11303 / 2011-01-11 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał / Sąd Okręgowy w Tarnowie (Tarnów)
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 11303
Data publikacji: 2011-01-11
Nazwa: Sąd Okręgowy w Tarnowie
Ulica: ul. J. Dąbrowskiego 27
Numer domu: 27
Miejscowość: Tarnów
Kod pocztowy: 33-100
Województwo / kraj: małopolskie
Numer telefonu: 014 688 74 05
Numer faxu: 014 688 74 89
Adres strony internetowej: www.tarnow.so.gov.pl
Regon: 00057070800000
Typ ogłoszenia: ZP-408
Rodzaj zamawiającego:
Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa budynku Sądu Okregowego i rejonowego w Tarnowie oraz Prokuratury Okręgowej i Rejonowej w Tarnowie
Rodzaj zamówienia: B
Przedmiot zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót dodatkowych - zamiennych i dodatkowych do robót podstawowych realizowanego obecnie zadania inwestycyjnego p.n. Rozbudowa budynku Sądu Okregowego i rejonowego w Tarnowie oraz Prokuratury Okręgowej i Rejonowej w Tarnowie
Kody CPV:
452161122 (Roboty budowlane w zakresie budynków sądowych)
szacunkowa_wart_zam: Tak
Kod trybu postepowania: WR
zamowienie_pprawna_hid: i;
zamowienie_pprawna: art. 67 ust. 1 pkt 5
zamowienie_uzasadnienie:
1. W wyniku Oceny warunków geotechnicznych w wykonanych wykopach dla inwestycji: Rozbudowa budynku sądu Okręgowego i Rejonowego w Tarnowie oraz Prokuratury Okręgowej i Rejonowej w Tarnowie przy ul. Dąbrowskiego, która została wykonana
w październiku 2010 r. przez firmę GEOKONSTRUKCJA tj. po rozpoczęciu realizacji robót przedmiotowej inwestycji, w celu sprawdzenia aktualnego stanu podłoża gruntowego w miejscu lokalizacji segmentu nr 1 zostało stwierdzone, że pod warstwą nasypów i gleby o miąższości 0,8m występuje warstwa glin pylastych w stanie plastycznym zalegająca do głębokości 2,8m poniżej powierzchni terenu.
W związku z tym celem zapewnienia właściwego posadowienia Segmentu nr 1 wystąpiła konieczność zmiany tego posadowienia z zaprojektowanych ław fundamentowych na posadowienie z płyty fundamentowej w konstrukcji analogicznej jak płyty fundamentowe Segmentów nr 2 i nr 3 - (roboty zamienne)
2. W wyniku prowadzenia robot rozbiórkowych budynku warsztatów przy Segmencie nr 2
i Segmencie nr 3 stwierdzono pozostałości konstrukcji budynku nieznanego pochodzenia. Pozostałości te w postaci gruzu i usuniętego gruntu nasypowego wymagają usunięcia a powstałe w wyniku tego zagłębienia muszą być uzupełnione chudym betonem do poziomu istniejących ław fundamentowych - zalecenia w Ocenie badań geotechnicznych wymienionych w pkt. 1 niniejszego Protokołu.- ( roboty dodatkowe)
Komisja stwierdza co następuje:
1. Roboty dodatkowe - zamienne:
Przedmiot umowy nr 1.09.2010 z dnia 21.09.2010 r. obejmował zakres robót szczegółowo opisany w dokumentacji projektowo - kosztorysowej oraz w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.
Zgodnie z projektem wykonawczym - Konstrukcja - opracowanie Biura Projektów PROBUD Sp. z o.o. w Tarnowie z grudnia 2007r., posadowienie Segmentu nr 1 zostało zaprojektowane w oparciu o dokumentację geotechniczną badań podłoża gruntowego terenu sporządzoną w grudniu 2007 r. przez HYDROGEOPOL Sp. z o.o. w Dębicy.
Oferta Wykonawcy - Konsorcjum firm: 1) ABM SOLID S.A., z siedzibą w Tarnowie ul. Bartla 3, 2) Przedsiębiorstwo Usług Technicznych i Realizacji Inwestycji RABA Sp. z o.o., z siedzibą w Myślenicach, ul. Drogowców 8, 3) MAXTO Marcin Staniewski, Tomasz Wojewoda Spółka Jawna, z siedzibą w Krakowie, ul. Reduta 5 została sporządzona na podstawie wyżej wymienionej dokumentacji projektowo - kosztorysowej.
