Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

23235 / 2015-02-20 - / Powiat Jasielski (Jasło)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2015-02-19 pod pozycją 22601. Zobacz ogłoszenie 22601 / 2015-02-19 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 23235

Data publikacji: 2015-02-20

Nazwa: Powiat Jasielski

Ulica: ul. Rynek 18

Numer domu: 18

Miejscowość: Jasło

Kod pocztowy: 38-200

Województwo / kraj: podkarpackie

Numer telefonu: 013 4483410 w. 108

Numer faxu: 013 4463189

Adres strony internetowej: www.powiat.jaslo.karpaty.pl

Regon: 37044025800000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 22601

Data wydania biuletynu: 2015-02-19

Ogłoszenie dotyczy: 0

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: II.1.4)

Przed wprowadzeniem zmainy:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie w formie tekstowej i graficznej następującej dokumentacji: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i rozwoju turystyki. CZĘŚĆ I, Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego CZĘŚĆ II (Plan ten powinien być spójny z Koncepcją programowo-przestrzenną), Strategii Rozwoju Beskidu Niskiego wraz z zintegrowanym planem działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji aktywności gospodarczej. Strategia wraz z planem powinny zawierać m. in. odniesienie do kwestii modernizacji i adaptacji szkolnictwa, ze szczególnym uwzględnieniem szkolnictwa zawodowego, możliwości rozwoju sektora usług ze szczególnym uwzględnieniem turystyki i kultury CZĘŚĆ III. Zadanie to jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 (konkurs dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych, ogłoszony przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, obecnie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju). Kontekst zamówienia: Zgodnie z metodologicznymi założeniami Krajowej Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (KPKZ 2030 oraz przesłankami wynikającymi z Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego (KSRR) i wskazań dotyczących zasad finansowania w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020, samorządy powiatów jasielskiego i krośnieńskiego oraz miasta Jasło i Krosno podjęły wspólne zadanie wstępnej analizy obszaru funkcjonalnego pod kątem jego spójności pod względem cech geograficznych, społeczno gospodarczych i przestrzennych z jednoczesnym zdefiniowaniem potrzeb w zakresie zadań o charakterze publicznym pozwalających na ograniczenie występujących problemów. Potrzeba taka wynika również z zaobserwowanych w ostatnich latach zjawisk demograficznych, ekonomicznych i społecznych, które maja charakter zjawisk stałych. Podstawą dla wyznaczenia krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego jest ekspertyza wykonana w ramach prac nad aktualizacją i uzupełnieniem Strategii Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 zatytułowana Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym autorstwa dr hab. Tomasza Komornickiego, dr hab. Przemysława Śleszyńskiego i dr Piotra Siłka (październik 2012). Opracowanie to, na bazie przeprowadzonych badań dla całego województwa podkarpackiego, zawiera analizę podziału województwa na obszary funkcjonalne, wraz z analizą ich biegunów wzrostu. Wśród wymienionych obszarów wyróżnione zostały miejskie obszary funkcjonalne (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno Jasło Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Przedstawiona analiza brała pod uwagę różnorodne czynniki pozwalające na dokonanie powyższych podziałów, m.in. ocenę stopnia rozwoju systemu osadniczego (w tym ciążenia grawitacyjne i rzeczywiste), dostępność komunikacyjną, trendy demograficzne, rynek pracy, kapitał ludzki i społeczny, uwarunkowania ekonomiczne. Przedstawiona analiza wskazuje wyraźnie na istnienie bliskiego i naturalnego powiązania pomiędzy Jasłem i Krosnem, co więcej, rekomenduje podjęcie działań na rzecz integracji duopolu Krosno Jasło. Ważnym wskazaniem jest także przedstawienie jako potencjalnej osi rozwojowej obszaru funkcjonalnego Krosno