Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

30761 / 2011-01-27 - Podmiot prawa publicznego / Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 1 Przemienienia Pańskiego Akademii Medycznej (Poznań)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 30761

Data publikacji: 2011-01-27

Nazwa:
Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 1 Przemienienia Pańskiego Akademii Medycznej

Ulica: ul. Długa 1/2

Numer domu: 1/2

Miejscowość: Poznań

Kod pocztowy: 61-848

Województwo / kraj: wielkopolskie

Numer telefonu: 061 854-90-00

Numer faxu: 061 852-94-72

Adres strony internetowej: www.sk1.am.poznan.pl

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
wykonywanie świadczeń medycznych w zakresie obsługi pompy pozaustrojowej ( tzw. płucoserce) na Bloku Operacyjnym Oddziału Kardiochirurgii .

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
wykonywanie świadczeń medycznych w zakresie obsługi pompy pozaustrojowej ( tzw. płucoserce) na Bloku Operacyjnym Oddziału Kardiochirurgii .

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: Marlena Filipiak

Adres pocztowy wykonawcy: OsJ. III Sobieskiego 9 m 20

Miejscowość: Poznań

Kod pocztowy: 60-688

ID województwa: 14

Województwo / kraj: wielkopolskie

Nazwa:
wykonywanie świadczeń medycznych w zakresie obsługi pompy pozaustrojowej ( tzw. płucoserce) na Bloku Operacyjnym Oddziału Kardiochirurgii .

Nr częsci: 1

Data udzielenie zamówienia: 26/01/2011

Liczba ofert: 1

Szacunkowa wartość zamówienia: 210000,00

Cena wybranej oferty: 210000,00

Cena minimalna: 210000,00

Cena maksymalna: 0,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: a;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1a

Uzasadnienia wyboru trybu:
PODSTAWA PRAWNA
1. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Dz. U. 2010 r. Nr 113, poz. 759 - dalej zwana ustawą p.z.p.
2. Rozporządzenie Prezesa rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym Dz. U. 2010 r. nr 12 poz. 68)- dalej zwane rozporządzeniem.

STAN FAKTYCZNY
Szczegółowy stan faktyczny przedstawia pismo Kierownika Działu Kadry Płace.

STAN PRAWNY
Na wstępie należy wskazać, iż zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy, podstawowymi trybami udzielania zamówienia są przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony. Zamawiający może zaś udzielić zamówienia w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki, zapytania o cenę albo licytacji elektronicznej tylko w przypadkach określonych w ustawie.
Katalog przesłanek stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki zawiera przepis 67 ust. 1 ustawy p.z.p.. Jednakże w myśl art. 5 ust. 1a ustawy w przypadku postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 2a ustawy, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności:
1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków;
2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań
3) poniesieniem straty w mieniu publicznym
4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań

Zgodnie z treścią przytoczonego przepisu Zamawiający może zastosować tryb negocjacji zamówienia z wolnej ręki nie tylko w przypadku zajścia okoliczności wypełniających przesłanki określone w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, ale także w innych uzasadnionych przypadkach. Ustawa wskazuje przykładowy katalog takich okoliczności. Posłużenie się jednak zwrotem w szczególności wskazuje na katalog otwarty i możliwość wskazania przez zamawiającego również innych uzasadnionych przypadków dla zastosowania trybów mniej konkurencyjnych. Okoliczności powinny uzasadniać odstępstwo od zastosowania trybów bardziej konkurencyjnych, tak jak za uzasadnione ustawodawca uznał okoliczności opisane w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1, a co za tym idzie - pozostawać w związku z postępowaniem. Nie mogą zostać uznane za uzasadnione przypadki odstępstwa od stosowania trybów rozpoczynających się ogłoszeniem nie pozostające w zależności od danego postępowania lub okoliczności, które pozostają bez wpływu na wybór trybu postępowania. W stwierdzeniu, czy mamy do czynienia z przypadkiem uzasadnionym, nie sposób także pominąć interpretacji przez pryzmat zasad udzielenia zamówienia. Na konieczność każdorazowego uzasadniania wyboru trybu z wolnej ręki w odniesieniu do usług o charakterze niepriorytetowym, wskazują również sami twórcy znowelizowanej treści art. 5 ustawy .