W trakcie realizacji robót tj. po wykonaniu wykopu, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami, dokonano oceny aktualnych warunków geotechnicznych w wykonanych wykopach. Ocenę sporządziła firma GEOKONSTRUKCJA w Krakowie w październiku 2010 r. a więc juz po zawarciu Umowy nr 1.09.2010 z wyżej wymienionym Wykonawcą.
W wyniku tych badań stwierdzono, iż aktualne warunki gruntowo - wodne pod Segmentem nr 1 są gorsze od warunków określonych w dokumentacji geotechnicznej opracowanej przez HYDROGEOPOL Sp. z o.o. w Dębicy w grudniu 2007 r.
Nowe warunki gruntowo - wodne wymusiły konieczność zmiany posadowienia Segmentu nr 1. Zaprojektowane i przyjęte przez Wykonawcę do wyceny w Jego ofercie ławy fundamentowe Segmentu nr 1, zostają zastąpione zgodnie z Projektem zamiennym - opracowanie PROBUD Sp. z o.o. w Tarnowie z grudnia 2010 r., płytą fundamentową.
Wprowadzenie robót zamiennych skutkuje zwiększonymi kosztami posadowienia Segmentu nr 1.
Zważywszy na powyższe, należy stwierdzić, iż omawianej zmiany zakresu robót nie można było wcześniej przewidzieć, a roboty te są niezbędne i konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego.
Ponadto roboty budowlane szczegółowo opisane w wyżej wymienionej dokumentacji zamiennej - branża: konstrukcja z grudnia 2010 r. jako roboty dodatkowe - zamienne stanowią kontynuację robót podstawowych objętych umową nr 1.09.2010 z dnia 21.09.2010 r. Ich wykonanie jest ściśle powiązane z robotami podstawowymi
a wykonanie całego zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania omawianego zamówienia dodatkowego .
2. Roboty dodatkowe:
Przedmiot umowy nr 1.09.2010 z dnia 21.09.2010 r. obejmował zakres robót szczegółowo opisany w dokumentacji projektowo - kosztorysowej oraz w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych a w szczególności w Projekcie budowlanym - Projekt Zagospodarowania Terenu cz. I Budynek Administracyjno - Biurowy Sądu Okręgowego i Rejonowego oraz Prokuratury Okręgowej i Rejonowej w Tarnowie na dz. 88.12, obr. 253 przy ul. Dąbrowskiego
w Tarnowie - Opracowanie p.n. Budynek Warsztatów Zakładu Poprawczego - Roboty rozbiórkowe - tom nr 3 sporządzonym przez PROBUD Sp. z o.o. 33-100 Tarnów,
ul. Boya - Żeleńskiego 4.
Oferta Wykonawcy - Konsorcjum firm: 1) ABM SOLID S.A., z siedzibą w Tarnowie ul. Bartla 3, 2) Przedsiębiorstwo Usług Technicznych i Realizacji Inwestycji RABA Sp. z o.o., z siedzibą w Myślenicach, ul. Drogowców 8, 3) MAXTO Marcin Staniewski, Tomasz Wojewoda Spółka Jawna, z siedzibą w Krakowie, ul. Reduta 5 została sporządzona na podstawie wyżej wymienionej dokumentacji.
W trakcie wykonywania rozbiórki natrafiono na pozostałości niezidentyfikowanego i nie ujętego w wyżej wymienionej dokumentacji obiektu budowlanego zlokalizowanego pod Segmentem nr 2 i Segmentem nr 3.
W związku z tym wystąpiła konieczność usunięcia ścian fundamentowych ceglanych pozostałych po wyżej wymienionym obiekcie budowlanym, kolidujących z obecną realizacją inwestycji, wywiezienia gruzu i uzupełnienia chudym betonem zagłębień powstałych po usunięciu resztek.
Zakres uzupełnienia chudym betonem: do poziomu istniejących ław fundamentowych ujętych na rysunku Projektu wykonawczego - Konstrukcja.
Wymieniony powyżej zakres robót nie był objęty Umową nr 1.09.2010 z dnia 21.09.2010 r.
Konieczność wprowadzenia do realizacji omawianych robót dodatkowych skutkuje zwiększonymi kosztami wykonania Segmentów nr 2 i nr 3.
Biorąc pod uwagę zaistniałą sytuację i powyżej opisane fakty, należy stwierdzić, iż wymienionego zakresu robót dodatkowych nie można było wcześniej przewidzieć a jednocześnie, co należy podkreślić roboty te są niezbędne i konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego.