Jasło Gorlice, co w oczywisty sposób prowadzi do zmodyfikowanego podejścia do identyfikacji obszarów funkcjonalnych z pominięciem podziałów wynikających ze struktury administracyjnej (przekroczenie granicy województwa podkarpackiego i małopolskiego). Wstępnie zidentyfikowane w powyższym opracowaniu oraz dostrzeżone przez JST obszaru krośnieńsko-jasielskiego problemy rozwojowe obejmują m.in. zjawisko depopulacji, monocentrycznego charakteru rozwoju aktywności gospodarczej (przemysł) przy jednoczesnym dużym odsetku ludności rolniczej, niedostatków w zakresie modernizowania rynku pracy, w tym dostosowywania szkolnictwa zawodowego, poważne utrudnienia wynikające z jednej strony z peryferyjności terytorialnej (długi czas dojazdu do Warszawy i Rzeszowa), a z drugiej nierozwiązane problemy w zakresie komunikacji wewnętrznej obszaru, czy zintegrowanego transportu publicznego. Powiaty jasielski i krośnieński, wraz z bardzo blisko współpracującymi z nimi gminami na ich terenie oraz miasta Jasło i Krosno systematycznie dążą do podejmowania wspólnych działań w wielu dziedzinach. Wiele projektów realizowanych jest w partnerstwie, wspólnie przygotowywane są nowe projekty zgłaszane do regionalnego programu operacyjnego), jednak widoczna jest konieczność podjęcia strategicznych działań na rzecz wspólnego planowania rozwoju na terenie obszaru funkcjonalnego. Równocześnie zwraca się uwagę na brak rozwiązań połączenia kolejowego M. Krosna z Rzeszowem. Powiat Jasielski (Partner Wiodący) wspólnie z Miastem Jasłem, Miastem Krosnem, Powiatem Krośnieńskim złożyli projekt pn. Dla spójności i dostępności- analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego jasielskiego. Zasadniczym celem projektu, którego elementem jest analiza jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Poprzez realizację projektu ugruntowane zostanie wykorzystanie nowego modelu podejścia do polityki regionalnej promujące wykorzystywanie efektu synergii, kooperacji pomiędzy JST i wykorzystywania dobrych praktyk. Zapisy projektu wskazują, że zarówno opracowanie koncepcji programowo- przestrzennej jak i dokumentu zintegrowany plan zagospodarowania przestrzennego jak i strategia rozwoju Beskidu Niskiego wraz z zintegrowanym planem działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji działalności gospodarczej dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko jasielskiego powinien odnosić się do trzech poziomów biegunów wzrostu, czyli dla miejskiego obszaru funkcjonalnego tj.: (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno Jasło (biegun potencjalny) oraz MOF Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju) zidentyfikowanych w dokumencie Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym oraz w dokumencie opracowanym w ramach projektu pn. Analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko jasielskiego. Celem opracowań jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Powyższemu celowi ogólnemu będzie realizacja następujących celów szczegółowych:wzmocnienie współpracy między JST koniecznej do realizacji wspólnych działań na terenie obszaru funkcjonalnego krośnieńsko- jasielskiego, wybór priorytetów do realizacji wspólnych działań na podstawie identyfikacji przeprowadzonej w dokumencie pn.Przeprowadzenie analizy dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego ;przygotowanie dokumentów planistycznych pozwalających na systemowe rozwiązanie wspólnych kluczowych zagadnień dotyczących celów tematycznych funduszy europejskich na lata 2013-2020;budowanie zaplecza społecznego identyfikującego się z planami strategicznymi i włączanie społeczności do procesu planowania poprzez konsultacje społeczne, wdrażanie strategicznego podejścia do przeciwdziałania problemom rozwojowym obszaru krośnieńsko- jasielskiego pozwalającego na prowadzenie długoterminowej polityki ograniczającej utratę funkcji gospodarczych, realne wzmocnienie współpracy miedzy powiatem krośnieński i jasielskim oraz miastami Krosno i Jasło na rzecz wspólnego rozwiązywania problemów charakterystycznych dla obszaru