Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

129746 / 2013-04-03 - Administracja samorządowa / Związek Międzygminny "Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej" (Poznań)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 129746

Data publikacji: 2013-04-03

Nazwa:
Związek Międzygminny "Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej"

Ulica: ul. św. Michała 43

Numer domu: 43

Miejscowość: Poznań

Kod pocztowy: 61-119

Województwo / kraj: wielkopolskie

Numer telefonu: 61 646 74 00

Numer faxu: 61 646 74 01

Adres strony internetowej: www.goap.poznan.pl

Regon: 30215640600000

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe przy organizacji przetargu na odbiór odpadów komunalnych, o którym mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: a;b;

zamowienie_pprawna: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

zamowienie_uzasadnienie:
Stosownie do treści art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm. zwaną dalej ustawą PZP, Zamawiający udzielając zamówienia publicznego na usługi o charakterze niepriorytetowym wymienione w załączniku 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68), może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż te, które wskazane zostały w art. 67 ust. 1 ustawy PZP, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności:
- naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków;
- naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań;
- poniesieniem straty w mieniu publicznym;
- uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań.
Możliwość skorzystania przez Zamawiającego z uprawnień jakie przyznaje art. 5 ust. 1a ustawy PZP, została zatem uzależniona od zaistnienia szczególnych przesłanek powodujących, iż skorzystanie z trybów zapewniających konkurencyjność byłoby z jakichś względów mniej korzystne od udzielenia zamówienia w trybie szczególnym bądź w niektórych przypadkach utrudnione.

Główna przesłanką dla wyboru zamówienia z wolnej ręki dla ww. zlecenia są względy celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, czego obiektywnie stwierdzając nie można byłoby osiągnąć stosując inne konkurencyjne procedury. Celem przedmiotowego zamówienia jest otrzymanie przez Związek Międzygminny jednolitych rekomendacji odnośnie ostatecznych zapisów umowy a także SIWZ, które najlepiej zabezpieczą interesy Związku a co za tym idzie mieszkańców. Zasadne jest zatem aby rekomendacje te wynikały ze wszystkich spotkań i rozmów przeprowadzonych w dotychczasowych turach uzgadniania SIWZ. Środki przeznaczone na to zadanie zostaną wydane najbardziej efektywnie jeżeli jego wykonanie zostanie powierzone zespołowi doradców prawnych dotychczas prowadzących uzgodnienia i opracowanie SIWZ oraz umowy na zlecenie Związku.

Doradcy prawni kancelarii Wierciński, Kwieciński Behr sp. k. od początku postępowania brali udział w przygotowaniu procedury przetargowej na wybór wykonawców odbierających i transportujących odpady od mieszkańców z terenu Związku. Działania te prowadzili w ramach udzielonego zlecenia. W związku z licznymi zmianami w przedmiocie zamówienia oraz sposobie realizacji istnieje pilna potrzeba doprecyzowania zapisów SIWZ i wszczęcia postępowania przetargowego na odbiór odpadów.

Powierzenie przygotowania ostatecznych zapisów umowy i SIWZ pozwoli na sfinalizowanie prac i wszczęcie postępowania przez tą samą grupę doradców.

W przypadku udzielenia przedmiotowego zamówienia innym podmiotom lub zastosowania innego trybu udzielenia zamówienia niż zamówienie z wolnej ręki, niemożliwe byłoby przekazanie innym podmiotom posiadanej przez dotychczasowych doradców wiedzy unikatowej - pozyskanej podczas trzech miesięcy pracy. Kończąc prace związane z przygotowaniem postępowania doradcy będą mieli szansę, wziąć odpowiedzialność za przygotowany SIWZ i reprezentować Zamawiającego w ewentualnych sporach przed Krajową Izbą Odwoławczą, co jest bardzo ważne dla Związku. Kontynuowanie współpracy pozwoli, więc na szybkie rozwiązywanie zaistniałych problemów prawnych, bazując na dotychczas zdobytym przez Wykonawcę doświadczeniu i wiedzy, co w sposób oczywisty pozwoli zaoszczędzić czas potrzebny na rozwiązywanie zaistniałych zagadnień oraz zapewni ciągłość zadań będących w toku ich załatwiania. Konieczność wdrożenia potencjalnego nowego Wykonawcy w rozpatrywane przez Zamawiającego zagadnienia, prowadziłoby jedynie do spowolnienia wykonywanych usług prawniczych, obniżenia ich, jakości, a jednocześnie niepotrzebnie angażowałoby pracowników Zamawiającego uniemożliwiając rozstrzygnięcie postępowania na odbiór odpadów przed 1 lipca. Utrzymanie ciągłości w zakresie doradztwa prawnego w wielu przypadkach znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez Zamawiającego.

Reasumując udzielając zamówienia w trybie konkurencyjnym narażamy się na:
- z uwagi na zaawansowanie prac nad przygotowaniem postępowania nie pozyskanie doradców z wiedza taką jak dotychczasowi (wiedza pozyskana podczas licznych spotkań i analiz przygotowanych dokumentów),
- możliwość zaprzepaszczenia know-how dotychczasowych doradców,
- rozmycie odpowiedzialności za opracowanie końcowych dokumentów,
- znaczne wydłużenie procedury przygotowania postępowania na odbiór odpadów z nieruchomości (konieczność wdrożenia nowych doradców w zakres zadania oraz konieczność pozyskania niezbędnej wiedzy dot. postępowania), co oznacza nie dotrzymanie terminu 1 lipca 2013 r.,
- znacznie większe koszty z uwagi na koszty spotkań, koszt dłuższej pracy doradców niezbędny na zapoznanie się z dotychczasowymi materiałami,

Ww. zagrożenia wskazują, że zlecając z wolnej ręki dotychczasowym doradcom zadanie pomocy prawnej dla Związku w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowania przetargowego na odbiór odpadów będzie jak najbardziej celowym, oszczędnym i efektywnym wydatkowaniem środków budżetowych, a dodatkowym efektem będzie możliwość świadczenia usług dla mieszkańców od 1 lipca br..

Nazwa wykonawcy: WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr sp. k

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Paderewskiego 7

Miejscowość: Poznań

Kod pocztowy: 61-770

ID województwa: 14

Województwo / kraj: wielkopolskie

Kody CPV:
791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)

Podobne przetargi

211996 / 2012-06-20 - Inny: związek międzygminny

Związek Międzygminny "Puszcza Zielonka" - Murowana Goślina (wielkopolskie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Usługi polegające na koordynacji zagadnień terenowo - prawnych dla projektu Kanalizacja obszaru Parku Krajobrazowego Puszcza Zielonka i okolic

271047 / 2011-10-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Świadczenie usług doradztwa prawnego dotyczącego formalnego uregulowania stosunków pomiędzy Poznańskimi Ośrodkami Sportu i Rekreacji a Modern Construction Systems Sp. z o.o.

253533 / 2009-12-28 - Inny: Jednostka badawczo-rozwojowa

Instytut Ochrony Roślin-Państwowy Instytut Badawczy - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
usługi doradztwa prawnego w ramach realizacji projektu pt. Modernizacja laboratoriów dla wzmocnienia innowacyjności badań w zakresie ochrony roślin i działań na rzecz gospodarki- finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 2.1