeniem systemu. Kryteria wyboru celów. Klasyfikacja celów. Warunki realizacji celów. Adresaci szkolenia - Szkolenie przeznaczone dla kadry zarządzającej odpowiedzialnej za tworzenie prozdrowotnych warunków pracy. 60 osób, 3 grupy po 20 osób. Dyskryminacja i mobbing w środowisku pracy - przyczyny występowania, metody unikania (8 godzin): Istota, pojęcie i zakres mobbingu, dyskryminacji. Dyskryminacja w miejscu pracy. Uregulowania prawne dotyczące dyskryminacji. Molestowanie seksualne jako szczególna forma dyskryminacji. Przyczyny i uwarunkowania powstawania mobbingu. Osobowość ofiary i sprawcy mobbingu. Taktyki mobbingu. Zapobieganie mobbingowi jako obowiązek pracodawcy. Odpowiedzialność prawna z tytułu wystąpienia mobbingu. Wpływ zachowań mobbingowym na jednostkę i na organizację. Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji. Adresaci szkolenia - Szkolenie przeznaczone dla kadry zarządzającej odpowiedzialnej za tworzenie prozdrowotnych warunków pracy. 60 osób, 3 grupy po 20 osób.
Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak
Ilość części: 6
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Czy jest dialog: Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Tak
Określenie zamówień uzupełniających: Do 50% wartości zamówienia podstawowego
Czas: D
Data zakończenia: 30/04/2016
Zaliczka: Nie
Uprawnienia:
Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi być podmiotem uprawnionym do prowadzenia form doskonalenia w poszczególnych zakresach określonych w opisie przedmiotu zamówienia. Dla części II wymaga się dołączenie kserokopii decyzji Wojewody wraz z dokumentacją wykładowców/instruktorów zgodnie ze złożonym do Wojewody wnioskiem o zgodę na prowadzenie kursów KPP.
Wiedza i doświadczenie:
Wykonawca musi posiadać udokumentowane doświadczenie w zakresie realizacji szkoleń/kursów, których program obejmował zagadnienia zbieżne z przedmiotem zamówienia. Wykonawca musi udokumentować, że w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert prowadził szkolenia/kursy w danym zakresie, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował lub prowadzi co najmniej trzy usługi edukacyjne z danej tematyki.
Potencjał techniczny: Oświadczenie wykonawcy
Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że zapewni zespół ludzi zdolnych do wykonania zamówienia mających doświadczenie dydaktyczne oraz kompetencje merytoryczne do prowadzenia kształcenia z danego zakresu zgodnie z wymaganiami określonymi przez przepisy prawne oraz opisanymi w Załączniku nr 7. W tym celu Wykonawca przedłoży wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia.
Sytuacja ekonomiczna: Oświadczenie wykonawcy
Oświadczenie nr 1: Tak
Oświadczenie nr 4: Tak
Oświadczenie nr 5: Tak
oswiadczenie_potwierdzenia_opis_5:
Co najmniej trzy usługi edukacyjne z tematyki objętej przedmiotem szkolenia.
Oświadczenie nr 9: Tak
Oświadczenie nr 10: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak
Dokumenty grupy kapitałowej: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
inne_dokumenty:
Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług wraz z podaniem przedmiotu usługi, wartości, dat wykonania (od-do), podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (nazwa, adres i telefon) - wykaz ten będzie służył do przyznania punktów w kryterium doświadczenie wykonawcy. Można to zrobić również na załączniku Nr 4 do SIWZ. W części IV należy przedstawić umowę/porozumienie na zorganizowanie zajęć praktycznych.
III.7 osoby niepełnosprawne: Nie
Kod trybu postepowania: PN
Czy zmiana umowy: Tak
Zmiana umowy:
Istotne zmiany umowy mogą nastąpić tylko w wypadku: zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Stron o termin niezbędny na wykonanie obowiązków Wykonawcy, nie dłużej jednak niż do dnia 30.04.2016r., zmiany kadry dydaktycznej, przy pomocy której Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; zmiana jest możliwa tylko w przypadku, gdy nowa osoba posiada tożsamą wiedzę i doświadczenie zawodowe, jak dotychczasowy szkoleniowiec (osoby muszą spełniać wymagania określone w SIWZ), uzupełnienie kadry dydaktycznej w porównaniu do wskazanej w ofercie Wykonawcy, przy czym osoby te muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, zmiany formy organizacyjno - prawnej po stronie Wykonawcy przewidziane przepisami prawa.
