Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

9915 / 2013-01-17 - Administracja samorządowa / Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy (Warszawa)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 9915

Data publikacji: 2013-01-17

Nazwa:
Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy

Ulica: ul. Irysowa 19

Numer domu: 19

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-660

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 022 5493727, 5493737

Numer faxu: 022 5493737

Adres strony internetowej: www.zgnmokotow.waw.pl

Regon: 01085840700000

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pocztowych w 2013 r.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w 2013 r.

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: d;

zamowienie_pprawna: art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b

zamowienie_uzasadnienie:
Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze do 50g i powyżej 50g oraz ich ewentualnych zwrotów w obrocie krajowym i zagranicznym w okresie od dnia następującego po dniu podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2013 r.
Szacując wartość zamówienia, którego przedmiotem ma być świadczenie usług pocztowych w 2013 roku na potrzeby Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy (dalej: Zamawiający), Zamawiający oparł się na kosztach tych usług ponoszonych w roku 2012 tj. postąpił zgodnie z art. 34 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej: Pzp). Z szacunku wynika, że ok. 80,24 % kosztów stanowią przesyłki pocztowe polecone oraz polecone za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (z tzw. białą i żółtą zwrotką).
Zamawiający jest samorządową jednostką budżetową działającą w oparciu o Statut, przyjęty Uchwałą Rady m.st. Warszawy Nr XLIII 1023/2004 z dnia 2 grudnia 2004r. Zgodnie z § 4 Statutu do zadań Zamawiającego należy w szczególności :
1) zarządzanie lokalami tworzącymi mieszkaniowy zasób oraz powierzonym zasobem nieruchomości m.st. Warszawy, w tym:
a) eksploatowanie lokali,
b) organizowanie napraw, konserwacji, remontów i modernizacji,
c) utrzymywanie czystości i porządku na terenie posesji i osiedli,
d) zawieranie, dokonywanie zmian i rozwiązywanie umów najmu, dzierżawy lub użyczenia,
e) pobieranie czynszów i opłat z tytułu najmu i eksploatacji lokali oraz innych opłat, w tym odszkodowań za bezumowne korzystanie z lokali i innych składników powierzonego mienia m.st. Warszawy oraz prowadzenie windykacji w tym zakresie,
f) ewidencjonowanie nieruchomości (w tym lokali),
2) obsługa użytkowników mieszkaniowego zasobu m.st. Warszawy oraz użytkowników innych lokali i obiektów obejmującą zapewnienie energii elektrycznej, cieplnej i wody, odprowadzanie ścieków i wywóz nieczystości,
3) wnioskowanie o przygotowywanie niezbędnych opracowań geodezyjno-prawnych oraz o dokonanie niezbędnych podziałów i scaleń nieruchomości,
4) sporządzanie planów rzeczowo-finansowych rocznych i wieloletnich dla każdej nieruchomości, a w tym:
a) zarządzania nieruchomością,
b) remontów i modernizacji,
c) inwestowania w nieruchomość,
5) dokonywanie czynności przygotowawczych zmierzających do wyłonienia najemców, dzierżawców lub innych użytkowników nieruchomości oraz przygotowywanie umów z tymi najemcami, dzierżawcami i innymi użytkownikami,
6) dokonywanie czynności przygotowawczych zmierzających do zamiany lokali mieszkalnych,
7) przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów na zarządzanie nieruchomościami,
8) rozliczanie umów o zarządzanie nieruchomościami,
9) ewidencjonowanie i pobieranie przychodów i pożytków z nieruchomości,
10) naliczanie należności za nieruchomości oraz prowadzenie windykacji i egzekucji tych należności,
11) rozliczanie przychodów i pożytków z nieruchomości oraz wydatków na utrzymanie nieruchomości,
12) dokonywanie analiz w zakresie gospodarowania lokalami i nieruchomościami w obszarze działania Zakładu, w tym analizy kosztów utrzymania zasobu oraz wnioskowanie zmian polityki czynszowej i stawek czynszów,
13) wyposażanie w niezbędne urządzenia infrastruktury technicznej nieruchomości m.st. Warszawy,
14) udział w przygotowaniu dokumentacji nieruchomości przeznaczonych do obrotu,
15) podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach dotyczących własności lub innych praw rzeczowych na nieruchomości, roszczeń ze stosunku najmu lub dzierżawy, stwierdzenia nabycia spadku, stwierdzenia nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie, a także dotyczących wpisów w księgach wieczystych, zakładania ksiąg wieczystych,
16) występowanie do właściwych organów i sądów we wszystkich sprawach objętych działaniem Zakładu.