funkcjonalnego. W ramach realizacji niniejszego Zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia 8 spotkań konsultacji społecznych jako mechanizmów partycypacji obywatelskiej w zakresie planowania i zarządzania strategicznego rozwojem- na terenie obszaru funkcjonalnego krośnieńsko- jasielskiego, w tym 4 spotkań konsultacyjnych (po jednym dla każdej JST zaangażowanych w realizację projektu ) w czasie realizacji zadania oraz 4 spotkań konsultacyjnych (po jednym dla każdej JST zaangażowanych w realizację projektu) po opracowaniu koncepcji w celu prezentacji mieszkańcom regionu zaproponowanych rozwiązań. W czasie przygotowania opracowania Wykonawca uwzględni następujące istniejące dokumenty strategiczne oraz akty prawa krajowego i unijnego oraz ich aktualizacje, w szczególności: Unijne: pakiet legislacyjny dla polityki spójności przedstawiony przez KE w dniu 6 października 2011 r.; Strategia Europa 2020;Krajowe: Umowa Partnerstwa 2014-2020, Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, Strategia Rozwoju Kraju 2020, Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego 2010-2020: Regiony, Miasta, Obszary wiejskie, Strategią Rozwoju Zrównoważonego Polski do roku 2025;Regionalne Strategia Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Podkarpackiego Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Podkarpackiego Program Ochrony Powietrza oraz Ochrony Środowiska przed Hałasem dla Województwa Podkarpackiego. Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym. Programy operacyjne dotyczące obszaru funkcjonalnego, w tym Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego 2014-2020 (a do czasu jego opracowania projekt tego programu). Lokalne: Dokumenty strategiczne dotyczące rozwoju obowiązujące u partnerów projektu oraz w gminach obszaru funkcjonalnego. Informacje zawarte w Analizie dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego opracowanej na zlecenie Powiatu Jasielskiego w roku 2014. Opracowania strategiczne powstałe w ramach projektu Miasta Jasła pn. Jasielska Strefa Usług Publicznych w roku 2014. Informacje zawarte w Zintegrowanym planie transportowym dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego opracowywanym na zlecenie Powiatu Jasielskiego w roku 2014. Zamówienie obejmuje opracowanie w formie tekstowej i graficznej dokumentacji dla dwóch opracowań: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i rozwoju turystyki - CZĘŚĆ I, Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego dla krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego - CZĘŚĆ II. Opracowania mają być sporządzone dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego, w 3 wariantach rozwojowych: miejskiego obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno(biegun rzeczywisty), obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno-Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Procedura odbioru zamówienia składa się z: Złożenia dokumentacji wraz z podpisaniem protokołu odbioru danej części, Weryfikacji przez Zamawiającego (w terminie do 7 dni roboczych Zamawiający ma możliwość wniesienia uwag do każdej ze złożonych części dokumentacji), Podpisania protokołu odbioru każdej z części bez zastrzeżeń lub zwrotu opracowania z podaniem w protokole odbioru przyczyn odmowy odbioru wraz ze wskazaniem terminu usunięcia wad, pod rygorem naliczenia kar umownych, Powtórnego przekazania przez Wykonawcę, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, dokumentacji z uwzględnieniem wniesionych przez Zamawiającego uwag wraz z protokołem odbioru, Podpisanie protokołu odbioru końcowego przez Strony. Protokół odbioru końcowego powinien być opatrzony datą oraz zaopatrzony w następujące oświadczenia: pisemne oświadczenie Wykonawcy, że przekazana dokumentacja została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami i normami oraz zgodnie z dostępną wiedzą techniczną, pisemne oświadczenie Wykonawcy, że dokumentacja wydana zostaje w stanie zupełnym, a mianowicie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć i który jest znany Wykonawcy. Przedmiot