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 95
Nazwa kryterium 2: Doświadczenie wykonawcy
Znaczenie kryterium 2: 5
Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.spolecko.bip.doc.pl
Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Biuro projektu 19-400 Olecku, ul. Wojska Polskiego 13 (wejście od ul. Przytorowej) pokój nr 1A.
Data składania wniosków, ofert: 04/03/2015
Godzina składania wniosków, ofert: 15:00
Miejsce składania:
Biuro projektu 19-400 Olecku, ul. Wojska Polskiego 13 (wejście od ul. Przytorowej) pokój nr 1A.
On: O
Termin związania ofertą, liczba dni: 30
Informacje dodatkowe:
Program Operacyjny PL 13: Ograniczenie społecznych nierówności w zdrowiu dofinansowanym z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014 oraz z budżetu państwa
Czy unieważnienie postępowania: Tak
Podobne przetargi
255641 / 2013-11-28 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie - Ostróda (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu obsługi komputera dla grupy osób niepełnosprawnych w ramach Projektu: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie aktywnie integruje
288119 / 2008-10-28 - Inny: Instytucja szkoleniowa Sp. z o.o.
TECHPAL Sp. z o.o. - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi szkoleniowe w ramach projektu Europejskie Komputerowe Prawo Jazdy - profesjonalne szkolenia ECDL dla osób pracujących.
148413 / 2014-07-09 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie - Ostróda (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przygotowanie oraz przeprowadzenie grupowych warsztatów Od CV do podjęcia zatrudnienia z grupą osób niepełnosprawnych
50014 / 2012-02-20 - Administracja samorzÄ…dowa
Gminny Zespół ds. Oświaty w Świętajnie - Świętajno (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów kl.I-III szkół podstawowych w Gminie Świętajno
154901 / 2015-10-23 - Uczelnia publiczna
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie wykładów i ćwiczeń w zakresie nowoczesnego kształcenia systemem nauczania problemowego (szkolenia wewnętrzne) w ramach projektu Wzmocnienie potencjału dydaktycznego UWM w Olsztynie finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 realizowanego przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie nr umowy UDA-POKL.04.01.01-00-095/10-02
369310 / 2012-09-27 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Åukta - Åukta (warmiÅ„sko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zakup usÅ‚ugi edukacyjnej w ramach projektu pt. Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP w Gminie Åukta
128504 / 2010-05-13 - Administracja samorzÄ…dowa
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług szkoleniowych w zakresie kursu prawa jazdy kategorii B, C, D, zajęć z doradcą zawodowym, zajęć z udzielania I pomocy przedmedycznej dla uczestników projektu Nowy Horyzont współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
373704 / 2011-11-10 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowy Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół i Placówek w Piszu - Pisz (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne na przeprowadzenie zajęć pozaszkolnych w ramach projektu Dziś zajęcia, jutro lepsze życie realizowanego w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
358740 / 2014-10-29 - Administracja samorzÄ…dowa
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna - Gołdap (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie przez ekspertów form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2014/2015 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół
60052 / 2012-02-28 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Miejska Kętrzyn - Kętrzyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III w Gminie Miejskiej Kętrzyn
247328 / 2012-07-12 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Warmińsko-Mazurskie reprezentowane przez Zarząd Województwa - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
usługa przeprowadzenia i organizacji szkolenia dla beneficjentów i potencjalnych beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 województwa warmińsko-mazurskiego
212186 / 2013-06-03 - Inny: jednostka organizacyjna gminy
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolnie - Kolno (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług szkoleniowych w zakresie kursów dla uczestników projektu -
Małe kroki do sukcesu - 2013
286219 / 2008-10-27 - Inny: Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą
Akademia Nauki Ireneusz Górski - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi szkoleniowe i edukacyjne
193734 / 2013-05-17 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Gminy Płośnica - Płośnica (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zakup usługi edukacyjnej w ramach realizacji projektu systemowego pn. Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania dzieci w szkołach podstawowych w Gminie Płośnica współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego
288395 / 2008-10-28 - Inny: Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą
Placówka Kształcenia Zawodowego w Olsztynie Katarzyna Zacharska-Całka - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi szkoleniowe i edukacyjne
132599 / 2014-06-20 - Uczelnia publiczna
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja 3 szkoleń ze Statystyki dla 15 nauczycieli akademickich w ramach projektu Wzmocnienie potencjału dydaktycznego UWM w Olsztynie finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 realizowanego przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie nr umowy UDA-POKL.04.01.01-00-095/10-02.
