Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

487448 / 2012-12-04 - Administracja samorządowa / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (Zawiercie)

Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: zadanie nr 1: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja;
zadanie nr 2: Trening umiejętności wychowawczych

Opis zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie treningu kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia:
zadanie nr 1: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja; zadanie nr 2: Trening umiejętności wychowawczych.

w ramach programu aktywności lokalnej (PAL) w projekcie: Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.

Usługa obejmuje swoim wsparciem dwie grupy, każda grupa liczyć będzie nie więcej niż 12 osób - uczestników projektu.
Trening Wykonawca zorganizuje na terenie miasta Zawiercie w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 2 marca 2013 r. Trening odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w dni robocze. Zamawiający udostępni Wykonawcy salę do przeprowadzenia treningu.

Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części (zadania).

Zadanie nr 1:
Trening kompetencji i umiejętności obejmujący następujące zagadnienia:
1) Motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi: sztuka automotywacji sposobem na skuteczną motywację do działania, kierunki motywacji, sens sztuki motywacji i przyczyny braku motywacji (2 spotkania po 2 godziny zegarowe każde dla każdej grupy. Razem 8 godzin).

2) Wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja:
a) Sztuka wyznaczania i realizowania celów w życiu: sens wyznaczania celów w życiu, kluczowe koncepcje dotyczące celów, metody wyznaczania i realizowania celów w życiu, 12 etapowy system określania celów.
b) Kształtowanie zdrowej postawy wobec wyzwań: kręgi wpływu i kontroli w życiu, diagnoza typów postaw przyjmowanych w obliczu trudnych sytuacji, lęk przed zmianą, budowanie postawy sternika.
c) Ważne elementy w procesie budowania samooceny. Stabilna samoocena kluczem do sukcesu: uwarunkowania procesu decyzyjnego, a podejmowanie trafnych decyzji, wychodzenie z błędnego koła wyuczonej bezradności i sposoby obrony przed nią, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi (2 spotkania po 3 godziny zegarowe każde dla każdej grupy. Razem 12 godzin).

Zadanie nr 2
Trening umiejętności wychowawczych obejmujący następujące zagadnienia:
1. Uczucia dziecka i uczucia rodzica: uczucia a emocje - pojęcia, rozróżnianie, rodzaje, świadomość uczuć i emocji, rozpoznawanie i nazywanie uczuć, modelowanie uczuć i emocji, jakich emocji nie wolno okazywać? działania podjęte pod wpływem emocji.
2. Budowanie i podtrzymywanie dobrych relacji i pozytywnych więzi w rodzinie: wyznaczanie i chronienie własnych granic, właściwa komunikacja budulcem pozytywnych więzi, narady rodzinne czyli wszystko można ustalić i zapisać,
3. Autorytet rodzica - mądre i konsekwentne postępowanie, gwarantem sukcesu wychowawczego - praktyczne porady: Konsekwencja u rodzica rodzi konsekwentne zachowania u dziecka, Nakłanianie dziecka do współpracy, Główne źródła władzy i autorytetu: rola, uczucia, osobowość dorosłego, wiedza, charyzma, Budowanie swego autorytetu poprzez traktowanie siebie jako przewodnika.
4. Samodzielność - odpowiedzialność: Co rodzice rozumieją pod pojęciem :samodzielność, Dlaczego rodzice nie pozwalają dziecku na samodzielne działanie, Na czym polega - kompleks ratownika - u rodziców, jakie sytuacje można wykorzystać w czasie kontaktów z dzieckiem do jego usamodzielniania?, Metody pomocne w zachęcaniu dziecka do samodzielności/odpowiedzialności.
5. Samodyscyplina zamiast kary, pochwała: Funkcje , rodzaje kary, Funkcje, rodzaje nagrody, Konsekwencje wychowują, kary - ranią - zmiana myślenia rodzica, Uczenie dyscypliny wewnętrznej.
6. Pomoc w nauce, rozbudzanie zainteresowań, rozwijanie talentów-kształtowanie przyszłości , przekazywanie wartości: Jak rozpoznać talenty, zdolności u dziecka, Zabawy edukacyjne dla dzieci, Wpływ mediów na zachowanie, emocje i rozwój dzieci, Czas poświęcony dziecku - strata czy korzyść, Wartości - co znaczą dla dorosłego i dziecka, jak je przekazywać, budować wzmacniać.
7. Świadome rodzicielstwo-planowanie rodziny, zapobieganie niechcianym poczęciom: Świadomy rodzic - to rodzic zamierzony, nieprzypadkowy, zaplanowany, odpowiedzialny, po prostu przygotowany, Rodzaje metod zabiegania ciąży, Przygotowanie do pełnienia roli małżeńskiej i rodzicielskiej, Kiedy z dziećmi rozmawiać o inicjacji seksualnej.
8. Prawidłowa dieta, pielęgnacja i profilaktyka zdrowotna dziecka.
(6 spotkań po 3 godziny zegarowe każde oraz 1 spotkanie 2 godzinne - dla każdej grupy. Razem 40 godzin).