zamówienia należy sporządzić w sposób zapewniający Zamawiającemu możliwość późniejszej edycji i rozbudowy. Wymagania dotyczące formy złożenia dokumentów Wykonawca przygotuje opracowania w każdej z części zamówienia w języku polskim, a ich wersję ostateczną dostarczy Zamawiającemu w 6 egzemplarzach drukowanych oraz 6 egzemplarzach na elektronicznych nośnikach informacji, w plikach w formacie .docx i .pdf oraz plikach źródłowych możliwych do edycji, (np. dxf, dwg, .xlsx, .docx, .rtf, .cdr ). Wykonawca opracuje i dostarczy Zamawiającemu skróconą postać każdej części dokumentu w wersji elektronicznej celem zaprezentowania wyników szerszej grupie odbiorców a także w formacie umożliwiającym prezentację poszczególnych części opracowań na stronie internetowej (zawierającą mapy, wykresy, tabele, itp.). Objętość skróconych wersji opracowań(zawierających najważniejsze elementy) nie powinna być większa niż 30 stron formatu A4 plus mapy (w formacie maks. A3).Wykonawca zobowiązuje się do oznakowanie wszystkich przygotowanych materiałów, dokumentów i publikacji w tym materiałów przeznaczonych na spotkania konsultacyjne wytworzonych w ramach niniejszego zlecenia (w wersji papierowej, elektronicznej, oraz na innych użytych nośnikach) poprzez zamieszczenie: logo Unii Europejskiej i logo Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 - 2013 oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej dla projektu przyznanych w ramach Konkursu dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. W opracowanych dokumentach informacji Opracowanie zostało wykonane na zlecenie Powiatu Jasielskiego Wykonawca przeniesie na Zamawiającego z dniem ostatecznego odbioru przedmiotu zamówienia lub jego części nieograniczone majątkowe prawa autorskie do wszystkich elementów prac i dokumentów, powstałych w związku z wykonaniem zintegrowanego planu systemu transportu publicznego w zakresie rozporządzania nimi i korzystania z nich przez czas nieoznaczony na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 41 ust.2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zamawiający może cedować nabyte prawo na rzecz Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz innych podmiotów w celu opracowania dokumentów planistycznych, strategicznych i naukowych. Wykonawca dopuszcza możliwość sporządzenia przez podmioty zewnętrzne (np. przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju) obcojęzycznych wersji wszelkich publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu. Wykonawca wyraża zgodę na wykonywanie przez Zamawiającego oraz inne podmioty zewnętrzne prawa zależnego, tj. rozporządzanie i korzystanie z opracowań publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu, w tym ich wersji obcojęzycznych. Zamawiający zobowiązuje się do respektowania autorskich praw osobistych osób działających w imieniu Wykonawcy, w szczególności zobowiązuje się do oznaczania autorstwa wszelkich publikacji przygotowanych w ramach realizowanego projektu oraz ich rzetelnego wykorzystywania. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za wszelkie wady prawne opracowań, a w szczególności za ewentualne roszczenia osób trzecich wynikające z naruszenia praw własności intelektualnej, w tym za nieprzestrzeganie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm.) w związku z wykonywaniem opracowań. Inne Wykonawca przygotuje i przedstawi następujące prezentacje dotyczące kolejno: założeń do opracowywanych dokumentów - oddzielne prezentacje dla każdego opracowanego dokumentu w każdej z części przedmiotu zamówienia do dnia 18.03.2015 r. ostatecznych wersji sporządzonych dokumentów (po zatwierdzeniu przez Zamawiającego).Prezentacje odbędą się w siedzibie Zamawiającego (w Jaśle) lub w siedzibach partnerów projektu (w Krośnie) w udostępnionych nieodpłatnie pomieszczeniach. Wykonawca zabezpieczy sprzęt niezbędny do przedstawienia prezentacji. W okresie obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu pisemnie raz na 1 miesiąc, w terminie do 5 dnia miesiąca, pisemnej informacji o stanie zaawansowania prac

