Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

15443 / 2013-01-29 - Uczelnia publiczna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika (Toruń)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2012-12-07 pod pozycją 259219. Zobacz ogłoszenie 259219 / 2012-12-07 - Uczelnia publiczna.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 15443

Data publikacji: 2013-01-29

Nazwa: Uniwersytet Mikołaja Kopernika

Ulica: ul. Gagarina 11

Numer domu: 11

Miejscowość: Toruń

Kod pocztowy: 87-100

Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie

Numer telefonu: 056 6114010

Numer faxu: 056 6542944

Regon: 00000132400000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 259219

Data wydania biuletynu: 2012-12-07

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2012

Pozycja ogłoszenia: 259219

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 2

Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi pocztowe dotyczące listów

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia: Usługi pocztowe dotyczące listów

Kody CPV:
641120004 (Usługi pocztowe dotyczące listów)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: Poczta Polska Spółka Akcyjna

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Stawki 2

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 00-940

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Cena wybranej oferty: 500000,00

Cena minimalna: 500000,00

Cena maksymalna: 500000,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

Data udzielenie zamówienia: 19/12/2012

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 500000,00

zal_pprawna_hid: c;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a

Uzasadnienia wyboru trybu:
Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze do 50g i powyżej 50g oraz ich ewentualnych zwrotów w obrocie krajowym i zagranicznym w okresie od dnia 1 stycznia 2013 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. W myśl art. 46 ust. 2 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2008 r., Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.) Poczta Polska S.A. pełni funkcję operatora publicznego, mającego obowiązek świadczenia powszechnych usług w sposób ciągły (tzn. musi prowadzić swoją działalność niezależnie od rentowności) i na warunkach określonych przepisami Prawa pocztowego oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych z dnia 09 stycznia 2004 r. (Dz. U. Nr 5 poz. 34 z późn. zm.) wydanego na podstawie delegacji Prawa pocztowego zawartej w art. 46 ust. 3. Na podstawie tych przepisów Poczta Polska S.A. jako operator publiczny jest zobowiązana m.in. do zachowania określonych terminów doręczeń przesyłek oraz do posiadania na terenie kraju, co najmniej 8 240 placówek (zgodnie z § 44 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych), co daje gwarancję, w odróżnieniu od innych operatorów, dostarczania przesyłek na terenie całego kraju, jak i możliwość otrzymania niedoręczonych przesyłek. Istotną dla Zamawiającego jest tutaj powszechność świadczenia usług pocztowych, ich dostępność w sposób ciągły i jednolity na terenie całego kraju i za granicą. Z uwagi na konieczność wysyłania przez Zamawiającego dokumentów rekrutacyjnych za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, musi być spełniony warunek dostarczania przesyłek do wszystkich miejscowości, ponieważ kandydaci na studia pochodzą z różnych obszarów Polski (nawet z bardzo małych miejscowości) i świata. Poczta Polska S.A. jest jedynym podmiotem według Raportu Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej o stanie rynku usług pocztowych w Polsce w 2011 roku, dysponującym infrastrukturą konieczną do świadczenia usług pocztowych o charakterze powszechnym. Operatorzy niepubliczni, nawet tacy, mający krajowy zasięg działania skupiają się na świadczeniu usług w dużych ośrodkach miejskich i pomiędzy takimi ośrodkami, a więc nie jest to powszechny zasięg działania w takim rozumieniu jak w przypadku Poczty Polskiej S.A., która świadczy swoje usługi także na obszarach wiejskich. Poza tym Poczta Polska ma obowiązek świadczenia usług w obrocie krajowym i zagranicznym, a więc możliwe jest dostarczanie przez Pocztę Polska przesyłek do każdego miejsca w kraju i za granicą. Niepubliczni operatorzy pocztowi mogą świadczyć swoje usługi na terenie kraju, zagranicy lub tylko lokalnie. Powszechne usługi pocztowe w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe to usługi polegające na: a) przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu: - przesyłek listowych do 2.000 g, w tym przesyłek poleconych i przesyłek z zadeklarowaną wartością, - paczek pocztowych do 10.000 g, w tym z zadeklarowaną wartością, - przesyłek dla ociemniałych, b) doręczaniu nadesłanych z zagranicy paczek pocztowych do 20.000 g, c) realizowaniu przekazów pocztowych świadczone w obrocie krajowym i zagranicznym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w sposób jednolity w porównywalnych warunkach i po przystępnych cenach, z zachowaniem wymaganej prawem jakości oraz z zapewnieniem co najmniej jednego opróżniania nadawczej skrzynki pocztowej i doręczania przesyłek co najmniej w każdy dzień roboczy i nie mniej niż przez 5 dni w tygodniu. W myśl art. 46 ust. 1 tej ustawy, operator publiczny jest obowiązany do świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający: 1. traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej; 2. traktowanie przesyłki jako przesyłki z zadeklarowaną wartością; 3. uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej lub kwoty pieniężnej określonej w przekazie pocztowym; 4. przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłek lub kwot pieniężnych nadanych na poste restante. Zgodnie z przepisem art. 6 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe wykonywanie działalności pocztowej w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek: dla ociemniałych, przesyłek z korespondencją o masie do 2000 g (z wyłączeniem przesyłek o masie nieprzekraczającej granicy wagowej zastrzeżonej dla operatora publicznego, tj. 50 g.) oraz przyjmowanych, przemieszczanych i doręczanych w sposób inny niż określony dla powszechnych usług pocztowych - wymaga zezwolenia. Zezwolenie nie jest wymagane na wykonywanie działalności pocztowej przez operatora publicznego w zakresie świadczenia powszechnych usług pocztowych, o których mowa w art. 46 Prawa pocztowego (art. 6 ust. 5 ustawy Prawo pocztowe). Zgodnie z rejestrem prowadzonym przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na dzień 8 listopada 2012 roku zezwolenie, o jakim mowa w art. art. 6 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe posiada 4 operatorów pocztowych: 1. Dystrybucja Polska Sp. z o.o. na działalność pocztową w zakresie przesyłek z korespondencją, 2. Kolporter Logistyka Sp. z o.o. na działalność pocztowa w zakresie przesyłek dla ociemniałych i przesyłek z korespondencją do 2000 g, 3. WAWA S.A. na działalność pocztową w zakresie przesyłek z korespondencją i przesyłek dla ociemniałych, 4. Działalność Usługowa Jerzy Jaworski na działalność pocztową w zakresie przesyłek dla ociemniałych i przesyłek z korespondencją do 2000 g. Trzech z ww. operatorów zawiesiło działalność. Działalność pocztową w zakresie wymagającym zezwolenia prowadzi obecnie Dystrybucja Polska Sp. z o.o. Jak wynika z informacji z rejestru, Dystrybucja Polska Sp. z o.o. nie w pełni odpowiada potrzebom Zamawiającego w zakresie usług pocztowych, ponieważ posiada zezwolenie wyłącznie na działalność pocztową w zakresie przesyłek z korespondencją, a nadto nie świadczy usług na terenie zagranicy - załącznik 4. Z pełnienia funkcji operatora publicznego przez Pocztę Polska wynika istotny fakt, iż przesyłki pocztowe mają moc dokumentu urzędowego, co reguluje art. 45 ustawy Prawo pocztowe. Takiej mocy nie posiada potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej przez operatora nie mającego statusu operatora publicznego. Oznacza to, że potwierdzenia nadania przesyłki wydane przez innych operatorów nie są dokumentami urzędowymi, tylko prywatnymi. Zgodnie z poglądem wyrażonym w Komentarzu do kodeksu postępowania cywilnego (Jędrzejewska Maria, Witz Karol, Ereciński Tadeusz, Gudowski Jacek Kodeks postępowania cywilnego. Komentarz. Część pierwsza. Postępowanie rozpoznawcze. Warszawa 2009 LexisNexis wydanie III) przez Tadeusza Erecińskiego: przez domniemanie zgodności z prawdą dokument urzędowy staje się najbardziej wiarygodnym środkiem dowodowym w postępowaniu cywilnym, mającym dla sądu najczęściej rozstrzygające znaczenie. Dokument prywatny stanowi zaś tylko dowód tego, że osoba, która go podpisała, złożyła oświadczenie zawarte w dokumencie (np. art. 245 kpc). W praktyce moc dokumentu urzędowego przejawia się tym, iż złożenie przez zamawiającego w toku postępowania sądowego lub administracyjnego potwierdzenia nadania posiadającego taką moc umożliwi mu wykazanie, iż określona przesyłka (np. wezwanie do zapłaty, oświadczenie o odstąpieniu) została doręczona adresatowi w określonej dacie. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji, gdy od momentu otrzymania przesyłki biegną terminy do dokonania określonych czynności w postępowaniu administracyjnym. Moc dokumentu urzędowego wynika z treści art. 244 § 1 k.p.c., zgodnie, z którym dokumenty urzędowe, sporządzane w przepisanej formie przez powołane do tego organy władzy publicznej i inne organy państwowe w zakresie ich działania, stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo poświadczone. Natomiast z art. 81 § 1 k.c. wynika, że jeżeli ustawa uzależnia ważność albo określone skutki czynności prawnej od urzędowego poświadczenia daty, poświadczenie takie jest skuteczne także względem osób nie uczestniczących w dokonaniu tej czynności prawnej (data pewna) a z § 2 wynika, że czynność prawna ma datę pewna także w wypadku w razie stwierdzenia dokonania czynności w jakimkolwiek dokumencie urzędowym - od daty dokumentu urzędowego. Na gruncie kodeksu postępowania administracyjnego skutki dokumentu urzędowego wynikają z art. 76 § 1 zgodnie, z którym dokumenty urzędowe sporządzone w przepisanej formie przez powołane do tego organy państwowe w zakresie ich działania stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo stwierdzone. Innymi regulacjami prawnymi w zakresie skutków nadania pisma w placówce pocztowej, które wyróżniają operatora publicznego od innych operatorów, są w szczególności: - art. 57 § 5 pkt 2 kpa - termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego, - art. 165 § 2 kpc - oddanie pisma procesowego w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu, - art. 198 b. ust. 2 zdanie drugie ustawy P.z.p. - złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jego wniesieniem. Zamawiający jest uczelnią publiczną, zobowiązaną do stosowania przepisów kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn zm.). Jednocześnie jest stroną w postępowaniach cywilnych, toczących się zgodnie z procedurą określoną w kodeksie postępowania cywilnego. Inni operatorzy pocztowi nie są w stanie świadczyć usług o takim charakterze, jaki jest konieczny do wykonywania zadań nałożonych na Zamawiającego. Wynika to z konkretnych uregulowań zawartych w kodeksie postępowania cywilnego i postępowania administracyjnego oraz z orzecznictwa. Zgodnie z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z 8 października 2009 r. II SA-Wa 820-09, cyt: przepisy ustawy Kodeks postępowania administracyjnego wyraźnie wskazują podmioty uprawnione do doręczania pism organów administracji publicznej. Są nimi: poczta, pracownicy organu, przed którym toczy się postępowanie, lub inne upoważnione osoby lub organy. Do tego kręgu nie zostały jednak zaliczone spółki prawa handlowego, które świadczą szeroko rozumiane usługi kurierskie. Zatem korzystając z usług takich spółek organy administracji publicznej muszą liczyć się z ewentualnymi negatywnymi konsekwencjami wyboru innego niż wskazany w treści art. 39 kpa podmiotu doręczającego. Dodać jeszcze trzeba, że pomimo braku dostosowania przepisu art. 39 kpa do brzmienia ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159 ze zm.), wprowadzającej wyodrębnione usługi tzw. operatora publicznego świadczącego powszechne usługi pocztowe, nie oznacza, iż za pocztę można uznać każdego operatora uprawnionego do wykonywania usługi pocztowej. Należy bowiem pamiętać, że jedynie Poczcie Polskiej S.A. powierzono obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego (art. 46 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe). Zatem użyte w przepisie art. 39 określenie poczta należy odnieść wyłącznie do przedsiębiorstwa Poczta Polska S.A., świadczącego powszechne usługi pocztowe. Podsumowując - charakter i specyfika działalności Zamawiającego w zakresie zadań statutowych powodują bezwzględną konieczność wysyłania przesyłek w obszarze terytorialnym całego kraju i zagranicy, w zakresie usług pocztowych o charakterze powszechnym. Zatem udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu Poczcie Polskiej S.A. jest dopuszczalne i nie stanowi naruszenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych. W chwili obecnej jedynie Poczta Polska S.A., dysponując odpowiednią siecią placówek, umożliwia doręczenie przesyłek do każdego miejsca w kraju i za granicą, obejmuje pełen zakres usług pocztowych i gwarantuje zachowanie terminów określonych w art. 57 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego oraz sposobu doręczania pism urzędowych określonego w art. 39 ww ustawy. Zakres działalności innych operatorów nie obejmuje wszystkich kategorii usług pocztowych lub ich działalność nie obejmuje całego obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i zagranicy. Zamówienie może zostać prawidłowo zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę tj. Pocztę Polską S.A.

Podobne przetargi

2370 / 2014-01-03 - Inny: jednostka organizacyjna Gminy Bydgoszcz

Straż Miejska w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 641120004 (Usługi pocztowe dotyczące listów)
świadczenie usług pocztowych w obrocie wyłącznie krajowym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz zwrotu przesyłek niedoręczonych na rzecz Straży Miejskiej w Bydgoszczy w roku 2014.

9795 / 2011-01-10 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Oddział Regionalny Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 641120004 (Usługi pocztowe dotyczące listów)
Świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze powyżej 50 g

309026 / 2011-09-28 - Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego

Kujawsko-Pomorki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 641120004 (Usługi pocztowe dotyczące listów)
02NFZ/WAG/2110/W-1/11 Świadczenie powszechnych usług pocztowych na potrzeby Kujawsko - Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ i Delegatur w 2012 roku

210223 / 2014-10-06 - Inny: jednostka organizacyjna Gminy Bydgoszcz

Straż Miejska w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 641120004 (Usługi pocztowe dotyczące listów)
świadczenie usług pocztowych w obrocie wyłącznie krajowym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz zwrotu przesyłek niedoręczonych na rzecz Straży Miejskiej w Bydgoszczy w roku 2015.

80026 / 2010-03-22 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Trzeci UrzÄ…d Skarbowy w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 641120004 (Usługi pocztowe dotyczące listów)
Usługa pocztowa przy użyciu frankownicy (przesyłki do 50 g) na potrzeby Trzeciego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy

47948 / 2009-03-03 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Trzeci UrzÄ…d Skarbowy w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 641120004 (Usługi pocztowe dotyczące listów)
Realizacja powszechnych usług pocztowych przy użyciu frankownicy na potrzeby Trzeciego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy

101068 / 2011-05-05 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 641120004 (Usługi pocztowe dotyczące listów)
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie odbierania i doręczania przesyłek pocztowych o masie do 50 gram.

9550 / 2013-01-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 641120004 (Usługi pocztowe dotyczące listów)
Świadczenie usług pocztowych dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie we Włocławku

376573 / 2008-12-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy UrzÄ…d Pracy w GrudziÄ…dzu - GrudziÄ…dz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 641120004 (Usługi pocztowe dotyczące listów)
Świadczenie powszechnych usług pocztowych dla potrzeb Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu

307884 / 2015-11-16 - Inny: jednostka organizacyjna Gminy Bydgoszcz

Straż Miejska w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 641120004 (Usługi pocztowe dotyczące listów)
Sukcesywne świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym w zakresie przyjmowania, przemieszczania przesyłania i doręczania przesyłek pocztowych (z wyjątkiem paczek pocztowych) oraz ich ewentualnych zwrotów na potrzeby Straży Miejskiej w Bydgoszczy w 2016 roku.

12183 / 2013-01-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Kcynia - Kcynia (kujawsko-pomorskie)
CPV: 641120004 (Usługi pocztowe dotyczące listów)
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Gminy Kcynia w roku 2013

9582 / 2013-01-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 641120004 (Usługi pocztowe dotyczące listów)
Świadczenie usług pocztowych dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie we Włocławku

348779 / 2011-12-30 - Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego

Kujawsko-Pomorki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 641120004 (Usługi pocztowe dotyczące listów)
02NFZ/WAG/2110/W-1/11 Świadczenie powszechnych usług pocztowych na potrzeby Kujawsko - Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ i Delegatur w 2012 r