Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

230425 / 2014-11-03 - / Powiat Krotoszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Krotoszyńskiego (Krotoszyn)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2014-10-27 pod pozycją 226223. Zobacz ogłoszenie 226223 / 2014-10-27 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 230425

Data publikacji: 2014-11-03

Nazwa:
Powiat Krotoszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Krotoszyńskiego

Ulica: ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10

Numer domu: 10

Miejscowość: Krotoszyn

Kod pocztowy: 63-700

Województwo / kraj: wielkopolskie

Numer telefonu: 062 7254256

Numer faxu: 062 7253423

Regon: 25085475400000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 226223

Data wydania biuletynu: 2014-10-27

Ogłoszenie dotyczy: 0

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: II.1.4.

Przed wprowadzeniem zmainy:
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej Wykłady: 6hco to są innowacje, rodzaje innowacji prawne aspekty wprowadzania innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową , jakie dokumenty są potrzebne etapy wprowadzania innowacji pedagogicznej w przedszkolu Warsztaty: 15h analiza i diagnoza placówki pod kątem wprowadzenia innowacji przykłady innowacji w przedszkolach - dobre praktyki. tworzenie własnej innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową - praktyczna realizacja poszczególnych etapów innowacji, w jaki sposób opracowywać dokumentację. monitorowanie i ocena efektywności wprowadzonej innowacji Konsultacje grupowe: 6h 2.Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej Wykłady: 6h Innowacyjne sposoby prowadzenia spotkań z rodzicami - poszerzenie obecnych umiejętności nauczycieli o nowe, atrakcyjne formy-sposoby kontaktowania się z rodzicami. W jaki sposób wzbudzić większe zainteresowanie rodzica swoim dzieckiem, zwrócić uwagę rodzica na potrzeby dziecka, jego sukcesy, trudności? Typy postaw rodzicielskich i ich wpływ na gotowość rodzica do współpracy i rozmowy z nauczycielem. Warsztaty: 15h Sztuka rozmowy z rodzicem dziecka zdrowego i chorego - trening komunikacji interpersonalnej uwzględniający: proces komunikacji, rodzaje komunikacji, kanały komunikacji, konstruktywne informacje zwrotne, warunki dobrej rozmowy z rodzicem dziecka zdrowego i chorego - aranżacja przestrzeni, komunikaty typu ty i typu ja, odzwierciedlanie, parafrazowanie, niespójność komunikatu werbalnego z niewerbalnym, itp. - ćwiczenia praktyczne; Sztuka chwalenia i przekazywania trudnych informacji zarówno dla nauczyciela i rodzica - zasady konstruowania pochwał i trudnych informacji. Jaką formę wybrać - ustną, pisemną? Prowadzenie spotkań z rodzicami w sposób innowacyjny, ciekawy i inspirujący zarówno dla nauczyciela, jak i rodzica symulacje spotkań - ćwiczenia praktyczne; Asertywność w pracy nauczyciela. Jak sobie radzić ze stresem na co dzień? Konsultacje grupowe: 6h 3.Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej. Wykłady: 6h Innowacja pedagogiczna w szkole - cele i założenia. Podstawa prawna tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową. Procedura uzyskania wpisu do rejestru i akceptacji KO. Umiejętność poprawnego tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową - części składowe, pułapki, najczęstsze błędy. Etapy, procedury wdrażania innowacji pedagogicznych w szkole. Warsztaty: 15h Wybór obszaru do wprowadzenia innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową? - metody i narzędzia do diagnozy. Przegląd przykładowych innowacji pedagogicznych realizowanych w szkołach podstawowych. Dokumentacja innowacji pedagogicznej - jak dokumentować działania związane z ewaluacją? Wypracowanie własnej innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową i zdiagnozowane potrzeby szkoły. Ewaluacja opracowanej innowacji pedagogicznej szkoły. Konsultacje grupowe: 6h 4.Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej Wykłady: 6h Aspekty prawne tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową i procedura uzyskania wpisu do rejestru i akceptacji KO. Wyposażenie nauczycieli w wiedzę potrzebną do poprawnego opracowania i tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową. Części składowe, pułapki i najczęstsze błędy. Etapy, procedury wdrażania innowacji pedagogicznych w gimnazjum z oddziałami integracyjnymi. Warsztaty: 15h Wyposażenie nauczycieli w umiejętności projektowania i wdrażania innowacji pedagogicznych: Jak wybrać obszar do wprowadzenia innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową? Metody i narzędzia do diagnozy Tworzenie własnej innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową i zdiagnozowanymi potrzebami gimnazjum z oddziałami integracyjnymi. Opracowanie sposobu monitorowania prowadzonych innowacji i programów autorskich (jak powinna być dokumentacja z tym związana). Sposoby wprowadzania innowacji pedagogicznej w szkole. Jak poprawnie przeprowadzić ewaluację opracowanej innowacji pedagogicznej w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi? Jak wykorzystać ewaluację do dalszej pracy w szkole. Konsultacje grupowe: 6h 5.Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej Wykłady: 6h czym są innowacje pedagogiczne, działania nowatorskie, programy autorskie, eksperyment pedagogiczny: definicje, cele i założenia prawne aspekty wprowadzania innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową , jakie dokumenty są potrzebne. rodzaje i przykłady innowacji pedagogicznych etapy wprowadzania innowacji pedagogicznej w szkole Warsztaty: 15h diagnoza szkoły pod kątem wyboru innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową kształcenie umiejętności projektowania i wdrażania innowacji pedagogicznych tworzenie własnej innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową - praktyczna realizacja poszczególnych etapów innowacji, w jaki sposób opracowywać dokumentację. monitorowanie i ocena efektywności wprowadzonej innowacji Konsultacje grupowe: 6h 6.Postawy uczniowskie - jak je kształtować Wykłady: 6h Diagnoza potrzeb szkoły z perspektywy nauczyciela - rodzica - ucznia. Dobór właściwych narzędzi do pozyskiwania informacji. Tworzenie procedur służących wspólnemu wypracowywaniu koncepcji pracy szkoły. Przegląd przykładowych koncepcji pracy szkoły.Podniesienie jakości pracy szkoły poprzez wprowadzanie nowatorskich działań - projekt edukacyjny.Warsztaty: 15h Współpraca ze środowiskiem. Jak doskonalić dobrą współpracę z Rodzicami?Wykorzystanie technologii informatycznej w pracy z uczniem.Wypracowanie koncepcji pracy szkoły zgodnie z aktualnymi potrzebami,Opracowanie przez nauczycieli procedury okresowego analizowania (dokonywania ewaluacji) i modyfikowania koncepcji pracy.Konsultacje grupowe: 6h 7.Postawy uczniowskie - jak je kształtować Wykłady: 6hPostawy - czym są, jak je kształtować? (ogólny zarys tematu)Typy postawy rodzicielskich a zachowanie dziecka w szkole. Etykietowanie dzieci i ich funkcjonowanie w szkole. Warsztaty: 15h Kształcenie i rozwijanie komunikacji interpersonalnej - proces komunikacji, rodzaje komunikacji, kanały komunikacji, konstruktywne informacje zwrotne, warunki dobrej rozmowy z rodzicem - aranżacja przestrzeni, komunikaty typu ty i typu ja, odzwierciedlanie, parafrazowanie, niespójność komunikatu werbalnego z niewerbalnym, itp.; Rozwiązywanie konfliktów w szkole typu: uczeń-uczeń, nauczyciel-uczeń, nauczyciel-nauczyciel, nauczyciel-rodzic; Nauczyciel wobec trudnych zachowań ucznia - praca z uczniem agresywnym słownie, fizycznie, niewykonujący poleceń nauczyciela, konfliktowym, wycofanym z kontaktu, zaniedbanym emocjonalnie przez rodziców (tj. rodzic nie interesuje się dzieckiem, nie przychodzi na wywiadówki) - konkretne wskazówki do pracy z ww. dzieckiem na terenie szkoły- lekcji i jego rodzicem. Jak współpracować z rodzicami uczniów sprawiających trudności wychowawcze w kontekście współodpowiedzialności za kształtowanie ich postaw? - rozmowa z tzw. trudnym rodzicem, który jest wobec nauczyciela agresywny, roszczeniowy, czy jest pod wpływem alkoholu. Konsultacje grupowe: 6h 8.Postawy uczniowskie - jak je kształtować Wykłady: 6h Jak kształtować postawy uczniów, by brali odpowiedzialność za siebie, swoją naukę. Mechanizmy zachowań uczniów.Warsztaty: 15h Jak motywować uczniów do nauki - praktyczne przykłady do wykorzystania w szkole Jak eliminować negatywne zachowania uczniów Jak analizować oceny ze sprawowania Jak promować właściwe postawy uczniowskie, by miało to pozytywny wpływ na pozostałych uczniów Jakie strategie postępowania wybrać w przypadku uczniów trudnych Studia przypadków- analiza przypadków ze szkoły i wskazówki jak można sobie z poradzić, jakie strategie wybrać. Wzmacnianie autorytetu nauczyciela - jakie działania temu służą Doskonalenie przez nauczycieli umiejętności współpracy w podejmowanych działaniach i procesach wychowawczych Jak współpracować z rodzicami w kontekście współodpowiedzialności za kształtowanie postaw uczniowskich. Konsultacje grupowe: 6h 9. Postawy uczniowskie - jak je kształtować Wykłady: 6h Komunikacja z rodzicami i uczniami - ogólny zarys tematu - proces komunikacji, rodzaje komunikacji, kanały komunikacji, konstruktywne informacje zwrotne, warunki dobrej rozmowy - aranżacja przestrzeni, komunikaty typu ty i typu ja, odzwierciedlanie, parafrazowanie, niespójność komunikatu werbalnego z niewerbalnym, itp.; Mediacje w pracy nauczyciela (zarówno w stosunku do uczniów, jak i rodziców). Klasa jako grupa - omówienie procesu tworzenia się grupy, ról grupowych.Warsztaty: 15h Jak radzić sobie z absencją uczniów? Jak rozmawiać z jego rodzicami, którzy akceptują wagary dziecka np. poprzez pisanie usprawiedliwień? Nauczyciel wobec trudnych zachowań ucznia-gimnazjalisty w klasie:uczeń wyalienowany przez grupę - cichy, spokojny, odtrącony przez klasę; uczeń agresywny słownie-fizycznie wobec rówieśników;uczeń nieskoncentrowany na zadaniu, przejawiający cechy nadruchliwości; konkretne wskazówki do pracy z ww. uczniem na terenie szkoły-lekcji;Praca z grupą klasową - elementy coachingu w pracy nauczyciela z grupą - integracja grupy, budowanie dobrej atmosfery w grupie, strategie postępowania nauczyciela wobec uczniów - przyjmujących określone role grupowe; Konsultacje grupowe: 6h 10. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Wykłady: 6h Metody pracy dydaktycznej i dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb ucznia (uczeń zdolny, z zaburzeniami koncentracji uwagi, niskim potencjałem intelektualnym, o niskiej samoocenie itp.) Innowacje w pracy pedagogicznej zaspokajanie potrzeb indywidualnychorganizacja pracy w zespole, w którym są dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.Współpraca szkoły z rodzicami w osiąganiu przez uczniów sukcesów dydaktycznych. motywowanie do pracy rozwijanie zainteresowańdostosowanie wymagań ze strony rodziców do możliwości dzieciWarsztaty: 15h Diagnoza dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi symptomy deficytów i nieprawidłowości, wskaźniki uzdolnień, kiedy wymagana diagnoza specjalistów, Metody i formy pracy dydaktycznej , zaprezentowanie nowości, dostosowanie metod i form pracy do potrzeb dziecka Wykorzystanie technologii komputerowej w uczeniu i uczeniu się (gry dydaktyczne, programy edukacyjne).Konsultacje grupowe: 6h 11.Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Wykłady: 6hProcesy uczenia się i osiągania sukcesów edukacyjnych przez uczniów.Teorie uczenia się. Proces uczenia się w zależności od wieku. Czynniki sprzyjające i hamujące proces uczenia się. Dominujący kanał sensoryczny - diagnoza, wpływ na proces uczenia się.Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - uczeń zdolny, uczeń z opinią. Diagnozowanie potrzeb i możliwości edukacyjnych uczniów. Dobieranie skutecznych metod i form pracy dostosowanych do indywidualnych potrzeb rozwojowych uczniów.Warsztaty: 15h Interpretowanie wniosków z przeprowadzanych analiz.Interpretowanie opinii poradni - planowanie pracy z uczniem.Metody pracy z uczniem ze szczególnym uwzględnieniem metod aktywizujących.Doskonalenie kompetencji komunikacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem budowania komunikatów do ucznia i rodzica:Komunikacja werbalna i niewerbalna.Przekazywanie informacji rodzicowi o uczniu Informacje zwrotne dla ucznia.Konsultacje grupowe: 6h 12.Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Wykłady: 6h Psychologiczne aspekty uczenia siędziałanie poszczególnych obszarów mózgu, wstępna diagnoza dominującej u ucznia percepcji (czy jest wzrokowcem, słuchowcem, kinestetykiem),czynniki sprzyjające optymalnemu zapamiętywaniu.Metody i formy pracy z uczniem dostosowanie ich do jego predyspozycji i potrzeb (dziecko z deficytami rozwojowymi, nadpobudliwością i zaburzoną koncentracją uwagi, dziecko zdolne)Warsztaty: 15h Diagnoza ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.symptomy deficytów i nieprawidłowościwskaźniki uzdolnień,kiedy wymagana diagnoza specjalistów,dobór metod i form pracy do predyspozycji ucznia Wykorzystanie multimediów w procesie uczenia i uczenia się. Motywowanie uczniów do nauki przy współpracy z rodzicami.Konsultacje grupowe: 6h 13.Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Wykłady: 6hNabycie i poszerzenie przez nauczycieli wiedzy w obszarze:wczesnej diagnozy rozwoju uczniów i dojrzałości szkolnej rozpoznawania indywidualnych strategii uczenia się dotyczącym procesów uczenia się (kiedy i jak często robić powtórki materiału). co to jest środowisko edukacyjne i jakie są jego elementy?Warsztaty: 15h Poszerzenie kompetencji nauczycieli w zakresie komunikacji interpersonalnej w relacji nauczyciel-rodzic, nauczyciel - uczeń, formułowanie poprawnej informacji zwrotnej uczniom i ich rodzicom na temat postępów w nabywaniu umiejętności i wiadomości Poznanie i wykorzystywanie narzędzi potrzebnych do rozpoznawania indywidualnych strategii uczenia się u uczniów. Jakie metody stosować i jak je dopasować do indywidualnych potrzeb ucznia w praktyce szkolnej? Poznanie technik skutecznego uczenia się i metod motywowania uczniów do nauki. Wykorzystanie TIK w procesie edukacyjnym (tworzenie prezentacji, testów wykorzystywanych do sprawdzenia np. wiadomości uczniów z wykorzystaniem tablicy multimedialnej). Dopasowanie do indywidualnego stylu uczenia się uczniów środowiska edukacyjnego. Konsultacje grupowe: 6h 14.Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Wykłady: 6h Psychologia rozwoju dziecka od klasy I do VI, a proces uczenia się i przyswajania wiedzy mechanizmy, prawidłowości rozwojowe. Proces grupowy, role grupowe w klasie, a uczenie się, zaangażowanie w proces dydaktyczny ucznia. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki - krótkie przypomnienie tematu.Warsztaty: 15h Jak zdiagnozować - odkryć potencjał dziecka i jego potrzeby - by poruszyć w nim ciekawość świata, chęć uczenia się, rozbudzić zainteresowania? konkretne narzędzia diagnostyczne, obserwacyjne, kwestionariusze; Jak motywować ucznia do nauki - co może zrobić nauczyciel - przegląd metod, narzędzi. Jak motywować ucznia do nauki, który przejawia następujące trudności:nadpobudliwość psychoruchowa,nieśmiałość, wycofanie,odizolowanie się od grupy, zaniedbany środowiskowo np. gdy jego rodzice są upośledzeni umysłowo lub gdy nie można liczyć na wsparcie ze strony domu; dyslektyk, dziecko po traumatycznych doświadczeniach np. śmierć rodzica, doświadczające przemocy domowej, odrzucone emocjonalne przez najbliższych; Konsultacje grupowe: 6h 15. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Wykłady: 6h Jak motywować ucznia nadpobudliwego ruchowo do nauki? - przyczyny braku motywacji, jak sobie z tym radzić? Ocenianie Kształtujące - nabycie przez nauczycieli wiedzy na temat OK. Warsztaty: 15h Poszerzenie warsztatu pracy w zakresie technik nauczania oraz technik sprawnego czytania ze zrozumieniem wykorzystując nauczanie polisensoryczne.Pogłębienie umiejętności stosowania elementów OK. i wdrażania ich na II etapie edukacyjnym. Współpraca nauczycieli w planowaniu procesu edukacyjnego. Jak zaplanować lekcję z wykorzystaniem technik angażujących uczniów?Co to jest motywacja i jakie znamy sposoby motywowania ucznia do nauki? - wdrażanie do praktyki szkolnej metod motywowania uczniów oraz technik uczenia się zwiększając ich odpowiedzialność za własny rozwój.Konsultacje grupowe: 6h 16.Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Wykłady: 6h Jak motywować ucznia do nauki? - przyczyny braku motywacji, jak sobie z nimi radzić? Jak wspierać i motywować dziecko do nauki w środowisku domowym - pozyskanie wiedzy i umiejętności przydatnej do prowadzenia rozmów, spotkań oraz zajęć psychoedukacyjnych dla rodziców Warsztaty: 15h Motywowanie uczniów do nauki.Wypracowanie katalogu metod aktywizujących i motywujących.Jak zachęcać uczniów w różnym wieku do samodzielności i odpowiedzialności za własną naukę?Konsultacje grupowe: 6h 17.Rodzice są partnerami przedszkola Wykłady: 6hInnowacyjne sposoby prowadzenia spotkań z rodzicami - poszerzenie obecnych umiejętności nauczycieli o nowe, atrakcyjne formy-sposoby kontaktowania się z rodzicami. W jaki sposób wzbudzić większe zainteresowanie rodzica swoim dzieckiem, zwrócić uwagę rodzica na potrzeby dziecka, jego sukcesy, trudności? Typy postaw rodzicielskich i ich wpływ na gotowość rodzica do współpracy i rozmowy z nauczycielem. Warsztaty: 15h Sztuka rozmowy z rodzicem dziecka zdrowego i chorego - trening komunikacji interpersonalnej uwzględniający: proces komunikacji, rodzaje komunikacji, kanały komunikacji, konstruktywne informacje zwrotne, warunki dobrej rozmowy z rodzicem dziecka zdrowego i chorego - aranżacja przestrzeni, komunikaty typu ty i typu ja, odzwierciedlanie, parafrazowanie, niespójność komunikatu werbalnego z niewerbalnym, itp. - ćwiczenia praktyczne; Sztuka chwalenia i przekazywania trudnych informacji zarówno dla nauczyciela i rodzica - zasady konstruowania pochwał i trudnych informacji. Jaką formę wybrać - ustną, pisemną? Prowadzenie spotkań z rodzicami w sposób innowacyjny, ciekawy i inspirujący zarówno dla nauczyciela, jak i rodzica symulacje spotkań - ćwiczenia praktyczne; Asertywność w pracy nauczyciela.Jak sobie radzić ze stresem na co dzień?Konsultacje grupowe: 6h 18.Rodzice są