Działalność statutowa wymusza na Zamawiającym prowadzenie korespondencji pocztowej w szerokim zakresie: z najemcami, sądowej, urzędowej, z usługodawcami, wykonawcami robót itd.
Zdecydowana większość przesyłek wysyłanych przez Zamawiającego, w tym adresowane do sądów, stron postępowań sądowych, najemców lokali administrowanych przez Zamawiającego, uczestników postępowań prowadzonych o udzielenie zamówień publicznych, wysyłanych jest listami poleconymi i dodatkowo za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Przykładowo korespondencja przeznaczona dla najemców lokali dotyczy m.in.:
-wezwań do zapłaty
-zaproszeń do podpisania umów najmu lokali mieszkalnych,
-zaproszeń do podpisania umów najmu po konkursach,
- zaproszeń na negocjacje warunków umów i renegocjacji,
- informacji o zamiarze wypowiedzenia umów najmu,
- wypowiedzeń umów najmu,
-wezwań do wydania lokalu,
-wezwań do uregulowania stanu prawnego lokalu,
-wysyłanie informacji o zmianie czynszu,
- wysyłanie faktur korygujących dotyczących czynszu,
- informacji o opłatach za bezumowne korzystanie z lokalu.

Jak już wyżej nadmieniliśmy z szacunku wynika, że ok. 80,24 % kosztów stanowią przesyłki pocztowe polecone oraz polecone za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (z tzw. białą i żółtą zwrotką).
W myśl art. 46 ust. 2 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2008 r., Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.) Poczta Polska S.A. pełni funkcję operatora publicznego, mającego obowiązek świadczenia powszechnych usług w sposób ciągły (tzn. musi prowadzić swoją działalność niezależnie od rentowności) i na warunkach określonych przepisami Prawa pocztowego oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych z dnia 09 stycznia 2004 r. (Dz. U. Nr 5 poz. 34 z późn. zm.) wydanego na podstawie delegacji Prawa pocztowego zawartej w art. 46 ust. 3. Na podstawie tych przepisów Poczta Polska S.A. jako operator publiczny jest zobowiązana m.in. do zachowania określonych terminów doręczeń przesyłek oraz do posiadania na terenie kraju, co najmniej 8 240 placówek (zgodnie z § 44 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych), co daje gwarancję - w odróżnieniu od innych operatorów - dostarczania przesyłek na terenie całego kraju, jak i możliwość otrzymania niedoręczonych przesyłek. Istotną dla Zamawiającego jest tutaj powszechność świadczenia usług pocztowych, ich dostępność w sposób ciągły i jednolity na terenie całego kraju i za granicą.
Poczta Polska S.A. jest jedynym podmiotem według Raportu Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej o stanie rynku usług pocztowych w Polsce w 2011 roku, dysponującym infrastrukturą konieczną do świadczenia usług pocztowych o charakterze powszechnym. Operatorzy niepubliczni, nawet mający krajowy zasięg działania, skupiają się na świadczeniu usług w dużych ośrodkach miejskich i pomiędzy takimi ośrodkami, a więc nie jest to powszechny zasięg działania w takim rozumieniu jak w przypadku Poczty Polskiej S.A., która świadczy swoje usługi także na obszarach wiejskich. Poza tym Poczta Polska ma obowiązek świadczenia usług w obrocie krajowym i zagranicznym, a więc możliwe jest dostarczanie przez Pocztę Polską przesyłek do każdego miejsca w kraju i za granicą. Niepubliczni operatorzy pocztowi mogą świadczyć swoje usługi na terenie kraju, zagranicy lub tylko lokalnie. Powszechne usługi pocztowe w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe to usługi polegające na:
a) przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu: - przesyłek listowych do 2.000 g, w tym przesyłek poleconych i przesyłek z zadeklarowaną wartością, - paczek pocztowych do 10.000 g, w tym z zadeklarowaną wartością, - przesyłek dla ociemniałych,
b) doręczaniu nadesłanych z zagranicy paczek pocztowych do 20.000 g,
c) realizowaniu przekazów pocztowych.