Po wprowadzeniu zmiany:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie w formie tekstowej i graficznej następującej dokumentacji: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i rozwoju turystyki. CZĘŚĆ I, Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego CZĘŚĆ II (Plan ten powinien być spójny z Koncepcją programowo-przestrzenną). Zadanie to jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 (konkurs dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych, ogłoszony przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, obecnie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju). Kontekst zamówienia: Zgodnie z metodologicznymi założeniami Krajowej Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (KPKZ 2030 oraz przesłankami wynikającymi z Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego (KSRR) i wskazań dotyczących zasad finansowania w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020, samorządy powiatów jasielskiego i krośnieńskiego oraz miasta Jasło i Krosno podjęły wspólne zadanie wstępnej analizy obszaru funkcjonalnego pod kątem jego spójności pod względem cech geograficznych, społeczno gospodarczych i przestrzennych z jednoczesnym zdefiniowaniem potrzeb w zakresie zadań o charakterze publicznym pozwalających na ograniczenie występujących problemów. Potrzeba taka wynika również z zaobserwowanych w ostatnich latach zjawisk demograficznych, ekonomicznych i społecznych, które maja charakter zjawisk stałych. Podstawą dla wyznaczenia krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego jest ekspertyza wykonana w ramach prac nad aktualizacją i uzupełnieniem Strategii Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 zatytułowana Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym autorstwa dr hab. Tomasza Komornickiego, dr hab. Przemysława Śleszyńskiego i dr Piotra Siłka (październik 2012). Opracowanie to, na bazie przeprowadzonych badań dla całego województwa podkarpackiego, zawiera analizę podziału województwa na obszary funkcjonalne, wraz z analizą ich biegunów wzrostu. Wśród wymienionych obszarów wyróżnione zostały miejskie obszary funkcjonalne (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno Jasło Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Przedstawiona analiza brała pod uwagę różnorodne czynniki pozwalające na dokonanie powyższych podziałów, m.in. ocenę stopnia rozwoju systemu osadniczego (w tym ciążenia grawitacyjne i rzeczywiste), dostępność komunikacyjną, trendy demograficzne, rynek pracy, kapitał ludzki i społeczny, uwarunkowania ekonomiczne. Przedstawiona analiza wskazuje wyraźnie na istnienie bliskiego i naturalnego powiązania pomiędzy Jasłem i Krosnem, co więcej, rekomenduje podjęcie działań na rzecz integracji duopolu Krosno Jasło. Ważnym wskazaniem jest także przedstawienie jako potencjalnej osi rozwojowej obszaru funkcjonalnego Krosno Jasło Gorlice, co w oczywisty sposób prowadzi do zmodyfikowanego podejścia do identyfikacji obszarów funkcjonalnych z pominięciem podziałów wynikających ze struktury administracyjnej (przekroczenie granicy województwa podkarpackiego i małopolskiego). Wstępnie zidentyfikowane w powyższym opracowaniu oraz dostrzeżone przez JST obszaru krośnieńsko-jasielskiego problemy rozwojowe obejmują m.in. zjawisko depopulacji, monocentrycznego charakteru rozwoju aktywności gospodarczej (przemysł) przy jednoczesnym dużym odsetku ludności rolniczej, niedostatków w zakresie modernizowania rynku pracy, w tym dostosowywania szkolnictwa zawodowego, poważne utrudnienia wynikające z jednej strony z peryferyjności terytorialnej (długi czas dojazdu do Warszawy i Rzeszowa), a z drugiej nierozwiązane problemy w zakresie komunikacji wewnętrznej obszaru, czy zintegrowanego transportu publicznego. Powiaty jasielski i krośnieński, wraz z bardzo blisko współpracującymi z nimi gminami na ich terenie oraz miasta Jasło i Krosno systematycznie dążą do podejmowania wspólnych działań w wielu dziedzinach. Wiele projektów realizowanych jest w partnerstwie, wspólnie przygotowywane są nowe projekty zgłaszane do regionalnego programu operacyjnego), jednak widoczna jest konieczność podjęcia strategicznych działań na rzecz wspólnego planowania rozwoju na terenie obszaru funkcjonalnego. Równocześnie zwraca się uwagę na brak rozwiązań połączenia kolejowego M. Krosna z Rzeszowem. Powiat Jasielski (Partner Wiodący) wspólnie z Miastem Jasłem, Miastem Krosnem, Powiatem Krośnieńskim złożyli projekt pn. Dla spójności i dostępności- analiza możliwości rozwojowych obszaru krośnieńskiego jasielskiego. Zasadniczym celem projektu, którego elementem jest analiza jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Poprzez realizację projektu ugruntowane zostanie wykorzystanie nowego modelu podejścia do polityki regionalnej promujące wykorzystywanie efektu synergii, kooperacji pomiędzy JST i wykorzystywania dobrych praktyk. Zapisy projektu wskazują, że zarówno opracowanie koncepcji programowo- przestrzennej jak i dokumentu zintegrowany plan zagospodarowania przestrzennego jak i strategia rozwoju Beskidu Niskiego wraz z zintegrowanym planem działań w zakresie rozwoju rynku pracy oraz dywersyfikacji działalności