partnerami szkoły Wykłady: 6hPromocja szkoły w środowisku lokalnym. Metody zainteresowania szkołą uczniów i rodziców. Budowanie pozytywnego wizerunku i tożsamości placówki.Warsztaty: 15h Kampania wizerunkowo-medialna szkoły.Spotkania z Rodzicami - jak je prowadzić? Jak zachęcić Rodziców do współpracy? Komunikacja interpersonalna.Jak zachęcać uczniów do samodzielności i odpowiedzialności za własną naukę? Odpowiedzialność rodzica za edukację szkolną dziecka.Konsultacje grupowe: 6h 19Budowa koncepcji pracy przedszkola Placówka: Wykłady: 6h Metody pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym innowacje pedagogiczne, dostosowanie metod do potrzeb indywidualnych Współpraca z rodzicami, rodzic roszczeniowy, rodzic dziecka chorego - rzetelny przepływ informacji - aspekty prawne, wymagania i ograniczenia w stosunku do dziecka chorego (pierwsza pomoc, podanie leku, wezwanie pogotowia) Warsztaty: 15hDiagnoza dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi symptomy deficytów i nieprawidłowości, wskaźniki uzdolnień, kiedy wymagana diagnoza specjalistów,Metody i formy pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym zaprezentowanie nowości, dostosowanie metod i form pracy do potrzeb dziecka, Dziecko chore w przedszkolu, jak przygotować dzieci i rodziców do chorego dziecka w grupie, współpraca z rodzicem chorego dziecka,, dostęp do dokumentacji medycznej, a ochrona danych osobowych Konsultacje grupowe: 6h 20.Budowa koncepcji pracy przedszkola Wykłady: 6h Jak efektywnie rozwijać współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym Jak dobrze przygotować dziecko do podjęcia obowiązków szkolnych Warsztaty: 15h Praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Metody i formy pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym - zaprezentowanie nowości Wzorcowe ułożenie koncepcji przedszkola Konsultacje grupowe: 6h 21.Uczeń: aktywny uczestnik procesu uczenia się Wykłady: 6h Nabycie przez nauczycieli wiedzy: o warunkach sprzyjających procesowi edukacyjnemu (np. organizacja lekcji, przestrzeni w klasie,) dotyczącej procesów uczenia się i osiągania sukcesów edukacyjnych przez uczniów. Przedstawienie współczesnej wiedzy o warunkach sprzyjających procesowi edukacyjnemu. podniesienie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Poznanie różnych form integracji i komunikacji szkoły z rodzicami.Warsztaty: 15h Poszerzenie kompetencji pracowników szkoły w obszarze komunikacji interpersonalnej. Komunikacja interpersonalna - proces komunikacji, rodzaje komunikacji, kanały komunikacji, konstruktywne informacje zwrotne, warunki dobrej rozmowy z rodzicem - aranżacja przestrzeni, komunikaty typu ty i typu ja. Prowadzenie spotkań z rodzicami. Poznanie oraz wdrożenie metod pracy z uczniami zwiększających aktywność uczniów w procesach edukacyjnych. Dobór i wykorzystanie metod pracy sprzyjających uczeniu się.Monitorowanie zaplanowanych zmian. Opracowanie planu działania służącego angażowaniu uczniów do uczestnictwa w doskonaleniu procesów edukacyjnych.Konsultacje grupowe: 6h 22.Uczeń: aktywny uczestnik procesu uczenia się Wykłady: 6h Co wpływa na proces edukacyjny Organizacja procesów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się Czynniki determinujące efektywność procesu uczenia się Rola nauczyciela i ucznia w procesie kształcenia Neurodydaktyka - jak uczy się mózg Motywacja do nauki Warsztaty: 15h umiejętność lanowania procesu uczenia się ucznia przez nauczyciela Jak nauczyć ucznia planowania, organizowania i oceniania własnego uczenia się (przejmowanie odpowiedzialności) Jak wykorzystać znajomość mocnych stron ucznia w procesie dydaktycznym (rodzaje inteligencji, style poznawcze) Techniki szybkiego uczenia się , które można przekazać uczniowi Jak pomóc uczniowi w uczeniu się. Jak zachęcić ucznia do nauki, strategie motywacyjne jakie może stosować nauczyciel - przykłady praktycznego zastosowania Wypracowanie narzędzi i metod motywowania uczniów do nauki - analiza wewnątrzszkolnych zasad oceniania zachowania Jak współpracować z rodzicami w zakresie budowania aktywności edukacyjnej ucznia W jaki sposób przekazać rodzicowi wskazówki jak może pomóc dziecku w nauce Konsultacje grupowe: 6h 23.Praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Wykłady: 6h Organizacja pracy w zespole, w którym są dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.integracja grupy, zaspokajanie potrzeb indywidualnych, metody pracy Dokumentowanie i aspekty prawne szeroko rozumianej opieki i pomocy dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych formy pomocy, wymagana dokumentacja, wymagania i ograniczenia w stosunku do dziecka chorego (pierwsza pomoc, podanie leku, wezwanie pogotowia) Warsztaty: 15h Diagnoza dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi symptomy deficytów i nieprawidłowości wskaźniki uzdolnień kiedy wymagana diagnoza specjalistów Metody i formy pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym zaprezentowanie nowości dostosowanie metod i form pracy do potrzeb dziecka Dziecko chore w przedszkolu jak przygotować dzieci i rodziców do obecności i funkcjonowania chorego dziecka w grupie współpraca z rodzicem chorego dziecka dostęp do dokumentacji medycznej, a ochrona danych osobowych Konsultacje grupowe: 6h 24.Szkoła promuje wartość edukacji Wykłady: 6h Nabycie przez nauczycieli wiedzy:Jak kreować środowisko sprzyjające edukacji i promocji szkoły? Jak budować poczucie tożsamości ucznia ze szkołą? Etyka w zawodzie nauczyciela.Poznanie różnych form promowania szkoły w środowisku lokalnym, regionalnym i ogólnopolskim. Nabycie wiedzy o podstawowych działaniach marketingowych: reklama, kampania reklamowa, różne środki perswazyjne, budowanie pozytywnego PR, zajęcia pokazowe z przedmiotów zawodowych. Warsztaty: 15h Jak wzbudzić zainteresowania uczniów ofertą edukacyjną szkoły? Jakie elementy pracy trenerskiej można wprowadzić do pracy z uczniami? Metody aktywizujące uczniów do pracy na zajęciach w szkole i w domu. Skuteczne nauczanie - Jak prowadzić lekcję, żeby uczniowie chętnie podejmowali współpracę z nauczycielem w procesie edukacyjnym. Jak budować autorytet nauczyciela? Jak umiejętnie wykorzystać swoje mocne strony bycia liderem w procesie nauczania - asertywne zachowania, egzekwowanie zasad/ regulaminów obowiązujących w szkole. Opracowanie i wdrożenie planu promowania edukacji we współpracy z lokalnymi instytucjami i gimnazjami. Jak promować bazę szkoły? Jak wykorzystać współczesne środki przekazu w promowaniu szkoły w środowisku lokalnym, regionalnym i ogólnopolskim? Konsultacje grupowe: 6h 25.Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole Wykłady: 6hNabycie przez nauczycieli wiedzy: o narzędziach do diagnozy uczniów, żeby stwierdzić, jakie mają predyspozycje zawodowe przepisach dot. zatrudniania uczniów na praktykach jak wygląda rynek pracy w powiecie i jakie jest zapotrzebowanie pracodawców i na jak wykwalifikowanych pracownikówWarsztaty: 15h Wiedza metodyczna i merytoryczna dla nauczycieli wychowawców w zakresie poradnictwa zawodowego oraz wyboru przez ucznia drogi rozwoju kariery edukacyjnej, czyli w zależności od kompetencji i motywacji ucznia wskazanie mu, jak może rozwijać się jego kariera edukacyjna czy zawodowa, jakie muszą być spełnione warunki, żeby osiągnąć wyznaczone przez ucznia cele.Jak nauczyciele powinni współpracować z rodzicami i środowiskiem lokalnym (Cech Rzemiosł, Biuro Pośrednictwa Pracy), aby uczeń miał wsparcie przy podejmowaniu swoich pierwszych życiowych decyzji związanych z wyborem dalszej drogi kształcenia. Jak utworzyć wewnątrzszkolny system doradztwa w szkole? Jaka jest rola wewnątrzszkolnego doradztwa zawodowego? Jak powinny wyglądać lekcje doradztwa zawodowego? Wypracowanie narzędzi, ćwiczenie umiejętności przydatnych w procesie budowania współpracy z partnerami (Cech Rzemiosł, Biuro Pracy, itp.) wspierającymi wewnątrzszkolny system doradztwa.Konsultacje grupowe: 6h 26.Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła Wykłady: 6Metody rozpoznawania potrzeb wychowawczychJakie prawne rozwiązania może stosować wychowawca w różnych sytuacjach dot. uczniów Problemy wychowawcze z uczniami - jak sobie radzić Jak prowadzić dobre lekcje wychowawcze Rola środowiska szkolnego w wychowaniu (nauczyciele, wychowawcy, uczniowie)Metody pracy z grupą klasowąWarsztaty: 15h Metody pracy wychowawczej - praca z uczniami trudnymi, sprawiającymi trudności wychowawcze Metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych uczniów oraz zasady planowania i monitorowania oddziaływań wychowawczych Metody i narzędzia pozwalające zdiagnozować trudności i relacje w grupie Scenariusze ciekawych lekcji wychowawczych, imprez szkolnych - pomysły na prowadzenie lekcji wychowawczychPrzykłady dobrych praktykJak budować pozytywne relacje wśród uczniów- przykłady Jak zaangażować w pracę wychowawczą rodzica ucznia z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi - konkretne rozwiązaniaOpracowanie przydatnych dokumentów (np. procedury interwencji wychowawczych, katalogu nagród i kar-konsekwencji, zestawu norm i zasad szkolnych, kontrakty itp.)Konsultacje grupowe: 6h.