Wymagania dotyczące wszystkich części (zadań):

Wykonawca zapewni dla wszystkich uczestników materiały dydaktyczne zawierające najistotniejsze fakty z wiedzy poruszonej w czasie zajęć oraz ćwiczenia do samodzielnego wykonywania w domu.
Harmonogram treningów zostanie ustalony przez Wykonawcę z uwzględnieniem potrzeb uczestników projektu i zaleceń Zamawiającego.
Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającemu, po wcześniejszym skonsultowaniu potrzeb uczestników, w terminie do 7 dni roboczych po podpisaniu umowy szczegółowy harmonogram treningów (zawierający harmonogram i szczegółowy zakres tematyczny dostosowany do celu i programu treningu). Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram stanowić będzie integralną część umowy. W uzasadnionych przypadkach harmonogram może ulec zmianie (po uzgodnieniach Wykonawcy z Zamawiającym) w terminie realizacji zamówienia w niezbędnym zakresie - związanym z dostosowaniem go do potrzeb uczestników
Uczestnicy treningów nie będą ponosić żadnych kosztów uczestnictwa w spotkaniach.
Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników treningów na każdych spotkaniach - obecność na treningach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście.
Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zasad wizualizacji, określonych w:
1) Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1828 z 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r., ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności,
2) Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 sierpnia 2007 r. (po wprowadzeniu zmiany w dniu 5 października 2007 r.) w zakresie informacji
i promocji oraz Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce na lata 2007-2013, określających podstawowe zasady prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych na potrzeby Narodowej Strategii Spójności oraz wszystkich programów operacyjnych w jej ramach,
3) Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, które stanowią załącznik i są integralną częścią obowiązującej wersji Planu komunikacji PO KL.
Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania logo PO KL, UE, oraz informacji o współfinansowaniu przedmiotu umowy z EFS, w szczególności w budynku, w którym prowadzone będą treningi (wewnątrz i na zewnątrz), na materiałach dotyczących realizacji przedmiotu umowy oraz na oficjalnej korespondencji bezpośrednio związanej z realizacją przedmiotu umowy.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 487448

Data publikacji: 2012-12-04

Nazwa: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

Ulica: ul. Piłsudskiego 47

Numer domu: 47

Miejscowość: Zawiercie

Kod pocztowy: 42-400

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 032 6722134

Numer faxu: 032 6727701

Adres strony internetowej: www.mopszawiercie.pl

Regon: 00346204300000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: zadanie nr 1: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja;
zadanie nr 2: Trening umiejętności wychowawczych

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie treningu kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia:
zadanie nr 1: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja; zadanie nr 2: Trening umiejętności wychowawczych.

w ramach programu aktywności lokalnej (PAL) w projekcie: Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.

Usługa obejmuje swoim wsparciem dwie grupy, każda grupa liczyć będzie nie więcej niż 12 osób - uczestników projektu.
Trening Wykonawca zorganizuje na terenie miasta Zawiercie w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 2 marca 2013 r. Trening odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w dni robocze. Zamawiający udostępni Wykonawcy salę do przeprowadzenia treningu.

Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części (zadania).

Zadanie nr 1:
Trening kompetencji i umiejętności obejmujący następujące zagadnienia:
1) Motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi: sztuka automotywacji sposobem na skuteczną motywację do działania, kierunki motywacji, sens sztuki motywacji i przyczyny braku motywacji (2 spotkania po 2 godziny zegarowe każde dla każdej grupy. Razem 8 godzin).

2) Wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja:
a) Sztuka wyznaczania i realizowania celów w życiu: sens wyznaczania celów w życiu, kluczowe koncepcje dotyczące celów, metody wyznaczania i realizowania celów w życiu, 12 etapowy system określania celów.
b) Kształtowanie zdrowej postawy wobec wyzwań: kręgi wpływu i kontroli w życiu, diagnoza typów postaw przyjmowanych w obliczu trudnych sytuacji, lęk przed zmianą, budowanie postawy sternika.
c) Ważne elementy w procesie budowania samooceny. Stabilna samoocena kluczem do sukcesu: uwarunkowania procesu decyzyjnego, a podejmowanie trafnych decyzji, wychodzenie z błędnego koła wyuczonej bezradności i sposoby obrony przed nią, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi (2 spotkania po 3 godziny zegarowe każde dla każdej grupy. Razem 12 godzin).

Zadanie nr 2
Trening umiejętności wychowawczych obejmujący następujące zagadnienia:
1. Uczucia dziecka i uczucia rodzica: uczucia a emocje - pojęcia, rozróżnianie, rodzaje, świadomość uczuć i emocji, rozpoznawanie i nazywanie uczuć, modelowanie uczuć i emocji, jakich emocji nie wolno okazywać? działania podjęte pod wpływem emocji.
2. Budowanie i podtrzymywanie dobrych relacji i pozytywnych więzi w rodzinie: wyznaczanie i chronienie własnych granic, właściwa komunikacja budulcem pozytywnych więzi, narady rodzinne czyli wszystko można ustalić i zapisać,
3. Autorytet rodzica - mądre i konsekwentne postępowanie, gwarantem sukcesu wychowawczego - praktyczne porady: Konsekwencja u rodzica rodzi konsekwentne zachowania u dziecka, Nakłanianie dziecka do współpracy, Główne źródła władzy i autorytetu: rola, uczucia, osobowość dorosłego, wiedza, charyzma, Budowanie swego autorytetu poprzez traktowanie siebie jako przewodnika.
4. Samodzielność - odpowiedzialność: Co rodzice rozumieją pod pojęciem :samodzielność, Dlaczego rodzice nie pozwalają dziecku na samodzielne działanie, Na czym polega - kompleks ratownika - u rodziców, jakie sytuacje można wykorzystać w czasie kontaktów z dzieckiem do jego usamodzielniania?, Metody pomocne w zachęcaniu dziecka do samodzielności/odpowiedzialności.
5. Samodyscyplina zamiast kary, pochwała: Funkcje , rodzaje kary, Funkcje, rodzaje nagrody, Konsekwencje wychowują, kary - ranią - zmiana myślenia rodzica, Uczenie dyscypliny wewnętrznej.
6. Pomoc w nauce, rozbudzanie zainteresowań, rozwijanie talentów-kształtowanie przyszłości , przekazywanie wartości: Jak rozpoznać talenty, zdolności u dziecka, Zabawy edukacyjne dla dzieci, Wpływ mediów na zachowanie, emocje i rozwój dzieci, Czas poświęcony dziecku - strata czy korzyść, Wartości - co znaczą dla dorosłego i dziecka, jak je przekazywać, budować wzmacniać.
7. Świadome rodzicielstwo-planowanie rodziny, zapobieganie niechcianym poczęciom: Świadomy rodzic - to rodzic zamierzony, nieprzypadkowy, zaplanowany, odpowiedzialny, po prostu przygotowany, Rodzaje metod zabiegania ciąży, Przygotowanie do pełnienia roli małżeńskiej i rodzicielskiej, Kiedy z dziećmi rozmawiać o inicjacji seksualnej.
8. Prawidłowa dieta, pielęgnacja i profilaktyka zdrowotna dziecka.
(6 spotkań po 3 godziny zegarowe każde oraz 1 spotkanie 2 godzinne - dla każdej grupy. Razem 40 godzin).