gospodarczej dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko jasielskiego powinien odnosić się do trzech poziomów biegunów wzrostu, czyli dla miejskiego obszaru funkcjonalnego tj.: (MOF) Krosno (biegun rzeczywisty), MOF Krosno Jasło (biegun potencjalny) oraz MOF Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju) zidentyfikowanych w dokumencie Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym oraz w dokumencie opracowanym w ramach projektu pn. Analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko jasielskiego. Celem opracowań jest wdrożenie mechanizmów zintegrowanego planowania inwestycyjnego i przestrzennego na obszarze krośnieńsko-jasielskim ze szczególnym uwzględnieniem podejścia funkcjonalnego. Powyższemu celowi ogólnemu będzie realizacja następujących celów szczegółowych:wzmocnienie współpracy między JST koniecznej do realizacji wspólnych działań na terenie obszaru funkcjonalnego krośnieńsko- jasielskiego, wybór priorytetów do realizacji wspólnych działań na podstawie identyfikacji przeprowadzonej w dokumencie pn.Przeprowadzenie analizy dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego ;przygotowanie dokumentów planistycznych pozwalających na systemowe rozwiązanie wspólnych kluczowych zagadnień dotyczących celów tematycznych funduszy europejskich na lata 2013-2020;budowanie zaplecza społecznego identyfikującego się z planami strategicznymi i włączanie społeczności do procesu planowania poprzez konsultacje społeczne, wdrażanie strategicznego podejścia do przeciwdziałania problemom rozwojowym obszaru krośnieńsko- jasielskiego pozwalającego na prowadzenie długoterminowej polityki ograniczającej utratę funkcji gospodarczych, realne wzmocnienie współpracy miedzy powiatem krośnieński i jasielskim oraz miastami Krosno i Jasło na rzecz wspólnego rozwiązywania problemów charakterystycznych dla obszaru funkcjonalnego. W ramach realizacji niniejszego Zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia 8 spotkań konsultacji społecznych jako mechanizmów partycypacji obywatelskiej w zakresie planowania i zarządzania strategicznego rozwojem- na terenie obszaru funkcjonalnego krośnieńsko- jasielskiego, w tym 4 spotkań konsultacyjnych (po jednym dla każdej JST zaangażowanych w realizację projektu ) w czasie realizacji zadania oraz 4 spotkań konsultacyjnych (po jednym dla każdej JST zaangażowanych w realizację projektu) po opracowaniu koncepcji w celu prezentacji mieszkańcom regionu zaproponowanych rozwiązań. W czasie przygotowania opracowania Wykonawca uwzględni następujące istniejące dokumenty strategiczne oraz akty prawa krajowego i unijnego oraz ich aktualizacje, w szczególności: Unijne: pakiet legislacyjny dla polityki spójności przedstawiony przez KE w dniu 6 października 2011 r.; Strategia Europa 2020;Krajowe: Umowa Partnerstwa 2014-2020, Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, Strategia Rozwoju Kraju 2020, Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego 2010-2020: Regiony, Miasta, Obszary wiejskie, Strategią Rozwoju Zrównoważonego Polski do roku 2025;Regionalne Strategia Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020 Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Podkarpackiego Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Podkarpackiego Program Ochrony Powietrza oraz Ochrony Środowiska przed Hałasem dla Województwa Podkarpackiego. Charakterystyka systemu osadniczego województwa podkarpackiego z identyfikacją biegunów wzrostu oraz wyróżnieniem obszarów funkcjonalnych na poziomie regionalnym i lokalnym. Programy operacyjne dotyczące obszaru funkcjonalnego, w tym Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego 2014-2020 (a do czasu jego opracowania projekt tego programu). Lokalne: Dokumenty strategiczne dotyczące rozwoju obowiązujące u partnerów projektu oraz w gminach obszaru funkcjonalnego. Informacje zawarte w Analizie dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego opracowanej na zlecenie Powiatu Jasielskiego w roku 2014. Opracowania strategiczne powstałe w ramach projektu Miasta Jasła pn. Jasielska Strefa Usług Publicznych w roku 2014. Informacje zawarte w Zintegrowanym planie transportowym dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko-jasielskiego opracowywanym na zlecenie Powiatu Jasielskiego w roku 2014. Zamówienie obejmuje opracowanie w formie tekstowej i graficznej dokumentacji dla dwóch opracowań: Koncepcji programowo-przestrzennej mającej charakter rozwiązania strategicznego dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury drogowej, kolejowej i komunalnej oraz kierunków polityki mieszkaniowej i rozwoju turystyki - CZĘŚĆ I, Zintegrowanego planu zagospodarowania przestrzennego dla krośnieńsko-jasielskiego obszaru funkcjonalnego - CZĘŚĆ II. Opracowania mają być sporządzone dla całego obszaru funkcjonalnego krośnieńsko-jasielskiego, w 3 wariantach rozwojowych: miejskiego obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno(biegun rzeczywisty), obszaru funkcjonalnego (MOF) Krosno-Jasło (biegun potencjalny) oraz Krosno-Jasło-Gorlice (potencjalna oś rozwoju). Procedura odbioru zamówienia składa się z: Złożenia dokumentacji wraz z podpisaniem