Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

473554 / 2013-11-20 - / Gmina Stara Kamienica (Stara Kamienica)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2013-11-18 pod pozycją 469274. Zobacz ogłoszenie 469274 / 2013-11-18 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 473554

Data publikacji: 2013-11-20

Nazwa: Gmina Stara Kamienica

Ulica: Stara Kamienica 41

Numer domu: 41

Miejscowość: Stara Kamienica

Kod pocztowy: 58-512

Województwo / kraj: dolnośląskie

Numer telefonu: 75 75 14 337

Numer faxu: 75 75 14 337

Adres strony internetowej: www.new.bazagnim.pl/bip_stara_kamienica

Regon: 23082173000000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 469274

Data wydania biuletynu: 2013-11-18

Ogłoszenie dotyczy: 3

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: Zał.nr1

Przed wprowadzeniem zmainy:
Zgodnie z artykułem 67 ust. 1 ustawy z dnia 29-01-2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 oraz protokołami konieczności nr 01/2013 z 12.04.2013 oraz 02/2013 z 16-05-2013 roku. Zamawiający powierzył Wykonawcy realizującemu zadanie pn. Rozbudowa budynku szkoły podstawowej o salę integracyjną wraz z zapleczem i przebudową infrastruktury technicznej na działce nr 774 w Kopańcu - celem utworzenia Punktu Promocji Turystycznej roboty budowlane nieobjęte zamówieniem podstawowym.
Dodatkowe prace, które Zamawiający powierzył Wykonawcy były niezbędne do wykonania głównego przedmiotu zamówienia. Zamawiający bez wykonania robót rozbiórkowych na istniejącym i funkcjonującym obiekcie nie posiadając planów budowy nie mógł przewidzieć szeregu problemów, które pojawiły się po demontażu konstrukcji starego obiektu i rozpoczęciu prac ziemnych tj. np. wymiary i lokalizacja starego zbiornika na szambo, nieczynne studnie w osi fundamentów, konieczność wykonania podbicia fundamentów itp. Zastosowanie procedury zamówienia publicznego spowodowałoby wydłużenie w czasie realizacji zadania i uniemożliwiło terminowe oddanie do użytku nowego obiektu. Również względy ekonomiczne zdecydowały o tym, że Zamawiający postanowił udzielić zamówienia z wolnej ręki. Rodzaj prac jakie należało wykonać uniemożliwiały prowadzenie jakichkolwiek robót wykonawcy głównego przedmiotu umowy, co mogłoby w konsekwencji doprowadzić Gminę do poniesienia dodatkowych nakładów związanych z roszczeniami Wykonawcy z tytułu utraconych dochodów w trakcie realizacji robót dodatkowych. Dodatkowo wprowadzenie drugiego wykonawcy na teren budowy wiązałoby się z koniecznością zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa, logistycznych, komunikacyjnych pracownikom budowlanym oraz użytkownikom modernizowanego budynku, co zdaniem Zamawiającego mocno podniosłoby koszty wykonania.
Zamawiający zdecydował się na zastosowanie artykułu 67 ust. 1 ustawy z dnia 29-01-2004 r. Prawo Zamówień Publicznych również dlatego, że kwota wynegocjowana z Wykonawcą nie przekroczyła kwoty 228 213,50 zł brutto czyli 50% wartości realizowanego zamówienia.

Po wprowadzeniu zmiany:
Zgodnie z artykułem 67 ust. 1 pkt.5 ustawy z dnia 29-01-2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jednolity z 2010 r. Dz.U. nr 113, poz. 759 ze zmianami oraz protokołem konieczności nr 01/2013 z 12.04.2013 Zamawiający powierzył Wykonawcy, realizującemu zadanie pn. Rozbudowa budynku szkoły podstawowej o salę integracyjną wraz z zapleczem i przebudową infrastruktury technicznej na działce nr 774 w Kopańcu - celem utworzenia Punktu Promocji Turystycznej, roboty budowlane nie objęte zamówieniem podstawowym. Dodatkowe prace, które Zamawiający powierzył Wykonawcy były niezbędne do wykonania głównego przedmiotu zamówienia. Zamawiający bez wykonania robót rozbiórkowych na istniejącym i funkcjonującym obiekcie, nie posiadając planów budowy starego, istniejącego poniemieckiego budynku szkoły, przy braku zainwentaryzowanej starej, poniemieckiej infrastruktury technicznej nie mógł przewidzieć szeregu problemów, które pojawiły się po rozbiórce konstrukcji starego obiektu i rozpoczęciu prac ziemnych tj. np. wymiarów i lokalizacji starego zbiornika na szambo, nieczynnych, głębokich, poniemieckich studni znajdujących się w osi fundamentów, konieczności wykonania podbicia fundamentów itp. Z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów jak również ich wykonanie uzależniało kontynuowanie realizacji zadania podstawowego. Całość robót budowlanych wykonywana jest na rzucie o wymiarach 9,50m 10,50m i z placem zagospodarowania terenu budowy ok. 100m2. Zastosowanie nowej procedury udzielenia zamówienia publicznego spowodowałoby dla czytelności rozliczenia konieczność wykonania inwentaryzacji wykonanych dotychczas prac rozbiórkowych, w tym szczególnie wywozu gruzu oraz wstrzymania budowy Wykonawcy realizującemu zadanie podstawowe. W efekcie nastąpiłoby wydłużenie w czasie realizacji zadania i uniemożliwienie terminowego oddania do użytku nowego obiektu. Rodzaj prac jakie należało wykonać dla kontynuacji zamówienia podstawowego uniemożliwiał prowadzenie jakichkolwiek robót przez Wykonawcę głównego przedmiotu Umowy. Wstrzymanie budowy mogłoby w konsekwencji doprowadzić Gminę do poniesienia dodatkowych nakładów finansowych związanych z roszczeniami Wykonawcy z tytułu utraconych dochodów w czasie realizacji robót dodatkowych. Dodatkowo, wykonawcy należałoby wskazać nowy teren budowy lub za zgodą dotychczasowego Wykonawcy wydzielić na jego terenie budowy część terenu dla nowego wykonawcy, co przy rozmiarach terenu budowy wiązałoby się z koniecznością zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa, logistycznych, komunikacyjnych pracownikom budowlanym oraz użytkownikom modernizowanego budynku, którym jest Szkoła Podstawowa i w którym prowadzona jest normalna działalność statutowa. Ponieważ, zdaniem Zamawiającego, wprowadzenie nowego, dodatkowego Wykonawcy do wykonania robót nieprzewidzianych a wynikłych w trakcie realizacji zamówienia podstawowego objętego Dokumentacją projektową , znacznie podniosłoby koszty ogólne wykonania zadania Zamawiający zdecydował się na zastosowanie artykułu 67 ust. 1 pkt.5) Ustawy. Kwota wynegocjowana z Wykonawcą 111 536,27 zł nie przekracza 50% wartości realizowanego, podstawowego zamówienia w oparciu o umowę nr RRG.341.ZP-22/23/2013 z dnia 18.01.2013r., które stanowi kwota 228 213,50 zł brutto 456427,00zł * 50% = 228 213,50 zł. Reasumując, Zamawiający udzielając zamówienia dodatkowego wypełnił przesłanki zawarte w art. 67 ust.1 pkt 5 Ustawy, pozwalające na udzielenie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia.

Podobne przetargi