Wymagania dotyczące wszystkich części (zadań):

Wykonawca zapewni dla wszystkich uczestników materiały dydaktyczne zawierające najistotniejsze fakty z wiedzy poruszonej w czasie zajęć oraz ćwiczenia do samodzielnego wykonywania w domu.
Harmonogram treningów zostanie ustalony przez Wykonawcę z uwzględnieniem potrzeb uczestników projektu i zaleceń Zamawiającego.
Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającemu, po wcześniejszym skonsultowaniu potrzeb uczestników, w terminie do 7 dni roboczych po podpisaniu umowy szczegółowy harmonogram treningów (zawierający harmonogram i szczegółowy zakres tematyczny dostosowany do celu i programu treningu). Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram stanowić będzie integralną część umowy. W uzasadnionych przypadkach harmonogram może ulec zmianie (po uzgodnieniach Wykonawcy z Zamawiającym) w terminie realizacji zamówienia w niezbędnym zakresie - związanym z dostosowaniem go do potrzeb uczestników
Uczestnicy treningów nie będą ponosić żadnych kosztów uczestnictwa w spotkaniach.
Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników treningów na każdych spotkaniach - obecność na treningach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście.
Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zasad wizualizacji, określonych w:
1) Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1828 z 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r., ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności,
2) Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 sierpnia 2007 r. (po wprowadzeniu zmiany w dniu 5 października 2007 r.) w zakresie informacji
i promocji oraz Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce na lata 2007-2013, określających podstawowe zasady prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych na potrzeby Narodowej Strategii Spójności oraz wszystkich programów operacyjnych w jej ramach,
3) Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, które stanowią załącznik i są integralną częścią obowiązującej wersji Planu komunikacji PO KL.
Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania logo PO KL, UE, oraz informacji o współfinansowaniu przedmiotu umowy z EFS, w szczególności w budynku, w którym prowadzone będą treningi (wewnątrz i na zewnątrz), na materiałach dotyczących realizacji przedmiotu umowy oraz na oficjalnej korespondencji bezpośrednio związanej z realizacją przedmiotu umowy.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak

Ilość części: 2

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 02/03/2013

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji

Wiedza i doświadczenie:
Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji

Potencjał techniczny:
Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają n/w warunek szczegółowy: W zakresie zadania nr 1: Wykonawcy dysponują lub będą dysponowali co najmniej 1 osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą doświadczenie w prowadzeniu treningu, kursu, warsztatu, ćwiczeń lub szkolenia z zakresu umiejętności psychospołecznych oraz doświadczenie w pracy z osobami wykluczonymi lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym; W zakresie zadania nr 2: Wykonawcy dysponują lub będą dysponowali co najmniej 1 osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą doświadczenie w prowadzeniu treningu, kursu, warsztatu, ćwiczeń lub szkolenia z zakresu kompetencji wychowawczych oraz doświadczenie w pracy z osobami wykluczonymi lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. Złożenie przez Wykonawcę w ofercie: oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji oraz wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do specyfikacji), odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia zawodowego niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami będzie podstawą do oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu.Zamawiający sprawdzi z treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia wszystkie ww. warunki. Zamawiający wymaga, żeby Wykonawca wykazał, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa powyżej.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia, innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

Sytuacja ekonomiczna:
Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
1) Druk Formularz oferty, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do specyfikacji;
2) Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, złożony na druku stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ (Wykonawca, który nie przewiduje udziału podwykonawców w realizacji zamówienia - nie składa tego dokumentu)

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Z wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę zostanie zawarta umowa, której wzór (odrębnie dla każdej części zamówienia (zadania)) stanowi załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień umowy w przypadku, gdy:
1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
2) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych
w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie,
3) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej, w szczególności w zakresie sprawozdawczości,
4) wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
5) przekształcenia podmiotowego Wykonawcy,
6) zmiana którejkolwiek ze wskazanych w ofercie osób w trakcie wykonywania umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i zaakceptowana przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę wyłącznie wtedy, gdy doświadczenie proponowanych osób będzie takie same lub większe od doświadczenia wymaganego przez Zamawiającego w SIWZ.