protokołu odbioru danej części, Weryfikacji przez Zamawiającego (w terminie do 7 dni roboczych Zamawiający ma możliwość wniesienia uwag do każdej ze złożonych części dokumentacji), Podpisania protokołu odbioru każdej z części bez zastrzeżeń lub zwrotu opracowania z podaniem w protokole odbioru przyczyn odmowy odbioru wraz ze wskazaniem terminu usunięcia wad, pod rygorem naliczenia kar umownych, Powtórnego przekazania przez Wykonawcę, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, dokumentacji z uwzględnieniem wniesionych przez Zamawiającego uwag wraz z protokołem odbioru, Podpisanie protokołu odbioru końcowego przez Strony. Protokół odbioru końcowego powinien być opatrzony datą oraz zaopatrzony w następujące oświadczenia: pisemne oświadczenie Wykonawcy, że przekazana dokumentacja została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami i normami oraz zgodnie z dostępną wiedzą techniczną, pisemne oświadczenie Wykonawcy, że dokumentacja wydana zostaje w stanie zupełnym, a mianowicie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć i który jest znany Wykonawcy. Przedmiot zamówienia należy sporządzić w sposób zapewniający Zamawiającemu możliwość późniejszej edycji i rozbudowy. Wymagania dotyczące formy złożenia dokumentów Wykonawca przygotuje opracowania w każdej z części zamówienia w języku polskim, a ich wersję ostateczną dostarczy Zamawiającemu w 6 egzemplarzach drukowanych oraz 6 egzemplarzach na elektronicznych nośnikach informacji, w plikach w formacie .docx i .pdf oraz plikach źródłowych możliwych do edycji, (np. dxf, dwg, .xlsx, .docx, .rtf, .cdr ). Wykonawca opracuje i dostarczy Zamawiającemu skróconą postać każdej części dokumentu w wersji elektronicznej celem zaprezentowania wyników szerszej grupie odbiorców a także w formacie umożliwiającym prezentację poszczególnych części opracowań na stronie internetowej (zawierającą mapy, wykresy, tabele, itp.). Objętość skróconych wersji opracowań(zawierających najważniejsze elementy) nie powinna być większa niż 30 stron formatu A4 plus mapy (w formacie maks. A3).Wykonawca zobowiązuje się do oznakowanie wszystkich przygotowanych materiałów, dokumentów i publikacji w tym materiałów przeznaczonych na spotkania konsultacyjne wytworzonych w ramach niniejszego zlecenia (w wersji papierowej, elektronicznej, oraz na innych użytych nośnikach) poprzez zamieszczenie: logo Unii Europejskiej i logo Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 - 2013 oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej dla projektu przyznanych w ramach Konkursu dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. W opracowanych dokumentach informacji Opracowanie zostało wykonane na zlecenie Powiatu Jasielskiego Wykonawca przeniesie na Zamawiającego z dniem ostatecznego odbioru przedmiotu zamówienia lub jego części nieograniczone majątkowe prawa autorskie do wszystkich elementów prac i dokumentów, powstałych w związku z wykonaniem zintegrowanego planu systemu transportu publicznego w zakresie rozporządzania nimi i korzystania z nich przez czas nieoznaczony na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 41 ust.2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zamawiający może cedować nabyte prawo na rzecz Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz innych podmiotów w celu opracowania dokumentów planistycznych, strategicznych i naukowych. Wykonawca dopuszcza możliwość sporządzenia przez podmioty zewnętrzne (np. przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju) obcojęzycznych wersji wszelkich publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu. Wykonawca wyraża zgodę na wykonywanie przez Zamawiającego oraz inne podmioty zewnętrzne prawa zależnego, tj. rozporządzanie i korzystanie z opracowań publikacji oraz materiałów przygotowanych w ramach realizowanego projektu, w tym ich wersji obcojęzycznych. Zamawiający zobowiązuje się do respektowania autorskich praw osobistych osób działających w imieniu Wykonawcy, w szczególności zobowiązuje się do oznaczania autorstwa wszelkich publikacji przygotowanych w ramach realizowanego projektu oraz ich rzetelnego wykorzystywania. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za wszelkie wady prawne opracowań, a w szczególności za ewentualne roszczenia osób trzecich wynikające z naruszenia praw własności intelektualnej, w tym za nieprzestrzeganie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm.) w związku z wykonywaniem opracowań. Inne Wykonawca przygotuje i przedstawi następujące prezentacje dotyczące kolejno: założeń do opracowywanych dokumentów - oddzielne prezentacje dla każdego opracowanego dokumentu w każdej z części przedmiotu zamówienia do dnia 18.03.2015 r. ostatecznych wersji sporządzonych dokumentów (po zatwierdzeniu przez Zamawiającego).Prezentacje odbędą się w siedzibie Zamawiającego (w Jaśle) lub w siedzibach partnerów projektu (w Krośnie) w udostępnionych nieodpłatnie pomieszczeniach. Wykonawca zabezpieczy sprzęt niezbędny do przedstawienia prezentacji. W okresie obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu pisemnie raz na 1 miesiąc, w terminie do 5 dnia miesiąca, pisemnej informacji o stanie zaawansowania prac