Po wprowadzeniu zmiany:
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej Wykłady: 6hco to są innowacje, rodzaje innowacji prawne aspekty wprowadzania innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową , jakie dokumenty są potrzebne etapy wprowadzania innowacji pedagogicznej w przedszkolu Warsztaty: 15h analiza i diagnoza placówki pod kątem wprowadzenia innowacji przykłady innowacji w przedszkolach - dobre praktyki. tworzenie własnej innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową - praktyczna realizacja poszczególnych etapów innowacji, w jaki sposób opracowywać dokumentację. monitorowanie i ocena efektywności wprowadzonej innowacji Konsultacje grupowe: 6h 2.Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej Wykłady:Wykłady: 6hInnowacje pedagogiczne jako ciekawy sposób na realizację podstawy programowej. Aspekty prawne tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową i procedura uzyskania akceptacji KO. Etapy, procedury wdrażania innowacji pedagogicznych w oddziale przedszkolnym/szkole podstawowej. Różnice i podobieństwa pomiędzy innowacjami pedagogicznymi a nowatorskimi rozwiązaniami programowymi.Przegląd przykładowych innowacji pedagogicznych realizowanych w oddziałach przedszkolnych-szkole podstawowej.Warsztaty: 15h. Jak wybrać obszar do wprowadzenia innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową? - metody i narzędzia do diagnozy;Tworzenie własnej innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową i zdiagnozowanymi potrzebami szkoły podstawowej-oddziału przedszkolnego. Jak poprawnie przeprowadzić ewaluację opracowanej innowacji pedagogicznej w oddziale przedszkolnym-szkole podstawowej?
Konsultacje grupowe: 6h 3.Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej. Wykłady: 6h Innowacja pedagogiczna w szkole - cele i założenia. Podstawa prawna tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową. Procedura uzyskania wpisu do rejestru i akceptacji KO. Umiejętność poprawnego tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową - części składowe, pułapki, najczęstsze błędy. Etapy, procedury wdrażania innowacji pedagogicznych w szkole. Warsztaty: 15h Wybór obszaru do wprowadzenia innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową? - metody i narzędzia do diagnozy. Przegląd przykładowych innowacji pedagogicznych realizowanych w szkołach podstawowych. Dokumentacja innowacji pedagogicznej - jak dokumentować działania związane z ewaluacją? Wypracowanie własnej innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową i zdiagnozowane potrzeby szkoły. Ewaluacja opracowanej innowacji pedagogicznej szkoły. Konsultacje grupowe: 6h 4.Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej Wykłady: 6h Aspekty prawne tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową i procedura uzyskania wpisu do rejestru i akceptacji KO. Wyposażenie nauczycieli w wiedzę potrzebną do poprawnego opracowania i tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową. Części składowe, pułapki i najczęstsze błędy. Etapy, procedury wdrażania innowacji pedagogicznych w gimnazjum z oddziałami integracyjnymi. Warsztaty: 15h Wyposażenie nauczycieli w umiejętności projektowania i wdrażania innowacji pedagogicznych: Jak wybrać obszar do wprowadzenia innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową? Metody i narzędzia do diagnozy Tworzenie własnej innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową i zdiagnozowanymi potrzebami gimnazjum z oddziałami integracyjnymi. Opracowanie sposobu monitorowania prowadzonych innowacji i programów autorskich (jak powinna być dokumentacja z tym związana). Sposoby wprowadzania innowacji pedagogicznej w szkole. Jak poprawnie przeprowadzić ewaluację opracowanej innowacji pedagogicznej w gimnazjum z oddziałami integracyjnymi? Jak wykorzystać ewaluację do dalszej pracy w szkole. Konsultacje grupowe: 6h 5.Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej Wykłady: 6h czym są innowacje pedagogiczne, działania nowatorskie, programy autorskie, eksperyment pedagogiczny: definicje, cele i założenia prawne aspekty wprowadzania innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową , jakie dokumenty są potrzebne. rodzaje i przykłady innowacji pedagogicznych etapy wprowadzania innowacji pedagogicznej w szkole Warsztaty: 15h diagnoza szkoły pod kątem wyboru innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową kształcenie umiejętności projektowania i wdrażania innowacji pedagogicznych tworzenie własnej innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową - praktyczna realizacja poszczególnych etapów innowacji, w jaki sposób opracowywać dokumentację. monitorowanie i ocena efektywności wprowadzonej innowacji Konsultacje grupowe: 6h 6.Budowa koncepcji pracy szkoły. Wykłady: 6h Diagnoza potrzeb szkoły z perspektywy nauczyciela - rodzica - ucznia. Dobór właściwych narzędzi do pozyskiwania informacji. Tworzenie procedur służących wspólnemu wypracowywaniu koncepcji pracy szkoły. Przegląd przykładowych koncepcji pracy szkoły.Podniesienie jakości pracy szkoły poprzez wprowadzanie nowatorskich działań - projekt edukacyjny.Warsztaty: 15h Współpraca ze środowiskiem. Jak doskonalić dobrą współpracę z Rodzicami?Wykorzystanie technologii informatycznej w pracy z uczniem.Wypracowanie koncepcji pracy szkoły zgodnie z aktualnymi potrzebami,Opracowanie przez nauczycieli procedury okresowego analizowania (dokonywania ewaluacji) i modyfikowania koncepcji pracy.Konsultacje grupowe: 6h 7.Postawy uczniowskie - jak je kształtować Wykłady: 6hPostawy - czym są, jak je kształtować? (ogólny zarys tematu)Typy postawy rodzicielskich a zachowanie dziecka w szkole. Etykietowanie dzieci i ich funkcjonowanie w szkole. Warsztaty: 15h Kształcenie i rozwijanie komunikacji interpersonalnej - proces komunikacji, rodzaje komunikacji, kanały komunikacji, konstruktywne informacje zwrotne, warunki dobrej rozmowy z rodzicem - aranżacja przestrzeni, komunikaty typu ty i typu ja, odzwierciedlanie, parafrazowanie, niespójność komunikatu werbalnego z niewerbalnym, itp.; Rozwiązywanie konfliktów w szkole typu: uczeń-uczeń, nauczyciel-uczeń, nauczyciel-nauczyciel, nauczyciel-rodzic; Nauczyciel wobec trudnych zachowań ucznia - praca z uczniem agresywnym słownie, fizycznie, niewykonujący poleceń nauczyciela, konfliktowym, wycofanym z kontaktu, zaniedbanym emocjonalnie przez rodziców (tj. rodzic nie interesuje się dzieckiem, nie przychodzi na wywiadówki) - konkretne wskazówki do pracy z ww. dzieckiem na terenie szkoły- lekcji i jego rodzicem. Jak współpracować z rodzicami uczniów sprawiających trudności wychowawcze w kontekście współodpowiedzialności za kształtowanie ich postaw? - rozmowa z tzw. trudnym rodzicem, który jest wobec nauczyciela agresywny, roszczeniowy, czy jest pod wpływem alkoholu. Konsultacje grupowe: 6h 8.Postawy uczniowskie - jak je kształtować Wykłady: 6h Jak kształtować postawy uczniów, by brali odpowiedzialność za siebie, swoją naukę. Mechanizmy zachowań uczniów.Warsztaty: 15h Jak motywować uczniów do nauki - praktyczne przykłady do wykorzystania w szkole Jak eliminować negatywne zachowania uczniów Jak analizować oceny ze sprawowania Jak promować właściwe postawy uczniowskie, by miało to pozytywny wpływ na pozostałych uczniów Jakie strategie postępowania wybrać w przypadku uczniów trudnych Studia przypadków- analiza przypadków ze szkoły i wskazówki jak można sobie z poradzić, jakie strategie wybrać. Wzmacnianie autorytetu nauczyciela - jakie działania temu służą Doskonalenie przez nauczycieli umiejętności współpracy w podejmowanych działaniach i procesach wychowawczych Jak współpracować z rodzicami w kontekście współodpowiedzialności za kształtowanie postaw uczniowskich. Konsultacje grupowe: 6h 9. Postawy uczniowskie - jak je kształtować Wykłady: 6h Komunikacja z rodzicami i uczniami - ogólny zarys tematu - proces komunikacji, rodzaje komunikacji, kanały komunikacji, konstruktywne informacje zwrotne, warunki dobrej rozmowy - aranżacja przestrzeni, komunikaty typu ty i typu ja, odzwierciedlanie, parafrazowanie, niespójność komunikatu werbalnego z niewerbalnym, itp.; Mediacje w pracy nauczyciela (zarówno w stosunku do uczniów, jak i rodziców). Klasa jako grupa - omówienie procesu tworzenia się grupy, ról grupowych.Warsztaty: 15h Jak radzić sobie z absencją uczniów? Jak rozmawiać z jego rodzicami, którzy akceptują wagary dziecka np. poprzez pisanie usprawiedliwień? Nauczyciel wobec trudnych zachowań ucznia-gimnazjalisty w klasie:uczeń wyalienowany przez grupę - cichy, spokojny, odtrącony przez klasę; uczeń agresywny słownie-fizycznie wobec rówieśników;uczeń nieskoncentrowany na zadaniu, przejawiający cechy nadruchliwości; konkretne wskazówki do pracy z ww. uczniem na terenie szkoły-lekcji;Praca z grupą klasową - elementy coachingu w pracy nauczyciela z grupą - integracja grupy, budowanie dobrej atmosfery w grupie, strategie postępowania nauczyciela wobec uczniów - przyjmujących określone role grupowe; Konsultacje grupowe: 6h 10. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Wykłady: 6h Metody pracy dydaktycznej i dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb ucznia (uczeń zdolny, z zaburzeniami koncentracji uwagi, niskim potencjałem intelektualnym, o niskiej samoocenie itp.) Innowacje w pracy pedagogicznej zaspokajanie potrzeb indywidualnychorganizacja pracy w zespole, w którym są dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.Współpraca szkoły z rodzicami w osiąganiu przez uczniów sukcesów dydaktycznych. motywowanie do pracy rozwijanie zainteresowańdostosowanie wymagań ze strony rodziców do możliwości dzieciWarsztaty: 15h Diagnoza dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi symptomy deficytów i nieprawidłowości, wskaźniki uzdolnień, kiedy wymagana diagnoza specjalistów, Metody i formy pracy dydaktycznej , zaprezentowanie nowości, dostosowanie metod i form pracy do potrzeb dziecka Wykorzystanie technologii komputerowej w uczeniu i uczeniu się (gry dydaktyczne, programy edukacyjne).Konsultacje grupowe: 6h 11.Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Wykłady: 6hProcesy uczenia się i osiągania sukcesów edukacyjnych przez uczniów.Teorie uczenia się. Proces uczenia się w zależności od wieku. Czynniki sprzyjające i hamujące proces uczenia się. Dominujący kanał sensoryczny - diagnoza, wpływ na proces uczenia się.Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - uczeń zdolny, uczeń z opinią. Diagnozowanie potrzeb i możliwości edukacyjnych uczniów. Dobieranie skutecznych metod i form pracy dostosowanych do indywidualnych potrzeb rozwojowych uczniów.Warsztaty: 15h Interpretowanie wniosków z przeprowadzanych analiz.Interpretowanie opinii poradni - planowanie pracy z uczniem.Metody pracy z uczniem ze szczególnym uwzględnieniem metod aktywizujących.Doskonalenie kompetencji komunikacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem budowania komunikatów do ucznia i rodzica:Komunikacja werbalna i niewerbalna.Przekazywanie informacji rodzicowi o uczniu Informacje zwrotne dla ucznia.Konsultacje grupowe: 6h 12.Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Wykłady: 6h Psychologiczne aspekty uczenia siędziałanie poszczególnych obszarów mózgu, wstępna diagnoza dominującej u ucznia percepcji (czy jest wzrokowcem, słuchowcem, kinestetykiem),czynniki sprzyjające optymalnemu zapamiętywaniu.Metody i formy pracy z uczniem dostosowanie ich do jego predyspozycji i potrzeb (dziecko z deficytami rozwojowymi, nadpobudliwością i zaburzoną koncentracją uwagi, dziecko zdolne)Warsztaty: 15h Diagnoza ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.symptomy deficytów i nieprawidłowościwskaźniki uzdolnień,kiedy wymagana diagnoza specjalistów,dobór metod i form pracy do predyspozycji ucznia Wykorzystanie multimediów w procesie uczenia i uczenia się. Motywowanie uczniów do nauki przy współpracy z rodzicami.Konsultacje grupowe: 6h 13.Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Wykłady: 6hNabycie i poszerzenie przez nauczycieli wiedzy w obszarze:wczesnej diagnozy rozwoju uczniów i dojrzałości szkolnej rozpoznawania indywidualnych strategii uczenia się dotyczącym procesów uczenia się (kiedy i jak często robić powtórki materiału). co to jest środowisko edukacyjne i jakie są jego elementy?Warsztaty: 15h Poszerzenie kompetencji nauczycieli w zakresie komunikacji interpersonalnej w relacji nauczyciel-rodzic, nauczyciel - uczeń, formułowanie poprawnej informacji zwrotnej uczniom i ich rodzicom na temat postępów w nabywaniu umiejętności i wiadomości Poznanie i wykorzystywanie narzędzi potrzebnych do rozpoznawania indywidualnych strategii uczenia się u uczniów. Jakie metody stosować i jak je dopasować do indywidualnych potrzeb ucznia w praktyce szkolnej? Poznanie technik skutecznego uczenia się i metod motywowania uczniów do nauki. Wykorzystanie TIK w procesie edukacyjnym (tworzenie prezentacji, testów wykorzystywanych do sprawdzenia np. wiadomości uczniów z wykorzystaniem tablicy multimedialnej). Dopasowanie do indywidualnego stylu uczenia się uczniów środowiska edukacyjnego. Konsultacje grupowe: 6h 14.Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Wykłady: 6h Psychologia rozwoju dziecka od klasy I do VI, a proces uczenia się i przyswajania wiedzy mechanizmy, prawidłowości rozwojowe. Proces grupowy, role grupowe w klasie, a uczenie się, zaangażowanie w proces dydaktyczny ucznia. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki - krótkie przypomnienie tematu.Warsztaty: 15h Jak zdiagnozować - odkryć potencjał dziecka i jego potrzeby - by poruszyć w nim ciekawość świata, chęć uczenia się, rozbudzić zainteresowania? konkretne narzędzia diagnostyczne, obserwacyjne, kwestionariusze, przedstawienie metody kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona i pedagogiki M. Montessorii; Jak motywować ucznia do nauki - co może zrobić nauczyciel - przegląd metod, narzędzi. Jak motywować ucznia do nauki, który przejawia następujące trudności:nadpobudliwość psychoruchowa,nieśmiałość, wycofanie,odizolowanie się od grupy, zaniedbany środowiskowo np. gdy jego rodzice są upośledzeni umysłowo lub gdy nie można liczyć na wsparcie ze strony domu; dyslektyk, dziecko po traumatycznych doświadczeniach np. śmierć rodzica, doświadczające przemocy domowej, odrzucone emocjonalne przez najbliższych; Konsultacje grupowe: 6h 15. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Wykłady: 6h Jak motywować ucznia nadpobudliwego ruchowo do nauki? - przyczyny braku motywacji, jak sobie z tym radzić? Ocenianie Kształtujące - nabycie przez nauczycieli wiedzy na temat OK. Warsztaty: 15h Poszerzenie warsztatu pracy w zakresie technik nauczania oraz technik sprawnego czytania ze zrozumieniem wykorzystując nauczanie polisensoryczne.Pogłębienie umiejętności stosowania elementów OK. i wdrażania ich na II etapie edukacyjnym. Współpraca nauczycieli w planowaniu procesu edukacyjnego. Jak zaplanować lekcję z wykorzystaniem technik angażujących uczniów?Co to jest motywacja i jakie znamy sposoby motywowania ucznia do nauki? - wdrażanie do praktyki szkolnej metod motywowania uczniów oraz technik uczenia się zwiększając ich odpowiedzialność za własny rozwój.Konsultacje grupowe: 6h 16.Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Wykłady: 6h Jak motywować ucznia do nauki? - przyczyny braku motywacji, jak sobie z nimi radzić? Jak wspierać i motywować dziecko do nauki w środowisku domowym - pozyskanie wiedzy i umiejętności przydatnej do prowadzenia rozmów, spotkań oraz zajęć psychoedukacyjnych dla rodziców Warsztaty: 15h Motywowanie uczniów do nauki.Wypracowanie katalogu metod aktywizujących i motywujących.Jak zachęcać uczniów w różnym wieku do samodzielności i odpowiedzialności za własną naukę?Konsultacje grupowe: 6h 17.Rodzice są partnerami przedszkola Wykłady: 6hInnowacyjne sposoby prowadzenia spotkań z rodzicami - poszerzenie obecnych umiejętności nauczycieli o nowe, atrakcyjne formy-sposoby kontaktowania się z rodzicami. W jaki sposób wzbudzić większe zainteresowanie rodzica swoim dzieckiem, zwrócić uwagę rodzica na potrzeby dziecka, jego sukcesy, trudności? Typy postaw rodzicielskich i ich wpływ na gotowość rodzica do współpracy i rozmowy z nauczycielem. Warsztaty: 15h Sztuka rozmowy z rodzicem dziecka zdrowego i chorego - trening komunikacji interpersonalnej uwzględniający: proces komunikacji, rodzaje komunikacji, kanały komunikacji, konstruktywne informacje zwrotne, warunki dobrej rozmowy z rodzicem dziecka zdrowego i chorego - aranżacja przestrzeni, komunikaty typu ty i typu ja, odzwierciedlanie, parafrazowanie, niespójność komunikatu werbalnego z niewerbalnym, itp. - ćwiczenia praktyczne; Sztuka chwalenia i przekazywania trudnych informacji zarówno dla nauczyciela i rodzica - zasady konstruowania pochwał i trudnych informacji. Jaką formę wybrać - ustną, pisemną? Prowadzenie spotkań z rodzicami w sposób innowacyjny, ciekawy i inspirujący zarówno dla nauczyciela, jak i rodzica symulacje spotkań - ćwiczenia praktyczne; Asertywność w pracy nauczyciela.Jak sobie radzić ze stresem na co dzień?Konsultacje grupowe: 6h 18.Rodzice są partnerami szkoły Wykłady: 6hPromocja szkoły w środowisku lokalnym. Metody zainteresowania szkołą uczniów i rodziców. Budowanie pozytywnego wizerunku i tożsamości placówki.Warsztaty: 15h Kampania wizerunkowo-medialna szkoły.Spotkania z Rodzicami - jak je prowadzić? Jak zachęcić Rodziców do współpracy? Komunikacja interpersonalna.Jak zachęcać uczniów do samodzielności i odpowiedzialności