Usługi o charakterze niepriorytetowym, o których mowa w omawianym przepisie, zostały wymienione Załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68. Wśród nich znalazły się także usługi społeczne i zdrowotne
o nr CPV od 85000000-9 do 85323000-9 z wyjątkiem 85321000-5 i 85322000-2, co w przypadku zaistnienia jednej z okoliczności, o których mowa w art. 5 ust. 1a pkt 1-4 ustawy oznaczałoby możliwość udzielenia zamówienia na przedmiotowe usługi w trybie z wolnej ręki.
W analizowanej sprawie, Zamawiający wykazuje, że zastosowanie trybu udzielania zamówienia innego niż z wolnej ręki byłoby niecelowe. Uzasadnia to głównie tym, że znalezienie równie dobrze wykwalifikowanych wykonawców mogłoby się okazać niezwykle trudne i czasochłonne. Jednocześnie w przypadku wykonawców bez odpowiednich kwalifikacji, konieczne byłoby przeprowadzenie długotrwałych i kosztownych szkoleń, które z kolei wstrzymałyby wykonywanie bieżącej obsługi pompy pozaustrojowej zgodnie z potrzebami Zamawiającego. Ponadto potrzeba zastosowania tego trybu udzielenia zamówienia wynika z konieczności zapewnienia ciągłości udzielania świadczeń w tym podczas zabiegów przeszczepiania serca i płuco - serca. Tym samym można uznać, że w przedmiotowej sprawie spełnione zostały co najmniej dwie przesłanki wymienione w art. 5 ust. 1a ustawy, gdyż zastosowanie trybu konkurencyjnego mogłoby w tym wypadku skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy. Należy podkreślić, że tymi zadaniami są w wypadku Zamawiającego ratowanie zdrowia i życia ludzkiego, co również nie pozostaje bez wpływu na ostateczną ocenę zasadności zastosowania trybu z wolnej ręki.
Jednocześnie w przypadku udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybie z wolnej ręki, rekomenduje się zamieszczenie w Biuletynie Zamówień Publicznych (zależnie od wartości zamówienia przekazanie do Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich) ogłoszenia, o którym mowa w art. 66 ust. 2 ustawy. Rozwiązanie to umożliwia wykonawcom pozyskanie wiedzy w przedmiocie udzielania przez zamawiających zamówień w trybach niepoprzedzonych publikacją ogłoszenia, w celu umożliwienia im ewentualnego zakwestionowania ich wyboru w przypadku, gdy nie zachodzą przesłanki do ich zastosowania. Skutki prawne publikacji ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy opisuje przepis art. 146 ust. 2 pkt 1, zgodnie z którym umowa nie podlega unieważnieniu, jeżeli zamawiający miał uzasadnione podstawy, aby sądzić, że udzielając zamówienia z wolnej ręki, działa zgodnie z ustawą, a umowa została zawarta odpowiednio po upływie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy w Biuletynie Zamówień Publicznych albo po upływie 10 dni od dnia publikacji takiego ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

WNIOSKI
Podsumowując powyższe ustalenia należy uznać, iż w przedmiotowej sprawie istnieją wystarczające podstawy do tego, aby zamówienia na usługi obsługi pompy pozaustrojowej udzielić w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych.

Kody CPV: 851500002

Podobne przetargi

24499 / 2011-01-20 - Podmiot prawa publicznego

Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 1 Przemienienia Pańskiego Akademii Medycznej - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 851500002 ()
Wykonywanie świadczeń medycznych w zakresie obsługi pompy pozaustrojowej ( tzw. płucoserce) na Bloku Operacyjnym Oddziału Kardiochirurgii