Miejsce składania: III.3.2)

Przed wprowadzeniem zmainy:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

oZamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością usługi, w tym: Dla CZĘŚCI I: zrealizował co najmniej jedną usługę projektową, polegającą na planowaniu i projektowaniu systemów transportu, w tym opracowania w zakresie studiów wykonalności dla inwestycji drogowych (dróg klasy G lub wyższej) lub opracowania z zakresu analiz i modelowania ruchu dla inwestycji drogowych (o charakterze ponadlokalnym dla dróg klasy G lub wyższej) i/lub opracowania w zakresie studiów lokalizacyjno-technicznych lub koncepcji technicznych dla tras drogowych, o wartości co najmniej 80 000 zł brutto; zrealizował co najmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu koncepcji-programowo przestrzennej lub studium wykonalności lub dokumentacji technicznej obiektu typu linia kolejowa o wartości minimum 80.000 zł brutto. Dla CZĘŚCI II: zrealizował co najmniej 1 usługę polegającą na wykonaniu opracowania zawierającego projekt studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla gminy, analogiczny dla do ww studium dokument planistyczny dla terenu powiatu lub obszaru funkcjonalnego o łącznej liczbie ludności minimum 100 000 mieszkańców albo uczestniczył w zespole autorskim projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa

Po wprowadzeniu zmiany:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością usługi, w tym: Dla CZĘŚCI I: zrealizował co najmniej jedną usługę projektową, polegającą na planowaniu i projektowaniu systemów transportu, w tym opracowania w zakresie studiów wykonalności dla inwestycji drogowych (dróg klasy G lub wyższej) lub opracowania z zakresu analiz i modelowania ruchu dla inwestycji drogowych (o charakterze ponadlokalnym dla dróg klasy G lub wyższej) i/lub opracowania w zakresie studiów lokalizacyjno-technicznych lub koncepcji technicznych dla tras drogowych, o wartości co najmniej 80 000 zł brutto; zrealizował co najmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu koncepcji-programowo przestrzennej lub studium wykonalności lub dokumentacji technicznej obiektu typu linia kolejowa o wartości minimum 80.000 zł brutto. Dla CZĘŚCI II: zrealizował co najmniej 1 usługę polegającą na wykonaniu opracowania zawierającego projekt studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla gminy o łącznej liczbie ludności minimum 80 000 mieszkańców lub analogiczny dla ww studium dokument planistyczny dla terenu powiatu lub obszaru funkcjonalnego o łącznej liczbie ludności minimum 80 000 mieszkańców albo uczestniczył w opracowaniu planu zagospodarowania przestrzennego województwa

Podobne przetargi