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.bip.mopszawiercie.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, ul. Piłsudskiego 47 Pokój nr 6 - sekretariat, I piętro

Data składania wniosków, ofert: 12/12/2012

Godzina składania wniosków, ofert: 08:00

Miejsce składania:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, ul. Piłsudskiego 47 Pokój nr 6 - sekretariat, I piętro

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 4 grudnia 2012 r. Projekt Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowany w ramach Działania 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Numer części zamówienia: 1

Nazwa:
Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie treningu kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja w ramach programu aktywności lokalnej (PAL) w projekcie: Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Usługa obejmuje swoim wsparciem dwie grupy, każda grupa liczyć będzie nie więcej niż 12 osób - uczestników projektu. Trening Wykonawca zorganizuje na terenie miasta Zawiercie w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 2 marca 2013 r. Trening odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w dni robocze. Zamawiający udostępni Wykonawcy salę do przeprowadzenia treningu.
Trening kompetencji i umiejętności obejmujący następujące zagadnienia: 1) Motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi: sztuka automotywacji sposobem na skuteczną motywację do działania, kierunki motywacji, sens sztuki motywacji i przyczyny braku motywacji (2 spotkania po 2 godziny zegarowe każde dla każdej grupy. Razem 8 godzin). 2) Wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja: a) Sztuka wyznaczania i realizowania celów w życiu: sens wyznaczania celów w życiu, kluczowe koncepcje dotyczące celów, metody wyznaczania i realizowania celów w życiu, 12 etapowy system określania celów. b) Kształtowanie zdrowej postawy wobec wyzwań: kręgi wpływu i kontroli w życiu, diagnoza typów postaw przyjmowanych w obliczu trudnych sytuacji, lęk przed zmianą, budowanie postawy sternika. c) Ważne elementy w procesie budowania samooceny. Stabilna samoocena kluczem do sukcesu: uwarunkowania procesu decyzyjnego, a podejmowanie trafnych decyzji, wychodzenie z błędnego koła wyuczonej bezradności i sposoby obrony przed nią, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi (2 spotkania po 3 godziny zegarowe każde dla każdej grupy. Razem 12 godzin).
Wykonawca zapewni dla wszystkich uczestników materiały dydaktyczne zawierające najistotniejsze fakty z wiedzy poruszonej w czasie zajęć oraz ćwiczenia do samodzielnego wykonywania w domu. Harmonogram treningów zostanie ustalony przez Wykonawcę z uwzględnieniem potrzeb uczestników projektu i zaleceń Zamawiającego. Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającemu, po wcześniejszym skonsultowaniu potrzeb uczestników, w terminie do 7 dni roboczych po podpisaniu umowy szczegółowy harmonogram treningów (zawierający harmonogram i szczegółowy zakres tematyczny dostosowany do celu i programu treningu). Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram stanowić będzie integralną część umowy. W uzasadnionych przypadkach harmonogram może ulec zmianie (po uzgodnieniach Wykonawcy z Zamawiającym) w terminie realizacji zamówienia w niezbędnym zakresie - związanym z dostosowaniem go do potrzeb uczestników Uczestnicy treningów nie będą ponosić żadnych kosztów uczestnictwa w spotkaniach. Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników treningów na każdych spotkaniach - obecność na treningach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zasad wizualizacji, określonych w: 1) Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1828 z 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r., ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności, 2) Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 sierpnia 2007 r. (po wprowadzeniu zmiany w dniu 5 października 2007 r.) w zakresie informacji i promocji oraz Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce na lata 2007-2013, określających podstawowe zasady prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych na potrzeby Narodowej Strategii Spójności oraz wszystkich programów operacyjnych w jej ramach, 3) Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, które stanowią załącznik i są integralną częścią obowiązującej wersji Planu komunikacji PO KL. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania logo PO KL, UE, oraz informacji o współfinansowaniu przedmiotu umowy z EFS, w szczególności w budynku, w którym prowadzone będą treningi (wewnątrz i na zewnątrz), na materiałach dotyczących realizacji przedmiotu umowy oraz na oficjalnej korespondencji bezpośrednio związanej z realizacją przedmiotu umowy

Kody CPV:
805700000 (Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego)

Czas: D

Data zakończenia: 02/03/2013

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 2

Nazwa:
Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmujący: Trening umiejętności wychowawczych