za własną naukę? Odpowiedzialność rodzica za edukację szkolną dziecka.Konsultacje grupowe: 6h 19Budowa koncepcji pracy przedszkola Placówka: Wykłady: 6h Metody pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym innowacje pedagogiczne, dostosowanie metod do potrzeb indywidualnych Współpraca z rodzicami, rodzic roszczeniowy, rodzic dziecka chorego - rzetelny przepływ informacji - aspekty prawne, wymagania i ograniczenia w stosunku do dziecka chorego (pierwsza pomoc, podanie leku, wezwanie pogotowia) Warsztaty: 15hDiagnoza dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi symptomy deficytów i nieprawidłowości, wskaźniki uzdolnień, kiedy wymagana diagnoza specjalistów,Metody i formy pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym zaprezentowanie nowości, dostosowanie metod i form pracy do potrzeb dziecka, Dziecko chore w przedszkolu, jak przygotować dzieci i rodziców do chorego dziecka w grupie, współpraca z rodzicem chorego dziecka,, dostęp do dokumentacji medycznej, a ochrona danych osobowych Konsultacje grupowe: 6h 20.Budowa koncepcji pracy przedszkola Wykłady: 6h Jak efektywnie rozwijać współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym Jak dobrze przygotować dziecko do podjęcia obowiązków szkolnych Warsztaty: 15h Praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Metody i formy pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym - zaprezentowanie nowości Wzorcowe ułożenie koncepcji przedszkola Konsultacje grupowe: 6h 21.Uczeń: aktywny uczestnik procesu uczenia się Wykłady: 6h Nabycie przez nauczycieli wiedzy: o warunkach sprzyjających procesowi edukacyjnemu (np. organizacja lekcji, przestrzeni w klasie,) dotyczącej procesów uczenia się i osiągania sukcesów edukacyjnych przez uczniów. Przedstawienie współczesnej wiedzy o warunkach sprzyjających procesowi edukacyjnemu. podniesienie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Poznanie różnych form integracji i komunikacji szkoły z rodzicami.Warsztaty: 15h Poszerzenie kompetencji pracowników szkoły w obszarze komunikacji interpersonalnej. Komunikacja interpersonalna - proces komunikacji, rodzaje komunikacji, kanały komunikacji, konstruktywne informacje zwrotne, warunki dobrej rozmowy z rodzicem - aranżacja przestrzeni, komunikaty typu ty i typu ja. Prowadzenie spotkań z rodzicami. Poznanie oraz wdrożenie metod pracy z uczniami zwiększających aktywność uczniów w procesach edukacyjnych. Dobór i wykorzystanie metod pracy sprzyjających uczeniu się.Monitorowanie zaplanowanych zmian. Opracowanie planu działania służącego angażowaniu uczniów do uczestnictwa w doskonaleniu procesów edukacyjnych.Konsultacje grupowe: 6h 22.Uczeń: aktywny uczestnik procesu uczenia się Wykłady: 6h Co wpływa na proces edukacyjny Organizacja procesów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się Czynniki determinujące efektywność procesu uczenia się Rola nauczyciela i ucznia w procesie kształcenia Neurodydaktyka - jak uczy się mózg Motywacja do nauki Warsztaty: 15h umiejętność lanowania procesu uczenia się ucznia przez nauczyciela Jak nauczyć ucznia planowania, organizowania i oceniania własnego uczenia się (przejmowanie odpowiedzialności) Jak wykorzystać znajomość mocnych stron ucznia w procesie dydaktycznym (rodzaje inteligencji, style poznawcze) Techniki szybkiego uczenia się , które można przekazać uczniowi Jak pomóc uczniowi w uczeniu się. Jak zachęcić ucznia do nauki, strategie motywacyjne jakie może stosować nauczyciel - przykłady praktycznego zastosowania Wypracowanie narzędzi i metod motywowania uczniów do nauki - analiza wewnątrzszkolnych zasad oceniania zachowania Jak współpracować z rodzicami w zakresie budowania aktywności edukacyjnej ucznia W jaki sposób przekazać rodzicowi wskazówki jak może pomóc dziecku w nauce Konsultacje grupowe: 6h 23.Praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Wykłady: 6h Organizacja pracy w zespole, w którym są dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.integracja grupy, zaspokajanie potrzeb indywidualnych, metody pracy Dokumentowanie i aspekty prawne szeroko rozumianej opieki i pomocy dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych formy pomocy, wymagana dokumentacja, wymagania i ograniczenia w stosunku do dziecka chorego (pierwsza pomoc, podanie leku, wezwanie pogotowia) Warsztaty: 15h Diagnoza dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi symptomy deficytów i nieprawidłowości wskaźniki uzdolnień kiedy wymagana diagnoza specjalistów Metody i formy pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym zaprezentowanie nowości dostosowanie metod i form pracy do potrzeb dziecka Dziecko chore w przedszkolu jak przygotować dzieci i rodziców do obecności i funkcjonowania chorego dziecka w grupie współpraca z rodzicem chorego dziecka dostęp do dokumentacji medycznej, a ochrona danych osobowych Konsultacje grupowe: 6h 24.Szkoła promuje wartość edukacji Wykłady: 6h Nabycie przez nauczycieli wiedzy:Jak kreować środowisko sprzyjające edukacji i promocji szkoły? Jak budować poczucie tożsamości ucznia ze szkołą? Etyka w zawodzie nauczyciela.Poznanie różnych form promowania szkoły w środowisku lokalnym, regionalnym i ogólnopolskim. Nabycie wiedzy o podstawowych działaniach marketingowych: reklama, kampania reklamowa, różne środki perswazyjne, budowanie pozytywnego PR, zajęcia pokazowe z przedmiotów zawodowych. Warsztaty: 15h Jak wzbudzić zainteresowania uczniów ofertą edukacyjną szkoły? Jakie elementy pracy trenerskiej można wprowadzić do pracy z uczniami? Metody aktywizujące uczniów do pracy na zajęciach w szkole i w domu. Skuteczne nauczanie - Jak prowadzić lekcję, żeby uczniowie chętnie podejmowali współpracę z nauczycielem w procesie edukacyjnym. Jak budować autorytet nauczyciela? Jak umiejętnie wykorzystać swoje mocne strony bycia liderem w procesie nauczania - asertywne zachowania, egzekwowanie zasad/ regulaminów obowiązujących w szkole. Opracowanie i wdrożenie planu promowania edukacji we współpracy z lokalnymi instytucjami i gimnazjami. Jak promować bazę szkoły? Jak wykorzystać współczesne środki przekazu w promowaniu szkoły w środowisku lokalnym, regionalnym i ogólnopolskim? Konsultacje grupowe: 6h 25.Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole Wykłady: 6hNabycie przez nauczycieli wiedzy: o narzędziach do diagnozy uczniów, żeby stwierdzić, jakie mają predyspozycje zawodowe przepisach dot. zatrudniania uczniów na praktykach jak wygląda rynek pracy w powiecie i jakie jest zapotrzebowanie pracodawców i na jak wykwalifikowanych pracownikówWarsztaty: 15h Wiedza metodyczna i merytoryczna dla nauczycieli wychowawców w zakresie poradnictwa zawodowego oraz wyboru przez ucznia drogi rozwoju kariery edukacyjnej, czyli w zależności od kompetencji i motywacji ucznia wskazanie mu, jak może rozwijać się jego kariera edukacyjna czy zawodowa, jakie muszą być spełnione warunki, żeby osiągnąć wyznaczone przez ucznia cele.Jak nauczyciele powinni współpracować z rodzicami i środowiskiem lokalnym (Cech Rzemiosł, Biuro Pośrednictwa Pracy), aby uczeń miał wsparcie przy podejmowaniu swoich pierwszych życiowych decyzji związanych z wyborem dalszej drogi kształcenia. Jak utworzyć wewnątrzszkolny system doradztwa w szkole? Jaka jest rola wewnątrzszkolnego doradztwa zawodowego? Jak powinny wyglądać lekcje doradztwa zawodowego? Wypracowanie narzędzi, ćwiczenie umiejętności przydatnych w procesie budowania współpracy z partnerami (Cech Rzemiosł, Biuro Pracy, itp.) wspierającymi wewnątrzszkolny system doradztwa.Konsultacje grupowe: 6h 26.Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła Wykłady: 6Metody rozpoznawania potrzeb wychowawczychJakie prawne rozwiązania może stosować wychowawca w różnych sytuacjach dot. uczniów Problemy wychowawcze z uczniami - jak sobie radzić Jak prowadzić dobre lekcje wychowawcze Rola środowiska szkolnego w wychowaniu (nauczyciele, wychowawcy, uczniowie)Metody pracy z grupą klasowąWarsztaty: 15h Metody pracy wychowawczej - praca z uczniami trudnymi, sprawiającymi trudności wychowawcze Metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych uczniów oraz zasady planowania i monitorowania oddziaływań wychowawczych Metody i narzędzia pozwalające zdiagnozować trudności i relacje w grupie Scenariusze ciekawych lekcji wychowawczych, imprez szkolnych - pomysły na prowadzenie lekcji wychowawczychPrzykłady dobrych praktykJak budować pozytywne relacje wśród uczniów- przykłady Jak zaangażować w pracę wychowawczą rodzica ucznia z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi - konkretne rozwiązaniaOpracowanie przydatnych dokumentów (np. procedury interwencji wychowawczych, katalogu nagród i kar-konsekwencji, zestawu norm i zasad szkolnych, kontrakty itp.)Konsultacje grupowe: 6h.