Omawiane roboty budowlane jako roboty dodatkowe są wewnętrznie
i nierozerwalnie związane w robotami podstawowymi objętymi umową nr 1.09.2010 z dnia 21.09.2010r. Chcąc kontynuować prace budowlane - podstawowe, muszą być zrealizowane wymienione roboty dodatkowe. Ich realizacja jest ściśle powiązana z robotami podstawowymi a wykonanie całego zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania omawianego zamówienia dodatkowego .
3. Ze względu na wymogi umowy nr 1.09.2010 z dnia 21.09.2010 r., w szczególności uzyskanie 4-letniej gwarancji na całość przedmiotu zamówienia (z wyłączeniem okablowania strukturalnego dla, którego okres gwarancji wynosi 25 lat) oraz celem zachowania tych samych co roboty podstawowe norm i standardów technicznych, celowe jest zlecenie wykonania robót dodatkowych - zamiennych opisanych w punkcie 1 niniejszego Protokołu konieczności oraz robót dodatkowych opisanych w punkcie 2 niniejszego Protokołu konieczności, Wykonawcy zamówienia podstawowego.
Ponadto za zleceniem omawianych robót wymienionemu powyżej Konsorcjum firm, którego reprezentuje Lider ABM SOLID S.A. w Tarnowie przemawiają również względy gospodarcze, które pozwolą m.in. na:
1) możliwość negocjowania wynagrodzenia za wykonanie robót dodatkowych - zamiennych, podczas, gdy w wypadku zlecenia robót nowemu wykonawcy, pozyskiwanemu w drodze przetargu nieograniczonego lub ograniczonego taka możliwość nie istnieje;
2) uniknięcie kosztów związanych z ustanowieniem przez Inwestora - Zamawiającego Kierownika budowy w związku z równoczesnym prowadzeniem robót przez dwóch wykonawców, którzy mają obowiązek zapewnienia kierowników robót a to z uwagi na fakt, iż dotychczas ustanowiony Kierownik budowy nie może odpowiadać za roboty wykonywane przez innego wykonawcę. Należy zważyć na przepis art. 18 Ustawy z dn. 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane z późniejszymi zmianami, który nakłada na Inwestora obowiązek prawidłowego zorganizowania procesu budowlanego w tym m.in. poprzez zapewnienie kierownictwa budowy i ustanowienie Kierownika budowy. Kierownik budowy w myśl obowiązujących przepisów Prawa budowlanego składa oświadczenie o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę oraz innymi przepisami prawa a także składa oświadczenie o doprowadzeniu terenu budowy do należytego stanu i porządku Wymienione oświadczenia muszą być dołączone do wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na użytkowanie obiektu; uniknięcie wydłużenia czasu przekazania inwestycji do użytkowania co powodowałoby konieczność ponoszenia kosztów związanych m.in. z dozorowaniem obiektu; uniknięcie konieczności poniesienia dodatkowych kosztów wynikających z zapłaty nowemu wykonawcy kosztów urządzenia placu budowy.
3) bezkolizyjne i płynne wykonywanie robót podstawowych; podczas gdy wprowadzenie drugiego niezależnego wykonawcy spowodowałoby opóźnienia w terminowej realizacji robót podstawowych.
Wprowadzenie na plac budowy nowego wykonawcy nie znajduje uzasadnienia przede wszystkim ze względu na:
1) dość długotrwały czas wyboru wykonawcy wynikający z procedur wyłaniania wykonawcy w drodze przetargu publicznego w oparciu o przepisy Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r, Prawo zamówień publicznych z późniejszymi zmianami i to bez gwarancji skutecznego przeprowadzenia przetargu,
2) niepewną i niekorzystną dla Zamawiającego sytuację związaną z ceną za wykonanie robót, która w wyniku nowego postępowania mogłaby się okazać niekorzystną dla Zamawiającego,
3) ewentualność częściowej utraty przez Zamawiającego gwarancji jakości udzielonej przez wyżej wymienione Konsorcjum firm, którego reprezentuje Lider ABM SOLID S.A.
w Tarnowie i mogłoby pozbawić zamawiającego prawa dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi.
Wprowadzenie nowego Wykonawcy na budowę spowodowałoby szereg komplikacji technicznych i formalnych. Umowa z nowym Wykonawcą musiałaby uwzględnić m.in.:
1. Koordynację i zgłaszanie wszelkich zamierzeń wykonywania prac Kierownikowi Budowy z ramienia Inwestora
2. Zapisy o pracy również w godzinach nocnych, w przypadku kolizji z obecnie trwającymi pracami budowlanymi wykonywanymi przez obecnego Wykonawcę o których decyduje Kierownik Budowy wraz z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego.
3. Ścisłą współpracę z Wykonawcą robot podstawowych celem dostosowania harmonogramu własnego do zatwierdzonego harmonogramu rzeczowo-finansowego robót.
4. Utrudnienia wynikające z przenikania się robót powyższych z robotami Wykonawcy;
5. Wstrzymanie przez Zamawiającego 10 procent płatności za wykonane prace na ostatni miesiąc umowy. Kwota ta zostanie wypłacona po pozytywnym końcowym odbiorze prac przez Zamawiającego wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na użytkowanie.
6. Odbiór robót przez Nadzór Zamawiającego oraz Kierownika Budowy.
7. Odpowiedzialność za wszelkie opóźnienia które mogą spowodować opóźnienia Wykonawcy robót podstawowych i ewentualne roszczenia z tego tytułu przez Zamawiającego oraz Wykonawcę robót podstawowych.
8. Odpowiedzialność za wszelkie uszkodzenia materiałów, urządzeń i sprzętu zamontowanego przez obecnego Wykonawcę.
9. Przygotowanie programu zapewnienie jakości oraz uzyskanie jego zatwierdzenie przez Nadzór Zamawiającego oraz Kierownika Budowy.
10. Zatrudnienie kierowników robót w branży konstrukcyjno-budowlanej z uprawnieniami bez ograniczeń do kierowania robotami jw., którzy ściśle będą współpracować
z Kierownikiem Budowy.
11. Pokrycie kosztów usług nie ujętych w dokumentacji projektowej, a których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, jak np.
koszty robót przygotowawczych,
koszty utrzymania porządku w trakcie realizacji robót,
koszt zorganizowania placu budowy,
koszty obsługi geologicznej, hydrogeologicznej i geodezyjnej,
wszelkie opłaty, narzuty, podatki, cła, itp.,
wykonanie dokumentacji powykonawczej,
wykonanie niezbędnych prób, badań, uzgodnień, nadzorów, sprawdzeń, opinii, odbiorów, itp.,
ubezpieczenie budowy,
wszelkie inne koszty (np. koszty robót wynikających z dokumentacji, a nie uwzględnione w przedmiarach robót).
Z powyżej opisanych powodów: technicznych, formalnych i prawnych, oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego nie jest możliwe.
Wartość szacunkowa zamówienia dodatkowego wynosi: 145 189,11 zł netto. Stanowi to ok. 1,01 procent wartości zamówienia podstawowego.
Zważywszy na powyższe można stwierdzić, że roboty dodatkowe i dodatkowe - zamienne objęte ,niniejszym Protokołem konieczności winny być wykonywane przez Konsorcjum: 1) ABM SOLID S.A., z siedzibą w Tarnowie ul. Bartla 3, 2) Przedsiębiorstwo Usług Technicznych i Realizacji Inwestycji RABA Sp. z o.o., z siedzibą w Myślenicach,
ul. Drogowców 8, 3) MAXTO Marcin Staniewski, Tomasz Wojewoda Spółka Jawna, z siedzibą w Krakowie, ul. Reduta 5, a zamówienie winno być udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie Art. 67 ust.1 pkt 5 lit.a i lit.b Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. z późniejszymi zmianami.
Nazwa wykonawcy: ABM Solid S.A. Lider Konsorcjum
Adres pocztowy wykonawcy: 33-100
Miejscowość: Tarnów
ID województwa: 17
Województwo / kraj: Polska
Podobne przetargi
300988 / 2012-08-14 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał
Sąd Rejonowy w Oświęcimiu - Oświęcim (małopolskie)
CPV: 452161122 (Roboty budowlane w zakresie budynków sądowych)
Remont elewacji zabytkowego budynku Sądu Rejonowego Rynek Główny 14 w Oświęcimiu.
72536 / 2009-03-23 - Inny: jednostka sektora finansów publicznych nie posiadająca osobowości prawnej
Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Produkcyjny przy Zakładzie Karnym w Tarnowie - Tarnów (małopolskie)
CPV: 452161122 (Roboty budowlane w zakresie budynków sądowych)
modernizacja budynku Sądu Rejonowego w Ostrowcu Świętokrzyskim przy ulicy Długiej 10
272438 / 2014-08-14 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał
Sąd Rejonowy w Oświęcimiu - Oświęcim (małopolskie)
CPV: 452161122 (Roboty budowlane w zakresie budynków sądowych)
PRZEBUDOWA CZĘŚCI PÓÅNOCNEJ ISTNIEJÄ„CEGO BUDYNKU SÄ„DU REJONOWEGO W OÅšWIĘCIMIU WRAZ Z PRZEBUDOWÄ„ PIWNIC I ZMIANÄ„ SPOSOBU UÅ»YTKOWANIA POMIESZCZEŃ KOTÅOWNI NA CELE ARCHIWUM ORAZ ROZBUDOWA WEWNĘTRZNYCH INSTALACJI W RAMACH ZADANIA: REMONT POMIESZCZEŃ PIWNIC NA POTRZEBY ARCHIWUM W BUDYNKU SÄ„DU REJONOWEGO W OÅšWIĘCIMIU UL. RYNEK GÅÓWNY 14.
224998 / 2011-08-01 - Inny: sÄ…d
Sąd Rejonowy w Nowym Targu - Nowy Targ (małopolskie)
CPV: 452161122 (Roboty budowlane w zakresie budynków sądowych)
Wykonanie prac remontowych w budynku Sądu Rejonowego w Nowym Targu ul. Ludźmierska 29 (budynek mniejszy) w pomieszczeniach i częściach budynku uszkodzonych w wyniku gwałtownych opadów deszczu,
265586 / 2013-07-08 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał
Sąd Rejonowy w Oświęcimiu - Oświęcim (małopolskie)
CPV: 452161122 (Roboty budowlane w zakresie budynków sądowych)
REMONT ELEWACJI ZABYTKOWEGO BUDYNKU SÄ„DU REJONOWEGO
RYNEK GÅÓWNY 14 W OÅšWIĘCIMIU.
216020 / 2014-06-27 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał
Sąd Rejonowy w Oświęcimiu - Oświęcim (małopolskie)
CPV: 452161122 (Roboty budowlane w zakresie budynków sądowych)
PRZEBUDOWA CZĘŚCI PÓÅNOCNEJ ISTNIEJÄ„CEGO BUDYNKU SÄ„DU REJONOWEGO W OÅšWIĘCIMIU WRAZ Z PRZEBUDOWÄ„ PIWNIC I ZMIANÄ„ SPOSOBU UÅ»YTKOWANIA POMIESZCZEŃ KOTÅOWNI NA CELE ARCHIWUM ORAZ ROZBUDOWA WEWNĘTRZNYCH INSTALACJI W RAMACH ZADANIA: REMONT POMIESZCZEŃ PIWNIC NA POTRZEBY ARCHIWUM W BUDYNKU SÄ„DU REJONOWEGO W OÅšWIĘCIMIU UL. RYNEK GÅÓWNY 14
326736 / 2013-08-13 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał
Sąd Rejonowy w Oświęcimiu - Oświęcim (małopolskie)
CPV: 452161122 (Roboty budowlane w zakresie budynków sądowych)
REMONT ELEWACJI ZABYTKOWEGO BUDYNKU SÄ„DU REJONOWEGO
RYNEK GÅÓWNY 14 W OÅšWIĘCIMIU
383582 / 2010-11-25 - Inny: jednostka sektora finansów publicznych nieposiadająca osobowości prawnej
Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Produkcyjny przy Zakładzie Karnym w Tarnowie - Tarnów (małopolskie)
CPV: 452161122 (Roboty budowlane w zakresie budynków sądowych)
zamówienie dodatkowe zgodnie z protokołem konieczności oraz z aneksem Nr 1 do porozumienia na zadanie remont izolacji ścian piwnic budynku Sadu Rejonowego w Pińczowie przy ul. 3 Maja 12
391182 / 2010-12-01 - Inny: jednostka sektora finansów publicznych nieposiadająca osobowości prawnej
Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Produkcyjny przy Zakładzie Karnym w Tarnowie - Tarnów (małopolskie)
CPV: 452161122 (Roboty budowlane w zakresie budynków sądowych)
zamówienie dodatkowe zgodnie z protokołem konieczności oraz z aneksem Nr 1 do porozumienia na zadanie remont izolacji ścian piwnic budynku Sadu Rejonowego w Pińczowie przy ul. 3 Maja 12
20487 / 2011-01-18 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał
Sąd Okręgowy w Tarnowie - Tarnów (małopolskie)
CPV: 452161122 (Roboty budowlane w zakresie budynków sądowych)
Rozbudowa budynku Sądu Okręgowego i Rejonowego w Tarnowie oraz Prokuratury Okręgowej i Rejonowej w Tarnowie