Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

455208 / 2013-11-07 - Administracja samorządowa / Miasto Zamość (Zamość)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2013-10-07 pod pozycją 405774. Zobacz ogłoszenie 405774 / 2013-10-07 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 455208

Data publikacji: 2013-11-07

Nazwa: Miasto Zamość

Ulica: Rynek Wielki 13

Numer domu: 13

Miejscowość: Zamość

Kod pocztowy: 22-400

Województwo / kraj: lubelskie

Numer telefonu: 084 6392084

Numer faxu: 084 6393054

Adres strony internetowej: www.zamosc.pl

Regon: 95036874700000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 405774

Data wydania biuletynu: 2013-10-07

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2013

Pozycja ogłoszenia: 405774

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót dodatkowych w ramach projektu Zamość miasto UNESCO, Pomnik Historii RP produktem turystycznym polskiej gospodarki

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Wykonanie robót dodatkowych w ramach projektu Zamość miasto UNESCO, Pomnik Historii RP produktem turystycznym polskiej gospodarki dotyczących: 1. bastionu II wraz z przyległymi kurtynami w zakresie objętym dokumentacją zamienną, polegających na wykonaniu dodatkowych robót ziemnych, murowych i izolacyjnych; 2. bastionu III, wraz z przyległymi kurtynami w zakresie objętym dokumentacją zamienną, polegających na wykonaniu dodatkowych robót ziemnych, drenarskich, konstrukcyjnych, konserwatorskich i wykończeniowych. Zamówienie jest niezbędne do prawidłowego zrealizowania Projektu dofinansowanego w ramach działania 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym osi priorytetowej 6 Polska gospodarka na rynku międzynarodowym, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013.

Kody CPV:
451100001 (Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
452625006 (Roboty murarskie i murowe)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
452623004 (Betonowanie)

Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
452625109 (Roboty kamieniarskie)

Kod CPV piątej częsci zamówienia:
453200006 (Roboty izolacyjne)

Kod CPV szóstej częsci zamówienia:
452621002 (Roboty przy wznoszeniu rusztowań)

Kod CPV siódmej częsci zamówienia:
454530007 (Roboty remontowe i renowacyjne)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Tak

nazwa programu UE:
Zamówienie jest niezbędne do prawidłowego zrealizowania Projektu dofinansowanego w ramach działania 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym osi priorytetowej 6 Polska gospodarka na rynku międzynarodowym, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013.

Nazwa wykonawcy: BUDIMEX S.A.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Stawki 40

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 01-040

ID województwa: 2

Województwo / kraj: lubelskie

Data udzielenie zamówienia: 31/10/2013

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 6909867,53

Cena wybranej oferty: 8610000,00

Cena minimalna: 8610000,00

Cena maksymalna: 8610000,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
Zgodnie z art. 66 w zw. z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit b) ustawy Prawo zamówień publicznych - zamówienie z wolnej ręki - zamówienie dodatkowe - udzielone dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, nieobjęte zamówieniem podstawowym i nieprzekraczające łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia; w sytuacji, gdy wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamówienie podstawowe jest realizowane na podstawie umowy 339/2011 zawartej w dniu 6 maja 2011r. pomiędzy Miastem Zamość a firmą Budimex S.A. z siedzibą ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa. Przedmiotem zamówienia podstawowego są roboty budowlane i prace konserwatorskie realizowane w ramach projektu Zamość miasto UNESCO, Pomnik Historii RP produktem turystycznym polskiej gospodarki. Zakres umowy obejmuje m.in. wykonanie remontu obiektów kubaturowych: obiektu wojskowego na lunecie, obiektu wojskowego przed bastionem VII, kazamaty bastionu II, kazamaty bastionu IV, kazamaty bastionu I, oraz budowę mostu przed Bramą Szczebrzeską, budowę kładek nad torami kolejowymi, wykonanie zagospodarowania i urządzenia terenu poprzez częściową rekonstrukcję murowanego narysu bastionowego, ukształtowanie ziemnych elementów fortyfikacji oraz zieleni, budowę i przebudowę infrastruktury sieciowej na terenie objętym projektem, budowę ścieżek pieszych i rowerowych oraz wykonanie i montaże elementów małej architektury. Realizację zamówienia podstawowego rozpoczęto i realizowano zgodnie z dokumentacją techniczną opracowaną na zlecenie Zamawiającego przez Biuro Projektowo - Inżynierskie REDAN w roku 2009. Projekt zakładał, że mury bastionów i przyległych kurtyn nie istnieją (lub istnieją jako ruina). W tej sytuacji odtworzenie bastionu II i bastionu III oraz przyległych kurtyn zostało przewidziane poprzez budowę ściany żelbetowej monolitycznej, posadowionej w gruntach nośnych na palach, obłożonej z zewnątrz cegłą licową. Przed rozpoczęciem inwestycji oraz zleceniem prac projektowych Miasto wykonało na terenie realizowanej inwestycji wykopy archeologiczne sondażowe, w których nie odkryto regularnych narysów murów, a jedynie gruz ceglano-kamienny po wysadzeniu murów twierdzy w czasie jej likwidacji w końcu XIX w. W rejonie bastionu III na znacznym obszarze zostały przeprowadzone badania radarowe, które również potwierdziły gruzowiska, a nie stwierdziły występowania murów. Na terenie sąsiadującym wiele lat wcześniej wykonywane były sieci uzbrojenia miejskiego. W czasie ich realizacji nadzory archeologiczne również nie stwierdziły występowania reliktów murów. A zatem z dużym prawdopodobieństwem Zamawiający mógł stwierdzić, że na terenie inwestycji relikty murów nie istnieją lub istnieją w niewielkim procencie i w związku z tym, projekt budowlano - wykonawczy inwestycji dawał rozwiązania nie uwzględniające istnienia historycznych murów. Na podstawie pierwotnej dokumentacji zrealizowano większość obwodu fortecznego za wyjątkiem bastionu II i III oraz przyległych kurtyn, na których to zadaniach roboty zostały wstrzymane przez służby konserwatorskie w związku z koniecznością zmiany projektu. Uzasadnianie faktyczne konieczności wykonania zamówienia dodatkowego: W trakcie realizacji prac ziemnych odkryto zachowane relikty, różnej wysokości, murów fortecznych obrysu bastionu II i III i przyległych kurtyn. W dniu 30 czerwca 2011r. wpisem do dziennika budowy, Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Lublinie wstrzymał prace dot. rekonstrukcji bastionu II i III z przyległymi kurtynami w ramach realizacji przedmiotowego projektu. Zgodnie z zapisami protokołu ustaleń z dnia 1 lipca 2011r. oraz postanowienia znak IN.III.5142.19.1.2011 z dnia 8 sierpnia 2011r. służby konserwatorskie zaleciły wykonanie kompleksowych badań, ekspertyz oraz zmian projektowych, które będą uwzględniał ochronę i ekspozycję reliktów. Od tego momentu odkryte znaleziska stały się przedmiotem badań archeologów i architektów. Dwukrotnie, w dniach 12 i 30 sierpnia 2011r., problematyka realizacji bastionów II i III była przedmiotem obrad Wojewódzkiej Rady Ochrony Zabytków. W piśmie z dnia 13 września 2011r. znak: IN.III.5142.32.1.2011r. Wojewódzka Rada Ochrony Zabytków sformułowała swoje stanowisko w sprawie projektu zabezpieczenia i ekspozycji bastionów II, III wraz z kurtynami II-III, III-IV. Rada zaakceptowała kierunek działań rekonstrukcyjnych w odniesieniu do bastionów II, III wraz z kurtynami II-III, III-IV, wiodących do odtworzenia krajobrazu warownego z zachowaniem reguł obowiązujących przy rekonstrukcji. Przyjęto, iż wariant rozwiązań umocnień bastionu III, przedstawiony na posiedzeniu w dniu 30 sierpnia 2011r., z wewnętrzną ścianą oporową, odciążającą autentyczne mury bastionu, jako bardziej właściwy, zachowujący historyczny narys dzieła. Wobec różnego stanu zachowania murów zalecono wykonanie wzmocnień w miejscach wynikających z ekspertyzy konstrukcyjnej. Wskazano ponadto na zasadność rozważenia zastosowania wzmocnień strukturalnych odsłoniętych reliktów autentycznych murów bastionu, z częściową ich rekonstrukcją z zastosowaniem tradycyjnych metod (nadmurowania, przemurowania) oraz ze wzmocnieniem warstwy ziemi poprzez zastosowanie np. tzw. gruntu zbrojonego. W strefie kurtyn i bastionów zalecono zastosowanie zabiegów odwadniających. W związku z powyższymi zaleceniami odnośnie zachowania i ekspozycji odkrytych reliktów, koniecznym było opracowanie zamiennych rozwiązań projektowych, uwzględniających konieczność konserwacji i ekspozycji odkrytych murów fortecznych. 25 stycznia 2012r. została zatwierdzona przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Lublinie dokumentacja zamienna dot. nowych rozwiązań architektonicznych i konstrukcyjnych bastionu II. W dniu 31 stycznia 2012r. zmieniono decyzję administracyjną - pozwolenie na budowę. Z uwagi na wątpliwości związane z kosztownymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi posadowienia bastionu Zamawiający zlecił wykonanie opinii konstrukcyjnej dot. możliwości zmian technologii konstrukcji umożliwiającej obniżenie kosztów realizacji. W/w opinię wykonaną przez rzeczoznawcę - konstruktora, Miasto otrzymało w październiku 2012r. W wyniku ponownej analizy rozwiązań konstrukcyjnych posadowienia bastionu II oraz dodatkowych badań geotechnicznych zmieniono dokumentację w zakresie fundamentowania. Dokumentacja zamienna bastionu III uwzględniająca postanowienia i wytyczne Rady Konserwatorskiej z dnia 30 sierpnia 2011r. została ponownie przedłożona do akceptacji Wojewódzkiej Radzie Konserwatorskiej w Lublinie w listopadzie 2012r. Rada Konserwatorska po raz kolejny zaleciła dokonanie zmian w projektach, uwzględniających wnioski z opinii rzeczoznawców. W sprawie rozwiązań projektowych dot. bastionu III odbyły się dwie narady z przedstawicielami służb konserwatorskich i rzeczoznawcami w Krakowie w dniu 27 listopada 2012r. i w Zamościu w dniu 29 stycznia 2013r. uwzględniające zakres zmian projektowych. Dokumentacja zamienna dot. bastionu III ostatecznie została zatwierdzona przez służby konserwatorskie w dniu 14 marca 2013r. (zmiana Dec. pozwolenia konserwatorskiego). Ostateczne zakończenie procedur administracyjnych (uzyskanie decyzji administracyjnych) umożliwiających wznowienie robót budowlanych tj. uzyskanie kompletu wymaganych pozwoleń na roboty budowlane i prace konserwatorskie dot. bastionu III nastąpiło w dniu 15 kwietnia 2013r. Wykonanie robót dodatkowych wynika z konieczności zastosowania wytycznych i zaleceń konserwatorskich, realizacji szeregu prac mających na celu zabezpieczenie odkrytego reliktu, oraz dostosowania technologii wykonania muru do konieczności zachowania i zabezpieczenia reliktów. Dokumentacja pierwotna zakładała, że mury bastionu i przyległych kurtyn nie istnieją (lub istnieją jako ruina) co wykazały dwa wykopy sondażowe archeologiczne w Kurtynie II-III. W dokumentacji pierwotnej zaprojektowano ścianę żelbetową monolityczną obłożoną z zewnątrz cegłą licową, posadowioną w gruntach nośnych na palach. Technologia wykonania muru, przewidziana w dokumentacji opracowanej zgodnie z zaleceniami konserwatorskimi, która chroni i eksponuje odkryte relikty całego obwodu Bastionu III i przyległych kurtyn oraz pozwala na nadbudowanie muru na reliktach, wymaga zlecenia robót dodatkowych niezbędnych do realizacji zamówienia podstawowego. Ponieważ znaczny odcinek muru zlokalizowany jest w gruntach nienośnych należy pod reliktami, po ich zakonserwowaniu i wzmocnieniu, wykonać fundamentowanie za pomocą iniekcji gruntu i żelbetowych oczepów. Natomiast nad reliktami, po wykonaniu wieńca zaprojektowano mur oporowy składający się ze środkowego trzonu betonowego zbrojonego, bloczków betonowych od strony skarp oraz muru ceglanego od strony fosy. Wszystkie zachowane relikty należy poddać pracom konserwatorskim. Przedmiotem zamówienia dodatkowego są roboty budowlane, nieprzewidziane w dokumentacji projektowej w chwili wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia. Konieczności wykonania robót dodatkowych, niezbędnych do wykonania zamówienia podstawowego, nie można było przewidzieć z uwagi na roboty budowlane i prace konserwatorskie wykonywane na obiektach zabytkowych i terenie objętym ścisłą ochrona konserwatorską. Zamawiający nie mógł przewidzieć potrzeby wykonania prac objętych niniejszym zamówieniem dodatkowym za względu na brak informacji na temat zachowania reliktów w momencie przygotowywania dokumentacji technicznej oraz udzielania zamówienia podstawowego. Miasto Zamość nie mogło przed podjęciem inwestycji wykonać kompleksowych badań archeologicznych tak rozległego terenu i na znacznej głębokości ze względu na ich znaczny koszt oraz dewastację istniejących użytkowanych dróg ulicy Szczczebrzeskiej i Zamkowej. Nie miało też podstaw, aby pełne badania wykonywać w świetle wyników badań sondażowych, georadarowych oraz nadzorów archeologicznych. Dopiero w czasie trwania inwestycji, kiedy rozpoczęto wykopy związane z odtworzeniem bastionów wraz z murami kurtynowymi stwierdzono istnienie cennych reliktów, co doprowadziło do konieczności przeprowadzenia badań archeologicznych i przyczyniło się do konieczności opracowania nowych rozwiązań projektowych. Miasto dochowało wszelkich starań przed podjęciem inwestycji, aby teren przebadać i nie mogło przewidzieć, że odkrycia reliktów będą tak znaczne. Podstawą realizacji zamówienia dodatkowego są: -dokumentacja projektowa bastionu II i bastionu III oraz przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie. Całość robót dodatkowych została sprawdzona pod względem ilościowym przez inspektorów nadzoru sprawujących nadzór nad inwestycją -ZDI Sp. z o.o. Zamówienie dodatkowe polega na wykonaniu robót dodatkowych, nie objętych zamówieniem podstawowym, niezbędnych do wykonania zamówienia podstawowego, których realizację przewiduje dokumentacja zamienna opracowana zgodnie z wytycznymi konserwatorskimi. Udzielenie zamówienia dodatkowego jest ściśle powiązane z prawidłowym wykonaniem zamówienia podstawowego. Bez realizacji zamówienia dodatkowego nie jest możliwa realizacja zamówienia podstawowego. Szczegółowy zakres robót dodatkowych I.BASTION II Z PRZYLEGŁYMI KURTYNAMI 1.Roboty ziemne i towarzyszące - w związku z wprowadzeniem zbrojenia gruntu geowłókniną z odpowiednim zagęszczeniem w celu odciążenia reliktu i nadbudowywanego muru istnieje konieczność wykonania dodatkowych robót ziemnych w stosunku do pierwotnej dokumentacji. 2.Roboty murowe - w związku ze zmianą konstrukcji ścian z żelbetowych oblicowanych cegłą na murowane w całości (nadbudowa na reliktach) istnieje konieczność wykonania dodatkowych robót murowych; mur o szerokości od 0,82m do 0,38m z dodatkową izolacją przeciwwilgociową. Powyższe roboty muszą być wykonane jednocześnie z robotami objętymi umową podstawową; nie można ich rozdzielić od robót podstawowych ani wykonać osobno. Prace te muszą być wykonywane w tym samym czasie co roboty podstawowe. II.BASTION III Z PRZYLEGŁYMI KURTYNAMI 1.Roboty ziemne i drenarskie - roboty dodatkowe dotyczące mas ziemnych związane są z odkryciami reliktów i wprowadzeniem nowych technologii wykonania murów z uwzględnieniem reliktów - rozszerzenie i pogłębienie wykopów, wprowadzenie drenażu, zasypywanie z zagęszczeniem do Is=0,95 ziemią z urobku i z zakupu, oraz zabezpieczenie skarp faszyną. Są to prace prowadzone w tych samych wykopach, a jedynie w zwiększonym ze względu na zamienną dokumentację zakresie; prace te są niezbędne do zakończenia Umowy podstawowej i nie można ich rozdzielić. 2.Roboty dodatkowe towarzyszące robotom wzmacniającym podłoże pod reliktami metodą jest grounting tj. zabezpieczenie reliktów murów przed najazdem palownicy oraz wykonanie dołów na nadmiar iniektu wraz z wybraniem i wywiezieniem materiału - bez tych prac niemożliwe jest wykonanie zakresu iniekcji gruntu pod reliktami zgodnie z Umową podstawową. 3.Prace konserwatorskie wynikające z konieczności zabezpieczenia, konserwacji i ekspozycji zachowanych reliktów murów polegające na usunięciu odspojonych i skorodowanych elementów, wymianie lub flekowaniu, fragmentarycznym przemurowaniu i uzupełnieniu ubytków i spękań, wzmocnieniu konstrukcyjnym reliktów. Dokumentacja uwzględniająca wytyczne konserwatorskie zakłada, że zachowane relikty będą stanowiły pełnowartościową technicznie część rekonstruowanych murów na których opierać się będzie poprzez wieniec nadbudowa wykonana w nowej technologii. Dlatego też roboty dodatkowe dotyczące prac konserwatorskich muszą być wykonane jednocześnie z pozostałymi pracami konstrukcyjnymi bastionu i kurtyn, zawartymi w Umowie podstawowej i nie można ich rozdzielić, ani wykonać osobno. 4.Wykonanie nowych elementów betonowych, żelbetowych i robót izolacyjnych zawartych w projekcie zamiennym lub zwiększenie ilości robót betonowych i izolacyjnych w stosunku do umowy podstawowej tj. -wykonanie podbudowy z chudego betonu pod konstrukcję wieńca spinającego i ramy, -konstrukcje żelbetowe ścian oporowych MO4 i MO7 - zwiększenie ilości robót, -chudy beton pod ścianę oporową MO7, -wykonanie spinającej ramy żelbetowej, -wykonanie zwiększonej ilości izolacji wodoodpornej poziomej i pionowej, -podciąg i donice żelbetowe - zwiększenie ilości robót, -dylatacje systemowe murów. Prace żelbetowe, betonowe i izolacyjne stanowią roboty dodatkowe w zakresie nieobjętym Umową podstawową; są one niezbędne do wykonania, aby możliwe było zakończenie prac zgodnie z Umową podstawową. 5.Prace murowe i kamieniarskie: -wykonanie muru ceglanego (od zewnątrz) - nadbudowa o grubości od 0.82m do 0,38m wraz z blendami strzelnic oraz innych fragmentów murów z cegły gotyckiej, -wykonanie murów (od wewnątrz) z bloczków betonowych stanowiących opór dla trzpienia żelbetowego, -uzupełnienie elementów kamiennych reliktów oraz zwiększenie ilości wykończenia murów piaskowcem, -dylatacja systemowa murów. Wymienione prace dodatkowe murarskie i kamieniarskie wynikające z dokumentacji zamiennej dotyczą dodatkowych czynności wykonywanych na tych samych obiektach w związku ze zmianą technologii wykonywania murów. Będąc integralną częścią wspólnego procesu techniczno - inwestycyjnego wymagają realizacji w tym samym czasie co czynności zawarte w Umowie podstawowej. 6.Dodatkowe roboty dotyczące lapidarium: Roboty dotyczące wykonania konstrukcji stalowej zadaszenia oraz wykonania przeszklenia wynikają z odkryć reliktów i zwiększonego zakresu przykrywanej przestrzeni. Projekt zamienny, uwzględniający odsłonięte relikty, zmienia zasięg, rodzaj szklenia i konstrukcji ze względu na konieczność podwyższenia wytrzymałość i odporność p. poż. Uzasadnianie prawne konieczności wykonania zamówienia dodatkowego: Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania zamówienia dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a)z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów; lub b)wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Oceniając dopuszczalność udzielenia zamówienia publicznego z wolnej ręki, na podstawie stanu faktycznego oraz obowiązujących przepisów prawa dokonano analizy wszystkich opisanych warunków. Zamówienie dodatkowe zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy - warunek jest spełniony Miasto Zamość zamierza udzielić zamówienia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych i prac konserwatorskich. Zamówienie dodatkowe dotyczy usług lub robót budowlanych - warunek jest spełniony przedmiotem zamówienia dodatkowego są roboty budowlane. Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym - warunek jest spełniony dokumentacja projektowa, na podstawie której udzielono zamówienia podstawowego nie obejmowała przedmiotowego zakresu robót, których opis i określenie szacunkowej wartości zamówienia jest zgodny z art. 67 ust 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego, wartość szacunkowa zamówienia stanowi 14,34 % realizowanego zamówienia podstawowego. Wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, warunek jest spełniony - tylko dzięki realizacji prac realizowanych w ramach zamówienia dodatkowego możliwa jest prawidłowa realizacja zamówienia podstawowego. Bez zamówienia dodatkowego wykonawca nie jest w stanie należycie wykonać umowy o wykonanie zamówienia podstawowego. Zaistniała sytuacja nie jest również wynikiem zaniedbań i niestaranności ze strony zamawiającego, gdyż była bezpośrednią konsekwencją odkrycia niezinwentaryzowanych obiektów fortecznych. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, której nie można było stwierdzić na etapie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia podstawowego z uwagi na konieczność wykonania kompleksowych badań archeologicznych terenu objętego przedmiotem zamówienia, co zostało powyżej szczegółowo wykazane. Z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego nie jest możliwe. Wykonawca robót podstawowych nie będzie mógł ich realizować bez wykonania wyżej wskazanych robót dodatkowych. Dodatkowo roboty dotyczą czynności wynikających z dokumentacji zamiennej lecz wykonywanych na tych samych obiektach w związku ze zmianą technologii wykonywania rekonstrukcji. Będąc integralną częścią wspólnego procesu techniczno - inwestycyjnego wymagającego realizacji w tym samym czasie co czynności zawarte w Umowie podstawowej. Plac budowy został w całości przekazany wykonawcy robót budowlanych i prac konserwatorskich, a wykonanie prac jest technologicznie powiązane z podstawowym zakresem przewidzianym do realizacji. Wobec powyższego przyjąć należy, że spełnione są przesłanki trybu zamówienia z wolnej ręki określone w art. 67 ust.1 pkt 5 lit b) ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, a jego wykonanie jest konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia oraz przesłanka, że wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. W związku z powyższym udzielenie zamówienia publicznego w trybie art. 66 w zw. z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. b) ustawy Prawo zamówień publicznych należy uznać za uzasadnione.

Podobne przetargi

98171 / 2014-05-07 - Inny: transport kolejowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Lublinie - Lublin (lubelskie)
CPV: 451100001 (Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne)
Dokończenie likwidacji niezinwentaryzowanego obiektu budowlanego (przepustu) znajdującego się w km 70,216, szlak Żelisławice - Koniecpol, linia 61 Kielce - Fosowskie, jako zamówienie dodatkowe nieobjęte zamówieniem podstawowym, udzielonym na podstawie umowy nr 90/102/0008/13/Z/I z 29.05.2013 r. na:Przebudowę stacji Żelisławice oraz rewitalizację linii kolejowej nr 572 i linii nr 61 na odcinku Włoszczowa Północ-Koniecpol w zakresie drogi kolejowej, realizowaną w ramach zadania pn.:Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ-Częstochowa Stradom.

55128 / 2016-03-11 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Prokuratura Okręgowa w Zamościu - Zamość (lubelskie)
CPV: 451100001 (Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne)
Przebudowa budynku administracyjnego oraz adaptacja budynku warsztatowego na pomieszczenia biurowe i archiwum wraz z budową ganku i łącznika pomiędzy budynkami Prokuratury Rejonowej w Janowie Lub.

20695 / 2015-02-16 - Inny: gminna jednostka budżetowa

Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie - Lublin (lubelskie)
CPV: 451100001 (Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne)
Budowa ulicy Trześniowskiej w Lublinie na odcinku od ul. Jaworowej do ul. Paprociowej - Etap IA (od km 0+000,00 do km 0+559,05)

202153 / 2014-09-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Modliborzyce - Modliborzyce (lubelskie)
CPV: 451100001 (Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne)
Przebudowa boiska wielofunkcyjnego wraz z budową bieżni lekkoatletycznej przy Zespole Szkół w Modliborzycach

405630 / 2014-12-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Chełmski - Chełm (lubelskie)
CPV: 451100001 (Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne)
Budowa hali warsztatowo-remontowej na potrzeby bazy materiałowo sprzętowej w Sielcu wraz z przebudową istniejącego ogrodzenia.

267266 / 2010-08-27 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy Dzierzkowice - Dzierzkowice (lubelskie)
CPV: 451100001 (Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne)
Przebudowa drogi gminnej nr 108530L Wyżnica - Kraśnik Fabr. w m. Wyżnianka Kolonia gm. Dzierzkowice na odcinku długości 0,22 km

104455 / 2013-06-07 - Inny: gminna jednstka budżetowa

Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie - Lublin (lubelskie)
CPV: 451100001 (Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne)
Przebudowa skrzyżowania ulic: Koncertowej, Kompozytorów Polskich i ulicy bez nazwy KDD w Lublinie na skrzyżowanie w postaci ronda turbinowego

137566 / 2015-06-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Terespol - Terespol (lubelskie)
CPV: 451100001 (Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne)
Remont dróg w Terespolu: Zad. 1 Przebudowa ulic Asnyka i Prusa w Terespolu. Zad. 2 Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych ul. Polnej w Terespolu. Zad. 3 Remont ul. Narutowicza. Zad. 4 Remont ul. Słowackiego. Zad. 5 Remont ul. Czartoryskich.