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie treningu kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmujący: Trening umiejętności wychowawczych w ramach programu aktywności lokalnej (PAL) w projekcie: Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.
Usługa obejmuje swoim wsparciem dwie grupy, każda grupa liczyć będzie nie więcej niż 12 osób - uczestników projektu. Trening Wykonawca zorganizuje na terenie miasta Zawiercie w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 2 marca 2013 r. Trening odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w dni robocze. Zamawiający udostępni Wykonawcy salę do przeprowadzenia treningu.
Trening umiejętności wychowawczych obejmował będzie następujące zagadnienia: 1. Uczucia dziecka i uczucia rodzica: uczucia a emocje - pojęcia, rozróżnianie, rodzaje, świadomość uczuć i emocji, rozpoznawanie i nazywanie uczuć, modelowanie uczuć i emocji, jakich emocji nie wolno okazywać? działania podjęte pod wpływem emocji. 2. Budowanie i podtrzymywanie dobrych relacji i pozytywnych więzi w rodzinie: wyznaczanie i chronienie własnych granic, właściwa komunikacja budulcem pozytywnych więzi, narady rodzinne czyli wszystko można ustalić i zapisać, 3. Autorytet rodzica - mądre i konsekwentne postępowanie, gwarantem sukcesu wychowawczego - praktyczne porady: Konsekwencja u rodzica rodzi konsekwentne zachowania u dziecka, Nakłanianie dziecka do współpracy, Główne źródła władzy i autorytetu: rola, uczucia, osobowość dorosłego, wiedza, charyzma, Budowanie swego autorytetu poprzez traktowanie siebie jako przewodnika. 4. Samodzielność - odpowiedzialność: Co rodzice rozumieją pod pojęciem :samodzielność, Dlaczego rodzice nie pozwalają dziecku na samodzielne działanie, Na czym polega - kompleks ratownika - u rodziców, jakie sytuacje można wykorzystać w czasie kontaktów z dzieckiem do jego usamodzielniania?, Metody pomocne w zachęcaniu dziecka do samodzielności/odpowiedzialności. 5. Samodyscyplina zamiast kary, pochwała: Funkcje , rodzaje kary, Funkcje, rodzaje nagrody, Konsekwencje wychowują, kary - ranią - zmiana myślenia rodzica, Uczenie dyscypliny wewnętrznej. 6. Pomoc w nauce, rozbudzanie zainteresowań, rozwijanie talentów-kształtowanie przyszłości , przekazywanie wartości: Jak rozpoznać talenty, zdolności u dziecka, Zabawy edukacyjne dla dzieci, Wpływ mediów na zachowanie, emocje i rozwój dzieci, Czas poświęcony dziecku - strata czy korzyść, Wartości - co znaczą dla dorosłego i dziecka, jak je przekazywać, budować wzmacniać. 7. Świadome rodzicielstwo-planowanie rodziny, zapobieganie niechcianym poczęciom: Świadomy rodzic - to rodzic zamierzony, nieprzypadkowy, zaplanowany, odpowiedzialny, po prostu przygotowany, Rodzaje metod zabiegania ciąży, Przygotowanie do pełnienia roli małżeńskiej i rodzicielskiej, Kiedy z dziećmi rozmawiać o inicjacji seksualnej. 8. Prawidłowa dieta, pielęgnacja i profilaktyka zdrowotna dziecka. (6 spotkań po 3 godziny zegarowe każde oraz 1 spotkanie 2 godzinne - dla każdej grupy. Razem 40 godzin). Wymagania dotyczące wszystkich części (zadań): Wykonawca zapewni dla wszystkich uczestników materiały dydaktyczne zawierające najistotniejsze fakty z wiedzy poruszonej w czasie zajęć oraz ćwiczenia do samodzielnego wykonywania w domu. Harmonogram treningów zostanie ustalony przez Wykonawcę z uwzględnieniem potrzeb uczestników projektu i zaleceń Zamawiającego. Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającemu, po wcześniejszym skonsultowaniu potrzeb uczestników, w terminie do 7 dni roboczych po podpisaniu umowy szczegółowy harmonogram treningów (zawierający harmonogram i szczegółowy zakres tematyczny dostosowany do celu i programu treningu). Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram stanowić będzie integralną część umowy. W uzasadnionych przypadkach harmonogram może ulec zmianie (po uzgodnieniach Wykonawcy z Zamawiającym) w terminie realizacji zamówienia w niezbędnym zakresie - związanym z dostosowaniem go do potrzeb uczestników Uczestnicy treningów nie będą ponosić żadnych kosztów uczestnictwa w spotkaniach. Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników treningów na każdych spotkaniach - obecność na treningach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zasad wizualizacji, określonych w: 1) Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1828 z 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r., ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności, 2) Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 sierpnia 2007 r. (po wprowadzeniu zmiany w dniu 5 października 2007 r.) w zakresie informacji i promocji oraz Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce na lata 2007-2013, określających podstawowe zasady prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych na potrzeby Narodowej Strategii Spójności oraz wszystkich programów operacyjnych w jej ramach, 3) Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, które stanowią załącznik i są integralną częścią obowiązującej wersji Planu komunikacji PO KL. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania logo PO KL, UE, oraz informacji o współfinansowaniu przedmiotu umowy z EFS, w szczególności w budynku, w którym prowadzone będą treningi (wewnątrz i na zewnątrz), na materiałach dotyczących realizacji przedmiotu umowy oraz na oficjalnej korespondencji bezpośrednio związanej z realizacją przedmiotu umowy..