Miejsce składania: IV.4.4

Przed wprowadzeniem zmainy:
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.11.2014 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Krotoszynie ul. 56Pułku Piechoty Wlkp. 10 63-700 Krotoszyn pok. 28.

W ogłoszeniu o zmianie ogłoszenia jest
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.11.2014 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Krotoszynie ul. 56Pułku Piechoty Wlkp. 10 63-700 Krotoszyn pok. 28.

Po wprowadzeniu zmiany:
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.11.2014 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Krotoszynie ul. 56Pułku Piechoty Wlkp. 10 63-700 Krotoszyn pok. 28.

Miejsce składania: Załacznik

Przed wprowadzeniem zmainy:
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: 2. Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej.

1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Placówka: Szkoła Podstawowa w Roszkach Terminy realizacji wykładów i warsztatów: listopad 2014 r. - maj 2015 r. Terminy realizacji konsultacji: styczeń - maj 2015 r. Dokładne terminy realizacji wykładów, warsztatów, konsultacji, podane zostaną przez SORE SORE: Joanna Rogowska-Sroka Liczba nauczycieli: ok. 8 Wykłady: 6h Innowacyjne sposoby prowadzenia spotkań z rodzicami - poszerzenie obecnych umiejętności nauczycieli o nowe, atrakcyjne formy-sposoby kontaktowania się z rodzicami. W jaki sposób wzbudzić większe zainteresowanie rodzica swoim dzieckiem, zwrócić uwagę rodzica na potrzeby dziecka, jego sukcesy, trudności? Typy postaw rodzicielskich i ich wpływ na gotowość rodzica do współpracy i rozmowy z nauczycielem. Warsztaty: 15h Sztuka rozmowy z rodzicem dziecka zdrowego i chorego - trening komunikacji interpersonalnej uwzględniający: proces komunikacji, rodzaje komunikacji, kanały komunikacji, konstruktywne informacje zwrotne, warunki dobrej rozmowy z rodzicem dziecka zdrowego i chorego - aranżacja przestrzeni, komunikaty typu ty i typu ja, odzwierciedlanie, parafrazowanie, niespójność komunikatu werbalnego z niewerbalnym, itp. - ćwiczenia praktyczne; Sztuka chwalenia i przekazywania trudnych informacji zarówno dla nauczyciela i rodzica - zasady konstruowania pochwał i trudnych informacji. Jaką formę wybrać - ustną, pisemną? Prowadzenie spotkań z rodzicami w sposób innowacyjny, ciekawy i inspirujący zarówno dla nauczyciela, jak i rodzica symulacje spotkań - ćwiczenia praktyczne; Asertywność w pracy nauczyciela. Jak sobie radzić ze stresem na co dzień? Konsultacje grupowe: 6h.

2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2015.

4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1. Cena - 90
2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10

Po wprowadzeniu zmiany:
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: 2. Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej.

1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Placówka: Szkoła Podstawowa w Roszkach Terminy realizacji wykładów i warsztatów: listopad 2014 r. - maj 2015 r. Terminy realizacji konsultacji: styczeń - maj 2015 r. Dokładne terminy realizacji wykładów, warsztatów, konsultacji, podane zostaną przez SORE SORE: Joanna Rogowska-Sroka Liczba nauczycieli: ok. 8
Wykłady: 6hInnowacje pedagogiczne jako ciekawy sposób na realizację podstawy programowej.Aspekty prawne tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową i procedura uzyskania akceptacji KO. Etapy, procedury wdrażania innowacji pedagogicznych w oddziale przedszkolnym/szkole podstawowej. Różnice i podobieństwa pomiędzy innowacjami pedagogicznymi a nowatorskimi rozwiązaniami programowymi. Przegląd przykładowych innowacji pedagogicznych realizowanych w oddziałach przedszkolnych-szkole podstawowej.Warsztaty: 15h . Jak wybrać obszar do wprowadzenia innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową? - metody i narzędzia do diagnozy;Tworzenie własnej innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową i zdiagnozowanymi potrzebami szkoły podstawowej/oddziału przedszkolnego.Jak poprawnie przeprowadzić ewaluację opracowanej innowacji pedagogicznej w oddziale przedszkolnym-szkole podstawowej?
Konsultacje grupowe: 6h.

2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2015.

4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1. Cena - 90
2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych-10

Miejsce składania: Załączni

Przed wprowadzeniem zmainy:
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: 4. Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej.

1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Placówka: Gimnazjum nr 3 w Krotoszynie Terminy realizacji wykładów i warsztatów: listopad 2014 r. - maj 2015 r. Terminy realizacji konsultacji: styczeń - maj 2015 r. Dokładne terminy realizacji wykładów, warsztatów, konsultacji, podane zostaną przez SORE SORE: Agnieszka Gierłowska Liczba nauczycieli: ok. 23 Wykłady: 6h Aspekty prawne tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową i procedura uzyskania wpisu do rejestru i akceptacji KO. Wyposażenie nauczycieli w wiedzę potrzebną do poprawnego opracowania i tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową. Części składowe, pułapki i najczęstsze błędy. Etapy, procedury wdrażania innowacji pedagogicznych w gimnazjum z oddziałami integracyjnymi. Warsztaty: 15h Wyposażenie nauczycieli w umiejętności projektowania i wdrażania innowacji pedagogicznych: Jak wybrać obszar do wprowadzenia innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową? Metody i narzędzia do diagnozy Tworzenie własnej innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową i zdiagnozowanymi potrzebami gimnazjum z oddziałami integracyjnymi. Opracowanie sposobu monitorowania prowadzonych innowacji i programów autorskich (jak powinna być dokumentacja z tym związana). Sposoby wprowadzania innowacji pedagogicznej w szkole. Jak poprawnie przeprowadzić ewaluację opracowanej innowacji pedagogicznej w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi? Jak wykorzystać ewaluację do dalszej pracy w szkole. Konsultacje grupowe: 6h.