Usługi te wykonywane są w obrocie krajowym i zagranicznym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w sposób jednolity w porównywalnych warunkach i po przystępnych cenach, z zachowaniem wymaganej prawem jakości oraz z zapewnieniem co najmniej jednego opróżniania nadawczej skrzynki pocztowej i doręczania przesyłek co najmniej w każdy dzień roboczy i nie mniej niż przez 5 dni w tygodniu przez Pocztę Polską będącej operatorem publicznym. W myśl art. 46 ust. 1 tej ustawy, operator publiczny jest obowiązany do świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający: 1. traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej; 2. traktowanie przesyłki jako przesyłki z zadeklarowaną wartością; 3. uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej lub kwoty pieniężnej określonej w przekazie pocztowym; 4. przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłek lub kwot pieniężnych nadanych na poste restante. Zgodnie z przepisem art. 6 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe wykonywanie działalności pocztowej w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek: dla ociemniałych, przesyłek z korespondencją o masie do 2000 g (z wyłączeniem przesyłek o masie nieprzekraczającej granicy wagowej zastrzeżonej dla operatora publicznego, tj. 50 g.) oraz przyjmowanych, przemieszczanych i doręczanych w sposób inny niż określony dla powszechnych usług pocztowych - wymaga zezwolenia. Zezwolenie nie jest wymagane na wykonywanie działalności pocztowej przez operatora publicznego w zakresie świadczenia powszechnych usług pocztowych, o których mowa w art. 46 Prawa pocztowego (art. 6 ust. 5 ustawy Prawo pocztowe). Zgodnie z rejestrem prowadzonym przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na dzień 8 listopada 2012 roku zezwolenie, o jakim mowa w art. art. 6 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe posiada 4 operatorów pocztowych:
1. Dystrybucja Polska Sp. z o.o. na działalność pocztową w zakresie przesyłek z korespondencją,
2. Kolporter Logistyka Sp. z o.o. na działalność pocztowa w zakresie przesyłek dla ociemniałych i przesyłek z korespondencją do 2000 g,
3. WAWA S.A. na działalność pocztową w zakresie przesyłek z korespondencją i przesyłek dla ociemniałych,
4. Działalność Usługowa Jerzy Jaworski na działalność pocztową w zakresie przesyłek dla ociemniałych i przesyłek z korespondencją do 2000 g.
Trzech z ww. operatorów zawiesiło działalność. Działalność pocztową w zakresie wymagającym zezwolenia prowadzi obecnie Dystrybucja Polska Sp. z o.o. Jak wynika z informacji z rejestru, Dystrybucja Polska Sp. z o.o. nie w pełni odpowiada potrzebom Zamawiającego w zakresie usług pocztowych, ponieważ posiada zezwolenie wyłącznie na działalność pocztową w zakresie przesyłek z korespondencją, a nadto nie świadczy usług na terenie zagranicy.
Z pełnienia funkcji operatora publicznego przez Pocztę Polska wynika istotny fakt, iż przesyłki pocztowe mają moc dokumentu urzędowego, co reguluje art. 45 ustawy Prawo pocztowe. Takiej mocy nie posiada potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej przez operatora nie mającego statusu operatora publicznego. Oznacza to, że potwierdzenia nadania przesyłki wydane przez innych operatorów nie są dokumentami urzędowymi, tylko prywatnymi. Zgodnie z poglądem wyrażonym w Komentarzu do kodeksu postępowania cywilnego (Jędrzejewska Maria, Witz Karol, Ereciński Tadeusz, Gudowski Jacek Kodeks postępowania cywilnego. Komentarz. Część pierwsza. Postępowanie rozpoznawcze. Warszawa 2009 LexisNexis wydanie III) przez Tadeusza Erecińskiego: przez domniemanie zgodności z prawdą dokument urzędowy staje się najbardziej wiarygodnym środkiem dowodowym w postępowaniu cywilnym, mającym dla sądu najczęściej rozstrzygające znaczenie. Dokument prywatny stanowi zaś tylko dowód tego, że osoba, która go podpisała, złożyła oświadczenie zawarte w dokumencie (np. art. 245 k.p.c.). W praktyce moc dokumentu urzędowego przejawia się tym, iż złożenie przez Zamawiającego w toku postępowania sądowego lub administracyjnego potwierdzenia nadania posiadającego taką moc umożliwi mu wykazanie, iż określona przesyłka (np. wezwanie do zapłaty, oświadczenie o odstąpieniu, wypowiedzenie umowy najmu lub wysokości czynszu) została doręczona adresatowi w określonej dacie. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji, gdy od momentu otrzymania przesyłki biegną terminy do dokonania określonych czynności w postępowaniu administracyjnym bądź cywilnym. Moc dokumentu urzędowego wynika z treści art. 244 § 1 k.p.c., zgodnie, z którym dokumenty urzędowe, sporządzane w przepisanej formie przez powołane do tego organy władzy publicznej i inne organy państwowe w zakresie ich działania, stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo poświadczone. Natomiast z art. 81 § 1 k.c. wynika, że jeżeli ustawa uzależnia ważność albo określone skutki czynności prawnej od urzędowego poświadczenia daty, poświadczenie takie jest skuteczne także względem osób nie uczestniczących w dokonaniu tej czynności prawnej (data pewna) a z § 2 wynika, że czynność prawna ma datę pewna także w wypadku w razie stwierdzenia dokonania czynności w jakimkolwiek dokumencie urzędowym - od daty dokumentu urzędowego. Na gruncie kodeksu postępowania administracyjnego skutki dokumentu urzędowego wynikają z art. 76 § 1 zgodnie, z którym dokumenty urzędowe sporządzone w przepisanej formie przez powołane do tego organy państwowe w zakresie ich działania stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo stwierdzone. Innymi regulacjami prawnymi w zakresie skutków nadania pisma w placówce pocztowej, które wyróżniają operatora publicznego od innych operatorów, są w szczególności: - art. 57 § 5 pkt 2 k.p.a. - termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego, - art. 165 § 2 k.p.c. - oddanie pisma procesowego w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu, - art. 198 b. ust. 2 zdanie drugie Pzp - złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jego wniesieniem. Zamawiający jest jednostką samorządową, zobowiązaną do stosowania przepisów kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn zm.). Jednocześnie jest stroną w postępowaniach cywilnych, toczących się zgodnie z procedurą określoną w kodeksie postępowania cywilnego. Inni operatorzy pocztowi nie są w stanie świadczyć usług o takim charakterze, jaki jest konieczny do wykonywania zadań nałożonych na Zamawiającego. Wynika to z konkretnych uregulowań zawartych w kodeksie postępowania cywilnego i postępowania administracyjnego oraz z orzecznictwa. Zgodnie z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z 8 października 2009 r. II SA-Wa 820-09, cyt:
przepisy ustawy Kodeks postępowania administracyjnego wyraźnie wskazują podmioty uprawnione do doręczania pism organów administracji publicznej. Są nimi: poczta, pracownicy organu, przed którym toczy się postępowanie, lub inne upoważnione osoby lub organy. Do tego kręgu nie zostały jednak zaliczone spółki prawa handlowego, które świadczą szeroko rozumiane usługi kurierskie. Zatem korzystając z usług takich spółek organy administracji publicznej muszą liczyć się z ewentualnymi negatywnymi konsekwencjami wyboru innego niż wskazany w treści art. 39 k.p.a. podmiotu doręczającego.
Dodać jeszcze trzeba, że pomimo braku dostosowania przepisu art. 39 k.p.a. do brzmienia ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159 ze zm.), wprowadzającej wyodrębnione usługi tzw. operatora publicznego świadczącego powszechne usługi pocztowe, nie oznacza, iż za pocztę można uznać każdego operatora uprawnionego do wykonywania usługi pocztowej. Należy bowiem pamiętać, że jedynie Poczcie Polskiej S.A. powierzono obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego (art. 46 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe). Zatem użyte w przepisie art. 39 określenie poczta należy odnieść wyłącznie do przedsiębiorstwa Poczta Polska S.A., świadczącego powszechne usługi pocztowe.
Podsumowując: charakter i specyfika działalności Zamawiającego w zakresie zadań statutowych powodują bezwzględną konieczność wysyłania przesyłek w obszarze terytorialnym całego kraju i zagranicy, w zakresie usług pocztowych o charakterze powszechnym. Zatem udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu Poczcie Polskiej S.A. jest dopuszczalne i nie stanowi naruszenia przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. W chwili obecnej jedynie Poczta Polska S.A., dysponując odpowiednią siecią placówek, umożliwia doręczenie przesyłek do każdego miejsca w kraju i za granicą, obejmuje pełen zakres usług pocztowych i gwarantuje zachowanie terminów określonych ustawach Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks postępowania cywilnego, Prawo zamówień publicznych oraz sposobu doręczania pism urzędowych określonego w art. 39 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego. Zakres działalności innych operatorów nie obejmuje wszystkich kategorii usług pocztowych lub ich działalność nie obejmuje całego obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i zagranicy. Zamówienie może zostać prawidłowo zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę tj. Pocztę Polską S.A.