Kody CPV:
805700000 (Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego)

Czas: D

Data zakończenia: 02/03/2013

Kod kryterium cenowe: A

Kody CPV:
805700000 (Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego)

Podobne przetargi

303740 / 2013-07-30 - Inny: jednostka budżetowa - ośrodek pomocy społecznej

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Iława (warmińsko-mazurskie)
CPV: 805700000 (Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego)
Realizacja usług szkoleniowych dla uczestników i uczestniczek projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pn. Masz Okazję - Pomóż Sobie w roku 2013

308986 / 2013-08-01 - Inny: Samorządowa jednostka organizacyjna m.Bytomia działająca w formie jednostki budżetowej

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie - Bytom (śląskie)
CPV: 805700000 (Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego)
Zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć z trenerem rozwoju zawodowego dla uczestników/uczestniczek projektu pn.:Systemowy Projekt Aktywizacji - SPA w Bytomiu

6624 / 2015-01-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Mikołów (śląskie)
CPV: 805700000 (Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego)
Szkolenia zawodowe dla uczestników projektu systemowego Zakontraktuj swoją przyszłość współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz osób z ich otoczenia

165474 / 2009-05-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Radom (mazowieckie)
CPV: 805700000 (Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego)
Wykonanie usługi szkoleniowej z zakresu indywidualnego doradztwa zawodowego oraz grupowego doradztwa zawodowego

118904 / 2015-05-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Mikołowie z siedzibą w Łaziskach Górnych - Łaziska Górne (śląskie)
CPV: 805700000 (Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego)
Zorganizowanie i przeprowadzenie trzy dniowego wyjazdowego warsztatu Poprawa funkcjonowania w relacjach z bliskimi osobami dla uczestników projektu systemowego Równe szanse w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytetu VII Działania 7.1. Poddziałania 7.1.2.współfinansowanego ze środków Europejskiego Fundusz Społecznego.

101701 / 2011-03-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Zawiercie (śląskie)
CPV: 805700000 (Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego)
przeprowadzenie treningów kompetencji i umiejętności społecznych o tematyce z zakresu poprawy zachowań i funkcjonowania społecznego, umiejętności poruszania się w różnych obszarach życia społecznego na rzecz zawierciańskiej społeczności romskiej - uczestników projektu Integracja poprzez edukację i aktywizację społeczno- zawodową grupy zawierciańskich Romów

68614 / 2013-02-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto Częstochowa - Częstochowa (śląskie)
CPV: 805700000 (Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego)
Świadczenie usługi treningu autoprezentacji w 23 Szkołach Podstawowych w Częstochowie biorących udział w projekcie pn. Koniec języka za przewodnika

111644 / 2016-05-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Częstochowa (śląskie)
CPV: 805700000 (Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego)
Warsztaty rozwoju osobistego dla uczestników projektu pozakonkursowego pn. Zmieniając dziś, projektujesz lepsze jutro, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej IX Włączenie społeczne, Działania 9.1 Aktywna integracja, Poddziałania 9.1.6 Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym - tryb pozakonkursowy

232517 / 2013-11-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Gliwicki - Gliwice (śląskie)
CPV: 805700000 (Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego)
GRUPOWE DORADZTWO ZAWODOWE W RAMACH PROJEKTU MAM ZAWÓD - MAM PRACĘ W REGIONIE WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO, PRIORYTET IX PO KL

152207 / 2011-05-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowcu - Sosnowiec (śląskie)
CPV: 805700000 (Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego)
Zorganizowanie i przeprowadzenie stacjonarnych zajęć warsztatowych w dziedzinie rozwoju osobistego i kompetencji społecznych, w ramach projektu systemowego Moda na sukces - czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki