Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

86903 / 2012-04-17 - Administracja samorządowa / Gmina - Miasto Tomaszów Mazowiecki (Tomaszów Mazowiecki)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 86903

Data publikacji: 2012-04-17

Nazwa: Gmina - Miasto Tomaszów Mazowiecki

Ulica: ul. POW 10/16

Numer domu: 10/16

Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki

Kod pocztowy: 97-200

Województwo / kraj: łódzkie

Numer telefonu: 44 724 23 11

Numer faxu: 44 724 43 59

Adres strony internetowej: www.tomaszow-maz.eu

Regon: 59064831000000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dodatkowe odwodnienie przebudowywanego boiska przy ul. Nowowiejskiej 5/7 realizowane w ramach zadania pn.: Rozbudowa OSiR w Tomaszowie Mazowieckim - uzupełnienie oferty turystyczno-rekreacyjnej Miasta poprzez przebudowę boiska o sztucznej nawierzchni wraz z infrastrukturą.

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dodatkowego odwodnienia przebudowywanego boiska przy ul. Nowowiejskiej 5/7 w Tomaszowie Mazowieckim. Roboty wynikły z pojawienia się nieprzewidzianych wypływów wód gruntowych w południowej części boiska i obejmują :
1) wykonanie dwóch ciągów drenarskich w rejonie pasa wybiegowego płyty boiska,
2) wykonanie odwodnień liniowych trybuny przyległej do ww. terenu,
3) wykonanie przewodu kanalizacyjnego odprowadzającego zatrzymane wody,
4) wykonanie robót towarzyszących związanych z realizacją ww prac, zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną przez MPD Biuro Projektowe w Tomaszowie Maz. ul. Św. Antoniego 52/2.

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Tak

nazwa programu UE:
Zgodnie z umową nr UDA-RPLD.03.05.00-00-023/09-00 zadanie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 - 2013, Oś Priorytetowa III: Gospodarka, Innowacyjność, Przedsiębiorczość, Działanie III.5 Infrastruktura turystyczno - rekreacyjna. - wydatki niekwalifikowane.

Nazwa wykonawcy: Masters SA

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Mickiewicza 21

Miejscowość: Szczecin

Kod pocztowy: 70-383

ID województwa: 15

Województwo / kraj: zachodniopomorskie

Data udzielenie zamówienia: 02/04/2012

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 1

Szacunkowa wartość zamówienia: 118616,91

Cena wybranej oferty: 128108,33

Cena minimalna: 128108,33

Cena maksymalna: 128108,33

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
Firma MASTERS S.A. jako generalny wykonawca zadania podstawowego - zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym do umowy na jego realizację Nr KRP.272.1.2011 z dnia 28.09.2011r. do dnia 15 listopada 2011 roku wykonała prace przygotowawcze- roboty ziemne, karczowanie drzew w wyniku których nastąpiło odsłonięcie części wierzchniej gruntu przy boisku od strony południowej. Podczas wykonania tych robót pojawił się samoczynny wypływ wód gruntowych w ilości określonej wstępnymi pomiarami wykonawcy w wysokości - 2 m3-godz . Wypływ wód jest zmienny, jednak występuję on w sposób ciągły, bez względu na warunki atmosferyczne. Napływ wód powoduje rozmiękanie podbudowy boiska, deformację nawierzchni i niemożliwość kontynuowania na tym terenie prawidłowej realizacji robót oraz przeprowadzania na nim w przyszłości gry w piłkę nożną. Woda ta także uniemożliwia dalszą budowę boiska i trybun, którą Wykonawca winien podjąć w następnym etapie budowy. Na etapie przygotowawczych prac przedprojektowych zostały wykonane badanie hydrogeologiczne, ale przeprowadzone, zgodnie z obowiązującymi przepisami, odwierty i badania nie wykazały na tym terenie cieków wodnych i ww. zagrożenia. Inwestor oraz Wykonawca analizując opracowaną dokumentację hydrogeologiczną oraz dokonując wielu wizji w terenie a tym samym dochowując należytej staranności w przygotowaniu procesu inwestycyjnego oraz w jego bezpośredniej realizacji nie byli z przyczyn obiektywnych w stanie przewidzieć wystąpienia wspomnianego wypływu wód gruntowych. Biorąc pod uwagę otwarty już front robót a także ekonomikę kosztów, gwarancji i czasów przygotowania i realizacji dodatkowego odwodnienia, wskazane jest podjęcie negocjacji, co do robót dodatkowych z dotychczasowym Wykonawcą tj. Firma MASTERS S.A. Wynika to również bezpośrednio z brzmienia art. 67 ust. 1 pkt. 5 Ustawy Prawo zamówień publicznych, który stanowi, iż zamówienia dodatkowe udziela się dotychczasowemu Wykonawcy po przeprowadzonych negocjacjach.