Kody CPV: 641000000

Nazwa wykonawcy: Poczta Polska S.A.

Adres pocztowy wykonawcy: ul.Stawki 2

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 00-940

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Podobne przetargi

377822 / 2010-11-22 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 641000000 ()
Świadczenie powszechnych usług pocztowych na przesyłki pocztowe do 50 g dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2011 r

12014 / 2015-01-16 - Inny: Instytucja kultury

Muzeum Powstania Warszawskiego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 641000000 ()
Świadczenie usług pocztowych dla Muzeum Powstania Warszawskiego

333814 / 2015-12-08 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy i Miasta w Mogielnicy - Mogielnica (mazowieckie)
CPV: 641000000 ()
Świadczenie usług pocztowych na potrzeby Urzędu Gminy w Mogielnicy

317042 / 2013-08-06 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy Goworowo - Goworowo (mazowieckie)
CPV: 641000000 ()
Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Gminy Goworowo

357958 / 2013-09-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Grójcu - Grójec (mazowieckie)
CPV: 641000000 ()
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Starostwa Powiatowego w Grójcu

31422 / 2010-02-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Muzeum Powstania Warszawskiego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 641000000 ()
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, dotyczy przesyłek powyżej 50g.

16988 / 2016-01-26 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy i Miasta w Mogielnicy - Mogielnica (mazowieckie)
CPV: 641000000 ()
Świadczenie usług pocztowych na potrzeby Urzędu Gminy w Mogielnicy

317032 / 2015-11-24 - Inny: Instytucja kultury

Muzeum Powstania Warszawskiego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 641000000 ()
Świadczenie usług pocztowych oraz usług kurierskich dla Muzeum Powstania Warszawskiego - realizowane w II częściach Świadczenie usług pocztowych - część I Świadczenie usług kurierskich - część II

421888 / 2014-12-30 - Inny: Instytucja kultury

Muzeum Powstania Warszawskiego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 641000000 ()
Świadczenie usług pocztowych dla Muzeum Powstania Warszawskiego

361478 / 2014-10-31 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sąd Najwyższy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 641000000 ()
świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym - w tym telegramów i usługi kurierskiej - w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych

18006 / 2013-01-11 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 641000000 ()
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na świadczenie usług pocztowych w zakresie odbierania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych dla Państwowej Inspekcji Pracy - Okręgowego Inspektoratu Pracy w Warszawie i oddziałach terenowych

272272 / 2013-07-11 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy Goworowo - Goworowo (mazowieckie)
CPV: 641000000 ()
Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Gminy Goworowo