2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2015.

4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1. Cena - 90
2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10

Po wprowadzeniu zmiany:
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: 4. Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej.

1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Placówka: Gimnazjum nr 3 w Krotoszynie Terminy realizacji wykładów i warsztatów: listopad 2014 r. - maj 2015 r. Terminy realizacji konsultacji: styczeń - maj 2015 r. Dokładne terminy realizacji wykładów, warsztatów, konsultacji, podane zostaną przez SORE SORE: Agnieszka Gierłowska Liczba nauczycieli: ok. 23 Wykłady: 6h Aspekty prawne tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową i procedura uzyskania wpisu do rejestru i akceptacji KO. Wyposażenie nauczycieli w wiedzę potrzebną do poprawnego opracowania i tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową. Części składowe, pułapki i najczęstsze błędy. Etapy, procedury wdrażania innowacji pedagogicznych w gimnazjum z oddziałami integracyjnymi. Warsztaty: 15h Wyposażenie nauczycieli w umiejętności projektowania i wdrażania innowacji pedagogicznych: Jak wybrać obszar do wprowadzenia innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową? Metody i narzędzia do diagnozy Tworzenie własnej innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową i zdiagnozowanymi potrzebami gimnazjum z oddziałami integracyjnymi. Opracowanie sposobu monitorowania prowadzonych innowacji i programów autorskich (jak powinna być dokumentacja z tym związana). Sposoby wprowadzania innowacji pedagogicznej w szkole. Jak poprawnie przeprowadzić ewaluację opracowanej innowacji pedagogicznej w gimnazjum z oddziałami integracyjnymi? Jak wykorzystać ewaluację do dalszej pracy w szkole. Konsultacje grupowe: 6h.

2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2015.

4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1. Cena - 90
2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10

Miejsce składania: Załacznik

Przed wprowadzeniem zmainy:
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: 6. Postawy uczniowskie - jak je kształtować.

1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Placówka: Szkoła Podstawowa w Gorzupi Terminy realizacji wykładów i warsztatów: listopad 2014 r. - maj 2015 r. Terminy realizacji konsultacji: styczeń - maj 2015 r. Dokładne terminy realizacji wykładów, warsztatów, konsultacji, podane zostaną przez SORE SORE: Alina Jańczak Liczba nauczycieli: ok. 9 Postawy uczniowskie - jak je kształtować Wykłady: 6h Diagnoza potrzeb szkoły z perspektywy nauczyciela - rodzica - ucznia. Dobór właściwych narzędzi do pozyskiwania informacji. Tworzenie procedur służących wspólnemu wypracowywaniu koncepcji pracy szkoły. Przegląd przykładowych koncepcji pracy szkoły.Podniesienie jakości pracy szkoły poprzez wprowadzanie nowatorskich działań - projekt edukacyjny.Warsztaty: 15h Współpraca ze środowiskiem. Jak doskonalić dobrą współpracę z Rodzicami?Wykorzystanie technologii informatycznej w pracy z uczniem.Wypracowanie koncepcji pracy szkoły zgodnie z aktualnymi potrzebami,Opracowanie przez nauczycieli procedury okresowego analizowania (dokonywania ewaluacji) i modyfikowania koncepcji pracy.Konsultacje grupowe: 6h.

2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2015.

4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1. Cena - 90
2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10

Po wprowadzeniu zmiany:
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: 6. Budowa koncepcji pracy szkoły

1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Placówka: Szkoła Podstawowa w Gorzupi Terminy realizacji wykładów i warsztatów: listopad 2014 r. - maj 2015 r. Terminy realizacji konsultacji: styczeń - maj 2015 r. Dokładne terminy realizacji wykładów, warsztatów, konsultacji, podane zostaną przez SORE SORE: Alina Jańczak Liczba nauczycieli: ok. 9 Postawy uczniowskie - jak je kształtować Wykłady: 6h Diagnoza potrzeb szkoły z perspektywy nauczyciela - rodzica - ucznia. Dobór właściwych narzędzi do pozyskiwania informacji. Tworzenie procedur służących wspólnemu wypracowywaniu koncepcji pracy szkoły. Przegląd przykładowych koncepcji pracy szkoły.Podniesienie jakości pracy szkoły poprzez wprowadzanie nowatorskich działań - projekt edukacyjny.Warsztaty: 15h Współpraca ze środowiskiem. Jak doskonalić dobrą współpracę z Rodzicami?Wykorzystanie technologii informatycznej w pracy z uczniem.Wypracowanie koncepcji pracy szkoły zgodnie z aktualnymi potrzebami,Opracowanie przez nauczycieli procedury okresowego analizowania (dokonywania ewaluacji) i modyfikowania koncepcji pracy.Konsultacje grupowe: 6h.

2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2015.

4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1. Cena - 90
2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10

Miejsce składania: Załacznik

Przed wprowadzeniem zmainy:
CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: 14. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.

1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Placówka: Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Baszkowie Terminy realizacji wykładów i warsztatów: listopad 2014 r. - maj 2015 r. Terminy realizacji konsultacji: styczeń - maj 2015 r. Dokładne terminy realizacji wykładów, warsztatów, konsultacji, podane zostaną przez SORE SORE: Joanna Rogowska-Sroka Liczba nauczycieli: ok. 13 Wykłady: 6h Psychologia rozwoju dziecka od klasy I do VI, a proces uczenia się i przyswajania wiedzy mechanizmy, prawidłowości rozwojowe. Proces grupowy, role grupowe w klasie, a uczenie się, zaangażowanie w proces dydaktyczny ucznia. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki - krótkie przypomnienie tematu.Warsztaty: 15h Jak zdiagnozować - odkryć potencjał dziecka i jego potrzeby - by poruszyć w nim ciekawość świata, chęć uczenia się, rozbudzić zainteresowania? konkretne narzędzia diagnostyczne, obserwacyjne, kwestionariusze; Jak motywować ucznia do nauki - co może zrobić nauczyciel - przegląd metod, narzędzi. Jak motywować ucznia do nauki, który przejawia następujące trudności:nadpobudliwość psychoruchowa,nieśmiałość, wycofanie,odizolowanie się od grupy, zaniedbany środowiskowo np. gdy jego rodzice są upośledzeni umysłowo lub gdy nie można liczyć na wsparcie ze strony domu; dyslektyk, dziecko po traumatycznych doświadczeniach np. śmierć rodzica, doświadczające przemocy domowej, odrzucone emocjonalne przez najbliższych; Konsultacje grupowe: 6h.

2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2015.

4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1. Cena - 90
2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10

Po wprowadzeniu zmiany:
CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: 14. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.

1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Placówka: Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Baszkowie Terminy realizacji wykładów i warsztatów: listopad 2014 r. - maj 2015 r. Terminy realizacji konsultacji: styczeń - maj 2015 r. Dokładne terminy realizacji wykładów, warsztatów, konsultacji, podane zostaną przez SORE SORE: Joanna Rogowska-Sroka Liczba nauczycieli: ok. 13 Wykłady: 6h Psychologia rozwoju dziecka od klasy I do VI, a proces uczenia się i przyswajania wiedzy mechanizmy, prawidłowości rozwojowe. Proces grupowy, role grupowe w klasie, a uczenie się, zaangażowanie w proces dydaktyczny ucznia. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki - krótkie przypomnienie tematu.Warsztaty: 15h Jak zdiagnozować - odkryć potencjał dziecka i jego potrzeby - by poruszyć w nim ciekawość świata, chęć uczenia się, rozbudzić zainteresowania? konkretne narzędzia diagnostyczne, obserwacyjne, kwestionariusze; przedstawienie metody kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona i pedagogiki M. Montessorii Jak motywować ucznia do nauki - co może zrobić nauczyciel - przegląd metod, narzędzi. Jak motywować ucznia do nauki, który przejawia następujące trudności:nadpobudliwość psychoruchowa,nieśmiałość, wycofanie,odizolowanie się od grupy, zaniedbany środowiskowo np. gdy jego rodzice są upośledzeni umysłowo lub gdy nie można liczyć na wsparcie ze strony domu; dyslektyk, dziecko po traumatycznych doświadczeniach np. śmierć rodzica, doświadczające przemocy domowej, odrzucone emocjonalne przez najbliższych; Konsultacje grupowe: 6h.

2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2015.

4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1. Cena - 90
2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10

Podobne przetargi