Uzasadnienie prawne wyboru trybu z wolnej ręki:
W odniesieniu do trybów udzielania zamówień ustawa, w ślad za dyrektywami, jako podstawowe tryby wymienia przetarg nieograniczony i przetarg ograniczony. Skorzystanie z możliwości przeprowadzenia postępowania w innym trybie ustawowym, tj. zamówienia z wolnej ręki, zostało ograniczone i uzależnione od wystąpienia konkretnych przesłanek określonych w ustawie. Ze względu na fakt, że skorzystanie z ww. trybu jest wyjątkiem od ogólnej zasady stosowania trybów podstawowych, przesłanki jego zastosowania należy interpretować ściśle, a każdy podmiot, który się na nie powołuje musi być w stanie je udowodnić. Tym samym, to na zamawiającym spoczywa obowiązek każdorazowego udowodnienia spełnienia przesłanek uprawniających do stosowania trybu innego niż podstawowy.
Stosownie do przepisu wynikającego z art. 67 pzp zamawiający może zastosować tryb z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Z przywołanego przepisu wynika, że warunkiem koniecznym zastosowania trybu z wolnej ręki w przypadku udzielania zamówień dodatkowych jest brak możliwości przewidzenia sytuacji powodującej konieczność wykonania robót dodatkowych. Należy w tym miejscu podkreślić, że nieprzewidywalna sytuacja warunkująca konieczność wykonania zamówienia dodatkowego powinna mieć charakter obiektywny i bezwzględny, a zatem powinna wynikać z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od zamawiającego. Sytuacja taka zdaniem Komisji przetargowej może mieć miejsce w przypadku, gdy Zamawiający mimo zachowania należytej staranności nie mógł przewidzieć konieczności wykonania robót objętych zamówieniem dodatkowym na etapie przygotowywania specyfikacji istotnych warunków zamówienia podstawowego. Roboty dodatkowe, więc powinny być niemożliwe do przewidzenia, pomimo zachowania przez zamawiającego należytej staranności. Podobne stanowisko znajduje potwierdzenie w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej (np. uchwała KIO z dnia 14 kwietnia 2010 r., sygn. akt KIO/KD 28/10). Poza powyższym zamawiający pragnie wyrazić pogląd, że nie można obarczać Wykonawcy wybranego do realizacji zamówienia podstawowego ryzykiem, którego nie jest on w stanie przewidzieć i wycenić na etapie składania oferty. Trudno wymagać od wykonawcy, aby jeszcze przed złożeniem oferty w takim stopniu zweryfikował dokumentację projektową i teren budowy, żeby mógł ocenić jej prawidłowość i brak ewentualnych błędów, jakie mogą ujawnić się dopiero w toku wykonywania robót. Podobny pogląd wyrażony został przez Skład Orzekający Krajowej Izby Odwoławczej w wyroku z dnia 27 kwietnia 2011 r., sygn. akt KIO 806/11.
Niezależnie od powyższego zdaniem zamawiającego, co w pełni potwierdza dokument rządowy określony przez Komitet Stały Rady Ministrów z dnia 18.11.2011 r. pn: Wytyczne dotyczące interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie ...zamówienia z wolnej ręki, zamieszczonym na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych - zamówienie dodatkowe musi być ściśle powiązane z prawidłowym wykonaniem zamówienia podstawowego, tzn. takim wykonaniem tego zamówienia, aby spełniało ono podstawowe wymagania funkcjonalne, zgodne z potrzebami Zamawiajacego. Udzielane w trybie zamówienia z wolnej ręki zamówienia dodatkowe muszą być niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego, i nie mogą służyć jedynie poprawieniu parametrów zamówienia podstawowego, czy rozszerzeniu jego zakresu o elementy, bez których zamówienie podstawowe może funkcjonować. Konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego musi wynikać z sytuacji niemożliwej do przewidzenia, czyli takiej, której nie można było stwierdzić na etapie przygotowania postępowania przy zachowaniu przez zamawiajacego należytej staranności.
Jak stanowi art. 67 ust. 1 ust. 5 ustawy; Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli:
a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub
b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego;