81657 / 2014-04-14 - Inny: oświata
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pasłęku - Pasłęk (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
ZAJĘCIA PROFILOWANE
62730 / 2014-02-24 - Administracja samorzÄ…dowa
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Ełk (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zorganizowanie usługi edukacyjnej osób dorosłych w zakresie reintegracji społecznej i zawodowej dla osób wykluczonych bądź zagrożonych wykluczeniem społecznym, beneficjentów ostatecznych projektu systemowego Jutro idę do pracy!, w ramach Indywidualnego Programu Zatrudnienia Socjalnego w Centrum Integracji Społecznej.
288443 / 2008-10-28 - Inny: Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą
Placówka Kształcenia Zawodowego w Olsztynie Katarzyna Zacharska-Całka - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi szkoleniowe i edukacyjne
269980 / 2013-07-10 - Uczelnia publiczna
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja szkolenia nt. oceny i kontroli jakości wyników pomiarów analitycznych dla pracowników kierunku Ochrona Środowiska na Wydziale Nauk o Środowisku w ramach projektu Wzmocnienie potencjału dydaktycznego UWM w Olsztynie finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 realizowanego przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie nr umowy UDA-POKL.04.01.01-00-095/10-00.
520080 / 2013-12-13 - Administracja samorzÄ…dowa
Starostwo Powiatowe - Olecko (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie przez ekspertów form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania 23 szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu pn. Kompleksowe wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleckim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół
234175 / 2013-11-06 - Inny: samorzÄ…dowa jednostka organizacyjna
Szkoła Policealna im. Hanny Chrzanowskiej - Giżycko (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
DRUGI PRZETARG NA PRZEPROWADZENIE ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW KIERUNKU TECHNIK MASAŻYSTA W RAMACH PROJEKTU: Nauka z pasją drogą do sukcesu.
17780 / 2012-01-19 - Administracja samorzÄ…dowa
Gminny Zespół ds. Oświaty w Świętajnie - Świętajno (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów kl. I-III szkół podstawowych w Gminie Świętajno
336590 / 2013-08-21 - Administracja samorzÄ…dowa
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubawie - Lubawa (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE USÅUG EDUKACYJNYCH I SZKOLENIOWYCH KURSY ZAWODOWE
6262 / 2014-01-07 - Administracja samorzÄ…dowa
Starostwo Powiatowe - Olecko (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie przez ekspertów form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania 23 szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu pn. Kompleksowe wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleckim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół
36578 / 2009-02-22 - Inny: Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą
Placówka Kształcenia Zawodowego w Olsztynie Katarzyna Zacharska-Całka - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi szkoleniowe i edukacyjne
154262 / 2010-06-02 - Inny: Jednostka Wojskowa
Jednostka Wojskowa 4260 - Elbląg (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie autoryzowanych szkoleń informatycznych
394702 / 2012-10-12 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Grodziczno - Grodziczno (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i specjalistycznych dla uczestników projektu Edukacyjna Przygoda współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
259900 / 2012-07-19 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Miejski - Sępopol (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne na prowadzenie zajęć w ramach projektu pn. Poznawanie przez działanie
200335 / 2014-09-19 - Inny: samorzÄ…dowa jednostka organizacyjna
Szkoła Policealna im. Hanny Chrzanowskiej - Giżycko (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja i przeprowadzenie zajęć specjalistycznych dla Technika Usług Kosmetycznych