Reasumując zatem, konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego nastąpić może tylko wówczas kiedy zostaną spełnione przesłanki enumeratywnie w przywołanym przepisie co w przedmiotowym stanie zostało udowodnione, gdyż:
- udzielenie zamówienia nastąpi dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, - (Masters spółka akcyjna z siedzibą w Szczecinie)
- przedmiotowe zamówienie nie jest objęte zamówieniem podstawowym, - (nieprzewidziane na etapie prac projektowych oraz realizacji),
- wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia dodatkowego, - (szacunkowa wartość 118 616,91 pln, co stanowi ok. 4% wartości zamówienia podstawowego)
- zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, (brak realizacji robót spowoduje wadliwą realizacje podbudowy oraz nawierzchni powierzchni boiska a w konsekwencji nieprawidłową realizację zadania)
- zamówienia dodatkowego nie dało się przewidzieć, (zamawiający dochował należytej staranności na etapie procesu inwestycyjnego przeprowadzając niezbędne badania)
- wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; - (bez wykonania dodatkowych prac nie jest możliwa realizacja robót ziemnych i żelbetowych),
Wobec powyższego zamawiajacy przeprowadza zamówienie w trybie z wolnej ręki na podst. art. 67 ust. 1 pkt 5 Pzp.
Zamówienie będzie realizowane jako koszty niekwalifikowane ale niezbędne do wykonania celem zakończenia zadania pn.: Rozbudowa OSiR w Tomaszowie Mazowieckim - uzupełnienie oferty turystyczno-rekreacyjnej Miasta poprzez przebudowę boiska o sztucznej nawierzchni wraz z infrastrukturą , które jest realizowane z dofinansowaniem 75% w ramach umowy nr UDA-RPLD.03.05.00-00-023/09-00 z dnia 21 kwietnia 2011 r. o dofinansowanie projektu w ramach III Osi priorytetowej: Gospodarka, innowacyjność, przedsiębiorczość Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.

Kody CPV:
452311109 (Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
452324109 (Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej)

Podobne przetargi

67348 / 2011-04-06 - Inny: Spółka z o.o. - 100% udziałów posiada miasto Rawa Maz.

Zakład Energetyki Cieplnej Spółka z o.o. - Rawa Mazowiecka (łódzkie)
CPV: 452311109 (Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów)
Modernizacja i budowa sieci cieplnej oraz budowa węzłów cieplnych na terenach osiedli mieszkaniowych Solidarności i Tomaszowska w Rawie Mazowieckiej

25708 / 2011-02-21 - Inny: Spółka z o.o. - 100% udziałów posiada miasto Rawa

Zakład Energetyki Cieplnej Spółka z o.o. - Rawa Mazowiecka (łódzkie)
CPV: 452311109 (Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów)
Modernizacja i budowa sieci cieplnej oraz budowa węzłów cieplnych na terenach osiedli mieszkaniowych Solidarności i Tomaszowska w Rawie Mazowieckiej